Dus laten we maar vooral de niqaab en boerka verbieden, want blijkbaar zijn vrouwen te dom om voor zichzelf te denken.quote:Op zondag 20 april 2014 11:52 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Correctie: Moslima's doen de niqaab en de burka aan uit angst. Angst voor hun geloofsgenoten, angst voor de wraak van Allah.
De burka en de niqaab zijn een belediging voor alle geëmancipeerde vrouwen die honderd jaar hebben gevochten voor gelijkwaardige behandeling van man en vrouw.
Dat laatste betwijfel ik. Er zullen best moslima's zijn die zo'n ding vrijwillig dragen, maar ik kan me goed voorstellen dat veel vrouwen in bv Afghanistan dat niet doen, en het alleen maar dragen omdat ze anders afgeranseld worden.quote:Op zondag 20 april 2014 13:22 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dus laten we maar vooral de niqaab en boerka verbieden, want blijkbaar zijn vrouwen te dom om voor zichzelf te denken.
Al droegen ze die lappen omdat ze denken daardoor een betere Pokémonmaster te worden, het is nog altijd hun eigen keuze.
Laten we dat voor iedere juwelierovervaller, overvaller en scooterklootzakje.quote:
De discriminatiekaart spelen wanneer het uitkomt en er geen discriminatie is, het zet geen zoden aan de dijk.quote:Op zondag 20 april 2014 02:00 schreef Montagui het volgende:
[..]
Exactly.... ik maakte onlangs mee dat een moslima met hoofdbedekking in de trein luidruchtig zat te converseren via haar telefoon met een mede moslima in een stiltecoupe 1e klas (ik zat daar ivm mijn werk) terwijl zij geen 1e klas kaartje had. Maar dat is niet belangrijk. Belangrijk is wel wat volgde.
Bij het eerstvolgende (stop) station reageerde een vrouwelijke medepassagier. Zij vroeg vriendelijk om het gesprek te beëindigen omdat zij niet gediend was met het meeluisteren van dat gesprek. De moslima was eerst een beetje uit het veld geslagen (wat uiteraard al raar is, stiltecoupe) maar ze vervolgde naar haar 'vriendin'.... Ik ga het gesprek beëindigen want ik zit in de 1e klas en ze willen dat ik met dit telefoongesprek stop.
Ze stopte het telefoongesprek en viel verbaal de mevrouw die haar terecht terechtwees aan met: "huh, ik weet wel waarom jij dit tegen mij zegt".
De vrouw reageert nauwelijks
"Ja, IK weet wel waarom JIJ dit tegen mij dit zegt"
Weer reageert de vrouw niet.
Uiteindelijk heeft de vrouw niet gereageerd en gelet op de hele toestand denk ik: "goed zo".
De moslima was duidelijk aan het uitlokken om een discriminerende opmerking te horen.
Want wat is dit in godsnaam voor attitude van die moslima.
Ten 1e...plaatsnemen in de 1e klas.
Ten 2e...menen dat je in een stiltecoupe rustig kan gaan telefoneren
Ten 3e...dan ook nog proberen andere mensen (ten onrechte) terecht te wijzen?
Mijn mening: Zij is een walgelijk mens en een voorbeeld voor Wilders om zijn gelijk te krijgen.
Gelukkig is zij een incident, maar helaas dus wel een incident wat Wilders kan aangrijpen om te wijzen......zie je wel.
Persoonlijk vind ik het jammer dat iemand zoals die moslima is zoals ze is.
En daarnaast een (her)bevestiging van een ronduit abjecte, bizarre, hypocriete, dubbele moraal!quote:Op zondag 20 april 2014 11:52 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Correctie: Moslima's doen de niqaab en de burka aan uit angst. Angst voor hun geloofsgenoten, angst voor de wraak van Allah.
De burka en de niqaab zijn een belediging voor alle geëmancipeerde vrouwen die honderd jaar hebben gevochten voor gelijkwaardige behandeling van man en vrouw.
En het geweld en overlast die voortkomt uit die belachelijke dubbele moraal, waardoor onbedekte vrouwen in HUN vrijheid en keuzes worden beperkt, moeten we maar voor lief nemen, want god oh god STEL je toch eens voor dat wat voor boodschap dat zou uitstralen!quote:Op zondag 20 april 2014 13:22 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dus laten we maar vooral de niqaab en boerka verbieden, want blijkbaar zijn vrouwen te dom om voor zichzelf te denken.
Al droegen ze die lappen omdat ze denken daardoor een betere Pokémonmaster te worden, het is nog altijd hun eigen keuze.
Je kunt twisten over de vraag in hoeverre asociaal gedrag een typisch Nederlandse gewoonte is, of dat het gaat om moreel verval dat steeds verder toeslaat. Egoïsme en individualisme vieren hoogtij; mensen zijn alleen met zichzelf bezig en hebben totaal geen oog voor hun omgeving.quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ondertussen gedragen ze zich wel zoals Nederlanders van een bepaalde klasse dat doen, ze ontkennen het alleen t.o.v. zichzelf. Straks kwam ik zo'n nepmoslimmeisje met een hoofddoek tegen, dat mens was aan het spelen met haar telefoontje terwijl ze fietste waardoor ze nogal naar links uitweek. Ik dus langs rechts inhalen en zij kwaad worden.
De slechte gewoontes van Nederlanders heeft ze blijkbaar goed overgenomen maar ondertussen wel hypocriet een hoofddoek.
Ik moet helaas zeggen dat dit best herkenbaar is. Ik heb het ook weleens meegemaakt dat ze doodleuk de volledige breedte blijven innemen waardoor je 'tegen hen' oploopt en dat ze dan vervolgens verontwaardigd reageren. Dat is gezien het verschil in fysiek meer voor hen een probleem dan voor mij dus mij maakt het niet uit maar het is jammer dat ze zo'n houding hebben.quote:Op zondag 20 april 2014 10:24 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Moslims hebben zo hun eigen regels. Dat heet de sharia. Die normen en waarden staan haaks op de onze. En waar die botsen, u mag raden welke er dan voorrang moeten hebben.
Ook de agressieve reactie naar de andere vrouw is klassiek. Had net zo goed naar een man kunnen zijn overigens. Men zegt wel dat de vrouw minderwaardig aan de man is in de islam. Dat is niet helemaal correct, de vrouw is namelijk minderwaardig aan de moslim man, maar superieur aan de niet-moslim man. De niet-moslim heeft een status veel lager dan de vrouw.
Ik liep een tijd terug over staat en daar kwamen over de gehele breedte van de stoep 3 moslima's aanlopen. Ze gingen niet opzij. Ik knalde tegen de meest rechtse aan want ik ging ook niet opzij. Dit is Nederland namelijk. En dit is hoe Nederland hoort te zijn. Als zij zich weigeren te conformeren dan hoort het te botsen. En als je linksert een stapje opzij doet, dan lopen ze de persoon achter je tegen het lijf. In de symboliek der dingen, zijn dat dan je kleinkinderen. Die zullen straten vol met niqaabs en boerkas zien. Als ze hun vuilniszak buiten zetten zal men denken dat ze niqaabvrouwen aanvallen.
We zijn nu op het punt aanbelandt, dat degenen die geen stapje opzij doen verbaal gelynched worden door links Nederland.
Het is inderdaad een algemene trend in Europa, volgens mij te wijten aan een te lange periode van teveel te vanzelfsprekende welvaart. Er zijn al aardig wat rijken vervallen doordat de bevolkingen te decadent werden, zou dit de voorbode zijn van het definitieve verval van het Europese rijk?quote:Op zondag 20 april 2014 13:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt twisten over de vraag in hoeverre asociaal gedrag een typisch Nederlandse gewoonte is, of dat het gaat om moreel verval dat steeds verder toeslaat. Egoïsme en individualisme vieren hoogtij; mensen zijn alleen met zichzelf bezig en hebben totaal geen oog voor hun omgeving.
De discriminatiekaart wordt volgens mij vaker gespeeld dan je denkt. Vooral door mensen die zichzelf misdragen.quote:Op zondag 20 april 2014 02:00 schreef Montagui het volgende:
Exactly.... ik maakte onlangs mee dat een moslima met hoofdbedekking in de trein luidruchtig zat te converseren via haar telefoon met een mede moslima in een stiltecoupe 1e klas (ik zat daar ivm mijn werk) terwijl zij geen 1e klas kaartje had. <knip>
Gelukkig is zij een incident, maar helaas dus wel een incident wat Wilders kan aangrijpen om te wijzen......zie je wel. Persoonlijk vind ik het jammer dat iemand zoals die moslima is zoals ze is.
Het erge is dat die mensen die wel het slachtoffer zijn van discriminatie hierdoor minder serieus worden genomen.quote:Op zondag 20 april 2014 13:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De discriminatiekaart wordt volgens mij vaker gespeeld dan je denkt. Vooral door mensen die zichzelf misdragen.
Het gaat om de symboliek dat ervan uitgaat en dat is ongewenst.quote:Op zondag 20 april 2014 13:22 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Welke symboliek is dat dan?quote:Op zondag 20 april 2014 14:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het gaat om de symboliek dat ervan uitgaat en dat is ongewenst.
Net zoals het ongewenst is om in KKK kleding over straat te gaan.
Veel effectiever...quote:Op zondag 20 april 2014 14:41 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Tip: een zonnebril is veel effectiever dan een niqaab. Doen italiaansen ook.
[ afbeelding ]
Hoe groot is de kans dat het in Nederland om dezelfde vrouwen gaat? Het gaat vaak om vrouwen waar de boerka/niqaab in eigen land niet eens gedragen wordt.quote:Op zondag 20 april 2014 13:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat laatste betwijfel ik. Er zullen best moslima's zijn die zo'n ding vrijwillig dragen, maar ik kan me goed voorstellen dat veel vrouwen in bv Afghanistan dat niet doen, en het alleen maar dragen omdat ze anders afgeranseld worden.
Italiaanse vrouwen.quote:Op zondag 20 april 2014 14:41 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Tip: een zonnebril is veel effectiever dan een niqaab. Doen italiaansen ook.
[ afbeelding ]
dat is een niqaabquote:
Zoek de verschillen. Serieus, ik zou bij God Allah niet weten wat de verschillen zijn en het interesseert me eerlijk gezegd niet.quote:Op zondag 20 april 2014 15:43 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
dat is een niqaab
dit is een burka
[ afbeelding ]
LOLquote:
Zo moeilijk is het niet. Ogen bedekt/onbedekt.quote:Op zondag 20 april 2014 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoek de verschillen. Serieus, ik zou bij God Allah niet weten wat de verschillen zijn en het interesseert me eerlijk gezegd niet.
Oké. Dat moet lastig wandelen zijn.quote:Op zondag 20 april 2014 16:22 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet. Ogen bedekt/onbedekt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb weleens een reportage gezien waarin een normaal Nederlands meisje zo'n ding op moest doen aangezien ze in Iran was. Ze klaagde over het slechte zicht en de benauwdheid.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
6:55 min - niet iedereen kan zo 'mooi' wandelenquote:Op zondag 20 april 2014 16:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Oké. Dat moet lastig wandelen zijn.
Is niet eens verplicht in Iran.quote:Ik heb weleens een reportage gezien waarin een normaal Nederlands meisje zo'n ding op moest doen aangezien ze in Iran was. Ze klaagde over het slechte zicht en de benauwdheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |