Dit inderdaad:quote:Op donderdag 17 april 2014 08:25 schreef deksels het volgende:
[..]
weet iemand het verschil tussen de XV Signature en de XV Signature pro?
Simpele rekensom leerde mij dat de Pro zijn geld niet waard is, omdat je die onderdelen vaak goedkoper los kunt bestellen via internet. Dat was althans mijn afweging.quote:Op donderdag 17 april 2014 08:44 schreef BartNH het volgende:
[..]
Extra filtertje en extra borsteltje dus.
Hem gewoon naar boven dragen is te veel moeite?quote:Op vrijdag 18 april 2014 08:51 schreef BartNH het volgende:
Mijn Neato ben ik ook nog blij mee na anderhalf jaar. Na het vervangen van de batterijen doet ie het weer redelijk goed. Alleen zo nu en dan een storing dat ik op ok moet drukken voor herstarten.
Helaas is mn verwachting dat ze goedkoper zouden worden nog steeds niet uitgekomen. Een tweede erbij voor boven wil ik nog steeds wel maar dan moeten ze wel fors goedkoper worden.
Als je gewent bent aan zon ding dan denk je er niet meer aan om een of twee keer per week boven een rondje te laten draaien. Of ik vergeet om Kruimeltje weer naar beneden te halen om weer op te laden. Tis nog wat decadent maar een tweede zou fijn zijn.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:56 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hem gewoon naar boven dragen is te veel moeite?
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:11 schreef BartNH het volgende:
Elk merk heeft zn fans. Dus de vraag welke je moet hebben ga je geen eenduidig antwoord op krijgen.
Ligt eraan hoe hoog dat karpet is, maar in principe zou dat wel moeten kunnen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:06 schreef Atmoz het volgende:
Gaat zo'n ding ook over een karpet heen wat op het laminaat ligt?
Oke, dus de wielletjes van zo'n ding zijn redelijk hoog? Zitten die dan tot boven in het apparaat? (dus niet alleen ONDER de behuizing?) Want ik zou graag willen dat ook het tapijt/karpet schoon gemaakt wordt... Dat hangt nu constant vol met zaagsel en bouwstof uit m'n huis.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:12 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe hoog dat karpet is, maar in principe zou dat wel moeten kunnen.
Ik weet niet precies of ik je goed begrijp, maar de wielen zitten wel onder het apparaat:quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:15 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Oke, dus de wielletjes van zo'n ding zijn redelijk hoog? Zitten die dan tot boven in het apparaat? (dus niet alleen ONDER de behuizing?) Want ik zou graag willen dat ook het tapijt/karpet schoon gemaakt wordt... Dat hangt nu constant vol met zaagsel en bouwstof uit m'n huis.
Opvallend hoeveel groter de zuigbreedte van de Neato is tov de Roomba.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:21 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Roomba:
[ afbeelding ]
Neato:
[ afbeelding ]
Roomba zuigt ook niet, maar veegt voornamelijkquote:Op dinsdag 29 april 2014 19:17 schreef BartNH het volgende:
[..]
Opvallend hoeveel groter de zuigbreedte van de Neato is tov de Roomba.
quote:
Als de Neato zo hard zou botsen dat het glas er last van heeft had ik nu alleen maar deuken in plinten, deuren en meubilair. Behalve de laser heeft ie ook een botssensor op het apparaat. De aanpassing van de route zal ook wel loslopen.quote:Op maandag 5 mei 2014 21:06 schreef Wasboefer het volgende:
Volgens Neato zou de laser verward kunnen raken door de raampartijen of zou ie gewoon tegen de ramen botsen (wat uiteraard niet echt wenselijk is).
Amateur. Je moet het zaagblad horizontaal gebruiken, veel effectiever als de bot zwenkt.quote:
Hij moet het toch juist erg neat doen?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:07 schreef quirina het volgende:
Als je dit topic al een paar reeksen gevolgd hebt dan lees je dat sommigen wel wat problemen hebben gehad met de Neato. maar dat kan ook toeval zijn.
En bovendien als je Neato het neat doet dan kan je toch ruilen? Je hebt toch garantie.
Coolblue is zeer slecht in onderdelen verkoop.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 09:48 schreef Resistor het volgende:
[..]
Amateur. Je moet het zaagblad horizontaal gebruiken, veel effectiever als de bot zwenkt.
Stofzuigerbot staat hier ook nog op het verlanglijstje, vandaar dat ik dit topic al langer volg. Nog niet echt een keuze kunnen maken, maar dat komt nog wel, ik zat te denken aan een Neato, maar best wel opvallend dat Coolblue bij veel onderdelen 'uitverkocht' of zelfs 'niet meer leverbaar' heeft. Is er iets mis met die dingen?
Lijkt me zeker wel wat, maar is wel prijzig, zeg...quote:Op zondag 11 mei 2014 22:19 schreef VacaLoca het volgende:
Is dit wat denken jullie? Miele maakt volgens mij meestal wel degelijke producten.
Wordt de software van de andere modellen ook niet geupdate dan?quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:58 schreef AnkeV het volgende:
zuigmond is in alle geval veel groter. Ik heb de 70e en deze is zeker beter in de hoeken dan de signature. Ook is de software gebaseerd op een ander OS. Maw, de lidar (laser) wordt nu 360 graden aangestuurd.
Zelf zou ik opteren voor de topversie aangezien de kostprijs van de accessoires LOS de totale prijs te boven gaat.
Damn, 90 minuten is wel een stuk beter dan de 45 minuten die de XV-15 doet.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:23 schreef AnkeV het volgende:
Haal met mijn Botvac rijtijden tot 90min. Geen idee waardoor. Voordeel is zeker de grote opvangbak. Voor de rest geen opmerkingen. Ik zou niet weten welke versie ik zou aankopen. Denk dat ik de huidige hou. Trouwens, de signatures blijven evenens in productie tot midden 2015.
Op de site van robotdiscounter kun je wel Neato's reserveren. En het is een stuk goedkoper dan bij robocleaners, hoe kan dat? Weet je ook waarom ze geroyeerd zijn?quote:Op zondag 8 juni 2014 15:36 schreef AnkeV het volgende:
Eerlijkheidshalve zal ik ook eens even een paar opmerkingen geven:
a) robotdiscounter verkoopt geen Neato's --> is geroyeerd door de importeur
Klopt, maar mijn vorige Neato was op gegeven moment zo erg dat ie nog geen 5 minuten kon rijden zonder weer te moeten laden. Weet niet of dat een software fout was of dat de batterijen echt zo slecht zijn, maar ik merk aan mijn huidige dat het ook langzaam achteruit loopt.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:40 schreef AnkeV het volgende:
De afweging is simpel. Lithiums kosten een fortuin en hebben een garantie van 1 jaar.
Als de Botvac 3x herlaadt kan die 90x3 = 270m2 rijden. Dit is gewoon meer dan genoeg.
Op www.robocleaners.nl zie ik eveneens de accessoires staan en de batterijen zijn dus aangepast.
Maw, liever een goedkoper toestel en elke 2 jaar batterijen vervangen, dan 250 euro meer betalen.
Zolang de machine herlaadt, wat die perfect doet, kan je gewoon een heel huis reinigen.
Het 360 graden patroon is leuk aangezien de machine nu ook achter zich scant en daardoor sneller rijdt.
ik mag het hele ding opsturen van redcoon. Ik heb er eigenlijk weinig zin in omdat het volgens mij echt aan de accu ligt. Dat heb ik ook aangegeven, maar ik kan alleen het hele ding opsturen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:16 schreef Aventura het volgende:
Pfft, hier ook een dode accu volgens mij. Ik haal m na een paar dagen niet gebruikt tevoorschijn, geeft-ie na 5 minuren al aan dat de battery low is. Erg vervelend vooral als je op een andere verdieping dan de lader bezig bent
Idem hier. Moet ook maar eens contact gaan opnemen met Neato. Weet alleen niet meer precies van wie ik de Neato had overgekochtquote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:16 schreef Aventura het volgende:
Pfft, hier ook een dode accu volgens mij. Ik haal m na een paar dagen niet gebruikt tevoorschijn, geeft-ie na 5 minuren al aan dat de battery low is. Erg vervelend vooral als je op een andere verdieping dan de lader bezig bent
Enig idee over wat voor prijs we dan praten ?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:26 schreef AnkeV het volgende:
Als er heel wat mensen zijn die een Botvac wensen, pm mij dan.
Ik kan wel iets regelen met mijn collega die de CEO van Neato kent.
Qua technologie vind ik de Neato's nog steeds geweldig. Eén van de weinigen, zo niet de enige, robotstofzuiger die ook echt zuigkracht heeft en niet als een stuiterbal de hele kamer door gaat. Als ze nou eens een degelijke accu zouden gebruiken dan is het hands down de beste.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:39 schreef Loveless85 het volgende:
Wel een succesnummer die Neato's hé? AnkeV, die accu problemen waren toch opgelost?
Oh geloof ik zo, qua techniek. Al zou ik er dus al geen kopen omdat je echt bizar veel leest over accuproblemen. En dat is dan weer iets waar ik met mn Roomba nog nooit last van heb gehad. Die heeft misschien minder verfijnde techniek, maar die blijft gewoon 2 uur karren, en dan is het ook schoon. En na 2 jaar rijdt hij nog steeds 2 uur op een accu.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:48 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Qua technologie vind ik de Neato's nog steeds geweldig. Eén van de weinigen, zo niet de enige, robotstofzuiger die ook echt zuigkracht heeft en niet als een stuiterbal de hele kamer door gaat. Als ze nou eens een degelijke accu zouden gebruiken dan is het hands down de beste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |