Hoe doe je dat met het geluid van een ongeisoleerd laminaatvloer? Lijkt mij niks.quote:Op maandag 14 april 2014 14:30 schreef Superhuuper het volgende:
Wij gaan zelf waarschijnlijk voor een PVC-vloer met hout-look. Dit zijn dunne stroken (ongeveer 3mm) die rechtstreeks op de betonnen ondervloer geplakt worden. Hierdoor komt de warmte van de vloerverwarming makkelijk en snel door de vloer heen.
Vinyl is ook mogelijk, zolang je het volledig laat verlijmen aan de vloer.
Ook de meeste kliklaminaat is geschikt voor vloerverwarming. Misschien dat dit iets meer isoleert en dus iets minder (snel) warmte doorgeeft, maar dit valt nog binnen de marges voor vloerverwarming als hoofdverwarming, dus laat zeker genoeg warmte door. Hiervoor wel een speciale ondervloer gebruiken (heatfoil). De standaard ondervloeren van kliklaminaat zijn vaak deels van aluminiumfolie, dit houdt wel veel warmte tegen. Deze dus niet gebruiken
Keramisch parket is inderdaad ook een erg mooie oplossing. Hier hebben wij ook naar gekeken, maar daar hangt wel een flink prijskaartje aan..quote:Op maandag 14 april 2014 19:44 schreef DarkWimDuck. het volgende:
Over een maand laten wij keramisch parket (houtlook tegels) leggen in ons nieuwbouw huis met vloerverwarming. Tegenwoordig hebben ze erg mooie soorten.
We hebben in ons vorig huis een pvc vloer gehad zonder vloerverwarming. Het klinkt minder hol dan laminaat en heeft meer voordelen dan laminaat (vind ik). Vrienden van ons hebben de combi van pvc en vloerverwarming en zweren erbij. Wij hebben nu plavuizen met vloerverwarming. Ook goed, maar als ik de keus had zou ik er direkt pvc in leggen, dat vind ik mooier en meer voordelen hebben dan plavuizen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:00 schreef babipangang het volgende:
Zo'n pvc vloer, is dat niet ontzettend hard gezien het feit dat die stroken maar 2 of 3 mm dik zijn? En klinkt het daardoor niet ontzettend hol in huis?
Wij hadden ook grind i.c.m. vloerverwarming is ons eerste DE-huis, werkt prima!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:18 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik ga zelf voor grind (en ja, er zijn ook mensen die dat vreselijk vinden)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |