abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139141996
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:15 schreef Humberto-T het volgende:

[..]

Is dat niet als Stannis vanaf de Wall richting Winterfell reist?
Klopt.
  dinsdag 22 april 2014 @ 13:09:30 #152
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_139143557
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:34 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Nee die Aegon wordt niet richting Dany gesmokkeld maar verbleef ook gewoon in die regio. Alleen een prins van Dorne ging toch die kant op om met haar te trouwen?
Er waren heel veel personages onderweg naar Danny toch?
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_139143637
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:09 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Er waren heel veel personages onderweg naar Danny toch?
Ja, maar geen die familie was iirc.
pi_139144572
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:34 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Nee die Aegon wordt niet richting Dany gesmokkeld maar verbleef ook gewoon in die regio. Alleen een prins van Dorne ging toch die kant op om met haar te trouwen?
Het oorspronkelijke plan was om Aegon wel naar haar toe te brengen, maar dankzij Tyrion koos ie ervoor om Westeros binnen te vallen. Het is natuurlijk wel de vraag of het echt een Targaryen is, en helemaal of het de zoon van Rhaegar is.
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:06:06 #155
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_139145343
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:37 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Het oorspronkelijke plan was om Aegon wel naar haar toe te brengen, maar dankzij Tyrion koos ie ervoor om Westeros binnen te vallen. Het is natuurlijk wel de vraag of het echt een Targaryen is, en helemaal of het de zoon van Rhaegar is.
Het kan ook de zoon van Ashara Dayne zijn.
pi_139145517
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ach Jaime is ook een koude killer. En nu ook nog een verkrachter.
}:| Don't be a bitch
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:37:28 #157
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_139146184
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:12 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

}:| Don't be a bitch
En kinslayer
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_139146195
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:37 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

En kinslayer
Welke kin?
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:42:12 #159
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_139146292
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:38 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Welke kin?
In seizoen 2 wanneer zijn neef hem komt opzoeken.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_139146595
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:42 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Idd. Ook al een verschil met het boek. Maar die gast was wel een aangetrouwde Lannister geloof ik :P
pi_139147467
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:42 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

quote:
11s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:53 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Idd. Ook al een verschil met het boek. Maar die gast was wel een aangetrouwde Lannister geloof ik :P
Ja ze verneuken Jaime gewoon in de serie :(

Ik zat al vreemd op te kijken.. Jaime kinslayer? Maar dat is dus iets uit de serie.
pi_139214343
De Synopsis van de komende afleveringen, via Serietotaal.

Aflevering #35: First of His Name:
Debuut NL: Maandag 5 mei (20:30-21:30)
Cersei (Lena Headey) en Tywin (Charles Dance) bedenken wat de volgende zet van de Kroon moet zijn. Dany (Emilia Clarke) bediscussieert toekomstplannen. Jon (Kit Harington) vertrekt op een nieuwe missie.
Geschreven door David Benioff & D.B. Weiss, geregisseerd door Michelle MacLaren.

Aflevering #36: The Laws of Gods and Men
Debuut NL: Maandag 12 mei (20:30-21:30)
Stannis (Stephen Dillane) en Davos (Liam Cunningham) hebben een nieuwe strategie en varen uit. Dany ontmoet smekelingen. Tyrion (Peter Dinklage) staan lijnrecht tegenover zijn vader in de troonzaal.
Geschreven door Bryan Cogman, geregisseerd door Alik Sakharov.

Aflevering #37: Mockingbird
Debuut NL: Maandag 19 mei (20:30-21:30)
Tyrion krijgt hulp van een onwaarschijnlijke bondgenoot. Daario (Michiel Huisman) smeekt Dany om hem te laten doen waar hij goed in is. Jons waarschuwingen over de kwetsbaarheid van de Muur zijn aan dovemans oren gericht. Brienne (Gwendoline Christie) heeft een nieuwe missie, die ze samen met Pod (Daniel Portman) probeert te volgen.
Geschreven door David Benioff & D. B. Weiss, geregisseerd door Alik Sakharov.
pi_139215480
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:28 schreef lord_bono het volgende:
De Synopsis van de komende afleveringen, via Serietotaal.

Aflevering #35: First of His Name:
Debuut NL: Maandag 5 mei (20:30-21:30)
Cersei (Lena Headey) en Tywin (Charles Dance) bedenken wat de volgende zet van de Kroon moet zijn. Dany (Emilia Clarke) bediscussieert toekomstplannen. Jon (Kit Harington) vertrekt op een nieuwe missie.
Geschreven door David Benioff & D.B. Weiss, geregisseerd door Michelle MacLaren.

Aflevering #36: The Laws of Gods and Men
Debuut NL: Maandag 12 mei (20:30-21:30)
Stannis (Stephen Dillane) en Davos (Liam Cunningham) hebben een nieuwe strategie en varen uit. Dany ontmoet smekelingen. Tyrion (Peter Dinklage) staan lijnrecht tegenover zijn vader in de troonzaal.
Geschreven door Bryan Cogman, geregisseerd door Alik Sakharov.

Aflevering #37: Mockingbird
Debuut NL: Maandag 19 mei (20:30-21:30)
Tyrion krijgt hulp van een onwaarschijnlijke bondgenoot. Daario (Michiel Huisman) smeekt Dany om hem te laten doen waar hij goed in is. Jons waarschuwingen over de kwetsbaarheid van de Muur zijn aan dovemans oren gericht. Brienne (Gwendoline Christie) heeft een nieuwe missie, die ze samen met Pod (Daniel Portman) probeert te volgen.
Geschreven door David Benioff & D. B. Weiss, geregisseerd door Alik Sakharov.
Oeh dat vernederlands.. :X
pi_139216700
Toen ik de boeken kocht keek ik ook eerst naar de Nederlandse versie, maar na 10 seconden lezen was ik daar van af :P
pi_139219093
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:36 schreef BasvB het volgende:
Toen ik de boeken kocht keek ik ook eerst naar de Nederlandse versie, maar na 10 seconden lezen was ik daar van af :P
Ik heb ze gelijk maar in het engels gekocht, terwijl ik nog nooit engels heb gelezen :@ Goeie zet, dat wel.

Ik erger me ook aan users in het andere topic, die de serie met ondertiteling zien en dus vernederlandste namen/dingen gebruiken.
pi_139219161
Nou wat erg zeg
  vrijdag 25 april 2014 @ 08:23:55 #167
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_139242024
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:14 schreef Jivis het volgende:
Ik vind de Magnar of Thenn (die wildling-kannibaal) trouwens allerminst geslaagd. Echt een platte Disney-schurk met slechte oneliners :'). Past totaal niet bij het Game of Thrones-universum imo, eerder in Pirates of the Carribean.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat snap ik dus ook niet. Waarom hebben ze dat zo gedaan?
Deathlift or Die.
  vrijdag 25 april 2014 @ 09:02:04 #168
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_139242631
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:53 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik heb ze gelijk maar in het engels gekocht, terwijl ik nog nooit engels heb gelezen :@ Goeie zet, dat wel.

Ik erger me ook aan users in het andere topic, die de serie met ondertiteling zien en dus vernederlandste namen/dingen gebruiken.
meid toch, wat een toestand

:')
Laffe huichelaar
pi_139243899
quote:

[..]

En ik snap niet dat jij je alles actief laat spoileren, voordat je de boeken uit hebt.

Ieder z'n ding, zullen we maar zeggen.

(En ik lees al sinds jaar en dag Engels, dus nee, het is niet dat ik mezelf verdedig.)
  vrijdag 25 april 2014 @ 11:23:46 #170
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_139245682
quote:
Ik moet zeggen dat ik de in het Nederlands vertaalde namen in de boeken niet eens heel storend en soms zelfs erg mooi gevonden vind (Glover->Hanscoe). Helaas hebben de vertalers van de serie niet de moeite genomen even achter in de boeken te kijken en krijgen we inderdaad de meest wanstaltelijk vertaalde namen voorgeschoteld. ;(
Overigens hoeft namen vertalen voor mij niet zo nodig.

Vraagje aan de anderen:
welke dingen uit de boeken vind je echt jammer dat ze niet in de serie terechtgekomen zijn?

Ik vind "it should have been you" van Catelyn tegen Jon Snow toen hij bij de bewusteloze Bran kwam om afscheid te nemen een gemiste kans, dat ene zinnetje zei veel meer dan een uur uitleg duidelijk kan maken.

Verder vond ik het jammer dat Theon niet tegen het wegrollende hoofd schopte in de allereerste ep van s01. Dat hij het later bij Roderick Cassel nog eens dunnetjes overdeed vond ik een zwaktebod van de makers.

Er zijn nog wel wat dingen, bijvoorbeeld de hele flashback naar Roberts Rebellion en alles daaromheen, en zo.
pi_139247793
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 11:23 schreef Gwywen het volgende:
Vraagje aan de anderen:
welke dingen uit de boeken vind je echt jammer dat ze niet in de serie terechtgekomen zijn?
het gevecht bij de tower of joy dat miste ik echt. maar ik hoop eigenlijk dat dat later nog terug komt.

quote:
“I looked for you on the Trident,” Ned said to them.
“We were not there,” Ser Gerold answered.
“Woe to the Usurper if we had been,” said Ser Oswell.
“When King's Landing fell, Ser Jaime slew your king with a golden sword, and I wondered where you were.”
“Far away,” Ser Gerold said, “or Aerys would yet sit the Iron Throne, and our false brother would burn in seven hells.”
“I came down on Storm's End to lift the siege,” Ned told them, and the Lords Tyrell and Redwyne dipped their banners, and all their knights bent the knee to pledge us fealty. I was certain you would be among them.”
“Our knees do not bend easily,” said Ser Arthur Dayne.
“Ser Willem Darry is fled to Dragonstone, with your queen and Prince Viserys. I thought you might have sailed with him.”
“Ser Willem is a good man and true,” said Ser Oswell.
“But not of the Kingsguard,” Ser Gerold pointed out. “The Kingsguard does not flee.”
“Then or now,” said Ser Arthur. He donned his helm.
“We swore a vow,” explained old Ser Gerold.
Ned’s wraiths moved up beside him, with shadow swords in hand. They were seven against three.
“And now it begins,” said Ser Arthur Dayne, the Sword of the Morning. He unsheathed Dawn and held it with both hands. The blade was pale as milkglass, alive with light.
“No,” Ned said with sadness in his voice. “Now it ends.” [2]
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_139248286
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 11:23 schreef Gwywen het volgende:

[..]
Vraagje aan de anderen:
When Stannis’s forces attack King’s Landing, later called the Battle of the Blackwater, Tyrion sets in place a giant chain in Blackwater Bay which traps many ships, Lannister and Baratheon alike.

De ketting van Tyrion :'( Had zijn karakter nog beter en slimmer gemaakt.
pi_139248313
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:59 schreef lord_bono het volgende:

[..]

When Stannis’s forces attack King’s Landing, later called the Battle of the Blackwater, Tyrion sets in place a giant chain in Blackwater Bay which traps many ships, Lannister and Baratheon alike.

Ze hebben het goed gemaakt met die gigantische wildfire show :D
pi_139248362
Andere vraag even tussendoor; ben je onschendbaar wanneer je lid bent van the Night's Watch?
Zodra je je vows hebt gezegd natuurlijk.

Aangezien die oude Targaryen daar ook gewoon los kan lopen, terwijl ze de rest hebben uitgeroeid.

En dan bedoel ik bijvoorbeeld Tyrion (even uitgaande van seizoen4 waar we nu zitten) kan hij gewoon richting de Wall gaan en een brother worden? Kan iemand hem dan nog wat doen of eisen dat ze hem uitleveren?
pi_139248397
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:00 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ze hebben het goed gemaakt met die gigantische wildfire show :D
Klopt ^O^ Maar vond het wel jammer dat het er niet in zat, voor de rest durf ik eigenlijk niet te zeggen wat ik nog meer mis O~) Boek 1 t/m 3 is daarvoor al te lang geleden, om de specifieke scenes te onthouden. Ik hoop dat ze de scene tussen Tywin en Tyrion wel intact houden :)
pi_139248515
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:03 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Klopt ^O^ Maar vond het wel jammer dat het er niet in zat, voor de rest durf ik eigenlijk niet te zeggen wat ik nog meer mis O~) Boek 1 t/m 3 is daarvoor al te lang geleden, om de specifieke scenes te onthouden. Ik hoop dat ze de scene tussen Tywin en Tyrion wel intact houden :)
Ik heb zo'n slecht geheugen dat ik de helft (met name details) al niet meer weet :@
En dan te bedenken dat ik pas in januari seizoen 1/2/3 heb gezien en daarna met de boeken ben begonnen.
  vrijdag 25 april 2014 @ 13:30:37 #177
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_139249223
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:59 schreef lord_bono het volgende:

[..]

O, absoluut ja, dat vond ik ook zo jammer. Het gekke is dat ik me herinner dat ze het in de serie wel even over een ketting hebben gehad, toen hij ook bij die pyromancers langs ging. Of lopen mijn boek- en serieherinneringen nou door elkaar heen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:02 schreef Poesopstokje het volgende:
Andere vraag even tussendoor; ben je onschendbaar wanneer je lid bent van the Night's Watch?
Zodra je je vows hebt gezegd natuurlijk.

Aangezien die oude Targaryen daar ook gewoon los kan lopen, terwijl ze de rest hebben uitgeroeid.

En dan bedoel ik bijvoorbeeld Tyrion (even uitgaande van seizoen4 waar we nu zitten) kan hij gewoon richting de Wall gaan en een brother worden? Kan iemand hem dan nog wat doen of eisen dat ze hem uitleveren?
Ik denk dat ze die vergeten zijn. 8)7
Bovendien heeft hij zijn leven lang zijn kansen op de troon genegeerd omdat hij nu eenmaal aan de Night's Watch verbonden was. Dus van hem was weinig te duchten. Bovendien >100 jaar oud, blind, enz.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:03 schreef lord_bono het volgende: Ik hoop dat ze de scene tussen Tywin en Tyrion wel intact houden :)
Bronn zei al iets tegen Jaime over "shitting gold" in ep 2 dus ik hoop dat dat foreshadowing is :Y

[ Bericht 14% gewijzigd door Gwywen op 25-04-2014 13:40:06 ]
pi_139250582
Oké slecht voorbeeld :P

Maar als Tyrion er nou heen zou gaan, heeft Cersei dan nog wat te melden over hem? Kan ze hem laten uitleveren of vermoorden?
pi_139280148
Als je bij de NW aansluit laat je je oude leven en familie achter je, hij wordt niet echt als een Targaryen gezien.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:18 schreef Poesopstokje het volgende:
Oké slecht voorbeeld :P

Maar als Tyrion er nou heen zou gaan, heeft Cersei dan nog wat te melden over hem? Kan ze hem laten uitleveren of vermoorden?
Iemand laten vermoorden kan altijd. :) De NW zou hem denk ik niet uitleveren.
pi_139280379
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 16:35 schreef Nic1 het volgende:
Als je bij de NW aansluit laat je je oude leven en familie achter je, hij wordt niet echt als een Targaryen gezien.

[..]

Iemand laten vermoorden kan altijd. :) De NW zou hem denk ik niet uitleveren.
Okay ik snap het :) Dus Tyrion zou daar alsnog niet veilig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')