SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za 26 april Ivo's 300km Mariembourg (nieuwe route)
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kolonel, je bent ook niet echt gebouwd als sprinter he![]()
Als je daar beter in wilt worden zul je wat massa moeten aanzetten. Dus idd, korte zware trainingen. Op de grote plaat staand op de pedalen elke klim op. Dat soort werk.
Oh en niet vergeten daarna heel veel kip, kwark en eieren te eten
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
vast gelopen in de Reciprozaag, chineens carboon schijnt behoorlijk taai te zijnquote:Op woensdag 16 april 2014 07:58 schreef kaasplankje het volgende:
Allemaal natuurlijk razend benieuwd hoe het nu is met Oksels Nepnago. Waar we al een paar dagen niets meer van gehoord hebben nadat ze was gearriveerd bij de douane.
denk wel dat er mensen in dit topic bang zijn dat hij straks nog harder gaat fietsen , als hij die italiaanse vouwfiets inruilt voor een stukje chinees vakwerk
[ Bericht 6% gewijzigd door dop op 16-04-2014 08:09:58 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Ik lees nu pas het vorige topic terug. Ik begrijp Knut ook wel. Na al die dopingverhalen in het wedstrijdrennen maar het zou mij ook niet verbazen als er dopers tussen zitten die het voor de Strava segmenten doen. Overal is wel wat voor te zeggen.
Wat ik alleen zo jammer vind met Strava is dat je toch een soort van anoniem elkaar af kan blaffen. Bijv. Flaggen omdat jij die snelheid niet haalt en de ander wel. In een auto met je Strava aan een segment gaan rijden. Dan mis je toch heel het idee van Strava?
Mij hoor je ook niet zeggen dat je dan maar wedstrijden moet gaan rijden, dat moet iedereen voor zich weten hoor. Maar ik vind het een beetje te ver gaan voor een applicatie waarin je kan zien wat anderen op dat stukje weg doen. My bet.Haters gonna hate.![]()
Oh en over dat doping voel ik mij niet aangesproken, dat anderen dan doen tsja daar kan ik ook niks aan doen. En overigens zijn er bij de dames dit jaar veel meer controles al geweest. Ben ook al op het potje gegaan.Haters gonna hate.![]()
Rijd ik een keer premie, blijk ik mijn transponder kwijt te zijn, waarschijnlijk door een valpartij afgelopen weekend.![]()
![]()
Mijn Japanse whisky staat ook al 1.5 maand bij de douanequote:Op woensdag 16 april 2014 07:58 schreef kaasplankje het volgende:
Allemaal natuurlijk razend benieuwd hoe het nu is met Oksels Nepnago. Waar we al een paar dagen niets meer van gehoord hebben nadat ze was gearriveerd bij de douane.![]()
Ze nemen de tijd.![]()
Een extra bijzondere die hier niet te koop is? Want de betere whisky zaken (bijv Whiskybase in Rotterdam) hebben de laatste jaren een steeds uitgebreidere keuze in Japanse whisky'squote:Op woensdag 16 april 2014 09:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mijn Japanse whisky staat ook al 1.5 maand bij de douane![]()
Ze nemen de tijd.Mijn foto's op Flickr!
Dat is kut. Ik vind het zo dom dat je dan niet meer in de uitslag komt. Zo'n chip hoort een hulpmiddel te zijn..quote:Op woensdag 16 april 2014 09:28 schreef FastFox91 het volgende:
Rijd ik een keer premie, blijk ik mijn transponder kwijt te zijn, waarschijnlijk door een valpartij afgelopen weekend.![]()
Fiets wéér bij de fm. Voorderailleur blíjft aanlopen op de 50/12... Nu de vierde keer dat ik er mee terug moest. Wordt t gefikst en na 2 ritten loopt ie weer aan. Wordt er langzamerhand moedeloos van. En zodra je bij de werkplaats staat wordt er gedaan of je achterlijk bent.![]()
Al eens een andere fm geprobeerd?quote:Op woensdag 16 april 2014 09:51 schreef muzas het volgende:
Fiets wéér bij de fm. Voorderailleur blíjft aanlopen op de 50/12... Nu de vierde keer dat ik er mee terug moest. Wordt t gefikst en na 2 ritten loopt ie weer aan. Wordt er langzamerhand moedeloos van. En zodra je bij de werkplaats staat wordt er gedaan of je achterlijk bent..![]()
Ja, extra bijzonder. Zitten een paar whiskyflessen bij die alleen door de winkel in Osaka gebotteld wordenquote:Op woensdag 16 april 2014 09:50 schreef Gripper het volgende:
[..]
Een extra bijzondere die hier niet te koop is? Want de betere whisky zaken (bijv Whiskybase in Rotterdam) hebben de laatste jaren een steeds uitgebreidere keuze in Japanse whisky'sEn was daar veel goedkoper natuurlijk. Maar het is vooral een souvenir, zelf bij elkaar gesprokkeld, in een doos gestopt en naar huis gestuurd. Dat was al bijna 3 maanden terug
![]()
De whiskybase shop is fijn en op zo'n 300 meter van mijn nieuwe voordeur![]()
![]()
Niet zolang ze het hier gratis/onder service fiksen. Wat uiteraard top is. Maar niet minder irritant. En ze staan toch redelijk goed aangeschreven. Maar een andere wordt steeds aanlokkelijker zo idd.quote:![]()
Das wel balen!quote:Op woensdag 16 april 2014 09:28 schreef FastFox91 het volgende:
Rijd ik een keer premie, blijk ik mijn transponder kwijt te zijn, waarschijnlijk door een valpartij afgelopen weekend.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Hebben ze je derailleur er al eens afgehaald? Misschien dat die veer z'n werk niet goed meer doet. Wellicht kun je voorstellen om een weekje met een andere derailleur te rijden om te kijken of dat het euvel verhelpt.![]()
Volgens mij niet. En de kabel die er aan zit is tussen het dopje en de derailleur ook 'frayed'. Volgens hen niet van invloed. Ze doen het telkens af als iets kleins. En ik kan iedere keer terug.quote:Op woensdag 16 april 2014 10:05 schreef keesfietst het volgende:
Hebben ze je derailleur er al eens afgehaald? Misschien dat die veer z'n werk niet goed meer doet. Wellicht kun je voorstellen om een weekje met een andere derailleur te rijden om te kijken of dat het euvel verhelpt.![]()
"In before: Patroon roept... alsof jij ooit op de 12 rijd!"quote:Op woensdag 16 april 2014 09:51 schreef muzas het volgende:
Fiets wéér bij de fm. Voorderailleur blíjft aanlopen op de 50/12... Nu de vierde keer dat ik er mee terug moest. Wordt t gefikst en na 2 ritten loopt ie weer aan. Wordt er langzamerhand moedeloos van. En zodra je bij de werkplaats staat wordt er gedaan of je achterlijk bent.
everyone's a critic...
even you ! !![]()
quote:Op woensdag 16 april 2014 07:58 schreef kaasplankje het volgende:
Allemaal natuurlijk razend benieuwd hoe het nu is met Oksels Nepnago. Waar we al een paar dagen niets meer van gehoord hebben nadat ze was gearriveerd bij de douane.Brief gekregen, moest factuur indienen. Da's gedaan.
![]()
quote:Op woensdag 16 april 2014 07:59 schreef dop het volgende:
[..]
vast gelopen in de Reciprozaag, chineens carboon schijnt behoorlijk taai te zijn
denk wel dat er mensen in dit topic bang zijn dat hij straks nog harder gaat fietsen , als hij die italiaanse vouwfiets inruilt voor een stukje chinees vakwerk![]()
![]()
Voor mij is dit heel simpel: enkel GPS apparaten met hartslag en cadans info toelaten op de leaderboards. Zo kun je snel genoeg zien of iemand valse informatie aan het uploaden is.quote:Op woensdag 16 april 2014 08:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Wat ik alleen zo jammer vind met Strava is dat je toch een soort van anoniem elkaar af kan blaffen. Bijv. Flaggen omdat jij die snelheid niet haalt en de ander wel. In een auto met je Strava aan een segment gaan rijden. Dan mis je toch heel het idee van Strava?![]()
Als dat na de derrie is kan dat geen invloed hebben. Als het tussen je schakelgreep en derrie zit kan het wel van invloed zijn denk ikquote:Op woensdag 16 april 2014 10:11 schreef muzas het volgende:
[..]
Volgens mij niet. En de kabel die er aan zit is tussen het dopje en de derailleur ook 'frayed'. Volgens hen niet van invloed. Ze doen het telkens af als iets kleins. En ik kan iedere keer terug.
Gerafeld dus?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Want die data kan niet door digitalEPO heen?quote:Op woensdag 16 april 2014 10:20 schreef jsprbcn het volgende:
[..]
Voor mij is dit heel simpel: enkel GPS apparaten met hartslag en cadans info toelaten op de leaderboards. Zo kun je snel genoeg zien of iemand valse informatie aan het uploaden is.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zeker wel, maar je hebt dan meerdere parameters die je kunt checken, en daarbij is het te zien aan de grafieken:quote:Op woensdag 16 april 2014 10:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Want die data kan niet door digitalEPO heen?
Zonder:
Met digital EPO:![]()
![]()
Met de 50 voor zal muzas heus wel eens de 12 nodig hebben. Hij heeft afgelopen jaar behoorlijke stappen gemaakt.quote:Op woensdag 16 april 2014 10:18 schreef the_critic het volgende:
[..]
"In before: Patroon roept... alsof jij ooit op de 12 rijd!"Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Kopje af soberso.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Jij bent echt je leven aan het beteren hequote:Op woensdag 16 april 2014 10:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Met de 50 voor zal muzas heus wel eens de 12 nodig hebben. Hij heeft afgelopen jaar behoorlijke stappen gemaakt.![]()
Poeslief ben je ineens.Mijn foto's op Flickr!
Het is een beetje eng. Is hij van persoonlijkheid gewisseld met missPatroon?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Intrigerende gedachte...die training in omgang met autisten heeft hem in elk geval heel erg veranderd. Misschien herkende hij teveel van zichelf in het cursusmateriaal?quote:Op woensdag 16 april 2014 10:52 schreef kanovinnie het volgende:
Het is een beetje eng. Is hij van persoonlijkheid gewisseld met missPatroon?Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Of hij herkent bij Muzas het en 1 en ander en gaat daar nu op de juiste manier mee om.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Intrigerende gedachte...die training in omgang met autisten heeft hem in elk geval heel erg veranderd. Misschien herkende hij teveel van zichelf in het cursusmateriaal?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik weet nu beter hoe ik met jullie om moet gaan. Deed altijd verkeerd. Moet zeggen dat ik ook wel wat herkende in de kenmerken van autisme.
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Haha, alsof die bolle biercoholist ooit op de 50-12 rijdtquote:Op woensdag 16 april 2014 11:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of hij herkent bij Muzas het en 1 en ander en gaat daar nu op de juiste manier mee om.
Mijn foto's op Flickr!
Je mag niet auti's pesten. Stomme Gripquote:Op woensdag 16 april 2014 11:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Haha, alsof die bolle biercoholist ooit op de 50-12 rijdtMaar ik kan 't mis hebben...![]()
Even voor de duidelijkheid, heb je het nou over Hercules Muzas, patroon of over jezelf? Het zal niet de eerste keer zijn dat je zat op de fiets stapt.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Haha, alsof die bolle biercoholist ooit op de 50-12 rijdtOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik had het over die bolle rooie Muzas. Kijken of ie hapt.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, heb je het nou over Hercules Muzas, patroon of over jezelf? Het zal niet de eerste keer zijn dat je zat op de fiets stapt.
Ik heb een 53-11, en trap die ook (of júist) als ik dronken ben rond met een cadans van 94
Mijn foto's op Flickr!
57 km/uur? Straffe snelheid voor een aangeschoten wielrenner!quote:Op woensdag 16 april 2014 11:32 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik had het over die bolle rooie Muzas. Kijken of ie hapt.
Ik heb een 53-11, en trap die ook (of júist) als ik dronken ben rond met een cadans van 94Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik hoorde kaas en dop ook regelmatig kermen dat het wel ietsje rustiger mochtquote:Op woensdag 16 april 2014 11:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
57 km/uur? Straffe snelheid voor een aangeschoten wielrenner!
Mijn foto's op Flickr!
hihaho![]()
Ben benieuwd. Ze gingen nog moeilijk doen "Ja dan hoor je wel wanneer je 'm terug krijgt". Ja wat dacht je van vandaag? "Kijk hoeveel fietsen we doen". Ja dan had je 't de vorige keer meteen goed moeten doen krentenbol.![]()
Ik zet wel wat op twitter.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:52 schreef muzas het volgende:
hihaho![]()
Ben benieuwd. Ze gingen nog moeilijk doen "Ja dan hoor je wel wanneer je 'm terug krijgt". Ja wat dacht je van vandaag? "Kijk hoeveel fietsen we doen". Ja dan had je 't de vorige keer meteen goed moeten doen krentenbol.![]()
Daar zat nog weet ik hoe veel weken tussen hentaibeertje van mequote:Op woensdag 16 april 2014 11:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vorige keer krijg je wel gelijk je broek anders![]()
Ondankbare bolle alcoholist.![]()
Dit is bijna eng. Het is maar goed dat je me 3 posts later voor autist uitmaakt, anders zou ik me zorgen gaan maken om jequote:Op woensdag 16 april 2014 10:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Met de 50 voor zal muzas heus wel eens de 12 nodig hebben. Hij heeft afgelopen jaar behoorlijke stappen gemaakt.![]()
![]()
Ik kan best lief zijn dikkie. Ontmoet mij maar eens in het echt, Gripper was ook gelijk verkochtquote:Op woensdag 16 april 2014 11:57 schreef muzas het volgende:
[..]
Dit is bijna eng. Het is maar goed dat je me 3 posts later voor autist uitmaakt, anders zou ik me zorgen gaan maken om je
beetje vervelend dat sommige mensen in het eggie best lief zijn, maar op het forum graag een beetje de stoere relnicht uithangen... J is best een leuke vent, Patty is (even de afgelopen 2 dgn buiten beschouwing gelaten) gewoon een naar en arrogant mannetje... (hopenlijk houd zijn nieuwe houding stand... )
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Had niet anders verwacht. Je had echt niet zo'n griet naast je zitten als je tegen haar net zo betweterige koning apenrots deed als hier![]()
![]()
Kwam deze tegen in ander topic in wielrennen
waarom deed men dit?![]()
![]()
(zo'n debiel groot frame bouwen zeg maar)![]()
was inderdaad helemaal hip in de 90's...
Boardman reed op zo een Y-vorm frame toch ook zijn werelduur record?everyone's a critic...
even you ! !![]()
Was het ook niet zo dat, met de huidige carbon technieken, de enige reden van de diamandvorm-frames is dat het moet van de UCI/oid? En dat ze veel efficiënter kunnen, nu je eigenlijk alle vrijheid van vorm hebt?![]()
Maar je krijgt toch loeizware frames zoquote:Op woensdag 16 april 2014 12:25 schreef the_critic het volgende:
was inderdaad helemaal hip in de 90's...
Boardman reed op zo een Y-vorm frame toch ook zijn werelduur record?Zeker aangezien de carbontechniek natuurlijk nog in de kinderschoenen stond.
En dan is de gazelle nog van alu/staal zelfs![]()
Die lasnaden![]()
![]()
geen idee... zal wel iets met looks en mogelijk ook kosten te maken hebben..
Momenteel (ik werk met kinderen) rijden ontzettend veel kids weer op dit model gestoelde fietsjes..![]()
Genoeg mensen kinderen/jongeren die dat mooi/stoer vinden denk ik..everyone's a critic...
even you ! !![]()
![]()
trek Y Foil
en in ATB cannondale raven en super V waren ooit hele hippe fietsenIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Giant heeft ook van dit soort frames gehad waar zelfs nog korte tijd mee in het peloton is gekoerst (werden echter vrijwel direct verboden).quote:Op woensdag 16 april 2014 12:58 schreef dop het volgende:
[ afbeelding ]
trek Y Foil
en in ATB cannondale raven en super V waren ooit hele hippe fietsen![]()
Deels omdat het oneerlijke concurrentie is? Anderzijds omdat er normen zijn waar je fiets aan moet voldoen. Je mag ook geen ligstuur.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
uci regels zijn aangepastquote:
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Mijn god wat een verschrikking.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:09 schreef dop het volgende:
[..]
uci regels zijn aangepast
[ afbeelding ]![]()
Die jaquote:Op woensdag 16 april 2014 13:09 schreef dop het volgende:
[..]
uci regels zijn aangepast
[ afbeelding ]![]()
Daarmee koersen![]()
![]()
![]()
bijna mooi van lelijkheid (cervelo barrachi)Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Volgens mij ook deels omdat UCI geen idee heeft waar het mee bezig is. Net als die belachelijke regels waaraan een werelduurrecordfiets moet voldoen (en de 100-en aanpassingen van het beleid) en bv de volledig achterhaalde 6.8 kilo regel.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Deels omdat het oneerlijke concurrentie is? Anderzijds omdat er normen zijn waar je fiets aan moet voldoen. Je mag ook geen ligstuur.![]()
Ik weet niet wie Patty is. Patroon is iemand andersquote:Op woensdag 16 april 2014 12:17 schreef the_critic het volgende:
beetje vervelend dat sommige mensen in het eggie best lief zijn, maar op het forum graag een beetje de stoere relnicht uithangen... J is best een leuke vent, Patty is (even de afgelopen 2 dgn buiten beschouwing gelaten) gewoon een naar en arrogant mannetje... (hopenlijk houd zijn nieuwe houding stand... )
Gelukkig ben ik op het forum lief en in het echte leven een relnicht.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:17 schreef the_critic het volgende:
beetje vervelend dat sommige mensen in het eggie best lief zijn, maar op het forum graag een beetje de stoere relnicht uithangen...Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
quote:Jongensdroom
Wilfried de Jong
Aspirant-wielrennertjes, bewaar een foto in je smartphone van Niki Terpstra op weg naar Roubaix: zó moet je fietsen. Zoals Terpstra de laatste kilometers solo naar de beroemde wielerpiste reed, zo hoort het: de rug bijna horizontaal met de weg, de ellebogen in een knik van negentig graden, soepele omwenteling van de benen (detail: let op zijn lange, witte sokken) en hetbovenlichaam zo stil mogelijk houden, zelfs tijdens de zwaarste inspanning.
Zijn tegenstanders weten het al jaren; als Terpstra in die stijl in zijn eentje wegrijdt, ben je reddeloos verloren. De stijl van Terpstra demoraliseert. Toen hij gisteren na de kasseistrook van Hem demarreerde, liet iedereen na korte tijd het hoofd hangen. Terwijl Terpstra – net als alle renners – op sterven na dood was.
Dat draadje slijm in de opengesperde mond toen Terpstra als eerste over de finish kwam. Zo mooi van viezigheid. Afgezien van de tandarts kijkt niemand met plezier in een keel. Maar het spuugdraadje van Niki ontroerde. Tot aan zijn huig mochten we naar binnen gluren.
In Niki’s keel kon je zien hoe slopend en stoffig deze klassieker was geweest. Twee jaar geleden wilde ik zelf ervaren hoe het rijden over kasseien in Noord Frankrijk aanvoelde. Sinds dat ritje doet de wijsvinger van mijn linkerhand raar. Iedere ochtend blijft hij staan terwijl de rest van de vingers buigen.
Een triggerfinger als herinnering aan De Hel van het Noorden. Ik ben er zuinig op, hopelijk is het blijvend.
Terpstra besefte na de finish dat hij een grote held was geworden in eigen land. Na dertien jaar won er weer een Nederlandse coureur in Roubaix. Zijn stem sloeg over bij het woord ‘jongensdroom’. Hij was zijn emoties niet de baas. Hij kon het niet bevatten en niet uitleggen.
Het kostte Terpstra moeite de gewonnen kassei boven zijn hoofd te torsen. Na een paar seconden zette hij het ding snel op de grond. Zo’n steen hoort ook niet in de lucht.
Kasseien doen al eeuwen dienst als plaveisel. Ze worden de grond ingedrukt door auto’s en tractoren. En één dag in het jaar rammen profwielrenners over hun kruin.
Terpstra won de mooiste klassieker op aarde. De beelden van Terpstra’s kop met opengesperde mond tijdens zijn solo op weg naar het einde, ze zullen me altijd bijblijven.
Op het podium straalde Terpstra van oor tot oor. Hij zag er uit als een stripfiguur. Die brutale bek, dat petje met de klep omhoog boven die vrolijke ogen.
De Noordhollandse renner was in de laatste kilometers van de wedstrijd Tête de la course geweest. Ja, nu ik hem zo zag staan, was dat de passende titel voor de winnaar van Parijs-Roubaix 2014: Terpstra was Het Hoofd van de Koers.
http://www.nrc.nl/wilfried/2014/04/14/jongensdroom-2/Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Morgen ga ik leren koersen jongens!
/dienstmededelingOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Denk eraan uurtje factuurtje en neem ook een lekker biertje voor me mee.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:27 schreef kanovinnie het volgende:
Morgen ga ik leren koersen jongens!
/dienstmededeling![]()
quote:Op woensdag 16 april 2014 16:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Denk eraan uurtje factuurtje en neem ook een lekker biertje voor me mee.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja. Afspraak werd afgezegd. Ik sta om kwart over zes bij die fietskantine.jij ook?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nou fiets is weer geregeld, graties/onder service. dus dat is top. Maar goed, dat was de voorgaande 4x ook. We gaan het meemaken![]()
uh ja is goed om daar af te spreken!quote:Op woensdag 16 april 2014 16:48 schreef kanovinnie het volgende:
Ja. Afspraak werd afgezegd. Ik sta om kwart over zes bij die fietskantine.jij ook?If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Ben benieuwd wat voor niveau de rest heeft. Zulke klasbakken als wij zullen er niet snel zijn!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik sprak gisteren een gast die er vrijdag af moest. Hij zei dat ze 55km/h voor de wind fietsten, maar het voor hun brak en het gat alleen maar groter werd, hehe. Ik had er zelf geen teller op.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Allemaal van die Amsterdamse hipster wannabee fietskoeriers denk ik.quote:Op woensdag 16 april 2014 17:05 schreef kanovinnie het volgende:
Ben benieuwd wat voor niveau de rest heeft. Zulke klasbakken als wij zullen er niet snel zijn!If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Komt door die dure fiets natuurlijk. Op je koga was je er allang afgeweestquote:Op woensdag 16 april 2014 17:11 schreef Patroon het volgende:
Ik sprak gisteren een gast die er vrijdag af moest. Hij zei dat ze 55km/h voor de wind fietsten, maar het voor hun brak en het gat alleen maar groter werd, hehe. Ik had er zelf geen teller op.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zo gek is die gedachte niet. Ik ben nu een stuk beter getraind, maar als ik nu weer op de koga stap, voelt het alsof er een scheur in het frame zit. Het helpt mij dus wel degelijk om die snelheden te halen en sneller weer op snelheid na een bocht.quote:Op woensdag 16 april 2014 17:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Komt door die dure fiets natuurlijk. Op je koga was je er allang afgeweestMaar ik kan 't mis hebben...![]()
Dat is waarschijnlijk de reden dat ik mee kon komen maandag en nog niet gewonnen heb op Sloten.quote:Op woensdag 16 april 2014 18:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo gek is die gedachte niet. Ik ben nu een stuk beter getraind, maar als ik nu weer op de koga stap, voelt het alsof er een scheur in het frame zit. Het helpt mij dus wel degelijk om die snelheden te halen en sneller weer op snelheid na een bocht.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik weet natuurlijk niet of het verschil zo groot is tussen lossen of uitfietsen. Ik zit nu ook beter op mijn fiets, waardoor krachtoverbreng beter is.quote:Op woensdag 16 april 2014 18:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk de reden dat ik mee kon komen maandag en nog niet gewonnen heb op Sloten.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Tsja, gevoel zal ook wel meespelen. Denk dat je op een nieuwe fiets of een fiets waar je helemaal happy mee bent harder kan en langer door kan dan op een oud barrel.quote:Op woensdag 16 april 2014 18:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet of het verschil zo groot is tussen lossen of uitfietsen. Ik zit nu ook beter op mijn fiets, waardoor krachtoverbreng beter is.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Mwah, die gaat toch zeker roepen dat er niks beters is dan een meedraaiende Force 22 derailleur. (Topic nog niet verder doorgespit vandaag, maar dit moest ik even kwijt)quote:Op woensdag 16 april 2014 10:18 schreef the_critic het volgende:
[..]
"In before: Patroon roept... alsof jij ooit op de 12 rijd!"2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Heb je sowieso al een tijdje niet meer gezien. Was je druk aan 't fietsen?quote:Op woensdag 16 april 2014 18:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mwah, die gaat toch zeker roepen dat er niks beters is dan een meedraaiende Force 22 derailleur. (Topic nog niet verder doorgespit vandaag, maar dit moest ik even kwijt)Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Veel erger dan dat ding van Graham Obree kan natuurlijk niet. Heb geen plaatjes bibliotheek voorhanden en weet nog steeds niet hoe pics via een aaipet toe te voegen.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:12 schreef dop het volgende:
[ afbeelding ]
bijna mooi van lelijkheid (cervelo barrachi)2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Uploaden op een websitequote:Op woensdag 16 april 2014 18:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Veel erger dan dat ding van Graham Obree kan natuurlijk niet. Heb geen plaatjes bibliotheek voorhanden en weet nog steeds niet hoe pics via een aaipet toe te voegen.
Imgur appquote:Op woensdag 16 april 2014 18:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Veel erger dan dat ding van Graham Obree kan natuurlijk niet. Heb geen plaatjes bibliotheek voorhanden en weet nog steeds niet hoe pics via een aaipet toe te voegen.![]()
Te druk met werken en tussendoor proberen een beetje conditie op te bouwen. Maar deze week weer onderweg in bella Italia.quote:Op woensdag 16 april 2014 18:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je sowieso al een tijdje niet meer gezien. Was je druk aan 't fietsen?
Overigens was het nivo hier de laatste weken toch een beetje klef van de fitties dat ik daar niets aan toe te voegen had.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Hebbie nu al een strava accountje? Voorheen was de smoes dat je een BB had, nu heb je een hipperdepippe iphone dus zou het geen probleem moeten zijn!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Wut wut wuuut??quote:Op woensdag 16 april 2014 17:38 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, nieuw fietsenwinkeltje in 't dorp
http://simplonbikestorewormer.nl/
Waar moet het heen met de exclusiviteit als straks elke jan boerenlul op een Simplon rijdt. Mijn merk wordt gedegradeerd tot het niveau van m'n andere fiets: die van die Taiwanese gigant.
Dan moet m'n 3e fiets maar een baum worden.Mijn foto's op Flickr!
Als je een baum koopt, en dat meen ik serieus, is de kans heel groot dat ik 'm uit je schuur kom jatten. Dus beter neem je d'r mee naar bed en zet je mevrouwgripper in de schuur.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wut wut wuuut??
Waar moet het heen met de exclusiviteit als straks elke jan boerenlul op een Simplon rijdt. Mijn merk wordt gedegradeerd tot het niveau van m'n andere fiets: die van die Taiwanese gigant.
Dan moet m'n 3e fiets maar een baum worden.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Maar wel exclusiever dan een TCR met aanlopende derrie.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Wat vind jij dan wel een boeiend frame?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Iets met meer vorm dan alleen rechte buizen. Ik kick niet zo op 'naam'. Kleur en vorm doet me meerquote:Op woensdag 16 april 2014 19:20 schreef kanovinnie het volgende:
Wat vind jij dan wel een boeiend frame?
Ik blijf de foil en de venge gave frames vinden. Jammer dat ze in mijn maat er zo debiel uitzien.![]()
![]()
Ik zag je edit niet. Maargoed, ik vind zo'n venge opzich wel mooi alleen is het alles behalve exclusief.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja, titanium kom je best vaak tegen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Maar waar de fiets van gemaakt lees je (lees: ik en andere leken) er niet snel vanaf. En kies je titanium dan alleen vanwege de 'exclusiviteit'? Ik zou het materiaal van de fiets eerder afstemmen op het gebruik.
Maar dat is wellicht ook de reden dat ik met zo'n oersaaie alu giant ben geeindigd, ik vind blijkbaar andere dingen belangrijker aan mijn fiets dan 'exclusiviteit' en ben niet gevoelig voor namen oid.![]()
Trouwens, over exclusiviteit, Ik heb nog maar weinig propelletjes op de weg gezien...Zijn nu toch al een tijdje beschikbaar.
![]()
Grote kans dat ik wel met een eenheidsworst eindig hoor, maar ik zit nu nog in dromenland.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
In een knwu criterium heb je wel gelijk, maar dit was een trainingskoers dus stelt niet zo veel voor. 'k snap ook wel dat die vrijwilligers niet alles willen/kunnen bijhouden. 'k baal meer dat m'n chip waarschijnlijk 170km hier vandaan ligt. Woont er iemand in Someren bij Eindhoven?quote:Op woensdag 16 april 2014 09:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat is kut. Ik vind het zo dom dat je dan niet meer in de uitslag komt. Zo'n chip hoort een hulpmiddel te zijn..![]()
Wat heb je nodig uit Someren? Kom er elke dag langs gereden.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:42 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
In een knwu criterium heb je wel gelijk, maar dit was een trainingskoers dus stelt niet zo veel voor. 'k snap ook wel dat die vrijwilligers niet alles willen/kunnen bijhouden. 'k baal meer dat m'n chip waarschijnlijk 170km hier vandaan ligt. Woont er iemand in Someren bij Eindhoven?![]()
Lol, reageert iemand binnen een kwartier. FoK!quote:Op woensdag 16 april 2014 19:57 schreef LethalP het volgende:
[..]
Wat heb je nodig uit Someren? Kom er elke dag langs gereden.![]()
Afgelopen zaterdag was ik betrokken bij een valpartij en die dag ben ik mijn chip kwijtgeraakt. Kans is dus groot dat die ergens ligt waar ik viel. Kerkendijk 45
Hier ergens.![]()
Effe kijken kan toch geen kwaad?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Die weg rijd ik 5x per week,quote:Op woensdag 16 april 2014 20:06 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Lol, reageert iemand binnen een kwartier. FoK!![]()
Afgelopen zaterdag was ik betrokken bij een valpartij en die dag ben ik mijn chip kwijtgeraakt. Kans is dus groot dat die ergens ligt waar ik viel. Kerkendijk 45
[ afbeelding ]
Hier ergens.
Als je ff wat meer info geeft waar je viel, fietspad/weg en hoe dat ding eruit ziet kan ik van de week wel eens kijken.![]()
Haha is het je al gelukt om die Sram voorderr. goed te laten werken? Je overwoog toch ook die Force ivm het aanlopen van de 10v Force?quote:Op woensdag 16 april 2014 18:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mwah, die gaat toch zeker roepen dat er niks beters is dan een meedraaiende Force 22 derailleur. (Topic nog niet verder doorgespit vandaag, maar dit moest ik even kwijt)Maar ik kan 't mis hebben...![]()
quote:Op woensdag 16 april 2014 20:38 schreef LethalP het volgende:
[..]
Die weg rijd ik 5x per week,
Als je ff wat meer info geeft waar je viel, fietspad/weg en hoe dat ding eruit ziet kan ik van de week wel eens kijken.
of
Ook in oranje.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dit is de reden waarom ik een flex abo van 5 jaar heb genomen. Krijg je 5 jaar lang een nieuwe als je hem kwijt raakt. De chip voor een vast abo doet het toch maar max 4 jaar ivm batterij duur.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ben ik mee eens, het doet me niks die Baum. Dat grijs is imo ook veel te treurig.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:17 schreef muzas het volgende:
Maar verder weinig boeiende fiets? op de naam na? Redelijk recht-toe-recht-aan frame.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ja want zwart wit is mooiOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
De eenvoud maakt hem mooi. Ik hou zelf juist weer niet van die venge-achtige fietsen.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:17 schreef muzas het volgende:
Maar verder weinig boeiende fiets? op de naam na? Redelijk recht-toe-recht-aan frame.
Cervelo R3 BMC pro machine.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Wss hadden we dan allemaal de TCR juist niet mooi gevondenquote:Op woensdag 16 april 2014 20:46 schreef muzas het volgende:
Smaken verschillenAnders reden we allemaal op een TCR
Sei wachsam,
quote:Op woensdag 16 april 2014 20:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dit begint eng te worden. Wist dat jij die reactie zou maken.
quote:Op woensdag 16 april 2014 20:49 schreef No-P het volgende:
[..]
Wss hadden we dan allemaal de TCR juist niet mooi gevonden
Als die 'm vindt heb ik wel een mooi verhaal. Maar langer dan 1 minuut kijken hoeft van mij ook niet.quote:Zou wel tof zijn als je een kijkje wil nemen! Die screenshot is vrij exact waar het gebeurde. Als die op straat of de stoep ligt zal iemand 'm wel hebben opgepakt denk ik, maar misschien is die doorgeschoven en ligt die onder de heg.quote:Op woensdag 16 april 2014 20:38 schreef LethalP het volgende:
[..]
Die weg rijd ik 5x per week,
Als je ff wat meer info geeft waar je viel, fietspad/weg en hoe dat ding eruit ziet kan ik van de week wel eens kijken.quote:Op woensdag 16 april 2014 20:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Ook in oranje.'k had 'm van iemand anders overgenomen, maar die batterijduur is vrij lang. Die schatting is gemaakt aan de hand van de ervaringen bij schaatsen, maar daar rijden ze veel meer rondjes.quote:Op woensdag 16 april 2014 20:42 schreef Patroon het volgende:
Dit is de reden waarom ik een flex abo van 5 jaar heb genomen. Krijg je 5 jaar lang een nieuwe als je hem kwijt raakt. De chip voor een vast abo doet het toch maar max 4 jaar ivm batterij duur.![]()
Achja. Ik fiets zelf op de minst mooie slappe, zware zwabberfiets van het forum.
Leuke training gehad, 8x de brug op met verschillende oefeningen.Sei wachsam,
Gek genoeg gaat die fiets wel als de brandweer. Of komt dat door de kleur
Even een vraagje tussendoor. Ik zie het vast over het hoofd maar hoe zet ik mijn kaart zo dat het noorden altijd boven is in plaats van dat het pijltje altijd naar boven gaat?![]()
Misschien handig om te vermelden wat voor apparaat je hebt.quote:Op woensdag 16 april 2014 20:58 schreef KolonelBroodje het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Ik zie het vast over het hoofd maar hoe zet ik mijn kaart zo dat het noorden altijd boven is in plaats van dat het pijltje altijd naar boven gaat?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Bij Garmin -> Settings -> Map -> Orientation -> North Upquote:Op woensdag 16 april 2014 20:58 schreef KolonelBroodje het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Ik zie het vast over het hoofd maar hoe zet ik mijn kaart zo dat het noorden altijd boven is in plaats van dat het pijltje altijd naar boven gaat?![]()
Daar heb je gelijk in. De edge 810.quote:Op woensdag 16 april 2014 20:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Misschien handig om te vermelden wat voor apparaat je hebt.![]()
Goeie fiets is overrated. Pantani fietste ook behoorlijk snel met zo'n fietsjequote:Op woensdag 16 april 2014 20:55 schreef kanovinnie het volgende:
Gek genoeg gaat die fiets wel als de brandweer. Of komt dat door de kleur
Sei wachsam,
Die fietste zeker ook nooit duurtrainingen? Dat schijnt niet te kunnen op die fietsen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Moet ik het als een compliment zien dat een Bianchiboy Baum mooi vind? Straks koop ik een vouwfiets!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Wat vind je er mooi aan?quote:Op woensdag 16 april 2014 21:04 schreef Oksel het volgende:
Gvd, die Baum's vind ik echt fucking mooi.![]()
Zaterdag Ronde om de vijver, hier 100 meter van m'n huis. 18:30 gaat de elite/master/amateurs van start, voor 80km. Dat zijn 100 rondes..
Volgend jaar doe ik mee. Dit jaar durf ik nog niet, alhoewel dat door de langere afstand het tempo misschien wat lager ligt, en dat zou me wel liggen. Afstand is nl. geen probleem, hoog tempo wel.![]()
Het tempo zal door de afstand niet minder hoog liggen. De elites rijden klassiekers van 180km dus hier draaien ze vanaf het begin de gaskraan open.quote:Op woensdag 16 april 2014 21:11 schreef Oksel het volgende:
Zaterdag Ronde om de vijver, hier 100 meter van m'n huis. 18:30 gaat de elite/master/amateurs van start, voor 80km. Dat zijn 100 rondes..
Volgend jaar doe ik mee. Dit jaar durf ik nog niet, alhoewel dat door de langere afstand het tempo misschien wat lager ligt, en dat zou me wel liggen. Afstand is nl. geen probleem, hoog tempo wel.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ja, ik denk echt dat die gasten denken godverdorrie maar liefst 80 km laten we lekker rustig aan doen voordat we moe worden.quote:Op woensdag 16 april 2014 21:11 schreef Oksel het volgende:
Volgend jaar doe ik mee. Dit jaar durf ik nog niet, alhoewel dat door de langere afstand het tempo misschien wat lager ligt, en dat zou me wel liggen. Afstand is nl. geen probleem, hoog tempo wel.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja precies, ik heb niet zoveel met de hipperdeflippe vormpjes. Al kan ik een mooi carbon frame zeker wel waarderen, zoiets van titanium vind ik toch mooi. Komt waarschijnlijk ook door mijn WTB achtergrond.quote:
En ze worden mooi in de verf gezet. Logo zit er mooi op, lekker groot maar niet te.
Voor mij klopt het gewoon
Oksel, zondag een mooi criterium in Noordwolde. Enkel voor amateurs. Start 15:30. 60km. Ook leuk voor jou!Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Vreemd windje stond er vanavond, eigenlijk totaal geen wind mee gehad.
En idd had rondje precies andersom moeten rijden dan had ik eigenlijk alleen maar wind mee gehad :
http://www.strava.com/activities/130941646![]()
Haha ja kreeg hem hier ook.
Valt me mee dat ze geen challenge hebben gedaan waarbij je maand gratis krijgt zoals bij valentijnsdag![]()
![]()
Zaterdag 7 uur in oostzaan!quote:Op woensdag 16 april 2014 21:25 schreef ddx het volgende:
Haha ja kreeg hem hier ook.
Valt me mee dat ze geen challenge hebben gedaan waarbij je maand gratis krijgt zoals bij valentijnsdagOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Centen teveel? Wel gruwelijk mooi. Ennuh, ik heb gisteren een halve dag lopen etteren om die iPhone aan en mail server te verbinden. Lag uiteraard aan de mail server. Dus nog geen tijd gehad om Er Strava op te zetten. Doe ik nog wel. Eerst een Mophie battery case scoren.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:12 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Geld is wel een probleem ja. Maargoed, een man moet ook iets te dromen hebben toch?quote:Op woensdag 16 april 2014 21:33 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Centen teveel? Wel gruwelijk mooi. Ennuh, ik heb gisteren een halve dag lopen etteren om die iPhone aan en mail server te verbinden. Lag uiteraard aan de mail server. Dus nog geen tijd gehad om Er Strava op te zetten. Doe ik nog wel. Eerst een Mophie battery case scoren.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Na nog eens een dag nadenken, heb ik die Force 22 toch maar omgeruild tegen de laatste Red 10 soeed versie. En dat werkt prima.. Denk ik, want eigenlijk, en om heel eerlijk te zijn, ben ik dit jaar nog niet van het binnenblad af geweest. Maar ik train dan ook voor de najaars klassiekers hou ik me zelf maar voor de gek.quote:Op woensdag 16 april 2014 20:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha is het je al gelukt om die Sram voorderr. goed te laten werken? Je overwoog toch ook die Force ivm het aanlopen van de 10v Force?2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Passoni staat ook niet bol van de kleuren, maar dan hebbie wel goud in handen dat alleen de echte titanium kenner weet te waarderen.quote:Op woensdag 16 april 2014 20:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ben ik mee eens, het doet me niks die Baum. Dat grijs is imo ook veel te treurig.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ga eens op titanium rijden, en je wilt nooit meer zo'n knalharde alu bak.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:31 schreef muzas het volgende:
Maar waar de fiets van gemaakt lees je (lees: ik en andere leken) er niet snel vanaf. En kies je titanium dan alleen vanwege de 'exclusiviteit'? Ik zou het materiaal van de fiets eerder afstemmen op het gebruik.
Maar dat is wellicht ook de reden dat ik met zo'n oersaaie alu giant ben geeindigd, ik vind blijkbaar andere dingen belangrijker aan mijn fiets dan 'exclusiviteit' en ben niet gevoelig voor namen oid.
En die goud-grijze Baum is nu typisch een fiets om op een mooie maandag middag, tweede pinksterdag b.v. onderaan de Wanne uit je auto te tillen en dan met twee vingers in je neus de laatste 50 km van TBT met de eersten mee te rijden. Te mooi om je er het snot voor de ogen te rijden.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Zo.
Ik ging voor een herstelritje, ff de training van gisteren eruit peddelen en had ook gisteravond een spiertje in m'n rug verrekt onder de douche tijdens het scheren
Daarna naar de Nedereindse berg want daar heeft m'n meisje nu op de woensdag bootcamp, konden we mooi samen naar huis fietsen.
Uiteraard zag ik halverwege dat ik te laat ging komen, dus het gas er vol op, en nu is die spier in m'n rug nog stijver en was ik alsnog een kwartier te laat.
Dat zou me met een supersnelle Baum nooit gebeurd zijn.Mijn foto's op Flickr!
Je haalt ons wel in. Ik ga een rustig herstelritje doen.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:04 schreef ddx het volgende:
[..]
Ik ga waarschijnlijk wat later, dus je hoeft niet op mij te wachten.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
@Patroon en Okkie: Noordwolde is een leuk rondje! Ik rij 'm overigens niet. Moet studeren en rij die dag erna op de Meerdijk in Emmen. Kom je dan Okkie?![]()
De red 10sp heeft dezelfde voorder. als de force 22. Die heeft namelijk de snufjes van de red 10sp overgenomen!quote:Op woensdag 16 april 2014 21:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Na nog eens een dag nadenken, heb ik die Force 22 toch maar omgeruild tegen de laatste Red 10 soeed versie. En dat werkt prima.. Denk ik, want eigenlijk, en om heel eerlijk te zijn, ben ik dit jaar nog niet van het binnenblad af geweest. Maar ik train dan ook voor de najaars klassiekers hou ik me zelf maar voor de gek.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Vanavond 2u op de vittoria 25mm bandjes gemaakt met latex biba's. Ze bollen fijn! Achter en voor een halve bar minder erin. Normaal achter 7,5/ voor 7. Nu achter 7/ voor 6,5.
Vooral op klinkers merk je echt een verschil in comfort. De bochten voelen ook heel zeker aan. Ben ook zeker nog te spreken over de fortezza's en zal ik blijven gebruiken bij nat weer en training. Zoals nu lijkt zijn vittoria's fijn voor criteriums, vooral op klinkers. Benieuwd hoe ik ze in de koers zal vinden.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Kan je wat info geven over rondje?quote:Op woensdag 16 april 2014 22:06 schreef Tommeke het volgende:
@Patroon en Okkie: Noordwolde is een leuk rondje! Ik rij 'm overigens niet. Moet studeren en rij die dag erna op de Meerdijk in Emmen. Kom je dan Okkie?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Welke koersen kan je starten met basislidmaatschap?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Heb je die tubes look-a-likes in 25mm op de kop kunnen tikken? Waren vorig jaar nergens voor een fatsoenlijke prijs te koop. Maar moet je eens met een schuifmaat de breedte opmeten, gegarandeerd breder dan 25 mm, want die 23ers zijn al 25 mm breed. Ik vraag me af hoeveel hoger ze dan ook zijn, want vroeger reed ik altijd met een 25 mm Pariba achter, en dat was heel comfortabel. Ik twijfel nog ff tussen nieuwe Vittoria's of Veloflexen.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:18 schreef Patroon het volgende:
Vanavond 2u op de vittoria 25mm bandjes gemaakt met latex biba's. Ze bollen fijn! Achter en voor een halve bar minder erin. Normaal achter 7,5/ voor 7. Nu achter 7/ voor 6,5.
Vooral op klinkers merk je echt een verschil in comfort. De bochten voelen ook heel zeker aan. Ben ook zeker nog te spreken over de fortezza's en zal ik blijven gebruiken bij nat weer en training. Zoals nu lijkt zijn vittoria's fijn voor criteriums, vooral op klinkers. Benieuwd hoe ik ze in de koers zal vinden.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ja kwam terugweg van vakantie langs mantel. Aanbieding 29,95. De corsa open sc versie. Ik heb ze nav je post even opgemeten, precies 25mm op mijn velgen. Kan zijn dat ze door gebruik nog paar mm breder worden.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Heb je die tubes look-a-likes in 25mm op de kop kunnen tikken? Waren vorig jaar nergens voor een fatsoenlijke prijs te koop. Maar moet je eens met een schuifmaat de breedte opmeten, gegarandeerd breder dan 25 mm, want die 23ers zijn al 25 mm breed. Ik vraag me af hoeveel hoger ze dan ook zijn, want vroeger reed ik altijd met een 25 mm Pariba achter, en dat was heel comfortabel. Ik twijfel nog ff tussen nieuwe Vittoria's of Veloflexen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ja. Start-finish op klinkers, vlak daarna linksaf. Vrij scherpe bocht, 90 graden, maar om een stoep heen zeg maar.quote:
Dan door een iets smallere winkelstraat, paar 100 meter. Dan weer naar links, ook redelijk krappe bocht. Dan een lang stuk met een drempel en asfalt volgens mij. Makkelijke bocht. Lang stuk wat wat naar links loopt, klinkers of asfalt. Dan nog een chille bocht naar links en je zit op start-finish. Niet heel moeilijk.![]()
Wat kost zo'n ding?quote:Op woensdag 16 april 2014 21:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geld is wel een probleem ja. Maargoed, een man moet ook iets te dromen hebben toch?![]()
Ik heb nog geen licentie, al kan ik met mn licentie aanvraag prima meerijden. Moet nog medische keuring enzo doen. Maar ik wil nog geen echte wedstrijden rijden zolang ik bij interclub competitie er na 40 minuten afwaai. Rijden trouwens ook elite gasten mee, daardoor gaat t erg hard.
Dit jaar wennen aan koersen, volgend jaar voorzichtig echt wedstrijden mee rijden.![]()
Als ik dus mn licentie aanvraag laat zien krijg je gewoon startnr.
Moet ook nog transponder regelen trouwens. Moet sowieso nog fuxjjbnf veel doen, dan schieten zulke dingen erbij in..![]()
Maar ik kom zeker eens rondje in t noorden doen. A.s. zondag zou ik in Leeuwarden wat kunnen doen trouwens. Moet lokaal op mn kind passen.![]()
Wat is het leven als toerder toch makkelijk, stuk minder sores.
Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Idd. Lekker op de bank frikandellen eten en zo af en toe met een tochtje lekker tour de fransje spelen. Heerlijk.![]()
geen idee maar met alles erop en eraan zal je voor 3000 euro nog lang niet klaar zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dat denk ik ook wel ja
Je kan die route van die tocht wel van me krijgen. Kan je die rijden. Mooie soloduur van 110km.quote:Op woensdag 16 april 2014 23:42 schreef Oksel het volgende:
Maar ik kom zeker eens rondje in t noorden doen. A.s. zondag zou ik in Leeuwarden wat kunnen doen trouwens. Moet lokaal op mn kind passen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Solosprint bedoel je?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
zo een tochtje heb ik paar jaar geleden ook gereden. naar Concert at Sea. Vrienden mochten mijn auto mee, op voorwaarde dat ze vast mijn tent gingen opzetten..quote:Op donderdag 17 april 2014 08:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zaterdag een verjaardag in Zeeland, mijn soloduurtochtje
[ afbeelding ]
Hopen op goed weer.En ik ben op vrijdag heen gefietst en op zondag weer naar huis.. erg leuk ritje!
Lijkt erop dat je ook nog eens de hele weg wind mee hebt (oosten wind).. helemaal prettig!
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Het was tot gisteren NOquote:Op donderdag 17 april 2014 08:30 schreef the_critic het volgende:
[..]
zo een tochtje heb ik paar jaar geleden ook gereden. naar Concert at Sea. Vrienden mochten mijn auto mee, op voorwaarde dat ze vast mijn tent gingen opzetten..En ik ben op vrijdag heen gefietst en op zondag weer naar huis.. erg leuk ritje!
Lijkt erop dat je ook nog eens de hele weg wind mee hebt (oosten wind).. helemaal prettig!Dat was helemaal ideaal geweest. Maar ben wel met alles tevreden behalve zuidwest
![]()
![]()
Hey kano, vraagje...
Ik moet vanmiddag in Wormerveer zijn, dat veer naar Zaandam, wat kost dat en kun je dat betalen met je OV kaart? ik kan geen duidelijke info vinden en de website van 9292 doet het niet...Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
ah top! dank je
zometeen een lekker stukje fietsen door a'dam
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Hij gaat wel om de 20 min he? Hoe ga je rijden?quote:Op donderdag 17 april 2014 09:58 schreef forty-two het volgende:
ah top! dank je
zometeen een lekker stukje fietsen door a'damOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Yep ik zie wel hoe ik uitkomquote:Op donderdag 17 april 2014 10:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij gaat wel om de 20 min he? Hoe ga je rijden?
Ik kies voor een makkelijke doorgaande route, niet de mooiste waarschijnlijk maar ik heb geen zin om te verdwalen. Het is 15 jaar geleden dat ik voor het laatst door a'dam heb gefietst
Vanuit h'sum naar weesp, diemen, watergraafsmeer, s100, stukje s102, s101.Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Ik vind het wel leuk om een beetje rond te dwalen. Niet vergeten te zwaaien als je door Sloterdijk fietst he?quote:Op donderdag 17 april 2014 10:13 schreef forty-two het volgende:
[..]
Yep ik zie wel hoe ik uitkom
Ik kies voor een makkelijke doorgaande route, niet de mooiste waarschijnlijk maar ik heb geen zin om te verdwalen. Het is 15 jaar geleden dat ik voor het laatst door a'dam heb gefietst
Vanuit h'sum naar weesp, diemen, watergraafsmeer, s100, stukje s102, s101.
Als je makkelijk wilt kan je langs het a'dam rijnkanaal, achter het centraal station langs en dan rij je zo naar het pont.
zoietsOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
https://www.google.nl/maps/@52.4076288,4.8394867,14z
De westhavenweg is afgesloten trouwens. Dus je moet bovenlangs, over de s101Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Goeie route van me trouwens. Lekker vernieuwend
Haha, waar precies in sloterdijk?quote:Op donderdag 17 april 2014 10:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk om een beetje rond te dwalen. Niet vergeten te zwaaien als je door Sloterdijk fietst he?
Als je makkelijk wilt kan je langs het a'dam rijnkanaal, achter het centraal station langs en dan rij je zo naar het pont.
zoiets
Dwalen is wel leuk, maar ik moet uiteindelijk wel om 13.30 in wormerveer zijn
Eerst maar eens zien of ik niet verdwaal
Ik kan dus niet rustig fietsen met die wind![]()
Maar was wel erg lekker.
Oh en de 50/12 loopt niet meer aan.![]()
![]()
Kom je morgen of zaterdag naar Limburg?quote:Op donderdag 17 april 2014 16:43 schreef muzas het volgende:
Ik kan dus niet rustig fietsen met die wind![]()
Maar was wel erg lekker.
Oh en de 50/12 loopt niet meer aan.![]()
Twijfel met dit soort temperaturen altijd wat aan te trekken, ga zo van half 7 tot 9 uur ongeveer fietsen.
Het is hier iets van 16 graden met windkracht 4 ZW, rond half9/ 9 uur komt er een bult regen aan over Nederland. Moet ik me (winter)jack aandoen of gewoon zweetshirt/sportshirt/fietsshirt met armstukken?![]()
Nou jah, laagjes is mijn strategie dan meestal. Dan kun je nog eens wat uit/aan doen. En heb sindskort zo'n regen/wind jackie wat je heel klein kunt opvouwen. Die heb ik bij kans op buien dan in mn achterzak.![]()
Ik heb nu 1 castellijas die redelijk waterdicht is, en ook als hij nat is nog goed de warmte binnenhoud. En dan de Gabba, maar die heb ik nog niet getest.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Had wat banden gekocht bij de wielershop.nl en dit werd bezorgd door GLS. Helaas was ik niet thuis, dus kon ik het ophalen bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt. En laat dat nou precies een grote FM hier in de buurt zijn. Staat er op de buitenkant van de doos heel groot WWW.WIELERSHOP.NLGelukkig heb ik nooit wat nodig van die FM.
Ik ga morgen naar Limburg, met een groepje van wielertoerist.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Kom je morgen of zaterdag naar Limburg?![]()
En dan ook alvast een rondje fietsen als jullie hier zijn?quote:Op donderdag 17 april 2014 18:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ga morgen naar Limburg, met een groepje van wielertoerist.
Net even door Valkenburg gereden, er waren al wat profs aanwezig.![]()
We gaan dus morgen daar een rondje fietsen, niet zaterdag.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En dan ook alvast een rondje fietsen als jullie hier zijn?
Net even door Valkenburg gereden, er waren al wat profs aanwezig.![]()
Succes met een parkeerplaats vinden dan.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:03 schreef muzas het volgende:
Zaterdagochtend héél vroeg vertrekken hier
Je kunt de auto bij mij achter laten, moet je wel nog 15 kilometer fietsen naar de start.![]()
Ah, overdag zeker? De borden van de tourversie hangen sowieso al op, dus die kunnen jullie volgen.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
We gaan dus morgen daar een rondje fietsen, niet zaterdag.![]()
Yep. Morgen 9:30 starten in Berg en Terblijt. Bedoeling is rondje van 150 km. Groep van ca. 10 man. En de gedachte was idd dat de borden er al wel zullen hangen.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ah, overdag zeker? De borden van de tourversie hangen sowieso al op, dus die kunnen jullie volgen.
Volgens mij heb ik al een jaar of 5 niet meer in Limburg gefietst![]()
![]()
Veel plezier in ieder geval alvast.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Yep. Morgen 9:30 starten in Berg en Terblijt. Bedoeling is rondje van 150 km. Groep van ca. 10 man. En de gedachte was idd dat de borden er al wel zullen hangen.
Volgens mij heb ik al een jaar of 5 niet meer in Limburg gefietst
Ik hoop voor je dat het niet al te druk is. Veel Duitsers die vakantie hebben en zo.![]()
Ik volg gewoon de borden AGR zoals aangegeven in de mail. En vertrouw op de medewerkers daar. Vast niet de eerste keer dat ze zoiets doen.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Succes met een parkeerplaats vinden dan.
Je kunt de auto bij mij achter laten, moet je wel nog 15 kilometer fietsen naar de start.![]()
Ja tering. Zandfohrt ook weer vol netquote:Op donderdag 17 april 2014 18:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
Veel Duitsers die vakantie hebben en zo.Duinen vol huurfietsjes
![]()
![]()
Dat niet. Maar wel extra drukte in verband met paasweekend.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:46 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik volg gewoon de borden AGR zoals aangegeven in de mail. En vertrouw op de medewerkers daar. Vast niet de eerste keer dat ze zoiets doen.![]()
![]()
Is wel goed trouwens dat ik dat 9:30 zo typ, want het is ongeveer 2 uur rijden van hier en ik dacht om 8 uur te vertrekken en realiseer me opeens dat dat dus te laat isMoet dus ietsje eerder opstaan
![]()
![]()
Filerijden of wat langer moeten wachten kan ik me over het algemeen niet echt over opwinden. Mijn auto zit lekkerquote:Op donderdag 17 april 2014 18:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat niet. Maar wel extra drukte in verband met paasweekend.![]()
![]()
http://nos.nl/artikel/636(...)erdag-rondvaart.html
Mijn god![]()
Staan er 15 mensen en 3 honden langs de kant![]()
![]()
Hoe laat ga je vetrekken (in Valkenburg), en welke route neem je nu?quote:Op donderdag 17 april 2014 18:47 schreef muzas het volgende:
[..]
Filerijden of wat langer moeten wachten kan ik me over het algemeen niet echt over opwinden. Mijn auto zit lekker![]()
Geloof dat m'n vrienden zo tussen half- en negen wilden vertrekken. 100. Hoewel ik geen twijfel heb dat ik de 150 zou aankunnen, en wellicht een betere training voor de chouffe is, besloten voor gezelligheid en 'beleving' te gaan. En over 2 weken ofzo op eigen initiatief de 'echte' heuvels daar doen tbv training.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hoe laat ga je vetrekken (in Valkenburg), en welke route neem je nu?![]()
Daar zitten inderdaad weinig bekende klimmen in.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:50 schreef muzas het volgende:
[..]
Geloof dat m'n vrienden zo tussen half- en negen wilden vertrekken. 100. Hoewel ik geen twijfel heb dat ik de 150 zou aankunnen, en wellicht een betere training voor de chouffe is, besloten voor gezelligheid en 'beleving' te gaan. En over 2 weken ofzo op eigen initiatief de 'echte' heuvels daar doen tbv training.
Maar als je over 2 weken weer hier bent, dan kunnen we misschien een stukje samen fietsen of zo?![]()
Fok!meet?quote:Op donderdag 17 april 2014 18:50 schreef muzas het volgende:
En over 2 weken ofzo op eigen initiatief de 'echte' heuvels daar doen tbv training.![]()
![]()
Denk dat et 3 weken wordt, maar zeker! Als je het niet erg vindt om boven op iedere heuvel op deze bolle rooie zuipslet te wachtenquote:Op donderdag 17 april 2014 18:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Daar zitten inderdaad weinig bekende klimmen in.
Maar als je over 2 weken weer hier bent, dan kunnen we misschien een stukje samen fietsen of zo?Ja waarom nietquote:Hoewel ik bang ben dat ik me dan weer ga legge uitsloven, en het meer een slachtbank dan training wordt
![]()
![]()
Natuurlijk vind ik dat niet erg, anders zou ik het niet aanbieden.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:54 schreef muzas het volgende:
[..]
Denk dat et 3 weken wordt, maar zeker! Als je het niet erg vindt om boven op iedere heuvel op deze bolle rooie zuipslet te wachten![]()
![]()
Ik roep het nu wel enthousiast trouwens, maar eerste weekend dat ik kan is 24 meiquote:Op donderdag 17 april 2014 18:54 schreef muzas het volgende:
[..]
Denk dat et 3 weken wordt, maar zeker! Als je het niet erg vindt om boven op iedere heuvel op deze bolle rooie zuipslet te wachten
[..]
Ja waarom nietHoewel ik bang ben dat ik me dan weer ga legge uitsloven, en het meer een slachtbank dan training wordt
![]()
![]()
Een weekend later moet je hier zijn, dan is sowieso de Limburgmeet.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik roep het nu wel enthousiast trouwens, maar eerste weekend dat ik kan is 24 mei![]()
![]()
Da's hemelvaart toch? Dan wilde ik een lang weekend weg. Heb nu een paar cyclo's op 't oog in Frankrijk.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Een weekend later moet je hier zijn, dan is sowieso de Limburgmeet.![]()
Met hemelvaart inderdaad. Wellicht de klimclassic op donderdag, (als daar nog animo voor is) en dan de route van mij op zaterdag.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's hemelvaart toch? Dan wilde ik een lang weekend weg. Heb nu een paar cyclo's op 't oog in Frankrijk.![]()
![]()
Dan is La Chouffe?quote:Op donderdag 17 april 2014 18:56 schreef muzas het volgende:
Ja dan lig ik in een tentje in houffalize.
Naja, dan kan ik hoogstwaarschijnlijk niet met jullie meefietsen als je een weekend (of 2) daarvoor naar limburg gaat. Jammer, was wel leuk geweest.![]()
Ik hou het iig even in gedachten.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Met hemelvaart inderdaad. Wellicht de klimclassic op donderdag, (als daar nog animo voor is) en dan de route van mij op zaterdag.![]()
Ja. Nu al zin in. Hoewel au, mjah. Daarna me eigen helemaal naar de tandjes zuipen aan het Belgische bierquote:![]()
![]()
Zaterdag alvast ff snuffelen aan de heuveltjes danquote:Op donderdag 17 april 2014 19:00 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja. Nu al zin in. Hoewel au, mjah. Daarna me eigen helemaal naar de tandjes zuipen aan het Belgische bier![]()
![]()
Beter dan dat je bij de moeder van je vriendin die bij 't lokale KIALA punt werkt een doos op moet halen met WWW.SOATESTEN.NL ..quote:Op donderdag 17 april 2014 18:34 schreef Patroon het volgende:
Had wat banden gekocht bij de wielershop.nl en dit werd bezorgd door GLS. Helaas was ik niet thuis, dus kon ik het ophalen bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt. En laat dat nou precies een grote FM hier in de buurt zijn. Staat er op de buitenkant van de doos heel groot WWW.WIELERSHOP.NLGelukkig heb ik nooit wat nodig van die FM.
![]()
![]()
Ja, ben benieuwd. Enige voorgaande ervaring is heuvelrug. Wel typisch dat ik dan weer uitgerekend de Amstel gold race en de La Chouffe classic uitkies![]()
![]()
![]()
Je mag in ieder geval wel het heuveltje met de kasseien omhoog in Elsloo tijdens die 100 AGR.quote:Op donderdag 17 april 2014 19:00 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja. Nu al zin in. Hoewel au, mjah. Daarna me eigen helemaal naar de tandjes zuipen aan het Belgische bier![]()
![]()
Ik heb zo'n tiefushekel aan stuiteren. Doe liever de angliru met mn schoonmoeder achterop dan een drempel met kinderkopjes.![]()
Je gebruikt een verkeerde smilie, je zoekt naar zoiets:quote:Op donderdag 17 april 2014 19:05 schreef muzas het volgende:
Ja, ben benieuwd. Enige voorgaande ervaring is heuvelrug. Wel typisch dat ik dan weer uitgerekend de Amstel gold race en de La Chouffe classic uitkies![]()
![]()
![]()
Zijn er hier wel eens mensen gaan fietsen bij het meer van annecy? Wie heeft nog mooie routes voor mij?![]()
![]()
Ben er wel eens in de buurt geweest. O.a col de l'Epine (iets ten (zuid)oosten) is wel mooi. Da's richting Ugine, bij Marlens linksaf col de l'Epine over. Daarna richting Thones en de col de la Croix Fry over. Is ook nog een stuk van een touretappe vorig jaar of 2 jaar geleden geweest.quote:Op donderdag 17 april 2014 19:57 schreef fetss het volgende:
Zijn er hier wel eens mensen gaan fietsen bij het meer van annecy? Wie heeft nog mooie routes voor mij?![]()
En koop een michelinkaart en zoek de witte weggetjes op
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2014 20:05:25 ]![]()
Rondje meer is wel leuk, er liggen fietspaden niet overal. Col de la Forclaz is leuk, en Cret de Chatillon ook. Allemaal 60/80km.quote:Op donderdag 17 april 2014 19:57 schreef fetss het volgende:
Wil je hoger dan kan je met de auto een stukkie rijden naar Albertville en dan Cormet de Roselend op, das echt een hele mooie. Lastig alleen daarvan een rondje te maken aangezien je dan 60% van de rit terug moet langs provinciale wegen, je kan dan net zo goed Col op en dan dezelfde weg terug afdalen. Je kan ook rondjes maken over Col de Saisies en Col de Aravis, die lopen goed maar zijn niet de fraaisten qua uitzicht.
[ Bericht 1% gewijzigd door kaasplankje op 17-04-2014 20:21:49 ]![]()
Ik weet niet hoever je wil fietsen maar hier heb ik nog wat leuke routes, die ik in augustus 2012 heb gereden:quote:Op donderdag 17 april 2014 19:57 schreef fetss het volgende:
66km:
http://www.strava.com/activities/18891074
81km:
http://www.strava.com/activities/18805605
91km:
http://www.strava.com/activities/19573469
120km:
http://www.strava.com/activities/19240798
Ik fietste toen nog niet zo lang, dus de ritten zijn niet heel lang, maar wel prima met elkaar te combineren tot een langere of kortere rit.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ik zag net dat ik nog maar 1 biba heb liggen. Welke ventiellengte kan ik eigenlijk het beste aanschaffen met mijn 30mm wielen? Die ik nu er in heb liggen zijn wel overdreven langZeker als ik ze in de lage wielen gebruik.
![]()
Jahoor Rikkes broer is een oud collega van me en werkt in Den Haag, Douwe ken ik vanuit de regio hier, die komp uit Vlaardingen. Klassiekers in Nederland zijn altijd chaos trouwens Okkie, als je een beetje normaal wilt koersen moet je naar Wallonië, daar zijn 's Heeren wegen nog niet verpest door 100.000 vluchtheuvels, wegversmallingen en voorsorteervakken.quote:![]()
Maar daar zitten er weer valkuilen inquote:Op donderdag 17 april 2014 20:54 schreef kaasplankje het volgende:, als je een beetje normaal wilt koersen moet je naar Wallonië, daar zijn 's Heeren wegen nog niet verpest door 100.000 vluchtheuvels, wegversmallingen en voorsorteervakken.
![]()
![]()
Op een lange brede weg vallen ze ook welquote:Op donderdag 17 april 2014 21:03 schreef Oksel het volgende:
Hm. Jammer. Maakt het onnodig gevaarlijk.![]()
![]()
Ja, ik pas.![]()
Vanavond uurtje alleen getrapt, rustig aan. Ws. zaterdag lange soloduurrit. Dan herstel tot dinsdag en weer knallen op 't parcours.![]()
2 jaar terug was mijn 1e en enige koers dat jaarquote:Op donderdag 17 april 2014 20:43 schreef Oksel het volgende:
Niet normaal, 150 man. En dat door al dat gekeer en gedraai. Zal me goede chaos worden, of niet?. Viel toen best mee qua valpartijen, alleen lukte mij toen nog niet om verder voorin dan 30e stek ofzo te komen. Voordeel is dat er enkel licentiehouders aan de start staan, al is dat geen garantie. Omloop de Peel enzo is veel meer chaos door niv verschil en slechte piloten.
En er is chaos, omdat iedereen vooraan wil rijden.quote:Op donderdag 17 april 2014 21:28 schreef nogeenmaarten het volgende:
Vooraan rijden, dan heb je geen last van de chaos.Ik zie dat je uit Den Haag komt. Waar rijd je?quote:Op donderdag 17 april 2014 21:28 schreef nogeenmaarten het volgende:
Vooraan rijden, dan heb je geen last van de chaos.![]()
Ik heb ff voor je gekeken, helaas niks gevonden!quote:Op woensdag 16 april 2014 20:53 schreef FastFox91 het volgende:
Zou wel tof zijn als je een kijkje wil nemen! Die screenshot is vrij exact waar het gebeurde. Als die op straat of de stoep ligt zal iemand 'm wel hebben opgepakt denk ik, maar misschien is die doorgeschoven en ligt die onder de heg.![]()
Spartaan, ..... toerderquote:Op donderdag 17 april 2014 21:33 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
En er is chaos, omdat iedereen vooraan wil rijden.
[..]
Ik zie dat je uit Den Haag komt. Waar rijd je?![]()
![]()
40 of 42 mmquote:Op donderdag 17 april 2014 20:49 schreef Maxbet het volgende:
Ik zag net dat ik nog maar 1 biba heb liggen. Welke ventiellengte kan ik eigenlijk het beste aanschaffen met mijn 30mm wielen? Die ik nu er in heb liggen zijn wel overdreven langZeker als ik ze in de lage wielen gebruik.
Mijn foto's op Flickr!
Och, ieder zijn zwakhedenquote:Student van de Wij Trainen Ons Suf oid naar het boek van Krabbe.
Mijn Belgische oud collega reed daar de tijdritjes langs de A13 en mijn achterbuurman naast Bouwkunde rijd er. Zie ze hier in de buurt regelmatig. Ben benieuwd of er eind van de zomer weer een koers in Delft wordt georganiseerd. Rabo zou het 3 jaar sponseren, maar dat was vorig jaar voorbij volgens mij.![]()
De 10K is echt historisch. Vorig jaar was er een lijst gepubliceerd met alle tijden ooit. Voor zover ik weet gaat de Ronde van Delft door zoals vorig jaar. 8 juni staat in m'n agenda. 'k probeer een startplaats te bemachtigen.quote:Op donderdag 17 april 2014 21:43 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Och, ieder zijn zwakhedenStudent van de Wij Trainen Ons Suf oid naar het boek van Krabbe.
Mijn Belgische oud collega reed daar de tijdritjes langs de A13 en mijn achterbuurman naast Bouwkunde rijd er. Zie ze hier in de buurt regelmatig. Ben benieuwd of er eind van de zomer weer een koers in Delft wordt georganiseerd. Rabo zou het 3 jaar sponseren, maar dat was vorig jaar voorbij volgens mij.![]()
start is op een wielerbaan, je moet zo ver mogelijk vooraan starten, maar altijd aan de zijkant gaan staan. Kan je tijdens de neutralisatie zo door de berm er om heen. Totdat de jury zegt dat je de weg op moet, parkeer je je voorwiel tegen de juryauto en zeg je heel braaf "oke"quote:Op donderdag 17 april 2014 21:28 schreef nogeenmaarten het volgende:
Vooraan rijden, dan heb je geen last van de chaos.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
PICS van deze stuntquote:Op donderdag 17 april 2014 21:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
start is op een wielerbaan, je moet zo ver mogelijk vooraan starten, maar altijd aan de zijkant gaan staan. Kan je tijdens de neutralisatie zo door de berm er om heen. Totdat de jury zegt dat je de weg op moet, parkeer je je voorwiel tegen de juryauto en zeg je heel braaf "oke"![]()
![]()
2 jaar terug ging ik wel door de berm, maar, daar begon ik te laat aan. Toen moest ik de weg weer op bij het verlaten van de wielerbaan ivm een hek. Die laatste 30 kon ik niet meer voorbij door gebrek aan ervaring. Benieuwd hoe dat zaterdag gaat.quote:Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Rijd je ook tijden op die 10 k? Die collega leende dan een tijdrithelm en knallen maar. Klonk allemaal heel gezellig maar ook amateuristisch (waar m.i. niets mis mee is natuurlijk).quote:Op donderdag 17 april 2014 21:48 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
De 10K is echt historisch. Vorig jaar was er een lijst gepubliceerd met alle tijden ooit. Voor zover ik weet gaat de Ronde van Delft door zoals vorig jaar. 8 juni staat in m'n agenda. 'k probeer een startplaats te bemachtigen.
Als toerder doe ik natuurlijk niet mee, maar zal de deelnemende spartanen natuurlijk naar hogere sferen schreeuwen. Het is bij wijze van spreke in mijn achtertuin. Zal wel ff op jullie site kijken of het weer een rondje TU-wijk wordt of in de stad.![]()
Jij een kaas laten de rest vertrekken, doen nog even een bakkie en rijden dan a la koblet het hele jagende peloton op 20 minutenquote:Op donderdag 17 april 2014 21:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
2 jaar terug ging ik wel door de berm, maar, daar begon ik te laat aan. Toen moest ik de weg weer op bij het verlaten van de wielerbaan ivm een hek. Die laatste 30 kon ik niet meer voorbij door gebrek aan ervaring. Benieuwd hoe dat zaterdag gaat.![]()
![]()
Ik snap helemaal niks van dat parcours patrón. Rijden jullie maar 2 rondjes en is dat dan samen al 70 km?Mijn foto's op Flickr!
yep, we rijden vanaf start naar dat parcours. Die doen we 2x en dan terug naar finish.quote:Op donderdag 17 april 2014 22:01 schreef Gripper het volgende:
Ik snap helemaal niks van dat parcours patrón. Rijden jullie maar 2 rondjes en is dat dan samen al 70 km?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
En start finish is in dat groene parkje aan de linkerkant ofzo?quote:Op donderdag 17 april 2014 22:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
yep, we rijden vanaf start naar dat parcours. Die doen we 2x en dan terug naar finish.Mijn foto's op Flickr!
Mooi! Kan je die eens naar me sturen? Heb geen premium dus kan ze niet downloaden..quote:Op donderdag 17 april 2014 20:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik weet niet hoever je wil fietsen maar hier heb ik nog wat leuke routes, die ik in augustus 2012 heb gereden:
66km:
http://www.strava.com/activities/18891074
81km:
http://www.strava.com/activities/18805605
91km:
http://www.strava.com/activities/19573469
120km:
http://www.strava.com/activities/19240798
Ik fietste toen nog niet zo lang, dus de ritten zijn niet heel lang, maar wel prima met elkaar te combineren tot een langere of kortere rit.![]()
Daar durf ik niks over te zeggen. Zou mooi zijn, maar is zo afhankelijk van meerdere factoren, valpartijen, lek, slag missen omdat ik niet op tijd voorin kom etc. Succes dwing je af, maar komt soms ook wel beetje geluk bij kijken. De focus zal op "van voren zitten" liggenquote:Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Pm me even je email. Dan mail ik ze morgen.quote:Op donderdag 17 april 2014 22:06 schreef fetss het volgende:
[..]
Mooi! Kan je die eens naar me sturen? Heb geen premium dus kan ze niet downloaden..Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ja dat is wielerbaan "meerdijk" bij het Emmen Stadion.quote:Op donderdag 17 april 2014 22:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
En start finish is in dat groene parkje aan de linkerkant ofzo?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Thx, maar die was ik sowieso al van plan te nemenquote:Op donderdag 17 april 2014 10:17 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.google.nl/maps/@52.4076288,4.8394867,14z
De westhavenweg is afgesloten trouwens. Dus je moet bovenlangs, over de s101
Het is een leuk tochtje geworden.
Wel een vlakke winderige bedoeling dat Noord Holland
En er voor zorgen dat er 10 man niet harder dan je rijdenquote:Op donderdag 17 april 2014 22:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Daar durf ik niks over te zeggen. Zou mooi zijn, maar is zo afhankelijk van meerdere factoren, valpartijen, lek, slag missen omdat ik niet op tijd voorin kom etc. Succes dwing je af, maar komt soms ook wel beetje geluk bij kijken. De focus zal op "van voren zitten" liggen
Op die Meerdijk kan je makkelijk door de berm rijden. Mooie berm daar.![]()
Oja moet ook goed genoeg zijn.quote:Op donderdag 17 april 2014 22:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
En er voor zorgen dat er 10 man niet harder dan je rijden
Op die Meerdijk kan je makkelijk door de berm rijden. Mooie berm daar.
En dan was je nog niet eens in de kop van Noord-Hollandquote:Op donderdag 17 april 2014 22:09 schreef forty-two het volgende:
[..]
Thx, maar die was ik sowieso al van plan te nemen
Het is een leuk tochtje geworden.
Wel een vlakke winderige bedoeling dat Noord Holland![]()
![]()
Bericht van mij uit het mtb topic:quote:Op donderdag 17 april 2014 22:06 schreef fetss het volgende:
[..]
Mooi! Kan je die eens naar me sturen? Heb geen premium dus kan ze niet downloaden..
gevonden hoe je routes van strava kan halen voor gratis
je gaat naar de route op de strava website, bijvoorbeeld mijn route van gisteren:
http://www.strava.com/activities/128506353
deze link voer je in op deze website: http://strava-tools.raceshape.com/vpu/
Hier kan je het bestand dus exporteren naar een Garmin toestel (crs bestand)
Maar aangezien ik het niet heb, moest ik het bestand eerst downloaden en daarna converteren naar een GPX bestand, dat heb ik gedaan via deze site: http://www.gpsies.com/convert.do?language=nl
Dat GPX bestand klopte perfect en kon ik in mijn mobiel zetten.
Nu volgende week de route fietsen welke mijn maat gisteren gefietst heeft![]()
Dank! Volgens mij heb ik de vorige keer 60 gehaald omdat ik het niet zeker wist maar die zijn wel erg lang dusquote:![]()
![]()
Goede tip!quote:Op donderdag 17 april 2014 22:55 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Bericht van mij uit het mtb topic:
gevonden hoe je routes van strava kan halen voor gratis
je gaat naar de route op de strava website, bijvoorbeeld mijn route van gisteren:
http://www.strava.com/activities/128506353
deze link voer je in op deze website: http://strava-tools.raceshape.com/vpu/
Hier kan je het bestand dus exporteren naar een Garmin toestel (crs bestand)
Maar aangezien ik het niet heb, moest ik het bestand eerst downloaden en daarna converteren naar een GPX bestand, dat heb ik gedaan via deze site: http://www.gpsies.com/convert.do?language=nl
Dat GPX bestand klopte perfect en kon ik in mijn mobiel zetten.
Nu volgende week de route fietsen welke mijn maat gisteren gefietst heeftMaar ik kan 't mis hebben...![]()
graag gedaanquote:, zat bij mijn maat ook al te klooien, dat hij het eerst moest exporteren etc..
uiteindelijk dit gevonden en werkt perfect![]()
![]()
Nee eerlijk gezegd viel het eigenlijk wel mee, ik had redelijk mazzel dat ik de wind telkens schuin van voren en schuin van achteren had.quote:Op donderdag 17 april 2014 22:42 schreef ddx het volgende:
[..]
En dan was je nog niet eens in de kop van Noord-Holland
Het meest irritante was nog alle stoplichten in a'dam
zit een heel mooi gootje langs... je moet alleen waarschijnlijk wel ff je schouders gebruiken om erin te komen, met zoveel rennersquote:Op donderdag 17 april 2014 19:08 schreef muzas het volgende:
Ik heb zo'n tiefushekel aan stuiteren. Doe liever de angliru met mn schoonmoeder achterop dan een drempel met kinderkopjes.
everyone's a critic...
even you ! !![]()
was vroeger echt mijn meest favoriete rondje toen ik nog bij de jeugd reed.. Deels asfalt, deels klinkers. Lekker lopende bochtjes... (toen als jeugd zijnde waren zelfde de "klimmetjes" leuk.. kon je toch paar man passeren)quote:Op donderdag 17 april 2014 22:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat is wielerbaan "meerdijk" bij het Emmen Stadion.everyone's a critic...
even you ! !![]()
En die grote Haarlemse waffelquote:Op vrijdag 18 april 2014 07:45 schreef the_critic het volgende:
[..]
zit een heel mooi gootje langs... je moet alleen waarschijnlijk wel ff je schouders gebruiken om erin te komen, met zoveel renners
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |