Nou, de kans is dus aanwezig omdat Jon die deserteurs gaat aanpakken. En natuurlijk heeft dat gevolgen voor het verhaal ten opzichte van de boeken, omdat Jon er misschien op zal aandringen mensen met Bran mee te sturen of hem juist zal proberen tegen te houden in zijn 'dwaze' quest.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Zou ook niet weten waarom ze elkaar zouden moeten ontmoeten? Heeft totaal geen toegevoegde waarde, deze gevangenschap ook niet trouwens en die laatste scene is eerder een spoiler voor de boekenlezers.
Precies. Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:16 schreef Jivis het volgende:
[..]
Nou, de kans is dus aanwezig omdat Jon die deserteurs gaat aanpakken. En natuurlijk heeft dat gevolgen voor het verhaal ten opzichte van de boeken, omdat Jon er misschien op zal aandringen mensen met Bran mee te sturen of hem juist zal proberen tegen te houden in zijn 'dwaze' quest.
Het zou het in ieder geval nodeloos ingewikkeld maken. Ik vond het juist wel mooi in de boeken dat de familie Stark elkaar steeds net misloopt op hun reizen.
Dat zou heel slecht zijn, maar promo's geven altijd een zeer vertekend beeld. Daar zou ik dus niet te veel op afgaan. Worden meestal in elkaar gezet door mensen die helemaal niks met de serie te maken hebben.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Precies. Helemaal mee eens.
Trouwens ook in de trailer van volgende week zag je Arya Sandor Clegane neersteken.In plaats van 2 afleveringen terug waar hij gewond zou moeten raken in die kroeg.
In ieder geval niet voor 2015, heeft de Engelse uitgever van GRRM al aangegeven.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:41 schreef larry_flynt het volgende:
Al enig idee wanneer boek zes uitkomt?
Benieuwd hoe ze dat met de serie gaan doen dan. Eerst opnemen later uitzenden, na het laatste boek dus. Of al eerder uitzenden en de boeken pas later.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:41 schreef Jivis het volgende:
[..]
In ieder geval niet voor 2015, heeft de Engelse uitgever van GRRM al aangegeven.
Kan een probleem worden ja. Ze deinzen in ieder geval nergens voor terug, blijkt wel uit de laatste afleveringquote:Op dinsdag 29 april 2014 12:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Benieuwd hoe ze dat met de serie gaan doen dan. Eerst opnemen later uitzenden, na het laatste boek dus. Of al eerder uitzenden en de boeken pas later.
De serie voor de boeken. Grotere melkkoe!quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Benieuwd hoe ze dat met de serie gaan doen dan. Eerst opnemen later uitzenden, na het laatste boek dus. Of al eerder uitzenden en de boeken pas later.
dat denk ik ook ja de serie gaan ze echt niet pauzeren. om te wachten op het boek, maar aan de andere kant het moet niet heel moeilijk meer zijn om de boeken te schrijven als de serie al verder is. al het denkwerk over hoe het verhaal verder loopt is dan al gedaanquote:Op dinsdag 29 april 2014 12:45 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
De serie voor de boeken. Grotere melkkoe!
Ik vermoed dat coldhands ze red, en ze weg zijn voor Jon daar opduikt?quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:16 schreef Jivis het volgende:
[..]
Nou, de kans is dus aanwezig omdat Jon die deserteurs gaat aanpakken. En natuurlijk heeft dat gevolgen voor het verhaal ten opzichte van de boeken, omdat Jon er misschien op zal aandringen mensen met Bran mee te sturen of hem juist zal proberen tegen te houden in zijn 'dwaze' quest.
Het zou het in ieder geval nodeloos ingewikkeld maken. Ik vond het juist wel mooi in de boeken dat de familie Stark elkaar steeds net misloopt op hun reizen.
Ik heb liever dat GRRM ze zelf schrijft. Die vage aanpassingen in de serie vind ik nou niet bepaald veel toevoegen..quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:50 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
dat denk ik ook ja de serie gaan ze echt niet pauzeren. om te wachten op het boek, maar aan de andere kant het moet niet heel moeilijk meer zijn om de boeken te schrijven als de serie al verder is. al het denkwerk over hoe het verhaal verder loopt is dan al gedaan
ik neem aan dat de "aanpassingen" die waar jij op doelt toch wel even met GRRM zijn doorgesproken. zeker die laatste scene waar die baby in een ww veranderd. ik neem aan dat dat ook in de boeken gaat terugkomen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:10 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb liever dat GRRM ze zelf schrijft. Die vage aanpassingen in de serie vind ik nou niet bepaald veel toevoegen..
Ja, maar niet alles. GRRM heeft aangegeven dat hij het niet eens was met de Talisa/Jeyne wisseling + de verkrachting van Cersei door Jaime.quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:44 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ik neem aan dat de "aanpassingen" die waar jij op doelt toch wel even met GRRM zijn doorgesproken. zeker die laatste scene waar die baby in een ww veranderd. ik neem aan dat dat ook in de boeken gaat terugkomen.
Want? Ze moeten Bran en Jon toch wat te doen geven joh, zolang ze nog niet bij de CotF en de Wildlings aanval zijn. Zolang ze elkaar maar niet tegenkomen, dan gaat het te ingewikkeld worden.quote:
Kraznys mo Naklos of hoe hij ook heet toch?quote:
Ja allemaal. Mummer's dragon is sowieso (f)Aegon. Bij perfumed denk ik meteen aan Varys.quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:03 schreef MAHL het volgende:
[..]
Want? Ze moeten Bran en Jon toch wat te doen geven joh, zolang ze nog niet bij de CotF en de Wildlings aanval zijn. Zolang ze elkaar maar niet tegenkomen, dan gaat het te ingewikkeld worden.
[..]
Kraznys mo Naklos of hoe hij ook heet toch?
Hmm, jij hebt de boeken ook gelezen?
Aegon is niet fake. Mummer's dragon impliceert enkel dat het de dragon van een mummer is, van Varys dus.quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:36 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Ja allemaal. Mummer's dragon is sowieso (f)Aegon. Bij perfumed denk ik meteen aan Varys.
Un-cat?quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:43 schreef MAHL het volgende:
[..]
Aegon is niet fake. Mummer's dragon impliceert enkel dat het de dragon van een mummer is, van Varys dus.
Wel benieuwd trouwens wat ze met Brienne & Pod gaan doen.... Lijkt me niet dat ze haar een heel seizoen kunnen laten rondlopen?
Maar daarna? Denk sowieso wel dat dat het einde van het seizoen gaat worden jaquote:
Ze hadden toch al iets zitten spoileren met Night's King ofzo? Ik ga niet eens meer op boek 6 wachten, het komt toch wel in de seriequote:Op dinsdag 29 april 2014 14:56 schreef MAHL het volgende:
[..]
Maar daarna? Denk sowieso wel dat dat het einde van het seizoen gaat worden ja
Denk trouwens dat boek 4/5 één seizoen gaat worden, heel veel materiaal zit daar niet in. Dus wat ze daarna met Brienne gaan doen? Dat zou toch boek 6 materiaal moeten worden?
En Talisa die dood gaat waardoor we weten dat Jeyne geen grote rol in de boeken meer krijgt.quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:58 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Ze hadden toch al iets zitten spoileren met Night's King ofzo? Ik ga niet eens meer op boek 6 wachten, het komt toch wel in de serie
Het ontgaat mij een beetje waarom het zo superbelangrijk is dat Jon en Bran elkaar niet tegenkomen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:03 schreef MAHL het volgende:
[..]
Want? Ze moeten Bran en Jon toch wat te doen geven joh, zolang ze nog niet bij de CotF en de Wildlings aanval zijn. Zolang ze elkaar maar niet tegenkomen, dan gaat het te ingewikkeld worden.
Omdat dat één van de tragische elementen van de serie is, de Starks die elkaar steeds net mislopen. Sowieso lijkt het me niet dat Jon Bran wil laten gaan.quote:Op dinsdag 29 april 2014 15:30 schreef Young_David het volgende:
[..]
Het ontgaat mij een beetje waarom het zo superbelangrijk is dat Jon en Bran elkaar niet tegenkomen.
ja ik vermoed dat als Jon Bran ontmoet er heus wel een reden zal zijn dat Bran verder naar het noorden moet gaan. mischien dat die Locke daar nog wel een rol in gaat spelen. Ze kunnen immers niet het verhaal helemaal omgooienquote:Op dinsdag 29 april 2014 15:36 schreef MAHL het volgende:
[..]
Omdat dat één van de tragische elementen van de serie is, de Starks die elkaar steeds net mislopen. Sowieso lijkt het me niet dat Jon Bran wil laten gaan.
Precies.quote:Op dinsdag 29 april 2014 15:36 schreef MAHL het volgende:
[..]
Omdat dat één van de tragische elementen van de serie is, de Starks die elkaar steeds net mislopen. Sowieso lijkt het me niet dat Jon Bran wil laten gaan.
Jon moet trouwens wel opschieten als hij in een paar afleveringen nog helemaal naar craster wil en terug, en vervolgens nog aanwezig is bij die aanval op de muur. Wordt een druk seizoen voor hem.quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:12 schreef Jivis het volgende:
[..]
Precies.
Een rol voor Coldhands die Bran & co daar weghaalt lijkt me zeer tof en zou ideaal zijn. Jon die daar vervolgens arriveert en alleen de lijken (of wights) van de deserteurs aantreft.
Dat de Starks elkaar telkens mislopen lijkt me niet noodzakelijk voor het verhaal, zolang Bran maar verder naar het noorden gaat en Jon weer terug naar de Wall. Dat Jon Bran niet zomaar zou laten gaan lijkt me logisch, maar daardoor creeer je juist een spanning die het verhaal interesanter maakt, in ieder geval een stuk interesanter dan Bran en Jon die tot het einde van het seizoen vrijwel niets meer doen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 15:36 schreef MAHL het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |