abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138912636

De HTC One (M8) is een evolutie van zijn voorganger en HTC legt opnieuw de nadruk op het ontwerp en de features. De behuizing bevat nog meer aluminium dan het oude model, de BoomSound-speakers zijn verbeterd, de Sense-interface heeft een opfrisbeurt gehad en HTC maakt goed gebruik van de verschillende sensors die het toestel rijk is. Paradepaardje van de nieuwe One is een tweede camera aan de achterzijde, waarmee diepte-informatie geregistreerd wordt. Dankzij die informatie is een scala aan nieuwe foto-effecten mogelijk.

HTC Ufocus
Er is een tweede camera op de achterkant toegevoegd, een twee megapixel-variant. Deze camera wordt echter niet gebruikt om foto's mee te maken, maar deze slaat diepte-informatie op tijdens het fotograferen met de hoofdcamera. Deze informatie wordt gelijk opgeslagen in het fotobestand zelf en kan worden gebruikt om bijvoorbeeld de gemaakte foto's met 3D-effect te bekijken.
Ook is het mogelijk om achteraf objecten op de foto onscherp te maken, iets wat HTC aanduidt als UFocus. Dit effect kan foto's veel sprekender maken en een bijzondere uitstraling geven.

Motion Launch
De sensors detecteren wanneer het toestel wordt opgepakt en schakelen vervolgens het touchscreen in, terwijl het scherm nog uitstaat. De gebruiker kan de telefoon vervolgens op diverse manieren wakker maken met veegbewegingen op het scherm.
Veeg je van boven naar beneden, dan verschijnt het scherm waarbij een stemcommando kan worden ingesproken. Door van links naar rechts te vegen ga je meteen naar de Blinkfeed en door van rechts naar links te vegen opent het normale homescreen zich. Een veeg van onder naar boven brengt de gebruiker terug naar de app die openstond voordat de telefoon vergrendeld werd. Een dubbele tik op het scherm heeft hetzelfde effect als het indrukken van de aan-uitknop. Die laatste feature werd ooit door Nokia geïntroduceerd met de N9 en onlangs zagen we hem nog bij LG's G2 en G Flex, onder de naam knock on.

HTC Sense 6
de HTC One M8 draait op Android 4.4 KitKat met daar overheen Sense 6.0. Volgens HTC is elke pixel in Sense 6.0 opnieuw ontworpen. De diep zwarte kleur is in het Blinkfeed overzicht aangepast naar een groene kleur. Daarnaast is Blinkfeed niet meer automatisch het startscherm, maar gewoon het normale homescreen van Android met HTC's welbekende klok is weer centraal gezet. De gebruiker kan dit overigens zelf aanpassen; je kunt er dus voor kiezen om alsnog Blinkfeed als je startscherm in te stellen. Overigens is het Blinkfeed-menu grafisch aangepast en de feed zelf werkt ook wat netter en beter.

Afmetingen : 146,36 x 70,6 x 9,35 mm
Gewicht : 160g
Scherm : 5.0 inch, Full HD 1080p
CPU : Qualcomm® Snapdragon™ 801, quad-core CPU's
Sim-kaart : nano SIM
Geheugen RAM : 2GB DDR3
Opslag : 16 GB Uitbreidingssleuf voor max. 128gb microSD
Aansluitingen : 3,5 mm, NFC, Bluetooth® 4.0, Wi-Fi® a/b/g/n/ac , micro-USB 2.0, Infraroodafstandbediening
Camera : HTC UltraPixel™-camera
Batterij : 2600 mAh

http://www.htc.com/nl/smartphones/htc-one-m8/ HTC
http://tweakers.net/revie(...)amera-inleiding.html Tweakers.net
http://www.gsminfo.nl/blog/reviews/6224/htc-one-m8-review GSMinfo.nl
http://nl.hardware.info/r(...)nten-beter-conclusie Hardware.info
http://www.engadget.com/products/htc/one/m8/ Engadget.com (EN)
http://www.expertreviews.co.uk/smartphones/1306885/htc-one-m8 Expertreviews.co.uk (EN)

©http://www.technobuffalo.(...)e-m8-top-5-features/

Misschien is een moderator zo vriendelijk om het topic van de HTC ONE #15 te veranderen naar de HTC ONE M7 #15? Of als het een slecht idee is om dit topic te verwijderen?
  woensdag 16 april 2014 @ 20:23:47 #3
378634 bastiaan_
het leven is geen krentenbol.
pi_138954480
Hm, vandaag mijn M8 binnengekregen. Maar mijn notificatieledje doet het niet, wel met opladen, maar niet bij berichten en dergelijke. Iemand een idee?
pi_138971143
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:23 schreef bastiaan_ het volgende:
Hm, vandaag mijn M8 binnengekregen. Maar mijn notificatieledje doet het niet, wel met opladen, maar niet bij berichten en dergelijke. Iemand een idee?
Het lijkt op een probleem die bij meerdere m8's het geval is.
quote:
I had the same issues with my M8, I solved them by following advice on another forum by doing a factory reset but NOT signing into my google account during the intial setup. I signed in after and made sure to uncheck the restore from previous backup or something along those lines iirc. Then downloaded my apps manually from the play store and it worked.
Honestly not sure how something like this could slip through testing, but at least there is a way of fixing it without the need of a software update.
  donderdag 17 april 2014 @ 13:15:55 #5
378634 bastiaan_
pi_138976397
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 09:54 schreef Slenger het volgende:

[..]

Het lijkt op een probleem die bij meerdere m8's het geval is.

[..]

Het is me gelukt, hij is nu werkend!
pi_138977718
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:15 schreef bastiaan_ het volgende:

[..]

Het is me gelukt, hij is nu werkend!
Is dit inderdaad de oplossing of heeft iets anders geholpen?
  donderdag 17 april 2014 @ 14:52:33 #7
378634 bastiaan_
pi_138979397
quote:
2s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:57 schreef Slenger het volgende:

[..]

Is dit inderdaad de oplossing of heeft iets anders geholpen?
Ik ben de testmodus ingegaan, de led getest en erna de telefoon opnieuw gestart. Toen deed hij het opeens wel, geen reset o.i.d nodig geweest gelukkig.

Maar nu zit ik er weer mee, dat hij iedere zin start met een hoofdletter, normaal is daar een optie voor 'aan/uit' maar die kan ik op mijn M8 niet vinden.
pi_139036974
Waarom voor elk nieuw toestel een nieuw topic? De m8 draait op exact dezelfde software als de m7, dus met vragen kun je gewoon in dat topic terecht.

Of zijn het ijdeltuiten die per se willen laten zien dat ze het nieuwste toestel hebben? Dan krijg je een beetje hetzelfde effect als je met de vele variaties van de Samsung Galaxy-lijn hebt, die ook niet allemaal een eigen topic nodig hebben.

Neem eens een voorbeeld aan de iPhone-reeks
pi_139037047
Ik denk dat ik mijn vooroordeel jegens het HTC maar moet gaan bijstellen getuige de laatste ontwikkelingen. Zo te zien doet hij qua hard en software niet meer onder meer voor zijn counterparts van LG,Samsung of Apple.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2014 08:48:14 ]
pi_139043235
De 6 mp camera is wel matig. :'(
pi_139262721
Sinds vandaag ook een m8.

Topding enige wat niet werkt is mn 3g :'( 4g heb ik pas vanaf September.
Alle apn settings al geprobeerd die ik vinden kon op het www.

Iemand nog tips? anders morgen T-mobile maar bellen :')
Narf!
pi_139346582
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 14:50 schreef rodaN het volgende:
De 6 mp camera is wel matig. :'(
4 mp. en waarom vind je dat?

deze foto heb ik vorige week geschoten, vind het lang niet zo slecht als iedereen zegt.
pi_139346837
Ik wil die telefoon, ik maak toch niet veel foto's.
  maandag 28 april 2014 @ 19:32:17 #14
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_139349921
Ook de HTC One M8 in bezit. Een geweldige smartphone en tot nu toe zeer tevreden over.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 28 april 2014 @ 20:19:07 #15
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_139351626
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 17:38 schreef St3fan het volgende:

[..]

4 mp. en waarom vind je dat?
[ afbeelding ]
deze foto heb ik vorige week geschoten, vind het lang niet zo slecht als iedereen zegt.
Echt niet? Dan heb je aan de One inderdaad een goede smartphone.
  dinsdag 29 april 2014 @ 16:01:56 #16
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_139377801
Hoe krijgen jullie het vuil uit de gaten waar het geluid uitkomt.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_139378121
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:01 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Goede vraag!
pi_139378194
Mensen die beide modellen heeft gehad? kan voor zo; n 25 euries per maand de M7 bij een abbo halen en voor 39 de M8. zijn deze 14 euro per maand de upgrade waard?
  woensdag 30 april 2014 @ 15:08:41 #19
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_139413426
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:13 schreef aarsman het volgende:
Mensen die beide modellen heeft gehad? kan voor zo; n 25 euries per maand de M7 bij een abbo halen en voor 39 de M8. zijn deze 14 euro per maand de upgrade waard?
Lastig. Qua processor is de 801 wel wat sneller dan de 600. Maar veel scheelt dat niet. Verder is het alleen belangrijk wanneer je ook games speelt. Voor gewoon navigeren door het OS en het doen van bepaalde bewerkingen zit je met een 600 ook goed. Ook met games overigens, maar wellicht dat dat in de toekomst wat anders is.
Camera en geheugen is gewoon ongeveer hetzelfde. 14 Euro per maand extra zou ik er zeker niet voor over hebben. En de M7 heeft ook een voordeel met het ontbreken van de on screen knoppen.

Heb zelf een soortgelijke vraag: Zouden jullie het de update waard vinden wanneer ik de One M8 kan krijgen voor 400 euro en momenteel eigenlijk tevreden ben met een Nexus 4? Ik had een LG G2 die ik verkocht heb, en heb ook een Z10 die ik momenteel vooral gebruik, vooral omdat het OS nieuw is en ik het een best OK OS vind.
  woensdag 30 april 2014 @ 15:09:41 #20
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_139413458
HTC One M8 _O_
pi_139415062
Hoe goed is het geluid nou eigenlijk een dan vooral het volume. Klinkt het daadwerkelijk een stuk harder dan bij vergelijkbare toestellen?
pi_139416267
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 15:55 schreef Dutchguy het volgende:
Hoe goed is het geluid nou eigenlijk een dan vooral het volume. Klinkt het daadwerkelijk een stuk harder dan bij vergelijkbare toestellen?
Het is harden, maar HTC wil soms wel met een update de fout maken om hem te zacht te zetten. Dit is overigens bij de M7 het geval geweest. M8 klinkt naar mijn mening goed, maar heb hem alleen gehoord op een onrustig achtergrond. Dus geen goeie ervaring.

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:01 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Een stofkwastje of lucht in een busje werkt op de M7 goed.
pi_139514160
Ah. Hier is dat topic :9 m8 eigenaar hier :W
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_139523003
Tering wat een dik toestel, lijkt op zich niet zo bijzonder maar als je er een paar dagen mee werkt:

- snelheid is geweldig, geen haperingen never.
- accu is top, vanochtend om 8.00 eruit gehaald nu nog 88 % :)
- beeldkwaliteit heel mooi
- speakers zijn top, kan heel hard en mooi geluid

etc. etc.
pi_139922171
Ook maar melden hier dan. M8 gebruiker sinds vandaag, wel even wennen na een jaar of zes alleen maar iPhones te hebben gebruikt...
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:31:31 #26
300718 Kenju
Say It!!??
pi_139922411
Heb er ook een. Vind het wel irritant dat die double tap alleen op het lockscreen werkt om hem in standby te zetten. Verder vind ik al die HTC-dingen irritant. HTC backup, HTC-sync op je computer moeten installeren, etc. Waarom dat niet gewoon op de standaard Android-manier gehouden?

Dat HTC sync synchoniseert ook nog eens op een manier dat je het met een normale file manager niet op een logische manier terug kan vinden. De map voor muziek is:
Computer\HTC One_M8\Interne opslag\mobile\music\C\Users\naam\Music\map

Om de een of andere reden neemt hij dus de structuur over van Windows en is de hoofdmap genaamd 'mobile' terwijl er standaard ook een music-map is.

Dit soort onzin heb ik echt geen trek in. Zeker niet als het je opgedrongen wordt.

[ Bericht 46% gewijzigd door Kenju op 13-05-2014 21:45:06 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_139923682
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:31 schreef Kenju het volgende:
Heb er ook een. Vind het wel irritant dat die double tap alleen op het lockscreen werkt om hem in standby te zetten. Verder vind ik al die HTC-dingen irritant. HTC backup, HTC-sync op je computer moeten installeren, etc. Waarom dat niet gewoon op de standaard Android-manier gehouden?

Dat HTC sync synchoniseert ook nog eens op een manier dat je het met een normale file manager niet op een logische manier terug kan vinden. De map voor muziek is:
Computer\HTC One_M8\Interne opslag\mobile\music\C\Users\naam\Music\map

Om de een of andere reden neemt hij dus de structuur over van Windows en is de hoofdmap genaamd 'mobile' terwijl er standaard ook een music-map is.

Dit soort onzin heb ik echt geen trek in. Zeker niet als het je opgedrongen wordt.
Onzin, ik heb echt geen één van die software in gebruik hoeven nemen om in de folders van mn telefoon te kijken of een back-up te maken.
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 13 mei 2014 @ 22:02:35 #28
300718 Kenju
Say It!!??
pi_139924562
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:50 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Onzin, ik heb echt geen één van die software in gebruik hoeven nemen om in de folders van mn telefoon te kijken of een back-up te maken.
Ik zeg niet dat je het moet gebruiken. Ik zeg dat het steeds aangeboden wordt. Lezen. HTC Backup nu al drie keer geweigerd.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 13 mei 2014 @ 22:16:19 #29
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_139925485
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 22:02 schreef Kenju het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je het moet gebruiken. Ik zeg dat het steeds aangeboden wordt. Lezen. HTC Backup nu al drie keer geweigerd.
Misschien een idee om app ops starter te downloaden in de Play Store? Op die manier kan je rechten van apps wijzigen/intrekken, bijvoorbeeld meldingen weergeven of je locatie bekijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Heeinz op 13-05-2014 23:05:47 ]
  dinsdag 13 mei 2014 @ 23:05:33 #30
300718 Kenju
Say It!!??
pi_139929372
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 22:16 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Misschien een idee om app ops te downloaden in de Play Store? Op die manier kan je rechten van apps wijzigen/intrekken, bijvoorbeeld meldingen weergeven of je locatie bekijken.
Klinkt goed om dat allemaal bij elkaar te hebben. Echter zie ik er meerderen staan, welke is de betere cq. moet ik hebben?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')