Inmiddels ben ik zelf al 24, dus binnen mijn facebook-lijst zijn geen 14 jarigen meer te vinden, maar soms zie ik wel eens iets via een like of een tag in mijn tijdlijn voorbij komen van zo'n beginnende puber..
Nu zijn die lui naar mijn idee totaal de kijk op de realiteit kwijt. Ze geven zichzelf ''fabuleus'' namen, zoals Beyonceé Lysha, Vanity Valverdi, of Esmée Ashley Melisa van Trappenberg ofzo
Daarnaast staat hun hele Facebook profiel vol met foto's van een professionele fotoshoot, selfies, kleding van dure merken.
Als ik het zo moet geloven wonen ze allemaal al op zichzelf in Amsterdam Zuid, en rijden ze al op een vespa nog voordat ze überhaupt een scooterrijbewijs hebben.
Bij ''opleiding'' staat meestal niets, en bij werk staat ''model'' of ''coaching'' of ''acteur'' ofzo waartot ze zichzelf hebben benoemd
Allemaal in aanraking gekomen met het justin bieber virus, maar wat een verschil met toen ik zelf (en mijn vrouwelijke generatiegenoten) 14 waren zeg. Dan had je wel eens een rebel die in een keer zonder aan haar ouders te vragen een neuspiercing nam. Of eentje die dan stoer een sigaret ging roken, maar tegenwoordig wanen ze zichzelf allemaal al filmsterren, natuurlijk vanwege de oneindige stroom aan complimenten die de jonge ouders tegenwoordig over die kinderen uitsproeien, zonder ze ooit van kritiek te dienen.