abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 juni 2014 @ 16:54:01 #226
37295 Luigi
mario pls
pi_140875276
Even vloeken in de kerk, of misschien eigenlijk toch niet, maar omdat ik ervan baalde dat ik maar geen goede kopie van Meddle (Pink Floyd) kan vinden en ik die gecomprimeerde meuk op Spotify niet blief, ben ik maar eens in de 24/96 HD audio wereld gedoken. Kwam erachter dat mijn WD mediaplayer dat aankan en ik had nog een DAC liggen, dus zogezegd.

Een zwik van die tracks gedownload maar jezus, wat klinkt dat eh, digitaal? Misschien logisch natuurlijk maar toch, ik had er meer van verwacht. Maakt echt totaal geen indruk. Dan vind ik die paar SA-CD's die ik heb nog wel wat meer in huis hebben. Apart wel, gezien de hype. Kan zijn dat mijn DAC niet top notch is maar dan nog.

Vinyl it is, then :P.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:52:30 #227
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_140932168
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 20:25 schreef Timo20 het volgende:
Vandaag ontvangen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Netjes!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_140956528
Kan ik hier ook zijn voor advies voor een nieuwe platenspeler + voorversterker combi?
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:46:57 #229
37295 Luigi
mario pls
pi_140956555
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:46 schreef RoaRRR het volgende:
Kan ik hier ook zijn voor advies voor een nieuwe platenspeler + voorversterker combi?
Ach, doe eens gek!
pi_140956773
Binnenkort wil ik een nieuwe platenspeler aanschaffen omdat mijn huidige Philips oudje niet echt om aan te horen is op mijn huidige audiosysteem

Mijn huidige audiosysteem is een Naim Unitiqute met daaraan 2 B&W CM1 speakers.

Zelf zit ik te denken aan een Project Debut Carbon DC Esprit Ortofon 2 mred omdat deze mij aanstaat qua uiterlijk en prijs. Ook heb ik gelezen dat deze versie een beter element heeft dan de instap modellen van project. En de acryl plaat ook minder voor trillingen zou zorgen.

Nu moet daar ook nog een voorversterker bij. Iemand ervaring met deze speler en voorversterker advies?
Of algemene do's en don'ts bij de aanschaf van nieuwe apparatuur?

Wij zijn geen audiofielen maar zijn wel bereid te investeren in iets wat voor langere tijd goed geluid kan produceren.

Qua LP's kan ik terecht bij mijn pa en schoonpa hun collectie maar wil dit graag aanvullen met eigen platen.

edit/ Ik kan bij mijn hifi dealer een luisterafspraak maken om verschillen te beluisteren
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_140957711
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:54 schreef RoaRRR het volgende:
Binnenkort wil ik een nieuwe platenspeler aanschaffen omdat mijn huidige Philips oudje niet echt om aan te horen is op mijn huidige audiosysteem

Mijn huidige audiosysteem is een Naim Unitiqute met daaraan 2 B&W CM1 speakers.

Zelf zit ik te denken aan een Project Debut Carbon DC Esprit Ortofon 2 mred omdat deze mij aanstaat qua uiterlijk en prijs. Ook heb ik gelezen dat deze versie een beter element heeft dan de instap modellen van project. En de acryl plaat ook minder voor trillingen zou zorgen.

Nu moet daar ook nog een voorversterker bij. Iemand ervaring met deze speler en voorversterker advies?
Of algemene do's en don'ts bij de aanschaf van nieuwe apparatuur?

Wij zijn geen audiofielen maar zijn wel bereid te investeren in iets wat voor langere tijd goed geluid kan produceren.

Qua LP's kan ik terecht bij mijn pa en schoonpa hun collectie maar wil dit graag aanvullen met eigen platen.

edit/ Ik kan bij mijn hifi dealer een luisterafspraak maken om verschillen te beluisteren
Ik ben erg tevreden over mijn Project Debut Carbon Esprit. Wel Spartaans uiteraard. Handmatig omzetten van toeren en hij slaat niet automatisch af.

Ik heb er een simpele versterker bij van hetzelfde merk. Volstaat voor mij prima.
  Moderator woensdag 11 juni 2014 @ 16:31:38 #232
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_140958010
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:54 schreef RoaRRR het volgende:
Binnenkort wil ik een nieuwe platenspeler aanschaffen omdat mijn huidige Philips oudje niet echt om aan te horen is op mijn huidige audiosysteem

Mijn huidige audiosysteem is een Naim Unitiqute met daaraan 2 B&W CM1 speakers.

Zelf zit ik te denken aan een Project Debut Carbon DC Esprit Ortofon 2 mred omdat deze mij aanstaat qua uiterlijk en prijs. Ook heb ik gelezen dat deze versie een beter element heeft dan de instap modellen van project. En de acryl plaat ook minder voor trillingen zou zorgen.

Nu moet daar ook nog een voorversterker bij. Iemand ervaring met deze speler en voorversterker advies?
Of algemene do's en don'ts bij de aanschaf van nieuwe apparatuur?

Wij zijn geen audiofielen maar zijn wel bereid te investeren in iets wat voor langere tijd goed geluid kan produceren.

Qua LP's kan ik terecht bij mijn pa en schoonpa hun collectie maar wil dit graag aanvullen met eigen platen.

edit/ Ik kan bij mijn hifi dealer een luisterafspraak maken om verschillen te beluisteren
Het is een platenspeler met een normale platenspeler output, dus als je een voorversterker nodig bent omdat je versterker geen phono ingang heeft, ben je dat nu ook nodig. Heeft je versterker wel een gewone phono ingang heb je ook geen voorversterker nodig.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_140958456
Een voorversterker heb ik sowieso nodig. De vraag is meer of hier veel kwaliteit verschil inzit icm bovenstaande speler of soortgelijke speler.

Het zou jammer zijn als de voorversterker de zwakste link in de schakel wordt en hierdoor de kwaliteiten van de speler niet geheel tot zijn recht komen
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_140961862
Test persingen binnen *G*
Dit account is niet meer in gebruik.
  woensdag 11 juni 2014 @ 20:57:07 #235
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_140967273
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:29 schreef Spezza19 het volgende:
Test persingen binnen *G*
[ afbeelding ]
Test persingen van wie :?
'It's a boy'
  donderdag 12 juni 2014 @ 09:57:11 #236
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_140982354
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:29 schreef Spezza19 het volgende:
Test persingen binnen *G*
[ afbeelding ]
Testpersingen O+ het gaat altijd kriebelen bij mij als ik ze zie :)
pi_141002626
Hai allen, heb sinds enige tijd ook een platenspeler in mn bezit, en de platencollectie breidt zich langzaamaan uit :)
Zit alleen met het volgende. Sinds dat ik e.e.a. in mn kamer overhoop gehaald heb ivm schoonmaken werkt de stereo output nogal vreemd. Als ik L aansluit id het geluid prima, evenzo voor R, maar wanneer ik ze tegelijk aansluit verzwakken de vocals heel erg en krijg ik een zacht ruisje te horen over de muziek.
Iemand bekend met dit probleem? Heb verschillende platen en twee naalden geprobeerd..
  maandag 16 juni 2014 @ 10:18:04 #238
37295 Luigi
mario pls
pi_141143741
Aangenaam door de uitkomst van deze jongen, gelijk maar besteld:

http://euroshop.pinkfloyd.com/eu/catalog/product/view/id/77541

De box ging me iets te ver (ook al ziet -ie er kwijl uit).
  maandag 16 juni 2014 @ 11:27:56 #239
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_141145452
In voorbereiding op het concert van vanavond ( *O* *O* *O* *O* ) de lp`s van Pearl Jam nog eens opgezet :9
pi_141238047
Heeft iemand toevallig Bush - sixteen stone in de aanbieding :)
JA!
  woensdag 18 juni 2014 @ 11:11:40 #241
37295 Luigi
mario pls
pi_141238113


Ben geen enorme fan van gekleurd vinyl an zich maar deze is wel erg tof. Gelimiteerde (100 stuks) uitgave van het laatste album van Monster Magnet, door Napalm Records.
pi_141238386
quote:
11s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:11 schreef Luigi het volgende:
[ afbeelding ]

Ben geen enorme fan van gekleurd vinyl an zich maar deze is wel erg tof. Gelimiteerde (100 stuks) uitgave van het laatste album van Monster Magnet, door Napalm Records.
Ik juist wel, Vooral zwart is erg koel :P
Ik denk dat ik ondertussen 3 keer de regenboog in de kast heb liggen..
Het is niet dat ik ze er op koop, maar soms zijn ze gekleurd.

Ik krijg er straks hopelijk nog een paar binnen..
* Rensjebree wacht op DPD
JA!
  woensdag 18 juni 2014 @ 11:26:46 #243
37295 Luigi
mario pls
pi_141238704
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:18 schreef Rensjebree het volgende:

[..]

Ik juist wel, Vooral zwart is erg koel :P
Ik denk dat ik ondertussen 3 keer de regenboog in de kast heb liggen..
Het is niet dat ik ze er op koop, maar soms zijn ze gekleurd.

Ik krijg er straks hopelijk nog een paar binnen..
* Rensjebree wacht op DPD
Ik ga er ook niet speciaal naar op zoek, maar ik had dit album nog niet en toevallig vond ik deze wél erg tof. Alle 4 de kanten (het is een dubbelaar) zijn weer anders gekleurd. Past ook wel een beetje bij de psychedelische muziek :).
pi_141239636
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:26 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik ga er ook niet speciaal naar op zoek, maar ik had dit album nog niet en toevallig vond ik deze wél erg tof. Alle 4 de kanten (het is een dubbelaar) zijn weer anders gekleurd. Past ook wel een beetje bij de psychedelische muziek :).
Zekers zekers!

Soms koop ik het er wel op.. Net als picturedics.
Dit http://www.discogs.com/viewimages?release=513594 is toch wel de mooiste uit de collectie ATM..
JA!
pi_141264821
De aanwinsten van deze week :D
JA!
  Moderator woensdag 18 juni 2014 @ 21:48:54 #246
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_141265120
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:44 schreef Rensjebree het volgende:
De aanwinsten van deze week :D
[ afbeelding ]
_O_ (op stromea na)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_141293157
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

_O_ (op stromea na)
Ja, die wou de vrouw hebben.... :(

en der moest ook weer een nieuwe opstelling komen.


[ Bericht 12% gewijzigd door Rensjebree op 19-06-2014 17:55:28 ]
JA!
  Designer donderdag 19 juni 2014 @ 18:14:09 #248
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_141293995
quote:
11s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:11 schreef Luigi het volgende:
[ afbeelding ]

Ben geen enorme fan van gekleurd vinyl an zich maar deze is wel erg tof. Gelimiteerde (100 stuks) uitgave van het laatste album van Monster Magnet, door Napalm Records.
Nice.

Het is qua gekleurd vinyl wel hit-and-miss qua geluidskwaliteit. Ik heb gekleurde LP's die bijna niet onderdoen voor zwart vinyl, en exemplaren die klinken alsof ik zojuist een plastic wegwerpbordje op de draaitafel heb gelegd. Maar soms ziet het er wel erg tof uit.

Laatst deze binnen gekregen, en dat klonk veel strakker dan verwacht _O_

🐙
  Designer donderdag 19 juni 2014 @ 18:17:55 #249
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_141294115
Die ultra-lp van Jack White is trouwens wel een tof ding :D

Erg veel gimmicky toeters en bellen, maar als experiment om te kijken wat je allemaal in één plaat kan proppen erg geslaagd _O_
🐙
pi_141298062
Hoeveel betalen jullie voor nieuwe platen? Ik koop alleen goedkope shit bij de plaatselijke kringloop.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')