abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138889860
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Op zich geef ik je gelijk in je betoog, punt is alleen dat als het systeem mensen laat zitten dat mensen dan alsnog rare dingen gaan doen.
Van een molotovcocktailgooier die door nogal nalatig optreden van de gemeente e.d. doordraait snap ik dat. Dat je je wietplantjes en je oogst wil verdedigen snap ik ook. Dat je diegenen dan maar in een ton zoutzuur propt, dat snap ik niet. Dan ben je gewoon ziek. Het doel daarvan was immers geen verdediging van eigen huis of goed meer, maar het verduisteren van strafrechtelijk materiaal.
pi_138889971
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:11 schreef Richestorags het volgende:

Op zich geef ik je gelijk in je betoog, punt is alleen dat als het systeem mensen laat zitten dat mensen dan alsnog rare dingen gaan doen. Dit is al een wanhoopsdaad van iemand, en degene wordt alsnog tegengewerkt door het systeem. We weten allemaal waar dat toe kan leiden.
Prima op te lossen door schuldig zonder straf en dat is aan de rechter.

Wat hier jou ontgaat is dat de opname niet meer bestond toen justitie erbij werd gehaald en zo alleen maar vast stond dat de opname gemaakt was (doordat partijen het daar wel over eens waren).

De school heeft het dus kennelijk heel geniepig gespeeld. Daar zit dan ook de kern en niet bij de wet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_138889975
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Op het moment dat je het systeem overboord zet ontstaat er willekeur. Iedereen kan namelijk voor zichzelf bepalen aan welke morele codes die zich houdt. Daarnaast heb je een probleem als je vindt dat je buurman met z'n tengels van je spullen af moet blijven omdat dat tegen jouw overtuiging indruist dat jouw spullen van jou zijn en niemand daar zonder jouw toestemming aan mag zitten. Dat kun je dan wel leuk vinden, maar daar heb je niets aan op het moment dat je verhaal gaat halen en je buurman een stuk sterker is dan jij.
Nee, dat is onzin.

Wat jij zegt is dat als er een wet is die moord of diefstal toestaat die wet juist is en men zich eraan moet houden omdat dat nou eenmaal het systeem is. Vrouwenbesnijdenis en verplichte uithuwelijking eveneens. En dus ook het vergassen van joden.

Bijna ieder mens weet van nature dat moord en diefstal fout zijn. Dat kun je ook logisch beredeneren. Daar heb je echt geen wet voor nodig. Wetten zijn juist nodig wanneer je niet meer logisch kan beredeneren... Wanneer ze tegennatuurlijk zijn. Wanneer mensen verteld moet worden wat ze moeten denken of geloven om ze te kunnen ondwerpen zodat ze je slaven worden.
pi_138890034
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 23:11 schreef DS4 het volgende:
Ik geef helemaal geen oordeel over de wet overigens, ik geef een oordeel over de gevolgde procedure. Dat ontgaat je ook maar even.
Jodenvergassing ging ook geheel volgens procedures. Niks mis mee volgens jou

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2014 23:18:19 ]
pi_138890105
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:16 schreef beeer het volgende:

Nee, dat is onzin.

Wat jij zegt is dat als er een wet is die moord of diefstal toestaat die wet juist is en men zich eraan moet houden omdat dat nou eenmaal het systeem is. Vrouwenbesnijdenis en verplichte uithuwelijking eveneens. En dus ook het vergassen van joden.

Bijna ieder mens weet van nature dat moord en diefstal fout zijn. Dat kun je ook logisch beredeneren. Daar heb je echt geen wet voor nodig. Wetten zijn juist nodig wanneer je niet meer logisch kan beredeneren... Wanneer ze tegennatuurlijk zijn. Wanneer mensen verteld moet worden wat ze moeten denken of geloven om ze te kunnen ondwerpen zodat ze je slaven worden.
Nee, wetten zijn er zodat er vooraf duidelijkheid is. Wat jij logisch vindt hoef ik niet logisch te vinden. Gelukkig niet.

De discussie over wat we met elkaar af willen spreken doen we in het parlement.
pi_138890179
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:17 schreef beeer het volgende:

[..]

Jodenvergassing ging ook geheel volgens procedures. Niks mis mee volgens jou
Ja, omdat ik het volgen van deze procedure correct vind, vind ik de holocaust ook prima.

Volkomen logisch.
pi_138890183
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:16 schreef beeer het volgende:
Nee, dat is onzin.

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat een systeem wel zo handig is. Jij vult voor mij in dat ik daarmee zeg dat ieder systeem inherent goed en rechtvaardig is.

quote:
Bijna ieder mens weet van nature dat moord en diefstal fout zijn.
Mwah, met het utilitarisme in de hand kun je moord en diefstal tot op zekere hoogte wel rechtbreien.

Maar goed, zelfs als je er vanuit gaat dat iedereen die waarden deelt dan klinkt dat zo op papier leuk, maar zal dat voor iedereen in een casus er weer anders uit komen te zien. Als ik jou vraag hoe het zit met het herverdelen van geld zal jij dat wellicht ook zien als diefstal terwijl dat voor DS4 heel anders kan liggen.
pi_138890230
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 23:19 schreef DS4 het volgende:
Nee, wetten zijn er zodat er vooraf duidelijkheid is. Wat jij logisch vindt hoef ik niet logisch te vinden. Gelukkig niet.

De discussie over wat we met elkaar af willen spreken doen we in het parlement.
Dus je geeft toe dat je niet alles wat de wet zegt logisch vindt, maar dat je het wel blindelings wilt volgen. Interessant
pi_138890243
quote:
10s.gif Op maandag 14 april 2014 23:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, omdat ik het volgen van deze procedure correct vind, vind ik de holocaust ook prima.

Volkomen logisch.
Joden werden vervolg en uitgesloten bij wet, dus wetten zijn fout. Werd er even verderop niet iets gezegd over 'niet zelfstandig na kunnen denken en maar blind wat volgen' ofzo?
pi_138890278
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:21 schreef beeer het volgende:

Dus je geeft toe dat je niet alles wat de wet zegt logisch vindt, maar dat je het wel blindelings wilt volgen. Interessant
Je leest erg slecht. Nergens pleit ik voor blindelings volgen.
pi_138890477
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:20 schreef Xa1pt het volgende:
Maar goed, zelfs als je er vanuit gaat dat iedereen die waarden deelt dan klinkt dat zo op papier leuk, maar zal dat voor iedereen in een casus er weer anders uit komen te zien. Als ik jou vraag hoe het zit met het herverdelen van geld zal jij dat wellicht ook zien als diefstal terwijl dat voor DS4 heel anders kan liggen.
Klopt maar ik denk dat er wat meer consistentie bij mij zal liggen dan bij DS4. DS4 zal zeggen dat de staat x procent kan wegnemen bij x en y procent kan wegnemen bij z enzovoorts terwijl ik zeg dat diefstal gewoon fout is. DS4 zal zeggen dat leden van ras x vergast mogen worden onder bepaalde voorwaarden terwijl ik zeg dat het altijd fout is.

Is recht volgens jou echt zo flexibel dat het in feite krom is?
pi_138890536
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:27 schreef beeer het volgende:

[..]

Klopt maar ik denk dat er wat meer consistentie bij mij zal liggen dan bij DS4. DS4 zal zeggen dat de staat x procent kan wegnemen bij x en y procent kan wegnemen bij z enzovoorts terwijl ik zeg dat diefstal gewoon fout is. DS4 zal zeggen dat leden van ras x vergast mogen worden onder bepaalde voorwaarden terwijl ik zeg dat het altijd fout is.

Is recht volgens jou echt zo flexibel dat het in feite krom is?
Lolwut?
pi_138890552

Deze al gepost?
pi_138890630
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 23:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ach nee het parlement... je stem laten gelden
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 23:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ach nee klopt... het Parlement.

Parlement. Parlement.

It's only a model
pi_138890687
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:31 schreef beeer het volgende:
It's only a model
Kijk anders eens wat verder dan het label. Je schrijft nu alleen maar zaken als de wet af omdat de wet ooit voorschreef dat Joden uitgesloten moesten worden.
pi_138890822
quote:
14s.gif Op maandag 14 april 2014 23:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kijk anders eens wat verder dan het label. Je schrijft nu alleen maar zaken als de wet af omdat de wet ooit voorschreef dat Joden uitgesloten moesten worden.
Maak jij dan eens een goede distinctie. Welke wet is goed en welke wet is fout?

pi_138890833
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:31 schreef beeer het volgende:

[..]

Ach nee het parlement... je stem laten gelden

[..]

Ach nee klopt... het Parlement.

Parlement. Parlement.

It's only a model
Mooi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')