abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 mei 2014 @ 22:37:27 #176
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_139886787
Shallow Grave
De debuutfilm van Danny Boyle vertelt het verhaal van 3 jonge mensen (waaronder Ewan McGregor in één van z`n eerste rollen) die een apartement delen en nog één persoon zoeken die bij hen wilt komen wonen. Op een dag belt ene Hugo aan, die graag de kamer wilt huren. Iedereen blij, totdat Hugo dood in z`n bed wordt gevonden en de drie een grote vondst doen. Dat is het begin van een thriller die een vloeiende mix is van spanning, zeer zwarte humor en een vleugje Hitchcock bevat.
De karakters zijn stuk voor stuk excentriek en interessant, waarbij vooral Christopher Eccleston als de doorgedraaide David opvalt. Hij zet een fantastische rol neer als de heerlijk valse en sluwe accountant.
Met Shallow Grave maakte Boyle meteen een onuitwisbare en invloedrijke indruk op de Britse film scene, het begin van een nieuw tijdperk voor de Britste cinema.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_139893153
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 14:54 schreef planethugo het volgende:
Pompeii
[ afbeelding ]
Een niet zo hoogstaande actiefilm verwacht met veel gedoe om de volkaan die uitbarst en de stad doet verdwijnen. Maar je krijgt een wannabee gladiator verhaal met Jon Snow en Adebisi als gladiatoren die toevallig naar Pompeii gestuurd worden om de mensen te vermaken, en Jon Snow weet hier itt Game of Thrones wel hoe die chicks moet versieren. Ondertussen is Jack Bauer er ook nog met een waanzinnig slecht engels accent en een cliché rol van bad guy die de opbloeiende liefde tussen Jon en een inwisselbare chick wil stoppen. Owja en dan barst het laatste half uur een volkaan uit waar je op zit te wachten en waar je een aantal spectaculaire scene's over verwacht. Maar ook dat slaat eigenlijk helemaal nergens op, het lijkt wel of de stad met wat vuurballen bekogeld wordt en ondertussen moeten Jon, Adebisi(zonde dat die gast na OZ nooit meer zo een epische rol heeft gespeeld) en Jack Bauer elkaar achtervolgen op leven en dood.

Klote bijeenraapsel van wat serieacteurs en een slap cliche liefdesverhaaltje, en dus een teleurstellende vulkaanuitbarsting. Dan zijn de inmiddels gedateerde jaren 90 films Vulcano en Dantes Peak nog een stuk beter.

4.5
Ik had deze gedownload, al met het idee van het is waarschijnlijk niet veel.
Maar hoe meer ik de reviews van anderen lees, hoe meer ik eigenlijk denk dat ik er niet eens aan hoef te beginnen. :')
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 13 mei 2014 @ 09:37:47 #178
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_139896173
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 01:00 schreef kree het volgende:

[..]

Maar hoe meer ik de reviews van anderen lees, hoe meer ik eigenlijk denk dat ik er niet eens aan hoef te beginnen. :')
ik ging er nog vol goede moed in ondanks de negatieve reviews, verwachtte natuurlijk geen meesterwerk maar op zijn minst iets spectaculairs met die vulkaan die ontploft. Maar als zelfs dat tegenvalt blijft er weinig over.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 11:17:03 #179
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_139898604
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 01:00 schreef kree het volgende:

[..]

gisteren gekeken, verwachtte er niks van. cliche cliche voorspelbaar slechte badguy (keefer, wtf..) raar titanic-achtig einde... maar ach, was toch best te doen. maar je kan hem net zo goed overslaan inderdaad.
pi_139908106
RoboCop (2014)
Nou, ik vond het een lekkere film. Toch wel maatschappijkritisch, lekkere actie en ok-verhaaltje. Kinnaman vind ik gewoon een bazenacteur dus die kan niet veel fout doen. Zaten wel een paar creepy momenten in de film.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7
pi_139912159
Robocop

Kutfilm, slechte actie, slecht acteerwerk. Beetje gelijkwaardig als dredd..

4/10
pi_139912860
About time (2013)

Een tijdreizen komedie, nu spreekt het hele tijdreizen me altijd wel aan in de meeste films.
Echter bij deze film geen mysteries over hoe en wat.
Het wordt vrij snel (eerste tien minuten) al duidelijk gemaakt in een paar zinnen.
Verder gaat het over liefde en de fouten die de hoofdpersoon maakt daarin en dat dan weer ongedaan maakt door terug te gaan in de tijd.
Verwacht er maar geen spektakels van of diepzinnige dingen. Het is allemaal vrij oppervlakkig.

Eigenlijk meer een romantisch drama achtig verhaal waarin ze het tijdreizen hebben verwerkt.
De film duurt (te) lang en kabbelt een beetje voort op een traag tempo.
Voor mij net niet saai genoeg om hem gewoon uit te zetten.

Hoogstaande film wil ik het echt niet noemen.
Meer een 'wijven' filmpje als avond vulling op een verveelde avond.

IMDb 7.8
Ik 5-je
Do what you love, love what you do!
pi_139915522
Pompeii (2014) - IMDb

Het einde maakt iets goed. Maar voor de rest sluit ik mij aan bij de meeste reviews hierboven, matig, matig, matig...
IMDb: 5,8
Ik: 3,5

Kan iemand me trouwens vertellen wat er met Emily Brownings hoofd is gebeurd, ze ziet er uit als een discount Angelina Jolie...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_139922173
Staat me iets van bij dat ik ooit een trailer heb gezien dat een man met een lepel word dood geslagen, gewoon steeds tik tik tik.

En als de lepel brak had die der in zijn jas nog stuk of 100 ofzo??
Is die film ooit uitgekomen?
Of was het maar een grapje??
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:36:19 #185
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_139922725
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:27 schreef Geerd het volgende:
Staat me iets van bij dat ik ooit een trailer heb gezien dat een man met een lepel word dood geslagen, gewoon steeds tik tik tik.

Spoon Killer
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:43:08 #186
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_139923167
Short Term 12 (2013)

Short Term 12 gaat over een opvang voor kinderen met problemen. Denk aan kinderen die mishandeld zijn etc. Het stel Grace en Mason werkt bij de opvang en heeft zo'n beetje de dagelijkse leiding in handen. Op een dag komt er een nieuw meisje waarmee Grace meteen een soort van klik heeft.

Ik zal verder niet teveel spoileren, maar voor mij was dit echt een hoogtepuntje. Goed geacteerd en overall gewoon een goeie film

IMDB: 8.1

Ik: 8.5
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:52:16 #187
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_139923781
A History of Violence (2005) - IMDb

Op een zekere dag wordt een lunchroom in een klein Amerikaans stadje overvallen door een stel bandieten. De uitbater van de zaak neemt het heft in eigen hand en is plots de held van de stad. Enkele dagen later komen er enkele personen uit 'de grote stad' en deze zetten het leven van Tom en zijn familie vervolgens op zijn kop.

Geweldige film van David Cronenberg met sterk acteerwerk van Viggo Mortenson. Aanrader!

Mijn cijfer: 8,7
Imdb: 7,5
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
  dinsdag 13 mei 2014 @ 22:20:59 #188
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_139925801
Something Wild
Deze film vertelt het verhaal van Charles Driggs (Jeff Daniels), een keurige past gescheiden burgerman met een goede baan: hij heeft recentelijk promotie gemaakt. Tijdens een lunch ontmoet hij de hippe en vlotte Lulu (Melanie Griffith) die hem belooft na afloop van de lunch wel even op het werk af te zetten. Wat volgt is een humoristische roadtrip met sterke thriller elementen waarin de keurige Driggs steeds verder van zijn vaste patroon afwijkt, opgejut door Lulu.
Jonathan Demme houdt ons in deze satire een spiegel voor als het gaat om hoe zeer een groot deel van de mensheid eigenlijk met oogkleppen op hun dagelijkse routine afwerkt. Door middel van Wild Thing Lulu, die door Griffith op onnavolgbare wijze wordt neergezet, krijgen we te zien hoe het (al is het natuurlijk iets overdreven) ook kan. Als we maar af en toe eens wat gas terug nemen en om ons heen kijken. Wat dat betreft heeft de film niets aan actualiteit ingeboet. Hij is misschien nu nog veel actueler dan toen hij in 1986 verscheen.
Het is knap om te zien, en dat zal bij herhaalde kijkbeurten waarschijnlijk alleen maar meer opvallen, hoe Demme er in het eerst deel een luchtige roadmovie van lijkt te maken en zonder dat je het echt beseft dat volledig wordt omgegooid en je je midden in een spannende thriller bevindt. Alle lof voor Demme en scriptschrijver E. Max Frye hiervoor.
Daniels is geweldig als altijd en vervult de rol van sullige kantoor bobo met verve. De soundtrack en de rol van Ray Liotta maken het geheel af.

IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
  woensdag 14 mei 2014 @ 09:40:43 #189
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_139936982
quote:
14s.gif Op zondag 11 mei 2014 20:59 schreef Apotheose het volgende:
Enemy (2013) - IMDb ook gezien. Damn... ik hou van zulke films. Die dieper gaat dan wat je ziet. Heerlijk! Heb de uitleg daarna ook maar bekeken want vond het ook maar vaag hier en daar en vooral het einde. Makes sense! Een van de beste films die ik heb gezien. 9! _O_
Na het zien van de video op youtube ben ik de film alleen maar meer gaan waarderen. _O_
Dat einde _O_
pi_139940316
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:27 schreef Geerd het volgende:

The Horribly Slow Murderer with the Extremely Inefficient Weapon

woensdag 14 mei 2014 @ 12:09:55 #191
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_139941216
Blue Jasmine

Woody Allen films hebben me nooit zo getrokken, waarom weet ik niet maar dit was de eerste die ik gezien heb. En hij beviel érg goed. Cate Blanchett is fantastisch als de ex vrouw van een Madoff achtige miljardair/oplichter en komt in verwarde toestand aan bij haar zus, waar ze door haar rijkeluisleventje niet meer naar om heeft gekeken. Een terechte winnares van de Oscar dus. Ook de bijrollen zijn perfect gecast met een aantal Boardwalk Empire en Entourage acteurs en hoewel het verhaal een redelijk drama is voelt de film totaal niet zo aan. De anderhalf uur vliegen voorbij dankzij de luchtige vertelling en het vlotte verhaal dat geen moment een overbodige scene laat zien.

Kortom, ik ga toch maar eens wat meer Woody Allen kijken.

8.5
pi_139947199
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 11:42 schreef houtsko het volgende:

[..]

The Horribly Slow Murderer with the Extremely Inefficient Weapon

Ik dacht dat dat de trailer was niet dus :P
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 14 mei 2014 @ 15:06:22 #193
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_139947252
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:30 schreef andreas612 het volgende:
Robocop

Kutfilm, slechte actie, slecht acteerwerk. Beetje gelijkwaardig als dredd..

4/10
Dan ga ik m zeker kijken, Dredd was supertof.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_139950026
Het Diner
Twee stellen komen samen in een luxe restaurant om een situatie rondom hun kinderen te bespreken. Gaandeweg komen we niet alleen dit voorval te weten maar ook steeds meer de beweegredenen van de ouders.
Ook als je het boek niet gelezen hebt kun je wel raden dat de film zich grotendeels afspeelt rondom een etentje. Ik hoopte dan ook een beetje op vuurwerk aan tafel. Maar dat valt toch allemaal een beetje tegen. Erg veel flashbacks, continue voiceover, koddig verfilmde filmpjes op de telefoon van een van de kids. Het hele verhaal van de kids vind ik sowieso al slap maar als ze er aan tafel dan ook de hele tijd omheen draaien, is dat toch vooral gewoon irritant. Het niveau van de acteurs maakt dat je de film wel uitkijkt, maar echt slagen in zijn opzet doet hij niet. Het is geen thriller aan tafel geworden om het zo maar te zeggen. Ook nog nooit iemand in real life zo horen praten tegen een ober, of het moet aan mij liggen… Had meer verwacht van deze film.
5/10
pi_139950154
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:33 schreef ChickenMan het volgende:
RoboCop (2014)
Nou, ik vond het een lekkere film. Toch wel maatschappijkritisch, lekkere actie en ok-verhaaltje. Kinnaman vind ik gewoon een bazenacteur dus die kan niet veel fout doen. Zaten wel een paar creepy momenten in de film.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7
Origineel gezien? Oh, is zoveel beter.
pi_139950960
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 16:30 schreef destillegetuige het volgende:

[..]

Tuurlijk. Is ook leuk.
pi_139975092
RoboCop (2014)

Redelijk vermakelijke remake, vond de SFX mooi maar de actie-scenes nogal tegenvallen.
Wel tof dat Samuel L Jackson, Gary Oldman en Michael Keaton meespelen, allen horen wel bij mijn favoriete acteurs al speelde niemand echt uitmuntend goed ofzo.

Al met al dus best ok maar geen hoogvlieger en in mijn herinnering was het origineel beter.
Die binnenkort maar weer eens kijken.

6/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:19:37 #198
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_139975278
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 10:28 schreef Ill-Skillz het volgende:
De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween (2013)

[ afbeelding ]

Dynamite expert Allan Karlsson's life, and the unlikely events following his escape from the old folk's home on his 100th birthday.

Leuke avontuurlijke film, duidelijk geinspireerd door Forrest Gump en in de media daar vaak mee vergeleken. Mijns inziens haalt De 100-jarige man het niveau van Gump echter bij lange na niet. Het verhaal is daar niet meeslepend genoeg voor en ook de acteerprestaties en muziek (wat bij Gump een belangrijk onderdeel van de film is) zijn daar te matig voor. Echter blijft De 100-jarige man wel een zeer vermakelijke film, geschoten in een prachtige omgeving en met een aantal hilarische scenes. Daarnaast ook een inkijkje in de wereldgeschiedenis van de 20e eeuw. Zeker een aanrader.

Ill-Skillz: 7/10
Imdb: 7,1/10
Ik heb hem gisteren gezien en eerder het boek waarop de film gebaseerd is gelezen. De film is zeker vermakelijk, de droogkomische, feel good-sfeer van het boek weet de film goed te vangen, maar toch haalt de film, zoals bijna altijd, het bij lange na niet bij het boek. Te veel relevante gebeurtenissen en verhaallijnen zijn eruitgehaald, waardoor het voor mij net te fragmentarisch werd.
De vriend waarmee ik was had het boek niet gelezen en was waarschijnlijk daardoor meer te spreken over het filmresultaat.

Ik geef een 6,8.

[ Bericht 0% gewijzigd door Copycat op 15-05-2014 20:43:07 ]
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:28:42 #199
375756 Jungle_Jim
samurai cop
pi_139975412
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 16:30 schreef destillegetuige het volgende:

[..]

en die was al niet zo goed.
Wie dit leest is hek.
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:59:38 #200
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_139976036
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 17:38 schreef planethugo het volgende:

FDR: American Badass! (2012) - IMDb

President Roosevelt wordt gebeten door een weerwolf die eruit ziet als een soort chewbacca en komt in een rolstoel. Ondertussen krijgt hij te maken met de 2de wereldoorlog en willen Hitler, Mussolini en Japan (allemaal ook knuffelbeer achtige weerwolven _O- ) Roosevelt een kopje kleiner maken.
Verwacht geen logische film en veel subtiliteit maar een ouderwetse heerlijk onnozele komedie die eens anders is dan een scary/date/dance movie maar wat meer in de buurt komt van de oude Leslie Nielsen films. Lekker low budget ook maar dat past hier wel bij, special effects om te janken lach je juist om en bij een aantal scene's heb ik in een deuk gelegen, en dat is al lang geleden bij een komedie want de spoeling is wel erg dun de laatste jaren.

De humor moet je natuurlijk wel liggen, en nuchter kijken helpt ook niet. Vermoed ik :P

8.0
Na deze onverwachts geslaagde komedie gaan kijken wat deze regisseur nog meer gemaakt heeft, en dat bleek 1 film te zijn en wel deze opmerkelijke titel:
Poolboy: Drowning Out the Fury (2011) - IMDb

Deze keer gaat het over een de producent/schrijver/acteur/regisseur/briljant meesterbrein/etc van een vervolg op een nooit uitgebrachte film over een poolboy. Dit genie presenteert zijn vervolg dat hij in 1990 maakte en legt ondertussen uit waarom de film niet echt aansloeg, ondanks zijn genialiteit. Dat heeft met nogal wat aanstootgevend materiaal te maken _O-
Kortom, weer een heerlijk vreemde komedie waarin een c-film vertoond wordt met alle hilariteit en onnozelheid die daarbij hoort. Titelpersonage is de oude Hercules acteur(die van de jaren 90 serie) die na de Vietnamoorlog 12 jaar rouwt om zijn dode vriend en daarna terug naar Amerika gaat om daar diens droom na te volgen: zwembaden schoonmaken, en ondertussen de maffia die daarbij hoort(waaronder Danny Trejo) om te leggen :D

Alweer een heerlijk debiele en daardoor geslaagde komedie. Ik zag dat de schrijver van deze en JDR: American Badass nog wat andere komedies geschreven heeft. Die gaan we ook proberen. Ik ben iig blij dat ik eindelijk een groepje gevonden heb dat geinige komedies maakt waar Hollywood niet allerlei formules op heeft geplakt waardoor de geslaagde grappen op 1 hand te tellen zijn. Nee dit is gewoon heerlijke onzin met een ontzettend hoge grapdichtheid en hilarische vondsten.

7.5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')