Als ze verstandig zijn wel.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:48 schreef SnakesM het volgende:
Zou de verkopende partij hopen dat de mensen van de tweede bezichtiging dinsdag direct een tweede bod gaan uitbrengen? M.a.w. gebruiken ze bewust de Paasdagen om dit af te wachten?
Jaquote:Makelaar kan dus zeggen dinsdag; jullie bod is geweigerd, en er is een bod van de andere partij.
Jaquote:Kunnen wij dan direct eventueel een hoger bod plaatsen?
Nee hoor dat hoeft niet persé, jullie kunnen zelfs een termijn bekendmaken waarbinnen je reactie op je bod verwacht omdat het anders vervalt, je kunt ook zelfs nu een hoger bod uitbrengen. In hoeverre dat allemaal verstandig is daar zijn de meningen over verdeeld.quote:Of moeten wij wachten tot de verkopende partij reactie geeft op een eventueel eerste bod van de andere partij?
Ja, natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:48 schreef SnakesM het volgende:
Vragen:
Zou de verkopende partij hopen dat de mensen van de tweede bezichtiging dinsdag direct een tweede bod gaan uitbrengen? M.a.w. gebruiken ze bewust de Paasdagen om dit af te wachten?
Huis kopen?quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:13 schreef Loveless85 het volgende:
Wat een wildgroei aan dit soort topics ineens
Goed teken dat de huizenmarkt aan het herstellen is.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:13 schreef Loveless85 het volgende:
Wat een wildgroei aan dit soort topics ineens
Bij ons in de straat staan binnen korte tijd vijf huizen te koop. Twee daarvan zijn binnen de maand verkocht. Het is heel lastig om te generaliseren in de huizenmarkt, maar ik zie in omgeving Utrecht toch wel tekenen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:33 schreef Wespensteek het volgende:
Goed teken dat de huizenmarkt aan het herstellen is.
Ik betwijfel ten zeerste of je dat zo in het algemeen kunt zeggen. En daarnaast: vergeet niet het projectrisico, hè?quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:53 schreef Hyaenidae het volgende:
In deze tijd zou ik liever een lap grond kopen en een nieuw huis laten bouwen.
Is een stuk voordeliger
Dat dus. Desnoods, als de verkopend makelaar belt met een mededeling daaromtrent, roep je (oprecht): "beste makelaar, het komt nu even niet uit dat u belt, ik loop net met een conculega van U door een ander huis waarin we waarschijnlijk meer fiducie hebben".....quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:56 schreef Falco het volgende:
Maar beter chill je hem hard en maak je geen overhaaste beslissingen.
Zie ik het verkeerd of ben jij instant professioneel adviseur geworden door de aankoop van één woning?quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dus. Desnoods, als de verkopend makelaar belt met een mededeling daaromtrent, roep je (oprecht): "beste makelaar, het komt nu even niet uit dat u belt, ik loop net met een conculega van U door een ander huis waarin we waarschijnlijk meer fiducie hebben".....
Dat zie je niet verkeerd. Maar in dit geval heeftie wel een punt helaasquote:Op zaterdag 19 april 2014 16:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zie ik het verkeerd of ben jij instant professioneel adviseur geworden door de aankoop van één woning?
Mwha, ik kan je vertellen dat veel makelaars dat gewoon keihard counteren met interesses van andere kijkers tegenwoordig... Het is een optie, maar niet meer dan dat.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zie je niet verkeerd. Maar in dit geval heeftie wel een punt helaas
Ja het gaat meer om het feit dat je niet al te gretig hoeft over te komen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:31 schreef existenz het volgende:
[..]
Mwha, ik kan je vertellen dat veel makelaars dat gewoon keihard counteren met interesses van andere kijkers tegenwoordig... Het is een optie, maar niet meer dan dat.
Klopt, maar dat is altijd al geweestquote:Op zaterdag 19 april 2014 17:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja het gaat meer om het feit dat je niet al te gretig hoeft over te komen.
Niet door aankoop van één woning, maar door veel levenservaring en mensenkennis (quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:42 schreef hottentot het volgende:
Zie ik het verkeerd of ben jij instant professioneel adviseur geworden door de aankoop van één woning?
Op basis van welk wetsartikel?quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:27 schreef existenz het volgende:
Als ze jullie bod overwegen, mogen ze het andere bod niet eens meer beoordelen.. Alleen is het niet te bewijzen dat ze het andere bod genegeerd hadden, totdat ze die van jullie geweigerd hebben. Zolang ze geen tegenbod doen, kunnen ze nog alle kanten in. Bij een tegenbod zijn jullie officieel in onderhandeling en mogen ze niet met de anderen over een bod praten.
Waarom zou dat niet mogen? Een NVM makelaar zal je in zo'n geval wellicht zelfs op de hoogte stellen dat er een andere bieding in onderhanding is.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:27 schreef existenz het volgende:
Als ze jullie bod overwegen, mogen ze het andere bod niet eens meer beoordelen.. Alleen is het niet te bewijzen dat ze het andere bod genegeerd hadden, totdat ze die van jullie geweigerd hebben. Zolang ze geen tegenbod doen, kunnen ze nog alle kanten in. Bij een tegenbod zijn jullie officieel in onderhandeling en mogen ze niet met de anderen over een bod praten.
Kan ik dan de partij van wie ik mijn huis heb gekocht dagvaarden?quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:27 schreef existenz het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |