abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 april 2014 @ 23:02:47 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_139057825
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD (de dag waarop je niet ongesteld wil worden) gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
Rawedni 25 april
Skoap 26 april
Ggirl 11 mei
J0ycie88 11 mei
Rammeltje 15 mei

Users: (bezig sinds XX/20XX)

Ggirl (03-2013)
Dottey (04-2013)
Risu (04-2013)
-ik86- (05-2013)
LuDann (09-2013)
Cholula (10-2013)
MevrouwCactus (11-2013)
Bloesem. (01-2014)
J0ycie88 (03-2014)
Danaa (03-2014)
Rammeltje (04-2014)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 21-04-2014 12:50:37 ]
disclaimer
  zaterdag 19 april 2014 @ 23:04:39 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_139057895
Wijzigingen? Even quoten!
disclaimer
pi_139057903
Nou SQ heeft geopend dus kom maar door met die strepenregen!
S. 2014
J. 2016
pi_139057960
Ok nu word ik zeker zwanger deze ronde. :7
pi_139064265
Ja vruchtbaar topic! Ik wil graag uit het onderste lijstje!
  zondag 20 april 2014 @ 06:46:15 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_139064359
Ja, dat werd idd wel tijd he Helio? :D
disclaimer
pi_139064971
Niet te snel posten dan, mijn NOD duurt nog ruim een week.
29e als het goed is.
pi_139065411
Ik hoop ook dat dit een zeer vruchtbaar topic word!

Ik zit nu eigenlijk echt voor het eerst op het wachtbankje. Gisteren goed geklust en vanaf die tijd opeens last van de klachten die ik vorige maand ook rond mijn eisprong had. Spannend dus!

Vriendlief Gisteren toen ik dat zei: "Dan halen we toch even een testje."
Ik: "Dat kun je niet meteen zien hoor schat of dat je raak hebt geschoten."
"Echt niet?" "Nee slimbo!"

Leuk hoor die mannenopmerkingen ;)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_139065419
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 23:04 schreef Stormqueen het volgende:
Wijzigingen? Even quoten!
Even onder mijn steen vandaan kruipen. Mijn nod mag eruit.
Stardust gefeliciteerd!!
  zondag 20 april 2014 @ 19:37:53 #10
415771 StarDust_
We are all made of stars...
pi_139083489
Bedankt voor al jullie felicitaties! O+ Het is nog een beetje onwerkelijk, maar ik probeer er zo veel mogelijk van te genieten.

Ik ga verhuizen naar het volgende topic, maar ik blijf jullie gewoon volgen. Hopelijk kom ik jullie snel in het andere topic tegen! :*
pi_139093181
Even een snelle vraag.. want ik zit me hier een beetje gek te maken. Ik heb het idee dat ik gisteren mijn eisprong heb gehad, zou ook kunnen want het was de 14e dag. Ook geklust.. En nu heb ik heel de tijd een "drukkend" gevoel in mijn onderbuik. Geen pijn, maar het voelt ook niet "normaal". Herkent iemand dit?
pi_139095251
Oei, als het deze keer raak is, en het gaat op het zelfde moment mis, dan ben ik op vakantie. :{
In ieder geval genoeg afleiding dan.

Een drukkend gevoel kan ook komen doordat je ermee bezig bent. Ik heb dat volgens mij ook weleens gehad. Zolang je geen pijn hebt bij het plassen is het volgens mij iig geen blaasontsteking.
Of het iets leuks betekent... Denk dat het daar voor veel te vroeg is. Het wachtbankje is erg vervelend. Ik heb liever de actieweek waarin alles nog mogelijk is, nu staat het eigenlijk al vast, ja of nee, kan er niks meer aan veranderen. Beetje hulpeloos.
pi_139095894
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 22:34 schreef J0ycie88 het volgende:
Even een snelle vraag.. want ik zit me hier een beetje gek te maken. Ik heb het idee dat ik gisteren mijn eisprong heb gehad, zou ook kunnen want het was de 14e dag. Ook geklust.. En nu heb ik heel de tijd een "drukkend" gevoel in mijn onderbuik. Geen pijn, maar het voelt ook niet "normaal". Herkent iemand dit?
Wat is heel de tijd?
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_139095919
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:13 schreef Risu het volgende:
Oei, als het deze keer raak is, en het gaat op het zelfde moment mis, dan ben ik op vakantie. :{
In ieder geval genoeg afleiding dan.

Een drukkend gevoel kan ook komen doordat je ermee bezig bent. Ik heb dat volgens mij ook weleens gehad. Zolang je geen pijn hebt bij het plassen is het volgens mij iig geen blaasontsteking.
Of het iets leuks betekent... Denk dat het daar voor veel te vroeg is. Het wachtbankje is erg vervelend. Ik heb liever de actieweek waarin alles nog mogelijk is, nu staat het eigenlijk al vast, ja of nee, kan er niks meer aan veranderen. Beetje hulpeloos.
Een blaasontsteking hoeft niet zeer te doen trouwens ;)
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_139095960
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:49 schreef StarDust_ het volgende:
Net een 2e test gedaan, ik kon niet wachten tot het weekend :+

Deze keer zo'n digitale van ClearBlue. En ja hoor; er stond 'ZWANGER' op *O*
*O* HOERA!!!!!!

beetje laat, maar ik had een slechte week (blij nieuws, slecht nieuws en mega druk) en dus niet hier gekeken :D

Maar elk streepje is een feestje waard.
pi_139095972
Ah ok, die van mij deden altijd zeer, dus ik wist het al niet zeker.
Als je daar eventueel nog aan denkt kun je natuurlijk altijd nog even een plasje inleveren.
Maar misschien is het wel gewoon een beetje beurs ofzo? Na alle actie.
pi_139096396
Lief dagboek.. :9

Samen dolen wij tien minuten in de keuken en gang rond tot de wekker gaat. Tien minuten zijn er voorbij. Vol spanning, hebben we met zijn twee, boven de ovulatiestokjes gehangen om eens goed te kijken hoe we er voor staan deze maand.
We turen naar het kleine staafje en pakken het op om uit alle hoeken te kijken.
Manlief zei: "HEY ik zie een goede duidelijke streep!"En keek mij vragend aan..
ik: "Euh ja.. dat is het controle streepje.. ik heb goede plas dus... ;) "

Voor de eerste keer zijn we dus begonnen met blanco ovulatie test!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De dagen erop heb ik de test pas gedaan als hij thuis kwam, want hij wilde het ook graag zien.
Bij het licht vaagste streepje werd hij fanatiek :9 "we gaan vroeg slapen ;) " Geen klagen gehad.
Vandaag werd het streepje weer lichter, dus "wij" denken dat we gisteren de eisprong hebben gehad. Niets gevoeld overigens..

Dus op het wachtbankje. Manlief vond het wel fijn om samen naar de tests te kijken. Als het over drie maanden nog niet raak is.. dan wil hij zich laten testen om uit te sluiten dat het daar niet aan ligt....
Fijn dat hij nog meer betrokken is bij het proces O+

Wie zit er nog meer op het wachtbankje? Ik ben er even helemaal uit voor mijn gevoel!
  maandag 21 april 2014 @ 07:58:38 #18
140412 Danaa
🍎
pi_139101654
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:40 schreef Dottey het volgende:
Lief dagboek.. :9

Samen dolen wij tien minuten in de keuken en gang rond tot de wekker gaat. Tien minuten zijn er voorbij. Vol spanning, hebben we met zijn twee, boven de ovulatiestokjes gehangen om eens goed te kijken hoe we er voor staan deze maand.
We turen naar het kleine staafje en pakken het op om uit alle hoeken te kijken.
Manlief zei: "HEY ik zie een goede duidelijke streep!"En keek mij vragend aan..
ik: "Euh ja.. dat is het controle streepje.. ik heb goede plas dus... ;) "

Voor de eerste keer zijn we dus begonnen met blanco ovulatie test!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De dagen erop heb ik de test pas gedaan als hij thuis kwam, want hij wilde het ook graag zien.
Bij het licht vaagste streepje werd hij fanatiek :9 "we gaan vroeg slapen ;) " Geen klagen gehad.
Vandaag werd het streepje weer lichter, dus "wij" denken dat we gisteren de eisprong hebben gehad. Niets gevoeld overigens..

Dus op het wachtbankje. Manlief vond het wel fijn om samen naar de tests te kijken. Als het over drie maanden nog niet raak is.. dan wil hij zich laten testen om uit te sluiten dat het daar niet aan ligt....
Fijn dat hij nog meer betrokken is bij het proces O+

Wie zit er nog meer op het wachtbankje? Ik ben er even helemaal uit voor mijn gevoel!
Haha leuk beschreven zo!
Jullie hebben effectief gebruik gemaakt van jullie positieve test en hoop dat dit een geweldig resultaat heeft!!
Ik vind het elke keer weer een heerlijk gevoel als vriendlief zich erg betrokken opstelt!

Hier net van het wachtbankje af overigens. Morgen de dokter bellen over de hevige pijn bij sex tijdens eisprong en diezelfde pijn op de eerste dag van menstruatie *zonder sex uiteraard
pi_139101978
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:28 schreef Dottey het volgende:

[..]

Wat is heel de tijd?
Ik heb het tot en met vannacht eigenlijk continue gevoeld, behalve gisteren toen we aan het voetgolfen waren. Maar ook als ik gezellig in gesprek ben of er niet echt aan denk voel ik het. Het is absoluut geen pijn. Maar echt een gevoel. Naja ik wacht gewoon af. Misschien is het ook wel het idee van dat ik nu echt moet wachten. Nu nadat ik wakker ben geworden, voel ik het al een stuk minder.
pi_139102022
Je zegt dat je jezelf gek zit te maken maar waarmee precies? De innesteling als je dat al denkt duurt nog wel ff? Dus ik snap je vraag gewoon niet zo goed? Waar maak je jezelf precies gek mee?

FYI: http://www.24baby.nl/zwan(...)-embryo/innesteling/

maar misschien begrijp ik je helemaal verkeerd. Maar het duurt nog bijna 2 weken voor je NOD, dus probeer toch wat te relaxen ;)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_139102153
Nou ik denk gewoon dat ik het beestje een naam wil geven.
Ik weet niet wat het is.
Ik heb al 13 jaar niets gevoeld in dat gebied. Op de ontrekkingsbloedingen na.

Ik ga gewoon afwachten.. Snap dat mijn post onduidelijk is :) (ik ken mijn lichaam gewoon opeens niet meer zo goed :) )
pi_139102203
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 22:34 schreef J0ycie88 het volgende:
Misschien moet je poepen :%
Just kidding... Maar even serieus relax, je weet dat je per ronde maar 15% kans hebt om zwanger te worden? En dat alles wat je voelt vrijwel niks hoeft te betekenen? Geen idee hoe lang je al bezig bent maar gemiddeld "moet" je rekening houden met 6 maanden, zoek afleiding en ga je over een dag of 10 eens "druk maken" met wat je voelt, anders kunnen het lange dagen ( weken,maanden )gaan worden
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_139102218
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 09:18 schreef J0ycie88 het volgende:
Nou ik denk gewoon dat ik het beestje een naam wil geven.
Ik weet niet wat het is.
Ik heb al 13 jaar niets gevoeld in dat gebied. Op de ontrekkingsbloedingen na.

Ik ga gewoon afwachten.. Snap dat mijn post onduidelijk is :) (ik ken mijn lichaam gewoon opeens niet meer zo goed :) )
natuurlijk voelde je niks, want je was er helemaal niet mee bezig! :D

Ik voel tegenwoordig ook alles en veel meer dan voor ik zwanger probeerde te worden...
pi_139103725
Haai weer, waarom is mijn NOD weg? Hij was iig 25 april!

Stardust, gefeliciteerd!! @Joycie, relax, je kunt eigenlijk nog niks voelen zo snel :)
  maandag 21 april 2014 @ 12:50:00 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_139106756
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 10:57 schreef Rawedni het volgende:
Haai weer, waarom is mijn NOD weg? Hij was iig 25 april!

Stardust, gefeliciteerd!! @Joycie, relax, je kunt eigenlijk nog niks voelen zo snel :)
ik kon geen nieuwe terug vinden, het is geen kwade zin ofzo. Je staat er weer bij :)
disclaimer
pi_139106997
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 12:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik kon geen nieuwe terug vinden, het is geen kwade zin ofzo. Je staat er weer bij :)
Ooh maar dat weet ik wel hoor, dankje! ^O^

Hoewel ik overigens niet denk dat het wat wordt deze maand. Voel niks :(
pi_139107052
Onze buurman is echt niet goed. Vannacht is hij wel vier keer zn voordeur uitgeslopen en voor ons slaapkamerraam blijven staan.

Durfden dus niet te seksen.
pi_139107082
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 13:02 schreef Cygne het volgende:
Onze buurman is echt niet goed. Vannacht is hij wel vier keer zn voordeur uitgeslopen en voor ons slaapkamerraam blijven staan.

:? :? :? :? :? 8)7
pi_139107139
quote:

Huh? Ok.. niet gevraagd wat ie in hemelsnaam aan het doen was?
pi_139107358
Edit

[ Bericht 44% gewijzigd door Cygne op 21-04-2014 13:21:54 ]
pi_139107416
Whut?! Cygne, das echt wel ernstig!
pi_139107487
Vond ik ook.
En jullie kennen mijn man niet, natuurlijk. Maar hij is zo vreselijk zachtaardig. Dus ik was wel een beetje boos.
pi_139107560
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 13:21 schreef Cygne het volgende:
Vond ik ook.
En jullie kennen mijn man niet, natuurlijk. Maar hij is zo vreselijk zachtaardig. Dus ik was wel een beetje boos.
Ik zou er anders ook heel boos om zijn. Wonen jullie gelijkvloers dan dat de buurman voor jullie slaapkamerraam kan staan? Wel echt super irritant.
pi_139107833
Galerijflat.
pi_139108108
Ik heb n stukje gemist, maar sowieso is zo'n buurman wel n btj twisted... :?
S. 2014
J. 2016
pi_139108219
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb n stukje gemist, maar sowieso is zo'n buurman wel n btj twisted... :?
Dm :P
pi_139108300
Nou weet ik niet wat er in het ge-editte bericht stond, maar van een buurman die een paar keer per nacht voor je raam gaat staan krijg ik echt de rillingen... Waarom???
pi_139108808
quote:

heeft hij geen internet? Dat hij hete stomende babymaaksex bij jullie volgt? Of denkt hij dat jullie voetbal liggen te kijken.. NEEEeeee jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah jaaaaaaaaaaaaaaaaaah oehhhhhhhh mis... JAaaaaaa! Oehhhh Goal!!! Hij zit erin! Het is een prachtige score!! :9

sorry ik draaf door :D

even serieus.. als ik merk dat de buurman voor mijn slaapkamer raam gaan zou staan sluipen en sneaken. Dan sprak ik hem ferm toe..
ik kan namelijk heeeeeeul boos doen.
  maandag 21 april 2014 @ 14:20:25 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_139109027
Nou, dit. Ik zou 'm echt iets naar z'n hoofd gooien :@ spreek je hem daar op aan, cygne?
disclaimer
pi_139109168
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:20 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, dit. Ik zou 'm echt iets naar z'n hoofd gooien :@ spreek je hem daar op aan, cygne?
Ja.
Hij zei dat hij t niet was.
Alsof we die voordeur niet horen.

Volgende keer doe ik t raam open. Kijken of ie dan nog ontkent.

Ik wil onze oude buurvrouw terug. :'(
  maandag 21 april 2014 @ 14:30:42 #41
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_139109263
Ik denk dat of het innerlijke viswijf naar voren was gekomen of ik had een emmer water over hem heen gejoekeld :@

Ben je mooi klaar mee met zo'n kerel :X
pi_139109436
Nou idd.
Als ik ooit moet bevallen belt ie vast ook de politie. :')
pi_139112563
Bah wat een gekke buurman Cygne!

Hier in mijn ongesteldheid duidelijk doorgebroken.. Pfff.. Maar eindelijk weer eens geen achterlijk lange cyclus maar maar 34 dagen. Ik hoop dat het zo blijft vanaf nu en dat het klaar is met de onregelmatige cyclus!
pi_139122323
Heb het eveneens gemist, maar het klinkt inderdaad heel vreemd... :?
Vooral als je je dus door een buurman 'geremd' voelt in je eigen slaapkamer!

Ik weet niet wat-ie precies doet, maar ik zou gewoon een keer de politie bellen; dat er iemand bij je raam rondsluipt en dat je het niet vertrouwd.

Verder veel :* voor iedereen op het wachtbankje, iedereen die weer een ronde verder moet en eigenlijk gewoon iedereen die het kan gebruiken! ;)
pi_139124737
Cygne :X dat lijkt mij behoorlijk creepy!

-ik86- hopelijk is het nu eindelijk regelmatig!

Hier is mijn menstruatie voorbij en gaan we richting de vruchtbare dagen als het goed is. Pff het is toch wel spannend hoor!
pi_139135012
Zitten we vanmiddag in de auto en krijg ik ineens een soort pijnscheut / kramp..
Mijn man doet gelijk de radio zacht en kijkt vaag naar mij. Als de scheut weg is en ik niet zo verkrampt zit merk ik zijn blik op :D

Whut?
M: Is dat innestelingspijnscheuten?
ik: :') Ben jij op het internet aan het lezen geslagen?
pi_139135034
SPOILER
pi_139135368
Overigens wat ik heeeeeeeeeeel vaag vond uit die link die gegeven was:
http://www.24baby.nl/zwan(...)-embryo/innesteling/

quote:
Het exacte moment van innesteling ligt normaal gesproken tussen 6 en 12 dagen na de ovulatie. Het vermoedelijke moment kan je dus berekenen door 9 dagen op te tellen bij de datum van je laatste ovulatie. Een andere manier om dit te bepalen is 5 dagen aftrekken van de dag waarop normaal je menstruatie zou beginnen.
als ik die rekenmanieren uit zou rekenen....
19de eisprong
innesteling dus dan 6-12 dagen erna = dus tussen 25e april -1e van mei innesteling
9 dagen op tellen bij datum laatste ovulatie (bedoelen ze nou die van deze of vorige maand? Beetje knullig weggeschreven) 20ste maart + 9 =29 maart :P innesteling of 19+9 =28 april
5 dagen eraf rekenen. 30 april - 5 = 25 april

tig verschillende datums dus..

Het volgende vage
quote:
De innesteling is het moment dat de bevruchte eicel zich innestelt in de baarmoeder. Hierna begint de embryo het zwangerschapshormoon (hCG) aan te maken. Vanaf dit moment ben je zwanger.
quote:
Op het moment dat de innesteling plaatsvindt ben je volgens de telling van de zwangerschapsweken al 3 weken zwanger. Dit komt doordat deze telling begint bij de eerste dag van je laatste ongesteldheid voor je zwanger werd.
innesteling duurt 6-12 dagen volgens de quote erboven.
dat is bijna 1 - 2 weken.
telling begint bij de eerste dag van je laatste ongesteldheid voor je zwanger werd...

HEUH :?
Mijn laatste dag ongesteldheid was 6 april dat is 13 dagen voordat mijn eitje ook maar plopte op de 19de (dan moet er nog een zaadcel in komen). je moet dan nog 6-12 dagen overbruggen dus richting de 29ste voor de innesteling. Waarvan ze zeggen dat je dan PAS zwanger bent.. maar toch begint je teller niet bij 0, maar bij +3 weken.
Dus eigenlijk ben ik dan al zwanger voor mijn ovulatie ook maar plaats heeft gevonden :')

Dus eigenlijk was mijn laatste ongesteldheidsdag niet een en al treurnis, maar had ik dan moeten juigen omdat ik die dag zwanger geteld mocht worden? (mits het over ongeveer 3-9 dagen innestelen zal)

conclusie van die site: Tijdreizen in de buik. Wat zijn baby's toch wonders! O+
  dinsdag 22 april 2014 @ 03:42:07 #49
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_139136251
Goed... Ik kan niet slapen. Even reageren dan maar :P.

Het klopt wat die site zegt. Je denkt gewoon een beetje te moeilijk :P.

Rekenvoorbeeld:
Uitgaande van een cyclus van 28 dagen. Ze zeggen: innesteling ong 9 dagen na eisprong of 5 dagen voor ongesteldheid. Zeg je hebt de eisprong bij 14 dagen, dan innesteling op dag 23. Normaal menstruatie na 28 dagen. Min 5 is dus ook dag 23.
En met de eisprong van vorige maand heb je natuurlijk niks meer te maken :D.

Ook klopt het dat je die eerste weken cadeau krijgt. Rekenen vanaf eisprong is lastig, aangezien veel vrouwen niet weten wanneer die was. Dus wordt eerste dag menstruatie genomen. Op moment van eisprong op dag 14 ben je dus al 2 weken zwanger... Achteraf gezien dan, als je ook daadwerkelijk die maand streepjes piest ;).

Ook leuk: op dag 28 ben je vier weken zwanger en gaat je vijfde week in. Veel boeken/sites/apps praten dan ook over je vijfde week vd zwangerschap vanaf dat moment. Dit klopt. Terwijl je dan dus op dag 30 bijv 4 wk en 2 dagen zwanger bent. En sommige apps doen dit fout en spreken over week 4. Om het makkelijk te maken, haha.

Hoop dat ik duidelijk ben op dit tijdstip ;).
Succes iedereen hier!
  dinsdag 22 april 2014 @ 08:11:38 #50
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_139137002
O en dat +9 of -5 gaat natuurlijk niet op voor elke cyclus. In een rekenvoorbeeldje met zo'n perfecte cyclus van 28 dagen met de eisprong op dag 14 werkt het goed. Maar iedere cyclus is anders en als jij een kortere luteale fase hebt, zal het niet meer kloppen. Ze gaan uit van een gemiddelde luteale fase: 14 dagen. Daarbij is de innesteling bij sommigen vrij snel na de eisprong en duurt het bij anderen wat langer. Dus ja, het is en blijft een rekenvoorbeeld :).

Dit had ik ook nog 's nachts bedacht maar had geen zin meer om te typen :P.
pi_139141910
Deze ronde wordt m sowieso niet meer. Mn hoofd stond er totaal niet naar.
pi_139147380
Ik vind het nog steeds dom :9

je bent gewoon niet zwanger als je nog dagen van je ovulatie zit :')
pi_139147389
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 12:13 schreef Cygne het volgende:
Deze ronde wordt m sowieso niet meer. Mn hoofd stond er totaal niet naar.
Helemaal begrijpelijk!
pi_139151515
Ik vind het ook suf Dottey maar het klinkt wel leuk dat je al in je 5e week zit als je net pas getest hebt :D

Overigens heb ik vandaag, 9 dpo, erg wit getest :{ Had een hoop kwaaltjes maar die zijn nu ook allemaal weer weg dus dan maar hopen op een vlotte ongesteldheid!
pi_139151622
Nou 9 dpo is toch nog wel erg vroeg?
Waarom meteen hopen op een vlotte ongesteldheid?
Voor hetzelfde geld test je over een week hartstikke positief.
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:43:33 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_139151835
Nou, dit. Ik was nogal een obsessieve tester maar ik heb nooit vroeger dan 11DPO een minimaal zichtbaar (en dan bedoel ik dus echt een opgedroogde test tegen sterk licht houden en met je ogen knijpen!) lijntje gehad. 9 DPO is echt te vroeg voor conclusies!
disclaimer
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:53:53 #57
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139152097
het is heel normaal om dan nog wit te testen inderdaad.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139152139
9dpo is je eitje (eventueel) net ingenesteld, dan kan het nooit al zoveel hcg aangemaakt hebben dat het op een test zichtbaar is. Of je hebt van jezelf al een vrij hoog hcg gehalte.
Ik zou nog even wachten.
  dinsdag 22 april 2014 @ 18:07:08 #59
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139152413
Bij mij is het dan al wel zichtbaar maar je pakt zo ook de vroege miskramen dus sneller op.
Normaal ben je dan voor je gevoel gewoon iets later ongesteld en als je vroeg test weet je ook dat het dus al mis is gegaan of niets is geworden.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139156348
Hm zou het ja? Ik had 6 en 7 dpo een tempdipje en had toen ook de meeste kwaaltjes, die zijn nu allemaal weer weg en temp is alweer 2 dagen hoog dus ik dacht, er moet nu toch wel wat hcg zijn? En dat de kwaaltjes helemaal weg zijn is ook geen goed teken lijkt me?
pi_139157226
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:01 schreef Rawedni het volgende:
Hm zou het ja? Ik had 6 en 7 dpo een tempdipje en had toen ook de meeste kwaaltjes, die zijn nu allemaal weer weg en temp is alweer 2 dagen hoog dus ik dacht, er moet nu toch wel wat hcg zijn? En dat de kwaaltjes helemaal weg zijn is ook geen goed teken lijkt me?
Heb je ook je ovulatie opgemerkt?
of is het een ruwe schatting., dat je er een dag of wat naast zit misschien.

Ik vind het ook wel wat vroeg om te testen.. maar ik ben type kop in het zand.... we testen het wel als ik over mijn NOD heen ben.
pi_139157265
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:32 schreef Rawedni het volgende:
Ik vind het ook suf Dottey maar het klinkt wel leuk dat je al in je 5e week zit als je net pas getest hebt :D

Overigens heb ik vandaag, 9 dpo, erg wit getest :{ Had een hoop kwaaltjes maar die zijn nu ook allemaal weer weg dus dan maar hopen op een vlotte ongesteldheid!
5e week als je net getest hebt..
eigenlijk zat ik verder te denken.. dan is de draagtijd toch ook geen 40 weken?
pi_139157385
Klopt, je bent eigenlijk maar 38 weken zwanger (vanaf het moment van innestelen dan he) :Y
pi_139157497
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:31 schreef twist02 het volgende:
Klopt, je bent eigenlijk maar 38 weken zwanger (vanaf het moment van innestelen dan he) :Y
37
want vanaf innestelen ben je ineens +3 weken :D

het blijft mij bezig houden :D
pi_139157527
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:34 schreef Dottey het volgende:

[..]

37
want vanaf innestelen ben je ineens +3 weken :D

het blijft mij bezig houden :D
Nee toch? Je krijgt 2 weken cadeau toch?
S. 2014
J. 2016
pi_139157541
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nee toch? Je krijgt 2 weken cadeau toch?
Nee, drie :D
dat is dus het gekke :D
pi_139157666
Ja je krijgt 2 weken cadeau vanaf je ovulatie.
Tussen ovulatie en innesteling zit natuurlijk ook wel wat tijd, dus met 3 weken vanaf innsteling hebben jullie allebei gelijk ;)

Maar standaard houden ze de bevruchting als 'zwanger' aan, dus heb je 2 weken cadeau :)
pi_139157684
Neee, je krijgt er twee cadeau. De week na innestelen ben je dus al 2 weken, dus zit je in de derde week.
Het is hetzelfde effect als: 21e eeuw enzo
pi_139157991
Nee..

quote:
Op het moment dat de innesteling plaatsvindt ben je volgens de telling van de zwangerschapsweken al 3 weken zwanger. Dit komt doordat deze telling begint bij de eerste dag van je laatste ongesteldheid voor je zwanger werd.
Bonus weken... want je ei is dan nog niet eens gerijpt ;) of gesprongen... of laat staan bevrucht.....
pi_139158267
Ja, dat klopt dus niet.

Er word geteld vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, dus tenzij je pas met 21 dagen de eisprong hebt, ben je dan nog geen 3 weken.
Op de NOD (bij cyclus van 28 dagen) ben je 4 weken.

Die zin is wat vaag.

Uiteindelijk bepaalt toch de vk hoe ver je bent bij de termijnecho, dus tja.
pi_139158311
Overigens ben ik, door dat opzoek en door reken gedoe, wel benieuwd welke poep en scheet mij aan innestelingspijnen gaat doen denken... en op welke dag :P

tot op heden niets... volgens de berekeningen klopt dat :9
pi_139158369
Wacht eens, wat voor site is dat, toch geen babybytes ofzo he? :P
pi_139158415
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:49 schreef Risu het volgende:
Ja, dat klopt dus niet.

Er word geteld vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, dus tenzij je pas met 21 dagen de eisprong hebt, ben je dan nog geen 3 weken.
en dat is heel mijn punt :P lees even mijn lange verhaal op de vorige pagina ;)

quote:
Op de NOD (bij cyclus van 28 dagen) ben je 4 weken.

Die zin is wat vaag.

Uiteindelijk bepaalt toch de vk hoe ver je bent bij de termijnecho, dus tja.
Mijn man zei: gelukkig reset je de tijdsklok als het eruit komt en maakt het geen drol meer uit ;)
pi_139159119
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:44 schreef Dottey het volgende:
Nee..

[..]

Bonus weken... want je ei is dan nog niet eens gerijpt ;) of gesprongen... of laat staan bevrucht.....
Jawel, er staat innesteling. Gerijpt, gesprongen en bevrucht dus ;)
Zij gaan ervan uit dat dat ongeveer een week na de ovulatie is.
pi_139159155
Ik snap er geen fuck van... :@ maar ik ga mij er ook niet verder in verdiepen, gyn zegt dat ik nu 23.3 ben en dat geloof ik gelijk.. :') klopt wel met de 1e dag van mn laatste menstruatie...
S. 2014
J. 2016
pi_139159311
Haha GM je snapt het wel hoor, wat jij zegt klopt: je krijgt 2 weken cadeau.

Maar sommige sites spreken van het moment na de ovulatie, en de site van Dottey na innesteling, dat zijn 2 verschillende momenten.
De eindconclusie komt op hetzelfde neer: op je NOD benje 4 weken zwanger en ga je de 5e week in.
pi_139159347
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:02 schreef Dyre het volgende:

[..]

innesteling is een week na je ovulatie/bevruchting... ongeveer... dan ben je pas zwanger volgens die site. Maaarrrrrrrr je begint te tellen dat je zwanger bent op de laatste dag dat je ongesteld was ....
Ik weet niet hoe het bij jou zit.. maar bij mij is mijn ei nog niet rijp op dat moment ;)
pi_139159385
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:02 schreef Dyre het volgende:

[..]

Oh ik zie het nu pas. Er staat inderdaad innesteling. In dag geval klopt het gewoon, want na de innesteling duurt het nog ongeveer een week voor je ongesteld wordt. Dat het een rare manier van bewoorden is, is wel duidelijk. Wie rekent er nou de zwangerschap vanaf de innesteling.. 8)7
pi_139159470
Naar mijn mening ben je zwanger na de bevruching: zaadje + eitje = zwanger *O*

Maar dat verklaart dus de weken en waarom het in allebei jullie gevallen klopt, ook al spreekt de ene van 3 en de andere van 2 weken :)
pi_139159517
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:06 schreef Risu het volgende:

[..]

Oh ik zie het nu pas. Er staat inderdaad innesteling. In dag geval klopt het gewoon, want na de innesteling duurt het nog ongeveer een week voor je ongesteld wordt. Dat het een rare manier van bewoorden is, is wel duidelijk. Wie rekent er nou de zwangerschap vanaf de innesteling.. 8)7
ik lees het schijnbaar heel anders dan ieder ander..
want er staat VANAF het moment van innesteling begin je te tellen met +3 weken. Want je telt vanaf je laatste dag ongesteld zijn.....
Op dag 0 van je zwangerschap ben je al 21 dagen zwanger..
21 dagen voor de innesteling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')