Wat is heel de tijd?quote:Op zondag 20 april 2014 22:34 schreef J0ycie88 het volgende:
Even een snelle vraag.. want ik zit me hier een beetje gek te maken. Ik heb het idee dat ik gisteren mijn eisprong heb gehad, zou ook kunnen want het was de 14e dag. Ook geklust.. En nu heb ik heel de tijd een "drukkend" gevoel in mijn onderbuik. Geen pijn, maar het voelt ook niet "normaal". Herkent iemand dit?
Een blaasontsteking hoeft niet zeer te doen trouwensquote:Op zondag 20 april 2014 23:13 schreef Risu het volgende:
Oei, als het deze keer raak is, en het gaat op het zelfde moment mis, dan ben ik op vakantie.![]()
In ieder geval genoeg afleiding dan.
Een drukkend gevoel kan ook komen doordat je ermee bezig bent. Ik heb dat volgens mij ook weleens gehad. Zolang je geen pijn hebt bij het plassen is het volgens mij iig geen blaasontsteking.
Of het iets leuks betekent... Denk dat het daar voor veel te vroeg is. Het wachtbankje is erg vervelend. Ik heb liever de actieweek waarin alles nog mogelijk is, nu staat het eigenlijk al vast, ja of nee, kan er niks meer aan veranderen. Beetje hulpeloos.
quote:Op vrijdag 18 april 2014 17:49 schreef StarDust_ het volgende:
Net een 2e test gedaan, ik kon niet wachten tot het weekend![]()
Deze keer zo'n digitale van ClearBlue. En ja hoor; er stond 'ZWANGER' op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De dagen erop heb ik de test pas gedaan als hij thuis kwam, want hij wilde het ook graag zien.
Bij het licht vaagste streepje werd hij fanatiek"we gaan vroeg slapen
" Geen klagen gehad.
Vandaag werd het streepje weer lichter, dus "wij" denken dat we gisteren de eisprong hebben gehad. Niets gevoeld overigens..
Dus op het wachtbankje. Manlief vond het wel fijn om samen naar de tests te kijken. Als het over drie maanden nog niet raak is.. dan wil hij zich laten testen om uit te sluiten dat het daar niet aan ligt....
Fijn dat hij nog meer betrokken is bij het proces![]()
Wie zit er nog meer op het wachtbankje? Ik ben er even helemaal uit voor mijn gevoel!Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
quote:Op zondag 20 april 2014 23:40 schreef Dottey het volgende:
Lief dagboek..![]()
Samen dolen wij tien minuten in de keuken en gang rond tot de wekker gaat. Tien minuten zijn er voorbij. Vol spanning, hebben we met zijn twee, boven de ovulatiestokjes gehangen om eens goed te kijken hoe we er voor staan deze maand.
We turen naar het kleine staafje en pakken het op om uit alle hoeken te kijken.
Manlief zei: "HEY ik zie een goede duidelijke streep!"En keek mij vragend aan..
ik: "Euh ja.. dat is het controle streepje.. ik heb goede plas dus..."
Voor de eerste keer zijn we dus begonnen met blanco ovulatie test!Haha leuk beschreven zo!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De dagen erop heb ik de test pas gedaan als hij thuis kwam, want hij wilde het ook graag zien.
Bij het licht vaagste streepje werd hij fanatiek"we gaan vroeg slapen
" Geen klagen gehad.
Vandaag werd het streepje weer lichter, dus "wij" denken dat we gisteren de eisprong hebben gehad. Niets gevoeld overigens..
Dus op het wachtbankje. Manlief vond het wel fijn om samen naar de tests te kijken. Als het over drie maanden nog niet raak is.. dan wil hij zich laten testen om uit te sluiten dat het daar niet aan ligt....
Fijn dat hij nog meer betrokken is bij het proces![]()
Wie zit er nog meer op het wachtbankje? Ik ben er even helemaal uit voor mijn gevoel!
Jullie hebben effectief gebruik gemaakt van jullie positieve test en hoop dat dit een geweldig resultaat heeft!!
Ik vind het elke keer weer een heerlijk gevoel als vriendlief zich erg betrokken opstelt!
Hier net van het wachtbankje af overigens. Morgen de dokter bellen over de hevige pijn bij sex tijdens eisprong en diezelfde pijn op de eerste dag van menstruatie *zonder sex uiteraard
Ik heb het tot en met vannacht eigenlijk continue gevoeld, behalve gisteren toen we aan het voetgolfen waren. Maar ook als ik gezellig in gesprek ben of er niet echt aan denk voel ik het. Het is absoluut geen pijn. Maar echt een gevoel. Naja ik wacht gewoon af. Misschien is het ook wel het idee van dat ik nu echt moet wachten. Nu nadat ik wakker ben geworden, voel ik het al een stuk minder.quote:
Misschien moet je poepenquote:Op zondag 20 april 2014 22:34 schreef J0ycie88 het volgende:
Even een snelle vraag.. want ik zit me hier een beetje gek te maken. Ik heb het idee dat ik gisteren mijn eisprong heb gehad, zou ook kunnen want het was de 14e dag. Ook geklust.. En nu heb ik heel de tijd een "drukkend" gevoel in mijn onderbuik. Geen pijn, maar het voelt ook niet "normaal". Herkent iemand dit?
natuurlijk voelde je niks, want je was er helemaal niet mee bezig!quote:Op maandag 21 april 2014 09:18 schreef J0ycie88 het volgende:
Nou ik denk gewoon dat ik het beestje een naam wil geven.
Ik weet niet wat het is.
Ik heb al 13 jaar niets gevoeld in dat gebied. Op de ontrekkingsbloedingen na.
Ik ga gewoon afwachten.. Snap dat mijn post onduidelijk is(ik ken mijn lichaam gewoon opeens niet meer zo goed
)
ik kon geen nieuwe terug vinden, het is geen kwade zin ofzo. Je staat er weer bijquote:Op maandag 21 april 2014 10:57 schreef Rawedni het volgende:
Haai weer, waarom is mijn NOD weg? Hij was iig 25 april!
Stardust, gefeliciteerd!! @Joycie, relax, je kunt eigenlijk nog niks voelen zo snel
Ooh maar dat weet ik wel hoor, dankje!quote:Op maandag 21 april 2014 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik kon geen nieuwe terug vinden, het is geen kwade zin ofzo. Je staat er weer bij
quote:Op maandag 21 april 2014 13:02 schreef Cygne het volgende:
Onze buurman is echt niet goed. Vannacht is hij wel vier keer zn voordeur uitgeslopen en voor ons slaapkamerraam blijven staan.
Durfden dus niet te seksen.
Huh? Ok.. niet gevraagd wat ie in hemelsnaam aan het doen was?quote:Op maandag 21 april 2014 13:02 schreef Cygne het volgende:
Onze buurman is echt niet goed. Vannacht is hij wel vier keer zn voordeur uitgeslopen en voor ons slaapkamerraam blijven staan.
Ik zou er anders ook heel boos om zijn. Wonen jullie gelijkvloers dan dat de buurman voor jullie slaapkamerraam kan staan? Wel echt super irritant.quote:Op maandag 21 april 2014 13:21 schreef Cygne het volgende:
Vond ik ook.
En jullie kennen mijn man niet, natuurlijk. Maar hij is zo vreselijk zachtaardig. Dus ik was wel een beetje boos.
Dmquote:Op maandag 21 april 2014 13:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb n stukje gemist, maar sowieso is zo'n buurman wel n btj twisted...
heeft hij geen internet? Dat hij hete stomende babymaaksex bij jullie volgt? Of denkt hij dat jullie voetbal liggen te kijken.. NEEEeeee jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah jaaaaaaaaaaaaaaaaaah oehhhhhhhh mis... JAaaaaaa! Oehhhh Goal!!! Hij zit erin! Het is een prachtige score!!quote:Op maandag 21 april 2014 13:02 schreef Cygne het volgende:
Ja.quote:Op maandag 21 april 2014 14:20 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, dit. Ik zou 'm echt iets naar z'n hoofd gooienspreek je hem daar op aan, cygne?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
als ik die rekenmanieren uit zou rekenen....quote:Het exacte moment van innesteling ligt normaal gesproken tussen 6 en 12 dagen na de ovulatie. Het vermoedelijke moment kan je dus berekenen door 9 dagen op te tellen bij de datum van je laatste ovulatie. Een andere manier om dit te bepalen is 5 dagen aftrekken van de dag waarop normaal je menstruatie zou beginnen.
quote:De innesteling is het moment dat de bevruchte eicel zich innestelt in de baarmoeder. Hierna begint de embryo het zwangerschapshormoon (hCG) aan te maken. Vanaf dit moment ben je zwanger.
innesteling duurt 6-12 dagen volgens de quote erboven.quote:Op het moment dat de innesteling plaatsvindt ben je volgens de telling van de zwangerschapsweken al 3 weken zwanger. Dit komt doordat deze telling begint bij de eerste dag van je laatste ongesteldheid voor je zwanger werd.
Helemaal begrijpelijk!quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:13 schreef Cygne het volgende:
Deze ronde wordt m sowieso niet meer. Mn hoofd stond er totaal niet naar.
Heb je ook je ovulatie opgemerkt?quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:01 schreef Rawedni het volgende:
Hm zou het ja? Ik had 6 en 7 dpo een tempdipje en had toen ook de meeste kwaaltjes, die zijn nu allemaal weer weg en temp is alweer 2 dagen hoog dus ik dacht, er moet nu toch wel wat hcg zijn? En dat de kwaaltjes helemaal weg zijn is ook geen goed teken lijkt me?
5e week als je net getest hebt..quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:32 schreef Rawedni het volgende:
Ik vind het ook suf Dottey maar het klinkt wel leuk dat je al in je 5e week zit als je net pas getest hebt
Overigens heb ik vandaag, 9 dpo, erg wit getestHad een hoop kwaaltjes maar die zijn nu ook allemaal weer weg dus dan maar hopen op een vlotte ongesteldheid!
37quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:31 schreef twist02 het volgende:
Klopt, je bent eigenlijk maar 38 weken zwanger (vanaf het moment van innestelen dan he)
Nee toch? Je krijgt 2 weken cadeau toch?quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:34 schreef Dottey het volgende:
[..]
37
want vanaf innestelen ben je ineens +3 weken![]()
het blijft mij bezig houden
Nee, driequote:Op dinsdag 22 april 2014 20:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nee toch? Je krijgt 2 weken cadeau toch?
Bonus weken... want je ei is dan nog niet eens gerijptquote:Op het moment dat de innesteling plaatsvindt ben je volgens de telling van de zwangerschapsweken al 3 weken zwanger. Dit komt doordat deze telling begint bij de eerste dag van je laatste ongesteldheid voor je zwanger werd.
en dat is heel mijn puntquote:Op dinsdag 22 april 2014 20:49 schreef Risu het volgende:
Ja, dat klopt dus niet.
Er word geteld vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, dus tenzij je pas met 21 dagen de eisprong hebt, ben je dan nog geen 3 weken.
Mijn man zei: gelukkig reset je de tijdsklok als het eruit komt en maakt het geen drol meer uitquote:Op de NOD (bij cyclus van 28 dagen) ben je 4 weken.
Die zin is wat vaag.
Uiteindelijk bepaalt toch de vk hoe ver je bent bij de termijnecho, dus tja.
Jawel, er staat innesteling. Gerijpt, gesprongen en bevrucht dusquote:Op dinsdag 22 april 2014 20:44 schreef Dottey het volgende:
Nee..
[..]
Bonus weken... want je ei is dan nog niet eens gerijptof gesprongen... of laat staan bevrucht.....
innesteling is een week na je ovulatie/bevruchting... ongeveer... dan ben je pas zwanger volgens die site. Maaarrrrrrrr je begint te tellen dat je zwanger bent op de laatste dag dat je ongesteld was ....quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:02 schreef Dyre het volgende:
[..]
Jawel, er staat innesteling. Gerijpt, gesprongen en bevrucht dus
Zij gaan ervan uit dat dat ongeveer een week na de ovulatie is.
Oh ik zie het nu pas. Er staat inderdaad innesteling. In dag geval klopt het gewoon, want na de innesteling duurt het nog ongeveer een week voor je ongesteld wordt. Dat het een rare manier van bewoorden is, is wel duidelijk. Wie rekent er nou de zwangerschap vanaf de innesteling..quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:02 schreef Dyre het volgende:
[..]
Jawel, er staat innesteling. Gerijpt, gesprongen en bevrucht dus
Zij gaan ervan uit dat dat ongeveer een week na de ovulatie is.
ik lees het schijnbaar heel anders dan ieder ander..quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:06 schreef Risu het volgende:
[..]
Oh ik zie het nu pas. Er staat inderdaad innesteling. In dag geval klopt het gewoon, want na de innesteling duurt het nog ongeveer een week voor je ongesteld wordt. Dat het een rare manier van bewoorden is, is wel duidelijk. Wie rekent er nou de zwangerschap vanaf de innesteling..
bij mij ookquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:08 schreef Dyre het volgende:
Naar mijn mening ben je zwanger na de bevruching: zaadje + eitje = zwanger
Maar nee... op die site zeggen ze dus dat je zwanger bent voor de bevruchting. sterker nog.. voor dat je ei rijp is..quote:Maar dat verklaart dus de weken en waarom het in allebei jullie gevallen klopt, ook al spreekt de ene van 3 en de andere van 2 weken
zij vanaf dag 4 a 5quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:10 schreef Dyre het volgende:
Dag 1: eerste dag ongesteldheid
Dag 14: Ovulatie
Dag 21: innesteling
Of de site je nu zwanger vindt vanaf de bevruchting (wat ik het meest logisch vind) of de innesteling, de telling blijft hetzelfde.
Dus ja, officieel ben je dus zwanger voordat je daadwerkelijk zwanger bent, maar dat komt omdat dat simpel gezegd makkelijker tellen is. (dus op NOD 4 weken zwanger en ga je de 5e week in)
En de ene site telt dus vanaf daf 14 en de andere vanaf dag 21.
Hoe dan ook: je echte termijn wordt bepaald bij de termijnecho
hihi! Preciesquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Je bent zwanger als je 2 strepen piest of zwanger piest, en dan ben je 4 weken zwanger. Klaar slotje
hahahaquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Je bent zwanger als je 2 strepen piest of zwanger piest, en dan ben je 4 weken zwanger. Klaar slotje
ja datquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:13 schreef Risu het volgende:
Hele discussie zo, maar een zwangerschap begint voor mij toch echt op het moment van de bevruchting, en die is op de dag van de eisprong en niet pas bij innesteling, want een leeg eitje kan niet innestelen.
Dus vanuit de bevruchting redenatie, krijg je er 2 kado
Vanuit de innestelings redenatie, krijg je er 3 kado
En uiteindelijk blijft het 4 weken op NOD. En 40 totaal.
De weken die je kado krijgt ben je niet echt zwanger, maar die worden er wel bijgerekend. Die site verwoord het gewoon anders. Maar nee je bent echt zeker weten niet zwanger voor de bevruchting überhaupt heeft plaatsgevonden. Die weken erbij, maken het gewoon makkelijk rekenen.
Volgens mij ben je in de usa zelfs maar 38 weken zwanger omdat ze die eerste 2 dus ook niet meetellen.
Dat zei ik toch ookquote:
quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:13 schreef Dottey het volgende:
[..]
hahahaen wat nou als je al 2 dagen voor je NOD piest...
gaat dan de teller ook al op 4 weken?
en wat nou als je pas 14 dagen na je NOD piest?
Gaat de teller dan ook op 4 weken?
Ik vind dat niet simpel....quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:13 schreef Skoap het volgende:
Het is zo simpel. De eerste dag van je menstruatie is je eerste zwangerschaps dag, ook al ben je dan nog niet zwanger.
Misschien dat dit helpt: http://www.tijdenszwangerschap.nl/eerste-zwangerschap
Shit dan ben ik nu dus gewoon dikquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:15 schreef Dyre het volgende:
[..]
Dat zei ik toch ook![]()
Je bent pas echt zwanger als je vol van de hormonen kan janken bij een Merci-reclame![]()
Oh..... dan ben ik al 13 maanden zwangerquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:15 schreef Dyre het volgende:
[..]
Dat zei ik toch ook![]()
Je bent pas echt zwanger als je vol van de hormonen kan janken bij een Merci-reclame![]()
Dan roepen we SQ wel johquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:14 schreef Risu het volgende:
Hey eeh, niet zo snel posten trouwens he, ik moet nog tot het weekend wachten voor ik mag piesen op stokjes, en ik wil wel een streepjestopic hoor.
Hoera!quote:
Ik ben eruit: dit is gewoon een gevalletje koppigheidquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:16 schreef Dottey het volgende:
Ik vind dat niet simpel....
je bent dan nog niet zwanger dus kan het ook niet je eerste zwangerschapsdag zijn
quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]![]()
Als je 14 dagen na je NOD pas test dan ben je heel geduldig...
quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Shit dan ben ik nu dus gewoon dik
Bijkomend voordeel van geduldige vrouwen, de tijd tot eerste echo is korter...quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:17 schreef Dottey het volgende:
[..]want ik heb een cape.. en was vorige maand ook al een heldin van iemand.
Ik besloot toen langer te wachten, omdat ik soms gewoon wat later ongesteld word.
maar dat is een ander verhaal
Je mag mij neer meppenquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:17 schreef Dyre het volgende:
[..]
Hoera!
[..]
Ik ben eruit: dit is gewoon een gevalletje koppigheid
ik heb ook niet gezegd dat het logisch isquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:16 schreef Dottey het volgende:
[..]
Ik vind dat niet simpel....
je bent dan nog niet zwanger dus kan het ook niet je eerste zwangerschapsdag zijn
quote:
quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:18 schreef Dottey het volgende:
[..]
Je mag mij neer meppen![]()
Mijn man vroeg me toen ik ook hem er weer mee verveelde. "heb je nu al zwangerschapsdementie klachten? want gisteren begon je hier ook al over"
quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:22 schreef kwakz0r het volgende:
jezus; wat een gedoe om iets vrij simpels![]()
mijn schoonzusje maakte het echt lastig, die dacht dat je pad zwanger was vanaf 3 maanden en daarvoor in verwachting
Haha hoe verzint ze hetquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:22 schreef kwakz0r het volgende:
mijn schoonzusje maakte het echt lastig, die dacht dat je pas zwanger was vanaf 3 maanden en daarvoor in verwachting
gedoe gooit ook leven in de brouwerij en weer eens wat anders om over te typenquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:22 schreef kwakz0r het volgende:
mijn schoonzusje maakte het echt lastig, die dacht dat je pas zwanger was vanaf 3 maanden en daarvoor in verwachting
quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:22 schreef kwakz0r het volgende:
heb je dan zo een vroege tester?quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:23 schreef Risu het volgende:
Jaja, dit weekend ga ik testen, tenzij het al eerder duidelijk nee is.
Pas dinsdag NOD, maar dan is manlief er niet bij, dus maar voor een keertje eerder.
Als het duidelijk niets is, wordt het toch wel eerder aangekondigd. (Op z'n vroegst donderdag al)
Voor je NOD testen met een gewone test?quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:29 schreef Risu het volgende:
Gewoon kruidvat heb ik. Maar ik test dan ook pas zondag, en alleen als menstruatie zich niet al heeft aangekondigd. (Gebeurde tot nu toe op een keer na, altijd)
Zelf zou ik dan voor deze keer wel een gevoelige test aanschaffenquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:29 schreef Risu het volgende:
Gewoon kruidvat heb ik. Maar ik test dan ook pas zondag, en alleen als menstruatie zich niet al heeft aangekondigd. (Gebeurde tot nu toe op een keer na, altijd)
je hoeft toch niet altijd spotting te hebben?quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:41 schreef Risu het volgende:
Die test zegt mij sowieso vrij weinig, als ie al positief is. Want denk niet dat ik een gat in de lucht spring ofzo.
De vorige keer was hij met 5 weken namelijk ook super duidelijk, en het ging toch mis. Dus ik hou al rekening met een flinke teleurstelling. Het punt is ook dat mijn cyclus veel te regelmatig en altijd hetzelfde is. Dus als ik geen spotting heb op 10, 11, 12 dpo, dan weet ik eigenlijk al bijna genoeg. Alhoewel het natuurlijk altijd anders kan. Maar om nou een week langer te wachten, dat slaat dan ook weer nergens op, want dan hoef je al niet meer te testen.
Ik denk dat ik het meer voor mijn man doe, dan voor mezelf. Die is echt nog steeds vol hoop dat het allemaal wel weer goed komt en snel raak is enzo. Ik zie het wel. Ik heb overigens op het moment nog geen enkel symptoom, net zoals altijd.
Ik heb net even gekeken, en als het goed is word ik maandag al ongesteld, dus dan scheelt het nog maar 1 dag.
Ik probeer vooral niet op mijn borsten te letten.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:48 schreef Risu het volgende:
Ik heb tot nu toe altijd spotting gehad, behalve de keer dat ik zwanger werd. En toen kreeg ik het eigenlijk gewoon ruim een week later. Dus ja, nou iets meer dan een jaar nadat ik erop begon te letten, verwacht ik nog steeds elke keer hetzelfde. Wel makkelijk, een soort van waarschuwing voor de bom barst. Maakt het geheel ook wat minder spannend.
Ovu getest jaquote:Op dinsdag 22 april 2014 20:28 schreef Dottey het volgende:
[..]
Heb je ook je ovulatie opgemerkt?
of is het een ruwe schatting., dat je er een dag of wat naast zit misschien.
Ik vind het ook wel wat vroeg om te testen.. maar ik ben type kop in het zand.... we testen het wel als ik over mijn NOD heen ben.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:54 schreef Dottey het volgende:
[..]
Ik probeer vooral niet op mijn borsten te letten.
Sinds jij begon over 2.0 .... ben ik het "op de schaal van Risu" gaan noemen![]()
Mijn zus hoorde het vorige maand zeggen. Borsten vast grijpen.. Jeetje! Au! Toch wel 2.5 op de schaal van Risu.
Zij: lol whut? Bedoel je Richter? (spelling kwijt)
Ik: Nee van Risu
Ik ben gelukkig geen buikslaper. Denk dat het ook helemaal niet gaat met mijn maat.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:56 schreef Risu het volgende:
[..]![]()
Ja dat was de eerste keer ook een symptoom. Mijn god, kon niet eens meer op mijn buik liggen zonder dat het zeer deed. Ik probeer zelf ook niet op te letten nou, is een week goed gegaan... Sinds vandaag check ik weer. Vandaag was 0,2
Bij het ontpillen kan dat idd gebeuren.quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:04 schreef rammeltje het volgende:
Over spotting gesproken;
Na twee dagen geen bloed te hebben gezien heb ik nu last van spotting.
Het hoort allemaal bij het ontpillen toch? En moet ik dan mijn vermoedelijke eisprong 'verschuiven' met een dag/meerdere dagen tot de spotting voorbij is of doet dit niks met het rijpingsproces?
Bij mij voor menstruatie tot een dag na menstruatie.quote:Op woensdag 23 april 2014 22:32 schreef -ik86- het volgende:
Gevoelige borsten stoppen toch altijd met gevoelig zijn als je ongesteld wordt? Nou hier niet. Ze zijn nog steeds gevoelig. Verder volgens mij ongesteldheid alweer over dus dat is fijn:)
+1 (was bij mij dan ook geen symptoomquote:Op donderdag 24 april 2014 00:36 schreef Cygne het volgende:
[..]
Bij mij voor menstruatie tot een dag na menstruatie.
Een symptoom van menstruatie.quote:Op donderdag 24 april 2014 09:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
+1 (was bij mij dan ook geen symptoom)
Ja, ik bedoelde ook geen symptoom.vh zwanger zijn..quote:Op donderdag 24 april 2014 09:30 schreef Cygne het volgende:
[..]
Een symptoom van menstruatie.
Voor de mk wel zere borsten gehad maar dat kwam met 5 weken pas.
Man heeft nu examen en ik vind t spannend.
Dat doet idd een stukje meer pijn. Al zou ik die pijn zo weer willen voelen.quote:Op donderdag 24 april 2014 09:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde ook geen symptoom.vh zwanger zijn..
Pijn aan mn borsten/tepels tijdens menstruatie is echt kinderspel gebleken tijden de pijn die ik nu af en toe aan die dingen heb![]()
Examen voor wat Cygne?
Nu lpic 1 dan nog lpic 2 en 3. Red hat zit ook in de planning.quote:Op donderdag 24 april 2014 10:09 schreef Skoap het volgende:
Ah dat examen ken ik wel. Denk ikDoet hij die van Red Hat? Dat is best een pittige! Fijn dat hij het gehaald heeft.
bij mij worden ze eigenlijk pas gevoeliger richting ongesteld zijn en rond de laatste dag is dat ook ineens over..quote:Op woensdag 23 april 2014 22:32 schreef -ik86- het volgende:
Gevoelige borsten stoppen toch altijd met gevoelig zijn als je ongesteld wordt? Nou hier niet. Ze zijn nog steeds gevoelig. Verder volgens mij ongesteldheid alweer over dus dat is fijn:)
natuurlijk vinden we het fijn om zo nu en dan een nieuw (en vooral goed) bericht te krijgenquote:Op donderdag 24 april 2014 10:27 schreef Rawedni het volgende:
Ongesteld, 11 dpo al. Edit- ik hoef niet meer in de lijst, blijf een stille meelezer en als ik goed nieuws heb geef ik wel een berichtje als jullie dat leuk vinden..
Wat goed! Fijn nieuwsquote:Op donderdag 24 april 2014 10:08 schreef Cygne het volgende:
[..]
Dat doet idd een stukje meer pijn. Al zou ik die pijn zo weer willen voelen.
Een examen voor linux specialist. Per certificaat 2-3 examens. Net heeft hij het tweede examen voor t eerste certificaat gehaald dus die heeft ie binnen.Hij heeft t boek voor t tweede certificaat al laten bestellen zodat hij gelijk door kan. Hij wil alles hebben voordat er een kindje komt hier. Er zijn niet zoveel linux specialisten in Nederland met certificering dus altijd werkgarantie met prima salaris. Al heeft hij nu al een fijne baan hoor.
Goed, lang verhaal. Maar ik ben trots.
Die moeheid hoor ik overal... Ik heb er last van maar dat telt niet, maar mijn man ook, mn moeder hoorde ik er ook al over, samen met nog meer mensen... Zal vast iets met t weer te maken hebben... En die krampen zijn die normaal voor je?quote:Op donderdag 24 april 2014 14:14 schreef Risu het volgende:
Gistermiddag begonnen de krampjes. Die zijn nog niet weg.
Ik ben ook doodmoe, geen idee waarom, alhoewel ik wel slecht slaap.
Misschien toch maar even langs de huisarts. Stress is ook slecht voor je.
quote:Op donderdag 24 april 2014 14:01 schreef Dottey het volgende:
[..]
natuurlijk vinden we het fijn om zo nu en dan een nieuw (en vooral goed) bericht te krijgen![]()
Jammer van deze ronde.
Vit b12 kan een hoop verklaren hoor... Ik krijg al maanden injecties en was vd zwangerschap echt minder moe.quote:Op vrijdag 25 april 2014 10:36 schreef Risu het volgende:
Ik kon het googelen toch niet laten, en nu denk ik aan een b12 tekort. (Heel veel symptomen komen overeen, moe, haaruitval, spierpijntjes, hoofdpijn, hartkloppingen, pijn in handen, zelfs de darmklachten kunnen daarvan komen, en het waziger gaan zien en jaaa zelfs de stemmingswisselingen. En het klinkt heel naar, maar als ik dat al langer heb, kan het zelfs de miskraam verklaren)
Heb meteen de dokter gebeld, en mag straks al bloed laten prikken.
Aangezien dat flinke gevolgen kan hebben mbt zwangerschap, wil ik dat zo snel mogenlijk uitsluiten, dan wel oplossen. Er stond ook bij, dat gebruik van foliumzuur het zelfs erger kan maken. En laat ik dat nou elke dag braaf slikken.
fijn dat je er op tijd achter bent gekomen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:37 schreef Vlier het volgende:
Enige tijd geleden ontstond hier een pittige discussie over ovulatietesten. Sommige mensen vonden dat anderen op dezelfde manier met hun kinderwens om moesten gaan als zijzelf. Ik ben toen opgehouden met posten omdat ik het een zeer arrogante en kleinerende discussie vond.
Door mijn gebruik van ovutesten kwam ik erachter dat ik geen eisprong had. Na onderzoek vandaag blijkt dat ik pcos heb. Ik ben blij dat ik het nu weet en niet pas over een jaar. Ik hoop dat iedereen die zwanger wilt worden in positieve zin gesteund wordt en dat een ieder dat op haar eigen wijze mag aanpakken.
Ik heb een erg sterke mening dat een ieder haar lichaam het beste kent. Ik heb me bewust niet in de discussie gemengd omdat ik hem erg storend vond. En ik besef heus wel dat de meesten hier wat genuanceerder zijnquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
fijn dat je er op tijd achter bent gekomen.
Volgens mij wordt hier over het algemeen positief gedaan over ovulatietesten, en ging de discussie over obsessiviteit en over baarmoedermonden, en was hij bovendien snel voorbij.
jammer dat je je zo snel hebt laten wegjagen, nergens voor nodig.
Dat vond ik er totaal niet uit te halen eigenlijkquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:37 schreef Vlier het volgende:
Enige tijd geleden ontstond hier een pittige discussie over ovulatietesten. Sommige mensen vonden dat anderen op dezelfde manier met hun kinderwens om moesten gaan als zijzelf. Ik ben toen opgehouden met posten omdat ik het een zeer arrogante en kleinerende discussie vond.
Door mijn gebruik van ovutesten kwam ik erachter dat ik geen eisprong had. Na onderzoek vandaag blijkt dat ik pcos heb. Ik ben blij dat ik het nu weet en niet pas over een jaar. Ik hoop dat iedereen die zwanger wilt worden in positieve zin gesteund wordt en dat een ieder dat op haar eigen wijze mag aanpakken.
Zo kwam het destijds op mij over in ieder geval.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:00 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat vond ik er totaal niet uit te halen eigenlijk
Kuur voor een onttrekkingsbloeding, tempen en een bloedtest op dag 14. En mannetje moet zaad inleveren. Hij heeft het leuke deel haha. Gelukkig maar, hij is niet zo dol op dokters etc. Dus ik ben blij dat het voor hem minder intensief is.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:03 schreef Cholula het volgende:
'Fijn' dat je snel een diagnose hebt kunnen krijgen Vlier! Dat is toch wel een klein tijdje terug, toch? Hoe ziet het vervolgtraject er voor jou uit nu?
Ik kom nu echt weer onder mijn steen vandaan. Ik had een dipje door de miskraam die maar door sleepte, maar datt is vanaf vandaag (als het goed is) echt over. Geen idee wat mijn cyclus gaat doen. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik rond mijn trouwdag ongesteld ga zijn, maar wat gebeurt, dat gebeurt. (Ik heb m weer te pakken hoor, mijn zen)
Risu ik hoop dat er snel een plan komt voor je! Dat aanmodderen is vervelend!
Heb jij nou vandaag de ingreep gehad om je baarmoeder schoon te maken? Of ben ik nu helemaal vh pad af??quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:03 schreef Cholula het volgende:
'Fijn' dat je snel een diagnose hebt kunnen krijgen Vlier! Dat is toch wel een klein tijdje terug, toch? Hoe ziet het vervolgtraject er voor jou uit nu?
Ik kom nu echt weer onder mijn steen vandaan. Ik had een dipje door de miskraam die maar door sleepte, maar datt is vanaf vandaag (als het goed is) echt over. Geen idee wat mijn cyclus gaat doen. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik rond mijn trouwdag ongesteld ga zijn, maar wat gebeurt, dat gebeurt. (Ik heb m weer te pakken hoor, mijn zen)
De discussie is aan mij voorbij gegaan. Anders was ik denk wel uit mijn naadje geschotenquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:37 schreef Vlier het volgende:
Wat fijn je weer (positiever) te lezenquote:Op vrijdag 25 april 2014 18:03 schreef Cholula het volgende:
Ik ben al een tijdje vreselijk moe.. door je post word ik eigenlijk wel geprikkeld mijn vitamientjes te gaan slikken en mijn bloed eens na te laten kijken.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:57 schreef Risu het volgende:
Naja, die krampen zijn niet helemaal normaal.
Ik heb door de pds wel vaker krampen, maar dat zijn meer wee achtige krampen. In golven zeg maar. Die dan weg zijn zodra ik naar de wc ben geweest. Deze blijven.
De moeheid is irritant, maar kan ook door ijzertekort komen, heb de afgelopen dagen ook niet supergoed gegeten. Ik ben al aan de multivitamine, als de moeheid blijft, en ik blijk niet zwanger, ga ik wel even bloed laten prikken om te kijken waar het vandaan komt.
Ik heb ook hoofdpijn heel in de verte, maar dat kan ook door de moeheid komen.
Zie ook ietsjes slechter, maar ik heb mijn bril daarvoor alweer opgezet. Daardoor kan ook de hoofdpijn vandaan komen.
En mijn eetlust is totaal weg. Heb vandaag 2 boterhammen op, meer niet.. En er ligt zelfs nog een stukje hier op het bord.. (Mag ik weleens weg gaan gooien)
Ik zeg niet dat duit door zwangerschap komt hoor, alles kan een andere reden hebben. Ik heb nou eenmaal ook last van stress enzo. Dus, ik ga gewoon stressvermijdende dingen doen, en genoeg vitamientjes naar binnen werken. (Er ligt hier al een appel me aan te kijken. Totaal geen trek in, maarja)
Jup dat was vandaag! Scherp hoor! Ik vond het allemaal mee vallen gelukkig.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Heb jij nou vandaag de ingreep gehad om je baarmoeder schoon te maken? Of ben ik nu helemaal vh pad af??
Vlier, "fijn" dat er nu een diagnose is, ik wens je alle geluk in t vervolgtraject.
En laten we vooral iedereen op n eigen manier zwanger laten worden... Uiteindelijk hebben we allemaal hetzelfde doel toch?
Gelukkig dat het meeviel EN dat je nu (letterlijk) met een schone lei kan beginnen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:53 schreef Cholula het volgende:
[..]
Jup dat was vandaag! Scherp hoor! Ik vond het allemaal mee vallen gelukkig.
Minder intensiefquote:Op vrijdag 25 april 2014 18:36 schreef Vlier het volgende:
[..]
Kuur voor een onttrekkingsbloeding, tempen en een bloedtest op dag 14. En mannetje moet zaad inleveren. Hij heeft het leuke deel haha. Gelukkig maar, hij is niet zo dol op dokters etc. Dus ik ben blij dat het voor hem minder intensief is.
Lijkt mij dat je baarmoeder nu toch gewoon helemaal schoon is? Dus ook t slijmvlies ed, dan zou ik er van uit gaan dat je "redelijk" normaal je cyclus weer oppakt... Maar dat is ook nergens op gebasseerd.quote:Op zaterdag 26 april 2014 18:55 schreef Cholula het volgende:
Na 28 dagen ongesteld is bij mij sowieso een illusie. Ach, ik ga het merken. Al zou het wel heel fijn zijn als ik over drie weken niet ongesteld zou zijn, vindt mijn lief ook leuk denk ik
quote:Op zondag 27 april 2014 09:56 schreef Cygne het volgende:
Hier gaan we naar ronde 11.
En dan ziek ik dat dames die een positieve test hadden rond dezelfde tijd als ik nu al weten wat ze krijgen.
Het zit nu heel erg in mijn hoofd dat het vast helemaal nooit gaat lukken. Dus ik kruip weer onder mijn steen.
ik gok op de 30stequote:Op zaterdag 26 april 2014 10:52 schreef Cholula het volgende:
Wat een domper Risu! Ik hoop dat je andere klachten snel opgelost worden.
Ik heb even minder meegelezen, maar wanneer is jouw NOD Dottey?
wat leuk!quote:Op zondag 27 april 2014 23:40 schreef Cholula het volgende:
Ik hoop ook dat mei jullie maand wordt, Risu!
Ik ga over 2 1/2 week trouwen en ik heb er zo'n zin in!
Cygne ik herken je gevoelens.
dat lijkt mij idd een vervelend gevoel.quote:Op zondag 27 april 2014 09:56 schreef Cygne het volgende:
En dan zieik dat dames die een positieve test hadden rond dezelfde tijd als ik nu al weten wat ze krijgen.
Het zit nu heel erg in mijn hoofd dat het vast helemaal nooit gaat lukken. Dus ik kruip weer onder mijn steen.
+1quote:Op maandag 28 april 2014 01:20 schreef Dottey het volgende:
[..]
wat leuk!
Ik ben alweer op weg naar het katoenen huwelijks jubileum. Hihi het gaat allemaal zo snel!
Alvast een heeeeeeeeel prachtige dag. Vol genieten en glunderen van en naar elkaar!
je papieren huwelijk whoot whoot.quote:Op maandag 28 april 2014 01:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
+1
13 mei is het alweer 1 jaar... Wat een jaar ook...
Ik snap het, heel begrijpelijk ookquote:Op zondag 27 april 2014 09:56 schreef Cygne het volgende:
En dan zieik dat dames die een positieve test hadden rond dezelfde tijd als ik nu al weten wat ze krijgen.
pds?quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:24 schreef twist02 het volgende:
Tsja, er valt in het begin ook nog niet zoveel te zien natuurlijk.
Al ben ik bang dat ik meteen opblaas, aangezien ik een darmafwijking heb en die dus nogal snel uitzetten...![]()
Maar ik bedoel te zeggen dat het niet zo gek is dat je je er nu misschien wel druk om maakt, maar bij een zwangerschap niet. Dat zijn in mijn ogen ook twee totaal verschillende dingen. Op een mooie babybol ben je natuurlijk hartstikke trots, op een extra speklaagje toch wat minder denk ik
Nope, coeliakie (glutenintolerantie). Daardoor zijn mijn darmen lange tijd ontstoken geweest en zijn ze ook nu nog vrij gevoelig. Dus vandaar dat ik vermoed dat die relatief snel op zullen blazenquote:
oeh ja dikke kans... ik heb pds en die bliezen ook wel snel op idd.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:34 schreef twist02 het volgende:
[..]
Nope, coeliakie (glutenintolerantie). Daardoor zijn mijn darmen lange tijd ontstoken geweest en zijn ze ook nu nog vrij gevoelig. Dus vandaar dat ik vermoed dat die relatief snel op zullen blazen
Oh lieverd, wat goed dat je stappen hebt genomen en de drempel over bent.quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:29 schreef Risu het volgende:
Nou, ik ben bij de huisarts geweest. En het voelt wel goed dat ik mezelf nou eindelijk een schop onder m'n kont heb gegeven en ben gegaan. Alle vage klachten kunnen dus wel komen door een depressie. Ik heb al een afspraak staan bij een professional om erover te praten over een paar weekjes. Huisarts weet nou ook van de miskraam en zegt ook dat het daardoor kan komen. Heeft me verder niet doorverwezen naar gyn, want ook al duurt het al een jaar, de cyclus is verder heel normaal en er is dus ook al een zwangerschap geweest. En dat vind ik wel positief.
Ondertussen blijven we gewoon proberen, maar nu dus wel met wat hulp voor mij, want het kan nog wel even duren, en ik moet het wel van me af kunnen zetten, anders gaat mijn huwelijk er nog aan kapot.
Wat fijn dat je nu al een uitnodiging voor een gesprek hebt. Ik hoop dat je nog meer positief nieuws zult ontvangen! Dan maakt het niet uit of je nou mee moet verhuizen of nietquote:Op dinsdag 29 april 2014 20:47 schreef JantinaGr het volgende:
Risu, fijn dat je naar de huisarts bent gestapt. Ermee blijven rondlopen is ook niet wat, zoals je al zegt dat het je huwelijk ook niet goed doet. Dit laatste herken ik ook wel, al komt het hier door werk/werkloosheid combinatie.
De gesprekken gaan je vast goed doen.![]()
Ik zou ook wel te koop willen lopen met een dikke buik hoor... hoewel de kritieke maandjes nog niet, want wil niet dat men het eerder ziet dan je van plan bent het te vertellen op werk bijvoorbeeld. Of gaat het niet zó snel?
Echt leuk hoor gewoonmezelf87!
-------
Ik ben hier inmiddels 5 sollicitatiebrieven verder en ook al 1 uitnodiging. Ik heb goede hoop binnenkort nog wat reacties te ontvangen, tot nu toe verder nog geen afwijzing in elk geval.
Nog geen duidelijkheid omtrent contractverlenging en ook geen datum voor verhuizing van het bedrijf. :S Niet dat het er écht toe doet, ik ga er toch zeker niet op zitten wachten...
Ahh en dan duren deze dagen tot aan zaterdag erg langquote:Op donderdag 1 mei 2014 12:05 schreef Dottey het volgende:
Ahhh lief!
Ja ik gun het mijzelf ondertussen ook wel janken boven een zwangerschapstest. Ik word gek van de hormonen die ik aanmaak in ieder geval.
Borsten doen weer zeer en jankerig.. manlief maakte gisteren nepruzie om wat hij wilde eten... ik moest er ineens van huilen.. zo stom.
Lichaam en geest maken teveel grapjes om en met mij.. pfff
quote:Op dinsdag 29 april 2014 20:51 schreef Dottey het volgende:
[..]
Wat fijn dat je nu al een uitnodiging voor een gesprek hebt. Ik hoop dat je nog meer positief nieuws zult ontvangen! Dan maakt het niet uit of je nou mee moet verhuizen of niet
Voelt zeker goed! Als het meezit heb ik straks nog keuze.quote:
ik zit zonder, mijn man verdiend genoeg voor ons twee.quote:Op donderdag 1 mei 2014 22:12 schreef JantinaGr het volgende:
Ja, precies. Het blijft allemaal lastig inschatten.
Toch wel veel mensen die hiermee te maken hebben, zag ook al een aantal andere dames voorbij komen met werk gerelateerde onzekerheden. Vorig jaar was bij ons alles nog "ideaal". Het blijkt maar hoe snel de dingen kunnen veranderen. Maar ook in vaste contracten geloof ik niet (meer). Heb het afgelopen jaar teveel mensen ontslagen zien worden van dichtbij. Mensen die al 8 jaar in dienst zijn enzo.
Geeft het bij jullie evt. financiële problemen als jij zonder komt te zitten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Heb ik iig nooit wat van gemerkt dat het invloed heeft... Ik weet niet hoelang je t spiraaltje al hebt maar het lijkt mij logischer dat t daardoor komt.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:24 schreef Barreltje het volgende:
Dames, ik moet nog even wachten voor streepjes enzo, maar hou mn cyclus wel in de gaten..
Nu komt de cyclus niet op het "geplande"moment, dus even een vraagje: (aangezien hier de cyclus specialisten zitten)
ik heb blaasontsteking gehad ( incl AB) beinvloed dat ook de cyclus?
ik las dat de AB NIET de cyclus beinvloed, maar kan de blaasontsteking de cyclus beinvloeden?
Verder een koperspiraaltje dus daar heeft de AB geen invloed op volgens mij![]()
alvast bedankt voor een antwoord, ik ben snel weer weg ( en hopelijk daarna snel weer terug) succes met de streepjes!
Ik heb ook n koperspiraal gehad en een daardoor volledig ontspoorde cyclus ( later bleek mijn lijf dat ding eruit te willen werken, met ontsteking en al) een cyclus ontspoort niet alleen op "kunstmatige" hormonen, het blijft iets lichaamsvreemd en ook een koperspiraal heeft een t.h.t.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:04 schreef Barreltje het volgende:
hmm die zit er al een tijdje in, verder is het een koperspiraal dus geen afgifte van hormonen... lijkt me nietmaar tnx voor het meedenken
al een tijdje 30quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:42 schreef JantinaGr het volgende:
@Dottey: Jullie hebben het mooi voor elkaar, heel fijn ook dat het voor jullie samen goed voelt hoe de taken zijn verdeeld. Nu inderdaad nog een kindje!
Mag je vragen hoe oud je nu bent?
@twist. Je hebt een goed punt hoor. Natuurlijk heb je ook liever een vast contract dan een tijdelijke. Ik zie het inderdaad allemaal wat donker in door wat ik gezien heb. Gelukkig zijn er genoeg werkgevers en banen waarbij het anders is.
Naar dat je moet concurreren met een collega als het zo ver komt... zijn er in het bedrijf tekenen dat het minder gaat of heb je daar echt geen idee van?
Ik heb soort van besloten dat ik in een nieuwe baan maar weer 40 uur ga werken voorlopig. Ik werk er nu 36 (over 4 dagen), dat kon toen makkelijk af, was lekker i.v.m. lange klusweekenden, maar er valt nu weinig te klussen zonder de middelen
11 is ook al veelquote:Op zaterdag 3 mei 2014 12:11 schreef Cygne het volgende:
Oh bah dottey.![]()
wat loop ik dan te miepen met mn 11.
Wat betreft het meeposten geld voor mij hetzelfde!quote:Op zaterdag 3 mei 2014 11:41 schreef rammeltje het volgende:
Cygne![]()
Hier is mijn cyclus tot nu toe een rommeltje. Spotting op cyclusdag 7-8-9 en op dag 15-16. Geen symptomen tot nu toe gehad van een mogelijke eisprong.
Ik vind het nog wel lastig om regelmatig mee te posten, maar ik doe mijn best
Een zwangerschapstest kan niet positief zijn tijdens de ovulatie. Andersom kan het wel (ovulatietest positief bij zwangerschap). En een vals positieve zwangerschapstest bestaat niet. Dus als jij een streepje hebt op je test, betekent dat maar 1 ding...zwanger!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:22 schreef Rawedni het volgende:
Kan een zwangerschapstest duidelijk positief zijn tijdens de ovulatie? (Dus geen licht streepje?)
Ik weet niet beter dan dat een vals positieve zwangerschapstest niet bestaat...quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:45 schreef Rawedni het volgende:
Hoe graag ik dat ook zou geloven, ik heb 2 weken geleden een echte menstruatie gehad van 5 dagen incl aardige hoeveelheid bloed (sorry) en zit nu middenin de eisprong, incl open bmmDat kan dan toch helemaal niet? Ik lees op internet dat het wel eens voorkomt..
Een stolseltje kan ook een hele vroege miskraam zijn... En dat je na de bloeding positief test, is dan niet heel gek aangezien het hormoon nog wel even in je lichaam blijft.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:49 schreef Rawedni het volgende:
Ik ga straks nog eens testen met een ander merk. Reden dat ik een ztest pakte was overigens omdat ik ineens een soort stolseltje met wat bloed verloor en ik dat soort dingen eigenlijk nooit heb.
Ja omdat ik keurig op tijd ongesteld werd heb ik verder helemaal niet getest.. Action zwangerschapstest net gedaan zegt ook positief:quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:50 schreef StarDust_ het volgende:
[..]
Een stolseltje kan ook een hele vroege miskraam zijn... En dat je na de bloeding positief test, is dan niet heel gek aangezien het hormoon nog wel even in je lichaam blijft.
Edit: Dit betekent natuurlijk niet dat dit voor jou het geval is! Blijft spannend!!!
er zijn ook genoeg mensen die gewoon ongesteld worden en toch zwanger zijn volgens mij.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:03 schreef Rawedni het volgende:
[..]
Ja omdat ik keurig op tijd ongesteld werd heb ik verder helemaal niet getest.. Action zwangerschapstest net gedaan zegt ook positief:
[ afbeelding ]
Dit was de eerste:
[ afbeelding ]
Heb jij ook gehad dat je een positieve zwangerschapstest had terwijl je dacht middenin je eisprong te zitten? Heb namelijk gewoon een menstruatie gehad 2 weken geleden (en een omo test 1 dag voor ongesteldheid!) dus vandaar dit dit wel heel vreemd isquote:Op woensdag 7 mei 2014 12:04 schreef Chanty het volgende:
Rawedni ik heb dit zelf ook gehad. Positieve test en de eerste twee dagen werd hij donkerder, derde dag lichter en vierde dag kreeg ik een bloeding. De week daarna had ik ook nog steeds een positieve test en daarna was hij weer blanco.
Maar het kan natuurlijk dat je gewoon een bloeding hebt en alsnog zwanger bent. Ik hoop dat je streepje vrijdag donkerder isJe kunt helaas op dit moment alleen maar afwachten en duimen.
Min of meer. Ik had geen cyclus en geen eisprong (citaat gyn: jij kunt niet op eigen kracht zwanger raken). En toen had ik een positieve ovutest dus snel geklust. Ovutesten bleef ik altijd doen om te kijken hoe het zich ontwikkelde omdat ik eerder standaard positieve testen had. Iets van een week later was ie weer positief dus toen zwangerschapstest gedaan en die was dus ook positief (heel kort). Ovutesten reageerden bij mij dus ook op het HCG. Kan het zijn dat je menstruatie geen menstruatie was twee weken geleden maar een innestelingsbloeding?quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:10 schreef Rawedni het volgende:
[..]
Heb jij ook gehad dat je een positieve zwangerschapstest had terwijl je dacht middenin je eisprong te zitten? Heb namelijk gewoon een menstruatie gehad 2 weken geleden (en een omo test 1 dag voor ongesteldheid!) dus vandaar dit dit wel heel vreemd is
Oh wat lastig ja!quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:23 schreef Chanty het volgende:
[..]
Min of meer. Ik had geen cyclus en geen eisprong (citaat gyn: jij kunt niet op eigen kracht zwanger raken). En toen had ik een positieve ovutest dus snel geklust. Ovutesten bleef ik altijd doen om te kijken hoe het zich ontwikkelde omdat ik eerder standaard positieve testen had. Iets van een week later was ie weer positief dus toen zwangerschapstest gedaan en die was dus ook positief (heel kort). Ovutesten reageerden bij mij dus ook op het HCG. Kan het zijn dat je menstruatie geen menstruatie was twee weken geleden maar een innestelingsbloeding?
Anyway: ik hoop echt dat je streepje donkerder wordt. En ovutesten kunnen heel fijn zijn maar ook heel verwarrend afhankelijk van gevoeligheid. Zo heb ik bij deze zwangerschap twee eisprongen gehad volgens de testen
Klinkt wel als een menstruatie ja. Maar zoveel lijven, zoveel verschillende verhalen. Andere optie is dat je bv in verwachting was van een tweeling en een vruchtje het niet gered heeft en de ander nog zit. Echt super irritant dit soort dingen. Oh en over een niet heel donkere streep bij je ovutest moet je je niet druk maken. Dat is ook weer merk en volgens mij lichaam afhankelijk. Heb hier heel wat jaartjes rondgehangen en genoeg mensen zwanger zien worden met een lichte piekstreepquote:Op woensdag 7 mei 2014 12:56 schreef Rawedni het volgende:
[..]
Oh wat lastig ja!
Ja ik hoop het ookInnestelingsbloeding is toch meestal niet 5 dagen waarvan 3 echt heftig? Het was echt een flinke ongesteldheid zoals ik die altijd heb.. het enige wat anders was was dat ik eerst begon te bloeden en toen pas pijn kreeg, dat is normaal andersom. Maar ik lees inderdaad dat die testen de 2 hormonen door elkaar kan halen, alleen volgens alle dokters die ik nu gesproken heb niet, volgens gebruikerservaringen wel. De vraag is alleen of dat bij 4 verschillende merken ook kan? Of spoort mijn lijf gewoon niet
Ik ben altijd superregelmatig en heb de afgelopen maanden telkens mn ei gespot (hoewel ik nooit een hele donkere streep heb, iets waar ik me ook ongerust over moet maken volgens een aantal) en tussen de 24 en 27 dagen ongesteld..
Bedankt voor je berichtjes!!quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:08 schreef Chanty het volgende:
[..]
Klinkt wel als een menstruatie ja. Maar zoveel lijven, zoveel verschillende verhalen. Andere optie is dat je bv in verwachting was van een tweeling en een vruchtje het niet gered heeft en de ander nog zit. Echt super irritant dit soort dingen. Oh en over een niet heel donkere streep bij je ovutest moet je je niet druk maken. Dat is ook weer merk en volgens mij lichaam afhankelijk. Heb hier heel wat jaartjes rondgehangen en genoeg mensen zwanger zien worden met een lichte piekstreepDe truuk is uitvinden hoe de ovutesten voor jou werken.
Ben benieuwd hoe het overmorgen is. Ik duim voor je en ga weer in lurkstand
Ik heb het over beide omdat ze zelf begon over ovutestenquote:Op woensdag 7 mei 2014 13:20 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik lees hier wel eens mee, het kan aan mij liggen of ik lees verkeerd. Maar chanty heb jij het nu over een ovutest of een zwangerschapstest? Want als ik goed begrijp heeft Radwedni een zwangerschapstest gedaan. 4x een positieve zwangerschapstest is gewoon zwanger hoor. En dan was je ongesteldheid een innestelingsbloeding of een pseudo menstruatie ik kan me niet voorstellen dat je 4x positief test met een zwangerschapstest en dat hij dan vals positief is. Tenzij je een vroege miskraam hebt gehad en je nog HCG in je lijf hebt zitten. En ja er zal vast altijd wel iemand zijn die het wel heeft gehad, maar ik geloof niet alles wat op internet staat. Als ik jou was zou ik voor een bloedtest gaan.
Ik vroeg me eigenlijk af hoe het met MwCactus gaat, iemand nog wat van haar gehoord en heeft ze nog gepost??
Eh, een cyclus van nog geen 14 dagen dan? (14 dagen tussen dag 1 menstruatie en positieve test en daarin is het dan ook nog misgegaan). En natuurlijk was dat streepje gisterenmiddag licht, geen ochtendurine en al minimaal drie keer geplast. Ik zou zeggen gooi er een digitale test tegenaan en kijk wat die zegt. Dan heb je ook een indicatie.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:50 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik heb het over beide omdat ze zelf begon over ovutesten![]()
Ik zeg hetzelfde als jij: 4x een positieve zwangerschapstest is niet vals positief maar het kan wel zijn dat je niet MEER zwanger bent omdat het heel snel is misgegaan. Daarom afwachten en kijken of de zwangerschapstest donkerder wordt of inderdaad een bloedtest laten doen al het onzeker blijft.
Wel geklust, SjatjePatatje?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:52 schreef SjatjePatatje het volgende:
jantina, was je al op gesprek geweest?? hoe is het afgelopen??
Hier zit ik inmiddels in de wachtweken. Ik heb geen flauw idee wanneer mijn menstruatie deze ronde precies is, mijn lijf was wat van slag dus een latere eisprong gehad, dus ergens tussen aankomend zaterdag en woendag valt mijn NOD
Da's helaas altijd de eerste paar weken. Voor nù ben je in elk geval gewoon zwanger. Na vijf positieve testen met zulke duidelijke strepen is daar echt geen twijfel overquote:Op donderdag 8 mei 2014 09:45 schreef Rawedni het volgende:
Bedankt SQAfwachten is dus het enige wat ik kan doen
Bij de dokter had je toch ook getest met middagurine of heb ik dat verkeerd gelezen? Logisch dat het streepje daar dan ook licht(er) is. Met 5.5 week was mijn streepje nog lichter dan het streepje dat jij nu hebt. Succes morgen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:37 schreef Rawedni het volgende:
Dank jullie Moppert en gewoonmezelf! Ik word er gewoon hoopvol vanMorgen weer naar de dokter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |