abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:16:03 #271
133369 Jivis
Critikut
pi_139370061
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Zou ook niet weten waarom ze elkaar zouden moeten ontmoeten? Heeft totaal geen toegevoegde waarde, deze gevangenschap ook niet trouwens en die laatste scene is eerder een spoiler voor de boekenlezers. :{
Nou, de kans is dus aanwezig omdat Jon die deserteurs gaat aanpakken. En natuurlijk heeft dat gevolgen voor het verhaal ten opzichte van de boeken, omdat Jon er misschien op zal aandringen mensen met Bran mee te sturen of hem juist zal proberen tegen te houden in zijn 'dwaze' quest.

Het zou het in ieder geval nodeloos ingewikkeld maken. Ik vond het juist wel mooi in de boeken dat de familie Stark elkaar steeds net misloopt op hun reizen.
Amen.
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:34:15 #272
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_139370808
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:16 schreef Jivis het volgende:

[..]

Nou, de kans is dus aanwezig omdat Jon die deserteurs gaat aanpakken. En natuurlijk heeft dat gevolgen voor het verhaal ten opzichte van de boeken, omdat Jon er misschien op zal aandringen mensen met Bran mee te sturen of hem juist zal proberen tegen te houden in zijn 'dwaze' quest.

Het zou het in ieder geval nodeloos ingewikkeld maken. Ik vond het juist wel mooi in de boeken dat de familie Stark elkaar steeds net misloopt op hun reizen.
Precies. Helemaal mee eens.

Trouwens ook in de trailer van volgende week zag je Arya Sandor Clegane neersteken. :') In plaats van 2 afleveringen terug waar hij gewond zou moeten raken in die kroeg.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:40:40 #273
133369 Jivis
Critikut
pi_139371031
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Precies. Helemaal mee eens.

Trouwens ook in de trailer van volgende week zag je Arya Sandor Clegane neersteken. :') In plaats van 2 afleveringen terug waar hij gewond zou moeten raken in die kroeg.
Dat zou heel slecht zijn, maar promo's geven altijd een zeer vertekend beeld. Daar zou ik dus niet te veel op afgaan. Worden meestal in elkaar gezet door mensen die helemaal niks met de serie te maken hebben.
Amen.
pi_139371049
Al enig idee wanneer boek zes uitkomt?
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:41:53 #275
133369 Jivis
Critikut
pi_139371072
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:41 schreef larry_flynt het volgende:
Al enig idee wanneer boek zes uitkomt?
In ieder geval niet voor 2015, heeft de Engelse uitgever van GRRM al aangegeven.
Amen.
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:42:57 #276
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_139371104
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:41 schreef Jivis het volgende:

[..]

In ieder geval niet voor 2015, heeft de Engelse uitgever van GRRM al aangegeven.
Benieuwd hoe ze dat met de serie gaan doen dan. Eerst opnemen later uitzenden, na het laatste boek dus. Of al eerder uitzenden en de boeken pas later.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:45:04 #277
133369 Jivis
Critikut
pi_139371159
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Benieuwd hoe ze dat met de serie gaan doen dan. Eerst opnemen later uitzenden, na het laatste boek dus. Of al eerder uitzenden en de boeken pas later.
Kan een probleem worden ja. Ze deinzen in ieder geval nergens voor terug, blijkt wel uit de laatste aflevering :P.
Amen.
pi_139371174
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

De serie voor de boeken. Grotere melkkoe!
pi_139371198
Alsof we boek 6 ooit nog krijgen
pi_139371333
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:45 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

De serie voor de boeken. Grotere melkkoe!
dat denk ik ook ja de serie gaan ze echt niet pauzeren. om te wachten op het boek, maar aan de andere kant het moet niet heel moeilijk meer zijn om de boeken te schrijven als de serie al verder is. al het denkwerk over hoe het verhaal verder loopt is dan al gedaan
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  dinsdag 29 april 2014 @ 13:07:54 #281
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_139371872
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:16 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ik vermoed dat coldhands ze red, en ze weg zijn voor Jon daar opduikt?
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_139371934
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:50 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

dat denk ik ook ja de serie gaan ze echt niet pauzeren. om te wachten op het boek, maar aan de andere kant het moet niet heel moeilijk meer zijn om de boeken te schrijven als de serie al verder is. al het denkwerk over hoe het verhaal verder loopt is dan al gedaan
Ik heb liever dat GRRM ze zelf schrijft. Die vage aanpassingen in de serie vind ik nou niet bepaald veel toevoegen..
pi_139373093
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:10 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik heb liever dat GRRM ze zelf schrijft. Die vage aanpassingen in de serie vind ik nou niet bepaald veel toevoegen..
ik neem aan dat de "aanpassingen" die waar jij op doelt toch wel even met GRRM zijn doorgesproken. zeker die laatste scene waar die baby in een ww veranderd. ik neem aan dat dat ook in de boeken gaat terugkomen.
- Rudyard Kipling
pi_139373471
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:44 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik neem aan dat de "aanpassingen" die waar jij op doelt toch wel even met GRRM zijn doorgesproken. zeker die laatste scene waar die baby in een ww veranderd. ik neem aan dat dat ook in de boeken gaat terugkomen.
Ja, maar niet alles. GRRM heeft aangegeven dat hij het niet eens was met de Talisa/Jeyne wisseling + de verkrachting van Cersei door Jaime.
pi_139373848
quote:
13s.gif Op dinsdag 29 april 2014 03:36 schreef Mortaxx het volgende:
Wat kut deze afwijkingen van het boek.
Want? Ze moeten Bran en Jon toch wat te doen geven joh, zolang ze nog niet bij de CotF en de Wildlings aanval zijn. Zolang ze elkaar maar niet tegenkomen, dan gaat het te ingewikkeld worden.
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:00 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Varys?
Kraznys mo Naklos of hoe hij ook heet toch?

Hmm, jij hebt de boeken ook gelezen?
pi_139375136
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:03 schreef MAHL het volgende:

[..]

Want? Ze moeten Bran en Jon toch wat te doen geven joh, zolang ze nog niet bij de CotF en de Wildlings aanval zijn. Zolang ze elkaar maar niet tegenkomen, dan gaat het te ingewikkeld worden.

[..]

Kraznys mo Naklos of hoe hij ook heet toch?

Hmm, jij hebt de boeken ook gelezen?
Ja allemaal. Mummer's dragon is sowieso (f)Aegon. Bij perfumed denk ik meteen aan Varys.
pi_139375423
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:36 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Ja allemaal. Mummer's dragon is sowieso (f)Aegon. Bij perfumed denk ik meteen aan Varys.
Aegon is niet fake. Mummer's dragon impliceert enkel dat het de dragon van een mummer is, van Varys dus.

Wel benieuwd trouwens wat ze met Brienne & Pod gaan doen.... Lijkt me niet dat ze haar een heel seizoen kunnen laten rondlopen?
pi_139375589
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:43 schreef MAHL het volgende:

[..]

Aegon is niet fake. Mummer's dragon impliceert enkel dat het de dragon van een mummer is, van Varys dus.

Wel benieuwd trouwens wat ze met Brienne & Pod gaan doen.... Lijkt me niet dat ze haar een heel seizoen kunnen laten rondlopen?
Un-cat? :D
pi_139375742
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:47 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Zou een mooi einde van het seizoen zijn. :)
pi_139375906
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:47 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Maar daarna? Denk sowieso wel dat dat het einde van het seizoen gaat worden ja :D

Denk trouwens dat boek 4/5 één seizoen gaat worden, heel veel materiaal zit daar niet in. Dus wat ze daarna met Brienne gaan doen? Dat zou toch boek 6 materiaal moeten worden? :{
pi_139375953
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:56 schreef MAHL het volgende:

[..]

Maar daarna? Denk sowieso wel dat dat het einde van het seizoen gaat worden ja :D

Denk trouwens dat boek 4/5 één seizoen gaat worden, heel veel materiaal zit daar niet in. Dus wat ze daarna met Brienne gaan doen? Dat zou toch boek 6 materiaal moeten worden? :{
Ze hadden toch al iets zitten spoileren met Night's King ofzo? Ik ga niet eens meer op boek 6 wachten, het komt toch wel in de serie :{
pi_139376048
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:58 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Ze hadden toch al iets zitten spoileren met Night's King ofzo? Ik ga niet eens meer op boek 6 wachten, het komt toch wel in de serie :{
En Talisa die dood gaat waardoor we weten dat Jeyne geen grote rol in de boeken meer krijgt.

Boek 6 zal er wel eerder komen dan seizoen 6. Maar boek 7 gaat eerder 'verfilmd' dan 'verboekt' worden denk ik :P
pi_139376863
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:03 schreef MAHL het volgende:

[..]

Het ontgaat mij een beetje waarom het zo superbelangrijk is dat Jon en Bran elkaar niet tegenkomen.
pi_139377001
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:30 schreef Young_David het volgende:

[..]

Het ontgaat mij een beetje waarom het zo superbelangrijk is dat Jon en Bran elkaar niet tegenkomen.
Omdat dat één van de tragische elementen van de serie is, de Starks die elkaar steeds net mislopen. Sowieso lijkt het me niet dat Jon Bran wil laten gaan.
pi_139378058
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:36 schreef MAHL het volgende:

[..]

Omdat dat één van de tragische elementen van de serie is, de Starks die elkaar steeds net mislopen. Sowieso lijkt het me niet dat Jon Bran wil laten gaan.
ja ik vermoed dat als Jon Bran ontmoet er heus wel een reden zal zijn dat Bran verder naar het noorden moet gaan. mischien dat die Locke daar nog wel een rol in gaat spelen. Ze kunnen immers niet het verhaal helemaal omgooien

vind het wel grappig die aanpassingen in de serie zo blijf je als boeklezer ook nog een beetje gissen.
- Rudyard Kipling
  dinsdag 29 april 2014 @ 16:12:39 #296
133369 Jivis
Critikut
pi_139378173
quote:

[..]

Precies.

Een rol voor Coldhands die Bran & co daar weghaalt lijkt me zeer tof en zou ideaal zijn. Jon die daar vervolgens arriveert en alleen de lijken (of wights) van de deserteurs aantreft.
Amen.
pi_139378529
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:12 schreef Jivis het volgende:

[..]

Precies.

Een rol voor Coldhands die Bran & co daar weghaalt lijkt me zeer tof en zou ideaal zijn. Jon die daar vervolgens arriveert en alleen de lijken (of wights) van de deserteurs aantreft.
Jon moet trouwens wel opschieten als hij in een paar afleveringen nog helemaal naar craster wil en terug, en vervolgens nog aanwezig is bij die aanval op de muur. Wordt een druk seizoen voor hem.
pi_139389371
quote:

[..]

Dat de Starks elkaar telkens mislopen lijkt me niet noodzakelijk voor het verhaal, zolang Bran maar verder naar het noorden gaat en Jon weer terug naar de Wall. Dat Jon Bran niet zomaar zou laten gaan lijkt me logisch, maar daardoor creeer je juist een spanning die het verhaal interesanter maakt, in ieder geval een stuk interesanter dan Bran en Jon die tot het einde van het seizoen vrijwel niets meer doen.

Het leuke aan de veranderingen t.o.v. het boek is dat er nieuwe situaties gecreerd worden waarvan ik geen idee heb hoe die gaan lopen. Ik wist hoe en wanneer Ned, Robb en Joffrey doodgingen. Ik vind het leuk om bij dat soort scenes te zien hoe de bladzijden tot leven komen, maar ik vind het ook leuk om te zien hoe karakters die ik al ken in nieuwe situaties gezet worden, net zoals je dat beleeft als je de boeken voor het eerst leest. Een voorbeeld is Tywin en Arya, de uitgebreidere rol van Bronn, nieuwe karakters als Ros, Talissa en Locke.

Maar goed, ik zal hier wel een van de weinigen zijn die positief over de veranderingen is.
pi_139390297
Bronn vind ik wel een goede verandering :) Die vent is gewoon geweldig O+

Talisa/Jeyne had van mij niet gehoeven, vooral het doorprikken van die zwangere buik vond ik niet zo leuk..

En Jaime uiteraard, maar dat is algemeen bekend.
pi_139390356
Ik vind het ook leuk! En ach, zoveel herinner ik me uiteindelijk ook weer niet van de boeken. De grote gebeurtenissen en lijn uiteraard wel, maar dat blijft grotendeels het zelfde ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')