abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 mei 2014 @ 10:05:22 #176
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140196448
Duizenden mensen in grensstreek verliezen aftrek hypotheekrente
De overheid durft nooit maatregelen te treffen die miljoenen renteaftrekkers treffen, maar een klein groepje hard raken doen ze regelmatig.
censuur :O
pi_140196587
Volgens mij zijn er al maatregelen getroffen die invloed hebben op de meeste HRA-gebruikers, zoals het beperken van het percentage waartegen men af mag trekken. Ook is in het verleden de maximumtermijn al eens op 30 jaar gezet en is de aftrek voor pakweg de caravan afgeschaft. Dus je stelling is wederom onjuist.
  woensdag 21 mei 2014 @ 10:12:57 #178
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140196637
0,5%-punt per jaar minder aftrek raakt niemand noemenswaardig. Net zoals een maximum van 30 jaar pas over decennia enige gehuil zal opleveren.
Ik heb het nu over iets wat per 1 januari direct volledig ingaat.
pi_140196655
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:12 schreef RemcoDelft het volgende:
0,5%-punt per jaar minder aftrek raakt niemand noemenswaardig. Net zoals een maximum van 30 jaar pas over decennia enige gehuil zal opleveren.
je stelling aanpassen omdat je weer eens onzin zat te spuien. Erg sterk :)
  woensdag 21 mei 2014 @ 10:29:32 #180
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_140197012
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoezo dat, van die 30 jaar en gehuil, een beetje slim persoon heeft aan het einde van die 30 jaar minimaal de helft afgelost of meer tot aan alles. Het is nou niet zo dat nooit gemeld is tijdens afsluiten van.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  FOK!fotograaf woensdag 21 mei 2014 @ 10:43:45 #181
13368 NiGeLaToR
pi_140197314
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 10:29 schreef Tikbalang het volgende:
Het is nou niet zo dat nooit gemeld is tijdens afsluiten van.
Hoe weet je dat? Mijn laatste overoptimistische adviseur heeft zichzelf van deze aarde verwijderd. Ik denk dat je onderschat hoeveel mensen niet zo slim als jij zijn en dus aan het einde van die 30 jaar alsnog weinig hebben gespaard c.q. afgelost, mede na briljant advies van duizenden van deze adviseurs. Gaan we het op deze failliete of dus soms overleden beroepsgroep verhalen? Ken nogal wat mensen die de laatste 2-3-4-5 jaar werkloos zijn geraakt; administratieve functies, receptionisten, balimedewerkers, assistenten hier en daar. Allemaal al geen topfuncties met dito salaris en als eerste eruit. Die hebben 0 euro spaargeld en dus 0 euro afgelost. Nu profiteren die niet geweldig van de HRA, maar evengoed is de impact voor deze groep immens. Elke 10 euro gaat gewoon direct ten koste van dagelijks leven.

Ik denk dat de overheid die 'grote groepen niet durft te pakken' misschien zelfs wel enigszins weet wat de impact voor grote groepen kan zijn. Uiteraard valt electoraal gewin met verkiezingen om de pakweg 2 jaar niet te onderschatten, maar 'even' de pijn pakken door HRA eruit te gooien of zoiets rigoureus te doen kan het land gewoon meer dan 3 decennia teruggooien in de tijd qua economische situatie. Goede nieuws is wel dat wij als we oud zijn dan tenminste ook kunnen zeggen dat wij het land na de crash van het financiële systeem hebben laten herrijzen :+
  woensdag 21 mei 2014 @ 11:04:53 #182
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_140197871
Bestaande koopwoningen waren in april 0,1 procent duurder dan in april 2013. Dit is de eerste prijsstijging in 5 jaar. In maart waren de huizen nog 2,1 procent goedkoper dan een jaar eerder.

De prijzen van bestaande koopwoningen liggen nu al een jaar op ongeveer hetzelfde niveau. Dit blijkt uit het onderzoek over de prijsontwikkeling van bestaande particuliere koopwoningen in Nederland van het CBS en het Kadaster.

Hoewel de prijzen van huizen stabiliseren is het niveau nog steeds laag. In april 2014 was de prijsindex even hoog als in begin 2003. Ten opzichte van augustus 2008, toen de huizenprijzen een piek bereikten, bedraagt de prijsdaling 19,9 procent.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 21 mei 2014 @ 11:10:23 #183
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_140198040
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:04 schreef Bayswater het volgende:
Bestaande koopwoningen waren in april 0,1 procent duurder dan in april 2013. Dit is de eerste prijsstijging in 5 jaar. In maart waren de huizen nog 2,1 procent goedkoper dan een jaar eerder.

De prijzen van bestaande koopwoningen liggen nu al een jaar op ongeveer hetzelfde niveau. Dit blijkt uit het onderzoek over de prijsontwikkeling van bestaande particuliere koopwoningen in Nederland van het CBS en het Kadaster.

Hoewel de prijzen van huizen stabiliseren is het niveau nog steeds laag. In april 2014 was de prijsindex even hoog als in begin 2003. Ten opzichte van augustus 2008, toen de huizenprijzen een piek bereikten, bedraagt de prijsdaling 19,9 procent.
Ik heb iets van dezelfde strekking enkele weken/maanden terug ook al gelezen :?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 21 mei 2014 @ 11:13:11 #184
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_140198109
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik heb iets van dezelfde strekking enkele weken/maanden terug ook al gelezen :?
Zal van de NVM zijn geweest. Die signaleren trends eerder dan CBS/Kadaster in verband met koopovereenkomsten (NVM) versus aantal maanden later, de kadastrale transacties (Kadaster)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 21 mei 2014 @ 13:53:35 #185
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_140202897
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:04 schreef Bayswater het volgende:

incidenteel?
pi_140211059
Dat er mensen voor zoiets als dit uberhaupt >400k zouden overwegen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  FOK!fotograaf woensdag 21 mei 2014 @ 17:50:15 #187
13368 NiGeLaToR
pi_140211482
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 17:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat er mensen voor zoiets als dit uberhaupt >400k zouden overwegen.
Ach ja, kavels van minder dan de helft kosten ooit ook 250k¤.
Voor 180-220k¤ koop je zo'n 500m2 bouwgrond. Dan is 259k¤ voor 1300m2 met uitbouw mogelijkheden niet gek. > 400k¤ is idd bizar, gezien de staat van het huis.
pi_140212329
quote:
Huren flink omhoog door verhuurdersheffing
Sociale huurwoningen stijgen de komende vier jaar per jaar gemiddeld 4,2 procent in prijs omdat corporaties meer belasting moeten betalen. Een gemiddelde sociale huurwoning kost in 2018 572 euro per maand, tegen 466 euro nu. Dat heeft het Waarborgfonds Sociale Woningbouw woensdag gemeld op basis van een analyse van plannen van woningcorporaties.

Vooral voor nieuwe huurders stijgen de prijzen de komende jaren. Zittende huurders betalen 3,1 procent meer per jaar. Corporaties verhogen de huren omdat ze sinds dit jaar een extra verhuurdersheffing moeten betalen over de waarde van hun huurwoningen onder de 699 euro per maand. Samen met de vennootschapsbelasting gaat veertien procent van de inkomsten van de operationele inkomsten naar de fiscus, stelt de stichting, die corporaties helpt zich zo goed mogelijk te financieren.

De huurverhogingen voor nieuwe huurders kunnen gevolgen hebben voor de doorstroom, omdat huurders minder snel van woning wisselen als dat een forse huurverhoging betekent. Ook worden woningen minder betaalbaar, vreest het WSW.

Om de extra kosten te compenseren bouwen corporaties minder nieuwbouwwoningen dan eerder gepland, zegt het WSW. Twee jaar geleden wilden ze nog 150 duizend nieuwe woningen bouwen in vijf jaar, nu zijn dat er honderdduizend. Ook besparen corporaties op personeels- en bedrijfskosten.

De heffing is onderdeel van het woonakkoord en is voor dit jaar vastgesteld op 0,381 procent van de waarde van de woningen. Jaarlijks loopt dat percentage op tot 0,536 procent in 2017. De jaarlijkse heffing is begrensd op vijftien miljoen euro.
Doek de woningcorporaties maar op, op deze manier verliezen ze al het maatschappelijk nut.

Absurd.
pi_140212645
quote:
13s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:16 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Doek de woningcorporaties maar op, op deze manier verliezen ze al het maatschappelijk nut.

Absurd.
Het beste is gewoon geld verdienen, huisje kopen en de ogen sluiten voor de 'crap' wat de woningcorporaties weten te produceren.

Er heerst zoveel incompetentie in Nederland. Echt ernstig.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_140212714
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het beste is gewoon geld verdienen, huisje kopen en de ogen sluiten voor de 'crap' wat de woningcorporaties weten te produceren.

Er heerst zoveel incompetentie in Nederland. Echt ernstig.
Veel woningcorporaties kunnen ook niet veel anders. Wel frappant trouwens dat de corporaties met de beste financiële positie de huur het vaakst verhogen :').

Inderdaad snel kopen, maar veel mensen kunnen zich dat niet veroorloven. Dan zit je dus echt klem.
pi_140212833
quote:
7s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:30 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Veel woningcorporaties kunnen ook niet veel anders. Wel frappant trouwens dat de corporaties met de beste financiële positie de huur het vaakst verhogen :').

Inderdaad snel kopen, maar veel mensen kunnen zich dat niet veroorloven. Dan zit je dus echt klem.
Een woningcorporatie kan echt wel anders. Veel geld wat ze op de balans 'over hebben' zetten ze als FC. Knudde weg in verkeerde producten. Ik heb bij een werkgever gezeten die een woning corporatie van financieel advies gaf over hoe ze het geld weg moeten zetten. Echt elke maand was het; "wtf zijn jullie aan het doen!?", niet veel later ging de pot nat en werd er met de vinger naar ons gewezen ( ! :') !). Gelukkig zat ik er toen niet meer maar wat een incompetente lullho's die daar werken.

En ja, grote groepen komen straks klem (nog meer) te zitten. En dat is oprecht kut, maar ik zou niet weten wat we er aan kunnen doen komende 5/10/15 jaar.
pi_140213217
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Een woningcorporatie kan echt wel anders. Veel geld wat ze op de balans 'over hebben' zetten ze als FC. Knudde weg in verkeerde producten. Ik heb bij een werkgever gezeten die een woning corporatie van financieel advies gaf over hoe ze het geld weg moeten zetten. Echt elke maand was het; "wtf zijn jullie aan het doen!?", niet veel later ging de pot nat en werd er met de vinger naar ons gewezen ( ! :') !). Gelukkig zat ik er toen niet meer maar wat een incompetente lullho's die daar werken.

En ja, grote groepen komen straks klem (nog meer) te zitten. En dat is oprecht kut, maar ik zou niet weten wat we er aan kunnen doen komende 5/10/15 jaar.
Geen regering hebben die de politieke keuze maakt een enorme stapeling van maatregelen te creëren die minder bedeelden onevenredig hard treft?
pi_140213392
Je ziet hier ook gewoon dat veel investeringen in sociale huur gepaard gaan met duurdere woningbouw door de corporatie, terwijl er al een enorm overschot is aan bijvoorbeeld appartementen in de regio. Redelijk nieuwe appartementen die qua hypotheek niet veel duurder zijn dan de flatjes van veertig jaar oud met energielabel G en een oude, Spartaanse keuken en badkamer die de corporatie verhuurt, maar zie voor het appartement maar eens een hypotheek te krijgen met je flexcontract. Ik ben blij dat ik meer perspectief heb, maar ik kan er echt boos om worden.
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:51:27 #194
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_140213401
quote:
13s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:16 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Absurd.
Bedank daar de politiek maar voor, dit kun je niet bij de corporaties in de schoenen schuiven.
Je moet gewoon 2 maanden aan belasting afstaan en dat percentage is stijgende. :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_140213433
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Bedank daar de politiek maar voor, dit kun je niet bij de corporaties in de schoenen schuiven.
Je moet gewoon 2 maanden aan belasting afstaan en dat percentage is stijgende. :') .
Dat doe ik ook niet (hoewel ze aardig wat fouten hebben gemaakt en maken).
  woensdag 21 mei 2014 @ 18:52:58 #196
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_140213453
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:51 schreef Sloggi het volgende:
Je ziet hier ook gewoon dat veel investeringen in sociale huur gepaard gaan met duurdere woningbouw door de corporatie, terwijl er al een enorm overschot is aan bijvoorbeeld appartementen in de regio. Redelijk nieuwe appartementen die qua hypotheek niet veel duurder zijn dan de flatjes van veertig jaar oud met energielabel G en een oude, Spartaanse keuken en badkamer die de corporatie verhuurt, maar zie voor het appartement maar eens een hypotheek te krijgen met je flexcontract. Ik ben blij dat ik meer perspectief heb, maar ik kan er echt boos om worden.
Dat is om de onrendabele top op die sociale huurwoningen af te dekken.
pi_140213500
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is om de onrendabele top op die sociale huurwoningen af te dekken.
Klopt, maar als je naar de regionele huizenmarkt kijkt zijn die duurdere huurwoningen redelijk overbodig.
  woensdag 21 mei 2014 @ 19:00:21 #198
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_140213675
quote:
7s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:54 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Klopt, maar als je naar de regionele huizenmarkt kijkt zijn die duurdere huurwoningen redelijk overbodig.
Zonder het een niet het ander. De gemeenten willen ook de hoofdprijs voor de grond.
pi_140213900
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:51 schreef Sloggi het volgende:
Kun je niks aan doen helaas.

Leuk werk hoor, ik ken er wel een aantal die een aantal huisjes hebben gekocht (100/150k each) en dat verhuren tegen 700/800 de maand. Als je dat cash kunt afbetalen is dat per maand een leuk rendement.
  woensdag 21 mei 2014 @ 19:17:06 #200
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140214340
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 17:50 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Ach ja, kavels van minder dan de helft kosten ooit ook 250k¤.
Voor 180-220k¤ koop je zo'n 500m2 bouwgrond. Dan is 259k¤ voor 1300m2 met uitbouw mogelijkheden niet gek. > 400k¤ is idd bizar, gezien de staat van het huis.
En zo profiteren bejaarden met een pensioen in het buitenland van het opkloppen van prijzen door het schaars houden van bouwgrond. Toen dat huis gebouwd werd, kostte de grond ongetwijfeld minder dan 10% van de bouwkosten van het huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')