Vandaar ook redelijk tussen haakjes. Vergeleken met particuliere huur heb je veel meer waar voor je geld dat zeker. Maar de maandlasten zijn door het verplichte minimaal annuitair aflossen (voor HRA) relatief hoog vergeleken met afgelopen jaren en de normen worden een stuk strenger gehanteerd.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Moet je eens aan Dijsselbloem en Rutte voorleggen: de hele overheidsbegroting is uitermate fragiel en houdt nog stand dank zij de extreem lage rente. Zou die oplopen, dan gaan i.d.d. overheden met hun giga schuld, op de fles.
[..]
Ik snap die matige betaalbaarheid niet. Voor 2,5 ton hypotheek bij 3,5% en 42% HRA, hoest je netto ¤423 rentekosten/maand op. Wat kan je daarvoor huren?
Je vergeet de aflossing, en het risico, en onderhoud.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:31 schreef blomke het volgende:
Ik snap die matige betaalbaarheid niet. Voor 2,5 ton hypotheek bij 3,5% en 42% HRA, hoest je netto ¤423 rentekosten/maand op. Wat kan je daarvoor huren?
Maar het treft wel je maandelijkse uitgaven...quote:Op zondag 18 mei 2014 20:53 schreef blomke het volgende:
Aflossen is m.i. een verplichte spaarvorm die een huurder niet treft.
De totale maandlast bepaald wel of je de hypotheek kan krijgen. Dus vandaar de betaalbaarheid.. volgens de normen van NHG, banken, etc.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:53 schreef blomke het volgende:
Aflossen is m.i. een verplichte spaarvorm die een huurder niet treft.
Wat boeit het 'n ander dat ik met m'n bank een schuldovereenkomst sluit waarin bank & ik overeenkomen, dat ik 30 jaar rente over het bedrag betaal?
Ah, je bent ook expert op gebied van overheidsfinancien?quote:Op zondag 18 mei 2014 20:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Moet je eens aan Dijsselbloem en Rutte voorleggen: de hele overheidsbegroting is uitermate fragiel en houdt nog stand dank zij de extreem lage rente. Zou die oplopen, dan gaan i.d.d. overheden met hun giga schuld, op de fles.
Je hebt helemaal gelijk, mijn perceptie beperkte zich tot m'n eigen hypotheeksituatie.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:08 schreef OngeschiktX het volgende:
De totale maandlast bepaald wel of je de hypotheek kan krijgen. Dus vandaar de betaalbaarheid.. volgens de normen van NHG, banken, etc.
Expert op het gebied van rekenen, en dat is in het geval van overheidsfinanciën, wel verdomde handig.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:08 schreef macondo het volgende:
Ah, je bent ook expert op gebied van overheidsfinancien?
Per? Per jaar, per maand...??quote:Op dinsdag 20 mei 2014 08:24 schreef arjan1112 het volgende:
De huizenmarkt herstelt maar de hypotheekadviseurs gaan nog massaal failliet in de toekomst , want voor 2008 vingen die 5000,- en nu nog maar 2250,- aldus Das Kapital ( GS )
Heel fijn, nu nog even jezelf verdiepen in het recht van de overheid om belasting te heffen en alle tekorten aan te zuiveren. Bruut, maar kan. Overheid zoals Nederland gaat niet op de fles.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Expert op het gebied van rekenen, en dat is in het geval van overheidsfinanciën, wel verdomde handig.
Nederland is in zijn geschiedenis regelmatig failliet gegaan en zal in de toekomst zeker weer failliet gaan.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:26 schreef macondo het volgende:
[..]
Heel fijn, nu nog even jezelf verdiepen in het recht van de overheid om belasting te heffen en alle tekorten aan te zuiveren. Bruut, maar kan. Overheid zoals Nederland gaat niet op de fles.
Heel gek, maar het schiet mij even niet te binnen. Wanneer was de laatste keer dat Nederland failliet ging?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:30 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Nederland is in zijn geschiedenis regelmatig failliet gegaan en zal in de toekomst zeker weer failliet gaan.
Kan je dat even toelichten?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:30 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Nederland is in zijn geschiedenis regelmatig failliet gegaan en zal in de toekomst zeker weer failliet gaan.
Begin 20e eeuw.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:38 schreef macondo het volgende:
[..]
Heel gek, maar het schiet mij even niet te binnen. Wanneer was de laatste keer dat Nederland failliet ging?
zo'n 100 jaar geleden en als je ziet wat voor schulden we nu hebben komt er weer een faillissement aan.quote:
Kun je even een linkje geven naar deze opzienbarende gebeurtenis - zo'n 100 jaar geleden? Of ben jij de enige die er weet van heeft?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:09 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
zo'n 100 jaar geleden en als je ziet wat voor schulden we nu hebben komt er weer een faillissement aan.
Als dat al zo zou zijn betekent het niet het einde van dit topic, maar juist een topic zonder trolls als jij.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:53 schreef FrankElst het volgende:
Overbodig topic. De huizen vliegen weer als warme broodjes over de toonbank.
Toch?
Ik gok in het rampjaar en begin 19de eeuw aan het begin van het koninkrijk .quote:
Oei, erg regelmatig dus!quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik gok in het rampjaar en begin 19de eeuw aan het begin van het koninkrijk .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |