kan k nie bij, mn vetrol zit in de wegquote:Op vrijdag 18 april 2014 08:19 schreef Kyara het volgende:
[..]
dan doe je dat toch zelf even opnieuw?
Geen mede-student die nog wat oefening nodig heeft?quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
kan k nie bij, mn vetrol zit in de weg
hahaha meh I'll passquote:Op vrijdag 18 april 2014 10:27 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Geen mede-student die nog wat oefening nodig heeft?
Beiden ja, die hands-on training is daarnaast ook vrij prijzig. Het is wel de bedoeling om dat aan te gaan bieden maar dan moeten eerst alle docenten omgeschoold worden dus het is een logistiek probleem. Over een x jaar zal het vast wel standaard geïmplementeerd zijn lijkt me.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:39 schreef BlueEyes het volgende:
Als het ook inwendig was had ik gepast hoor, daar heb ik nou wat minder trek in.
Waarom krijgen jullie dat niet op de opleiding? Omdat het nog te nieuw is, of omdat het nog geen landelijk protocol is?
Nu met bijna 26 weken lijkt het redelijk stil te staan qua groei maar ik kan me nog heugen van de vorige keer dat ze bij de laatste loodjes toch nog substantieel in volume toe namenquote:Op vrijdag 18 april 2014 10:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wanneer zijn je borsten zo ongeveer uitgegroeid? Ik heb net mijn behaatjes in 70B moeten vervangen door 70E..
ligt ook aan wat je al had volgens mij. Ik had een ruime E en dat is nu al sinds week 7 en krappe F. vermoed dat er niet veel bij gaat komen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:53 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nu met bijna 26 weken lijkt het redelijk stil te staan qua groei maar ik kan me nog heugen van de vorige keer dat ze bij de laatste loodjes toch nog substantieel in volume toe namen
En dan heb ik het nog niet gehad over de periode NA de bevalling met stuwing en zulks(heb geen bv gegeven). Na een paar weekjes waren ze weer 'normaal'.
Maar ik gok zo dat het per zwangerschap/vrouw verschillend is dus of je werkelijk een goede referentie hebt aan bovenstaande?
Nee, dat lijkt me zeer sterk, maar als het wel zo is wil ik wel een foto!quote:Op vrijdag 18 april 2014 11:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben nog niet eens elf weken en er zitten dus al drie cups bij. Dat zal toch neem ik aan niet in dit tempo doorgaan?.
Wowquote:Op vrijdag 18 april 2014 11:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben nog niet eens elf weken en er zitten dus al drie cups bij. Dat zal toch neem ik aan niet in dit tempo doorgaan?.
Oh, dat is niet hormoongerelateerd hoor, het is ook kut als je de slag nog niet hebtquote:Op vrijdag 18 april 2014 11:32 schreef BlueEyes het volgende:
Haken leren en hormonen zijn killing![]()
Heb nu 4 proeflapjes en alle 4 zien er weer anders uit en dan snap ik t een weer niet en dan het ander niet... *grom*
Oh Boob-issues!
Van een DD/E nu op een G terecht gekomen, en still counting vrees ik..
Maarrrr, ze zijn wel stevig dus heb niet meteen het idee dat ik ze van mijn buik plukken moet
mijn moeder heeft toen ik 15 was achter elkaar drie truien van mij vervilt in de was, omdat ze niet deed aan handwasjes... ik mocht niet boos worden, maar heb daarna zelf leren wassenquote:Op vrijdag 18 april 2014 11:43 schreef BlueEyes het volgende:
Kursor take care babe![]()
En dat wasverhaal zou bij mij ook stoom uit mijn oren geven, HCG of geen HCG!
Heeft niet iedereen evenveel melkklieren, of je nou A of B of G hebt? Wel gek om zo te groeien lijkt me.quote:Op vrijdag 18 april 2014 11:46 schreef kwakz0r het volgende:
beuh kursor,begrijpelijk hoor. maar goed, kind zal er weinig van merken, dus na de eerste teleurstelling valt t misschien wel mee...
net de gyn gebeld, hoef me niet druk te maken om baby, geen pijn gehad in buik en t zit nog zo goed ingepakt nu. ben er ook niet echt op gevallen.
mijn vriendinnetje met cupA+implantaten wat een bescheiden C leek krijgt nu ook ineens veel grotere borsten, met kleinere borsten heeft t ook meer nieuwe melkklieren nodig gok ik, volgens mij had ik daar al best veel van.
Spannend Zolena, maar, een voorzichtige felicitatie alvastquote:Op vrijdag 18 april 2014 13:32 schreef Zolena het volgende:
Nijntje boekje mee wassen is ook een slecht idee. Overal Nijntje pluis.![]()
![]()
Ik lurk nog even mee. Mag pas over meer dan een week bij de vk kijken of ik wel echt zwanger ben. Zo spannend weer. Maar ben misselijk genoegwaar je al niet blij mee kan zijn.
*verder lurkt.
woohoo, geniet er van!quote:Op vrijdag 18 april 2014 14:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik voel me onwijs sexy, met m'n nieuwe cupmaat.. Ik haal zo mijn vriend van zijn werk voor een weekendje weg, en ik heb besloten dat ik dan gewoon mijn strakke t-shirtjurkje ga dragen dat nu in de kast blijft liggen vanwege ontdekkingsgevaar. Pronken met m'n opgezette darmen.
.
Als het goed is een kerstkindjequote:Op vrijdag 18 april 2014 18:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
concentratie? was dat
welkom stardust! 1e Decemberbaby of niet?
goed getimedquote:Op vrijdag 18 april 2014 18:35 schreef StarDust_ het volgende:
[..]
Als het goed is een kerstkindje. Laat ik dan zelf ook jarig zijn, een mooier kado is er niet!
Ik hoop dat ik ze snel krijg, vorige keer had ik dus niks en dat is uiteindelijk dus fout gegaan... Merk al wel dat ik iets hardere borsten heb, maar dat had ik de vorige keer ook.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:31 schreef Cocotrimonium het volgende:
Stardust, welkom!Ik heb overigens bij mijn vorige zwangerschap de eerste maanden praktisch geen zw.schapssymptomen gehad.
be carefull what you wish forquote:Op vrijdag 18 april 2014 18:36 schreef StarDust_ het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik ze snel krijg, vorige keer had ik dus niks en dat is uiteindelijk dus fout gegaan... Merk al wel dat ik iets hardere borsten heb, maar dat had ik de vorige keer ook.
Jamaar, dat hoeft dus niet. Al snap ik je gevoel welquote:Op vrijdag 18 april 2014 18:36 schreef StarDust_ het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik ze snel krijg, vorige keer had ik dus niks en dat is uiteindelijk dus fout gegaan... Merk al wel dat ik iets hardere borsten heb, maar dat had ik de vorige keer ook.
quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Jamaar, dat hoeft dus niet. Al snap ik je gevoel wel
Maar mijn eerste zwangerschap had ik wél symptomen, en mk met 8 weken ongeveer. Tweede zwangerschap géén symptomen, en het resultaat van bijna 1,5 jaar oud loopt hier achter me haar vader onder een berg blokken te begraven terwijl ze op haar Twinkle Toes** rond stampt.
** schoenen met lampjes in de neus. Van oma gekregen en ze is er wild van.
dikke knuf! hoop dat je mini gauw hard genoeg gaat bewegen!quote:Op vrijdag 18 april 2014 19:09 schreef Dyre het volgende:
Gefeliciteerd & welkom Zolena en Stardust!
Ein-de-lijk weekend! Ben er heel erg aan toe, was een lange week en begin een beetje te balen dat ik nog steeds de baby niet echt duidelijk gevoeld heb... Ben 22 weken nu en de placenta ligt aan de achterkant, dus nu onderhand moet het toch echt wel gaan gebeuren.
Ik weet wel dat vooral bij de eerste het wat langer duurt en dat het vaak eerst op darmgeborrel kan lijken voordat je het herkent. Heel af en toe voel ik ook wel wat geborrel, dat zou iets kunnen zijn, maar ik heb nog geen 1 keer het idee gehad dat ik iets nieuws voel of iets wat ik nog niet eerder hebt gevoeld. Laat staan dat ik echt kon zeggen: dit was de baby!
Ik baal ervan en word er ook wel een beetje onzeker van
Ik heb ook sinds de 7 weken geen riemen meer omgedaan, en nu moet ik af en toe goed opletten als ik ergens heen ga, of ik mijn knoop wel dichtheb, laatst in de supermarkt vergetenquote:Op vrijdag 18 april 2014 19:28 schreef Ororea het volgende:
Ik ben nog geen 6 weken en kan nu al niet meer m'n broeken-met-knoop aan. Sweatpantspauperlook ftl.
Het komt, echt waar!quote:Op vrijdag 18 april 2014 19:09 schreef Dyre het volgende:
Gefeliciteerd & welkom Zolena en Stardust!
Ein-de-lijk weekend! Ben er heel erg aan toe, was een lange week en begin een beetje te balen dat ik nog steeds de baby niet echt duidelijk gevoeld heb... Ben 22 weken nu en de placenta ligt aan de achterkant, dus nu onderhand moet het toch echt wel gaan gebeuren.
Ik weet wel dat vooral bij de eerste het wat langer duurt en dat het vaak eerst op darmgeborrel kan lijken voordat je het herkent. Heel af en toe voel ik ook wel wat geborrel, dat zou iets kunnen zijn, maar ik heb nog geen 1 keer het idee gehad dat ik iets nieuws voel of iets wat ik nog niet eerder hebt gevoeld. Laat staan dat ik echt kon zeggen: dit was de baby!
Ik baal ervan en word er ook wel een beetje onzeker van
ik zei dat ik het niet wilde, omdat schijnzekerheid, maar met zeven weken flipte ik uiteindelijk toch. Al blijf ik bij mijn standpunt daarin, voor de echo met tien weken zweette ik alsnog peentjes namelijkquote:Op vrijdag 18 april 2014 19:43 schreef StarDust_ het volgende:
Ik mag deze keer ook een vroege echo. Zouden jullie dat doen? Het geeft natuurlijk wel geruststelling, maar een dag later kan het zo anders zijn. Heb je jezelf blij gemaakt om niks!
Ik zal de komende 6 weken ook peentjes zweten denk ik. Ik kijk wel hoe ik me dan voel, en als ik te nieuwsgierig ben (ja dus) zal ik een vroege echt laten uitvoeren.quote:Op vrijdag 18 april 2014 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik zei dat ik het niet wilde, omdat schijnzekerheid, maar met zeven weken flipte ik uiteindelijk toch. Al blijf ik bij mijn standpunt daarin, voor de echo met tien weken zweette ik alsnog peentjes namelijk
quote:Op vrijdag 18 april 2014 19:48 schreef BlueEyes het volgende:
Moeders![]()
'Goh je buik is net zo bol en rond als je kont he?'
Bedankt mam!
Ik werd afgeleid door de boobsquote:Op vrijdag 18 april 2014 19:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb sinds een paar dagen een 6 maanden zwangere maag. Het is echt geen gezicht
[ afbeelding ]
Na mijn mk heb ik bij 8 weken echo gehad ter check en daarna bij de 10 weken bij de intake nogmaals.quote:Op vrijdag 18 april 2014 19:43 schreef StarDust_ het volgende:
Ik mag deze keer ook een vroege echo. Zouden jullie dat doen? Het geeft natuurlijk wel geruststelling, maar een dag later kan het zo anders zijn. Heb je jezelf blij gemaakt om niks!
dat lijkt me zo vetquote:Op vrijdag 18 april 2014 20:07 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb een hikkende bult in mijn rechterrib... wat is dat een bizar gevoel zeg dat continue 'getik'
lkkr uitrusten dit weekend, lang paasweekendquote:Op vrijdag 18 april 2014 20:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat lijkt me zo vet
Ik ben brak en rillerig. Ik twijfel tussen gewoon moe na een lange werkweek of een beginnende verkoudheid. Maar ik ga zo gewoon in bad en dan naar bed
Bubbelbad hierquote:Op vrijdag 18 april 2014 20:37 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind ook eigenlijk dat een bad een universeel mensenrecht zou moeten zijn
Agreedquote:Op vrijdag 18 april 2014 20:37 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind ook eigenlijk dat een bad een universeel mensenrecht zou moeten zijn
quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:52 schreef Amsel het volgende:
De laatste keer dat ik in bad ben geweest is - denk ik - nog voordat ik zwanger wasWe hebben wel een bad, maar dat gebruik ik als wasmand
quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
*kledderssshhhhflatsj*
Althans, ik denk dat dat het geluid is van een slijmprop die zich een weg naar buiten werkt.
Maar goed, ik ben 'm ook al eens verloren rond de 34 weken, dus ik verwacht er niet al te veel van. Ik moet verdorie de babykamer nog fixen, vluchttas pakken, kleertjes wassen, etc
Ja. Althans, ik heb ze ook. Wij kunnen samen ook net de twee uitzonderingen zijn natuurlijkquote:Op vrijdag 18 april 2014 21:19 schreef Stormqueen het volgende:
Bulten op je tepelhof is part of the deal toch, trouwens?
Met pasen?quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:17 schreef BlueEyes het volgende:
[..]![]()
Komende 3 dagen mooi de tijd voor Coco!
Een tweede tepel?quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:24 schreef Stormqueen het volgende:
Het is net of er een tweede tepel op mijn tepelhof groeit
( ja, ik heb tepel-issues)
quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:24 schreef Stormqueen het volgende:
Het is net of er een tweede tepel op mijn tepelhof groeit
( ja, ik heb tepel-issues)
*proest*quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Een tweede tepel?Nu stel ik me jou voor met één gigantische borst in 't midden :'D
[ afbeelding ]
Dit is het beste wat ik kon vinden op zo'n korte termijn
nee, dat gaat wel, ik koop altijd triangeltops en dan naai ik de driehoekskes aan elkaarquote:Op vrijdag 18 april 2014 21:34 schreef Cocotrimonium het volgende:
Kwak, dat is inderdaad normaal hoor, no worries!
BE, ik stond toevallig gisteren mn tetten te bekijken in de badkamer, en toen kwam ik tot de conclusie dat ze inderdaad wel wat veranderd zijn.
SQ, als dat accuraat is; het lijkt me zo lastig met lingerie kopen. Of valt dat mee?
Oh ja, goeiequote:Op vrijdag 18 april 2014 21:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, dat gaat wel, ik koop altijd triangeltops en dan naai ik de driehoekskes aan elkaar
Ohhhhh, die aders ja! Ik heb ook nog een heel lichte huid, dus dan zie je ze extra goed lopenquote:Op vrijdag 18 april 2014 21:37 schreef Stormqueen het volgende:
Wat het meest opvalt nu aan mijn tet is de dikke kloppende blauwe ader die precies over het.midden loopt en mijn tweede tepel van voedsel voorziet
nee, valt mee, ik voel ze wel, maar pijn niet. Tepels soms wel ineensquote:
nou beter, tietpijn is echt vervelend! (understatement)quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, valt mee, ik voel ze wel, maar pijn niet. Tepels soms wel ineens
Coco, de mijnes hebben voor het laatst zon gezien toen we nog met guldens betaalden, kun je nagaan
Mijn linkertiet vroeg net aan mijn rechter wat dat 'zon' precies is. Kun je nagaan.quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, valt mee, ik voel ze wel, maar pijn niet. Tepels soms wel ineens
Coco, de mijnes hebben voor het laatst zon gezien toen we nog met guldens betaalden, kun je nagaan
quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:43 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Mijn linkertiet vroeg net aan mijn rechter wat dat 'zon' precies is. Kun je nagaan.
thanks, heb ik dus nog niet eerder gemerkt.quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:29 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben zo blij dat alles herkenbaar is
Dit topic![]()
Coco, dat is aardig accuraat
Kwak, dat is bandenpijnsnap je bezorgdheid, maar is niet nodig.
ja, begon bij mij ook pas rond die tijd! Hij zit al boven je schaambotquote:Op vrijdag 18 april 2014 21:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
thanks, heb ik dus nog niet eerder gemerkt.hij groeit!
Maar dat is het ook!quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik vind het heel bijzonder! Het voelt al zo "van ons" en haar ritme is ook al zo eigen en toch heb ik geen idee hoe ze eruit ziet.
had ik al![]()
gezegd?
gm een paar weken terug heb ik een hele heftige allergische reactie gehad. Waarop weten we nog steeds niet. Maar de huisarts heeft mij toen dit middel voorgeschreven voor 10 dagen. Een uur na innemen merkte ik al verschil en na een week was ik klachtenvrij (en bleef dat ook tot nu toe gelukkig):quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik wil als t ff kan niet aan de tabletten vd huisarts, maar nu loop ik de hele dag te niezen en heb ik koppijn... ik zal eens kijken naar neussprays.
Heb ik ook, ene dag meer dan de ander. Heb jij nog verzachtende tips?quote:Op zaterdag 19 april 2014 07:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Last van borsten had ik alleen in het begin, nu kan ik erin knijpen wat ik wil
Waar ik wel last van begin te krijgen zijn mijn liezen. Ik voel me net bejaard als ik aan het lopen ben, het gaat alles behalve snel. Het lijkt net alsof ik een minuut geleden een split heb gedaan ofzo....
Niet echt. Er schijnt wel een bekkentherapeut te bestaan. Die doet me jou wat oefeningen waardoor het wat draaglijker wordt. Aldus googlequote:Op zaterdag 19 april 2014 08:08 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Heb ik ook, ene dag meer dan de ander. Heb jij nog verzachtende tips?
Ik wil liever geen pillen slikken, normaal zit ik van april-september aan de anti histamine, dit jaar zingen we t maar gewoon uit, geen pillen tenzij echt strikt noodzakelijk,quote:Op zaterdag 19 april 2014 07:58 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
gm een paar weken terug heb ik een hele heftige allergische reactie gehad. Waarop weten we nog steeds niet. Maar de huisarts heeft mij toen dit middel voorgeschreven voor 10 dagen. Een uur na innemen merkte ik al verschil en na een week was ik klachtenvrij (en bleef dat ook tot nu toe gelukkig):
http://www.apotheek.nl/Me(...)px?mId=10698&rId=309
Huisarts gaf aan dat wanneer dit kortdurend in de zwangerschap gebruikt wordt geen probleem is. Misschien dat je met je eigen ha kan overleggen?
Nog niet bij de bekkenfysio geweest?quote:Op zaterdag 19 april 2014 08:21 schreef BlueEyes het volgende:
Ja dat had ik ook al eens gelezen, terwijl ik verder weinig/geen last heb van mijn bekken en rug.
Aankomende week start mn pufcursusMensendieck, zal haar eens vragen naar tips en trucs.
Dat lijkt niet zo, dat 'is zoquote:Op zaterdag 19 april 2014 12:30 schreef Razztwizzle het volgende:
Het lijkt wel alsof alles waar 'baby' voor staat meteen duur is.
welkom!quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:00 schreef JufMariska het volgende:
Mag ik ook aanhaken? Na een tijdje gelurkt te hebben in 'als zwanger worden niet zo makkelijk gaat' ben ik nu na ICSI-in-eigen-cyclus poging 3 10 weken zwanger :-) We hebben met 7 1/2 week een echo gehad in het zkh, daarop was prachtig embryo van 1 cm te zien met goed kloppend hartje. Afgelopen dinsdag intake bij verloskundige, en vanwege toch wel spannende tijden mogen we komende week ook nog voor een 10-weken-echo.
Oh kijk zal daar eens kijkenquote:Op zaterdag 19 april 2014 13:19 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ga zo naar de Prenatal omdat ze daar matrasjes op maat maken, misschien is dat iets voor jou? Onze familieweg heeft ook een beetje aparte lengte-en-breedtematen.
Enige die ik zie is mn vkquote:Op zaterdag 19 april 2014 11:17 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Nog niet bij de bekkenfysio geweest?
Het is zo 2 mei hoorquote:Op zaterdag 19 april 2014 14:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
Juf, welkom!
Ik heb vandaag nog een flesje in huis gehaald, en een slaapzakje. Nu moeten we volgens mij alleen nog maar een ledikantje (maar hebben al cosleeper staan, dus voor in 't begin zitten we sowieso goed).
Gisteren 4 babywasjes gedraaid, en straks/vanavond nog even wat gaan rommelen op de babykamer-to-be. Dat is nu nog één grote teringzooi
Gelukkig duurt het nog een hele tijd voordat ik ga bevallen
Ik reken er, na mijn Coco, anders op dat jij een Spirit gaat doen hoor!quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
Nee joh, allebei die data zijn nog dááááágen ver weg.
Gewoon niet aan denken, struisvogelstrategie ftw!
Veel mensen zetten de wieg in de eigen slaapkamer, wegens het rooming-in idee. http://www.denieuwebaby.n(...)-voor-moeder-en.htmlquote:Op zaterdag 19 april 2014 12:30 schreef Razztwizzle het volgende:
Ohja, een vraag voor de mensen met wiegje: zetten jullie meteen wieg én ledikant neer? Ik geloof namelijk dat dat hier helemaal niet zo goed zou passen, en op zich kan je het ledikant ook wel in elkaar zetten als 't kind niet meer in de wieg past, toch?
Zo hebben wij het ook.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:48 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Veel mensen zetten de wieg in de eigen slaapkamer, wegens het rooming-in idee. http://www.denieuwebaby.n(...)-voor-moeder-en.html
Wij hebben dus de wieg bij ons op de kamer en in de babykamer het ledikantje.
same problem, naast het feit dat ze geen XL hadden hangen. Het is allemaal tricot/viscose, vrij nauwsluitend en ik ben gewoon echt vij vet van mezelf in mijn romp, dat trilt en schudt alle kanten op en ik word er zelfs een beetje onpasselijk vanquote:
Yup, de eerste! En @Loj; eigenlijk is m'n username een beetje achterhaald, ik geef geen les meer :-)quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:22 schreef BlueEyes het volgende:
JufMariska welkom!
Fijn dat het gelukt is allemaal, is het jullie eerste?
+1 voor dit allemaal.quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
same problem, naast het feit dat ze geen XL hadden hangen. Het is allemaal tricot/viscose, vrij nauwsluitend en ik ben gewoon echt vij vet van mezelf in mijn romp, dat trilt en schudt alle kanten op en ik word er zelfs een beetje onpasselijk van
Als ik wat slanker en niet zwanger ben en mijn buik in kan houden is er niks aan de hand, maar ik merk dat ik daar nu ècht issues mee heb. Het is gewoon nog niet mooi. Hopelijk is het over een paar maanden beter, tot die tijd blijf ik wel even bij positiejeans
Jaaaa we weten het! Het was zo'n mooie echo, kindje kwam perfect in beeld!quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:35 schreef Fazzoletti het volgende:
Welkom nieuwe zwangeren!!
poging tot bijlezen gedaan...
Coco, 30 april! Lijkt me wel gek dat je de datum nu zo weet![]()
Spees, weet je het al?! Ben benieuwd!
Kwak, beterschap met je knie![]()
Razz, wij hebben alleen een wieg nu. Is wel een grote dus de eerste maanden past de baby daar zeker in. Dat ledikantje kopen we later wel![]()
SQ, bummer die shopsessie... online ook niets te vinden?
Hier nu sinds woensdag verlof dus ben hard bezig met m'n to-do lijstKinderwagen en maxicosi zijn opgehaald, alle babykleertjes zijn gewassen, de knuffels hangen nu aan de lijn
wist eigenlijk niet of dat nodig was maar goed
, harde schijf backup gemaakt, paasboodschappen gedaan. Oh en dat haken
, heb nu ook maar breinaalden gekocht, gaat volgens mij veel sneller
Mooi!quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:57 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Jaaaa we weten het! Het was zo'n mooie echo, kindje kwam perfect in beeld!
Kijk nou![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ja, in het echt was het meer dan alleen een romp+hoofd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
uh, nee, ik heb nog nooit gebreidquote:Op zaterdag 19 april 2014 18:38 schreef Stormqueen het volgende:
dat ligt er aan, kun je breien?
Maar je bent lekker bezig
Online heb ik denk ik hetzelfde probleemmijn pens wordt er gewoon niet minder van
quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:57 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Kijk nou![]()
![]()
[ afbeelding ]
Zondag over een week!quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:00 schreef Fazzoletti het volgende:
Mooi plaatje Spees... wanneer staat je gender-reveal party geplanned?
[..]
uh, nee, ik heb nog nooit gebreidmaar ik ga het gewoon proberen
![]()
JJ, superleuk zo'n verrassing
Supertof, ik ben benieuwd of Sillie een broertje of zusje krijgt!quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:57 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Kijk nou![]()
![]()
[ afbeelding ]
ga je die niet meer dragen dan?quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:41 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb nog een noppies positiepanty Sq.. alleen gepast, uiteindelijk niet gedragen. Zwarte, kan ik je er blij mee maken?
Ja heb een serie oefeningen voor mn bekken.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:25 schreef Stormqueen het volgende:
jj, wat leuk! Ben je verwend?
Gm, pas je een beetje op jezelf? Doe je ook thuis oefeningen voor je bekken?
En omg, positiepantyik dacht dat het onzin was maar ik neem alles terug
Ook weer een +1 op dit trouwensquote:Op zaterdag 19 april 2014 20:08 schreef Skittles het volgende:
Welkom nieuwe zwangeren![]()
Mooie echofoto Spees!
De altijd herkenbare tepel-perikelen van SQHier ook een nieuw groeiende tweede tepel naast de al bestaande tepel. En ook alleen maar aan de rechterkant, links is gewoon relatief 'normaal'.
![]()
Ik voel me zo'n ontaarde moeder als iemand zegt dat ze al zoveel van hun ongeboren kind houden.Ik heb er echt totaal nog geen connectie mee, maar misschien komt dat nog wel. Het zal na de bevalling vast de mooiste en liefste baby zijn.
Dat was niet mn bedoelingquote:Op zaterdag 19 april 2014 20:08 schreef Skittles het volgende:
Welkom nieuwe zwangeren![]()
Mooie echofoto Spees!
De altijd herkenbare tepel-perikelen van SQHier ook een nieuw groeiende tweede tepel naast de al bestaande tepel. En ook alleen maar aan de rechterkant, links is gewoon relatief 'normaal'.
![]()
Ik voel me zo'n ontaarde moeder als iemand zegt dat ze al zoveel van hun ongeboren kind houden.Ik heb er echt totaal nog geen connectie mee, maar misschien komt dat nog wel. Het zal na de bevalling vast de mooiste en liefste baby zijn.
Komt door de UD!quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ook weer een +1 op dit trouwens![]()
Ik heb er hoop op dat het nog gaat komen
(bij mij is het ook de rechter, omgwtfbbq! )
O nee joh dat is jouw schuld niet!quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dat was niet mn bedoelingIk ben gewoon emotioneel incontinent! En dan blaat ik er dan allemaal uit!
Dus niks geen ontaarde moeder!
Dat had ik m'n eerste zwangerschap ook. Ik praatte er niet tegen, zong er niet voor, nog echt geen binding gevoel. Maar is helemaal goed gekomen! Ik ben totally in love met m'n dochter! Aan de andere kant is het ook gewoon hoe ik ben, ik ben nuchter en niet zo'n zwijmelaar, en dat is prima.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:08 schreef Skittles het volgende:
dat... Ik heb er nog helemaal geen gevoel bij, misschien na een latere echo?quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ook weer een +1 op dit trouwens![]()
Ik heb er hoop op dat het nog gaat komen
(bij mij is het ook de rechter, omgwtfbbq! )
Door mijn dikke poten zit hij anders, meer als een gewone broek. kruis zit ieg niet lager dan normaal bij mij.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Harembroeken vind ik echt de stomste uitvinding ooit... No offencemaar heb altijd t idee dat je in je broek gescheten hebt
noppies bij wehkamp waren 12,95. Ik ben verliefd zoals ik al zeiquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:25 schreef Stormqueen het volgende:
Het viel mij op hoe teringveel positiejumpsuits er hingen. Die dingen zijn al irritant als je maar 4 keer per dag hoeft te pissen. Laat staan 4 keer per uur!!
Oh en ik wil eigenlijk nog wel van die over-de-pens onderbroekeniemand tips voor iets dat géén 20 euro per stuk is?
HEMA.quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:25 schreef Stormqueen het volgende:
Het viel mij op hoe teringveel positiejumpsuits er hingen. Die dingen zijn al irritant als je maar 4 keer per dag hoeft te pissen. Laat staan 4 keer per uur!!
Oh en ik wil eigenlijk nog wel van die over-de-pens onderbroekeniemand tips voor iets dat géén 20 euro per stuk is?
Hemaquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:25 schreef Stormqueen het volgende:
quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hema
Heeft overigens ook fijne positiebasics vond ik.
Alleen die voedingsshirts zijn door een vent ontworpen ofzoals ik met mn tetten bloot zou willen zitten zou k geen voedingsshirt dragen eh
Voor een over-de-buik onderbroek vind ik ze fijn ja, maar ik was sowieso niet zo'n fan van die onderbroeken.quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zijn die fijn? Want op de website staan allemaal negatieve reviews
Goed om te lezen dat ik niet de enige bent die niet tegen haar buik praat. Ik weet simpelweg niet wat ik nou tegen mijn buik zou moeten zeggenquote:Op zaterdag 19 april 2014 20:24 schreef marel88 het volgende:
[..]
Dat had ik m'n eerste zwangerschap ook. Ik praatte er niet tegen, zong er niet voor, nog echt geen binding gevoel. Maar is helemaal goed gekomen! Ik ben totally in love met m'n dochter! Aan de andere kant is het ook gewoon hoe ik ben, ik ben nuchter en niet zo'n zwijmelaar, en dat is prima.
Deze zwangerschap heb ik het iets meer, ik kan echt verliefd naar m'n buik kijken omdat ik me veel beter kan voorstellen dat daar weer zo'n lief persoontje-in-wording in zit. Maar nog steeds geen liedjes en small talks en "ik hou er al zoveel van"-gevoel. No worries, er zijn verschillende soorten zwangeren en verschillende soorten moeders, das juist mooi![]()
Verder hier een stikchagrijnige dag na een kort nachtje (vanwege een gezellig etentje) dus vroeg in bed. Last van m'n lijf, krampgevoel in m'n kont/benen (heb het idee dat dat wat beginnende bekkenklachten zijn...).
Spees, wat een mooie echo en wat leuk dat je nu weet of S. een broertje of zusje krijgt. Ik ben heel benieuwd!
En wat jammer van de kleding, SQ. Ik was gisteren op stap en ben tot de conclusie gekomen dat een chino-achtige spijkerbroek 'm niet gaat worden. Ik ben echt tevreden met m'n figuur, maar in een chino lijk ik echt enorm. Wel lekker dat ik dat nu uit m'n hoofd kan zetten, ik ga op zoek naar een aansluitende jeans van lichte stof, dat gaat me beter staan denk ik.
En hebben jullie al die harem-broeken van positiekleding gepast/gekocht? Zo leuk, maar daar voel ik me ook echt een zeekoe in, hoe lekker ze ook zitten, ik ga het nog ff niet doen
quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zijn die fijn? Want op de website staan allemaal negatieve reviews
Dat staat in al die boekjesquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:08 schreef mignonne het volgende:
Maar waarom hebben jullie het gevoel dat je tegen je buik hoort te praten eigenlijk?
Ik denk dat het eerder regel dan uitzondering is dat je dat niet doet en er weinig bij voor kunt stellen nog. Zeker bij een eerste, het is allemaal nog zo abstract en ver-van-je-bed.
Dat.quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:22 schreef Stormqueen het volgende:
Maar die stemmen hoort ie toch ook als jullie gewoon praten met elkaar![]()
Leg eens uit, ik ben wel benieuwd?quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
(...)i k betrek haar in complotten tegen dr vader,(...)
Daarom doe ik dat ook niet (tegen de buik praten), maar ik dacht doordat overal staat dat je dat moet doen, dat ik compleet ontaard benquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:22 schreef Stormqueen het volgende:
Maar die stemmen hoort ie toch ook als jullie gewoon praten met elkaar![]()
Ik wou net zeggenquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:18 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat staat in al die boekjesDat je kindje je kan horen vanaf een bepaalde leeftijd en dat het daarom goed is om tegen je kindje te praten zodat hij je stem kan leren kennen (gebeurt natuurlijk ook als ik tegen iemand anders praat). En dat het dus ook goed is al je man tegen je buik praat (wat mijn man dus ook echt niet doet).
En bedankt he! Nu wil ik B&J cookie doughquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik wou net zeggenje kindje hoort je ook praten als je tegen je man praat.
of tegen de kassajuffrouw als je weer een bak B&J's afrekent
Zulke dingen gaan straks automagischquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:27 schreef Stormqueen het volgende:
Ik leg mijn handen nog niet eens op m'n buik. Laat staan praten
Oooh hou op, ik wil die nieuwe frozen yoghurts proberenquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:29 schreef Chanty het volgende:
[..]
En bedankt he! Nu wil ik B&J cookie dough
quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Zulke dingen gaan straks automagisch![]()
let maar op, als je straks bevallen bent () dan sta je een keer midden in de supermarkt met je hand op je buik
of als je zonder kind weg bent, sta je je winkelwagentje heen en weer te wiegen
Straks staat dat hoofdje en hoor je al neuriënt die tune uit je perineum komenquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:29 schreef Dyre het volgende:
Ik zing altijd heel erg slecht en overdreven mee met de GTST-tune, dat horen ze natuurlijk ook![]()
lolquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Zulke dingen gaan straks automagisch![]()
let maar op, als je straks bevallen bent () dan sta je een keer midden in de supermarkt met je hand op je buik
of als je zonder kind weg bent, sta je je winkelwagentje heen en weer te wiegen
Ook goedquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:30 schreef Dyre het volgende:
[..]
Oooh hou op, ik wil die nieuwe frozen yoghurts proberen
quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:30 schreef mignonne het volgende:
[..]
Straks staat dat hoofdje en hoor je al neuriënt die tune uit je perineum komenen dan is t maar hopen dat je goede tijden hebt
Of ze gaan heel hard huilenquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:31 schreef Dyre het volgende:
[..]![]()
Of kunnen ze alleen maar slapen als je dat liedje zingt
Ik knordequote:Op zaterdag 19 april 2014 22:30 schreef mignonne het volgende:
[..]
Straks staat dat hoofdje en hoor je al neuriënt die tune uit je perineum komenen dan is t maar hopen dat je goede tijden hebt
Slimquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dyre: als ik iets wil doen/eten/hebben, dan zeg ik gewoon dan ons meisje dat ook graag wilthats all!
Haha herkenbaar! Man zei vd week, ja je hoeft niks meer te dragen tegenwoordig en ik sjouw me t lazerus...quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:44 schreef Dyre het volgende:
[..]
Slim
Ik 'misbruik' het ook heel vaak hoor als ik iets niet wil doen: ja maar hallo, ik ben wel een kindje aan het maken hoor! Geen speld tussen te krijgen
Aquote:Op zaterdag 19 april 2014 23:03 schreef Stormqueen het volgende:
Ik hoef mijn man niet eens te vragen om te sjouwen![]()
Ja, maaarrrrr, dat groeit wel gestaag, dus daar wen je gelukkig aanquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Haha herkenbaar! Man zei vd week, ja je hoeft niks meer te dragen tegenwoordig en ik sjouw me t lazerus...
Dus toen wees ik m dr even op (met vingers naar mn buik) dat ik tegenwoordig 24/7 iets draag
pijn en zwelling zijn een stuk minderquote:
Je hebt speciale braces voor de knie, die houden m stabiel, je moet ff zoeken maar ze zijn er ook met klitteband.. Wel fijn dat de pijn al veel minder isquote:Op zondag 20 april 2014 10:45 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
pijn en zwelling zijn een stuk minder, drukverband is eraf en ik slaap goed maar hij is instabiel (Ik klap er doorheen als er teveel gewicht op komt) en kan er dus nog niet goed op staan. Dus ik hou nog zoveel mogelijk rust en hoog, lopen met hulp van krukken.
durf er nog niet zoveel mee, en moest ook voorzichtig doen. Ben benieuwd wat de orthopeed woensdag gaat zeggen.
Ik wou eerst maar eens afwachten wat de specialist zegt voor ik mezelf wat ga aanmetenquote:Op zondag 20 april 2014 10:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Je hebt speciale braces voor de knie, die houden m stabiel, je moet ff zoeken maar ze zijn er ook met klitteband.. Wel fijn dat de pijn al veel minder is
+1 als ik niet gelijk eet wordt ik echt misselijk..quote:Op zondag 20 april 2014 11:10 schreef Stormqueen het volgende:
Had dan 1 boterham of 1 banaan gepakt johik heb zo ook een brunch, maar als ik niet meteen eet als ik opsta gaat mijn buik vreselijk grommen
Familie afzeggen dat je je niet lekker voelt en lekker thuis blijven.quote:Op zondag 20 april 2014 11:43 schreef Kursor het volgende:
Ook van mij een goede Pasen voor iedereen!
TAP, ik sluit me aan bij de 36 weken. Wel heel onwerkelijk dat over een week al kan/mag. Klinkt wel als heel snel! (Zover ben ik in m'n hoofd echt nog niet.)
Hele rustige dag voor mij vandaag. Gisteren heel even bij babypark geweest om een lakentje te zoeken voor bij de deken die ik aan het haken ben. Was echt veel te veel actie...en dan vanmorgen nog wat sinaasappels geperst voor bij ons mini-paasontbijtje...en ik ben kapot. Echt hopeloos. Zie ook wel op tegen brunch met familie morgen, is me eigenlijk te druk. Merk ondertussen dat ik me steeds meer terugtrek en in mezelf kruip. (Hoort er bij mij wel bij en ik ben er blij om dat ik het herken, maar vind het niet leuk)
Baby vindt haken trouwens prettig, is de laatste paar dagen echt wat actiever dan al die tijd ervoor en af en toe stelen naar onder. Ben benieuwd of kindje wat aan het indalen is.
Ah okequote:Op zaterdag 19 april 2014 14:21 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Enige die ik zie is mn vk![]()
Maar heb ook geen last verder van rug of bekken.
Nu alleen wat spierpijn-achtig gevoel in mijn liezen.
Maar de dame vam de Mensendieck zal me vast wel wat tips qua houding en oefeningen geven.
quote:Op zondag 20 april 2014 14:00 schreef Fazzoletti het volgende:
Vanaf wanneer ben je nou LLM? Is dat vanaf 37 weken?dat is al over 3 dagen
![]()
Leuk hoe je het omschrijft. Het zijn inderdaad een soort plofjes en je voelt het steeds duidelijker.quote:Op zondag 20 april 2014 11:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh en volgens mij voelde ik vanmorgen echt iets in m'n buik wat geen darmen waren. Een soort van alsof iemand met een pen zit te klikken, heel laag. Ben benieuwd of dat nou de baby was.
Chanty wiegje of ledikant?quote:Op zondag 20 april 2014 15:10 schreef Chanty het volgende:
Ja Fazz, bijna meldplicht![]()
En herkenbaar Amsel. Ik had me eigenlijk ook verheugd op het schilderen van het wiegje, maar we hebben geen lakverf op waterbasis. Nu is mijn man het wiegje aan het schilderen nadat ik het gisteren geschuurd heb. En ik ga idd maar opruimen en schoonmaken
Wiegjequote:Op zondag 20 april 2014 16:50 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Chanty wiegje of ledikant?
Ik heb hier namelijk het ledikant geschilderd vorige ronde. En daarbij bewust gekozen voor zo'n speciale waterbasisverf voor kinderen. Niet zozeer voor mezelf, maar wel voor mini die het na een x-aantal maanden leuk/lekker vond om aan het ledikant te gaan knagen.
Maar als het echt een wiegje betreft zal dat niet gebeuren denk ik
quote:Op zondag 20 april 2014 18:08 schreef Razztwizzle het volgende:
Mamma's die oma worden en dan ineens hele lieve dingen gaan makenKiek nou:
[ afbeelding ]
En woensdag komt ze me leren haken. Ik zoek haakpatronen voor simpele beestjes (uiltjes enzo) om een mobile mee te maken. Iemand hier into dat soort dingen?
Herken het heel erg hoor Kursor. Ga steeds meer m'n coconnetje in en heb eigenlijk geen zin in contact met de buitenwereldquote:Op zondag 20 april 2014 11:43 schreef Kursor het volgende:
Ook van mij een goede Pasen voor iedereen!
TAP, ik sluit me aan bij de 36 weken. Wel heel onwerkelijk dat over een week al kan/mag. Klinkt wel als heel snel! (Zover ben ik in m'n hoofd echt nog niet.)
Hele rustige dag voor mij vandaag. Gisteren heel even bij babypark geweest om een lakentje te zoeken voor bij de deken die ik aan het haken ben. Was echt veel te veel actie...en dan vanmorgen nog wat sinaasappels geperst voor bij ons mini-paasontbijtje...en ik ben kapot. Echt hopeloos. Zie ook wel op tegen brunch met familie morgen, is me eigenlijk te druk. Merk ondertussen dat ik me steeds meer terugtrek en in mezelf kruip. (Hoort er bij mij wel bij en ik ben er blij om dat ik het herken, maar vind het niet leuk)
Baby vindt haken trouwens prettig, is de laatste paar dagen echt wat actiever dan al die tijd ervoor en af en toe stelen naar onder. Ben benieuwd of kindje wat aan het indalen is.
Och wat leuk <3 <3quote:Op zondag 20 april 2014 18:08 schreef Razztwizzle het volgende:
[ afbeelding ]
En woensdag komt ze me leren haken. Ik zoek haakpatronen voor simpele beestjes (uiltjes enzo) om een mobile mee te maken. Iemand hier into dat soort dingen?
Ik vind geborduurde dingen zelden leuk, maar deze vind ik echt heel mooi! Wat lief van je moeder.quote:Op zondag 20 april 2014 18:08 schreef Razztwizzle het volgende:
[ afbeelding ]
Schattigquote:Op zondag 20 april 2014 18:08 schreef Razztwizzle het volgende:
[ afbeelding ]
Normaal gesproken reken je vanaf eerste dag van je laatste menstruatie, maar als er tussen je miskraam en deze zwangerschap geen menstruatie heeft gezeten dan wordt dat lastiger. Als je je eisprong weet (ovulatietesten?) dan kun je vanaf dan rekenen. Geef het wel even aan bij je arts of vk, dan kunnen die bekijken of het nodig is dat je een vroegere echo krijgt.quote:Op zondag 20 april 2014 19:31 schreef StarDust_ het volgende:
Sinds vandaag heb ik mijn eerste zwangerschapssymptoom, gevoelige boobies!
Weet trouwens iemand hoe je moet uitrekenen hoe lang je al zwanger bent? Ik heb namelijk door mijn vorige mk een erg lange cyclus gehad, zo'n 6 a 7 weken. Ben ik dan nu al 7 weken of moet ik vanaf de eisprong tellen (+2 weken)?
volgens de standaard berekening ben je dan ws twee weken verder dan je bij je eerste termijnecho zult uitkomen. meestal gaan ze niet uit van je eisprong volgens mij.quote:Op zondag 20 april 2014 19:31 schreef StarDust_ het volgende:
Sinds vandaag heb ik mijn eerste zwangerschapssymptoom, gevoelige boobies!
Weet trouwens iemand hoe je moet uitrekenen hoe lang je al zwanger bent? Ik heb namelijk door mijn vorige mk een erg lange cyclus gehad, zo'n 6 a 7 weken. Ben ik dan nu al 7 weken of moet ik vanaf de eisprong tellen (+2 weken)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |