quote:Op dinsdag 22 april 2014 05:33 schreef Braindead2000 het volgende:
eerste keer dat ik een nieuwe open
Ik doe het uit principe niet. Aanvaring met Gertje gehadquote:Op dinsdag 22 april 2014 05:33 schreef Braindead2000 het volgende:
eerste keer dat ik een nieuwe open
Gertjequote:Op dinsdag 22 april 2014 05:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik doe het uit principe niet. Aanvaring met Gertje gehad
quote:Op dinsdag 22 april 2014 05:37 schreef Braindead2000 het volgende:
http://pers.uu.nl/kaartve(...)t-zaterdag-29-maart/
Daar twijfel ik niet over hoor.quote:Op dinsdag 22 april 2014 05:38 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Ach die doet ook gewoon zijn best
Ik wou iets gemeens typen maar doe het maar nietquote:Op dinsdag 22 april 2014 05:41 schreef Braindead2000 het volgende:
Kaartverkoop symposium met Stephen Hawking start donderdag 3 april
Op vrijdag 23 mei opent de wereldberoemde theoretisch fysicus prof.dr. Stephen Hawking de internationale natuurkundewedstrijd PLANCKS met een lezing in het Beatrixtheater in Utrecht. Daarnaast spreken de Utrechtse Nobelprijswinnaar prof.dr. Gerard ’t Hooft en de eveneens veel gelauwerde Duitse experimenteel natuurkundige prof.dr Immanuel Bloch. Voor het algemene publiek is een beperkt aantal kaarten beschikbaar. De kaartverkoop start donderdag 3 april om 20.00 uur (i.p.v. de eerder aangekondigde 29 maart).
HET SYMPOSIUM IS INMIDDELS UITVERKOCHT
Stephen Hawking's werk over zwarte gaten en het heelal hebben geleid tot revolutionaire nieuwe inzichten over de zwaartekracht en de oerknaltheorie. Het onderwerp van zijn lezing staat nog niet definitief vast, maar hij zal waarschijnlijk zijn visie op het ontstaan en de ontwikkeling van het heelal en de consequenties daarvan voor de moderne wetenschap schetsen.
Holographic Universe
Een steeds belangrijker wordend thema hierin is het holografisch principe, oorspronkelijk bedacht en opgesteld door prof.dr. Gerard ’t Hooft. Dit gaat er vanuit dat ons hele universum een soort hologram is, een afspiegeling van een wereld met extra dimensies. Gecombineerd met ideeën uit de snaartheorie leidt dit tot een nieuw beeld over ons heelal: "The Holographic Universe".
Gerard ’t Hooft en Immanuel Bloch
Naast Stephen Hawking spreken de Utrechtse Nobelprijswinnaar prof.dr. Gerard ’t Hooft en de Duitse experimenteel fysicus prof.dr Immanuel Bloch. ’t Hooft kreeg in 1999 de Nobelprijs voor de Natuurkunde voor het ophelderen van de kwantumstructuur van elektrozwakte interacties in de natuurkunde. Bloch ontving onder meer de Körber European Science Prize 2013. Zijn onderzoek richt zich op kwantummechanische veel-deeltjes systemen met behulp van ultrakoude atomaire en moleculaire kwantumgassen.
PLANCKS
PLANCKS is de eerste internationale theoretische natuurkunde wedstrijd voor studenten. De drie lezingen vormen de start van het evenement. Aan PLANCKS doen 25 buitenlandse en 7 Nederlandse teams van 3 of 4 studenten mee. De wedstrijd duurt tot en met zondag. PLANCKS is een initiatief van A-Eskwadraat, de studievereniging voor studenten wiskunde, informatica, informatiekunde en natuur- & sterrenkunde aan de Universiteit Utrecht.
Praktische informatie
De lezingen vinden plaats in het Beatrixtheater in Utrecht. Het programma begint om 12.30 uur en duurt tot 17.00 uur.
Door een overweldigende belangstelling voor de kaarten is de ticketsite overbelast geraakt en uit de lucht gehaald. De kaartverkoop is uitgesteld naar donderdag 3 april vanaf 20.00 uur. Kaarten zijn uitsluitend te bestellen via Ticketmaster. HET SYMPOSIUM IS INMIDDELS UITVERKOCHT
Kaarten zijn 22,50 euro per stuk. De opbrengst is uitsluitend bedoeld om de kosten van PLANCKS te dekken
Zucht ik wil ookquote:Op dinsdag 22 april 2014 05:41 schreef Braindead2000 het volgende:
Kaartverkoop symposium met Stephen Hawking start donderdag 3 april
Op vrijdag 23 mei opent de wereldberoemde theoretisch fysicus prof.dr. Stephen Hawking de internationale natuurkundewedstrijd PLANCKS met een lezing in het Beatrixtheater in Utrecht. Daarnaast spreken de Utrechtse Nobelprijswinnaar prof.dr. Gerard ’t Hooft en de eveneens veel gelauwerde Duitse experimenteel natuurkundige prof.dr Immanuel Bloch. Voor het algemene publiek is een beperkt aantal kaarten beschikbaar. De kaartverkoop start donderdag 3 april om 20.00 uur (i.p.v. de eerder aangekondigde 29 maart).
HET SYMPOSIUM IS INMIDDELS UITVERKOCHT
Stephen Hawking's werk over zwarte gaten en het heelal hebben geleid tot revolutionaire nieuwe inzichten over de zwaartekracht en de oerknaltheorie. Het onderwerp van zijn lezing staat nog niet definitief vast, maar hij zal waarschijnlijk zijn visie op het ontstaan en de ontwikkeling van het heelal en de consequenties daarvan voor de moderne wetenschap schetsen.
Holographic Universe
Een steeds belangrijker wordend thema hierin is het holografisch principe, oorspronkelijk bedacht en opgesteld door prof.dr. Gerard ’t Hooft. Dit gaat er vanuit dat ons hele universum een soort hologram is, een afspiegeling van een wereld met extra dimensies. Gecombineerd met ideeën uit de snaartheorie leidt dit tot een nieuw beeld over ons heelal: "The Holographic Universe".
Gerard ’t Hooft en Immanuel Bloch
Naast Stephen Hawking spreken de Utrechtse Nobelprijswinnaar prof.dr. Gerard ’t Hooft en de Duitse experimenteel fysicus prof.dr Immanuel Bloch. ’t Hooft kreeg in 1999 de Nobelprijs voor de Natuurkunde voor het ophelderen van de kwantumstructuur van elektrozwakte interacties in de natuurkunde. Bloch ontving onder meer de Körber European Science Prize 2013. Zijn onderzoek richt zich op kwantummechanische veel-deeltjes systemen met behulp van ultrakoude atomaire en moleculaire kwantumgassen.
PLANCKS
PLANCKS is de eerste internationale theoretische natuurkunde wedstrijd voor studenten. De drie lezingen vormen de start van het evenement. Aan PLANCKS doen 25 buitenlandse en 7 Nederlandse teams van 3 of 4 studenten mee. De wedstrijd duurt tot en met zondag. PLANCKS is een initiatief van A-Eskwadraat, de studievereniging voor studenten wiskunde, informatica, informatiekunde en natuur- & sterrenkunde aan de Universiteit Utrecht.
Praktische informatie
De lezingen vinden plaats in het Beatrixtheater in Utrecht. Het programma begint om 12.30 uur en duurt tot 17.00 uur.
Door een overweldigende belangstelling voor de kaarten is de ticketsite overbelast geraakt en uit de lucht gehaald. De kaartverkoop is uitgesteld naar donderdag 3 april vanaf 20.00 uur. Kaarten zijn uitsluitend te bestellen via Ticketmaster. HET SYMPOSIUM IS INMIDDELS UITVERKOCHT
Kaarten zijn 22,50 euro per stuk. De opbrengst is uitsluitend bedoeld om de kosten van PLANCKS te dekken
Ik moet me echt inhouden nuquote:Op dinsdag 22 april 2014 05:45 schreef Braindead2000 het volgende:
tja, weer een eenmalige kans voorbij
quote:Op dinsdag 22 april 2014 05:45 schreef Braindead2000 het volgende:
zo had ik ook graag Johnny Cash een keer live willen zien
Ik vrees dat we op het gebied van muziek geen raakvlakken hebbenquote:
Ik probeer dat al al urenquote:
Leonard Cohen o.aquote:
Je kent Suzanne niet? Overigens voor mij een van zijn mindere songs.quote:
Ah iig Bob Dylanquote:Op dinsdag 22 april 2014 05:59 schreef Braindead2000 het volgende:
Bruce springsteen en Bob Dylan vind ik goed
even gegoogled. ja dit nummer ken ik welquote:Op dinsdag 22 april 2014 05:59 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je kent Suzanne niet? Overigens voor mij een van zijn mindere songs.
Maar jonguhh! There is no poetry! Dit gaat over het harde leven van eenvoudige mensen inderdaad in de trant van Johnny Cash. Best leuke muziek maar geen diepgangquote:
heb je het over Guy clark?quote:Op dinsdag 22 april 2014 06:15 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar jonguhh! There is no poetry! Dit gaat over het harde leven van eenvoudige mensen inderdaad in de trant van Johnny Cash. Best leuke muziek maar geen diepgang
quote:
de algemene relativiteitstheorie is nog makkelijker te begrijpenquote:Op dinsdag 22 april 2014 06:19 schreef Kijkertje het volgende:
[..]vergelijk de tekst met die van Leonard Cohen!
http://www.songteksten.nl(...)/take-this-waltz.htm
quote:Op dinsdag 22 april 2014 06:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
de algemene relativiteitstheorie is nog makkelijker te begrijpen
Het zijn metaforen lieverdquote:
quote:
quote:
He! Dat nummer ken ik niet eens! Is van later zeker?quote:
quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
He! Dat nummer ken ik niet eens! Is van later zeker?
En:
quote:
quote:
quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:36 schreef Joezi het volgende:
[..]
Is toch mooi als de underdog wint! Maar het was ook wel echt een vernedering. PEC Europa in
quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:51 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Mmmm, gayfish, geil.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 april 2014 02:00 schreef Joezi het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]quote:Op dinsdag 22 april 2014 02:01 schreef Baconbus het volgende:
[..]Alles leuk en aardig, maar nu even bloedserieus... Spoilers gaan in een spoiler tag!!!!!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. [ afbeelding ]
Daar zijn die dingen voor! (tenzij heel duidelijk anders vermeld in de topictitel)
Hartelijk dank voor jullie medewerking.Wat ie-j niet wilt dat oe geschied doet dat ook een ander niet
Moet je maar up to date blijven! Ik wist het al een half jaarquote:Op dinsdag 22 april 2014 18:05 schreef Inodder het volgende:
[..]
[..]
Alles leuk en aardig, maar nu even bloedserieus... Spoilers gaan in een spoiler tag!!!!!!!
Daar zijn die dingen voor! (tenzij heel duidelijk anders vermeld in de topictitel)
Hartelijk dank voor jullie medewerking.
Een sneue reeks van plaatjes.quote:
quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:17 schreef Joezi het volgende:
[..]
Moet je maar up to date blijven! Ik wist het al een half jaar
Niks, je mag nog steeds vertellen wat voor soort cracker je vanochtend gegeten hebt.quote:
Geen cracker.... Broodje servelaatworst.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:07 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Niks, je mag nog steeds vertellen wat voor soort cracker je vanochtend gegeten hebt.
Die serie is het zo waard om gekocht te worden!quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:02 schreef Inodder het volgende:
Ik wil zelf bv. The Wire ooit nog een keer gaan kijken als ik hem in goede kwaliteit kan vinden op usenet.
Die met dat kopieerapparaat.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die serie is het zo waard om gekocht te worden!
Die was goed ja, sowieso: Bunkquote:
De Wire was top, maar Breaking Bad was echt mijn ding.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die was goed ja, sowieso: Bunk.
Zoveel pareltjes in The Wire. Echt met stip mijn all time favoriete serie, nog boven Breaking Bad.
Eerst zien, dan geloven kopenquote:Op dinsdag 22 april 2014 19:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die serie is het zo waard om gekocht te worden!
Oh nog meer regels, maar begrijp zeker dat het vervelend kan zijn. Ik zal het niet meer doen. Maar hoe oud moet een serie zijn totdat het geen spoiler meer heet?quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:02 schreef Inodder het volgende:
[..]![]()
Nee serieus. Gewoon rekening houden met anderen.
Ik las in de vorige SC ook dat veel mensen een seizoen opsparen zodat ze lekker achter elkaar door kunnen of zelfs een gehele serie pas later oppakken en gaan kijken. Ik wil zelf bv. The Wire ooit nog een keer gaan kijken als ik hem in goede kwaliteit kan vinden op usenet. Nou dus niet menen grappig of bijdehand te moeten doen. Gewoon er op letten voortaan.
Een teaser of wat algemeenheden kan best openlijk. Maar zulke overduidelijke spoilers moet je gewoon In een tag stoppen, of niet posten.
Als je post in Film, Tv & Radio In een topic over de betreffende serie hoeft het niet meer in/onder spoilertags zodra een aflevering is uitgezonden (mensen zoeken dan bewust het onderwerp op). Maar in een algemeen topic kan je beter gewoon geen enkele spoiler plaatsen zonder tags.
Ik heb de film laatst gezien. Vond het best tegenvallen. Maar misschien kwam dat omdat ik hoge verwachtingen had.quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:47 schreef Pavement het volgende:
Dat die gozerdt de pijp uitging dat wist ik al bij zn eerste verschijning in de serie, hij is speelde zn rol super goed trouwens. Maar spoilers moeten wel achter een spoiler tag ik wil ook nog bepaalde series zoals Fargo nog zien.
Morgen de tweede afleveringquote:Op dinsdag 22 april 2014 22:47 schreef Pavement het volgende:
Dat die gozerdt de pijp uitging dat wist ik al bij zn eerste verschijning in de serie, hij is speelde zn rol super goed trouwens. Maar spoilers moeten wel achter een spoiler tag ik wil ook nog bepaalde series zoals Fargo nog zien.
Billy Bob.quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Morgen de tweede aflevering.
Maar mum's the word!
Jep snap het, had er niet aan gedacht.. Bij GoT weet ik alles al, maar blijft wel erg leuk om te kijken..quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:47 schreef Pavement het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:03 schreef Pavement het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lol wel verleidelijk om een spoiler aan te klikken, vaak bevat een spoiler ook een vieze mop of een hilarische gif....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kreeg je de quote melding ?quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:04 schreef Joezi het volgende:
[..]
lol wel verleidelijk om een spoiler aan te klikken, vaak bevat een spoiler ook een vieze mop of een hilarische gif....
quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:03 schreef Pavement het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.shit niet op gelet, krijg jij er nu 1?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je moet ff naar de cos gaan en dan quote ik je in een spoiler, ben benieuwd of dit nu werktquote:Op dinsdag 22 april 2014 23:05 schreef Joezi het volgende:
[..]
shit niet op gelet, krijg jij er nu 1?
De leeftijd doet er niet toe... Als het belangrijke dingen zijn die echt wel het kijkgenot/spanning voor iemand kan spoilen/verpesten gewoon achter een tag stoppen... als je er uitgebreider over wil praten ga je naar het betreffende topic in Film, Tv & Radio daar hoef je geen tags meer te gebruiken zodra een aflevering is uitgezonden. Omdat daar mensen verwachten informatie te krijgen en dus niet "per ongeluk" tegen een spoiler aanlopen. Dan doet men het zichzelf aan. Moeten ze maar niet in dat topic komen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:39 schreef Joezi het volgende:
[..]
Oh nog meer regels, maar begrijp zeker dat het vervelend kan zijn. Ik zal het niet meer doen. Maar hoe oud moet een serie zijn totdat het geen spoiler meer heet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |