abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 13 april 2014 @ 17:15:23 #1
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_138832279


Steeds meer mannen gooien hun hypermoderne scheermesjes weg en bekeren zich tot het klassieke scheermes, ook wel het krabbertje genoemd. Een klassiek scheermes beschikt over een mesje, dat tussen twee metalen plaatjes zit geklemd. Een klassiek scheermes maakt het dagelijkse scheerritueel tot een waar genot, mits goed gedaan natuurlijk. Scheren met een klassiek scheermes vergt enige oefening en duurt iets langer dan het scheren met een modern scheermesje, maar de resultaten zijn het zeker waard.
Voordelen van een klassiek scheermes

Als er van die mooie, strak vormgegeven, moderne scheermessen van Gillette verkrijgbaar zijn, waarom zou je dan overstappen op een krabbertje? Het zal je nog verbazen hoeveel voordelen er zitten aan een klassiek scheermes!


• Een modern scheermesje bestaat uit 3, 4 of soms zelfs 5 kleine mesjes. Daardoor worden de baardharen eerst opgetild en vervolgens afgeschoren. De kans op ingegroeide baardharen is groter, dan wanneer je een scheermesje met een enkel mes gebruikt, zoals een krabbertje.

• Doordat het klassieke scheermesje maar één mesje heeft, is de kans op huidirritaties veel minder dan bij een modern scheermes waar er vijf mesjes tegelijk over de huid worden geschraapt.

• Losse scheermesjes voor een klassiek scheermes zijn een stuk goedkoper dan mesjes voor een modern scheermes. Je kunt dus heel wat kosten besparen!


Verschillende types klassiek scheermes

Er zijn twee types klassieke scheermessen.

Bij de meest traditionele versie moet je om het mesje te vervangen, eerst het handvat van de houder af draaien. Vervolgens plaats je een nieuw mesje tussen de metalen plaatjes, alvorens het handvat weer vast te draaien. Doe dit wel voorzichtig!

De andere is een vlindermesje, ook wel Twist To Open (TTO) genoemd. Door de vlindersluiting wordt het een stuk makkelijker om je mesje te vervangen. Je draait simpelweg aan de handgreep en de houder klapt vanzelf open, zodat je het mesje kunt vervangen.
Onderhoud klassiek scheermes

Ook bij een klassiek scheermesje is het van belang dat je regelmatig het mesje vervangt. Hoe vaak je dit moet doen, is afhankelijk van:


• hoe dik je baardgroei is

• hoe vaak je je scheert

• welk scheerproduct je gebruikt

Je kunt ervan uitgaan dat je gemiddeld vijf scheerbeurten met hetzelfde mesje kunt doen. Toch is het vanwege de hygiëne het beste om na elke scheerbeurt je mesje te vervangen. Gebruik hiervoor de Double Edge Scheermesjes van Derby of Merkur. Deze gangbare mesjes passen in ieder klassiek scheermes. Gelukkig zijn deze mesjes niet al te duur: je bent sowieso goedkoper uit dan wanneer je met een modern scheermesje scheert!





Alles over het open scheermes.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.





Voor goede scheertips verwijzen wij je naar het Youtube kanaal van mantic59 of geofatboy.








Welke mesjes kan ik gebruiken in mijn DE scheermes?

Er zijn veel soorten mesjes. een aantal veel voorkomende mesjes zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Scheerzeep, scheercrème, olie?
Er zijn enorm veel soorten zeep.
Een aantal merken die veel terugkomen op diverse fora's zijn:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Zo zijn er nog legio's soorten zeep.
Leuk om te lezen, is het blog van Greg.
http://shavesoaps.wordpress.com/



Lather tip van Snowballed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


En voor honderdduizend tips en trucs:
http://badgerandblade.com/vb/forum.php





Voor het aanschaffen van materiaal online, verwijzen wij je naar de volgende webshops:

http://www.scheersalon.nl/

http://www.manandshaving.nl/

http://www.barbieredifigaro.nl/
(5% korting met kortingscode: FOK!)
Bij het afrekenen.

http://webshop.total-shave.nl/

Topicmascotte:





Deel van de op tekst/info komt van:
www.scheeradviezen.nl
www.scheersalon.nl
OP door Sosuacafe

http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_138836934
In Thailand verkopen ze blijkbaar krabbers in combinatie met Feather mesjes :) Alleen ik vermoed dat mee geleverd krabber gewoon een rebranded Weishi is.
  zondag 13 april 2014 @ 19:32:35 #3
365082 IPA35
Patriarch
pi_138837953
Waarom moeilijk dingen uit het buitenland bestellen als je gewoon voor een kleine 30 euro een deugdelijke Mühle of Merkur kunt kopen?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_138839114
Inmiddels de Mühle aloë vera refill meerdere keren kunnen testen met het IKEA kommetje. De eerste keer was het wat lastig, want het zeepje vloog alle kanten op. Na de eerste keer droogt het zeepje en blijft deze plakken aan de kom. Nu gaat het prima. Het kommetje zou wel ietsjes groter mogen, maar ik krijg er goed schuim uit en het scheert lekker.

Ik heb overigens circa 40 Feather mesjes over als iemand deze wil ruilen voor Personna's graag! Feathers zijn toch iets te agressief :(
  zondag 13 april 2014 @ 20:44:15 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138841808
What the hell.

M'n EJ89 is iets meer dan een half jaar oud en het schroefdraad van de kop is nu al merkbaar aan het slijten.
pi_138841942
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 19:32 schreef IPA35 het volgende:
Waarom moeilijk dingen uit het buitenland bestellen als je gewoon voor een kleine 30 euro een deugdelijke Mühle of Merkur kunt kopen?
Moeilijk doen? Zelfs die Nederlandse webwinkels verkopen van die krabbers uit China of India.

En uiteindelijk is zo'n Chinese krabber veel en veel goedkoper, maar goed je kunt natuurlijk ook een inferieure instap krabber kopen bij een Nederlandse webwinkel ;)

Het is ja niet zo dat alles wat die verkopen van zo'n hoge kwaliteit is ;) Ze willen alleen natuurlijk graag dat je bij een Nederlandse (web)winkel koopt, maar uiteindelijk kun je veel goedkopere krabbers, mesjes, scheerkwasten, scheerzeep, scheercreme, aftershave etc uit het buitenland vinden ( Duitsland is ook buitenland :p ).
  zondag 13 april 2014 @ 20:51:45 #7
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_138842277
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 19:32 schreef IPA35 het volgende:
Waarom moeilijk dingen uit het buitenland bestellen als je gewoon voor een kleine 30 euro een deugdelijke Mühle of Merkur kunt kopen?
Omdat de verzendkosten hier in NL belachelijk hoog zijn, ik snap niet hoe dat komt terwijl er toch genoeg concurrentie is.
  zondag 13 april 2014 @ 20:54:52 #8
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_138842503
quote:
9s.gif Op zondag 13 april 2014 20:44 schreef Twiitch het volgende:
What the hell.

M'n EJ89 is iets meer dan een half jaar oud en het schroefdraad van de kop is nu al merkbaar aan het slijten.
zou ik toch even contact opnemen met de verkoper.
pi_138842639
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 20:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Omdat de verzendkosten hier in NL belachelijk hoog zijn, ik snap niet hoe dat komt terwijl er toch genoeg concurrentie is.
Dit dus..
Voor nog geen 6 euro inclusief verzendkosten heb je voor 1 jaar aan mesjes in huis..
Nederlandse webshops vragen een verzendkosten van 5 tot 7 euro of een minimale bestelbedrag van 50 euro.. Dan is mijn keuze wel gemaakt (ondanks het lange wachten ivm verzendtijd)
pi_138869136
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 15:39 schreef Ubershave het volgende:
Het is idd een lichte frisse lavendel geur ja, dat klopt.

Met de harde TFS zepen, die ook nog redelijk soft zijn idd, is ie best te vergelijken. Met een redelijk zachte kwast zul je geen problemen met opschuimen ondervinden. De meest zachte kwast die ik heb (mijn Henk Scheerkraam custom Silvertip) doet het ook met gemak :)
Met enkel lavendel als omschrijving doe je de geur denk ik tekort.
Denk naast lavendel ook aan rozemarijn, thijm en mint, tamelijk complex maar ook redelijk licht. De geur blijft niet lang aanwezig.

Ik vind de consistentie van de zeep aardig lijken op die van Cella, wat harde/massiever dan TFS dus.
pi_138899036
Mja, ik heb hier een kilo blok Cella in huis gehad (let op, kilo blok, niet in bakje) en dat was net play-doh zo zacht, zachter als TFS.

Die ik in een bakje hier heb staan, ja die is inderdaad die is een stuk harder (terwijl het wel dezelfde zeep is)

Dus het vergelijk met Cella gaat in dit geval niet op Marcel :D

Ik zou het idd wat meer houden bij de harde TFS zepen qua stevigheid of zelfs als Klar Kabinett (beetje tussen die 2 in)
pi_138930000
Oeh nice! Deze week m'n Pearl Open Comb TTO binnen met Barber-Pole finish en een Pink variant voor de vrouw :D

En volgende maand eens kijken naar een fles Pinaud Clubman Special Reserve :D
pi_138933746
Gisteren met Balea scheercreme van de DM uit Duitsland geschoren voor de 3e keer.. Als deze op is ga ik geen nieuwe scheercreme meer halen van Balea. Spul stinkt! Hou het nog op palmolive..
pi_138934875
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:31 schreef johnnyd83 het volgende:
Gisteren met Balea scheercreme van de DM uit Duitsland geschoren voor de 3e keer.. Als deze op is ga ik geen nieuwe scheercreme meer halen van Balea. Spul stinkt! Hou het nog op palmolive..
Ik ben zelf ook niet echt te spreken over de geur van de Balea Men Scheercreme.

En deze scheercreme is eigenlijk bedoeld om te gebruiken zonder scheerkwast. Die zelfde geur heeft de asb van balea trouwens ook.
  woensdag 16 april 2014 @ 10:35:03 #15
97745 Thorical
finding a way
pi_138935145
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:35 schreef Ubershave het volgende:
Mja, ik heb hier een kilo blok Cella in huis gehad (let op, kilo blok, niet in bakje) en dat was net play-doh zo zacht, zachter als TFS.

Die ik in een bakje hier heb staan, ja die is inderdaad die is een stuk harder (terwijl het wel dezelfde zeep is)

Dus het vergelijk met Cella gaat in dit geval niet op Marcel :D

Ik zou het idd wat meer houden bij de harde TFS zepen qua stevigheid of zelfs als Klar Kabinett (beetje tussen die 2 in)
Wat moet je in hemelsnaam met een kilo Cella? Ik heb hier een pond Klar Kabinett en als ik me drie jaar alleen hiermee zou scheren is het nog niet op. Gelukkig ruikt de Klar niet naar amandeltjes maar naar rozen..
  woensdag 16 april 2014 @ 10:57:35 #16
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138935710
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:35 schreef Thorical het volgende:

[..]

Wat moet je in hemelsnaam met een kilo Cella? Ik heb hier een pond Klar Kabinett en als ik me drie jaar alleen hiermee zou scheren is het nog niet op. Gelukkig ruikt de Klar niet naar amandeltjes maar naar rozen..
Een kilo scheerzeep?
Ik scheer mij om de twee dagen, dat zou ik echt nooit opkrijgen.

Hoe lang blijft zoiets goed?

Al gebruik ik de laatste maand wel erg veel zeep, ik wil die Jermyn Street zo snel mogelijk ophebben, de geur staat me tegen.
pi_138937438
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:23 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook niet echt te spreken over de geur van de Balea Men Scheercreme.

En deze scheercreme is eigenlijk bedoeld om te gebruiken zonder scheerkwast. Die zelfde geur heeft de asb van balea trouwens ook.
Ik gebruik het wel met een scheerkwast. Gaat best prima maar de geur is smerig. Zelfs als ik verkouden ben en niet zo veel ruik is het niet lekker.. Misschien dat ik het zelf nog eerder in de prullenbak mik..
pi_138938682
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:58 schreef johnnyd83 het volgende:

[..]

Ik gebruik het wel met een scheerkwast. Gaat best prima maar de geur is smerig. Zelfs als ik verkouden ben en niet zo veel ruik is het niet lekker.. Misschien dat ik het zelf nog eerder in de prullenbak mik..
Als het je echt niet bevalt kun je het toch ook weggeven? Ik heb de mijne aan mijn broertje gegeven omdat je bij deze Balea Men Scheercreme geen scheerkwast nodig heeft.
pi_138939562
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:35 schreef Ubershave het volgende:
Mja, ik heb hier een kilo blok Cella in huis gehad (let op, kilo blok, niet in bakje) en dat was net play-doh zo zacht, zachter als TFS.

Die ik in een bakje hier heb staan, ja die is inderdaad die is een stuk harder (terwijl het wel dezelfde zeep is)

Dus het vergelijk met Cella gaat in dit geval niet op Marcel :D
Hmm, vaag. De Cella die ik had was een stuk harder en ook massiever dan de zachte TFS.
Blijkbaar is die consistentie van Cella niet constant? Het kan natuurlijk ook zijn dat die Cella al wat was uitgedroogd.
  woensdag 16 april 2014 @ 13:27:30 #20
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_138940278
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 10:21 schreef Diqiu-Long het volgende:
Wat vinden jullie van dit artikel van Mantic59? Ik vind het erg gewaagd en het verbaast mij dat hij bij voorbaat massa geproduceerde scheerzepen uitsluit.

Ik bedoel tussen al die massa geproduceerde scheerzepen welke minder dan ¤ 7,50 kosten zitten echt wel scheerzepen tussen die het net zo goed doen als een artisan scheerzeep of zelfs beter.

Maja in Amerika hebben ze natuurlijk alleen Williams, en dat schijnt inderdaad niet zo'n goede scheerzeep te zijn als je de ervaringen leest.
Een beetje laat maar toch even mijn reactie, die van jou is nl. nogal kort door de bocht. Hij sluit nergens massa geproduceerde scheerzepen bij voorbaat uit. Hij noemt DR HARRIS zelfs een topzeep. Hij vindt massa zepen over het algemeen minder dan een aantal traditioneel gemaakte kwaliteitszepen. Dat is toch niet zo gek, want alle waar is naar z'n geld. Ik heb natuurlijk niet alle zepen die hij noemt gebruikt, maar Dr Harris, Mitchels Wool Fat(mijn favoriet) en Tabac vind ik ook top en beter dan de palmolive, lea, vergulde hand en la toja bijvoorbeeld. Hij ontkent dus ook niet dat er tussen de massa geproduceerde zepen geen prima producten zitten. Jouw reactie raakt dus kant noch wal.

Ik vind het wel een (redelijk) informatief artikel.
Siesta & Fiesta!
  woensdag 16 april 2014 @ 14:16:09 #21
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138941845
Ik snap het gedweep met die gozer sowieso niet.

Scheren vind ik zo een persoonlijk iets dat het nogal raar is om daarin achter een zogenaamde "expert" aan te hobbelen.
pi_138944170
Daar kan ik me wel in vinden.
Als je begint is het best handig om zo iemand zijn bevindingen als leidraad te nemen, maar inmiddels weet ik prima wat ik zelf fijn vind.
Zijn uitleg over scheren voor beginners is mijn startpunt geweest destijds, maar over heel veel zaken denk ik inmiddels heel anders dan hij. Soms vind ik dat hij ronduit nonsens loopt te verkondigen.
  woensdag 16 april 2014 @ 17:46:13 #23
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_138948677
Ik kende die hele vent niet.
Siesta & Fiesta!
pi_138958961
Binnenkort kan ik nieuwe Edwin Jagger krabbers gaan testen. Edwin Jagger heeft mij namelijk meerdere krabbers opgestuurd om te reviewen.

quote:
We just wanted to let you know that your Edwin Jagger Razors are on their way to you.
Ik ben zeer benieuwd welke krabbers ik zal ontvangen om te testen, en ik ben natuurlijk erg blij dat ik deze Edwin Jagger producten krijg op gestuurd, al had ik eerst gedacht dat ze wellicht scheer software zouden opsturen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Diqiu-Long op 16-04-2014 22:08:04 ]
  woensdag 16 april 2014 @ 21:59:09 #25
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_138959603
Kun je nog vaker Edwin Jagger in één post zetten? :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')