bedank!! Ik doe maar lekker niks met een wattenstokjequote:Op maandag 5 mei 2014 15:35 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Het duurt een paar dagen, maar kan snel weer beginnen. De poezendames kunnen bijna continue krols zijn![]()
Je kan er niks tegen doen, behalve zsm steriliseren. Of laten dekken.
Of zelf "nep-dekken" met een wattenstaafje. Don't try it at home als je het nog nooit gedaan heeft![]()
De poezen hebben pas na een dekking een eisprong, dus die krolsheid kunnen zij een tijdje volhouden...
In principe is een SHAM dekking (want zo heet het) goed te doen, mits je een beetje verstand van heeft. Maar je moet echte paring nabootsen, dus de kat vrij stevig in de nekvel pakken. En de dekking keer of 4 herhalen met 30 min tussenpozen. Want in de natuur: hoe vaker de kat gedekt wordt, hoe meer kans op een eisprong. Dus vrij veel gedoe. Gewoon zsm steriliseren. Misschien kan je iets met je dierenarts afspreken qua rekening later betalen.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:45 schreef Vicky het volgende:
[..]
bedank!! Ik doe maar lekker niks met een wattenstokje
Waarom niet, geen idee eigenlijk maar mij is al zolang als dat ik vogels en knaagdieren had verteld dat treurwilgen giftig kunnen zijn Als kind zijnde kregen de konijnen, vogels en cavia,s van mijn ouders en mij ook geen treurwilg takken en ruim 40 jaar later hou ik me daar nog steeds aan.quote:Op maandag 5 mei 2014 12:25 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Waarom niet? DiDa kan geen treurwilg van krulwilg onderscheiden in de natuur, maar wil het graag weten
Is de samenstelling anders? Als ik op Wikipedia kijk, lijkt de treurwilg een hybride te zijn van de krulwilg? (DiDa heeft geen groene vingers
)
Wat ik ervan weet is dat treurwilgen meer salicylzuur (natuurlijke aspirine) bevatten dan andere wilgen. Dat geeft bij heel hoge inname misschien wat risico op verslaving, maar als je af en toe wat geeft gebeurt dat echt niet. Dat feitje is vervolgens op het internet opgeblazen totdat treurwilgen slechter dan slecht waren en nooit mochten. Voor het schadelijke effect van treuwilg is voor zover ik weet dan ook geen enkel bewijs.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:35 schreef Sorella het volgende:
[..]
Waarom niet, geen idee eigenlijk maar mij is al zolang als dat ik vogels en knaagdieren had verteld dat treurwilgen giftig kunnen zijn Als kind zijnde kregen de konijnen, vogels en cavia,s van mijn ouders en mij ook geen treurwilg takken en ruim 40 jaar later hou ik me daar nog steeds aan.
Beter iets te voorzichtig als onvoorzichtig denk ik dan maar.
Tropisch hardhout bedoelde ik (uiteraard met boomknuffelend keurmerk), van loofbomen. Het is niet behandeld, niet gelakt, niet geolied, wat dan ook. Bij mahonie hoeft dat ook niet - zelfs als je het in water zet blijft het twintig jaar goed. Het rot niet, aldus google, vandaar dat er boten van gebouwd werden vroeger.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:17 schreef Candaasje het volgende:
Tja, hardhout is een ruim begrip. Meestal wordt er het hout van loofbomen mee bedoeld, maar soms wordt taxus er ook onder gerekend. (Nu denk ik niet dat veel mensen veel taxushout in huis hebben, maar het is wel ontzettend giftig.)
Het ligt dus vooral aan het soort hardhout, en of het (al dan niet door jezelf ooit eens) behandeld is.
Wilg splintert veel meer dan mahoniequote:Op maandag 5 mei 2014 15:29 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Weer iets geleerd.
Toch zou ik voor de verse wilgentakjes gaan, lijkt mij lekkerder en minder kans op splinters.
DiDa weet niks van de bomen.quote:Op maandag 5 mei 2014 19:43 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Tropisch hardhout bedoelde ik (uiteraard met boomknuffelend keurmerk), van loofbomen. Het is niet behandeld, niet gelakt, niet geolied, wat dan ook. Bij mahonie hoeft dat ook niet - zelfs als je het in water zet blijft het twintig jaar goed. Het rot niet, aldus google, vandaar dat er boten van gebouwd werden vroeger.
[..]
Wilg splintert veel meer dan mahonie![]()
Foto's!quote:Mocht ik per ongeluk huisdieren ziek maken ermee zal ik het komen melden, maar na een uitgebreide google durf ik het wel aan.
Fruitbomenhout is oke. Behalve hout van steenvruchten (kers, perzik e.d) let op fruitbomen worden vaak bespoten en dat is niet gezond.quote:Op maandag 5 mei 2014 02:38 schreef Dipkip het volgende:
Ik ben maar eens in het engels gaan googelen (nederlands vond ik niets mee, vandaar mijn vraag hier). Ik kom o.a. tegen dat verschillende soorten fruitbomenhout juist wel giftig zijn (o.a. kersen). Over mijn hardhoutsoorten vind ik vooral dat stof / zaagsel ervan irriterend is voor ogen en luchtwegen. Maar dat lijkt me niet relevant voor een blok hout om op te knagen.
Ik wacht nog even de reactie van de dierenarts af, want ik hoop dat er uitgebreidere bronnen zijn over wat giftig is om op te knagen.
quote:Op maandag 5 mei 2014 15:35 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Je kan er niks tegen doen, behalve zsm steriliseren. Of laten dekken.
Of zelf "nep-dekken" met een wattenstaafje. Don't try it at home als je het nog nooit gedaan heeft![]()
..
Het is geen grapje, maar een tijdelijke oplossing. De sterilisatie geniet natuurlijk mijn voorkeur!quote:
Werkt echt niet tegen teken. Tenminste niet tegen de teken die wij in Nederland hebben (Ixodes teken). Geloof mij maar, er zijn al duizenden onderzoeken gedaan, want de fabrikant wil natuurlijk wel dat het werkt tegen de teken. Maar helaas pindakaas... Het is in America wel geregistreerd bij honden tegen Amerikaanse bruine teek. Maar niet elke teek is dezelfde. Het verschil tussen Amerikaanse bruine teek en onze Nederlandse teken is net zo groot als tussen een haai en een mens. Misschien wel groter.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:17 schreef simmu het volgende:
hoihoi, ff een vraagje: ik gebruik voor mijn katten stronghold tegen vlooien en teken,
Als je instemming heb van het baasje, dan mag het wel. Alleen het werkt echt niet tegen de teken. Druppels met fipronil zijn wel geregistreerd tegen teken bij katten (bv Fiprocat). Je moet zich ook realiseren dat niet alle middelen die tegen teken geregistreerd zijn, afwerend tegen teken werken. Sommige doden de teken. Dus een teek moet zich wel aanhechten, maar gaat daarna binnen 24 uur dood en kan dus geen ziektes overdragen. Je ziet dan wel een teek op de hond/kat, dus ben misschien verontwaardigd dat het middel niet werkt. Maar eigenlijk werkt het prima, alleen niet op het manier dat je zou verwachten.quote:werkt prima. vorig jaar gebruikte ik een ander merk en hadden ze geregeld teken die ik proper weghaalde per tekenpen.
enfin; ik ben in het proces van de kater van de overkant hiernaartoe halen (met instemming van diens baasje) en die heeft dus 2 teken, een op elk oor. ik ga liever nog niet aan de slag met de tekenpen bij hem, zou een dosis stronghold ook werken?
Even voor mijn beurt sprekenquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Onze poes ligt graag in de tuin van de buren. Heeft daar een vast plekje tussen de taxus. Gelukkig doet ze haar behoefte daar niet. Ze ligt er alleen. Maar nu is buurman niet blij en wil haar daar niet hebben. Wat werkt? Ik heb de plantenspuit al geopperd.
Poeslief krabt ook aan de stam van een boompje in zn tuin en buurman zegt dat zijn vorige boom eraan doodging. Wij hebben zelf wat gaas rondom de boomstam in onze eigen tuin gezet, werkt perfect. Maar volgens buurman kan de boom dan niet ademen.... klinkt mij als onzin???
DiDa is tegen negatieve trainingsmethodes van poezen en honden, dus ook tegen de plantenspuit (de poes gaat waarschijnljk de plantenspuit met je buurman associerenquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Onze poes ligt graag in de tuin van de buren. Heeft daar een vast plekje tussen de taxus. Gelukkig doet ze haar behoefte daar niet. Ze ligt er alleen. Maar nu is buurman niet blij en wil haar daar niet hebben. Wat werkt? Ik heb de plantenspuit al geopperd.
Wat Holyme zegt, een krabpaaltje neerzetten/andere mogelijkheden bieden. Maar dat krabgedrag in de tuin van je buurman is waarschijnlijk met name markeergedrag. De poes is haar territorium aan het afbakenen.quote:Poeslief krabt ook aan de stam van een boompje in zn tuin en buurman zegt dat zijn vorige boom eraan doodging. Wij hebben zelf wat gaas rondom de boomstam in onze eigen tuin gezet, werkt perfect. Maar volgens buurman kan de boom dan niet ademen.... klinkt mij als onzin???
Afleiden met iets lekkersquote:Op woensdag 7 mei 2014 07:20 schreef simmu het volgende:
tof antwoord! dank jetegen de discussie: ik gebruik die stronghold primair tegen vlooien; mijn middelste is allergies voor vlooien.
toch maar aan de slag met de tekenpen dan, hij heeft er last van. hopelijk maak ik het nieuwe vertrouwen niet stuk.
top, ik ga ff mailen!quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:49 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
DiDa is tegen negatieve trainingsmethodes van poezen en honden, dus ook tegen de plantenspuit (de poes gaat waarschijnljk de plantenspuit met je buurman associeren)
Beaphar Reppers/Weg uit mijn Tuinwerkt wel heel goed en is veilig voor dieren. De buurman moet het in zijn tuin plaatsen als hij daar geen katten wil. Je heb paddestoelen met korrels (verdampers), crystallen en spray/spuitbus.
Alleen, deze producten zijn wel per 1 mei uit assortiment(nieuwe Nederlandse wetgeving). Maar winkels hebben het nog staan. Mijn collega zegt, als jullie iets zoeken, mogen jullie een mail sturen naar pm@nl.beaphar.com met jullie postcode en het gewenst product, dan zoekt zij op waar het nog te koop is bij jullie in de buurt.
[..]
Wat Holyme zegt, een krabpaaltje neerzetten/andere mogelijkheden bieden. Maar dat krabgedrag in de tuin van je buurman is waarschijnlijk met name markeergedrag. De poes is haar territorium aan het afbakenen.Dus als zij niet meer in de tuin van de buurman kan is dit probleem ook opgelost.
Gewoon achterin de bek duwen en slikken maar, gaat hier ook al jaren zo.....ondanks de zogenaamde smakelijke tabletten.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:28 schreef CamelNLD het volgende:
Nog iemand tips om mijn hond (5 kilo dus best klein) medicijnen te voeren. In het voer heeft ze gewoon door en spuugt ze ze meteen weer uit. Spelen wil ze eigenlijk niet meer dus als beloning trapt ze ook niet in.
Bekje open en achter op de tong leggen. Laat de dierenarts-assistente je dat even voordoen! Het is even een trucje, maar normaal gesproken goed te doen bij een hond. Het is niet zo dat jij een kat heb, of een panterquote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:28 schreef CamelNLD het volgende:
Nog iemand tips om mijn hond (5 kilo dus best klein) medicijnen te voeren. In het voer heeft ze gewoon door en spuugt ze ze meteen weer uit. Spelen wil ze eigenlijk niet meer dus als beloning trapt ze ook niet in.
Vraag of je het mag verdunnen in water?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:23 schreef CamelNLD het volgende:
Ja dat werkt ook wel, maar dat wekt weer meteen zoveel stress op bij haar. Ik zie wel een uitdaging om het te proberen bij een panter.... Daar lopen er hier niet zoveel van.
De meeste pillen mag je niet verpulveren, dus overleg eerst even met je DA!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:29 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Vraag of je het mag verdunnen in water?
Dan doe je het verpoederen en in een eierdopje, en dan in een spuitje, zo deed ik het bij mijn hele bokkige chihuahua van 1.5 kilo, achterin de keel proppen lukte echt niet bij dat kleine iele ding, die spuit erin legen lukte altijd nog wel
Ik geef liever medicijnen aan een panter (lijkt mij makkelijk, zo in een biefstuk), dan aan een gemiddelde katquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:23 schreef CamelNLD het volgende:
Ik zie wel een uitdaging om het te proberen bij een panter.... Daar lopen er hier niet zoveel van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |