Even de OP aanpassen svpquote:Op maandag 14 april 2014 11:00 schreef Puala het volgende:
Deel 134! Met extra aandacht voor zwarte katten, weerwolven en vampier vleesmuizen!![]()
[ afbeelding ]
Beaphar start in nauw overleg met de admins van FOK! een dierenspreekuur in Flora & Fauna en stelt hiervoor één van haar dierenartsen beschikbaar.
Beaphar, één van Nederlands grootste producenten van geneesmiddelen en verzorgingsproducten voor huisdieren, probeert met deze service de communicatie met jullie te vergroten en haar passie voor en kennis van huisdieren te delen. Deze dienst is geheel vrijblijvend en betreft geen betaalde campagne; dit kan worden gezien in dezelfde lijn als de diverse webcare-accounts die al op FOK! te vinden zijn. Het betreft in eerste instantie een pilot om te peilen of hier animo voor is.
Het uitgangspunt is om jullie te helpen met tips en adviezen over de verzorging van je huisdier. De dierenartsen bij Beaphar hebben veel kennis op dit gebied, dus doe er je voordeel mee! De dierenarts kan uiteraard geen diagnoses stellen, dit kan tenslotte niet op afstand. Ze zal het dan ook niet nalaten om je te verwijzen naar je eigen dierenarts voor een fysiek consult, als dat naar haar inschatting nodig is.
Leuk! Wanneer?!
De DigitaleDierenArts komt regelmatig langs om je vragen te beantwoorden Dus heb je vragen over jouw huisdier? Over zijn of haar voeding, huidverzorging, algemene verzorging, lichamelijke problemen en/of ongemakken stel ze dan hier!
Het is niet bekend waarom de honden het doen. Soms doen zij het als zij misselijk zijn om het braken op te wekken. In het algemeen zou ik het ontmoedigen! Het gras kan vrij hard zijn en schadelijk voor het slijmvlies van de maag/slokdarm van de hond (want de honden kunnen niet goed kauwen).quote:Op maandag 14 april 2014 11:29 schreef FuryOverkill het volgende:
Heb een 2 jaar oude duitse herder maar soms eet hij stukjes gras is dit normaal?
Zo beter?quote:Op maandag 14 april 2014 11:53 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Even de OP aanpassen svp![]()
Zoals ik al gezegd heb, was alleen het deel 13 met een speciale aandacht voor vampier vleesmuizen.En ik vind dat het goed gaat met het topic, maar het deel 134 is toch een beetje voorbatig
Even hierop inhakend. Mijn hondje is een halve koe en graast wat af. Hij kauwt het echter wel (hij kan een stukje appel zo eten dat alleen de schil -volledig schoon- overblijft. Ik zie dan ook geen gras in zijn ontlasting en hij braakt er ook niet bij. Toch laten checken of kan het dan weinig kwaad?quote:Op maandag 14 april 2014 11:57 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Het is niet bekend waarom de honden het doen. Soms doen zij het als zij misselijk zijn om het braken op te wekken. In het algemeen zou ik het ontmoedigen! Het gras kan vrij hard zijn en schadelijk voor het slijmvlies van de maag/slokdarm van de hond (want de honden kunnen niet goed kauwen).
Als hij dat echt dwangmatig doen al dan niet in de combinatie met braken, zou ik toch even je dierenarts naar de hond laten kijken.
Voor het poezenkind is het beter om haar kort te knippen of te scheren. De perzen fokkers zijn daar uiteraard niet mee eensquote:Op maandag 14 april 2014 12:25 schreef eleusis het volgende:
Dierenarts, sinds kort heb ik een pers die enorm lang haar heeft. Hij heeft helaas de neiging om keutels achter te laten. Die blijven waarschijnlijk hangen in zijn vacht als hij op de bak zit, en vallen er dan af wanneer hij ergens op springt.Kan het kwaad om de haren op z'n kont wat korter te knippen, of krijgt hij daar last van?
Waarom eet hij de schil dan niet?quote:Op maandag 14 april 2014 12:40 schreef TwinkleStar001 het volgende:
[..]
Even hierop inhakend. Mijn hondje is een halve koe en graast wat af. Hij kauwt het echter wel (hij kan een stukje appel zo eten dat alleen de schil -volledig schoon- overblijft.
De honden kauwen natuurlijk wel, maar niet zoals de koe. Of een mens. De honden hebben zogenaamde knipkiezen, dus zij knippen hun voer in stukjes (al kunnen zij iets beter malen dan bijv poezen). Terwijl de koe of het paard alles heel fijn maalt met zijn kiezen.quote:Ik zie dan ook geen gras in zijn ontlasting en hij braakt er ook niet bij. Toch laten checken of kan het dan weinig kwaad?
Tsja, of niet lekker (kieskeurig enzo) of misschien te taai? Hij eet sowieso alles heel voorzichtig en langzaam. Een wat hard brokje doet hij echt minuten over, en zelfs zijn eten (KVV) moet ik eerst helemaal uitmekaar halen en dan nog doet hij daar best heel lang over (lees 10-15 min over zo'n 60 gram KVV)quote:Op maandag 14 april 2014 13:12 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Waarom eet hij de schil dan niet?
[..]
De honden kauwen natuurlijk wel, maar niet zoals de koe. Of een mens. De honden hebben zogenaamde knipkiezen, dus zij knippen hun voer in stukjes (al kunnen zij iets beter malen dan bijv poezen). Terwijl de koe of het paard alles heel fijn maalt met zijn kiezen.
Als dat al jaren goed gaat en hij niet braakt en geen problemen in ontlasting zijn, dan is er geen reden voor paniekMisschien gras hij elke keer net een paar sprietjes of kleine stukjes gras en krijgt helemaal niet zo veel binnen. Maar ik heb ook honden gezien die heleboel gras opvreten en vervolgens problemen hebben omdat de onverteerde slierten gras weer naar buiten moeten (aan de achterkant).
Half wolfquote:Op maandag 14 april 2014 11:54 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Half Sarloos wolfshond? Of een halve wolf?
Bedankt voor je antwoordquote:Op zondag 13 april 2014 21:32 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Waarom zou je het überhaupt willen?De asiels zitten vol met katten/kittens...
Anyway, als je er goed over nagedacht heb, en al 4-5 potentiele kopers heb (of alle kittens zelf houdt), dan mag het uiteraard wel.
Het is verstandig om de fokdieren vooraf aan de dekking goed ingeënt te hebben, want de moeder moet voldoende antilichamen tegen kattenziekte en niesziekte om dat door te geven aan haar kittens. Verder moeten zowel de toekomstige moeder als de toekomstige vader ontwormd zijn. De kittens moet je vanaf de leeftijd van 3 weken elke 2 weken ontwormen. En dan moet je ook de moeder ontwormen! En de vader als hij erbij loopt.
Verder is het gebruikelijk om de fokdieren vooraf aan de dekking te laten controleren op FeLV en FIV door middel van een bloedtest. Ok, in je geval is dat waarschijnlijk mosterd na de maaltijd want de dekking heeft al meerdere malen plaats gevonden en zij wonen samen.
Is die Maine Coon niet te groot voor een Siamees dametje? Krijg je dan geen mega-kittens?
Maine Coons worden later volwassen dan een gemiddelde EKH, dus het kan zijn dat de sperma kwaliteit van meneer de dekkater nog niet optimaal is. Of hij snapt niet wat hij moet doen....
De poes heeft een geïnduceerde ovulatie, dat betekent dat de eisprong pas plaatsvindt als de poes gedekt wordt. Gaat de dekking goed? Normaal gesproken gaat de dekking nogal ruw aan toe, want de eisprong wordt gestimuleerd door de weerhaakjes aan de penis van de kater en het bijten in de nek, maar dat is nogal pijnlijk voor de poes. Dus na een succesvolle dekking draait de poes normaal gesproken om en gaat de kater meppen. En daarna rolt zij over de grond. Katten...
Any way, als zij weer krols wordt dan is er waarschijnlijk geen eisprong geweest en dan vraag ik mij af of de dekking goed gaat...
Maar waaaarom?quote:Op maandag 14 april 2014 16:02 schreef Maureentje het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoordIk heb idd al meerdere mensen die een of twee kittens willen,anders begon ik er ook niet aan hoor
Beide worden geholpen na dit nestje!
Maar ik denk dat er dan wat mis gaat bij de dekking (ga ook niet kijken of meneer zijn werk wel goed doet) Hij gaat er wel op maar dat is misschien 30sec en dan gaan ze elkaar lief wassen
Nix geen grof geweld zoals jij beschrijft. Ik wacht het dan wel af hoe t verder gaat,hopelijk duurt t niet te lang want een krolse siamees is verschrikkelijk.....
En zijn tandjes zijn in orde?quote:Op maandag 14 april 2014 14:50 schreef TwinkleStar001 het volgende:
[..]
Tsja, of niet lekker (kieskeurig enzo) of misschien te taai? Hij eet sowieso alles heel voorzichtig en langzaam. Een wat hard brokje doet hij echt minuten over, en zelfs zijn eten (KVV) moet ik eerst helemaal uitmekaar halen en dan nog doet hij daar best heel lang over (lees 10-15 min over zo'n 60 gram KVV)
Een krolse kat is sowieso geen feest, Maar dat je ze nu al kwijt bent zegt helemaal niks... Zo zijn wij aan onze.honden gekomen, dat was een pretnest en die mensen hadden al baasjes voor de pups, eind vh liedje zijn er 2 levende pups, haakt de ene al heel snel af en de ander brengt de pup na een week weer terug want niet zindelijk...quote:Op maandag 14 april 2014 16:02 schreef Maureentje het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoordIk heb idd al meerdere mensen die een of twee kittens willen,anders begon ik er ook niet aan hoor
Maar ik denk dat er dan wat mis gaat bij de dekking (ga ook niet kijken of meneer zijn werk wel goed doet) Hij gaat er wel op maar dat is misschien 30sec en dan gaan ze elkaar lief wassen
Nix geen grof geweld zoals jij beschrijft. Ik wacht het dan wel af hoe t verder gaat,hopelijk duurt t niet te lang want een krolse siamees is verschrikkelijk.....
quote:Op maandag 14 april 2014 16:02 schreef Maureentje het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij af of de kater het goed doetquote:Maar ik denk dat er dan wat mis gaat bij de dekking (ga ook niet kijken of meneer zijn werk wel goed doet) Hij gaat er wel op maar dat is misschien 30sec en dan gaan ze elkaar lief wassen
Nix geen grof geweld zoals jij beschrijft.
quote:Ik wacht het dan wel af hoe t verder gaat,hopelijk duurt t niet te lang want een krolse siamees is verschrikkelijk.....
quote:Op maandag 14 april 2014 16:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Een krolse kat is sowieso geen feest, Maar dat je ze nu al kwijt bent zegt helemaal niks... Zo zijn wij aan onze.honden gekomen, dat was een pretnest en die mensen hadden al baasjes voor de pups, eind vh liedje zijn er 2 levende pups, haakt de ene al heel snel af en de ander brengt de pup na een week weer terug want niet zindelijk...
Mij hoor je niet klagen want ik heb nu 2 geweldige hondjes die ikanders niet gehad zou hebben maar t is wel een risico wat je neemt... Plus de bevalling voor de moederpoes, want papa is een slag groter en forser dus hou rekening met medisch ingrijpen en kittens die vast komen te zitten in t geboortekanaal...
En nu ben ik weer weg,.want geen medische vragen vandaag
Vader kat is maar een halve maine coon,hij is best wel klein vergeleken met mijn andere kater. Hij heeft alleen wat langere harenquote:Op maandag 14 april 2014 16:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar waaaarom?Kittens zijn natuurlijk superlief en snoezig, maar is het dan niet een idee om een poezenmoeder uit het asiel tijdelijk op te vangen? (Zoals verschillende fokkers hier hebben gedaan.)
Die is toch al zwanger, en dat scheelt jouw kat een hoop ellende. Krolsheid en zwangerschappen zijn echt niet zo leuk voor de poes zelf. Plus dat een siamees die gedekt wordt door een veel grotere kat zoals een maine coon ook nog wel eens wat problemen kan krijgen met de bevalling. (Even nog los van het punt dat je denk ik geen testen hebt laten doen en dus niet weet wat je doorfokt?)
En als je opvanggezin wordt, dan helpt het asiel ook nog met het zoeken van nieuwe eigenaren, mocht dat zelf niet lukken.
Ik ben niet per se tegen het fokken van (gezonde) dieren, maar dit valt meer in de categorie 'pretnestje' wat mij betreft.
/offtopicmodus off
quote:Op maandag 14 april 2014 16:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar waaaarom?Kittens zijn natuurlijk superlief en snoezig, maar is het dan niet een idee om een poezenmoeder uit het asiel tijdelijk op te vangen? (Zoals verschillende fokkers hier hebben gedaan.)
Die is toch al zwanger, en dat scheelt jouw kat een hoop ellende. Krolsheid en zwangerschappen zijn echt niet zo leuk voor de poes zelf. Plus dat een siamees die gedekt wordt door een veel grotere kat zoals een maine coon ook nog wel eens wat problemen kan krijgen met de bevalling. (Even nog los van het punt dat je denk ik geen testen hebt laten doen en dus niet weet wat je doorfokt?)
En als je opvanggezin wordt, dan helpt het asiel ook nog met het zoeken van nieuwe eigenaren, mocht dat zelf niet lukken.
Ik ben niet per se tegen het fokken van (gezonde) dieren, maar dit valt meer in de categorie 'pretnestje' wat mij betreft.
/offtopicmodus off
Hier even op inhakenquote:Op maandag 14 april 2014 16:31 schreef Maureentje het volgende:
[..]
[..]
Vader kat is maar een halve maine coon,hij is best wel klein vergeleken met mijn andere kater. Hij heeft alleen wat langere harenDe kittens gaan naar familie (dus niet naar vreemden) dus dat zit wel goed
Ik heb zelf 4 katten,dus een vreemde poes met kittens hier erbij gaan zetten lijkt me niet zo'n goed idee. Niet voor mijn mijn eigen katten en ook niet voor de vreemde moederpoes die hier niet rustig kan zitten met haar kittens.
Gelukkig wel :-)quote:Op maandag 14 april 2014 16:18 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
En zijn tandjes zijn in orde?
Ouderdom is geen ziektequote:Op maandag 14 april 2014 19:46 schreef Poeke het volgende:
DDA, mijn bijna 14 jarige poes slaapt de laatste tijd erg veel. Ze kan gerust van 10:00 tot 18:00 op hetzelfde plekje liggen slapen. Soms als ik haar aandacht trek kijkt ze wel op maar na paar seconden slaapt ze weer prinses-heerlijk door.
Ze eet goed, speelt ook nog wel een beetje, kan nog goed in de krabpaal, kattenbak geen probleem.
Gewoon ouderdom, of toch eens langs de DA?
Ze is een binnenkat trouwens..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |