abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138955732
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:50 schreef theunderdog het volgende:
Zou het wel krankzinnig vinden als wij met "wat zuiniger" doen zo,n actie van Rusland kunnen overleven..

Dan staan wij wel erg sterk.
Ik denk dat het vrij makkelijk is. 30% minder. Maar zoals DeJori duidelijk laat zien, zijn er alternatieven. We zullen dus minder dan 30% hoeven te bezuinigen. Ik denk dat dat vrij makkelijk kan als men een beetje op de boiler let. In Australia heeft men met Public awareness het waterverbruik ook terug kunnen brengen.

Anyway, een beetje een sidetrack. Ik denk echt nu ik er over nadenk dat Russisch gas als excuus wordt gebruikt niet in te grijpen, en dat begrijp ik eigenlijk wel.
pi_138955744
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

komt een heel end hoor samen met eigen gas

dan stort de economie van rusland helemaal in
Waarom doet Putin dan nog zo dapper?

Rusland heeft zelfs sancties van ons weggelachen..
  woensdag 16 april 2014 @ 20:54:49 #273
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_138955788
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Omdat dit soort acties veel kosten en niemand in het westen dit soort economische WMD's wil inzetten voor Oekraïne.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_138955792
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:53 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik denk dat het vrij makkelijk is. 30% minder. Maar zoals DeJori duidelijk laat zien, zijn er alternatieven. We zullen dus minder dan 30% hoeven te bezuinigen. Ik denk dat dat vrij makkelijk kan als men een beetje op de boiler let. In Australia heeft men met Public awareness het waterverbruik ook terug kunnen brengen.

Anyway, een beetje een sidetrack. Ik denk echt nu ik er over nadenk dat Russisch gas als excuus wordt gebruikt niet in te grijpen, en dat begrijp ik eigenlijk wel.
Verklaar?
pi_138955817
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:53 schreef theunderdog het volgende:

Misschien omdat Putin begrijpt dat het Westen geen drol geeft om Oekraine? De symbolische santies zijn bluf.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:54 schreef theunderdog het volgende:
Verklaar?
Oekraine is het gewoon niet waard om economische groei op te geven met hardere sancties (denk ik).
pi_138955875
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:54 schreef DeJori het volgende:

[..]

Omdat dit soort acties veel kosten en niemand in het westen dit soort economische WMD's wil inzetten voor Oekraïne.
Putin kan dus eigenlijk vooraf al wel bekijken wat het westen wel en niet wil doen, en daarmee kan hij zelf zien hoever hij kan gaan?

Zou hij in principe gewoon heel Oekraïne kunnen bezetten zonder dat het westen echt harde maatregelen gaat geven? de geschiedenis herhaalt zich gewoon weer?
  woensdag 16 april 2014 @ 20:57:08 #277
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138955881
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:28 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Een NAVO land binnenvallen staat gelijk aan de VS aan vallen. Gaat dus nooit gebeuren en ook al zou het niet lid zijn van de NAVO dan nog heeft Poetin geen enkele reden om bijvoorbeeld Polen binnen te vallen en het is ook vrijwel onmogelijk om het bezet te houden.
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:28 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Een NAVO land binnenvallen staat gelijk aan de VS aan vallen. Gaat dus nooit gebeuren en ook al zou het niet lid zijn van de NAVO dan nog heeft Poetin geen enkele reden om bijvoorbeeld Polen binnen te vallen en het is ook vrijwel onmogelijk om het bezet te houden.
Ik acht de kans best aanwezig hoor. Poetin is als een klein kind koekjes aan het pikken en hoopt dat niemand daar moeilijk over doet. In plaats van dat het kindje tot de orde wordt geroepen gebeurd er helemaal niks. Waarom zou Poetin niet even aftasten of hij een deel van een random land kan pikken.
pi_138955936
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:55 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Misschien omdat Putin begrijpt dat het Westen geen drol geeft om Oekraine? De symbolische santies zijn bluf.

[..]

Oekraine is het gewoon niet waard om economische groei op te geven met hardere sancties (denk ik).
Nooit?

Rusland kan gewoon dood en verderf zaaien in Oekraine zonder dat het westen daar echt iets tegen gaat doen?
  woensdag 16 april 2014 @ 20:59:15 #279
361691 DeJori
pi_138955977
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Putin kan dus eigenlijk vooraf al wel bekijken wat het westen wel en niet wil doen, en daarmee kan hij zelf zien hoever hij kan gaan?

Zou hij in principe gewoon heel Oekraïne kunnen bezetten zonder dat het westen echt harde maatregelen gaat geven? de geschiedenis herhaalt zich gewoon weer?
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nooit?

Rusland kan gewoon dood en verderf zaaien in Oekraine zonder dat het westen daar echt iets tegen gaat doen?
Zie hier de reden waarom zoveel voormalig USSR landen nu lid zijn van de NAVO.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_138956009
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:59 schreef DeJori het volgende:

[..]

[..]

Zie hier de reden waarom zoveel voormalig USSR landen nu lid zijn van de NAVO.
Rusland is een land zonder geweten?
  woensdag 16 april 2014 @ 21:00:08 #281
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138956014
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:57 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

[..]

Ik acht de kans best aanwezig hoor. Poetin is als een klein kind koekjes aan het pikken en hoopt dat niemand daar moeilijk over doet. In plaats van dat het kindje tot de orde wordt geroepen gebeurd er helemaal niks. Waarom zou Poetin niet even aftasten of hij een deel van een random land kan pikken.
Onzin, hij heeft er niks aan om Polen binnen te vallen. Poetin is gewoon een rationeel en slim persoon.
Anti-Turkije
pi_138956074
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:58 schreef theunderdog het volgende:
Nooit?

Als Rusland te ver gaat zal de EU bevolking (met name Baltische staten en Oost Europa) en USA bevolking niet langer tevreden zijn met symbolische sancties. Dat is de grens voor Poetin denk ik. Ik denk echter dat Poetin ongestraft heel Oost Oekraine en misschien ook nog Odessa in kan pakken.

West Oekraine is denk ik lastiger omdat die bevolking denk ik zo anti-Rusland is, dat daar geen mooie beelden van gaan komen. Bovendien heeft West Oekraine sterke historische banden met Polen. Ik denk, als Rusland ook West Oekraine wil, dat dan de shit de fan gaat raken.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:01:27 #283
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138956079
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:00 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Onzin, hij heeft er niks aan om Polen binnen te vallen. Poetin is gewoon een rationeel en slim persoon.
Als hij er niks aan heeft doet ie dat ook niet, maar wellicht zijn er best landen die hij in zou willen pikken. Geen idee waar Rusland belangen zit. Dan kan Poetin op een subtiele manier uittesten hoe de EU reageert.
pi_138956120
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:45 schreef DeJori het volgende:

[..]

Het zou een hoop geld kosten en daardoor een flinke deuk in de economie opleveren hoor, maar de gevolgen voor Rusland zouden waarschijnlijk nog wel wat groter zijn :9
Tegen dat we dat allemaal geregeld hebben is de pijplijn naar China ook af. In Azie betalen ze momenteel meer voor gas. Europa: 10$-11$ per mcf, China 12$ Japan 17$
De VS zou kunnen verkopen aan 9$, maar de Russen kunnen tot 6$ zakken als ze willen.
En de VS zou natuurlijk geld verliezen, want voor datzelfde gas kunnen ze in Azië veel meer krijgen.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:03:11 #285
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138956160
Ik denk trouwens dat Poetin gewoon kijkt waar het strandt :D
pi_138956165
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:01 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Als Rusland te ver gaat zal de EU bevolking (met name Baltische staten en Oost Europa) en USA bevolking niet langer tevreden zijn met symbolische sancties. Dat is de grens voor Poetin denk ik. Ik denk echter dat Poetin ongestraft heel Oost Oekraine en misschien ook nog Odessa in kan pakken.

West Oekraine is denk ik lastiger omdat die bevolking denk ik zo anti-Rusland is, dat daar geen mooie beelden van gaan komen. Bovendien heeft West Oekraine sterke historische banden met Polen. Ik denk, als Rusland ook West Oekraine wil, dat dan de shit de fan gaat raken.
Ik denk dat Polen ergens staat te springen met Rusland te vechten.

Er is vrijwel geen volk dat de Russen zo haat.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:04:58 #287
361691 DeJori
pi_138956229
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Rusland is een land zonder geweten?
Dat geldt voor alle wereldmachten. De macht over de energiemarkt van het westen die ik net uiteenzette is ook tot stand gekomen over de rug van een hoop slachtoffers in het Midden-Oosten. Hoewel het natuurlijk allemaal niet netjes is zijn er overigens nagenoeg geen slachtoffers gevallen tot zover in dit conflict.

Voordat hier trouwens een flamewar ontstaat wil ik even tegen niemand in het bijzonder melden dat ik geensinds probeer iets goed te praten van geen van beide zijden.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:05:43 #288
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138956265
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:01 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Als hij er niks aan heeft doet ie dat ook niet, maar wellicht zijn er best landen die hij in zou willen pikken. Geen idee waar Rusland belangen zit. Dan kan Poetin op een subtiele manier uittesten hoe de EU reageert.
Alle landen die kunnen en belangen bij heeft zijn al lid van de unie van Poetin.
Anti-Turkije
pi_138956300
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:03 schreef theunderdog het volgende:
Ik denk dat Polen ergens staat te springen met Rusland te vechten.

Er is vrijwel geen volk dat de Russen zo haat.
Yeah, en ze hebben goede reden de Russen te haten.

Echter, de Polen maken geen schijn van kans tegen Rusland natuurlijk zonder NAVO of EU framework.

Anyway, Rusland zou echt dom zijn West Oekraine te pakken. Het beste geval is een "Afghanistan" scenario met een Polen (en andere EU staten + mogelijk USA) dat guerilla's steunt. Zoals ik eerder al postte, denk ik dat Rusland ook Oost Oekraine niet wil inlijven om economische redenen.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:06:33 #290
361691 DeJori
pi_138956323
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:02 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Tegen dat we dat allemaal geregeld hebben is de pijplijn naar China ook af. In Azie betalen ze momenteel meer voor gas. Europa: 10$-11$ per mcf, China 12$ Japan 17$
De VS zou kunnen verkopen aan 9$, maar de Russen kunnen tot 6$ zakken als ze willen.
En de VS zou natuurlijk geld verliezen, want voor datzelfde gas kunnen ze in Azië veel meer krijgen.
Als er geen handel is tussen Rusland en Europa gaat de prijs hier ook vanzelf omhoog.
pi_138956353
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:04 schreef DeJori het volgende:

[..]

Dat geldt voor alle wereldmachten. De macht over de energiemarkt van het westen die ik net uiteenzette is ook tot stand gekomen over de rug van een hoop slachtoffers in het Midden-Oosten. Hoewel het natuurlijk allemaal niet netjes is zijn er overigens nagenoeg geen slachtoffers gevallen tot zover in dit conflict.

Voordat hier trouwens een flamewar ontstaat wil ik even tegen niemand in het bijzonder melden dat ik geensinds probeer iets goed te praten van geen van beide zijden.
Mwau, ik weet niet of je alle wereldmachten moet generaliseren.

De VS is ook lang niet altijd netjes geweest, integendeel. Maar de manier hoe Rusland nu tewerk gaat, inclusief koudeoorlog propaganda is toch wel van een andere orde.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:07:58 #292
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138956397
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mwau, ik weet niet of je alle wereldmachten moet generaliseren.

De VS is ook lang niet altijd netjes geweest, integendeel. Maar de manier hoe Rusland nu tewerk gaat, inclusief koudeoorlog propaganda is toch wel van een andere orde.
Nee hoor.
The view from nowhere.
pi_138956433
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:06 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Echter, de Polen maken geen schijn van kans tegen Rusland natuurlijk zonder NAVO of EU framework.

Anyway, Rusland zou echt dom zijn West Oekraine te pakken. Het beste geval is een "Afghanistan" scenario met een Polen (en andere EU staten + mogelijk USA) dat guerilla's steunt. Zoals ik eerder al postte, denk ik dat Rusland ook Oost Oekraine niet wil inlijven om economische redenen.
Maar Polen zit in de NAVO he.
pi_138956444
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:07 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Nee hoor.
?
pi_138956491
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:06 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Hierboven werd beweert dat Rusland voor militaire redenen deels afhankelijk is van Oost-Oekraïne, kan me voorstellen dat ze dat zelf in handen willen hebben.
pi_138956494
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:06 schreef DeJori het volgende:

[..]

Als er geen handel is tussen Rusland en Europa gaat de prijs hier ook vanzelf omhoog.
Als je de Europese concurrentiepositie om zeep wil helpen en de Amerikaanse industrie wil steunen. Die krijgen nu reeds veel goedkoper gas dan europa.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:09:49 #297
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138956506
The view from nowhere.
pi_138956540
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:07 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Nee hoor.
Toch moet je een kant kiezen, deelnemer.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_138956551
quote:
Ik zeg nergens dat de VS alles goed doet, ik zei zelfs "integendeel"..
  woensdag 16 april 2014 @ 21:10:51 #300
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138956567
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:05 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Alle landen die kunnen en belangen bij heeft zijn al lid van de unie van Poetin.
Kazachstan, Wit-Rusland, Armenie, Transdnestrie, stuk Georgie en dat is het toch :D In die andere sovjetstaten heb je moslimgeziek, dus denk ook niet dat Poetin daar zin in heeft. Zijn afhankelijke vriendjes gaat ie ook niet binnenvallen. Dan blijft een NAVO-land over. Ik wil wel zien wat er gebeurt als Rusland troepen naar de Poolse grens beweegt. Als er dan echt sancties komen kan hij altijd nog terugtrekken en dan is met die laffe EU zo alles weer teruggedraaid :') Dus echt fout kan het niet gaan voor Poetin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')