Uh, jawel? Financierbaarheid en exploitatie wordt nu verder uitgewerkt.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:00 schreef H.FR het volgende:
[..]
Uitgangspunten:
- max 200mln investering
- draagvlak
- hoe ziet het er uit
Niet meegenomen:
- financierbaarheid
- exploitatie.
Als ik gister Van Sluis hoorde, hoort dit bij al bij de huidige bedragen.quote:
Nee, niet alle plannen hadden een exploitatieplan en een financieringsplan.quote:
Ja, er was ook een plan met enkel een gebiedsvisie. Dat moet je lekker serieus nemenquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:03 schreef H.FR het volgende:
[..]
Nee, niet alle plannen hadden een exploitatieplan en een financieringsplan.
Dus voor een 'eerlijke' vergelijking hebben ze die buiten beschouwing gelaten.
Daar kijken ze nu pas naar. En blijkbaar zit dat niet top in elkaar, want ze gaan er langer over doen.
Maar de drie 'grote' plannen (BAM, RDK en VW) hadden dat wél. Dat een plan van een of ander aandachtsgeile professortje dat niet had, zegt meer over dat plan.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:03 schreef H.FR het volgende:
[..]
Nee, niet alle plannen hadden een exploitatieplan en een financieringsplan.
Dus voor een 'eerlijke' vergelijking hebben ze die buiten beschouwing gelaten.
Daar kijken ze nu pas naar. En blijkbaar zit dat niet top in elkaar, want ze gaan er langer over doen.
3 van de 7 aanbieders hadden het maar. Kan inderdaad dat het die drie waren/zijn,quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:04 schreef Muto het volgende:
[..]
Maar de drie 'grote' plannen (BAM, RDK en VW) hadden dat wél. Dat een plan van een of ander aandachtsgeile professortje dat niet had, zegt meer over dat plan.
Ajax heeft meer fans dan Feyenoord PSV Twente en AZ bij elkaar. Niet zo vreemd dus, als het al waar isquote:Op zaterdag 19 april 2014 09:49 schreef arjan1112 het volgende:
50% van alle hooligans die opgepakt worden zijn voor ajax
nu jij weer vriend
Van sluis gaat weldegelijk uit van discutabele uitgangspunten, want zijn voornaamste argument tegen nieuwbouw was "dat je 100 miljoen niet terugverdient in 20 jaar" in al z'n voorbeelden lijkt hij daar verder ook vanuit te gaan. Waarom?quote:Op zaterdag 19 april 2014 09:58 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ja, klopt, en op deze manier zal die ook niet verdwijnen
[..]
Hun opdracht is een verkenning doen en daarna aan advies uitbrengen.
Hoe weet jij of ze uitgaan van uiterst discutabel uitgangspunten? Van Suis maakte gewoon een makkelijk rekensommetje over 20 jaar als voorbeeld. Wat is er mis met een budget te stellen, hetgeen wél fatsoenlijk haalbaar is? Meer geld is niet altijd beter. Zeker niet met de waarop VW het speelt, ik vertrouw het voor geen cent. Er zijn nu 2 man die voor eigenbelang bezig zijn en hiermee de door hun zelf geïnstalleerde verkenners negeren.
Meer sympathisanten wellicht.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Ajax heeft meer fans dan Feyenoord PSV Twente en AZ bij elkaar. Niet zo vreemd dus, als het al waar is
Nee, zijn argument tegen HNS was dat hij zich afvroeg af Feyenoord dat wel had overleefd. Jammer dat Rinus er niet over doorvroeg...quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Van sluis gaat weldegelijk uit van discutabele uitgangspunten, want zijn voornaamste argument tegen nieuwbouw was "dat je 100 miljoen niet terugverdient in 20 jaar" in al z'n voorbeelden lijkt hij daar verder ook vanuit te gaan. Waarom?
Ja, ten koste van wat? Verdienmodel Feyenoord? Aandelen Feyenoord? Zeggenschap?quote:Daarnaast klinkt het inderdaad logisch dat 200 miljoen makkelijker realiseerbaar moet zijn dan 300 miljoen, maar ondertussen is de financiering voor een Superkuip al rond, en was dit bij HNS ook het geval. Lijkt me toch ook een indicatie.
Hier sluit ik me volledig bij aan. En of er nou wel of geen connecties zijn met rare Filipino's, I don't care, daar hou ik me niet mee bezig.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:10 schreef Muto het volgende:
Maar het is echt niet meer mogelijk om een partij een nieuw stadion te laten bouwen nadat ze:
- Eerder een stadion mocht bouwen voor maarliefst 365 miljoen (concurrentie had geen kans om ook maar een plan in te dienen)
- Vervolgens een stadion van 260 miljoen wil bouwen, mét garantstelling
- Vervolgens een stadion van 260 miljoen wil bouwen, zonder garantstelling (Kortom, Feyenoord werd door VW al twee keer genaaid)
- Een plan hadden gemaakt die mogelijk het einde van Feyenoord had kennen betekenen (?)
- De Feyenoorddirectie uitnodigt naar Turijn voor een wedstrijdje van Juventus
- Over interne documenten beschikte die andere partijen niet hadden
- Nu samen met de directie uitgerekend in een krant uit de stad waar je achterban zo van walgt samen verder gaan met het beïnvloeden van de supporters.
Sorry hoor, maar dat VW-plan vertrouw ik voor geen meter meer.
Het is de vraag wat de voorwaarden zijn van de financiering uiteraard.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:13 schreef Muto het volgende:
Bovendien, als een plan van 270 miljoen zonder garantstelling kan. Dan moet eentje van 200 miljoen dat óók kunnen.
Dan heb je niet goed opgelet. Hij heeft het er bij FC Rijnmond ook nog over gehad. Het staat ook in het AD overigens (van gisteren?) maar dat komt er dus nog bij dat bij de huidige overgebleven plannen geen parkeergarage is meegenomen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:02 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Als ik gister Van Sluis hoorde, hoort dit bij al bij de huidige bedragen.
Dat ligt puur aan de exploitatiemogelijkheden van het plan.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:13 schreef Muto het volgende:
Bovendien, als een plan van 270 miljoen zonder garantstelling kan. Dan moet eentje van 200 miljoen dat óók kunnen.
Dat zien we dus niet. Daarom plannen openbaar maken.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:12 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee, zijn argument tegen HNS was dat hij zich afvroeg af Feyenoord dat wel had overleefd. Jammer dat Rinus er niet over doorvroeg...
[..]
Ja, ten koste van wat? Verdienmodel Feyenoord? Aandelen Feyenoord? Zeggenschap?
Ja, boehoe, er komt bij de renovatieplannen geen parkeergarage onder het stadion. Eén groot drama, want dit zou natuurlijk niet kunnen onder een vernieuwd Maasgebouw.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed opgelet. Hij heeft het er bij FC Rijnmond ook nog over gehad. Het staat ook in het AD overigens (van gisteren?) maar dat komt er dus nog bij dat bij de huidige overgebleven plannen geen parkeergarage is meegenomen.
Dus die kosten moeten eigenlijk ook worden meegenomen, al mag de gemeente daar voor opdraaien.
Zal effect hebben op de rentepercentages vanuit de banken.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:13 schreef Muto het volgende:
Dat zit er nog niet bij in inderdaad.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:17 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ja, boehoe, er komt bij de renovatieplannen geen parkeergarage onder het stadion. Eén groot drama, want dit zou natuurlijk niet kunnen onder een vernieuwd Maasgebouw.
Ach, kom op Tomatenboer. BAM en RDK is gewoon bijna nieuwbouw, ik geloof nu niet meer in het fabeltje dat daar dan tientallen miljoenen verschil in zitten qua exploitatie. Het feit dat er in De Kuip zo weinig aan horeca verdient wordt, heeft te maken met smerig nepbier en het feit dat er in de omgeving te veel concurrentie is (De Beren etc) om op normale dagen goed te kunnen draaien met De Kuip Eten en Drinken, nog los van het feit dat deze bijna altijd dicht is.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat ligt puur aan de exploitatiemogelijkheden van het plan.
Dus het zit nog niet in de plannen!quote:Overigens is de bedoeling dat een nieuwe trainingsaccommodatie voor de profs op het voormalige terrein van voetbalclub Hillesluis, een sportcomplex voor de jeugd én nieuwbouw voor de sportclub Feyenoord worden meegefinancierd. Van Sluis denkt daarvoor ongeveer 15 miljoen euro nodig te hebben.
Of zeggen ze daar dat van de huidige financiering die benodigd is, zo'n 15 miljoen euro is gereserveerd voor Varkenoord?quote:
Een paar miljoen denk ik. Maar dan heb je ook nog met de levensduur te maken.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:19 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ach, kom op Tomatenboer. BAM en RDK is gewoon bijna nieuwbouw, ik geloof nu niet meer in het fabeltje dat daar dan tientallen miljoenen verschil in zitten qua exploitatie. Het feit dat er in De Kuip zo weinig aan horeca verdient wordt, heeft te maken met smerig nepbier en het feit dat er in de omgeving te veel concurrentie is (De Beren etc) om op normale dagen goed te kunnen draaien met De Kuip Eten en Drinken, nog los van het feit dat deze bijna altijd dicht is.
Op basis waarvan baseer je dat dan?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:20 schreef H.FR het volgende:
[..]
Een paar miljoen denk ik. Maar dan heb je ook nog met de levensduur te maken.
Als zo'n ding 20 jaar langer mee kan, is een hogere investering natuurlijk ook gerechtvaardigd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |