Verschilt geloof ik per opleiding, maar bij ons wel ja. Maar bij MST is hij bijvoorbeeld 'maar' 40 punten.quote:
Nee, is bij alle opleidingen 45ects in delftquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Verschilt geloof ik per opleiding, maar bij ons wel ja.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Verschilt geloof ik per opleiding, maar bij ons wel ja. Maar bij MST is hij bijvoorbeeld 'maar' 40 punten.
http://mst.leidendelft.nl/programma/quote:Op basis van behaalde resultaten krijg je een bindend studieadvies. Een negatief bindend studieadvies houdt in dat je je niet opnieuw in kunt schrijven voor de opleiding Molecular Science & Technology als je na één jaar onvoldoende studievoortgang hebt gemaakt. De norm voor het bindende advies is 45 studiepunten na één jaar (het volledige propedeuseprogramma omvat 60 studiepunten): je moet na een jaar dus 45 punten gehaald hebben om je studie te kunnen voortzetten. Uiteraard krijg je gedurende het jaar tussentijdse adviezen en studiebegeleiding.
Dan heb ik het verkeerd gehoord.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:11 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
[..]
http://mst.leidendelft.nl/programma/
ook gewoon 45 dus
Dat zijn lange dagen ja en daar zou ik mezelf ook niet snel in terugzien.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:39 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Ik sta op het moment ~12 uur per dag op het lab, dat zou ik niet doen als ik het niet leuk vond. Labwerk is uitdagend en frustrerend, maar voor labhoofd bij de grote bedrijven zoeken ze naar een ander type, meer het soort 'wandelende encyclopedie der reacties en mechanismen'
. Ik heb niet de illusie dat ik ooit zo zal worden, ik onthou vooral de dingen die ik ook ben tegengekomen in het lab.
Ik word denk ik een beetje een nep-bèta, heb een promotieplaats geaccepteerd in de biochemie. En daarna zien we over een paar jaar wel weer.
[..]
Op het lab staan in een poging mijn project af te krijgen voor dinsdag.
hoe verschilt chemische thermodynamica van gewoon thermodynamica?quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:24 schreef Rezania het volgende:
Ik ben mijn natuurkundevibe kwijt.Chemische thermodynamica wil niet helemaal lukken, terwijl het nu nog zo fucking simpel is.
Hoe moet ik dat nou weten?quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:24 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
hoe verschilt chemische thermodynamica van gewoon thermodynamica?
Het begin is het moeilijkst bij thermodynamicaquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:24 schreef Rezania het volgende:
Ik ben mijn natuurkundevibe kwijt.Chemische thermodynamica wil niet helemaal lukken, terwijl het nu nog zo fucking simpel is.
Moet er vooral even inkomen. Hij is er nu niet veel dieper op in gegaan dan op het vwo.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het begin is het moeilijkst bij thermodynamica
Maar waarom heet het chemisch, inderdaad?
Ja ik weet niet, linkje naar de cursusomschrijving?quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:28 schreef Rezania het volgende:
[..]
Moet er vooral even inkomen. Hij is er nu niet veel dieper op in gegaan dan op het vwo.
En nogmaals, hoe moet ik dat weten? Ik heb geen gewone thermodynamica.
https://blackboard.tudelf(...)_id%253D30441-131404quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:29 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja ik weet niet, linkje naar de cursusomschrijving?
Maar ik vond het thermodynamicavak dat ik heb gevolgs ook typisch een vak waar je er even in moest komen qua manier van denken/oplossen.
Ok laat ik me wat voorzichtiger uitdrukkenquote:
Masterproject in het buitenlandquote:
Is dat bij jullie ook zo'n vak dat Thermodynamica heet maar stiekem vooral om het onderscheid tussen kinetiek en thermodynamica gaat (en de bijbehorende voornaamste producten)?quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:24 schreef Rezania het volgende:
Misschien lijkt haar dat gewoon leukquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:46 schreef Anoonumos het volgende:
Zusje wil iets farmaceutisch studeren.![]()
Blijkbaar een moreler persoon dan ik. Mij maakt het echt niks uit of ik mijn beta/wiskunde-skills gebruik voor het uitvinden van medicijnen of voor het voorspellen/beschrijven van aandelenkoersen.Misschien het laatste nog liever, zelfs.
En wat nou als je statistische thermodynamica hebt?quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:39 schreef Anoonumos het volgende:
Thermodynamica is het debiele broertje van statistische fysica.
Gibbs energy krijg je sowieso mee te maken, enzymen en zo.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:41 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Ok laat ik me wat voorzichtiger uitdrukken. Ik word een softere bèta. Ik denk niet dat ik ooit nog een Schrödingervergelijking moet afleiden of me druk ga maken over de Gibbs Free Energy etc. In plaats daarvan mag ik cellen gaan pesten met mijn verse 'compounds'
.
Geen idee. De twee komen wel samen bij Biochemie 2, en er is ook een LST-helft bij thermo. Maar ik heb pas 1 college gehad, man.quote:[..]
Masterproject in het buitenland.
[..]
Is dat bij jullie ook zo'n vak dat Thermodynamica heet maar stiekem vooral om het onderscheid tussen kinetiek en thermodynamica gaat (en de bijbehorende voornaamste producten)?
“Ludwig Boltzmann, who spent much of his life studying statistical mechanics, died in 1906, by his own hand. Paul Ehrenfest, carrying on the work, died similarly in 1933. Now it is our turn to study statistical mechanics. Perhaps it will be wise to approach the subject cautiously.”quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
En wat nou als je statistische thermodynamica hebt?
Damn.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:05 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
“Ludwig Boltzmann, who spent much of his life studying statistical mechanics, died in 1906, by his own hand. Paul Ehrenfest, carrying on the work, died similarly in 1933. Now it is our turn to study statistical mechanics. Perhaps it will be wise to approach the subject cautiously.”
Ik zou maar oppassen.
BoltzmannEhrenfest
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |