abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_146433605
Het album ligt nu in de winkel. Vanmiddag de dubbel-cd gekocht. *G*

De versie van "Do It Again" die op de tweede cd staat, is echt heel anders dan de bekende versie.
  maandag 10 november 2014 @ 16:04:23 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_146501168
Hier een positieve recensie

quote:
http://www.beatsandbass.nl/blogartikel.php?id=35
Schimmel schijnt Röyksopp te betekenen in het Noors. Voor de rest van de wereld staat Röyksopp echter voor mooie atmosferische klanken om bij weg te dromen. Helaas heeft de groep besloten om voorlopig geen albums meer uit te brengen. Albums zouden volgens Torbjørn Brundtland en Svein Berge een achterhaald idee zijn. Ze zeggen dat ze er nooit meer een uit zullen brengen maar de ervaring leert dat dat soort besluiten vaak een korte houdbaarheidsdatum hebben in de wereld van de muziek.

Ook op The Inevitable End full horen we weer het vertrouwde geluid van de Noren. Mooie dromerige nummers. Zo nu en dan aangezet met een beetje 80’s geluid. Maar Röyksopp heeft een zeer breed palet aan muzikale klanken. Daarbij is het soms dansbaar en soms niet, al speelt dat bij Röyksopp sowieso een totaal ondergeschikte rol. Een van de troeven op het album is de populaire Zweedse zangeres Robyn. Onlangs maakten ze al een klein hit je met de single Do it again. Maar dit nummer staat uiteindelijk niet op het album. Wel staat Monument, dat ook al eerder verscheen, erop.

The Inevitable End kent diverse hoogtepunten. Een ervan is het spannende en stuwende Save me. Als ze ergens een hit mee willen is het wel die track. Ook een kandidaat daarvoor is het nogal trancy nummer I had this thing. Een nummer met een epische melodie op de achtergrond en stevige beats. Dat het duo over enige humor beschikt is te horen op de interlude Rong, waarop een dame op dromerige wijze het paraxodaal klinkende What the fuck is wrong with you! laat horen. Het afsluitende nummer Thank You laat horen hoe Daft Punk geklonken zou hebben als ze uit Noorwegen waren gekomen.

Als dit daadwerkelijk het laatste album van Röyksopp is dan is het in ieder geval een spetterend einde. En dat meer dan een uur lang. Alles is uit de kast gehaald. Een van de beste albums van het jaar. Nu maar hopen dat ze ook bij het rijtje artiesten horen die hun beloftes niet nakomt. Gelukkig blijven ze in ieder geval tracks produceren.
pi_146518375
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 16:04 schreef Hexagon het volgende:
Hier een positieve recensie

[..]

De recensies variëren van "mixed" tot zeer positief. Het album is een mooi gebalanceerd geheel, vind ik. Een album waar ik lang naar heb uitgekeken.

Op de bonus disk staat trouwens wel degelijk een versie van "Do It Again". Compleet anders dan de eerdere hitversie. Deze "RYXP version" is op Spotify te horen. De complete deluxe edition is daar te horen. :)
pi_146524197
Nieuwe CD *O*
Where facts are few, experts are many.
pi_147155922
Er is nu ook een videoclip bij Skulls:

pi_147480454
Een nieuwe remix van "Sordid Affair" is uitgebracht. De Maceo Plex remix van het nummer kun je hier horen: http://www.mixmag.net/mus(...)-royksopp-maceo-plex
  zondag 14 december 2014 @ 21:12:57 #57
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_147583412
Ik vind Sordid Affair echt een prachtig nummer, maar het doet me ontzettend aan de Pet Shop Boys denken :D

Niets mis mee maar dat ene nummer heeft wat PSB invloeden, kan niet precies aanwijzen welk nummer :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_147889281
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 21:12 schreef Klonk het volgende:
Ik vind Sordid Affair echt een prachtig nummer, maar het doet me ontzettend aan de Pet Shop Boys denken :D

Niets mis mee maar dat ene nummer heeft wat PSB invloeden, kan niet precies aanwijzen welk nummer :P
Dat is natuurlijk nooit verkeerd. Ik hoor het zelf niet echt, moet ik zeggen.

Bij deze nog drie nieuwe remixes van Sordid Affair door Wankelmut, Watermät en Fehrplay:
http://www.thelineofbestf(...)ksopps-sordid-affair
pi_147938098
Het nieuwste album van Röyksopp toch nog maar even een luisterbeurt gegeven, hij landt nu wel wat meer. Staan een paar erg fijne nummers op, Something In My Heart bijvoorbeeld. _O_ Alleen de bekende nummers vind ik minder, zijn iets teveel beïnvloed door de huidige house-trend en doen weinig authentiek aan. Maar verder prima, heerlijk melancholisch.
pi_147943338
quote:
14s.gif Op woensdag 24 december 2014 23:19 schreef Xa1pt het volgende:
Het nieuwste album van Röyksopp toch nog maar even een luisterbeurt gegeven, hij landt nu wel wat meer. Staan een paar erg fijne nummers op, Something In My Heart bijvoorbeeld. _O_ Alleen de bekende nummers vind ik minder, zijn iets teveel beïnvloed door de huidige house-trend en doen weinig authentiek aan. Maar verder prima, heerlijk melancholisch.
Something In My Heart is stiekem al meer dan een jaar oud. Het was min of meer de B-kant van "Running To The Sea".

Ik vind het album wel prettig, maar vind "Do It Again" toch het sterkste nummer dat ze dit jaar hebben uitgebracht.
pi_147945568
Ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van Here She Comes Again
  maandag 29 december 2014 @ 20:42:31 #62
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_148110354
Even een kleine zijsprong, een van de zangeressen die vaker samen met Royksopp (o.a. Running to the Sea) iets doet, Susanne Sundfor, heeft ook een hele nieuwe single uit, beloofd veel goeds voor het album :P

Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 29 december 2014 @ 20:44:49 #63
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_148110480
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 11:07 schreef Young_David het volgende:
Ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van Here She Comes Again
Jeps, een van de sterkere nummers op het album, al moet ik zeggen dat ook na een week luisteren er nauwelijks zwakke nummers op staan :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_148152950
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 20:42 schreef Klonk het volgende:
Even een kleine zijsprong, een van de zangeressen die vaker samen met Royksopp (o.a. Running to the Sea) iets doet, Susanne Sundfor, heeft ook een hele nieuwe single uit, beloofd veel goeds voor het album :P

Verdorie, je bent me hier een slag mee voor :P
Ik had dit nummer hier inderdaad ook willen tippen. Een fijne track is het.
  dinsdag 30 december 2014 @ 21:05:29 #65
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_148158586
Grimes zou qua stem ook heel tof passen bij Royksopp :7
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_150465538
Inmiddels is "I Had This Thing" aan de beurt om door remixers onderhanden te worden genomen. Bijgaand de remix van Joris Voorn:

https://soundcloud.com/jo(...)ng-joris-voorn-remix
pi_151396213
Alle remixes van "I Had This Thing", acht in totaal, zijn nu op Spotify te beluisteren.

https://open.spotify.com/album/60Y9e0SImfoLbWKlpNhkN4

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2015 19:49:03 ]
pi_156611345
Op Spotify ontdekte ik de muziek van Carl Louis. Net als Röyksopp komt hij uit Noorwegen en hij noemt Röyksopp ook als één van zijn invloeden. De reden dat ik dit hier deel: zijn muziek lijkt ook enorm veel op Röyksopp. Zo veel, dat het gek moet lopen, wil een Röyksopp-liefhebber dit niet kunnen waarderen

Spotify: https://open.spotify.com/album/0rnIf7ozBJNzQfs3KMSYxb

Een aantal nummers op Soundcloud: https://soundcloud.com/carllouis
Helaas (nog) niet op YouTube te vinden.
pi_157779648
Er is iets interessants opgedoken op YouTube; een aantal clips met visuals bij nummers uit de tour van 2014-2015, inclusief studio-versies van vernieuwde nummers. Luister hier naar de ge-update versies van The Drug en Poor Leno:


pi_159593477
quote:
Leuk, maar deze track is al enige jaren oud. De studio-versie kun je trouwens vinden op de compilatie-cd "Late Night Tales". Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Late_Night_Tales:_R%C3%B6yksopp

Overigens heeft Röyksopp meer nummers met Susanne Sundfør gedaan. Op het album "The Inevitable End" staan de tracks Running To The Sea en Save Me.
pi_159593543
Overigens is de muziek van de Noorse producer Carl Louis ook het checken waard. Sommige nummers klinken zó erg als Röyksopp dat je bijna zou gaan denken dat het Röyksopp zelf is:



En niet op YouTube te vinden, maar wel op Spotify: Human Again

Edit... ik verval in herhaling, zie ik. :@ Maar goed.... deze keer met YouTube-clips.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2016 13:13:57 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 2 februari 2016 @ 14:35:54 #73
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159595642
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 13:13 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens is de muziek van de Noorse producer Carl Louis ook het checken waard. Sommige nummers klinken zó erg als Röyksopp dat je bijna zou gaan denken dat het Röyksopp zelf is:



En niet op YouTube te vinden, maar wel op Spotify: Human Again

Edit... ik verval in herhaling, zie ik. :@ Maar goed.... deze keer met YouTube-clips.
tof, net in Nederland geweest zie ik :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_159774890
Er is weer wat nieuws over de echte Röyksopp. Er komt namelijk een nieuwe track van ze uit.

quote:
Zane Lowe will be will be premiering a new Röyksopp track called Bounty Hunters this Wednesday February 10th on Beats1.

Bounty Hunters is part of the Star Wars Headspace album, also featuring Flying Lotus, Rustie and Rick Rubin.
Tracklisting album:
1. C-3P0’s - Plight Kaskade
2. Help Me! - GTA
3. Force - TroyBoi
4. Cantina Boys - Baauer
5. Jabba Flow: Rick Rubin Re-Work (feat. A-Trak) - Shag Kava
6. R2 Knows (feat. Barry Drift) - Claude VonStroke
7. NR-G7 - Rick Rubin
8. Ghomrassen Bonobo
9. Bounty Hunters - Röyksopp
10. Sunset Over Manaan - ATTLAS
11. R2 Where R U? - Flying Lotus
12. Druid Caravan of Smoke - Shlohmo
13. EWOK PUMPP - Rustie
14. Scruffy-Looking Nerfherder - Galantis
15. Star Tripper - Breakbot
pi_159821311
De nieuwe track van Röyksopp is in première gegaan en is hier te beluisteren:
http://www.harderbloggerf(...)ar-wars-compilation/
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')