abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138865802
In mijn aankomende woning wil ik vloerverwarming laten leggen en ben nieuwsgierig welke opties ik heb allemaal heb kwa vloer. Ik weet dat tegelvloer het beste is icm vloerverwarming, maar welke mogelijkheden zijn er nog meer? Via google is genoeg te vinden, echter maar weinig eigen ervaringen van mensen.
pi_138866335
Gietvloer
Grindvloer (bij kenissen van mij)
PVC laminaat is ook dun dus zou ook wel kunnen.
Vloerbedekking is minder geschikt alhioewel mijn ouders dat wel hebben en ik het niet merk.link
Er zijn ook laminaatvloeren "geschikt" voor vloerverwarming, is alleen denk ik wel minder efficient.

Sowieso moet je voorkomen dat er lucht tussen je kamer en de vloerverwarming komt dus geen losse ondervloeren of zwevend gelegd laminaat.

http://www.123vloerverwar(...)g-en-vloerverwarming
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_138866395
Wij gaan zelf waarschijnlijk voor een PVC-vloer met hout-look. Dit zijn dunne stroken (ongeveer 3mm) die rechtstreeks op de betonnen ondervloer geplakt worden. Hierdoor komt de warmte van de vloerverwarming makkelijk en snel door de vloer heen.

Vinyl is ook mogelijk, zolang je het volledig laat verlijmen aan de vloer.

Ook de meeste kliklaminaat is geschikt voor vloerverwarming. Misschien dat dit iets meer isoleert en dus iets minder (snel) warmte doorgeeft, maar dit valt nog binnen de marges voor vloerverwarming als hoofdverwarming, dus laat zeker genoeg warmte door. Hiervoor wel een speciale ondervloer gebruiken (heatfoil). De standaard ondervloeren van kliklaminaat zijn vaak deels van aluminiumfolie, dit houdt wel veel warmte tegen. Deze dus niet gebruiken
pi_138866434
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 14:30 schreef Superhuuper het volgende:
Wij gaan zelf waarschijnlijk voor een PVC-vloer met hout-look. Dit zijn dunne stroken (ongeveer 3mm) die rechtstreeks op de betonnen ondervloer geplakt worden. Hierdoor komt de warmte van de vloerverwarming makkelijk en snel door de vloer heen.

Vinyl is ook mogelijk, zolang je het volledig laat verlijmen aan de vloer.

Ook de meeste kliklaminaat is geschikt voor vloerverwarming. Misschien dat dit iets meer isoleert en dus iets minder (snel) warmte doorgeeft, maar dit valt nog binnen de marges voor vloerverwarming als hoofdverwarming, dus laat zeker genoeg warmte door. Hiervoor wel een speciale ondervloer gebruiken (heatfoil). De standaard ondervloeren van kliklaminaat zijn vaak deels van aluminiumfolie, dit houdt wel veel warmte tegen. Deze dus niet gebruiken
Hoe doe je dat met het geluid van een ongeisoleerd laminaatvloer? Lijkt mij niks.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_138866607
De ‘heatfoil’ ondergrond bestaat uit een vochtscherm (gewoon plastic folie) met daarop een soort dempend schuim. Deze dempende laag is tevens geperforeerd zodat deze de warmte beter doorlaat.
Heatfoil is ook geluiddempend. (voldoet aan de 10db eis die voor de meeste appartementen geldt)
pi_138877170
Over een maand laten wij keramisch parket (houtlook tegels) leggen in ons nieuwbouw huis met vloerverwarming. Tegenwoordig hebben ze erg mooie soorten.
pi_138881167
Of een houten vloer.
Da gao nie nou!
pi_138894766
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 19:44 schreef DarkWimDuck. het volgende:
Over een maand laten wij keramisch parket (houtlook tegels) leggen in ons nieuwbouw huis met vloerverwarming. Tegenwoordig hebben ze erg mooie soorten.
Keramisch parket is inderdaad ook een erg mooie oplossing. Hier hebben wij ook naar gekeken, maar daar hangt wel een flink prijskaartje aan..
pi_138896082
Wij hebben speciaal geschikt parket op de vloerverwarming. Gaat prima.
pi_138900553
Alle vloeren kunnen. Alleen zul je steeds moeten zoeken naar een vloer die geschikt is. Maar overal zijn oplossingen voor
pi_138904678
Zo'n pvc vloer, is dat niet ontzettend hard gezien het feit dat die stroken maar 2 of 3 mm dik zijn? En klinkt het daardoor niet ontzettend hol in huis?
pi_138979734
Verreweg de beste optie met vloerverwarming zijn tegels. Ze zijn er in alle soorten en maten en je kan elke uitstraling krijgen die je wenst. PVC is niet optimaal want dit werkt isolerend. PVC wordt in andere toepassingen niet voor niets gebruikt als isoleermateriaal...
#winning
pi_139610935
Wij hebben vloerverwarming via Roobol gekocht in combinatie met PVC vloeren. De PVC vloeren geleiden perfect de warmte. Dit in tegenstelling tot ons oude huis waar we laminaat hadden op vloerverwarming. Wellicht eens op deze pagina kijken: http://www.roobol.com/vloerverwarming
pi_139611061
Ik heb tegels laten leggen in de woonkamer/keuken en in de slaapkamers speciaal geschikt laminaat.
Moet zeggen dat ik zeker een verschil in warmte beleving merk.

Tegels zijn volgens mij de beste keuze en het ziet er echt geweldig uit.
pi_139611517
Ik heb tegels laten leggen (leisteen), ideaal icm vloerverwarming. Zowel in de badkamer als de benedenverdieping (hal, living, keuken)
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:43:59 #16
426808 Judex
Gewoon knettergek
pi_139612660
Wij hebben beneden keramiek tegels (60x60) liggen. Boven (waar de vloerverwarming eigenlijk niet aanstaat) ligt laminaat met een geschikte ondervloer.
In 'leraar' zit niet voor niets het woord 'raar' - Loesje
pi_139652553
Met welke warmteweerstand van de vloer is er gerekend in de berekeningen van de vloer?

Als je dit niet weet kan je ook geen advies geven over de mogelijkheden.
pi_143592715
Hoi Babipangang,
Ik heb een tijdje geleden ook een nieuwe vloer moeten leggen, met oog op de vloerverwarming. Wij hebben gekozen voor een PVC vloer. Het kan inderdaad wel met laminaat, maar ik zou inderdaad even kijken per vloer hoe geschikt deze is. *knip*, want op hun site kon ik precies zien welke vloer geschikt is voor vloerverwarming en welke niet. Dat is wel handig om te weten voordat je zo een keuze maakt!

*edit*
Reclame maken doen we maar ergens anders

[ Bericht 15% gewijzigd door Vonkenboer op 19-08-2014 18:00:03 ]
pi_143662439
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:00 schreef babipangang het volgende:
Zo'n pvc vloer, is dat niet ontzettend hard gezien het feit dat die stroken maar 2 of 3 mm dik zijn? En klinkt het daardoor niet ontzettend hol in huis?
We hebben in ons vorig huis een pvc vloer gehad zonder vloerverwarming. Het klinkt minder hol dan laminaat en heeft meer voordelen dan laminaat (vind ik). Vrienden van ons hebben de combi van pvc en vloerverwarming en zweren erbij. Wij hebben nu plavuizen met vloerverwarming. Ook goed, maar als ik de keus had zou ik er direkt pvc in leggen, dat vind ik mooier en meer voordelen hebben dan plavuizen.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:18:37 #20
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_143664449
Gietvloer / Grindvloer is nog dunner dan tegels en laat nog beter warmte door.
PVC heb ik al de nodige vloeren van zien kromtrekken/opkrullen. Tevens vind ik het zelf afschuwelijk. Hout moet echt zijn en anders niet.

Ik ga zelf voor grind (en ja, er zijn ook mensen die dat vreselijk vinden)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:30:21 #21
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_143664807
Hier een pvc vloer op beton. Doordat het pvc dun is (2á3mm) en gelijmd is op het beton (dit is belangrijk) zit er geen luchtisolatie tussen beton en afwerkvloer. Hierdoor wordt de warmte direct overgebracht. Dat pvc iets isoleert valt vanwege de dikte (dunte) van het spul bijna weg.

Laminaat en parket zweven vaak (ligt niet helemaal strak op het beton overal), Hier vormen dan luchtkamers die wat opwarmen, maar ook isoleren. Daardoor bereikt de warmte je afwerkvloer alleen maar via die luchtkaemers en niet via direct contact met het warme beton. Dit levert veel warmteverlies op.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:26:36 #22
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_143666824
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:18 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik ga zelf voor grind (en ja, er zijn ook mensen die dat vreselijk vinden)
Wij hadden ook grind i.c.m. vloerverwarming is ons eerste DE-huis, werkt prima!
Krijgen nu overigens weer een grindvloer, in exact dezelfde kleur als de vorige 2 huizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')