[img][img=349,480]http://www.mijnalbum.nl/Foto-P4MZVYQK-D.jpg[/img][/img]quote:Op donderdag 17 april 2014 19:55 schreef klusser01 het volgende:
Hallo klusers,
Graag zou ik jullie ideeen en tips willen horen. Ik ben van plan om onze zolder af tetimmeren.
Voorzijden een slaapkamer maken en de achtergedeelde open te laten
Ook willen wij en kleine vliering op zolder maken van 5.5m x 3.5 m. deze is toegangelijk via vriezotrap die boven de trapgaat gaat komen.
De wanden van de kamer wil via regelwerk van hout en glaswol/gipsplaten gaan doen.
De vliering zal max hoogte krijgen van 1.20 in de nok waar een aantal dozen en spullen kunnen opbergen.
Nu wil ik 5 balken verdelen op de beide muren van 5.5 m x 7 cm dik en 25cm hoog en deze balken door regelwerk te verbinden hierin ook glaswol en platen van 2 cm bovenop plaatsen en onder een plafon maken.
Welke palenhoutdikte voor wand kan ik het beste nemen?
Is het veilig om een vriezotrap boven trapgat te plaatsen?
Kan er ook 2 draagbalken plaatsen inplaatsen van 5 ? en daarna dunnere balken tussenin plaatsen?
Alle ideeen en tips zijn welkom.
Alvast bedankt voor al reacties
quote:Op donderdag 17 april 2014 19:55 schreef klusser01 het volgende:
Hallo klusers,
Graag zou ik jullie ideeen en tips willen horen. Ik ben van plan om onze zolder af tetimmeren.
Voorzijden een slaapkamer maken en de achtergedeelde open te laten
Ook willen wij en kleine vliering op zolder maken van 5.5m x 3.5 m. deze is toegangelijk via vriezotrap die boven de trapgaat gaat komen.
De wanden van de kamer wil via regelwerk van hout en glaswol/gipsplaten gaan doen.
De vliering zal max hoogte krijgen van 1.20 in de nok waar een aantal dozen en spullen kunnen opbergen.
Nu wil ik 5 balken verdelen op de beide muren van 5.5 m x 7 cm dik en 25cm hoog en deze balken door regelwerk te verbinden hierin ook glaswol en platen van 2 cm bovenop plaatsen en onder een plafon maken.
Welke palenhoutdikte voor wand kan ik het beste nemen?
Is het veilig om een vriezotrap boven trapgat te plaatsen?
Kan er ook 2 draagbalken plaatsen inplaatsen van 5 ? en daarna dunnere balken tussenin plaatsen?
Alle ideeen en tips zijn welkom.
Alvast bedankt voor al reacties
ik wel, maar dan is de afstand tussen twee hoofdbalken wel iets groter dan 1,2 meter. en lopen de balken door ipv verspringenquote:Op donderdag 17 april 2014 22:07 schreef blomke het volgende:
Ik zie het nut niet zo van al die dwarsbalken tussen de 5,5 m lange balken. Gewoon plaatmateriaal erop en vastschroeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |