abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139124788
Theoretische Wiskunde UU 4e jaar
One day the poor will have nothing left to eat but the rich..
pi_139125386
quote:
7s.gif Op maandag 21 april 2014 20:28 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ze zijn het curriculum aan het hervormen, dus de vakkeninformatie op de promotiesite klopt niet meer. Ik kan wel een lijstje geven.

1e jaar:

Blok 1:
- Celbiologie & Biochemie: Een Introductie
- Organische Chemie inclusief practicum
- Calculus I

Block 2:
- Life Sciences inclusief practicum
- Calculus II
- Natuurkunde A

Blok 3:
- Biotechnologie
- Biotechnologische basistechnieken (practicum) / Bio(Farmaceutische) Technologie & Maatschappij (Één van de twee volg je dan.)
- Calculus III

Blok 4:
- Biochemie 2
- Biotechnologische basistechnieken (practicum) / Bio(Farmaceutische) Technologie & Maatschappij (Wederom één van de twee.)
- Chemische Thermodynamica

2de jaar:

Blok 1:
- Moleculaire Celbiologie & Immunologie
- Data- & Beeldprocessing
- Statistiek

Blok 2:
- Microbiële Fysiologie
- Practicum Biotechnologie
- Chemische Biologie 1

Blok 3:
- Chemische Biologie 2
- Natuurkunde B
- Statistische Thermodynamica
- Ontwerpen van Duurzame Biotechnologische processen

Blok 4:
- Moleculaire Genetica & Technologie
- Transportverschijnselen in Life Sciences

3de jaar:

Blok 1 & 2:
- Minor

Blok 3 & 4:
- Bio-informatica
- Metabolic Engineering
- BEP

Van het tweede en derde jaar weet ik niet precies wat practicum is en wat niet, ik heb het gewoon zo overgenomen.
De 'en practicum' vakken, hoeveel practicum heb je dan in de praktijk?
pi_139125492
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:22 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

De 'en practicum' vakken, hoeveel practicum heb je dan in de praktijk?
2 dagen per week, 8 uur per dag voor 8 weken gemiddeld (denk ik zo).
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 21 april 2014 @ 21:25:44 #29
349633 SiIk
Echt zijde
pi_139125589
Mijn eerste jaar is voor 45% practicum ofzo. Komt neer op gemiddeld 10 uur per week denk ik.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_139125717
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:23 schreef Rezania het volgende:

[..]

2 dagen per week, 8 uur per dag voor 8 weken gemiddeld (denk ik zo).
Wat een kutmanier van practicum hebben :')

Kun je niet eens echt daadwerkelijk goed opstellen en wennen aan werken in het lab, moet je alweer weg. Doe dan gewoon 2-3 volle weken achterelkaar aan het eind.
pi_139125749
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:28 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Wat een kutmanier van practicum hebben :')

Kun je niet eens echt daadwerkelijk goed opstellen en wennen aan werken in het lab, moet je alweer weg. Doe dan gewoon 2-3 volle weken achterelkaar aan het eind.
Dan zijn tentamens, dus liever niet.
pi_139125984
quote:
10s.gif Op maandag 21 april 2014 21:28 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dan zijn tentamens, dus liever niet.
Wel serieus beter voor het leren van labwerk. Want leren om op het lab te staan is ook tijdplannen, omgaan met beperkte ruimte in zuurkasten en dat goed organiseren/opruimen en gewoon in het algemeen hoe het er dan na dag aan toe gaat.. krijg je niet meer met steeds 2 dagen per keer.
pi_139126035
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2014 21:25 schreef SiIk het volgende:
Mijn eerste jaar is voor 45% practicum ofzo. Komt neer op gemiddeld 10 uur per week denk ik.
Weinig hoorcolleges en oefeningbijeenkomsten dus (net iets meer dan 10 uur per week)?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_139126177
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:31 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Wel serieus beter voor het leren van labwerk. Want leren om op het lab te staan is ook tijdplannen, omgaan met beperkte ruimte in zuurkasten en dat goed organiseren/opruimen en gewoon in het algemeen hoe het er dan na dag aan toe gaat.. krijg je niet meer met steeds 2 dagen per keer.
Ook met maar 2 dagen practicum per week moet je goed plannen. Je kan je je kweek van 5 dagen niet tijdens de practicumdagen doen, evenals kristallisatie van meerdere dagen. Zuurkasten hebben wij amper nodig bij biotechnologische practica. Als we ze wel nodig hebben voor experimenten is het gewoon twee mensen per zuurkast, klaar.
  maandag 21 april 2014 @ 21:34:59 #35
349633 SiIk
Echt zijde
pi_139126221
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Weinig hoorcolleges en oefeningbijeenkomsten dus (net iets meer dan 10 uur per week)?
Yup, ruime 10 uur per week denk ik.
Meestal zitten we tussen de 20 en 30 contacturen per week ofzo.Werkcollege's hebben we overigens niet veel. Alleen voor de vakken waar weinig/geen practica voor zijn, zijn werkcollege's.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_139130217
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 20:10 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jup! Best makkelijk, als je het antwoord eenmaal weet :P
pi_139131501
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:34 schreef Novermars het volgende:

[..]

Jup! Best makkelijk, als je het antwoord eenmaal weet :P
Ja, maar vinden jullie zo'n bewijs uit het ongerijmde niet onbevredigend? Ik heb altijd het gevoel dat je dan maar half iets bewijst aangezien je slechts bewijst dat de tegenovergestelde stelling niet kan kloppen en hieruit niet noodzakelijk met 100% zekerheid volgt dat de stelling wel klopt.
#NoDAPL
pi_139132056
Net even aan het helpen in het biologietopic in EXA. Komt er een vraag langs waar echt gewoon totaal niks van klopt, wat gewoon echt niet kan in het echt. :') Zo stom dat je op de middelbare een halve waarheid leert, in plaats van gewoon een goede basis.
pi_139132067
Reductio ad absurdum, which Euclid loved so much, is one of a mathematician's finest weapons. It is a far finer gambit than any chess gambit: a chess player may offer the sacrifice of a pawn or even a piece, but a mathematician offers the game
G.H. Hardy, A Mathematician's Apology, 1940.
pi_139132090
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 23:12 schreef Rezania het volgende:
Net even aan het helpen in het biologietopic in EXA. Komt er een vraag langs waar echt gewoon totaal niks van klopt, wat gewoon echt niet kan in het echt. :') Zo stom dat je op de middelbare een halve waarheid leert, in plaats van gewoon een goede basis.
Ik ga zo eens even kijken. :)
#NoDAPL
pi_139132149
quote:
6s.gif Op maandag 21 april 2014 23:12 schreef Anoonumos het volgende:
Reductio ad absurdum, which Euclid loved so much, is one of a mathematician's finest weapons. It is a far finer gambit than any chess gambit: a chess player may offer the sacrifice of a pawn or even a piece, but a mathematician offers the game
G.H. Hardy, A Mathematician's Apology, 1940.
Mooie vergelijking. Ik heb het boek over getaltheorie van hem.
#NoDAPL
pi_139132158
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 23:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ga zo eens even kijken. :)
https://www.examenblad.nl(...)vw-1018-a-13-2-o.pdf
Vraag 27. En dan is het antwoord volgens het correctiemodel iets in de trant van 'Haarspeld RNA kan niet worden getransleerd, en er kunnen nog goede genen zijn.' :') Terwijl als je ook maar echt 5 colleges over genetica op de uni volgt weet je dat het eerste deel niet klopt. Het tweede deel kan kloppen, maar daarvoor moet je een niet te onderbouwen aanname doen. Zo slecht. :N
pi_139132224
Bewijs uit ongerijmde is net zo geldig als ieder ander bewijs.
Je hebt hier toch twee mogelijkheden. r en x zijn gegeven. r + x is rationaal of irrationaal.
Aangezien onze wiskunde consistent is (ten koste van volledigheid, overigens (Godel)) moet het wel irrationaal zijn als je rationaal hebt uitgesloten.

Maar ik snap je gevoel wel. Bij empirische wetenschappen kan je alleen dingen uitsluiten en nooit iets zeker weten, maar bij wiskunde geldt dat niet.
pi_139132328
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 23:14 schreef Rezania het volgende:

[..]

https://www.examenblad.nl(...)vw-1018-a-13-2-o.pdf
Vraag 27. En dan is het antwoord volgens het correctiemodel iets in de trant van 'Haarspeld RNA kan niet worden getransleerd, en er kunnen nog goede genen zijn.' :') Terwijl als je ook maar echt 5 colleges over genetica op de uni volgt weet je dat het eerste deel niet klopt. Het tweede deel kan kloppen, maar daarvoor moet je een niet te onderbouwen aanname doen. Zo slecht. :N
Eens zien of dat ik kan vinden wie het examen hebben opgesteld. Ik zag eens een lijstje met namen van iedereen die meewerkte aan het nieuwe natuurkundecurriculum, je wil niet weten hoeveel niet-natuurkundigen hierbij betrokken waren. Ik heb weleens gehoord van mijn voormalige leraar dat leraren worden uitgenodigd om vragen en antwoorden op te stellen voor die centrale examens maar verder weet ik niet precies hoe het zit.
#NoDAPL
pi_139132408
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 23:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eens zien of dat ik kan vinden wie het examen hebben opgesteld. Ik zag eens een lijstje met namen van iedereen die meewerkte aan het nieuwe natuurkundecurriculum, je wil niet weten hoeveel niet-natuurkundigen hierbij betrokken waren. Ik heb weleens gehoord van mijn voormalige leraar dat leraren worden uitgenodigd om vragen en antwoorden op te stellen voor die centrale examens maar verder weet ik niet precies hoe het zit.
Ja, ik heb ook ooit zoiets gehoord van mijn leraren. Er worden een paar leraren en professoren uitgenodigd om vragen op te stellen, deze gaan op een hoop, en dan maken ze er een paar examens van, die dan de kluis in gaan. (Blijkbaar dus. :P )
pi_139132642
Biologie examen (2011) had ik getemd. 9.5.
pi_139132684
Hopelijk worden enkel eerstegraadsleraren uitgenodigd die een volledige (ba + ma) univ. opl. hebben gevolgd in dat vakgebied zelf (in dit geval biologie) en die veel ervaring hebben als leraar. Toch wel belangrijk dat de vragen en antwoorden voor 100,0% juist zijn.
#NoDAPL
pi_139132704
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 23:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hopelijk worden enkel eerstegraadsleraren uitgenodigd die een volledige (ba + ma) univ. opl. hebben gevolgd in dat vakgebied zelf (in dit geval biologie) en die veel ervaring hebben als leraar.
Denk eerder dat ze gewoon een soort grabbelton gebruiken. :')
pi_139132740
Deze vraag had ik bij natuurkunde

Rekenen met 7 decimalen op je rekenmachine, rot op joh
pi_139132777
quote:
6s.gif Op maandag 21 april 2014 23:25 schreef Anoonumos het volgende:
Biologie examen (2011) had ik getemd. 9.5.
Netjes. ^O^
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')