abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139170380


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


WCC 2013
Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
03. Daniel Ricciardo


Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: Ferrari F14-T - Ferrari V6
14. Fernando Alonso WDC 2005/06
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado


Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
20. Kevin Magnussen


Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez


Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo
99. Adrian Sutil
21. Esteban Gutierrez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo
25. Jean-Éric Vergne
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
17. Jules Bianchi
04. Max Chilton


Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo
10. Kamui Kobayashi
09. Marcus Ericsson

Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Testkalender 2014


Racekalender 2014, bestaande uit 19 races


Wijzigingen 2014 uitgelegd


De wagens van 2014

MP4-29


E22


F14-T


C33


STR9


FW36


VJM07


Mercedes W05


CT05


RB10
  woensdag 23 april 2014 @ 08:39:24 #2
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_139171908
Volgens mij heeft RBR het juist erg goed voor elkaar. Ondanks een motorenleverancier met enorme problemen, krijgen ze het wel voor elkaar om mee te blijven strijden voor het podium. En ondaks het vertrek van Webber hebben ze met een nieuwe aanwinst wederom een sterk stel rijders op de grid staan.

Vettel valt w.m.b. helemaal niet door de mand, hij kon erg goed overweg met de V8's maar de V6 is niet zijn ding. Gelukkig maar, want zijn dominantie werd ook wel erg saai.

Verder ben ik wederom erg onder de indruk van de Hulk. Met een middenmotorteam toch maar weer mooi voor de top 6 plaatsen strijden, ik vind het erg knap en tegelijktijd schandalig dat hij nog steeds niet door een topteam is opgepikt. Hoeveel meer moet die jongen nog bewijzen?
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_139172407
quote:
3s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:39 schreef Rossdale het volgende:
Volgens mij heeft RBR het juist erg goed voor elkaar. Ondanks een motorenleverancier met enorme problemen, krijgen ze het wel voor elkaar om mee te blijven strijden voor het podium. En ondaks het vertrek van Webber hebben ze met een nieuwe aanwinst wederom een sterk stel rijders op de grid staan.

Vettel valt w.m.b. helemaal niet door de mand, hij kon erg goed overweg met de V8's maar de V6 is niet zijn ding. Gelukkig maar, want zijn dominantie werd ook wel erg saai.

Verder ben ik wederom erg onder de indruk van de Hulk. Met een middenmotorteam toch maar weer mooi voor de top 6 plaatsen strijden, ik vind het erg knap en tegelijktijd schandalig dat hij nog steeds niet door een topteam is opgepikt. Hoeveel meer moet die jongen nog bewijzen?
Niet veel. Hij moet alleen nog bewijzen dat ie er echt alles voor over heeft. Hij moet op 1 of andere lugubere manier kleiner worden & afvallen.
pi_139173058
Hij heeft ook wel in het verleden last gehad van zijn voormalig manager Weber, Weber wordt echt uitgekotst in the paddock, teams moeten niets meer van die man hebben.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:54:18 #5
300252 Rembrand21
Rembrandt Harmenszoon van Rijn
pi_139173198
quote:
3s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:39 schreef Rossdale het volgende:
Volgens mij heeft RBR het juist erg goed voor elkaar. Ondanks een motorenleverancier met enorme problemen, krijgen ze het wel voor elkaar om mee te blijven strijden voor het podium. En ondaks het vertrek van Webber hebben ze met een nieuwe aanwinst wederom een sterk stel rijders op de grid staan.

Vettel valt w.m.b. helemaal niet door de mand, hij kon erg goed overweg met de V8's maar de V6 is niet zijn ding. Gelukkig maar, want zijn dominantie werd ook wel erg saai.

Verder ben ik wederom erg onder de indruk van de Hulk. Met een middenmotorteam toch maar weer mooi voor de top 6 plaatsen strijden, ik vind het erg knap en tegelijktijd schandalig dat hij nog steeds niet door een topteam is opgepikt. Hoeveel meer moet die jongen nog bewijzen?
Dat Vettel hard kan rijden weten we allemaal wel. Maar denk dat hij zich nu moet bewijzen om ook met deze druk om te gaan. Hij heeft nu gewoon niet de snelste auto. Er zit constant verkeer om hem heen en hij heeft een teamgenoot die sneller is dan hij.

En dat de V6 niet zijn ding is zal best maar je moet je aanpassen en daar moet je niet een half seizoen over doen. Coureurs als Hamilton, Alonso, Rosberg enzo hebben hier ook geen last van.

Maar voor de spanning hoop ik echt dat Vettel en RBR zich snel hervinden ;)
Don’t mess too much with your hair, or by the time you're 40, it will look 85.
  woensdag 23 april 2014 @ 10:04:11 #6
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_139173432
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:54 schreef Rembrand21 het volgende:

En dat de V6 niet zijn ding is zal best maar je moet je aanpassen en daar moet je niet een half seizoen over doen. Coureurs als Hamilton, Alonso, Rosberg enzo hebben hier ook geen last van.
Klopt, maar een Raikkonen bijvoorbeeld ook weer wel. :)

De rijstijl moet de coureur liggen en Vettel heeft het nu moeilijker, blijkbaar past het rijden met mindere downforce en hogere koppel niet bij hem (Button had voor de wintertests al aangegeven dat sommige coureurs hier wel eens moeite mee zouden kunnen krijgen) en moet hij zijn draai nog vinden. Hopelijk duurt dat niet lang meer zodat Mercedes wat meer tegenstand krijgt.

Ik hoop ook dat McLaren een wat grotere rol van betekenis kan spelen, tijdens de wintertests zaten ze er goed bij maar ook dit jaar laten ze het helaas weer enorm liggen en dat is echt jammer. Ik gun het ze heel erg om weer om het podium mee te kunnen strijden zoals Magnussen wel in de eerste race kon.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_139173655
McLaren is zich denk ik alweer op volgend seizoen aan t voorbereiden met de Honda motor.

Vettel heeft een bepaalde rijstijl aangeleerd met de V8, mede daarom was hij ook zo snel.

Gas geven werkt dit jaar iets anders, weinig test kilometers, dus weinig kunnen oefenen.
  woensdag 23 april 2014 @ 10:25:46 #8
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139173844
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 10:15 schreef JohnB52 het volgende:
McLaren is zich denk ik alweer op volgend seizoen aan t voorbereiden met de Honda motor.

Vettel heeft een bepaalde rijstijl aangeleerd met de V8, mede daarom was hij ook zo snel.

Gas geven werkt dit jaar iets anders, weinig test kilometers, dus weinig kunnen oefenen.
Hij zal echt nog wel terugkomen maar het verrast mij toch dat Ricciardo er meer uit haalt dan hij momenteel
  woensdag 23 april 2014 @ 13:40:39 #9
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_139178796
quote:
3s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:39 schreef Rossdale het volgende:
Volgens mij heeft RBR het juist erg goed voor elkaar. Ondanks een motorenleverancier met enorme problemen, krijgen ze het wel voor elkaar om mee te blijven strijden voor het podium. En ondaks het vertrek van Webber hebben ze met een nieuwe aanwinst wederom een sterk stel rijders op de grid staan.
Het is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt. Voor een team dat maar een handjevol rondjes heeft kunnen rijden in het testseizoen doen ze het prima. Voor een team dat 4 jaar lang constructeurskampioen is is het weer redelijk dramatisch. Ik denk dat ze érg blij mogen zijn dat de nieuwe rijder Ricciardo zo snel punten kan halen in de auto. Sommige rijders hebben toch een half tot heel seizoen nodig om te wennen aan de auto.

quote:
Vettel valt w.m.b. helemaal niet door de mand, hij kon erg goed overweg met de V8's maar de V6 is niet zijn ding. Gelukkig maar, want zijn dominantie werd ook wel erg saai.
Niet met een V6 overweg kunnen vind ik ook wel onder 'door de mand vallen' vallen hoor :P Maar dat is mijn mening en iedereen mag daar anders over denken natuurlijk.

quote:
Verder ben ik wederom erg onder de indruk van de Hulk. Met een middenmotorteam toch maar weer mooi voor de top 6 plaatsen strijden, ik vind het erg knap en tegelijktijd schandalig dat hij nog steeds niet door een topteam is opgepikt. Hoeveel meer moet die jongen nog bewijzen?
Klopt! Met de Hulk lijk je als team niet fout te kunnen gaan. Ik hoop dat hij nog een kans krijgt voordat zijn topjaren voorbij zijn.

quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:54 schreef Rembrand21 het volgende:

[..]

Dat Vettel hard kan rijden weten we allemaal wel. Maar denk dat hij zich nu moet bewijzen om ook met deze druk om te gaan. Hij heeft nu gewoon niet de snelste auto. Er zit constant verkeer om hem heen en hij heeft een teamgenoot die sneller is dan hij.

En dat de V6 niet zijn ding is zal best maar je moet je aanpassen en daar moet je niet een half seizoen over doen. Coureurs als Hamilton, Alonso, Rosberg enzo hebben hier ook geen last van.
Dit is inderdaad wat ik ook bedoel. Een Perez/Ricciardo/Massa/Bottas/etc. neemt niemand veel kwalijk, maar van een coureur die 4 jaar achter elkaar wereldkampioen is en die door een aantal gezien wordt als beter dan Schumacher verwacht ik toch wel dat hij op zijn minst nog op P3 rijdt of daarom vecht. En daar lijkt hij moeite mee te hebben. Hij mist soms pace, komt erg onvolwassen over over de teamradio (valt over te discussieren) en word mijns inziens outperformed door Ricciardo momenteel.

quote:
3s.gif Op woensdag 23 april 2014 10:04 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Klopt, maar een Raikkonen bijvoorbeeld ook weer wel. :)
Helaas vind ik Raikkonen ook erg tegenvallen :( Had gehoopt op een leuke strijd binnen Ferrari.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_139179120
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:40 schreef twiFight het volgende:
Niet met een V6 overweg kunnen vind ik ook wel onder 'door de mand vallen' vallen hoor :P Maar dat is mijn mening en iedereen mag daar anders over denken natuurlijk.

Als het al aan de nieuwe reglementen (en daardoor andere auto) ligt, lijkt het mee eerder het wegvallen van de EBD te zijn.
quote:
Dit is inderdaad wat ik ook bedoel. Een Perez/Ricciardo/Massa/Bottas/etc. neemt niemand veel kwalijk, maar van een coureur die 4 jaar achter elkaar wereldkampioen is en die door een aantal gezien wordt als beter dan Schumacher verwacht ik toch wel dat hij op zijn minst nog op P3 rijdt of daarom vecht. En daar lijkt hij moeite mee te hebben. Hij mist soms pace, komt erg onvolwassen over over de teamradio (valt over te discussieren) en word mijns inziens outperformed door Ricciardo momenteel.
Momenteel wel, maar het seizoen is nog niet over.
quote:
Helaas vind ik Raikkonen ook erg tegenvallen :( Had gehoopt op een leuke strijd binnen Ferrari.
Nou had ik niet direct verwacht dat Raikkonen Alonso het vuur aan de schoenen zou leggen, maar hij zit nu nog verder van Alonso vandaan dan Massa. En ik had 'm toch wat dichterbij Alonso verwacht.
pi_139179324
Vettel kon goed met de dubbele diffuser overweg. Toen RB dat nog niet had was Vettel niet sneller dan Webber. Vettel is een middelmatige coureur die in de snelste wagen gereden heeft. Natuurlijk kan ie rijden, maar als je ziet hoe ie nu om zn oren krijgt van Ricciardo. Dat is een 4 voudig kampioen onwaardig.

Moet je nagaan als je een team met 2 Vettels hebt die zich niet aan kunnen passen. Dat scheelt een paar plaatsen op de grid... en dan denk ik bijvoorbeeld aan Williams.
  woensdag 23 april 2014 @ 14:18:28 #12
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_139179948
Mwoah dat vind ik niet helemaal eerlijk. Als je bijvoorbeeld naar Schumacher kijkt, dan is hij na zijn glorietijd bij Ferrari ook door Rosberg overklast in de Mercedes.

Het ligt wel duidelijk aan het zijn van een goede coureur en het hebben van een sterke auto die perfect bij jou past.
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 23 april 2014 @ 14:30:14 #13
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_139180365
En mijns inziens kan een goede coureur zich dus aanpassen en op meerdere momenten bewijzen dat hij de skills heeft. Net zoals dat ik het onzingejank vind wanneer coureurs balen van regen. F1 is een buitensport en je moet dus met het weer om kunnen gaan, ook regen. Als je niet in regen kunt rijden dan mis je dus skills.

Niet dat ik zo iemand dan gelijk een slechte coureur vind hoor, maar zaken als regen gebruiken als excuus voor een slechte prestatie vind ik topsport onwaardig.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_139181594
De afgelopen jaren heeft Vettel laten zien zich te kunnen aanpassen aan de auto. Daar waar hij aan het begin van het seizoen niet sneller wezenlijk was dan Webber, was hij dat na een aantal races wel.

Ook vorig jaar liet hij zien zijn rijstijl te kunnen aanpassen aan de RBR, die toen ook al geen geblazen diffuser meer had. Maar door op een bepaalde manier met het gas om te gaan wist hij dat effect toch deels na te bootsen, waar Webber duidelijk meer moeite mee had. Vettel zat niet voor niets dagenlang achter elkaar in de simulator om zijn rijstijl te kunnen aanpassen. Ik verwacht dat hij dat dit jaar ook doet en binnen niet al te lange tijd weer voor Ricciardo eindigt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_139182272
Wat een onzin komt hier weer voorbij zeg. Als Vettel niet was uitgevallen door motor problemen tijdens de eerste GP had hij waarschijnlijk derde gestaan in de strijd om het kampioenschap, achter ROS en HAM die op het moment ongenaakbaar zijn in de mercedes.
En ook dat RB het niet goed doet, het grote verschil is op het moment de mercedes motor t.o.v de renault motor, iets waar RB vrij weinig aan kan doen.

En ja, ik erken dat RIC het op het moment beter doet maar je kan ook overdrijven. Wacht het seizoen eerst maar is af.
pi_139182564
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:58 schreef OOST het volgende:
Vettel kon goed met de dubbele diffuser overweg. Toen RB dat nog niet had was Vettel niet sneller dan Webber. Vettel is een middelmatige coureur die in de snelste wagen gereden heeft. Natuurlijk kan ie rijden, maar als je ziet hoe ie nu om zn oren krijgt van Ricciardo. Dat is een 4 voudig kampioen onwaardig.

Moet je nagaan als je een team met 2 Vettels hebt die zich niet aan kunnen passen. Dat scheelt een paar plaatsen op de grid... en dan denk ik bijvoorbeeld aan Williams.
Moet je nagaan hoe goed Massa dan wel niet is, of hoe slecht Raikkonen...
pi_139183286
quote:
Ook vorig jaar liet hij zien zijn rijstijl te kunnen aanpassen aan de RBR, die toen ook al geen geblazen diffuser meer had.
Die RB ging toen ineens beter omdat er teruggestapt werd op de banden van het jaar daarvoor! Dat had niks met Vettel te maken.

quote:
Moet je nagaan hoe goed Massa dan wel niet is, of hoe slecht Raikkonen...
Toen Massa en Raikkonen samen bij Ferrari reden waren ze ook wel redelijk aan elkaar gewaagd.
pi_139184163
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:58 schreef OOST het volgende:
Vettel kon goed met de dubbele diffuser overweg. Toen RB dat nog niet had was Vettel niet sneller dan Webber.
Precies

quote:
Vettel weint angeblasenem Diffusor nach
In den letzten vier Jahren hatte Vettel ein Auto, das wie maßgeschneidert für seine Fahrweise war. Nicht, weil Red Bull es darauf angelegt hätte, sondern weil es technisch Werkzeuge gab, die Vettels Stärken zur Geltung kommen ließen. Gemeint ist der angeblasene Diffusor. Er hat dem Champion erlaubt, spät zu bremsen, aggressiv einzulenken und das Auto mit der Hinterachse um die Kurve zu lenken. Beim Rausfahren variierte er die Linie und den Gaseinsatz so, dass er vom Auspuff maximalen Anpressdruck bekam.

Vettel hatte das Gottvertrauen, dass sich das Heck des Autos auf der Straße festkrallt, weil er sich in die Technik hineindachte, und er seinen Fahrstil und die Getriebeübersetzung in hunderten Simulatorstunden auf die Eigenheiten des angeblasenen Diffusors anpasste. Mark Webber kam damit nicht zurecht. Je mehr der Auspuff beim Generieren von Abtrieb eine Rolle spielte, umso weiter fiel er von Vettel ab.

Nur einmal, in der ersten Saisonhälfte 2012 hatte Webber einen Lichtblick. Da nahm das Reglement dem Auspuff einen Teil seines Einflusses weg, weil die Endrohre nun nicht mehr direkt in die Diffusorspalte bliesen, sondern in den Seitenkästen münden mussten.

Webber verlor beim Bremsen weniger auf Vettel als zuvor, konnte dafür aber seine Stärken am Kurvenausgang besser ausspielen. Newey brauchte ein halbes Jahr, um wieder alte Verhältnisse herzustellen. Und schon war Webber wieder chancenlos.
  woensdag 23 april 2014 @ 16:49:04 #19
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_139185008
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:28 schreef opreis het volgende:
Wat een onzin komt hier weer voorbij zeg. Als Vettel niet was uitgevallen door motor problemen tijdens de eerste GP had hij waarschijnlijk derde gestaan in de strijd om het kampioenschap, achter ROS en HAM die op het moment ongenaakbaar zijn in de mercedes.
En ook dat RB het niet goed doet, het grote verschil is op het moment de mercedes motor t.o.v de renault motor, iets waar RB vrij weinig aan kan doen.

En ja, ik erken dat RIC het op het moment beter doet maar je kan ook overdrijven. Wacht het seizoen eerst maar is af.
Als, als, als. Als Ricciardo niet gediskwalificeerd was dan was de stand ook heel anders. En als Ricciardo niet uitgevallen was in race 2 nog meer. Feit is dat van de races die ze beide gefinished hebben Ricciardo marginaal beter scoort. En dat is een extra goede prestatie omdat Vettel viervoudig wereldkampioen is. En dat is een extraextra goede prestatie omdat het Ricciardo zijn eerste seizoen is in de RBR auto. Zoals ik al zei: iedereen mag vinden wat die wil hoor, maar ik vind de prestaties van Vettel tot nu toe tegenvallen. Wat hij er de rest van het seizoen van bakt zien we vanzelf.

Het gepraat over de achterstand van de RBR auto doet mij niets. Als je met een goede auto de overwinning viert moet je met een slechte auto het verlies ook als een man nemen. Je kunt niet het ene jaar juigen omdat je beter bent en het jaar er na de powertrain de schuld geven. Het aandeel van de auto is in beide jaren gelijk.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_139185427
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:49 schreef twiFight het volgende:

[..]

Als, als, als. Als Ricciardo niet gediskwalificeerd was dan was de stand ook heel anders. En als Ricciardo niet uitgevallen was in race 2 nog meer. Feit is dat van de races die ze beide gefinished hebben Ricciardo marginaal beter scoort. En dat is een extra goede prestatie omdat Vettel viervoudig wereldkampioen is. En dat is een extraextra goede prestatie omdat het Ricciardo zijn eerste seizoen is in de RBR auto. Zoals ik al zei: iedereen mag vinden wat die wil hoor, maar ik vind de prestaties van Vettel tot nu toe tegenvallen. Wat hij er de rest van het seizoen van bakt zien we vanzelf.

Het gepraat over de achterstand van de RBR auto doet mij niets. Als je met een goede auto de overwinning viert moet je met een slechte auto het verlies ook als een man nemen. Je kunt niet het ene jaar juigen omdat je beter bent en het jaar er na de powertrain de schuld geven. Het aandeel van de auto is in beide jaren gelijk.
Ik erken toch dat ricciardo momenteel beter presteert dan vettel? Dat het zn eerste seizoen is in de RBR auto is vind ik geen argument, iedereen rijdt momenteel in hele andere auto's dan vorig jaar.
Natuurlijk vallen de prestaties van Vettel tot nu toe tegen, dat zegt hij zelf ook.
Maar mensen die op basis van de eerste 4 races (die eigenlijk niet eens zo heel slecht waren als je kijkt naar wat voor klasseringen hij heeft behaald) denken te kunnen bepalen dat Vettel er niets van kan als courreur raad ik aan de afgelopen 4 jaar nog is te bekijken.
Ik vraag me af of je in 2012 hetzelfde zei over Alonso toen hij zn beklaag deed over de kwaliteit van zn ferrari, Snap ook niet wat je bedoelt met 'je verlies als een man nemen', ik zie geen verschil in hoe RB anders reageert op een gewonnen of verloren race dan een ander team.
pi_139185614
Vettel zijn rijstijl is vooral ingespeeld op de geblazen diffuser (wat iets anders is dan een dubbele overigens). Bij voorgaande jaren hebben we gezien dat reglementswijzigingen op dit vlak, Vettel iets meer gelijk liet komen met Webber. Maar daarna kon hij zich weer aanpassen en toch weer sneller worden.

Ook hebben diverse mensen aan het geluid van Vettels auto kunnen horen, dat hij op een bepaalde manier de langzame bochten pakt, zodat hij spelend met zijn gas toch genoeg uitlaatgas kan produceren om zo snel mogelijk erdoor te gaan.

Aan de andere kant zorgen de hardere banden ervoor, dat andere coureurs die gewoon keihard kunnen vlammen, dit nu zonder bandenslijtage kunnen doen. Zoals Riciardo en Hamilton.

Verder zijn het kleine details die iemand een echte topcoureur maken, daarvan heb ik in de jaren voldoende gezien bij Vettel, Alonso, Hamilton en Raikonnen. Misschien dat we Hulkenberg en Riciardo in de toekomst ook kunnen toevoegen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Fer op 23-04-2014 17:14:32 ]
.
pi_139185804
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:09 schreef Fer het volgende:
Vettel zijn rijstijl is vooral ingespeeld op de geblazen diffuser (wat iets anders is dan een dubbele overigens). Bij voorgaande jaren hebben we gezien dat reglementswijzigingen op dit vlak, Vettel iets meer gelijk liet komen met Webber. Maar daarna kon hij zich weer aanpassen en toch weer sneller worden.

Ook hebben diverse mensen aan het geluid van Vettels auto kunnen horen, dat hij op een bepaalde manier de langzame bochten pakt, zodat hij spelend met zijn gas toch genoeg uitlaatgas kan produceren om zo snel mogelijk erdoor te gaan.

Aan de andere kant zorgen de hardere banden ervoor, dat andere coureurs die gewoon keihard kunnen vlammen, dit nu zonder bandenslijtage kunnen doen. Zoals Riciardo en Hamilton.
Dat is precies wat ik bedoelde met het aanpassingsvermogen van Vettel.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:57 schreef OOST het volgende:

[..]

Die RB ging toen ineens beter omdat er teruggestapt werd op de banden van het jaar daarvoor! Dat had niks met Vettel te maken.
Daardoor ging Vettel weer winnen (9 keer op rij). Ik had het erover dat hij door het aanpassen van zijn rijstijl het hele seizoen sneller was dan Webber.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_139186117
De bandenwissel vorig jaar, zorgde ervoor dat de RB9 achter wat hoger op zijn wielen kwam te staan bij hoge snelheid. Daardoor kon Vettel zijn geliefde diffuser beter laten werken.

Maar ik ben ervan overtuigd dat iemand die tijdens zijn debuut in 2007 even snel is als de toprijder Kubica en gelijk punten pakt en een jaar later Monza wint in een Torro Rosso, vast wel weer iets bedenkt om terug te komen.

En voor wie de geblazen diffuser nog niet begrijpt, je wilt zo weinig mogelijk gas geven om zoveel mogelijk bandengrip te hebben in de bocht. Maar je wilt juist zoveel mogelijk gas geven om de diffuser te laten werken en downforce te laten creëren op hetzelfde moment. Dat spreekt elkaar eigenlijk tegen.
.
pi_139186399
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:57 schreef OOST het volgende:

[..]

Die RB ging toen ineens beter omdat er teruggestapt werd op de banden van het jaar daarvoor! Dat had niks met Vettel te maken.

[..]

Toen Massa en Raikkonen samen bij Ferrari reden waren ze ook wel redelijk aan elkaar gewaagd.
Waarmee je dus ook zegt dat Raikkonen dus ongeveer even snel is als Maldonado
pi_139186417
http://www.f1today.net/nl(...)jaar-van-wederopbouw

McLaren noemt dit jaar geen overgangsjaar maar een jaar van wederopbouw.

Told ya >:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')