abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138988234
Hallo klusers,

Graag zou ik jullie ideeen en tips willen horen. Ik ben van plan om onze zolder af tetimmeren.
Voorzijden een slaapkamer maken en de achtergedeelde open te laten
Ook willen wij en kleine vliering op zolder maken van 5.5m x 3.5 m. deze is toegangelijk via vriezotrap die boven de trapgaat gaat komen.
De wanden van de kamer wil via regelwerk van hout en glaswol/gipsplaten gaan doen.
De vliering zal max hoogte krijgen van 1.20 in de nok waar een aantal dozen en spullen kunnen opbergen.
Nu wil ik 5 balken verdelen op de beide muren van 5.5 m x 7 cm dik en 25cm hoog en deze balken door regelwerk te verbinden hierin ook glaswol en platen van 2 cm bovenop plaatsen en onder een plafon maken.
Welke palenhoutdikte voor wand kan ik het beste nemen?
Is het veilig om een vriezotrap boven trapgat te plaatsen?
Kan er ook 2 draagbalken plaatsen inplaatsen van 5 ? en daarna dunnere balken tussenin plaatsen?
Alle ideeen en tips zijn welkom.
Alvast bedankt voor al reacties
pi_138988575
Ik wil een tekening toevoegen weet nog niet goed hoe ik dat doe
  Redactie Frontpage donderdag 17 april 2014 @ 20:15:04 #3
38148 crew  Innisdemon
pi_138988909
Het is 'vlizotrap', voor de goede orde. Boven een trapgat is wel een risico. Kun je anders wat foto's plaatsen van de huidige situatie?

Die kun je bv uploaden bij een online fotoalbumdienst, en dan weer linken.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_138989058
waarom zou je dat doen?
Je zet er een paar dozen rommel neer, die er nooit meer vandaan komen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_138992758
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 19:55 schreef klusser01 het volgende:
Hallo klusers,

Graag zou ik jullie ideeen en tips willen horen. Ik ben van plan om onze zolder af tetimmeren.
Ook willen wij en kleine vliering op zolder maken van 5.5m x 3.5 m. deze is toegangelijk via vriezotrap die boven de trapgaat gaat komen.
De wanden van de kamer wil via regelwerk van hout en glaswol/gipsplaten gaan doen.
De vliering zal max hoogte krijgen van 1.20 in de nok waar een aantal dozen en spullen kunnen opbergen.
Nu wil ik 5 balken verdelen op de beide muren van 5.5 m x 7 cm dik en 25cm hoog en deze balken door regelwerk te verbinden hierin ook glaswol en platen van 2 cm bovenop plaatsen en onder een plafon maken.
Kan er ook 2 draagbalken plaatsen inplaatsen van 5 ? en daarna dunnere balken tussenin plaatsen?
[img][img=349,480]http://www.mijnalbum.nl/Foto-P4MZVYQK-D.jpg[/img][/img]
pi_138993514
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 19:55 schreef klusser01 het volgende:
Hallo klusers,

pi_138994890
Ik zie het nut niet zo van al die dwarsbalken tussen de 5,5 m lange balken. Gewoon plaatmateriaal erop en vastschroeven.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 17 april 2014 @ 22:32:36 #8
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_138996009
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:07 schreef blomke het volgende:
Ik zie het nut niet zo van al die dwarsbalken tussen de 5,5 m lange balken. Gewoon plaatmateriaal erop en vastschroeven.
ik wel, maar dan is de afstand tussen twee hoofdbalken wel iets groter dan 1,2 meter. en lopen de balken door ipv verspringen
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 18 april 2014 @ 14:05:37 #9
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_139010888
Als je op Fok! zit woon je toch al op zolder :? :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: