quote:
Ik plak hem jir gewoon nog een keer neer voor je

Ik ben geen reviewer. Maar hier een mijn mening over de nieuwe gamepad accu:
Een aantal weken geleden heeft Nintendo een nieuwe accu uitgebracht voor de Wii U gamepad. De standaard accu voor de gamepad raakt snel leeg. Daarom heb ik deze nieuwe en grotere accu gekocht. De vraag is, is het het waard wat Nintendo er voor vraagt?
De montage is erg simpel. Nintendo geeft je zelf een schroevendraaier waarmee je het gamepad klepje kan openmaken. Al snel blijkt dat Nintendo al wist dat de standaard geleverde accu een korte speeltijd heeft. Dit kun je zien aan de inhammetjes aan de linkerkant van de gamepad. Wat blijkt, de grotere en bredere accu klikt hier perfect in. Nadat je de oude accu er uit hebt gehaald, plaats je simpelweg de grotere accu er in, en vervolgens schroef je het klepje er weer op. Zoals gezegd erg simpel.
De standaard gamepad accu raakt binnen 3-4 uur leeg. Dat is behoorlijk snel vooral als je een middagje wilt gamen. Deze nieuwe accu raakte bij mij na 6 uur en 30 minuten leeg. Op zich is dat niet echt slecht. Een extra 3 uurtjes is niet echt wat ik er van verwacht had. Ik zelf had gehoopt tegen de 8 uur aan te zitten. Het opladen zelf van de gamepad duurt dubbel zo lang. Wat begrijpelijk is voor wat je er voor terug krijgt.
Met een adviesprijs van ¤30 euro is het best wel een prijzige accu voor wat je er voor terug krijgt. Nou zijn er niet veel alternatieven voor een andere gamepad accu. Nyko heeft er ook één uitgebracht. Jammer genoeg is deze accu nog niet in Nederland te koop. Ik hoop zelf dat er meer 3rd party producenten accu’s voor de gamepad maken. Want de nieuwe accu van Nintendo laat toch wat te wensen over. Zeker met het prijskaartje wat ze meegeven.
Foto's:
http://imgur.com/a/snFzd