abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139431119
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 10:31 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ik snap het, maar dat zou echt eens afgelopen moeten zijn. :{
Een ambtenaar met opsporingsbevoegdheid (want dat is boa), kan iemand zijn die vuilniszakken uit de bosjes trekt, maar net zo goed iemand die grote volgacties inzake criminelen coördineert.
Het BOA certificaat zelf behelst wat kennis rondom staatsinrichting (groep 6 lagere school) en het kunnen schrijven van een PV. Daar is die BOA voor, dat iemand aangewezen is om een geldig verslagje te maken van een voorval.
Een "boa" maakt nog geen opsporingsambtenaar. Een BOA certificaat is een veredeld typediploma, en zéker geen beroep.
Er zijn ontzettend veel soorten beroepen die over een BOA beschikken, van hoog tot laag.

Veel belangrijker is, wat de functie van die man in dat bos eigenlijk was.
Dat was geen BOA, want dat is geen beroep en ook geen functie.
Er zijn verschillende domeinen binnen de BOA. Ik ken mensen die volop in de opsporing zitten inzake verdovende middelen. Denk aan douane - ambtenaren die in de speciale HARC - Teams zitten. In een ver verleden heb ik zelf een douane - BOA diploma moeten halen. Hoewel ik zelf een HBO opleiding geschoold ben vond ik de de verschillende douane - wetten ( CDW en ADW ) en de diverse belastingwetten en best lastig. En je kreeg het volledige strafrecht en strafvordering voor je kiezen.

Trouwens de douane is sowieso een vreemde eend in de bijt want zij zijn net zoals de politie opsporingsbevoegd voor alle strafbare feiten
  woensdag 30 april 2014 @ 22:02:33 #52
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_139431775
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:53 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Er zijn verschillende domeinen binnen de BOA. Ik ken mensen die volop in de opsporing zitten inzake verdovende middelen. Denk aan douane - ambtenaren die in de speciale HARC - Teams zitten. In een ver verleden heb ik zelf een douane - BOA diploma moeten halen. Hoewel ik zelf een HBO opleiding geschoold ben vond ik de de verschillende douane - wetten ( CDW en ADW ) en de diverse belastingwetten en best lastig. En je kreeg het volledige strafrecht en strafvordering voor je kiezen.

Trouwens de douane is sowieso een vreemde eend in de bijt want zij zijn net zoals de politie opsporingsbevoegd voor alle strafbare feiten
heb je het nou over je opleiding of over het certificaat?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')