Kan ik me goed voorstellen hoor.quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:53 schreef Shivo het volgende:
Ik zal wel een linkse idealist zijn maar traders zijn wat mij betreft het schuim der aarde die er puur op gericht zijn het systeem uit te buiten. Hoe je jezelf dan nog in de spiegel kunt aankijken daar snap ik niks van.
Zo, terug naar de orde van de dag.
Zo kennen we je weer, met gestrekt rechterbeen kort door de bochtquote:Op zaterdag 19 april 2014 18:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is wel de algemene opvatting, eringeramd door jaren linkse schoolboeken. Die arme Afrikanen zijn zomaar pardoes in corruptie en gruwelijke zelfverrijking belandt, door ons, foute blankmannen.
Ze hebben het meer aan zichzelf te wijten (te weinig georganiseerde opstanden) dan aan jou en mij, dat is ontegenzeggelijk waar.
Je wilde ontkennen dat de Nederlandse scholen jou en mij aangeleerd hebben dat het Westen schuld heeft aan werkelijk alle ellende in de wereld? Die arme Afrikaantjes, zielig, zwak en verdrukt die wij moeten helpen, omdat wij ze uitgezogen en tot slaaf gemaakt hebben, omdat wij zo enorm racistisch zijn?quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zo kennen we je weer, met gestrekt rechterbeen kort door de bocht
Ja, dat ontken ik. Wat mij geleerd is op school is dat als je de mogelijkheid hebt om iemand te helpen, je dat ook hoort te doen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je wilde ontkennen dat de Nederlandse scholen jou en mij aangeleerd hebben dat het Westen schuld heeft aan werkelijk alle ellende in de wereld? Die arme Afrikaantjes, zielig, zwak en verdrukt die wij moeten helpen, omdat wij ze uitgezogen en tot slaaf gemaakt hebben, omdat wij zo enorm racistisch zijn?
Als je iets meer van de wereld ziet, leer je juist dat die weg-met-ons paternalistische Gutmenschlichkeit nergens op slaat en juist de armen in "derde wereld"landen enorm groeien en ontwikkelen en middenklasse worden. Dat je een arme klasse overhoudt, zit in elke maatschappij.
Niks kort door de bocht, juist een wijdere blik.
is historisch gezien gewoon waar trouwens. Ga jezelf nou niet als zielige van racisme beschuldige blanda lopen profileren heuj.quote:wij ze uitgezogen en tot slaaf gemaakt hebben
Ik weet genoeg.quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:28 schreef Barbusse het volgende:
Dit trouwens:
[..]
is historisch gezien gewoon waar trouwens.
Volgens mij nou juist nietquote:
Zwart-wit? Dat is nu net dat hardnekkige "het Westen is schuldig aan de slavenhandel"-mantra.quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Volgens mij nou juist niet![]()
De wereld is niet zo zwart-wit en links-rechts als dat je stelt
Zelfreflectie ontbeer je een beetje vrees ikquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zwart-wit? Dat is nu net dat hardnekkige "het Westen is schuldig aan de slavenhandel"-mantra.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zelfreflectie ontbeer je een beetje vrees ikJij bent net zo zwart bezig kerel. Tragisch, zeer tragisch...
In stellen dat het alleen maar te danken is aan corrupte Afrikaantjes en dat wij allemaal opgevoed worden met het idee dat het onze schuld is. Bijvoorbeeld. Er zijn er nog meer. Maar daar wordt je dan doorgaans over aangesproken door andere users in het betreffende topic.quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]ik ken mezelf heel goed, dank je.
Waar ben ik 'zwart-wit' bezig?
L-Ghid it-Tajjeb, kersje!quote:Op zondag 20 april 2014 13:49 schreef CherryOnTop het volgende:
Vrolijk pasen! Niet dat ik het vier, maar toch
[ afbeelding ]
Godver, mijn trommelvliezen!quote:
Nee, maar wel heel lief hoorquote:
ik wist niet eens dat het niet meer op 30 april gevierd wordtquote:Op zondag 27 april 2014 21:36 schreef Gaoxing het volgende:
Heeft iemand gekoningsdagd? Wij echt helemaal niet. Nu ik erover nadenk..... we staan ook nog totaal niet ingeschreven bij het consulaat.
Jawel. De bitterballen en haring waren lekker en het volkslied werd zeer vals meegeblérd. De ambassadeur heeft een mooie tuin en is een vreselijke natbal.quote:Op zondag 27 april 2014 21:36 schreef Gaoxing het volgende:
Heeft iemand gekoningsdagd? Wij echt helemaal niet. Nu ik erover nadenk..... we staan ook nog totaal niet ingeschreven bij het consulaat.
Ontvangst bij de ambassadeur is vandaag, maar dan op zo 'n tijd dat ik nog op werk zitquote:Op zondag 27 april 2014 21:36 schreef Gaoxing het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |