je stelling aanpassen omdat je weer eens onzin zat te spuien. Erg sterkquote:Op woensdag 21 mei 2014 10:12 schreef RemcoDelft het volgende:
0,5%-punt per jaar minder aftrek raakt niemand noemenswaardig. Net zoals een maximum van 30 jaar pas over decennia enige gehuil zal opleveren.
Ik heb het nu over iets wat per 1 januari direct volledig ingaat.
Hoezo dat, van die 30 jaar en gehuil, een beetje slim persoon heeft aan het einde van die 30 jaar minimaal de helft afgelost of meer tot aan alles. Het is nou niet zo dat nooit gemeld is tijdens afsluiten van.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:12 schreef RemcoDelft het volgende:
0,5%-punt per jaar minder aftrek raakt niemand noemenswaardig. Net zoals een maximum van 30 jaar pas over decennia enige gehuil zal opleveren.
Ik heb het nu over iets wat per 1 januari direct volledig ingaat.
Hoe weet je dat? Mijn laatste overoptimistische adviseur heeft zichzelf van deze aarde verwijderd. Ik denk dat je onderschat hoeveel mensen niet zo slim als jij zijn en dus aan het einde van die 30 jaar alsnog weinig hebben gespaard c.q. afgelost, mede na briljant advies van duizenden van deze adviseurs. Gaan we het op deze failliete of dus soms overleden beroepsgroep verhalen? Ken nogal wat mensen die de laatste 2-3-4-5 jaar werkloos zijn geraakt; administratieve functies, receptionisten, balimedewerkers, assistenten hier en daar. Allemaal al geen topfuncties met dito salaris en als eerste eruit. Die hebben 0 euro spaargeld en dus 0 euro afgelost. Nu profiteren die niet geweldig van de HRA, maar evengoed is de impact voor deze groep immens. Elke 10 euro gaat gewoon direct ten koste van dagelijks leven.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:29 schreef Tikbalang het volgende:
Het is nou niet zo dat nooit gemeld is tijdens afsluiten van.
Ik heb iets van dezelfde strekking enkele weken/maanden terug ook al gelezenquote:Op woensdag 21 mei 2014 11:04 schreef Bayswater het volgende:
Bestaande koopwoningen waren in april 0,1 procent duurder dan in april 2013. Dit is de eerste prijsstijging in 5 jaar. In maart waren de huizen nog 2,1 procent goedkoper dan een jaar eerder.
De prijzen van bestaande koopwoningen liggen nu al een jaar op ongeveer hetzelfde niveau. Dit blijkt uit het onderzoek over de prijsontwikkeling van bestaande particuliere koopwoningen in Nederland van het CBS en het Kadaster.
Hoewel de prijzen van huizen stabiliseren is het niveau nog steeds laag. In april 2014 was de prijsindex even hoog als in begin 2003. Ten opzichte van augustus 2008, toen de huizenprijzen een piek bereikten, bedraagt de prijsdaling 19,9 procent.
Zal van de NVM zijn geweest. Die signaleren trends eerder dan CBS/Kadaster in verband met koopovereenkomsten (NVM) versus aantal maanden later, de kadastrale transacties (Kadaster)quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb iets van dezelfde strekking enkele weken/maanden terug ook al gelezen
incidenteel?quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:04 schreef Bayswater het volgende:
Bestaande koopwoningen waren in april 0,1 procent duurder dan in april 2013. Dit is de eerste prijsstijging in 5 jaar. In maart waren de huizen nog 2,1 procent goedkoper dan een jaar eerder.
De prijzen van bestaande koopwoningen liggen nu al een jaar op ongeveer hetzelfde niveau. Dit blijkt uit het onderzoek over de prijsontwikkeling van bestaande particuliere koopwoningen in Nederland van het CBS en het Kadaster.
Hoewel de prijzen van huizen stabiliseren is het niveau nog steeds laag. In april 2014 was de prijsindex even hoog als in begin 2003. Ten opzichte van augustus 2008, toen de huizenprijzen een piek bereikten, bedraagt de prijsdaling 19,9 procent.
Ach ja, kavels van minder dan de helft kosten ooit ook 250k¤.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat er mensen voor zoiets als dit uberhaupt >400k zouden overwegen.
Doek de woningcorporaties maar op, op deze manier verliezen ze al het maatschappelijk nut.quote:Huren flink omhoog door verhuurdersheffing
Sociale huurwoningen stijgen de komende vier jaar per jaar gemiddeld 4,2 procent in prijs omdat corporaties meer belasting moeten betalen. Een gemiddelde sociale huurwoning kost in 2018 572 euro per maand, tegen 466 euro nu. Dat heeft het Waarborgfonds Sociale Woningbouw woensdag gemeld op basis van een analyse van plannen van woningcorporaties.
Vooral voor nieuwe huurders stijgen de prijzen de komende jaren. Zittende huurders betalen 3,1 procent meer per jaar. Corporaties verhogen de huren omdat ze sinds dit jaar een extra verhuurdersheffing moeten betalen over de waarde van hun huurwoningen onder de 699 euro per maand. Samen met de vennootschapsbelasting gaat veertien procent van de inkomsten van de operationele inkomsten naar de fiscus, stelt de stichting, die corporaties helpt zich zo goed mogelijk te financieren.
De huurverhogingen voor nieuwe huurders kunnen gevolgen hebben voor de doorstroom, omdat huurders minder snel van woning wisselen als dat een forse huurverhoging betekent. Ook worden woningen minder betaalbaar, vreest het WSW.
Om de extra kosten te compenseren bouwen corporaties minder nieuwbouwwoningen dan eerder gepland, zegt het WSW. Twee jaar geleden wilden ze nog 150 duizend nieuwe woningen bouwen in vijf jaar, nu zijn dat er honderdduizend. Ook besparen corporaties op personeels- en bedrijfskosten.
De heffing is onderdeel van het woonakkoord en is voor dit jaar vastgesteld op 0,381 procent van de waarde van de woningen. Jaarlijks loopt dat percentage op tot 0,536 procent in 2017. De jaarlijkse heffing is begrensd op vijftien miljoen euro.
Het beste is gewoon geld verdienen, huisje kopen en de ogen sluiten voor de 'crap' wat de woningcorporaties weten te produceren.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Doek de woningcorporaties maar op, op deze manier verliezen ze al het maatschappelijk nut.
Absurd.
Veel woningcorporaties kunnen ook niet veel anders. Wel frappant trouwens dat de corporaties met de beste financiële positie de huur het vaakst verhogenquote:Op woensdag 21 mei 2014 18:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het beste is gewoon geld verdienen, huisje kopen en de ogen sluiten voor de 'crap' wat de woningcorporaties weten te produceren.
Er heerst zoveel incompetentie in Nederland. Echt ernstig.
Een woningcorporatie kan echt wel anders. Veel geld wat ze op de balans 'over hebben' zetten ze als FC. Knudde weg in verkeerde producten. Ik heb bij een werkgever gezeten die een woning corporatie van financieel advies gaf over hoe ze het geld weg moeten zetten. Echt elke maand was het; "wtf zijn jullie aan het doen!?", niet veel later ging de pot nat en werd er met de vinger naar ons gewezen ( !quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:30 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Veel woningcorporaties kunnen ook niet veel anders. Wel frappant trouwens dat de corporaties met de beste financiële positie de huur het vaakst verhogen.
Inderdaad snel kopen, maar veel mensen kunnen zich dat niet veroorloven. Dan zit je dus echt klem.
Geen regering hebben die de politieke keuze maakt een enorme stapeling van maatregelen te creëren die minder bedeelden onevenredig hard treft?quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een woningcorporatie kan echt wel anders. Veel geld wat ze op de balans 'over hebben' zetten ze als FC. Knudde weg in verkeerde producten. Ik heb bij een werkgever gezeten die een woning corporatie van financieel advies gaf over hoe ze het geld weg moeten zetten. Echt elke maand was het; "wtf zijn jullie aan het doen!?", niet veel later ging de pot nat en werd er met de vinger naar ons gewezen ( !!). Gelukkig zat ik er toen niet meer maar wat een incompetente lullho's die daar werken.
En ja, grote groepen komen straks klem (nog meer) te zitten. En dat is oprecht kut, maar ik zou niet weten wat we er aan kunnen doen komende 5/10/15 jaar.
Bedank daar de politiek maar voor, dit kun je niet bij de corporaties in de schoenen schuiven.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Doek de woningcorporaties maar op, op deze manier verliezen ze al het maatschappelijk nut.
Absurd.
Dat doe ik ook niet (hoewel ze aardig wat fouten hebben gemaakt en maken).quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Bedank daar de politiek maar voor, dit kun je niet bij de corporaties in de schoenen schuiven.
Je moet gewoon 2 maanden aan belasting afstaan en dat percentage is stijgende..
Dat is om de onrendabele top op die sociale huurwoningen af te dekken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:51 schreef Sloggi het volgende:
Je ziet hier ook gewoon dat veel investeringen in sociale huur gepaard gaan met duurdere woningbouw door de corporatie, terwijl er al een enorm overschot is aan bijvoorbeeld appartementen in de regio. Redelijk nieuwe appartementen die qua hypotheek niet veel duurder zijn dan de flatjes van veertig jaar oud met energielabel G en een oude, Spartaanse keuken en badkamer die de corporatie verhuurt, maar zie voor het appartement maar eens een hypotheek te krijgen met je flexcontract. Ik ben blij dat ik meer perspectief heb, maar ik kan er echt boos om worden.
Klopt, maar als je naar de regionele huizenmarkt kijkt zijn die duurdere huurwoningen redelijk overbodig.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is om de onrendabele top op die sociale huurwoningen af te dekken.
Zonder het een niet het ander. De gemeenten willen ook de hoofdprijs voor de grond.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:54 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Klopt, maar als je naar de regionele huizenmarkt kijkt zijn die duurdere huurwoningen redelijk overbodig.
Kun je niks aan doen helaas.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:51 schreef Sloggi het volgende:
Je ziet hier ook gewoon dat veel investeringen in sociale huur gepaard gaan met duurdere woningbouw door de corporatie, terwijl er al een enorm overschot is aan bijvoorbeeld appartementen in de regio. Redelijk nieuwe appartementen die qua hypotheek niet veel duurder zijn dan de flatjes van veertig jaar oud met energielabel G en een oude, Spartaanse keuken en badkamer die de corporatie verhuurt, maar zie voor het appartement maar eens een hypotheek te krijgen met je flexcontract. Ik ben blij dat ik meer perspectief heb, maar ik kan er echt boos om worden.
En zo profiteren bejaarden met een pensioen in het buitenland van het opkloppen van prijzen door het schaars houden van bouwgrond. Toen dat huis gebouwd werd, kostte de grond ongetwijfeld minder dan 10% van de bouwkosten van het huis.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:50 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ach ja, kavels van minder dan de helft kosten ooit ook 250k¤.
Voor 180-220k¤ koop je zo'n 500m2 bouwgrond. Dan is 259k¤ voor 1300m2 met uitbouw mogelijkheden niet gek. > 400k¤ is idd bizar, gezien de staat van het huis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |