quote:Wat lief, Franny!
Dot, voor ons zou dat een goede nacht zijn . Ellie heeft in 't prille begin veel op me geslapen maar na een paar weken legde ik haar weg. Ledikant staat naast ons bed en die afstand bleef ze wel slapen.
En oh jongens, háát aan de 8 maanden sprong ! Inslapen is een punt, doorslapen is een punt en het meest bizarre van al: ik heb ineens een buikslaapbaby! Ze wou nooit op haar buik slapen. Maar ze wilde weer niet inslapen gisteravond, draaide op haar buik, beetje spelen, beetje huilen. Toen ben ik over haar kont gaan aaien en met een minuut of 10 was ze weg! In totaal wel een half uur bezig geweest, maar beter dan de drama's van de avonden ervoor! Vannacht om 3.30 uur hetzelfde, leg 'r op haar zij en huilen, op de buik, aaien en hummen en ze slaapt...
(Nog wel 3x extra wakker, maar ook echt nachtmerries enzo. Het gaat haar een beetje te hard geloof ik).
Doet S. ook vaak bij het inslapen, alleen is dat dan brullen want ze wil slapen en kan niet terugquote:Op vrijdag 18 april 2014 09:54 schreef GotC het volgende:
Op de buik slapen geeft vaak wat geborgenheid, misschien daardoor Cwen? T. slaapt overdag altijd op z'n buik (en is vannacht met slaapzak en al omgedraaid naar z'm buik).
Franny, lekkere toet!
quote:
Kak, wie ben jij?quote:Op vrijdag 18 april 2014 11:59 schreef elamanilo het volgende:
nieuw account![]()
Gewoon om iets anoniemer over mijn baby dreumes te kunnen posten.
Usericonmanager doet het nu niet, dus die zal ik later nog even toevoegen!
Ja datquote:
Dat gaat dus niet op mobiel hè.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Even op de links in d'r sig klikkenelamanilo!
quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:07 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Fijn dat de sticker eraf is!!
Mijn baby probeerd te kruipenze trekt heel netjes dr knietjes onder dr buikje..alleen het afzetten lukt nog niet zo
Oh, like dúhhh. Het was niet eens nodig om op je sig te klikken.quote:Op vrijdag 18 april 2014 11:59 schreef elamanilo het volgende:
nieuw account![]()
Oh gossie! Als ik dan maar weet wie je bent.. Weet ik welquote:Op vrijdag 18 april 2014 11:59 schreef elamanilo het volgende:
nieuw account![]()
Jawel joh! Op de avatar klikken en dan zie je de sigquote:Op vrijdag 18 april 2014 12:41 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet op mobiel hè.![]()
Ik ga wel weer speciaaaaal voor Elaminalo de laptop aanslingeren.
Edit: ah, die username is dus veel te moeilijk hè. Ik scheld je nu al uit door letters in de verkeerde volgorde te plaatsen.
Weejoooooh! Die grijze plaatjes (ik zie geen echte afbeeldingen op mijn telefoon daar, klopt dat?) hebben gewoon een functie!quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:36 schreef GotC het volgende:
[..]
Jawel joh! Op de avatar klikken en dan zie je de sig
Dat zijn mensen zonder avatarquote:Op vrijdag 18 april 2014 13:39 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Weejoooooh! Die grijze plaatjes (ik zie geen echte afbeeldingen op mijn telefoon daar, klopt dat?) hebben gewoon een functie!
Mijn telefoon vindt dat niemand een avatar heeft!quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:51 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat zijn mensen zonder avatarTof huh?!
klopt! Ik heb ook altijd grijze vlakies met een gek smiley erin. En op laptop gewoon de avatarsquote:Op vrijdag 18 april 2014 13:53 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Mijn telefoon vindt dat niemand een avatar heeft!
Lekker rustigquote:Op vrijdag 18 april 2014 13:53 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Mijn telefoon vindt dat niemand een avatar heeft!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Lars & Femke
Zeg dat wel!quote:Op vrijdag 18 april 2014 09:55 schreef bellelena het volgende:
Mabawa! Jammer dat je werkt en niet even langs kan hoppen
precies wat ik dacht! Incl "oh my!"quote:Op vrijdag 18 april 2014 14:34 schreef GotC het volgende:
Oh my! Die 2e!!*jank*
Nu wil ik ook een klein meisje over een paar jaar
Ik ben lekker met d'r in bad geweest en heb haar laten zwemmen. Ze vindt het heerlijk in bad. Vroegah werd het bad bijna nooit gebruikt, maar nu toch vaak minimaal twee keer per week (ze gaat ook mee onder de douche trouwens). Ik heb haar ook maar wat paracetamol gegeven en een tijdje daarna wilde ze weer spelen enzo en kreeg ze weer praatjes. Ze begint 'volzinnen' te maken, zo leuk! Nu ligt ze lekker te slapen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:18 schreef Cwen het volgende:
Wat knap van R!!
Shandaly, die foto's zijn briljant!!
Klap lekker op stap
Skip, hoe gaat 't nu met M? Ellie is ook altijd uit 'r hum na prikjes, duurt hier een paar dagen.
Kan lekker zijn hè zo.quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:28 schreef Limone het volgende:
Knap zeg Moppert! Kan Emmetje nog niet hoor.
Aaah! Het kind ligt op bed terwijl ik werk en de nieuwe CD's van Eels en Pixies luister. Lang geleden! Lekker zo'n vrijdag.
Edit: oooh zin in bier!!
quote:Op zaterdag 19 april 2014 09:14 schreef GotC het volgende:
Ik wilde nog evendoen naar KR, jullie nemen echt goede beslissingen voor J.
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*monsterpost met 1 hand getypt vanwege gek hangende slapende baby op me. Best wel een jompel waardtypen met 1 hand is maar niets!
En een overkill aan smileys
♥ J & S
als ik me niet vergis is ze opgenomen toen ze 2,5 week was.quote:Op vrijdag 18 april 2014 17:59 schreef ikke_84 het volgende:
Hoe oud was D toen ze opgenomen werd bla? M heeft ook gbs gehad. kan er nog steeds om janken als ik er aan terug denk.
R
R
Awquote:
Zininquote:Op zaterdag 19 april 2014 11:40 schreef elamanilo het volgende:
Wat een lekker bolletjeBen benieuwd morgen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:03 schreef elamanilo het volgende:
Nog even delen in het babytjes topic:Zo mooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wagen omgebouwd weer het einde van een tijdperk.Ze lag nog net niet klemHopelijk vind ze het nu wel leuker in de wagen. Ze gaat niet huilen hoor maar echt lol heeft ze ook niet.
Wij gebruiken Neutral shampoo en Balneum badolie extra vettend. Omdat ze zo'n vervelend huidje heeft. Zwitsal ruikt wel erg lekker idd.
En zag leuke foto's voorbij komen
[ Bericht 25% gewijzigd door -Bubseltje- op 19-04-2014 13:24:34 ]
Nee volgens mijn gyn had testen niet zoveel zin. Ik heb gewoon uit voorzorg ab gekregen tijdens de bevalling. Maar omdat D er pas na 2,5 week last van kreeg was de kans groter dat ze het van buitenaf had opgelopen. Ik ben van haar sowieso via een geplandde ks bevallen en normaal lopen babys dat op door langdurig gebroken vliezen of als ze door het geboortekanaal komen dacht ik.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:22 schreef ikke_84 het volgende:
bla ik kan me wel voorstellen dat het bij een volgende weer naar boven komt. ben je bij de 2e zwangerschap wel getest op gbs? Bij mij gaan ze dat geloof ik wel testen mocht ik ooit ....
Respect hoor! Ik heb ook een Calypso, maar ik heb nu juist het idee dat het kolven bij mij wat minder gaat. Ik schiet gewoon niet toe, zelfs niet met een huilende baby naast mequote:Op zaterdag 19 april 2014 14:50 schreef Mabawa. het volgende:
Ela![]()
Klappie, wat een geweldige blikken werpt J daar! Hij is zó leuk!
Wij hebben de vaccinaties wel uitgesteld ivm ziek zijn de eerste keer. Lopen nu dus ook wel iets achter.
Borstvoeding loopt goed. Ik krijg nog steeds niet voldoende bij elkaar voor de volgende werkdag maar daar heb ik ondertussen vrede mee. Hij krijgt soms geen, soms 1 en maximaal 2 flesjes bij op de dagen dat ik werk. Ik denk eerlijk gezegd ook dat het aan de kolf ligt, ik vind deze Ameda lactaline veel minder dan de Ardo Calypso die ik had. Zuigkracht en gemak. Ik denk dat ik van mijn vakantiegeld een nieuwe calypso koop. Maar ik wilde ook een nieuwe doek/drager en een mooie écht goede voedingsbeha (cup K ondertussen) Dus ik twijfel nog heel even door. Eigenlijk moet het allemaal op de spaarrekening omdat we in december eindelijk naar Kenia willen/hopen/moeten. Maar dat terzijde...
quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:26 schreef ikke_84 het volgende:
mabawa ik vind het heel knap dat je de bv al zo lang volhoudt terwijl je ook nog een drukke baan hebt.
en dat geldkon je het maar 2x uitgeven he. of 3x
Dank jullie.quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:57 schreef Dot. het volgende:
[..]
Respect hoor! Ik heb ook een Calypso, maar ik heb nu juist het idee dat het kolven bij mij wat minder gaat. Ik schiet gewoon niet toe, zelfs niet met een huilende baby naast me![]()
Staan er geen op marktplaats?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 27% gewijzigd door klaprooss op 19-04-2014 21:29:57 ]♥ J & S
Mocht het echt een issue gaan worden is er altijd nog Syntocinonspray.quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:57 schreef Dot. het volgende:
[..]
Respect hoor! Ik heb ook een Calypso, maar ik heb nu juist het idee dat het kolven bij mij wat minder gaat. Ik schiet gewoon niet toe, zelfs niet met een huilende baby naast me![]()
Staan er geen op marktplaats?
Oh thnx! Ik merk dat als ik direct na het voeden even met m'n hand nadruk er zo'n 10cc nog wel uit komt, inclusief straaltjes, maar meneer is dan al vervallen in sabbelen, dus die vang ik nu maar even op in een bakje en dan ga ik dat iig opsparenquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:13 schreef Moppert het volgende:
[..]
Mocht het echt een issue gaan worden is er altijd nog Syntocinonspray.
Ik heb 9 maanden met heel veel moeite het kolven volgehouden dankzij de spray.
Zorgt er voor dat je een toeschietreflex krijgt.
http://www.apotheek.nl/Me(...)x?mId=10704&rId=2239
Nou ik heb natuurlijk al de kolfsets enzo en ik ben wel blij met de Ardo (als hij werkt tenminste). Als ik een medela aan zou schaffen dan zou ik direct voor de freestyle gaan ivm oplaadbaar en dus wel handig voor onderweg, maar die prijs!! Daarvan kunnen we heel wat dingen doen in Keniaquote:Op zaterdag 19 april 2014 23:23 schreef Kimpossible het volgende:
Mabawa!is een medela niks voor je? Of zijn die duurder? Ik heb r zo geen verstand van en de eerste de beste swing in m'n mandje gegooid die ik tegen kwam, maar hij bevalt wel aardig!
Zat er geen garantie meer op de Ardo? Ik vond de prijs ook een stuk aangenamer dan een Medela idd en volgens de lk was het een erg fijne kolf.quote:Op zondag 20 april 2014 08:13 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Nou ik heb natuurlijk al de kolfsets enzo en ik ben wel blij met de Ardo (als hij werkt tenminste). Als ik een medela aan zou schaffen dan zou ik direct voor de freestyle gaan ivm oplaadbaar en dus wel handig voor onderweg, maar die prijs!! Daarvan kunnen we heel wat dingen doen in KeniaPiekie van harte met je dreumes!!!
Geen aankoopbewijs...quote:Op zondag 20 april 2014 08:40 schreef Dot. het volgende:
[..]
Zat er geen garantie meer op de Ardo? Ik vond de prijs ook een stuk aangenamer dan een Medela idd en volgens de lk was het een erg fijne kolf.
Oh suf iddquote:Op zondag 20 april 2014 08:42 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Geen aankoopbewijs...
Ik vind het stom dat ze daar moeilijk over doen aangezien ze de urengarantie hebben.
Maarja maakt niet meer uit ik doe het voorlopig gewoon met de ameda
quote:Op zondag 20 april 2014 20:14 schreef Spirit82 het volgende:
Gefeliciteerd Piekie!
Leuk, zo'n bijna dreumesIk zit vanmiddag op de bank en hoor ineens achter me "HÉ JIJ!". Staat Isa op het balkon, met haar handjes om de spijlen van de balustrade naar mensen beneden te schreeuwen en zodra ze opkijken is het "HA HA HA"
Wut?quote:Op zondag 20 april 2014 20:14 schreef Spirit82 het volgende:
Gefeliciteerd Piekie!
Leuk, zo'n bijna dreumesIk zit vanmiddag op de bank en hoor ineens achter me "HÉ JIJ!". Staat Isa op het balkon, met haar handjes om de spijlen van de balustrade naar mensen beneden te schreeuwen en zodra ze opkijken is het "HA HA HA"
Behalve in je hechtingenquote:
quote:Op maandag 21 april 2014 01:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Behalve in je hechtingen.
Klinkt allemaal fijn KP!
Nog steeds een érg effectieve anticonceptie..quote:Op maandag 21 april 2014 08:22 schreef GotC het volgende:
[..]
Jij had toch nog last van je hechtingen? Hoe gaat 't daarmee?
De voormalig-Koningin zou trots op je zijnquote:Op maandag 21 april 2014 08:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nog steeds een érg effectieve anticonceptie..
Op de good old koninginnedag mag ik naar de gyn. Met als bonus ook voor de verzakking. Twee voor de prijs van 1!
Mamahongerquote:Op zondag 20 april 2014 22:51 schreef Kimpossible het volgende:
Het was echt heel gezellig en fijn. F. Heeft genoten bij opa en oma, die zat breeduit naar d'r opa te lachen toen we haar terug op gingen halen. Daarna wel veel mamahonger, bleef drinken ondanks 60 cc een halfuur eerder bij opa en oma.
Ik scheel ook 2,5 jaar met mijn zus en vind dat zo gezellig!quote:Op maandag 21 april 2014 09:41 schreef Moppert het volgende:
Oe ik kreeg V precies 2,5 jaar na X. dat was echt een mooi leeftijdsverschil voor 1 en 2.
quote:Op maandag 21 april 2014 19:32 schreef L-E het volgende:
Verder even niet zo bijgelezen. In mijn coconnetje, veel bezig met een jaar geleden, met alle gevolgen van dien. Maar komt goed!
Beterschap lb!quote:Op maandag 21 april 2014 18:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
LB ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat het komt door de combi met koorts. L heeft wel een keer of 2 een prutoog gehad, maar dan zonder koorts. We hebben er toen niet eens een zalfje voor gekregen want het zou waarschijnlijk vanzelf weer over gaan zei de HA. En dat was bij L ook zo. Maar als je twijfelt zou ik even de HA bellen morgen. Ik kan me goed voorstellen dat je je kind niet onnodig en hele antibiotica kuur geeft. Beterschap voor je meisje. Ze kwakkelt al best een tijdje nu toch?
@Dot, ben je de Pacco nog gaan gebruiken?
Heel herkenbaar!! Ik krijg echt elke keer een halve hartverzakkingquote:Op maandag 21 april 2014 20:01 schreef klaprooss het volgende:
Even niet bijgelezen maar even een vraag.
vannacht merkte ik op dat J niet altijd ademt, uh ja.. Ik had m'n hand op zijn lijfje en soms ademde hij niet voor een seconde of 10 ( wel echt goede seconden, niet de snelle) daarna volgde dan vaak een hele diepe ademteug met vele snelle gevolgd. Ik vond t een beetje eng, duurde echt te lang soms voor m'n gevoel.
Is dit normaal bij baby's? Ik weet dat de ademhaling snel en heel langzaam kan zijn maar dit voelde toch wel eng! Som dacht ik ook van doe je het nog wel?
quote:Op maandag 21 april 2014 20:09 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Heel herkenbaar!! Ik krijg echt elke keer een halve hartverzakkingLig je naar je kind te kijken van "ademt ie nog wel", flikken ze je dat geintje
![]()
Ik weet verder niet of het normaal is hoor, maar ik herken het welquote:Op maandag 21 april 2014 20:10 schreef klaprooss het volgende:
[..]precies. Nou dan hoef ik me niet druk te maken
Nee! Mijn baby heeft last van doorkomende voortanden en een flinke verkoudheid, dus hij slaapt niet echt snachts. Of echt niet eigenlijk. En als de baby niet slaapt, slaapt niemand!quote:Op maandag 21 april 2014 20:12 schreef Limone het volgende:
Oh dan geef ik een klein duwtje, hoor.![]()
Dag L-E-ke, heb je wel fijne paasdagen gehad?
Nee dat snap ik, laten huilen zou ik ook niet doen. Lastig hoor.quote:Op maandag 21 april 2014 20:05 schreef Dot. het volgende:
Nee, ik krijg mezelf nog niet zo ver dat ik hem kan laten huilen in die zak![]()
Hier duurde dat huilen maar heel kort en binnen no time ontspande hij al voordat ik klaar was met inpakken. Hij had maar heel kort nodig (paar dagen) om al te weten dat inpakken lekker slapen betekende.quote:Op maandag 21 april 2014 20:05 schreef Dot. het volgende:
[..]
Beterschap lb!
Nee, ik krijg mezelf nog niet zo ver dat ik hem kan laten huilen in die zak![]()
KR, herkenbaar! Stipje heeft natuurlijk aan de monitor gelegen in het ziekenhuis en daar zagen we dat ook af en toe.
Dit is bij mijn T ook het geval. Soms gaan zijn oogjes al op standje 'ik ga slapen' als ik nog bezig ben met inpakken. Ik vind het heel bijzonder dat zo'n zak zo'n effect heeft.quote:Op maandag 21 april 2014 21:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Hier duurde dat huilen maar heel kort en binnen no time ontspande hij al voordat ik klaar was met inpakken. Hij had maar heel kort nodig (paar dagen) om al te weten dat inpakken lekker slapen betekende.
Het was echt het verschil tussen niet kunnen slapen en zo twee uur achter elkaar kunnen slapen overdag.
Ja ik zou die ogen wel gewoon op zn beloop laten (doe ik bij mezelf ook, heb 2 prachtig rooddoorlopen tranende ogenquote:Op maandag 21 april 2014 19:32 schreef L-E het volgende:
LB, ik zou het ook wel heftig vinden voor een ontstoken oog, dat gaat onbehandeld meestal vanzelf weer over (zeggen ze, behalve bij mij) maar ik vermoed dat het meer gegeven is vanwege de aanhoudende koorts? Hoe is het nu met haar?
Verder even niet zo bijgelezen. In mijn coconnetje, veel bezig met een jaar geleden, met alle gevolgen van dien. Maar komt goed!
He potver. Ik duim voor snel betere nachten!quote:Op maandag 21 april 2014 20:19 schreef L-E het volgende:
[..]
Nee! Mijn baby heeft last van doorkomende voortanden en een flinke verkoudheid, dus hij slaapt niet echt snachts. Of echt niet eigenlijk. En als de baby niet slaapt, slaapt niemand!Leuk als je een weekendje bij de schoonfamilie bent ja
Kleuter heeft wel eieren gezocht. En gevonden. Maar daar staken ook allerlei moeilijke vragen de kop op, als 'Waarom verstopt de paashaas geen kado's net zoals Sinterklaas?' En 'Als de mensen eigenlijk de eieren verstoppen, waarom bestaat die paashaas dan?' Wezenlijke vragen!
Inderdaad heerlijk! En omdat M. bij o&o volledig onder de tafel gespeeld was hebben we allebei 's middags nog twee uur geslapen!quote:Op maandag 21 april 2014 09:30 schreef klaprooss het volgende:
Haha Limone! Heerlijk weer eens een keer uit? Thuis komen met je brakke hoofd moet nu wel tof zijn! Of was het zwaar
?
Maar je liet hem dan in z'n bedje liggen of pakte je hem soms met doek en al op? De fysio zei hier dat hij 5 minuten mocht huilen en als hij even stil was dat de 5 minuten dan opnieuw ingingen. En dan mocht ik 5 minuten troosten en het weer opnieuw proberen.quote:Op maandag 21 april 2014 21:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Hier duurde dat huilen maar heel kort en binnen no time ontspande hij al voordat ik klaar was met inpakken. Hij had maar heel kort nodig (paar dagen) om al te weten dat inpakken lekker slapen betekende.
Het was echt het verschil tussen niet kunnen slapen en zo twee uur achter elkaar kunnen slapen overdag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eenvoor de moeilijke nachten, het gehuil, pijnlijke voedingen e.d.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Hij ging er overdag goed van slapen. 's Nachts heeft hij de eerste 14 maanden niet door geslapen. De eerste tijd sliep hij 's nachts ook gewoon te weinig. We pakten hem dan met doek en al op en liepen dan rondjes met hem. Tot dat hij rustig was en zijn ogen dicht vielen en dan probeerden we hem weg te leggen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 07:41 schreef Dot. het volgende:
[..]
Maar je liet hem dan in z'n bedje liggen of pakte je hem soms met doek en al op? De fysio zei hier dat hij 5 minuten mocht huilen en als hij even stil was dat de 5 minuten dan opnieuw ingingen. En dan mocht ik 5 minuten troosten en het weer opnieuw proberen.
5 minuten huilen is echt heel lang voor zo'n kleintje hoorquote:Op dinsdag 22 april 2014 07:41 schreef Dot. het volgende:
[..]
Maar je liet hem dan in z'n bedje liggen of pakte je hem soms met doek en al op? De fysio zei hier dat hij 5 minuten mocht huilen en als hij even stil was dat de 5 minuten dan opnieuw ingingen. En dan mocht ik 5 minuten troosten en het weer opnieuw proberen.
L-e,Hopelijk heeft je kleintje snel minder last en krijgen jullie weer wat meer rust.
Hier weer een slechte nacht, we hebben maar om beurten met hem beneden gezeten, want het waren weer alleen hazenslaapjes. Ik ben ook erg aan het tobben met de voedingen, dus ik ga straks weer even een lk bellen. Vannacht wisten we het allemaal even niet meer en hebben we een beetje kv gegeven na een voeding, maar daar werd hij ook niet rustiger van. Als hij spuugt ruikt hij melk en is hij instant wakker en gaat weer uitgebreid zoeken en hijgen. En soms is het spugen meteen na een voeding maar soms ook pas na een uur. En als ik hem dan weer aanleg drinkt hij een paar slokken en dan dommelt hij hopelijk weer in voor een uurtje ofzo.
Maar hoe oud was hij toen? En het is het advies van alle professionals, niet alleen de fysio trouwens. Het ziekenhuis zei zelfs 10 min laten huilen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:51 schreef hilliebillie het volgende:
Het advies van de fysio kan wellicht achterhaald zijn, maar hier had het bij Jelle wel de doorbraak. Het eerste slaapje was ingebakerd ook flink huilen (op en af) en zat ik zelf ook een gegeven moment zelf met tranen in m'n ogen beneden omdat ik het zo sneu vond, maar wou niet meteen opgeven, en op een gegeven moment sliep ie. Tweede slaapje was dat al veeeel korter (en minder hevig maar nog wel aardig) en vanaf ongeveer het derde slaapje was het alleen nog maar even in slaap jammeren een minuut of vijf, maar dat was dus geen huilen meer. En na een paar dagen was ook dat voorbij en werd hij rustig en slaperig op het moment dat de doek aan ging. Dus achterhaald of niet het kan wel de doorbraak geven en achteraf ben ik blij dat ik die eerste keer heb doorgezet hoe zielig ik het op dat moment ook vond.. Heb me daarbij toen ook wel heel strikt aan het volgende ritme gehouden zodat Jelle ook wist waar hij aan toe was en wanneer het bedtijd ging zijn.
- eten
- samen spelen
- alleen spelen
(- knuffelen)
- inbakeren en slapen
En toen ging het ineens van moeilijk in slaap vallen en hazeslaapjes doen naar snel in slaap vallen en twee uur slapen overdag en s nachts zo goed als de hele nacht.
Maar ik kan me helemaal voorstellen hoor als mensen hun kind niet willen laten huilen hoor, dat is ook iets onnatuurlijks natuurlijk. (Ik had het ook niet gedaan als het veel vaker als dit nodig geweest zou zijn, ik had mezelf een limiet gesteld van tot hier en als het dan niet lukt jammer dan)
Verder nog een knuffel voor alles slechte nachten en troubles met voedingen en zo![]()
En er werd om een succesverhaal gevraagdzei ik vorige week nog dat Eline meer moest eten maar dat dat gewoon echt nog niet ging, het gaat intussen al best wel super. Pap uit een bordje gaat 60 cc op (rest nog fles) een half potje 6 mnd fruit (ipv een half 4 mnd potje) een complete boterham (korstjes nog niet helemaal) en s avonds bijna een half potje groente! Terwijl vorige week nog alles wat op een lepel naar binnen ging of tegen gehouden werd of d'r tong wist niet hoe het naar achteren te werken en kwam de hap er bijna in z'n geheel weer uitgewerkt. Dus ik ben blij dat het de goede kant in gaat
Volgens onze kraam was het normaal dat de ademhaling even stopt en dan weer doorgaatquote:Op maandag 21 april 2014 20:12 schreef klaprooss het volgende:
haha ok, nu maak ik me ook niet druk maar vannacht durfde ik niet meer te slapen
Hihi, maar het is ook mega wennen! Toen er nog geen ritme was maar vooral Heel Veel gehuil deed Kix boodschappen. Vanaf het moment dat er een ritme was deed ik het dan tussen haar slaaptijden in. Ze ging om 13 uur naar bed, sliep 1 uur of 2 uur en werd dan weer wakker. Dan deed ik boodschappen met haar en dan ging ze om 17 uur weer naar bed. Zo paste ik het er een beetje tussen. Als het niet ging dan belde ik Kix of die even wat dingen wilde halen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:25 schreef Dot. het volgende:
Oh, dat is fijn om te lezen CS! Als hij slaapt is het het liefst op iemand, dus dat laat ik nu ook maar even toe. Dan slaapt hij iig. Zijn slaapsignalen zijn iig gapen en oogjes dichtvallen en volgens mij ook m'n z'n hoofdje een beetje wroeten. Het ritme verhaal proberen we idd goed aan vast te houden en is nu luier verschonen, voeden, knuffelen/boeren/omhoog houden ivm reflux en dan proberen we dus slapen, al dan niet met wegleggen en er even bij blijven zitten.
Succes Burdie! Heb je je bevalverslag trouwens niet al gekregen bij je ontslag? ik vond mijn bevalverslag echt nietszeggend. Veel medische termen en geen tijden met cms bijvoorbeeld.
Skips, dat klinkt goed! Maar als je nu boodschappen moet doen oid, hoe past dat dan in het ritme? Echt, ik voel me zo onbenullig soms met al m'n domme vragen![]()
Weet je, het is nu allemaal enorm groot en overweldigend, zoeken naar een ritme, wennen aan elkaar, je baby leren kennen, dat de dag gewoon maar doorkomen zonder dat er iets bijzonders is al een enorme opgave is. Volgens mij heeft bijna iedere moeder zich wel afgevraagd hoe je dat in _vredesnaam_ voor elkaar moet krijgen om weer aan het werk te gaan, als gewoon douchen en ontbijten al een dagtaak isquote:Op dinsdag 22 april 2014 10:25 schreef Dot. het volgende:
Oh, dat is fijn om te lezen CS! Als hij slaapt is het het liefst op iemand, dus dat laat ik nu ook maar even toe. Dan slaapt hij iig. Zijn slaapsignalen zijn iig gapen en oogjes dichtvallen en volgens mij ook m'n z'n hoofdje een beetje wroeten. Het ritme verhaal proberen we idd goed aan vast te houden en is nu luier verschonen, voeden, knuffelen/boeren/omhoog houden ivm reflux en dan proberen we dus slapen, al dan niet met wegleggen en er even bij blijven zitten.
Succes Burdie! Heb je je bevalverslag trouwens niet al gekregen bij je ontslag? ik vond mijn bevalverslag echt nietszeggend. Veel medische termen en geen tijden met cms bijvoorbeeld.
Skips, dat klinkt goed! Maar als je nu boodschappen moet doen oid, hoe past dat dan in het ritme? Echt, ik voel me zo onbenullig soms met al m'n domme vragen![]()
Lastige lijst zeg! Dit soort dingen zie ik namelijk de hele dag door bij hemquote:Op dinsdag 22 april 2014 10:34 schreef laziness het volgende:
Slaperig (en dus bedtijd)
Minder actief
Weg kijken, geen oogcontact maken
Jengelen
Gapen
Staren
Gebalde vuisten
Oververmoeid (en dus te laat op bed)
Druk doen
In de ogen wrijven
Aan het oortje frunniken
Geïrriteerd reageren
Dikke oogjes
Wegdommelen
Dat hoofdje wroeten is inderdaad ook een slaapsignaal. Maar oogjes dichtvallen is dus eigenlijk al te laat. Maar het is best lastig en luister bij sommige baby's heel nauw en daarna zijn ze met ogen wijd open heel alert en lijken ze dus klaarwakker maar ook dat is oververmoeidheid.
Oh, die wil ik ook idd! Maar mijn nacontrole is bij de vk, terwijl ik in het ziekenhuis bij de gyn ben bevallen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:17 schreef GotC het volgende:
Dot, er zijn 2 soorten bevalverslagenDie zoals jij noemt, en het verpleegkundige verslag ('Mw vangt weeën goed op' 'Om <tijd> x cm ontsluiting'). Die tweede is interessanter (was 4 kantjes
).
Het nagesprek was hier ook niet spannend, wel wat vragen kunnen stellen die in m'n hoofd bleven spoken.
En wat een top stuk van CS
Mijne was ook 4 kantjes. En nog missen er dingen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:17 schreef GotC het volgende:
Dot, er zijn 2 soorten bevalverslagenDie zoals jij noemt, en het verpleegkundige verslag ('Mw vangt weeën goed op' 'Om <tijd> x cm ontsluiting'). Die tweede is interessanter (was 4 kantjes
).
Het nagesprek was hier ook niet spannend, wel wat vragen kunnen stellen die in m'n hoofd bleven spoken.
En wat een top stuk van CS
Als je er behoefte aan hebt, kan je het ziekenhuis gewoon bellen voor een nagesprek.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:23 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh, die wil ik ook idd! Maar mijn nacontrole is bij de vk, terwijl ik in het ziekenhuis bij de gyn ben bevallen.
Dat laatste wilde ik net gaan vragen. Ik ben heel benieuwd.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Als je er behoefte aan hebt, kan je het ziekenhuis gewoon bellen voor een nagesprek.
Ik heb net een erg fijn gesprek gehad, de verloskundige in het ziekenhuis vond ook een bovengemiddeld zware bevalling is geweest. Het hoeft een volgende keer dus niet weer zo te gaan en dat is eigenlijk wat ik wilde horen. Positief dus!
Het verhaal van mijn bevalling post ik binnenkort nog!
Wat fijn!quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Als je er behoefte aan hebt, kan je het ziekenhuis gewoon bellen voor een nagesprek.
Ik heb net een erg fijn gesprek gehad, de verloskundige in het ziekenhuis vond ook een bovengemiddeld zware bevalling is geweest. Het hoeft een volgende keer dus niet weer zo te gaan en dat is eigenlijk wat ik wilde horen. Positief dus!
Het verhaal van mijn bevalling post ik binnenkort nog!
Opbellen en vragen of ze het opsturen. Heb ik ook gedaan. Je huisarts krijgt ook een kopie dus daar kan je er ook nog naar vragen anders.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:47 schreef Dot. het volgende:
[..]
Wat fijn!
Ik vond mijn bevalling heel prettig verlopen eigenlijk, dus bij de vk vind ik fijner, maar dat verslag ben ik wel benieuwd naar
quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:20 schreef Dot. het volgende:
Wat goed KP! En idd, al die meedenkende mama's hier zijn zo fijn!Stipje heeft vandaag al 2x een uur geslapen, dat gebeurt niet vaak
![]()
Nikki, het was ook heftig, jouw bevalling! Krijg jij ook nog zo'n gesprek in het ziekenhuis?
Mijn zoon had ook veel moeite met slapen. Er was ongeveer een window van 5 minuten waarin het goed ging. Legde ik hem eerder op bed, was hij niet moe genoeg, was het later dan was hij over zijn vermoeidheid heen. En 9 van de 10x al na 30 minuten weer wakker. Ik maakte me ook zorgen, want dit kón niet goed zijn. Het beheerste mijn complete dag. Maar na een tijdje merkte ik dat hij zich prima ontwikkelde, en tussen de slaapjes ook gewoon heel vrolijk was. Ik kon eindelijk wat beter accepteren dat mijn kind 'gewoon' weinig slaap nodig had. Ook 's nachts sliep hij moeizaam (elke 2 uur wakker).quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:54 schreef Dot. het volgende:
[..]
Lastige lijst zeg! Dit soort dingen zie ik namelijk de hele dag door bij hemMaar hij is natuurlijk ook continue moe, dat kan niet anders. Het wroeten is namelijk vaak al binnen 5 min na het voeden bijvoorbeeld... Hij is wel vaak heel alert idd. Een beetje te voor zon jonge baby zegt iedereen.
Tutteren in huis is idd het enige wat we doen nu csEn dan af en toe even wandelen met hem, dan kom ik ook nog eens buiten. Mijn vriend houdt het huis zo ongeveer bij, want hij vindt het vervelend als bijv mijn moeder komt helpen, maar ik vind dat niet zo'n probleem.
En hopelijk heeft meneer wat meer ritme als ik ga werken idd, dan is mijn vriend alleen thuis met hemmaar zoals bij jullie nu klinkt goed Skippy!
Ja soms is hij idd heel vrolijk wakker maar vaak ook niet helaas en dan is wiegen het enige wat hij fijn vindt tot de volgende voeding. En net na de vorige voeding kwam er ineens bezoek en mislukte m'n weglegtactiek die vanochtend wel 2x goed ging. Helasement... Je kunt sommige dingen niet plannen hèquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn zoon had ook veel moeite met slapen. Er was ongeveer een window van 5 minuten waarin het goed ging. Legde ik hem eerder op bed, was hij niet moe genoeg, was het later dan was hij over zijn vermoeidheid heen. En 9 van de 10x al na 30 minuten weer wakker. Ik maakte me ook zorgen, want dit kón niet goed zijn. Het beheerste mijn complete dag. Maar na een tijdje merkte ik dat hij zich prima ontwikkelde, en tussen de slaapjes ook gewoon heel vrolijk was. Ik kon eindelijk wat beter accepteren dat mijn kind 'gewoon' weinig slaap nodig had. Ook 's nachts sliep hij moeizaam (elke 2 uur wakker).
Hij is nu bijna twee en hij is nog steeds geen goede slaper (maar nu meestal nog maar 1x wakker) maar hij doet het er prima op en het hoort bij hem. Ik vind het nu zo jammer dat ik me heb laten leiden door hoe het zou 'moeten'.
Het kan best zijn dat stipje wel meer slaap nodig heeft, maar ik wilde dit iig ook meegeven.
Ik zag ook enorm op tegen werken, maar het zorgde er juist voor dat alles meer in een ritme kwam. Omdat ik merkte dat het me dus best lukte om op tijd aangekleed te zijn e.d., deed ik dat op vrije dagen ook wat sneller. Het was echt een eye-opener voor mij!
wil hij ook niet in de wagen gewiegd worden en zo in slaap vallen?quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:16 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja soms is hij idd heel vrolijk wakker maar vaak ook niet helaas en dan is wiegen het enige wat hij fijn vindt tot de volgende voeding. En net na de vorige voeding kwam er ineens bezoek en mislukte m'n weglegtactiek die vanochtend wel 2x goed ging. Helasement... Je kunt sommige dingen niet plannen hè
Ik denk eigenlijk niet dat ik iets verwacht van hem, ik wil hem gewoon een zo fijn mogelijke omgeving bieden en ik gun hem lekker slapenquote:Op dinsdag 22 april 2014 18:22 schreef Moppert het volgende:
Zijn je verwachtingen niet gewoon een beetje te hoog![]()
Ik bedoel het niet gemeen hoor maar ik lees eigenlijk gewoon baby gedrag.
Dat in de doek wakker worden als je stopt met lopen is ook heel herkenbaar.
Ik snap dat het onprettig is maar het klinkt voor mij niet als absurd,
Phaidra je zegt altijd zo mooi wat ik denk!!quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn zoon had ook veel moeite met slapen. Er was ongeveer een window van 5 minuten waarin het goed ging. Legde ik hem eerder op bed, was hij niet moe genoeg, was het later dan was hij over zijn vermoeidheid heen. En 9 van de 10x al na 30 minuten weer wakker. Ik maakte me ook zorgen, want dit kón niet goed zijn. Het beheerste mijn complete dag. Maar na een tijdje merkte ik dat hij zich prima ontwikkelde, en tussen de slaapjes ook gewoon heel vrolijk was. Ik kon eindelijk wat beter accepteren dat mijn kind 'gewoon' weinig slaap nodig had. Ook 's nachts sliep hij moeizaam (elke 2 uur wakker).
Hij is nu bijna twee en hij is nog steeds geen goede slaper (maar nu meestal nog maar 1x wakker) maar hij doet het er prima op en het hoort bij hem. Ik vind het nu zo jammer dat ik me heb laten leiden door hoe het zou 'moeten'.
Het kan best zijn dat stipje wel meer slaap nodig heeft, maar ik wilde dit iig ook meegeven.
Ik zag ook enorm op tegen werken, maar het zorgde er juist voor dat alles meer in een ritme kwam. Omdat ik merkte dat het me dus best lukte om op tijd aangekleed te zijn e.d., deed ik dat op vrije dagen ook wat sneller. Het was echt een eye-opener voor mij!
En ik ga daarin gewoon mee met wat hij nodig heeft op dat moment. Maar als ik hem verlichting kan bieden is het toch waard om dat te proberen? Ik probeer die dingen voor hem, niet omdat ik zelf perse 5 uur oid wil slapen achter elkaar.quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:29 schreef Moppert het volgende:
Ik doelde ook niet op wel laten huilen (ik heb alle 3 mijn kinderen nooit laten huilen)
Ik doelde meer op de duur van de slaapjes. Dat klinkt allemaal wel herkenbaar.
Een mamahongerige baby met last van darmpjes en reflux.
Nee, wij eten (veel) later, maar wel eens geprobeerd, maakte ook geen verschil eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:08 schreef laziness het volgende:
Eten jullie samen met haar? Zien eten is doen eten.
Maak het jullie zelf niet te moeilijk. Je zegt dat gepureerd goed gaat. Nou dan lekker dat geven. Ze hoeft niet alles volgens 'de regeltjes' in het boek te doen. Elk kind is anders.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
KP, wat een goed nieuws zeg!
Nikki, wat een mooie stats zeg, ze doen het prima, beide heren!
En verder weet ik het niet meer.
Net de zoveelste drama-avondeten-sessie achter de rug. Ik/we zijn redelijk radeloos inmiddels. In een klap van relatief normale eter naar echt compleet rúk gewoon. Eten uit de mond laten vallen, maar nog liever met een keihard PFfFRrRRrRt alles over tafel en ons spetteren. Elke hap is een gevecht en we zien er meer en meer tegenop om haar 's avonds eten te geven.
Wat we al hebben geprobeerd:
- samen eten geven: maakt niet uit
- of ik of pappa geeft het: maakt niet uit
- avondeten eerst en voor bedtijd een fles ipv andersom, uit het oogpunt van misschien dan meer trek: geen verschil
- rapley: dan eet ze nog minder, ze veegt alles op de grond, kneedt het fijn in haar handen, smeert het overal
- divers eten: rijst/aardappel/pasta: relatief het eenvoudigst gaat aardappel met een groente, maar dan wel compleet tot moes gepureerd. Zodra er stukjes in zitten, is het net zo'n drama als de rest. Maar ja ze moet met bijna 11 maand toch eens het niveau van de eerste hapjes gaan ontstijgen. Met de pot mee-eten is het nog laaaaaaaaaaang niet. Verre van.
Rest vd voedingen gaan redelijk. Fles in de ochtend gaat prima, maar pap weigert ze volledig, in elke vorm. Fruithap: alleen uit potje. Vers vertikt ze. Rapley ook daar geen succes. Brood alleen zonder beleg, alleen met boter.
We zitten nog steeds op drie flessen, fles laten vallen geprobeerd, herhaaldelijk, maar dan gaat ze 's nachts spoken. Dus we zijn bang dat als we stoppen met avondeten geven, ze hongerig naar bed gaat en we 's nachts de rekening krijgen.
Sorry voor m'n relaas, maar we weten het gewoon niet meer. Kind moet toch wel eten om te kunnen groeien enzo.
Wat een fijne post! Zo probeer ik er idd ook in te staan, ik herken namelijk ook wat je zegt dat het niet normaal wordt gevonden, maar als ik vertel hoe hij is hoor ik bij meer mensen herkenning dan verbazing. Dat sterkt me idd wel in hoe we het doen. En het wegleggen dat ik vandaag had gedaan was op de bank naast me, verder dan dat vond ik al te verquote:Op dinsdag 22 april 2014 18:58 schreef Kimpossible het volgende:
Dotje, hier ook een niet-slaapgrage baby en de eerste 5/6 weken had ik muv de nachten (Max 3 uur slaap, maar eerder 2) en mijn eigen toilet en douchemomentjes echt volcontinu een kindje op me. In de omgeving wordt dan heel gemakkelijk geroepen: leg toch weg, je raakt oververmoeid, leg haar op haar eigen kamer, in de box, overdag in de wieg, noem het allemaal maar.
Voor de nachten heeft me dat ook doen denken dat het niet 'normaal' was, wat ze deed. Kort slapen, veel drinken, dan niet meer in willen slapen snachts, maar bij mamamamamamama. Na een week of 4 heb ik er berusting in gevonden; dit is ons kindje, dit is wat zíj nodig heeft en dit is haar normaal. En dat mag. Sterker nog: dat is goed.
Ik ben niet, ook niet uit onzekerheid, meegegaan in wegleggen. Mijn meisje had mij nodig en dat zelf wennen aan de wereld komt vanzelf. En nu gaat het echt langzaam beter. Zonder stress, bij haar of mij. Langzaam zie ik dat ik haar gerust een uurtje in de box kan laten slapen, of haar eventjes op haar zelf kan laten zijn als ik de was opvouw en dat levert steeds meer geklets en gekir op ipv de paniek en het huilen van eerst. Snachts halen we steeds vaker de 5 uur slapen en dat is fijn, maar als niet, dan niet. We gebruiken de doeken veel. Ze slaapt nog altijd alleen op mij of papa in en ik leg haar niet klaarwakker weg (soms is ze soezig en wordt ze wakker van het verplaatsen, dan is mijn aandacht en aanraking genoeg om haar toch te laten slapen). En als ze gaat huilen, dan wordt ze nog steeds gelijk getroost en geknuffeld. En weet je? Het is goed zo. Ik ben trots op mezelf als moeder dat ik me niet van de wijs heb laten brengen en ik ben er van overtuigd dat alles echt wel komt, met de tijd. Wat ook. Een waardevolle les die ik nu heb mogen leren over de ontwikkeling van mijn kind, in welke fase dan ook.
Mijn punt is: houd vertrouwen , het wordt beter, laat het los, geloof in jezelf en je kindje en samen gaat het zich wel wijzen. Wat niet betekent dat je het niet moeilijk mag vinden, want je kunt mijn posts erop naslaan: ik was echt heus wel eens gefrustreerd of de weg kwijt of onzeker. Het komt goed. Echt!
Waarmee ik overigens niet wil suggereren dat je het nu niet goed doet, maar vooral wil meegeven dar je al die goedbedoelde weglegadviezen gerust aan je laars kunt lappen als het niet bij je past. Als het op enig moment wel nodig wordt om dat te proberen zul je dat vanzelf merken aan de mate waarin je er voor open staat.
Gepureerd gaat minder slecht. Goed wil ik niet zeggenquote:Op dinsdag 22 april 2014 19:10 schreef ymme het volgende:
[..]
Maak het jullie zelf niet te moeilijk. Je zegt dat gepureerd goed gaat. Nou dan lekker dat geven. Ze hoeft niet alles volgens 'de regeltjes' in het boek te doen. Elk kind is anders.
En gewoon 3 flessen geven. Die heeft ze blijkbaar nodig. Volg haar en niet de boekjes.
Dan komt het allemaal goed. (al is het nu al goed hoe zij het doet en jullie).
Sorry dat ik zo inbreek, maar probeer het eten alsjeblieft wat los te laten. Liefst geen strijd van maken. Mijn dochter is ondertussen vier, maar avondeten gaat tot nu toe hooguit 1 a 2 keer in de week vrij aardig (alleen pasta of soep). Brood en fruit hebben ook een flinke tijd nodig gehad. We proberen het 'leuk' te houden aan tafel en haar te stimuleren te proeven (en dat mislukt nog vreselijk vaak).quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
KP, wat een goed nieuws zeg!
Nikki, wat een mooie stats zeg, ze doen het prima, beide heren!
En verder weet ik het niet meer.
Net de zoveelste drama-avondeten-sessie achter de rug. Ik/we zijn redelijk radeloos inmiddels. In een klap van relatief normale eter naar echt compleet rúk gewoon. Eten uit de mond laten vallen, maar nog liever met een keihard PFfFRrRRrRt alles over tafel en ons spetteren. Elke hap is een gevecht en we zien er meer en meer tegenop om haar 's avonds eten te geven.
Wat we al hebben geprobeerd:
- samen eten geven: maakt niet uit
- of ik of pappa geeft het: maakt niet uit
- avondeten eerst en voor bedtijd een fles ipv andersom, uit het oogpunt van misschien dan meer trek: geen verschil
- rapley: dan eet ze nog minder, ze veegt alles op de grond, kneedt het fijn in haar handen, smeert het overal
- divers eten: rijst/aardappel/pasta: relatief het eenvoudigst gaat aardappel met een groente, maar dan wel compleet tot moes gepureerd. Zodra er stukjes in zitten, is het net zo'n drama als de rest. Maar ja ze moet met bijna 11 maand toch eens het niveau van de eerste hapjes gaan ontstijgen. Met de pot mee-eten is het nog laaaaaaaaaaang niet. Verre van.
Rest vd voedingen gaan redelijk. Fles in de ochtend gaat prima, maar pap weigert ze volledig, in elke vorm. Fruithap: alleen uit potje. Vers vertikt ze. Rapley ook daar geen succes. Brood alleen zonder beleg, alleen met boter.
We zitten nog steeds op drie flessen, fles laten vallen geprobeerd, herhaaldelijk, maar dan gaat ze 's nachts spoken. Dus we zijn bang dat als we stoppen met avondeten geven, ze hongerig naar bed gaat en we 's nachts de rekening krijgen.
Sorry voor m'n relaas, maar we weten het gewoon niet meer. Kind moet toch wel eten om te kunnen groeien enzo.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, maar wat doe je dan? Een kind van 4 kun je beter uitleggen waarom het met honger naar bed gaat. Noor gaat dan 's nachts om een voeding vragen en ik ga écht niet 's nachts avondeten zitten klaarmaken/geven, zoals m'n moeder suggereerde.
Serieus? Omdat ik 's nachts graag een paar uur wil kunnen slapen om te kunnen functioneren op m'n werk, ik niet wil dat ze dag en nachtritme gaat omdraaien, zij ook moet leren dat je in de nacht slaapt en geen rijstprutje met erwten gaat zitten eten.quote:
quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, maar wat doe je dan? Een kind van 4 kun je beter uitleggen waarom het met honger naar bed gaat. Noor gaat dan 's nachts om een voeding vragen en ik ga écht niet 's nachts avondeten zitten klaarmaken/geven, zoals m'n moeder suggereerde.
Hier ook precies zo!quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:12 schreef Kursor het volgende:
[..]
Sorry dat ik zo inbreek, maar probeer het eten alsjeblieft wat los te laten. Liefst geen strijd van maken. Mijn dochter is ondertussen vier, maar avondeten gaat tot nu toe hooguit 1 a 2 keer in de week vrij aardig (alleen pasta of soep). Brood en fruit hebben ook een flinke tijd nodig gehad. We proberen het 'leuk' te houden aan tafel en haar te stimuleren te proeven (en dat mislukt nog vreselijk vaak).
Eline was toen vijf weken. En het was het advies van het cb. Die zijn ook bij me thuis geweest voor uitleg en ik heb ook een boek te leen gehad toen, maar weet echt niet meer welk. Dat ging in ieder geval over het ritme wat ik in m'n vorige post noemde icm inbakeren.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:55 schreef Dot. het volgende:
[..]
Maar hoe oud was hij toen? En het is het advies van alle professionals, niet alleen de fysio trouwens. Het ziekenhuis zei zelfs 10 min laten huilen.
Ik zie hem wel regelmatig vechten tegen de slaap met gapen en ogen dichtvallen enzo maar slapen is dan toch te lastig voor hem. Misschien kom ik nog op het punt dat ik wel durf te gaan inbakeren
En go Eline! Dat wordt een fijnproever
Ja, er zijn er net drie tegelijk door. Maar dit speelt al vanaf half maart, minstens. Toen waren die tanden nog in geen velden of wegen te bekennen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:57 schreef bitterend het volgende:
[..]
Hier ook precies zo!
Gisteren heeft ze soep op maar eergisteren niks en vanavond ook niks (noodles).
(29 maanden) ze proeft iets dan schuift haar bord en roept nee nie lekke!!
XM je krijgt altijd periodes dat ze minder eten en dan weer meer. Krijgt ze misschien tandjes?
En van dit soort periodes gaan er nog vele volgen en ik denk dat ook baby's al heel snel de frustratie voelen van de ouders waardoor eten beladen wordt... Ik vrees voor jullie dat het loslaten, hoe moeilijk ook, de enige oplossing...quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, er zijn er net drie tegelijk door. Maar dit speelt al vanaf half maart, minstens. Toen waren die tanden nog in geen velden of wegen te bekennen.
Mooi stuk ik herken mezelf hier erg in. Behalve in het begin want ik had mezelf juist voorgenomen om te geheel mee te gaan in M zijn plak/hang en opmijslaapbehoefte. Met een maand of 2 á 3 wilde ik juist anders doen omdat ik bang was dat het niet normaal was. Gelukkig was daar Ela om een peptalk te doenquote:Op dinsdag 22 april 2014 18:58 schreef Kimpossible het volgende:
Dotje, hier ook een niet-slaapgrage baby en de eerste 5/6 weken had ik muv de nachten (Max 3 uur slaap, maar eerder 2) en mijn eigen toilet en douchemomentjes echt volcontinu een kindje op me. In de omgeving wordt dan heel gemakkelijk geroepen: leg toch weg, je raakt oververmoeid, leg haar op haar eigen kamer, in de box, overdag in de wieg, noem het allemaal maar.
Voor de nachten heeft me dat ook doen denken dat het niet 'normaal' was, wat ze deed. Kort slapen, veel drinken, dan niet meer in willen slapen snachts, maar bij mamamamamamama. Na een week of 4 heb ik er berusting in gevonden; dit is ons kindje, dit is wat zíj nodig heeft en dit is haar normaal. En dat mag. Sterker nog: dat is goed.
Ik ben niet, ook niet uit onzekerheid, meegegaan in wegleggen. Mijn meisje had mij nodig en dat zelf wennen aan de wereld komt vanzelf. En nu gaat het echt langzaam beter. Zonder stress, bij haar of mij. Langzaam zie ik dat ik haar gerust een uurtje in de box kan laten slapen, of haar eventjes op haar zelf kan laten zijn als ik de was opvouw en dat levert steeds meer geklets en gekir op ipv de paniek en het huilen van eerst. Snachts halen we steeds vaker de 5 uur slapen en dat is fijn, maar als niet, dan niet. We gebruiken de doeken veel. Ze slaapt nog altijd alleen op mij of papa in en ik leg haar niet klaarwakker weg (soms is ze soezig en wordt ze wakker van het verplaatsen, dan is mijn aandacht en aanraking genoeg om haar toch te laten slapen). En als ze gaat huilen, dan wordt ze nog steeds gelijk getroost en geknuffeld. En weet je? Het is goed zo. Ik ben trots op mezelf als moeder dat ik me niet van de wijs heb laten brengen en ik ben er van overtuigd dat alles echt wel komt, met de tijd. Wat ook. Een waardevolle les die ik nu heb mogen leren over de ontwikkeling van mijn kind, in welke fase dan ook.
Mijn punt is: houd vertrouwen , het wordt beter, laat het los, geloof in jezelf en je kindje en samen gaat het zich wel wijzen. Wat niet betekent dat je het niet moeilijk mag vinden, want je kunt mijn posts erop naslaan: ik was echt heus wel eens gefrustreerd of de weg kwijt of onzeker. Het komt goed. Echt!
Waarmee ik overigens niet wil suggereren dat je het nu niet goed doet, maar vooral wil meegeven dar je al die goedbedoelde weglegadviezen gerust aan je laars kunt lappen als het niet bij je past. Als het op enig moment wel nodig wordt om dat te proberen zul je dat vanzelf merken aan de mate waarin je er voor open staat.
Zo heb ik het precies ervaren, en ervaar ik het nog steeds! Mooi verwoord Kimpossible!quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:58 schreef Kimpossible het volgende:
Ik ben geloof ik een beetje verliefd op jouquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:41 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Zo heb ik het precies ervaren, en ervaar ik het nog steeds! Mooi verwoord Kimpossible!
--
XM, er zijn al veel suggesties gedaan, maar ik kan je ook vertellen dat mijn kindje ook nog steeds een 'eerste hapjes' eter isEr zijn momenten dat ze een kwart banaan wegpeuzelt, maar er zijn ook genoeg momenten dat ze alleen maar 'speelt' met of voelt aan haar eten. Mijn inziens is dit óók leren eten, het leren kennen en ontdekken van eten. Wij laten haar eigenlijk altijd alles zelf doen én eten, zoals Moppert ook opperde, altijd samen met haar. Sterker nog, ze krijgt letterlijk hapjes van onze borden! En inderdaad, zien eten doet eten. Maar ook zeker niet altijd hoor, soms heeft ze gewoon niet per se honger en soms is het wennen aan een nieuwe smaak of textuur. We bieden het haar aan en dan mag ze het zelf ontdekken. Soms eet ze zomaar een paar stukjes aardappel en een paar sperziebonen, om de volgende dag alleen maar te kneden in een tomaat
In de winkel laat ik haar trouwens ook voelen aan verschillende groenten en fruit
De bloemkool vindt ze altijd het leukst voelen
![]()
Er zijn een paar 'succesnummers' die er eigenlijk altijd wel in gaan trouwens, die wisselen we af met nieuwe dingen bijvoorbeeld. Hier zitten we dan niet in de knel met dat ze honger zou hebben, want voor het slapen gaan krijgt ze altijd nog de borst.
Misschien is dit nog een idee:
Je legt wat dingetjes voor haar te eten op een bordje en van hetzelfde leg je ook wat voor jezelf op een bordje. Je gaat samen met haar eten, jij neemt af en toe een hapje en laat haar zelf pakken of helpt haar ook om een hapje te nemen. Helemaal los van het 'avondeten' bied je haar sowieso ook nog een flesje met melk aan, een uurtje later/voor ze naar bed gaat. Zo is er geen druk op het avondeten, want ze krijgt sowieso nog een flesje om de eventuele honger te stillen en kunnen jullie op een rustige manier allebei weer plezier terugkrijgen in het avondeten.
We doen hier ook dat ze zelf hapjes eet/pakt, maar ik help haar daar ook bij als het nodig is. En het allerleukst vindt ze dus ook als ze echt dezelfde dingen eet als wij. Ik geef haar dus ook regelmatig ook hapjes van mijn bord, ook al heeft zij precies hetzelfde op haar bord. Of ik neem een hapje van haar bord zodat ze daar weer interesse in toont
Wat hier ook echt een hit is en heel goed werkt om haar wat ongemerkter te laten eten, dat is om haar in d'r kinderstoel bij het aanrecht te zetten terwijl wij koken of de vaatwasser inruimen of zo. En haar dan iets te knabbelen in haar knuistje geven, zoals een stukje komkommer bijv. Ze peuzelt zo echt aanzienlijk wat weg terwijl ze kijkt naar wat wij doen
Ja hè. En telkens weer maakt je hart een sprongetje bij het zien van die lach.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:57 schreef Limone het volgende:
Nou Ela, ik krijg helemaal zin om te beginnen met hapjes door jouw stuk!
Aaw Nikki! De glimlach van een kind etc. etc. ís gewoon waar hè?
quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ja hè. En telkens weer maakt je hart een sprongetje bij het zien van die lach.
Ik heb dat bij L. na 4 jaar nog steeds.Het gaat vast nooit meer over.
Ja dit! Nog een maandje ongeveer, dan gaan wij ook langzaamaan beginnen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:57 schreef Limone het volgende:
Nou Ela, ik krijg helemaal zin om te beginnen met hapjes door jouw stuk!
quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:38 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kiek nou dan, hij lacht echt breeduit sinds gisteren.
crappy foto want ik ben telkens te laat.
Oh!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een snellerd!
XM, hopelijk vind je snel iets dat werkt voor jullie allemaal![]()
Sinds een week nr 2quote:Op woensdag 23 april 2014 09:56 schreef -Bubseltje- het volgende:
Dan zit je nog op nr 1 voeding?
Wij doen alles door elkaar prakken/pureren/rapley en soms een potje
Alleen fruit gaat er echt goed in, wil ze niet dan niet.
Zo naar de ha. S. haar vel is een drama op dit moment. Even overleggen of dit ook aan de andere flesvoeding kan liggen.
Woooooowquote:Op woensdag 23 april 2014 11:16 schreef Moppert het volgende:
Net op het cb geweest hij is nu al 7.2 kgmet 3 maanden en 3 dagen oud.
Wat een groterd.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:16 schreef Moppert het volgende:
Ik sluit me hierbij aan.quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:37 schreef Clubsoda het volgende:
En ook een slechte (avond)eter dus. Maar het interesseert me niet. Echt niet. Hij krijgt echt geen tekorten, in de Brinta die hij krijgt zitten genoeg vitaminen. We eten samen aan tafel, altijd, en hij mag eten wat hij wil. Eet hij niets, prima, eet hij wel, net zo prima. Ik probeer hem wel te verleiden tot eten, door te laten zien wat ik heb, hem te vertellen wat er op zijn bord ligt, door elkaar hapjes te voeren etc., maar dwing niets af. Hij is al ontelbare keren met een halve hap avondeten naar bed gegaan en dat is nooit een probleem. Moet ik er wel bij zeggen dat hij graag zijn yoghurt eet(tegenwoordig drinkt, met een beetje vruchtensap, reuzespannend) en daarna altijd nog een papfles krijgt.
En een kind van 11 maanden moet van de Olvarit af? Waarom? M stopte met een jaar opeens rigoureus met alles wat geen potje was. Gepureerd, stukjes, maakte niet uit, hij wilde alleen maar uit een potje. Prima, kreeg hij uit een potje. Duurde een maand of twee en toen was mijn risotto toch weer boeiender en sindsdien eet hij met de pot mee. Ik vind het niet zo'n ding, hij groeit prima, ontwikkelt zich keurig. Hij is een paar keer flink ziek geweest en wilde dan pertinent niets eten op bananen en krentenbollen na. Ik maakte me daar best zorgen om maar volgde hem maar gewoon. Zodra hij beter was, ging hij een paar dagen extra eten en daarna normaliseerde het weer. Ik weet sindsdien dat hij uitstekend weet waar zijn grenzen en behoeften liggen en dat ik niets anders hoef te doen dan hem daarin te volgen. Ik vind het heel waardevol dat hij nu kan zeggen "ik wil een broodje honing", dat hij precies weet waar hij zin in heeft, en net zo waardevol vind ik het dat hij zijn laatste hap niet opeet, gewoon omdat hij geen honger meer heeft. Ik wil daarin geen verstorende factor zijn omdat kinderen nu eenmaal hun bord 'horen' leeg te eten, of niet met hun handen horen te eten, of hun eten niet meer geprakt zouden mogen krijgen en meer dingen die zogenaamd moeten.
Hihi ik zei toch dat hij M. voorbij was! Boeliequote:Op woensdag 23 april 2014 11:16 schreef Moppert het volgende:
Onder de stoel ja! Of haal bij een bezinepomp een zak ijsklontjes? Of eem diepvriestas bij de AH?quote:Op woensdag 23 april 2014 12:21 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Hihi ik zei toch dat hij M. voorbij was! Boelie![]()
En aaaarghhh ik ben m'n koeltasje vergeten!!!!! Wat moet ik nou? Onder autostoel is wel het meest koele denk ik? Maar het is warm! En bij thuiskomst toch nog koelkast? Ben pas om 17.30 op z'n vroegst thuis.zit nu te kolven en wilde om 16.00 weer kolven dus die laatste is niet zo erg. Alleen die melk van nu...
Is al een tijd maar nu met voeding nr 2 en hapjes is het ineens heel erg geworden.quote:Op woensdag 23 april 2014 10:24 schreef GotC het volgende:
[..]
Sinds een week nr 2CB arts vond het allemaal wel prima..
Hmm wat vervelend van haar huid? Is dat ineens opgekomen?
Dank nog! Dacht dat ik had gereageerd maar zie t nietquote:Op woensdag 23 april 2014 12:23 schreef GotC het volgende:
[..]
Onder de stoel ja! Of haal bij een bezinepomp een zak ijsklontjes? Of eem diepvriestas bij de AH?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |