Ik snap het, maar dat zou echt eens afgelopen moeten zijn.quote:Op zaterdag 26 april 2014 08:40 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Feitelijk correct echter in de volksmond worden deze wel vaak zo genoemd. Ik hoor in mijn omgeving vaker mensen zeggen, daar heb je die Boa's ipv daar heb je stadstoezicht.
Dus vandaar.
Klopt alweer. Feit blijft dat als veel mensen die twee personen in een blauwe jas gelijkend op een politiejas met een bonnenboekje in hun handen zien dat er dan gesproken word over "BOA". Ik weet ook wel wat het inhoud en dat het geen beroep is. Ik probeer het ook niet te verdedigen.quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:31 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ik snap het, maar dat zou echt eens afgelopen moeten zijn.![]()
Een ambtenaar met opsporingsbevoegdheid (want dat is boa), kan iemand zijn die vuilniszakken uit de bosjes trekt, maar net zo goed iemand die grote volgacties inzake criminelen coördineert.
Het BOA certificaat zelf behelst wat kennis rondom staatsinrichting (groep 6 lagere school) en het kunnen schrijven van een PV. Daar is die BOA voor, dat iemand aangewezen is om een geldig verslagje te maken van een voorval.
Een "boa" maakt nog geen opsporingsambtenaar. Een BOA certificaat is een veredeld typediploma, en zéker geen beroep.
Er zijn ontzettend veel soorten beroepen die over een BOA beschikken, van hoog tot laag.
Veel belangrijker is, wat de functie van die man in dat bos eigenlijk was.
Dat was geen BOA, want dat is geen beroep en ook geen functie.
En het mooie daar dan van weer is dat een boswachter (ja dat is een beroep) ook een BOA is. En derhalve in zijn groene jasje ook een bekeuring kan uitdelen en ook mensen mag aanhouden.quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:53 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Klopt alweer. Feit blijft dat als veel mensen die twee personen in een blauwe jas gelijkend op een politiejas met een bonnenboekje in hun handen zien dat er dan gesproken word over "BOA". Ik weet ook wel wat het inhoud en dat het geen beroep is. Ik probeer het ook niet te verdedigen.
Maar goed....
Ja en sommige van hen hebben ook gewoon een vuurwapen.quote:Op zaterdag 26 april 2014 17:18 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
En het mooie daar dan van weer is dat een boswachter (ja dat is een beroep) ook een BOA is. En derhalve in zijn groene jasje ook een bekeuring kan uitdelen en ook mensen mag aanhouden.
Of dat dan weer geldt voor alle boswachters is weer iets anders. Een staatsbosbeheer boswachter wel in ieder geval.
Ja ik ben dus niet de enige die er weinig van begrijpt, goed om te weten.quote:Op maandag 21 april 2014 20:27 schreef rhubarbje het volgende:
Wacht, je kende die man niet maar wist wel waar hij woonde en zijn nummer?
Of lees ik iets verkeerd?
Dit is echt heel erg kort door de bocht. Stellen dat het niet meer is dan een typediploma slaat nergens op.quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:31 schreef jajablahblah het volgende:
Het BOA certificaat zelf behelst wat kennis rondom staatsinrichting (groep 6 lagere school) en het kunnen schrijven van een PV. Daar is die BOA voor, dat iemand aangewezen is om een geldig verslagje te maken van een voorval.
Een "boa" maakt nog geen opsporingsambtenaar. Een BOA certificaat is een veredeld typediploma,
Dat examen schijnt tegen te vallen tegenwoordig en dus zakken NS medewerkers massaal ervoor.quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:31 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Een ambtenaar met opsporingsbevoegdheid (want dat is boa), kan iemand zijn die vuilniszakken uit de bosjes trekt, maar net zo goed iemand die grote volgacties inzake criminelen coördineert.
Een "boa" maakt nog geen opsporingsambtenaar. Een BOA certificaat is een veredeld typediploma, en zéker geen beroep.
Er zijn ontzettend veel soorten beroepen die over een BOA beschikken, van hoog tot laag.
Ooit een BOA-certificaat gehaald? Ik heb de map hier liggen namelijk.quote:Op maandag 28 april 2014 17:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit is echt heel erg kort door de bocht. Stellen dat het niet meer is dan een typediploma slaat nergens op.
De eisen zijn dus tegenwoordig ietwat veranderd of NS personeel is echt te dom om te poepen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 07:37 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ooit een BOA-certificaat gehaald? Ik heb de map hier liggen namelijk.
En ik had het over een veredeld typediploma
Het is een certificaat dat met een weekje zelfstudie prima te halen is voor iemand met een normale intelligentie.
Maar, als je dat certificaat dan hebt, dan zegt dat verder totaal niks over het functioneren van de persoon met dat certificaat, en daar zit wat mij betreft wel een probleem.
een legitimatieboaquote:Op dinsdag 29 april 2014 15:27 schreef RedFoxy het volgende:
Ben ik nou dom, of staat er nu nergens wat een BOA?
komop man, die dingen moeten gewoon behoren tot de basiskennis van de burger, dat men dit uberhaupt moet bestuderen is schandaligquote:Op maandag 28 april 2014 17:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit is echt heel erg kort door de bocht. Stellen dat het niet meer is dan een typediploma slaat nergens op.
de "functie" van vrijwel iedere parkeerwachter, beveiliger, ns medewerker en meeste politievolk op straat, moet je wel van gehoord hebben nietquote:Op dinsdag 29 april 2014 15:52 schreef RedFoxy het volgende:
[..]
Is dit echt zo'n ingeburgerde afkorting dat iedereen het hier weet, ik moest het googlen
quote:Op dinsdag 29 april 2014 15:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
de "functie" van vrijwel iedere parkeerwachter, beveiliger, ns medewerker en meeste politievolk op straat, moet je wel van gehoord hebben niet
Zelfs dat nog niet eens. Ik ken onderzoekers die tot BOA benoemd zijn om bepaalde documenten in te mogen zien.quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:31 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Maar hebben die niet nog wat meer diploma's dan alleen dat papiertje voor BOA?quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:18 schreef bluemoon23 het volgende:
In de olie&gaswereld hebben we te maken met Staatstoezicht op de Mijnen SODM.
De inspecteurs daarvan zijn ook BOA's, maar die verdienen wel aardig wat meer als een stadswacht.
Die hebben dan ook de BOA erbij omdat ze altijd toegang moeten kunnen krijgen tot bepaalde afdelingen en andere zaken, mocht er bijv. iets niet kloppen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:18 schreef bluemoon23 het volgende:
In de olie&gaswereld hebben we te maken met Staatstoezicht op de Mijnen SODM.
De inspecteurs daarvan zijn ook BOA's, maar die verdienen wel aardig wat meer als een stadswacht.
Ja, natuurlijk. "Bijzonder opsporingsambtenaar" is niet een beroep en ook geen opleiding. BOA's zijn gewoon werknemers (meestal maar niet altijd ambtenaren) die naast hun normale baan speciale opsporingsbevoegdheden hebben gekregen voor een specifiek gebied. Zo mag een boswachter een boete voor vervuiling uitschrijven omdat hij beëdigd is als BOA, maar geen parkeerboetes; dat mag een parkeerwachter die beëdigd is als BOA weer wel.quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:26 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Maar hebben die niet nog wat meer diploma's dan alleen dat papiertje voor BOA?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |