blijf dat vooral denken....quote:Op maandag 14 april 2014 20:40 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja M. ook! Zo schattig, ze lacht me dan echt toe.
quote:Op maandag 14 april 2014 21:16 schreef danic het volgende:
Boekjes eten![]()
Eva vond boekjes geweldig maar in de auto liet ze ze steeds vallen. Ik dacht het uitgevonden te hebben toen ik een boekje aan een koord tegenkwam. Met zo'n zachter randje rond het karton.
Het was heerlijk rustig achterin de auto. Totdat ik er na een kwartiertje achterkwam dat ze al de helft van de achterkant van de kaft weggegeten had![]()
Maar snel het boekje afgepakt
Oh ja kassabonnetjesquote:Op maandag 14 april 2014 21:19 schreef danic het volgende:
....boodschappenlijstjes, statiegeldbonnetjes. ......
Ik moest lachen.quote:Op maandag 14 april 2014 21:26 schreef GotC het volgende:
Wb slaapritueel, voor zover je het dat mag noemen:
T. in slaapzak, sterrenlamp aan (gaat na 15 min uit), muziekuil aan (is na 2 min klaar) en that's it.
Daarvoor geven we laatste fles en krijgt hij schone luier, slaapzak aan. Maar soms nemen we 'm nog even mee naar de huiskamer, soms niet, soms later pas slaapzak..
Hij vindt alles prima, ligt altijd nog even te zingen in bed (en dan lachen wij) en hij roept ons 12 uur later ongeveer weer.
quote:Op maandag 14 april 2014 21:56 schreef ProjSkippy het volgende:
De muziekmobiel is door Burdie gemaakt trouwens!
Ja natuurlijk!quote:Op maandag 14 april 2014 22:02 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik moest net nog aan je denken! Strijk je nog steeds alle kinderkleertjes?
quote:Op maandag 14 april 2014 22:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ja natuurlijk!![]()
zelfs spuugdoekjes, slabbetjes en hydrofielen![]()
Ik doe dat ook!quote:
Dat is altijd verdacht... Stilte = kattenkwaadquote:Op maandag 14 april 2014 20:37 schreef Sylver_ het volgende:
Oh, ik zag prachtige foto's voorbij komenEn wat een ubercute filmpje!
![]()
Cwen, die van mij eet ook kartonnen boekjes .. En het kartonnetje van een pakje kauwgom (ik dacht al, wat is ze lekker rustig). Heb nog niks aan d'r gemerkt.
quote:Op maandag 14 april 2014 21:23 schreef Limone het volgende:
Wat zegt Kleintjes eigenlijk over papier?
Ik ookquote:Op maandag 14 april 2014 22:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ja natuurlijk!![]()
zelfs spuugdoekjes, slabbetjes en hydrofielen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: curves voor de geïnteresseerdenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Lars & Femke
Dit.quote:Op maandag 14 april 2014 22:22 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Dat is altijd verdacht... Stilte = kattenkwaad
quote:Op maandag 14 april 2014 20:50 schreef Limone het volgende:
Potver, die babymemes zijn zo makkelijk nog niet.
Ik heb vandaag net een deel van maat 56 uit M.'s kast kunnen halen. Met d'r ruim 4 maanden.quote:Op maandag 14 april 2014 23:19 schreef Kimpossible het volgende:
mijn ruim 6 weken baby zit nog in 1 en mt 50
Maarrr ik zie net dat ze ook Babydry in de aanbieding hebben enzo!
Wij gaan ook naar een osteopaat idd! Hij heeft nu 1 behandeling gedaan en zei dat hij spanning voelde in z'n nek en z'n buik. Vrijdag gaan we weer. Hij zei dat het na een behandeling eerst erger kon lijken, maar dat was hier niet iig.quote:Op dinsdag 15 april 2014 07:07 schreef klaprooss het volgende:
Gefeliciteerd Nin en F!! En natuurlijk de mama's ook![]()
Oh en T. Al weer 6 maanden! terwijl voor m'n gevoel zaten wij heul lang samen in z&g, dat viel dus wel mee!
Speciaal voor T. Heeft J. een pakje van T. aan![]()
Spannend dot! Ik ga donderdag weer denk ik! Oh dan heb ik trouwens ook een afspraak bij de osteopaat, ben benieuwd
En hoe was dat voor jou? Zo deden wij het idd ook in de kraamtijd, maar na 10 dagen was ik echt gewoon op en kon ik alleen nog maar huilen. En hoe lang duurde het dan voordat ze bijv 3 uur ertussen had?quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:15 schreef Sylver_ het volgende:
XM heeft volledig gekolfd, geloof ik.
Ik heb het ook overwogen omdat ik borstvoeding erg lastig vond in het begin, en dan met name dat ik me de hele tijd afvroeg of ze wel genoeg binnenkreeg. Ik vond het zo lastig dat je niet ziet wat ze drinkt.
Nora was in het begin te veel afgevallen. We zijn er voor naar het ziekenhuis gegaan, gelukkig geen aandoening gevonden en er werd geadviseerd om bij te voeden met kunstvoeding. Maar ik wilde toch heel graag gewoon borstvoeding blijven geven, dus ben haar toen bij elk minimaal mogelijk hongersignaaltje gaan aanleggen. En dat werkte heel erg goed, ze kwam weer goed aan, ging betere hongersignalen afgeven en er ging langzaamaan meer tijd tussen de voedingsmomenten zitten.
Vanaf dat moment heb ik me voorgenomen om te vertrouwen op Nora en haar te volgen. In het begin dronk ze vaak en kort (maar 5 minuten en echt elk uur), maar ze liet op gegeven moment vanzelf meer tijd ertussen en dronk ook langer.
Ik denk dat ze toen zo vaak en kort dronk omdat mijn aanmaak nog niet goed was afgestemd op haar behoefte. Plus dat het maagje in het begin natuurlijk nog heel klein is.
Ik vond het wel zwaar, maar zoals jij het beschrijft moet natuurlijk ook niet. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je er zelf aan onderdoor gaatquote:Op dinsdag 15 april 2014 09:19 schreef Dot. het volgende:
[..]
En hoe was dat voor jou? Zo deden wij het idd ook in de kraamtijd, maar na 10 dagen was ik echt gewoon op en kon ik alleen nog maar huilen. En hoe lang duurde het dan voordat ze bijv 3 uur ertussen had?
Maar het klinkt wel logisch idd, maar ik weet niet of ik dat kan
Ik redeneerde een beetje als wanneer we zouden overstappen op fv hij ook niet elk uur zou kunnen drinken als hij dan theoretisch volle flessen drinkt, maar misschien moet ik dat idd eens loslaten. Ik hoop gewoon dat hij lekker veel is aangekomen, want dat is natuurlijk gewoon het beste teken dat het goed gaat.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:43 schreef L-E het volgende:
En T. met zijn halfjaardag! Wat groot alweer, die is voor mijn gevoel ook nog maar pasgeboren hoor
Dot, dat weinig tijd tussen de voedingen laten herken ik. Het heeft hier echt een tijd geduurd eer dat iets langer werd. En nu zitten we in de nacht nog steeds op een elke 2,5 uur, niet om je te ontmoedigen maar om aan te geven dat niet alles te sturen valtHier had het verder niets met al dan niet reflux te maken, het hoorde gewoon bij hem. Klein kindje icm veel onrust = veel aan de borst willen. Maar hij kwam in het begin wel 200gram per week aan, en hij had dat qua gewicht ook nodig. XM was trouwens degene die tot aan 6 maanden volledig heeft gekolfd.
Tussendoor kolven wordt wat lastig, want hij wil eigenlijk altijd bij me zijn. Maar vanmiddag komt mijn moeder even dus dan zal ik het idd eens proberen!quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:35 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik vond het wel zwaar, maar zoals jij het beschrijft moet natuurlijk ook niet. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je er zelf aan onderdoor gaat
Volgens mij duurde het 2 weken voordat ze betere hongersignalen ging afgeven en er langzaamaan wat meer tijd tussen ging zitten. Ik merkte tussendoor al wel dat er ineens 2 uur tussen een voedingsmoment zat en na ongeveer een week of 2 gebeurde dat steeds vaker. Na 3 weken hield ze er meestal 3 uur tussen, met af en toe nog momenten dat ze weer vaker kwam. Het is toen een aantal weken zo gebleven, ongeveer elke 3 uur, ook 's nachts (dat was iets minder fijn).
Ik vond het makkelijker toen ik besloten had eraan toe te geven. Ik kon haar ook niet neerleggen en voelde me in het begin echt heel erg geclaimd en gebonden. Ik heb toen ook aardig wat afgejankt omdat ik niet eens even mijn handen vrij had om de was te doen. En borstvoeding geven kost ook aardig wat energie, dus die combi zorgde voor flink wat huilbuien.
Maar op een gegeven moment heb ik besloten de boel de boel te laten, Nora bij me te houden en eraan toe te geven. Toen werd het wel iets makkelijker.
In het begin vond ik de hele omschakeling van zo'n hummeltje dat ineens al je aandacht nodig heeft, icm met de energie die borstvoeding vraagt en al die nieuwe hormonen die door je lijf gieren echt mega zwaar.
Maar het wordt allemaal beter en makkelijker, echt waar!
Misschien kan je anders proberen om tussendoor wat te kolven? Kijken of je je productie wat kan meehelpen zodat T. hopelijk wat meer per keer kan drinken? Ik weet natuurlijk niet of dat het is, ik kan alleen uit mijn eigen ervaring spreken.
Zei je nou dat er ook nog een lk bij je langs komt?
Ik snap het, wij hebben om dezelfde reden ook eventjes gekolfd en de fles gegeven (voordat hij een flesweigeraar werd) maar het maakte weinig verschil in hoeveel tijd er tussen de voedingen zat. Ik bedacht me net nog dat Sticker redelijk zwak was (2kg bij thuiskomst) en daarom niet veel kracht/energie had om door te drinken. Hij viel altijd in slaap aan de borst terwijl hij naar ons idee nog niet verzadigd was (en dus zich snel weer meldde met honger). Dat konden we wel ondervangen door de fles geven, want uit de fles drinken kost minder kracht dan aan de borst.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:59 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik redeneerde een beetje als wanneer we zouden overstappen op fv hij ook niet elk uur zou kunnen drinken als hij dan theoretisch volle flessen drinkt, maar misschien moet ik dat idd eens loslaten. Ik hoop gewoon dat hij lekker veel is aangekomen, want dat is natuurlijk gewoon het beste teken dat het goed gaat.
[..]
Ja mijn kleine baby morgen. Ik heb hem gemaild vanmorgen dat hij hem in zn kont mag schuiven en ik hem niet meer wil. Opgelostquote:Op dinsdag 15 april 2014 09:42 schreef Suikertante het volgende:
Papa is helemaal blij dat hij gefeliciteerd wordt L-E
Tally.. jouw kleine baby morgen toch..? Heb je al een oplossing voor het besteksetje?
Dat klinkt idd ook logisch, maar mijn meneer was 4176 gram bij z'n geboortequote:Op dinsdag 15 april 2014 10:03 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik snap het, wij hebben om dezelfde reden ook eventjes gekolfd en de fles gegeven (voordat hij een flesweigeraar werd) maar het maakte weinig verschil in hoeveel tijd er tussen de voedingen zat. Ik bedacht me net nog dat Sticker redelijk zwak was (2kg bij thuiskomst) en daarom niet veel kracht/energie had om door te drinken. Hij viel altijd in slaap aan de borst terwijl hij naar ons idee nog niet verzadigd was (en dus zich snel weer meldde met honger). Dat konden we wel ondervangen door de fles geven, want uit de fles drinken kost minder kracht dan aan de borst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |