abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139069564

Nigel Farage is een Brits conservatief-liberaal politicus die sinds 1999 in het Europees Parlement zit. Hij is de onbetwiste leider en het gezicht van de UK Independence Party en staat bekend om zijn felle controversiële speeches in het Europees Parlement.

Districten waar UKIP in 2013 zetels won

Fragment The European Parliament - a Charade

Biografie Channel Four:

Debat tussen Nigel Farage en Nick Clegg (leider LiberalDemocrats, uitgesproken pro-EU, "D66") op LBC:

Rants van Farage in het Europees Parlement - YouTube:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Langere filmpjes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meer partijen als UKIP in Europa:

Artikel50 - Daniël van der Stoep - Nederland

Alternative fuer Deutschland - Hans-Olaf Henkel - Duitsland

Movimento Cinque Stelle - Beppe Grillo - Italië

De Finnenpartij - Timo Soini - Finland

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nigel Farage met zijn UKIP en de andere partijen, voor Nederland Artikel50 met Daniël van der Stoep en Alexander Sassen van Elsloo, pleiten voor een vertrek van de respectievelijke landen uit de EUropese Unie.

Bediscussieer hier de politieke consequenties en voors en tegens van deze keuze.

de hoofdpunten uit het UKIP-programma

======================================================================

======================================================================
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_139069571
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 11:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

We bekijken poetin teveel vanuit onze slappe linkse westerse ogen. De wereld is groter dan grachtengordelia.

De wereld is een keihard gevecht om geld, macht, grondstoffen en ruimte. Met de steeds groter wordende wereldbevolking gaat dat echt niet zomaar minder worden.

We hebben een sterk Europa nodig met voldoende eigen zeggenschap voor de lidstaten, democratischer principes in Brussel en een stevige militaire en economische vuist richting andere machtsblokken.
Precies!
We kunnen hopen dat we dusdanig technologieën ontwikkelen dat we ooit niet meer afhankelijk gaan zijn van schaarse grondstoffen maar tot die tijd zal hier hevig om gevochten moeten worden. China heeft nu met tal van missies in Africa flink wat grondstoffen veilig gesteld terwijl wij op onze lauweren rustten. Benieuwd wat dat in de toekomst gaat opleveren.
#NoDAPL
  zondag 20 april 2014 @ 12:50:28 #3
165633 eriksd
The grand facade...
pi_139069604
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 12:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Precies!
Leuk een aardig, maar die laatste zin is innerlijk tegenstrijdig.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_139069639
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 12:50 schreef eriksd het volgende:

[..]

Leuk een aardig, maar die laatste zin is innerlijk tegenstrijdig.
Niet noodzakelijk als je compartimentaliseert, de sterke leiding voor het buitenlandse en millitaire beleid, een handelsblok vormen en voor de rest de autonomie respecteren.
#NoDAPL
  zondag 20 april 2014 @ 12:58:02 #5
165633 eriksd
The grand facade...
pi_139069791
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 12:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk als je compartimentaliseert, de sterke leiding voor het buitenlandse en millitaire beleid, een handelsblok vormen en voor de rest de autonomie respecteren.
Een gemeenschappelijk buitenlands beleid voor Frankrijk, de UK en Duitsland? Komop zeg, doe niet zo naief. En dat gaat al helemaal niet werken met economische autonimiteit. Wat weer inherent is aan een eigen inkomenspolitiek, waar Brussel dan weer kennelijk niet over moet gaan.

Bottomline is dat het a of b is. Juist dat "compartimenteren" werkt niet als je als één continent naar buiten toe wil treden. Dus of je stopt waar we voor 1992 waren - een interne gemeenschappelijke markt - of je gaat naar een grote staat toe met centraal bestuur, centrale inkomenspolitiek, centraal belastingstelsel, één beleid en weinig democratie en met als enige kenmerk van autonomie de taal en een symbolische grens.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 20 april 2014 @ 13:01:17 #6
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139069862
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 12:58 schreef eriksd het volgende:

[..]

Een gemeenschappelijk buitenlands beleid voor Frankrijk, de UK en Duitsland? Komop zeg, doe niet zo naief. En dat gaat al helemaal niet werken met economische autonimiteit. Wat weer inherent is aan een eigen inkomenspolitiek, waar Brussel dan weer kennelijk niet over moet gaan.

Bottomline is dat het a of b is. Juist dat "compartimenteren" werkt niet als je als één continent naar buiten toe wil treden. Dus of je stopt waar we voor 1992 waren - een interne gemeenschappelijke markt - of je gaat naar een grote staat toe met centraal bestuur, centrale inkomenspolitiek, centraal belastingstelsel, één beleid en weinig democratie en met als enige kenmerk van autonomie de taal en een symbolische grens.
Is het hele proces nog wel om te keren, zonder revolutie of geweld, vraag ik me af.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 20 april 2014 @ 13:03:14 #7
165633 eriksd
The grand facade...
pi_139069911
quote:
15s.gif Op zondag 20 april 2014 13:01 schreef Euribob het volgende:

[..]

Is het hele proces nog wel om te keren, zonder revolutie of geweld, vraag ik me af.
Sure. Wachten tot de economie aantrekt en dan de boel de boel laten. Kan altijd.

Mijns inziens is nationalisme te sterk om te wijken voor een - in eerste instantie - technocratisch instituut. Een Europa zal er nooit van komen.
Bis bis bis
pi_139069960
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 12:58 schreef eriksd het volgende:

[..]

Een gemeenschappelijk buitenlands beleid voor Frankrijk, de UK en Duitsland? Komop zeg, doe niet zo naief.
Juist ik ben niet naïef. Daarom heb ik gepleit voor een samenwerkingsverband met enkel de noordelijke landen, met de UK, Duitsland en wat buurlanden van ons. Daarmee hebben we altijd nog 35-40% van de inwoners van de huidige EU met een groter aandeel aan middelen (economie, techniek, ...). Met zo'n kleiner blok zouden we veel gemakkelijker een gemeenschappelijk buitenlands en millitair beleid kunnen voeren. Net als jij vrees ik dat dat niet zal gaan lukken met de huidige omvang van de EU en ik verwacht dan ook dat die EU geen stand zal houden. Ik spreek me niet uit over de termijn maar over 100 jaar bestaat die volgens mij in ieder geval niet meer. Ik verwacht dat de UK en Duitsland prima met elkaar zullen kunnen samenwerken. Trouwens, Kowloon en Robin hebben ook al aangegeven wel wat te zien in zo'n noordelijk blok en El_Matador en Lyrebird zijn ook niet bepaald te spreken over de EU.
#NoDAPL
pi_139070029
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:03 schreef eriksd het volgende:

[..]

Sure. Wachten tot de economie aantrekt en dan de boel de boel laten. Kan altijd.

Mijns inziens is nationalisme te sterk om te wijken voor een - in eerste instantie - technocratisch instituut. Een Europa zal er nooit van komen.
Dus...?
Wat wordt dan de toekomst van Nederland en Europa?
#NoDAPL
  zondag 20 april 2014 @ 13:10:09 #10
165633 eriksd
The grand facade...
pi_139070087
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dus...?
Wat wordt dan de toekomst van Nederland en Europa?
Een machtige Commissie en HvJ die de interne markt proberen te complementeren. Weinig tot geen democratische grondslag. Geen gemeenschappelijk buitenlandbeleid, geen Europees leger, geen Europese gedachte. Of we nog een Euro hebben over 20 jaar, dat weet ik niet.

Of dit alles slecht is? Ik denk het niet. Een technocratisch superorgaan zou voor Nederland niet slecht zijn.
Bis bis bis
  zondag 20 april 2014 @ 13:11:42 #11
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139070129
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:03 schreef eriksd het volgende:

[..]

De trend zegt wat anders. Op dit moment is het geleidelijke Europese eenwording als het goed gaat met de economie, en nog snellere eenwording als het slecht gaat. De Centrale Bank is er al, het is een kwestie van tijd voordat dingen als defensie en buitenlandsbeleid daar aan toe worden gevoegd.
pi_139070195
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Juist ik ben niet naïef. Daarom heb ik gepleit voor een samenwerkingsverband met enkel de noordelijke landen, met de UK, Duitsland en wat buurlanden van ons. Daarmee hebben we altijd nog 35-40% van de inwoners van de huidige EU met een groter aandeel aan middelen (economie, techniek, ...). Met zo'n kleiner blok zouden we veel gemakkelijker een gemeenschappelijk buitenlands en millitair beleid kunnen voeren. Net als jij vrees ik dat dat niet zal gaan lukken met de huidige omvang van de EU en ik verwacht dan ook dat die EU geen stand zal houden. Ik spreek me niet uit over de termijn maar over 100 jaar bestaat die volgens mij in ieder geval niet meer. Ik verwacht dat de UK en Duitsland prima met elkaar zullen kunnen samenwerken. Trouwens, Kowloon en Robin hebben ook al aangegeven wel wat te zien in zo'n noordelijk blok en El_Matador en Lyrebird zijn ook niet bepaald te spreken over de EU.
Hier hebben we in het andere topic al over gesproken maar denk je werkelijk dat de Britten, met Farage voorop :P, in een blok zullen stappen dat aan alle kanten wordt gedomineerd door Duitsland? Die Groot-Duitse gedachte zullen de tabloids van smullen en zal nooit geaccepteerd worden.
  zondag 20 april 2014 @ 13:14:50 #13
165633 eriksd
The grand facade...
pi_139070224
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:11 schreef Euribob het volgende:

[..]

De trend zegt wat anders. Op dit moment is het geleidelijke Europese eenwording als het goed gaat met de economie, en nog snellere eenwording als het slecht gaat. De Centrale Bank is er al, het is een kwestie van tijd voordat dingen als defensie en buitenlandsbeleid daar aan toe worden gevoegd.
Een sterke centrale bank is voor iedereen goed. Een gedeeld belang. Dat ligt al totaal anders bij defensie (landen met een grote wapenindustrie gaan zich echt niet schikken naar landen met een kleine industrie). Buitenlandbeleid is natuurlijk helemaal een onmogelijke opgave als je een aantal landen hebt die zich een meer binnenlandse visie kunnen veroorloven (Duitsland, UK, Frankrijk) dan bijvoorbeeld Nederland, België en Luxemburg.
Bis bis bis
pi_139070272
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:14 schreef eriksd het volgende:

[..]

Een sterke centrale bank is voor iedereen goed. Een gedeeld belang. Dat ligt al totaal anders bij defensie (landen met een grote wapenindustrie gaan zich echt niet schikken naar landen met een kleine industrie). Buitenlandbeleid is natuurlijk helemaal een onmogelijke opgave als je een aantal landen hebt die zich een meer binnenlandse visie kunnen veroorloven (Duitsland, UK, Frankrijk) dan bijvoorbeeld Nederland, België en Luxemburg.
Je ziet momenteel zelfs al een beetje dat regio's hun eigen buitenlandbeleid beginnen te voeren. Al kan dat eventueel ook gecombineerd worden natuurlijk.
pi_139070276
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 13:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hier hebben we in het andere topic al over gesproken maar denk je werkelijk dat de Britten, met Farage voorop :P, in een blok zullen stappen dat aan alle kanten wordt gedomineerd door Duitsland?
Ik denk dat het in ieder geval veel beter zal werken met Duitsland en de UK samen dan met Duitsland, de UK en Frankrijk samen. Meer hoeven we niet te weten. ;)
En ja, ik denk dat beide landen ontwikkeld genoeg zijn dat ze met elkaar kunnen samenwerken. Duitsland is het technologische hart van Europa (en de bron voor het technologische hart in de USA ;)), de UK heeft in zekere zin het intellectuele hart, ze complementeren elkaar mooi.
#NoDAPL
  zondag 20 april 2014 @ 13:17:25 #16
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139070300
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk dat het in ieder geval veel beter zal werken met Duitsland en de UK samen dan met Duitsland, de UK en Frankrijk samen. Meer hoeven we niet te weten. ;)
En ja, ik denk dat beide landen ontwikkeld genoeg zijn dat ze met elkaar kunnen samenwerken. Duitsland is het technologische hart van Europa (en de bron voor het technologische hart in de USA ;)), de UK heeft in zekere zin het intellectuele hart, ze complementeren elkaar mooi.
Eerder financieel. Ik zou niet weten waar die Britten nou zo "intellectueel" in zijn.
pi_139070318
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:10 schreef eriksd het volgende:

[..]

Een machtige Commissie en HvJ die de interne markt proberen te complementeren. Weinig tot geen democratische grondslag. Geen gemeenschappelijk buitenlandbeleid, geen Europees leger, geen Europese gedachte. Of we nog een Euro hebben over 20 jaar, dat weet ik niet.

Of dit alles slecht is? Ik denk het niet. Een technocratisch superorgaan zou voor Nederland niet slecht zijn.
Ik zou graag Duitsland als sterke leider van Europa zien, credits when credits are due. Hoe gaat Europa een vuist kunnen maken zonder gemeenschappelijk buitenlandbeleid en zonder Europees leger? Dat wordt leuk zogauw de fysieke strijd om grondstoffen losbarst. We weten dat het een kwestie van tijd is voordat dit zal gebeuren. ;)
#NoDAPL
  zondag 20 april 2014 @ 13:18:17 #18
165633 eriksd
The grand facade...
pi_139070328
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 13:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je ziet momenteel zelfs al een beetje dat regio's hun eigen buitenlandbeleid beginnen te voeren. Al kan dat eventueel ook gecombineerd worden natuurlijk.
Die regio's zijn niet bij elkaar te brengen. Dan krijg je unies binnen de EU. Doet alleen maar afbreuk aan slagkracht omdat je een soort meertrapsraket krijgt qua compromissen en je dus alleen maar verder van "het volk" komt te staan.

Ik denk echt dat de Europese gedachte te groot is en menselijke capaciteiten overstijgt.
Bis bis bis
  zondag 20 april 2014 @ 13:19:53 #19
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139070386
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zou graag Duitsland als sterke leider van Europa zien, credits when credits are due. Hoe gaat Europa een vuist kunnen maken zonder gemeenschappelijk buitenlandbeleid en zonder Europees leger? Dat wordt leuk zogauw de fysieke strijd om grondstoffen losbarst. We weten dat het een kwestie van tijd is voordat dit zal gebeuren. ;)
En dan wil je de Fransen graag tegen je hebben?
  zondag 20 april 2014 @ 13:20:17 #20
165633 eriksd
The grand facade...
pi_139070398
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zou graag Duitsland als sterke leider van Europa zien, credits when credits are due. Hoe gaat Europa een vuist kunnen maken zonder gemeenschappelijk buitenlandbeleid en zonder Europees leger? Dat wordt leuk zogauw de fysieke strijd om grondstoffen losbarst.
Bram, jij weet net zo goed als ik dat 95% van de mensen zich totaal niet beseft wat wereldpolitiek inhoudt, welvaart hier veel te vanzelfsprekend vindt en zich totaal niet kan voorstellen dat een positie (her)bevochten moet worden. Dat maakt dat het probleem dat jij aankaart gewoon niet over het voetlicht te brengen is. En het spijt me om te zeggen, maar met name de achterban van de PVV en SP is totaal niet geschikt om verder te kijken dan hun neus lang is.
Bis bis bis
pi_139070405
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:18 schreef eriksd het volgende:
Ik denk echt dat de Europese gedachte te groot is en menselijke capaciteiten overstijgt.
Wat vind jij van het voorstel om 2 of 3 blokken in Europa te vormen: een noordelijk blok (zonder Frankrijk), een zuidelijk blok (met Frankrijk) en een oostelijk blok. Het zijn altijd nog blokken met een zeer grote omvang, alleen homogener en beter aanstuurbaar.
#NoDAPL
  zondag 20 april 2014 @ 13:21:11 #22
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139070430
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat vind jij van het voorstel om 2 of 3 blokken in Europa te vormen: een noordelijk blok (zonder Frankrijk), een zuidelijk blok (met Frankrijk) en een oostelijk blok. Het zijn altijd nog blokken met een zeer grote omvang, alleen homogener en beter aanstuurbaar.
En alledrie met verschillende belangen, gaat nooit werken.
  zondag 20 april 2014 @ 13:21:30 #23
165633 eriksd
The grand facade...
pi_139070442
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben al jaren een voorstander van de Benelux met de Noordelijke staten, Duitsland en eventueel de UK. Ligt veel dichter bij elkaar dan alleen al Frankrijk en Duitsland. Die as kan je nooit tot een geheel smeden. Onmogelijk.
Bis bis bis
pi_139070454
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:20 schreef eriksd het volgende:
En het spijt me om te zeggen, maar met name de achterban van de PVV en SP is totaal niet geschikt om verder te kijken dan hun neus lang is.
Misschien maar bij de andere partijen is het "we drinken een glas, we doen een plas en alles blijft zoals het was". Daar schiet je ook niet mee op.
#NoDAPL
  zondag 20 april 2014 @ 13:23:39 #25
165633 eriksd
The grand facade...
pi_139070523
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Misschien maar bij de andere partijen is het "we drinken een glas, we doen een plas en alles blijft zoals het was". Daar schiet je ook niet mee op.
Democratisch gebrek he.

Ik vind het allemaal erg lastig. Dat de huidige EU niet optimaal is, staat wat mij betreft vast. Ik geloof niet in eenwording forceren. Het lijkt mij het beste als een aantal landen collectief uit de EU stapt (de Noordelijke landen) en per moment van opzegging een nieuwe interne markt opzetten.
Bis bis bis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')