blijf dat vooral denken....quote:Op maandag 14 april 2014 20:40 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja M. ook! Zo schattig, ze lacht me dan echt toe.
quote:Op maandag 14 april 2014 21:16 schreef danic het volgende:
Boekjes eten![]()
Eva vond boekjes geweldig maar in de auto liet ze ze steeds vallen. Ik dacht het uitgevonden te hebben toen ik een boekje aan een koord tegenkwam. Met zo'n zachter randje rond het karton.
Het was heerlijk rustig achterin de auto. Totdat ik er na een kwartiertje achterkwam dat ze al de helft van de achterkant van de kaft weggegeten had![]()
Maar snel het boekje afgepakt
Oh ja kassabonnetjesquote:Op maandag 14 april 2014 21:19 schreef danic het volgende:
....boodschappenlijstjes, statiegeldbonnetjes. ......
Ik moest lachen.quote:Op maandag 14 april 2014 21:26 schreef GotC het volgende:
Wb slaapritueel, voor zover je het dat mag noemen:
T. in slaapzak, sterrenlamp aan (gaat na 15 min uit), muziekuil aan (is na 2 min klaar) en that's it.
Daarvoor geven we laatste fles en krijgt hij schone luier, slaapzak aan. Maar soms nemen we 'm nog even mee naar de huiskamer, soms niet, soms later pas slaapzak..
Hij vindt alles prima, ligt altijd nog even te zingen in bed (en dan lachen wij) en hij roept ons 12 uur later ongeveer weer.
quote:Op maandag 14 april 2014 21:56 schreef ProjSkippy het volgende:
De muziekmobiel is door Burdie gemaakt trouwens!
Ja natuurlijk!quote:Op maandag 14 april 2014 22:02 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik moest net nog aan je denken! Strijk je nog steeds alle kinderkleertjes?
quote:Op maandag 14 april 2014 22:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ja natuurlijk!![]()
zelfs spuugdoekjes, slabbetjes en hydrofielen![]()
Ik doe dat ook!quote:
Dat is altijd verdacht... Stilte = kattenkwaadquote:Op maandag 14 april 2014 20:37 schreef Sylver_ het volgende:
Oh, ik zag prachtige foto's voorbij komenEn wat een ubercute filmpje!
![]()
Cwen, die van mij eet ook kartonnen boekjes .. En het kartonnetje van een pakje kauwgom (ik dacht al, wat is ze lekker rustig). Heb nog niks aan d'r gemerkt.
quote:Op maandag 14 april 2014 21:23 schreef Limone het volgende:
Wat zegt Kleintjes eigenlijk over papier?
Ik ookquote:Op maandag 14 april 2014 22:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ja natuurlijk!![]()
zelfs spuugdoekjes, slabbetjes en hydrofielen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: curves voor de geïnteresseerdenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Lars & Femke
Dit.quote:Op maandag 14 april 2014 22:22 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Dat is altijd verdacht... Stilte = kattenkwaad
quote:Op maandag 14 april 2014 20:50 schreef Limone het volgende:
Potver, die babymemes zijn zo makkelijk nog niet.
Ik heb vandaag net een deel van maat 56 uit M.'s kast kunnen halen. Met d'r ruim 4 maanden.quote:Op maandag 14 april 2014 23:19 schreef Kimpossible het volgende:
mijn ruim 6 weken baby zit nog in 1 en mt 50
Maarrr ik zie net dat ze ook Babydry in de aanbieding hebben enzo!
Wij gaan ook naar een osteopaat idd! Hij heeft nu 1 behandeling gedaan en zei dat hij spanning voelde in z'n nek en z'n buik. Vrijdag gaan we weer. Hij zei dat het na een behandeling eerst erger kon lijken, maar dat was hier niet iig.quote:Op dinsdag 15 april 2014 07:07 schreef klaprooss het volgende:
Gefeliciteerd Nin en F!! En natuurlijk de mama's ook![]()
Oh en T. Al weer 6 maanden! terwijl voor m'n gevoel zaten wij heul lang samen in z&g, dat viel dus wel mee!
Speciaal voor T. Heeft J. een pakje van T. aan![]()
Spannend dot! Ik ga donderdag weer denk ik! Oh dan heb ik trouwens ook een afspraak bij de osteopaat, ben benieuwd
En hoe was dat voor jou? Zo deden wij het idd ook in de kraamtijd, maar na 10 dagen was ik echt gewoon op en kon ik alleen nog maar huilen. En hoe lang duurde het dan voordat ze bijv 3 uur ertussen had?quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:15 schreef Sylver_ het volgende:
XM heeft volledig gekolfd, geloof ik.
Ik heb het ook overwogen omdat ik borstvoeding erg lastig vond in het begin, en dan met name dat ik me de hele tijd afvroeg of ze wel genoeg binnenkreeg. Ik vond het zo lastig dat je niet ziet wat ze drinkt.
Nora was in het begin te veel afgevallen. We zijn er voor naar het ziekenhuis gegaan, gelukkig geen aandoening gevonden en er werd geadviseerd om bij te voeden met kunstvoeding. Maar ik wilde toch heel graag gewoon borstvoeding blijven geven, dus ben haar toen bij elk minimaal mogelijk hongersignaaltje gaan aanleggen. En dat werkte heel erg goed, ze kwam weer goed aan, ging betere hongersignalen afgeven en er ging langzaamaan meer tijd tussen de voedingsmomenten zitten.
Vanaf dat moment heb ik me voorgenomen om te vertrouwen op Nora en haar te volgen. In het begin dronk ze vaak en kort (maar 5 minuten en echt elk uur), maar ze liet op gegeven moment vanzelf meer tijd ertussen en dronk ook langer.
Ik denk dat ze toen zo vaak en kort dronk omdat mijn aanmaak nog niet goed was afgestemd op haar behoefte. Plus dat het maagje in het begin natuurlijk nog heel klein is.
Ik vond het wel zwaar, maar zoals jij het beschrijft moet natuurlijk ook niet. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je er zelf aan onderdoor gaatquote:Op dinsdag 15 april 2014 09:19 schreef Dot. het volgende:
[..]
En hoe was dat voor jou? Zo deden wij het idd ook in de kraamtijd, maar na 10 dagen was ik echt gewoon op en kon ik alleen nog maar huilen. En hoe lang duurde het dan voordat ze bijv 3 uur ertussen had?
Maar het klinkt wel logisch idd, maar ik weet niet of ik dat kan
Ik redeneerde een beetje als wanneer we zouden overstappen op fv hij ook niet elk uur zou kunnen drinken als hij dan theoretisch volle flessen drinkt, maar misschien moet ik dat idd eens loslaten. Ik hoop gewoon dat hij lekker veel is aangekomen, want dat is natuurlijk gewoon het beste teken dat het goed gaat.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:43 schreef L-E het volgende:
En T. met zijn halfjaardag! Wat groot alweer, die is voor mijn gevoel ook nog maar pasgeboren hoor
Dot, dat weinig tijd tussen de voedingen laten herken ik. Het heeft hier echt een tijd geduurd eer dat iets langer werd. En nu zitten we in de nacht nog steeds op een elke 2,5 uur, niet om je te ontmoedigen maar om aan te geven dat niet alles te sturen valtHier had het verder niets met al dan niet reflux te maken, het hoorde gewoon bij hem. Klein kindje icm veel onrust = veel aan de borst willen. Maar hij kwam in het begin wel 200gram per week aan, en hij had dat qua gewicht ook nodig. XM was trouwens degene die tot aan 6 maanden volledig heeft gekolfd.
Tussendoor kolven wordt wat lastig, want hij wil eigenlijk altijd bij me zijn. Maar vanmiddag komt mijn moeder even dus dan zal ik het idd eens proberen!quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:35 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik vond het wel zwaar, maar zoals jij het beschrijft moet natuurlijk ook niet. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je er zelf aan onderdoor gaat
Volgens mij duurde het 2 weken voordat ze betere hongersignalen ging afgeven en er langzaamaan wat meer tijd tussen ging zitten. Ik merkte tussendoor al wel dat er ineens 2 uur tussen een voedingsmoment zat en na ongeveer een week of 2 gebeurde dat steeds vaker. Na 3 weken hield ze er meestal 3 uur tussen, met af en toe nog momenten dat ze weer vaker kwam. Het is toen een aantal weken zo gebleven, ongeveer elke 3 uur, ook 's nachts (dat was iets minder fijn).
Ik vond het makkelijker toen ik besloten had eraan toe te geven. Ik kon haar ook niet neerleggen en voelde me in het begin echt heel erg geclaimd en gebonden. Ik heb toen ook aardig wat afgejankt omdat ik niet eens even mijn handen vrij had om de was te doen. En borstvoeding geven kost ook aardig wat energie, dus die combi zorgde voor flink wat huilbuien.
Maar op een gegeven moment heb ik besloten de boel de boel te laten, Nora bij me te houden en eraan toe te geven. Toen werd het wel iets makkelijker.
In het begin vond ik de hele omschakeling van zo'n hummeltje dat ineens al je aandacht nodig heeft, icm met de energie die borstvoeding vraagt en al die nieuwe hormonen die door je lijf gieren echt mega zwaar.
Maar het wordt allemaal beter en makkelijker, echt waar!
Misschien kan je anders proberen om tussendoor wat te kolven? Kijken of je je productie wat kan meehelpen zodat T. hopelijk wat meer per keer kan drinken? Ik weet natuurlijk niet of dat het is, ik kan alleen uit mijn eigen ervaring spreken.
Zei je nou dat er ook nog een lk bij je langs komt?
Ik snap het, wij hebben om dezelfde reden ook eventjes gekolfd en de fles gegeven (voordat hij een flesweigeraar werd) maar het maakte weinig verschil in hoeveel tijd er tussen de voedingen zat. Ik bedacht me net nog dat Sticker redelijk zwak was (2kg bij thuiskomst) en daarom niet veel kracht/energie had om door te drinken. Hij viel altijd in slaap aan de borst terwijl hij naar ons idee nog niet verzadigd was (en dus zich snel weer meldde met honger). Dat konden we wel ondervangen door de fles geven, want uit de fles drinken kost minder kracht dan aan de borst.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:59 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik redeneerde een beetje als wanneer we zouden overstappen op fv hij ook niet elk uur zou kunnen drinken als hij dan theoretisch volle flessen drinkt, maar misschien moet ik dat idd eens loslaten. Ik hoop gewoon dat hij lekker veel is aangekomen, want dat is natuurlijk gewoon het beste teken dat het goed gaat.
[..]
Ja mijn kleine baby morgen. Ik heb hem gemaild vanmorgen dat hij hem in zn kont mag schuiven en ik hem niet meer wil. Opgelostquote:Op dinsdag 15 april 2014 09:42 schreef Suikertante het volgende:
Papa is helemaal blij dat hij gefeliciteerd wordt L-E
Tally.. jouw kleine baby morgen toch..? Heb je al een oplossing voor het besteksetje?
Dat klinkt idd ook logisch, maar mijn meneer was 4176 gram bij z'n geboortequote:Op dinsdag 15 april 2014 10:03 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik snap het, wij hebben om dezelfde reden ook eventjes gekolfd en de fles gegeven (voordat hij een flesweigeraar werd) maar het maakte weinig verschil in hoeveel tijd er tussen de voedingen zat. Ik bedacht me net nog dat Sticker redelijk zwak was (2kg bij thuiskomst) en daarom niet veel kracht/energie had om door te drinken. Hij viel altijd in slaap aan de borst terwijl hij naar ons idee nog niet verzadigd was (en dus zich snel weer meldde met honger). Dat konden we wel ondervangen door de fles geven, want uit de fles drinken kost minder kracht dan aan de borst.
Ik hou zo van die besteksets! Wij hebben een Kikker set gekregen van zijn overgrootouders, met bordje en kopje erbijquote:Op dinsdag 15 april 2014 10:03 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja mijn kleine baby morgen. Ik heb hem gemaild vanmorgen dat hij hem in zn kont mag schuiven en ik hem niet meer wil. Opgelost
Ik ga van de week wel met of zonder kindjes naar de Nijntje winkel om het zelf te halen.
Allemaal gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 15 april 2014 06:14 schreef GotC het volgende:
Jaaaaa Nin en F. zijn jarig!![]()
![]()
Gefeliciteerd!
En T. is 6 maanden![]()
De oudste heeft alles van Woezel en Pip. De jongste krijgt alles van Nijntjequote:Op dinsdag 15 april 2014 10:09 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik hou zo van die besteksets! Wij hebben een Kikker set gekregen van zijn overgrootouders, met bordje en kopje erbij
Ik weet niet of alleen het gewicht bepaalt hoe krachtig een kindje kan drinken hoor. Daar weten anderen wellicht meer van. Die weegmethode is achterhaald, dat weet je? Zegt echt niets over hoe veel hij nu echt binnen heeft gekregenquote:Op dinsdag 15 april 2014 10:08 schreef Dot. het volgende:
[..]
Dat klinkt idd ook logisch, maar mijn meneer was 4176 gram bij z'n geboorteWe hebben ook bijgevoed, want hij viel 200 gram af in de eerste nacht en de dag erop weer. Toen hij op z'n geboortegewicht zat zijn we daar mee opgehouden en heb ik dus ook niet meer gekolfd. Toen kregen we trouwens ook het advies van de ka om zijn voedingen toch wat te rekken en hij dronk toen (met de weegmethode bepaald) 80-100 gram erbij maar had daarvoor wel beide borsten volledig nodig.
Ja, weet ik, daarom zeg ik het er idd bij. Maar geeft het ook geen enkele indicatie dan?quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:13 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik weet niet of alleen het gewicht bepaalt hoe krachtig een kindje kan drinken hoor. Daar weten anderen wellicht meer van. Die weegmethode is achterhaald, dat weet je? Zegt echt niets over hoe veel hij nu echt binnen heeft gekregen
Ben benieuwd wat de lk zegt.
Leuk! Mijn vriend heeft ook zijn setje nog, van Bunnykins. De mijne is kwijtquote:Op dinsdag 15 april 2014 10:11 schreef Tally het volgende:
[..]
De oudste heeft alles van Woezel en Pip. De jongste krijgt alles van Nijntje
Ze heeft het gelukkig nog niet écht doorquote:Op dinsdag 15 april 2014 10:03 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja mijn kleine baby morgen. Ik heb hem gemaild vanmorgen dat hij hem in zn kont mag schuiven en ik hem niet meer wil. Opgelost
Ik ga van de week wel met of zonder kindjes naar de Nijntje winkel om het zelf te halen.
Ik heb ze nooit gehad. Alleen een verzilverde beker en die heb ik nog.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:18 schreef Dot. het volgende:
[..]
Leuk! Mijn vriend heeft ook zijn setje nog, van Bunnykins. De mijne is kwijt
Ja daarom vind ik het ook nog niet zo erg. Al ben ik wel ontzettend boos op die kutwebshop.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:19 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ze heeft het gelukkig nog niet écht doorIk vind ze ook leuk, die sets. F heeft een Dikkie Dik setje
Maar niet gegraveerd hoor. Zat in de kraammand
![]()
Zeker met twee kinderen leuk als ze hun eigen setje hebben om voor aaaaltijd te bewaren
Van echt zilver zijn ze 4 keer zo duur.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:20 schreef Suikertante het volgende:
Nu ik erover nadenk is mijn setje ook niet zilver. Maar ik vind 'm toch heel mooi
Kan tochquote:Op dinsdag 15 april 2014 10:21 schreef L-E het volgende:
Ik voel me altijd een beetje raar als ik jullie zo lees, maar ik vind er echt niets aan, die besteksetjes.
Dat is het ook zeker. Daarom heb ik voor de oudste ook een dwarslepel. Die past wel en helpt te oefenen. De andere delen zijn nog veel te groot voor haar mond. Al gebruikt ze nu haar kindermesje wel.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vind die besteksetjes vaak zo groot. Die lepel en vork passen echt niet in haar mond.
Dat was idd de reden dat ik ook heb besloten om niet te kolven.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:59 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik redeneerde een beetje als wanneer we zouden overstappen op fv hij ook niet elk uur zou kunnen drinken als hij dan theoretisch volle flessen drinkt, maar misschien moet ik dat idd eens loslaten. Ik hoop gewoon dat hij lekker veel is aangekomen, want dat is natuurlijk gewoon het beste teken dat het goed gaat.
[..]
Tussendoor kolven wordt wat lastig, want hij wil eigenlijk altijd bij me zijn. Maar vanmiddag komt mijn moeder even dus dan zal ik het idd eens proberen!
Ik heb de lk gemaild idd, dus ben benieuwd wat ze zegt
Ik vind dat jij vaak een wat vertekend beeld lijkt te hebben van de grootte van je jongste. Ze is zes maanden, dan is 62/68 echt heel erg gemiddeld. Je maakt vaker opmerkingen, ook over haar gewicht, imo niet terecht. Niet rot bedoeld overigens, maar het valt me wel op.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:41 schreef ferrari_rood het volgende:
Volgens mij kan ik hier binnenkort 62/68 uit de kast halen, Ik vind dat dat nog niet kan hoor.
Vandaag heeft ze een jurkje aan dat Ean had toen ze ging staan.
Ze wordt veel te snel groot. Het is mijn laatste die mag van mij nog even klein blijven.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:45 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik vind dat jij vaak een wat vertekend beeld lijkt te hebben van de grootte van je jongste. Ze is zes maanden, dan is 62/68 echt heel erg gemiddeld. Je maakt vaker opmerkingen, ook over haar gewicht, imo niet terecht. Niet rot bedoeld overigens, maar het valt me wel op.
Ik zou heel graag Sticker en Nin eens naast elkaar willen zien. Stick zit in 74 nu, maar Nin oogt in mijn beleving zo veel groter/ouder omdat ze al zo veel kan!quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:36 schreef bellelena het volgende:
Nin heeft nu maat 68, en van sommige dingetjes past ze 74. D'r verjaardagsjurk is 74, die is nog wel erg ruim
Dan heb ik ook een dreumesquote:Op dinsdag 15 april 2014 11:37 schreef bellelena het volgende:
Tally, nog 1 nachtje slapen, dan heb jij ook geen babytje meer![]()
En gisteren om 17.00u een jaar geleden braken je vliezen?quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:54 schreef Suikertante het volgende:
BelleF heeft nu maat 74 en maat 80 aan, de sliert. Volgens mij schelen ze niet echt in gewicht? Ik geloof dat F nu ongeveer 9 kilo weegt.
Ik kreeg nu geloof ik wee-opwekkers, want ik bleef steken op 9 cm. Maar het werd niet echt pijnlijker ofzo. Pas over een uur barst het geweld los
Ja, gelukkig wel, dat was het enige half uurtje dat echt vreselijk was.quote:Op dinsdag 15 april 2014 12:03 schreef Sylver_ het volgende:
Hihi, die tandjes
Vanaf het persen ging het snel, Suiker!
Wat is een half uur dan ineens lang he!quote:Op dinsdag 15 april 2014 12:05 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ja, gelukkig wel, dat was het enige half uurtje dat echt vreselijk was.
Ze zit in 62/68 nu. En gaat naar 74/80quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:35 schreef Cwen het volgende:
Nin
FR, nu pas naar 62/68?Referentiekaders kunnen zo verschillen!
Maar ik kan me voorstellen dat je voor je gevoel zou willen dat ze nog wat langer klein blijft.
Ellie zit nu in 74/80 van rompers en kleertjes ook... Bolle baby!
Oh! Komt dat door het snelle persen? Mijn man schrok er een beetje van toen ze net geboren wasquote:Op dinsdag 15 april 2014 12:17 schreef Burdie het volgende:
Suiker, ook zo lekker kort geperst! Had F. ook een punthoofd daardoor? Ik vond het persen juist fijn en mooien dat deed tenminste nauwelijks pijn. Een verademing na de rest van de dag Dat stuk zou ik zo weer willen doen, de rest mogen ze me besparen
.
Ik had twee RA gekregen van m'n lk en die vond ik op zich wel fijn, maar irritant dat ze maar 24 uur goed blijven dus nu ga ik mother mates proberen. Purelan vond ik voor de beginnende kloven erg fijn, want dan plakte het compres er ook niet zo aan, maar ik durf het niet op. Heel m'n tepel te smeren in de angst dat ze dan te zacht worden en dat meneer ze dan kapot zuigt.quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:52 schreef Burdie het volgende:
@Dot, krijg je rite aids of mother mates? Ik had de RA besteld, want het moest een soort wondermiddel zijn, maar dat viel mee dus tegen. Ik ga nu binnenkort purelan uitproberen.
Met wat?quote:Op dinsdag 15 april 2014 12:21 schreef Suikertante het volgende:
Spirit jij ook gefeliciteerd!
En Burdie, toen ik van een ruggenprik naar vol persen ging vond ik dat onmenselijk ja. Niks verlossing. Ik lag net lekker te dutten
Geen noemenswaardig punthoofd trouwens!
Dat zeiden ze hier in het ziekenhuis iig wel! Ik schrok achteraf van de eerste foto's met punthoofd... Toen ik S. zelf voor het eerst goed kon bekijken (een paar uur later ivm placentaverwijdering op de OK) was zijn hoofdje alweer een stuk bijgetrokken.quote:Op dinsdag 15 april 2014 12:25 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Oh! Komt dat door het snelle persen? Mijn man schrok er een beetje van toen ze net geboren was
In begreep ook dat hij juist in vorm bleef omdat ik hem lanceerde, maar goed. T trekt vanzelf bij toch?quote:Op dinsdag 15 april 2014 12:46 schreef Burdie het volgende:
Misschien zeggen ze maar wat in het ziekenhuis
quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:30 schreef Spirit82 het volgende:
Stelletje facebookcrossposters
ThanksHet is nog onder voorbehoud, maar als alles goed gaat wonen we over 2 maandjes in een heus huis met maar liefst 4 slaapkamers
en een tuin
Daar gaan we nu ook heenquote:Op dinsdag 15 april 2014 13:36 schreef Limone het volgende:
Een heus huis!![]()
Hoe meer kind ik heb, hoe meer ik ons wel in een heus huis zie wonen. Ik krijg niet eens hartkloppingen meer als ik aan een VINEXwijk denk.
En waar staat het?quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:38 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Daar gaan we nu ook heenEen heul groot, rustig, burgerlijk huis in een woonwijk
Het is huur, dus we blijven doorzoeken naar ons eigen huis, maar dit gaat wel een heleboel rust geven denk ik
Oh en als mensen zich vervelen, er moet behoorlijk wat geverfd worden
quote:
Hier om de hoekquote:
Dat is helemaal super natuurlijk!quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:40 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
[..]
Hier om de hoekHoeven we verder niks te veranderen aan kinderopvang of reistijden naar werk enzo.
Wat tof! Van harte, wat een rust zal dat geven!quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:38 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Daar gaan we nu ook heenEen heul groot, rustig, burgerlijk huis in een woonwijk
Het is huur, dus we blijven doorzoeken naar ons eigen huis, maar dit gaat wel een heleboel rust geven denk ik
Oh en als mensen zich vervelen, er moet behoorlijk wat geverfd worden
Jaquote:Op dinsdag 15 april 2014 14:22 schreef L-E het volgende:
Mijn baby kan achteruit kruipen! Is dat normaal?
Ben je daar al voor in therapie?quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:36 schreef Limone het volgende:
Een heus huis!![]()
Hoe meer kind ik heb, hoe meer ik ons wel in een heus huis zie wonen. Ik krijg niet eens hartkloppingen meer als ik aan een VINEXwijk denk.
Gerry ik ga even een nieuw toetsenbord op mijn tablet zettenquote:
Het is ook lastig hoorquote:Op dinsdag 15 april 2014 14:42 schreef Moppert het volgende:
Ohnoesss![]()
ik bedoelde grrr en dat had een edit moeten zijn.
Ik geef op
Je moet ook wel de goede nieuwbouwwijk vinden hequote:Op dinsdag 15 april 2014 14:51 schreef Burdie het volgende:
Ik zou echt doodongelukkig wegkwijnen in een nieuwbouwwijk. Het stikt er meestal ook van de tweeverdieners, pas na vijven wordt het er gezellig. Tenminste, daar waar wij zijn wezen kijken destijds.
Gelukkig maar dat smaken verschillen.
Ja iemand die hier niet vaak kwam volgens mij..quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:53 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Je moet ook wel de goede nieuwbouwwijk vinden he!
In een echte echte vinexwijk verwacht ik niet te wonen maar iig wel buiten de stad.
woonde er nou iemand van hier in Maassluis? daar zijn we nu aan het kijken namelijk
Ook daar kijken we wel eensquote:Op dinsdag 15 april 2014 14:57 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja iemand die hier niet vaak kwam volgens mij..
Ik kom oorspronkelijk uit Naaldwijk
Wat gezellig! Wij ook tztquote:Op dinsdag 15 april 2014 15:12 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Ook daar kijken we wel eens. We willen iig een beetje die kant op!
Haha moppert
Welnee. Zat mensen die continuroosters draaien dus die zijn overdag vaak thuis...quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:51 schreef Burdie het volgende:
Ik zou echt doodongelukkig wegkwijnen in een nieuwbouwwijk. Het stikt er meestal ook van de tweeverdieners, pas na vijven wordt het er gezellig. Tenminste, daar waar wij zijn wezen kijken destijds.
Gelukkig maar dat smaken verschillen.
O, oeps, te veel in een keer proberen te onthouden kan ik dus nog steeds niet...quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:47 schreef Limone het volgende:
Ho ho! Ik zei dat ik geen hartkloppingen meer kreeg van een VINEXwijk, er daadwerkelijk gaan wonen is een heel ander verhaal!Spirit daarentegen durft het wél aan.
Die is echt leuk!quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:24 schreef Suikertante het volgende:
L-E ik zou er dus ook niet zoveel geld aan uitgeven, maar ik was vroeger wel heel trots en beschermend wat betreft mijn eigen ontbijtbordje en toetjesbakje. Daarom vind ik het wel wat hebben
Dit heeft F van mijn tante gekregen: [ afbeelding ]
In je oog is ook lekker. Dat je een week het gevoeld hebt alsof je oog droog is en of er een zandkorreltje in zit.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:46 schreef Cwen het volgende:
Dat is jammer, Venco!
Zeg LE, jij had toch vorige keer een bloedneus omdat Sticker z'n vinger in je neus stak? Ellie kan het ook.... Doet echt zéér!
Ohyeah!quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:47 schreef Tally het volgende:
Een dag voor haar eerste verjaardag kan ze kruipenVOORUIT!!!?!?
Haha, ja gemeen he?quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:46 schreef Cwen het volgende:
Dat is jammer, Venco!
Zeg LE, jij had toch vorige keer een bloedneus omdat Sticker z'n vinger in je neus stak? Ellie kan het ook.... Doet echt zéér!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:35 schreef klaprooss het volgende:
Zo super Spiritdat klinkt helemaal goed!
Vervelen Ymme, hopelijk is het snel over en blijft het ook weg!
Haha herkenbaar Limone met VINEX wijken, we zijn nu ook aan het kijken
Oh en hier gaat het zo goed vandaag vergeleken met gisteren dan,
![]()
!!
Ik was altijd een beetje jaloers op jullie lachende baby's (vooral op de mama's die samen met mij hier zijn gekomen). Mini lacht hier (vrijwel) nooit (ook wel logisch met veel pijn en ongemak) maar net.. net tijdens het in slaap vallen kreeg ik me toch een hoop lachjes toegeworpen. Was dan wel half in slaap maar dat laat toch wel zien dat hij zich ook beter begint te voelen!
+1!quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:38 schreef Cwen het volgende:
Spirit. Het is allemaal zo herkenbaar en ik kan je alleen maar een knuffel op afstand sturen
.
Gecondoleerd, ook. Maar denk erom: jij bent géén mislukkeling. Het is niet voor niets dat onderbroken slaap als martelmethode wordt gebruikt, hè. Dat is loeizwaar. En vergelijken heeft geen zin. Ieder huis z'n eigen kruis, en zo is het maar net.
Hopelijk is de kies snel door. Sterkte!
Kunstmatige curve? Wasda? (Uit interesse!)quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:47 schreef Dot. het volgende:
Oh spiritJe stelt je echt niet aan hoor, jouw pijn is net zo echt als dat van anderen en daar mag gewoon ruimte voor zijn
En ik weet zeker dat je man het alleen maar fijn vindt dat hij je kan helpen!
Het wegen was wat minder dan ik hoopte, 125 gram erbij in 1 week. Maar meneer heeft nogal een kunstmatige curve met al dat bijvoeden dus nu vrijdag weer wegen na zijn gehoortest en dan kijken of hij richting een eigen lijntje gaat of dat we toch weer moeten gaan bijvoeden.
Welkom Musique met je mooi dames!
Nja, we hebben hem tot zijn geboortegewicht continue bijgevoed, dus dit is de eerste week dat hij het zelf moet doen. En als hij dan zijn eigen lijn hierin zoekt is het ook goed, maar de lijn hiervoor is dus steiler omdat we hem telkens voeding na gaven. Vandaar nog een keer wegen en kijken wat hij doet. We zouden dan daarna weer dinsdag kunnen wegen om het nog wat meer in de gaten te houden. De vpk vond het iig nog goed om even iets verder te kijken voor we weer gaan bijvoeden en na een snikbui vind ik dat ook wel een goed idee. Hij groeit iig, dus als hij daarin een lijn vindt is het goedquote:Op dinsdag 15 april 2014 19:51 schreef GotC het volgende:
[..]
Kunstmatige curve? Wasda? (Uit interesse!)
Echt! Ik ook!quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:57 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja iemand die hier niet vaak kwam volgens mij..
Ik kom oorspronkelijk uit Naaldwijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ J & S
Ah zoquote:Op dinsdag 15 april 2014 20:00 schreef Dot. het volgende:
[..]
Nja, we hebben hem tot zijn geboortegewicht continue bijgevoed, dus dit is de eerste week dat hij het zelf moet doen. En als hij dan zijn eigen lijn hierin zoekt is het ook goed, maar de lijn hiervoor is dus steiler omdat we hem telkens voeding na gaven. Vandaar nog een keer wegen en kijken wat hij doet. We zouden dan daarna weer dinsdag kunnen wegen om het nog wat meer in de gaten te houden. De vpk vond het iig nog goed om even iets verder te kijken voor we weer gaan bijvoeden en na een snikbui vind ik dat ook wel een goed idee. Hij groeit iig, dus als hij daarin een lijn vindt is het goed
+1!quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:12 schreef Juud-- het volgende:
Hoe gaat het met je XM? Is je nieuwe baan leuk?
Klap: ik denk dat het een verschil tussen vaders en moeders is. Althans..ik herken het wel. Ik reageerde heel primair en emotioneel en achteraf soms té overdreven op dingen en mijn man was altijd een stuk relaxter (en dan werd ik dáár weer pissig om). Maar neem het jezelf niet kwalijk.. het is een combinatie van zorgen, stress, moeheid, hormonen, enz. Haal diep adem, spreek tegen je vriend uit hoe je je hierover voelt en neem lekker een warme douche om even een moment voor jezelf te hebben en een beetje te ontspannen.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:26 schreef Spirit82 het volgende:
Lekker onhandig reageren via mobielDank jullie wel voor de lieve woorden. Soms wil je het gewoon even van je afschrijven en dan zijn jullie reacties zo fijn, ook al ken ik jullie niet eens persoonlijk!
Zoals ik het hier opschrijf krijg ik het niet eens uitgesproken tegen mijn vriendinnen. Dank jullie wel en ik ga jullie echt missen over een paar weekjes
![]()
Klaproos, mannen zijn anders. Jouw lichaam schreeuwt mee met je kind. Dat is moeder zijn. Als isa huilt en man heeft haar vast sta ik soms nog steeds naast haar met mn klauwhandjes om haar uit zijn armen te trekken want ze MOET mama!! NU!! Dat is een gevoel dat een man niet kent, dat je hart ineenkrimpt en je je echt echt naar voelt fysiek als je kind pijn heeft. Vraag zijn begrip voor je gevoel en zijn hulp. En bel morgen de huisarts om te overleggen
125 gram vind ik hartstikke mooi hoor! En hulde voor de vpk dat ze hem ook de kans geeft om zn eigen groeipatroon te gaan volgenquote:Op dinsdag 15 april 2014 19:47 schreef Dot. het volgende:
Oh spiritJe stelt je echt niet aan hoor, jouw pijn is net zo echt als dat van anderen en daar mag gewoon ruimte voor zijn
En ik weet zeker dat je man het alleen maar fijn vindt dat hij je kan helpen!
Het wegen was wat minder dan ik hoopte, 125 gram erbij in 1 week. Maar meneer heeft nogal een kunstmatige curve met al dat bijvoeden dus nu vrijdag weer wegen na zijn gehoortest en dan kijken of hij richting een eigen lijntje gaat of dat we toch weer moeten gaan bijvoeden.
Welkom Musique met je mooi dames!
Dit is echt heel erg waar.. als je kind lijdt, dan doet het jou fysiek ook echt pijn en als kind huilt, dan voel je dat in je hart. Een kind is een soort blootliggende zenuw, daar ben ik inmiddels wel achterquote:Op dinsdag 15 april 2014 20:26 schreef Spirit82 het volgende:
Klaproos, mannen zijn anders. Jouw lichaam schreeuwt mee met je kind. Dat is moeder zijn. Als isa huilt en man heeft haar vast sta ik soms nog steeds naast haar met mn klauwhandjes om haar uit zijn armen te trekken want ze MOET mama!! NU!! Dat is een gevoel dat een man niet kent, dat je hart ineenkrimpt en je je echt echt naar voelt fysiek als je kind pijn heeft. Vraag zijn begrip voor je gevoel en zijn hulp. En bel morgen de huisarts om te overleggen
Oh deze zie ik nou pasquote:Op maandag 14 april 2014 21:01 schreef danic het volgende:
Rosalie was ruim twee weken geleden al jarig, maar eigenlijk is vandaag mijn uitgerekende datum.
Gelukkig werd er op deze mooie datum een mooi elfje geborenen zij kreeg ook nog dezelfde naam als mijn oudste
![]()
LadyBlack van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je mooie elfje![]()
Het oogje zit bijna na elk slaapje dichtgeplakt met geelgroene prut dus ik maak hem heel vaak schoon. Ik heb er ook al borstvoeding (die ik niet geef) in gedaan want ik heb toch lektettenquote:Op dinsdag 15 april 2014 20:20 schreef Spirit82 het volgende:
Nikki, ligt eraan hoe prut en wat je zelf wil. Je kunt het schoonmaken met een watje en wat water, maar isa had op een gegeven moment echt een rood oog waar groene snot uit kwam en ze had er duidelijk last van. Bij de huisarts zalfje gekregen en toen was het binnen een dag 10x beter.
Goed om te horen! Ik schrok er idd ook eerst even van toen ik hem invoerde (idd op de bv.com curve), maar toen realiseerde ik me idd dat hij eerst zelf een kans moet krijgen ipv dat we meteen weer gaan bijvoeden. Ik wil bv geven en dan moet ik hem ook ruimte geven om z'n eigen weg te vinden en zolang hij groeit is het nu even goedquote:Op dinsdag 15 april 2014 20:33 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
125 gram vind ik hartstikke mooi hoor! En hulde voor de vpk dat ze hem ook de kans geeft om zn eigen groeipatroon te gaan volgenIk ben achteraf best wel onzeker geworden door de vpk die toch elke keer vond dat E te weinig was gegroeid, en dan voedde ik maar weer bij, en zat ze weer hoger op de curve.... en dan stopte ik met bijvoeden en zakte ze weer. Toen ik het bijna niet meer zag zitten zei iemand hier op het forum dat je niet naar elke individuele stip op de curve moest kijken maar naar het grotere geheel, en toen bleek ze eigenlijk keurig op een lijntje te gaan!
![]()
Hieronder een curve van toen ze ca 10 weken oud was. Zie je hoe grillig? Gék werd ik ervan dat ze elke keer goed leek te groeien, en dan weer bijna niks, of afviel....quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:45 schreef Dot. het volgende:
[..]
Goed om te horen! Ik schrok er idd ook eerst even van toen ik hem invoerde (idd op de bv.com curve), maar toen realiseerde ik me idd dat hij eerst zelf een kans moet krijgen ipv dat we meteen weer gaan bijvoeden. Ik wil bv geven en dan moet ik hem ook ruimte geven om z'n eigen weg te vinden en zolang hij groeit is het nu even goed![]()
Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:45 schreef Dot. het volgende:
[..]
Goed om te horen! Ik schrok er idd ook eerst even van toen ik hem invoerde (idd op de bv.com curve), maar toen realiseerde ik me idd dat hij eerst zelf een kans moet krijgen ipv dat we meteen weer gaan bijvoeden. Ik wil bv geven en dan moet ik hem ook ruimte geven om z'n eigen weg te vinden en zolang hij groeit is het nu even goed![]()
Ja! Zelfde neusjes en mondjesquote:Op dinsdag 15 april 2014 20:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kijk nou dan. Ze lijken toch best een beetje op elkaar.
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:01 schreef LadyBlack het volgende:
Oei Shandaly dat zijn wel veel mijlpalen ja!
Zijn er geen dingen die jij kunt schrappen trouwens? Het is natuurlijk heel goed om in allerlei commissies en overlegclubjes te zitten, maar het moet wel leuk blijven toch?
Ik word soms al moe als ik hoor hoeveel sommigen van jullie nog doen, naast het hebben van kinderen en een baan!
Ja die welquote:Op dinsdag 15 april 2014 21:36 schreef Suikertante het volgende:
Tally trek een warme jas aan, het is echt fuuuuuu**** koud! Je oudste zal wel overal doorheen rennen of niet?
De abonnementen zijn best betaalbaar trouwens. Voor zijn volgende verjaardag.....
Lijkt mij gek, zo'n blonde F. Je bent toch dat mooie rooie gewend.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:44 schreef Suikertante het volgende:
Tally jij mag dat nu ook al, want je hebt een lopend kind
Venco klopt ja, hij is best wel blond nu!
En heeft al drie tandenHij gaat inhalen!
Misschien kun jij focussen op de geboortetijd?
Ja, 23e.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:46 schreef -mandy- het volgende:
LB en Suiker gefeliciteerd met jullie dreumesjes!![]()
Venco, jouwes wordt toch ook al bijna een jaar?
Klaproos en Spirit. een dikke![]()
Welkom Musique, mooie meiden heb je!
Hier een mannetje, dat zijn voorlaatste week als baby beleeft, en duidelijker en duidelijker een eigen willetje krijgt. Mooi om te zien![]()
.
Het opvoeden is ook echt begonnen nu.
Ja, maar als je terugkijkt.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:53 schreef Suikertante het volgende:
Venco het is wel geleidelijk gegaan
Je hebt gewoon een lopend kind, voor z'n eerste verjaardag!
Ik zal mijn rapport er die dag ook bij pakken (weet qua tijd niet alles uit mijn hoofd).quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:55 schreef Tally het volgende:
Nog een aantal uur voor mijn vliezen braken
Met Aiden zag ik per week zo'n beetje weer vooruitgang. Inderdaad, zo'n loopwagentje heeft hem erg geholpen. En dan zelf oversteken, per ongeluk een stap meer etc. etc.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:57 schreef Suikertante het volgende:
Ja, mijn schoonouders gingen net naar huis, mijn vriend ging nu het laatste flesje geven en dan moest hij ook naar huis. Ik was nog allemaal mensen aan het whatsappen enzo. Het was al donker in de kamer
Venco hij zal heus nog wel eens kruipen! Anders moet je leuke spelletjes met kruipen verzinnen
F rent nu de hele kamer door achter zijn loopwagen. Hij kan nu ook met één hand lopen. Het gaat best wel snel! Maar ja, ik weet intussen dat het ook ineens kan stagneren
Oh en dat!quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:26 schreef Spirit82 het volgende:
Als isa huilt en man heeft haar vast sta ik soms nog steeds naast haar met mn klauwhandjes om haar uit zijn armen te trekken want ze MOET mama!! NU!!
Ik vind het juist leuk. Hij wilt mijn hand daar gewoon niet. Jammer dan, ik doe het toch.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:00 schreef -mandy- het volgende:
.
Leuk is dat he Venco. Dat van je hand is iets minder, vast een faaaaaaase
Hij gaat altijd kiekeboe spelen als ik "slaap kindje slaap" zing , dan gaat ie zich verstoppen achter zijn knuffel en zeg ik: waar is D. Help, D is weg?! D ligt dan standaard in een deuk.
+1!quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik vind het juist leuk. Hij wilt mijn hand daar gewoon niet. Jammer dan, ik doe het toch.beetje plagen.
Lachende baby's zijn echt the bomb.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:08 schreef -mandy- het volgende:
Oh mijn god, je hebt nog maar 2 uur een baby Tally!
Dat doet je hart wel smelten ja.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:06 schreef Tally het volgende:
Ik vond het geweldig dat mijn meiden het zo goed met elkaar kunnen vinden.
Dat grote zus iets doet waar de mini zus dan echt helemaal dubbel om ligt
En ik heb geen verslagen nodig. Ik weet beide nachten nog uit mijn hoofd. Elke seconde
3:45 braken mn vliezen. Luiers van de oudste pakken. Manlief belde het ziekenhuis. Ik was ondertussen het bed aan het verschonen (terwijl ik leeg liep) want mijn ouders zouden bij de oudste in bed duikenquote:Op dinsdag 15 april 2014 22:11 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat doet je hart wel smelten ja.![]()
Ik weet dingen wel ongeveer maar niet exact qua tijd. Vliezen doorgeprikt (auwie!!) ergens rond 8:00, 9:30 ziekenhuis, persweeen rond 16:30. Baby 16:56. Maar tussen 9:30 en 16:30 waren weeen. Weet dat ik in bad gezeten heb maar geen idee meer hoe laat dat was. Dat moet ik gokken.
Dat is aardig accuraat.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:16 schreef Tally het volgende:
[..]
3:45 braken mn vliezen. Luiers van de oudste pakken. Manlief belde het ziekenhuis. Ik was ondertussen het bed aan het verschonen (terwijl ik leeg liep) want mijn ouders zouden bij de oudste in bed duiken4:10 handjes schudden met de nachtzuster en gyn. Aan de apparaten en alvast een infuusprikje. Om 5:15 kwam de gyn toucheren. Ik had maar één cm dus moest wachten tot 8 uur. Terwijl die weeën vanaf 4:25 al om de 5 minuten kwamen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Home is where the O+ is...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Lars & Femke
quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:39 schreef Shandaly het volgende:
Overigens heeft mijn man ook een beetje last van de 'terugkijk-blues'... hij zit heel de avond al tussendoor filmpjes te kijken van toen Lars nog klein was![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |