abonnement Unibet Coolblue
pi_157671242
Thanx!
  maandag 23 november 2015 @ 19:26:23 #202
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_157768919
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_157771043
Eerder deze week zijn er geruchten uit betrouwbare Amerikaanse bronnen over een aankomende tournee op gang gekomen. Tour zou al in januari van start gaan en circa 25 concerten omvatten. Thema: de River box, mogelijk met een ouderwets kleinere band (dus geen uitgebreide blazerssectie en achtergrondzangers). Klinkt dus als een echte tour voor de diehards.

Enige nadeel: er zouden geen plannen zijn om naar Europa te komen...
pi_157833807
Ik heb de data gevonden en de concerten zouden, mochten de geruchten waar zijn, allemaal in januari en februari en uiterlijk Maart gepland zijn. Als dat betekent dat Bruce daarna weer in de zomermaanden naar Nederland komt heb ik er vrede mee. Ik zou de blazers wel missen moet ik zeggen. Dat voegt voor mij veel toe aan het geluid van de ESB.

- JS
pi_157851551
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 14:10 schreef Jumpstone het volgende:
Ik heb de data gevonden en de concerten zouden, mochten de geruchten waar zijn, allemaal in januari en februari en uiterlijk Maart gepland zijn. Als dat betekent dat Bruce daarna weer in de zomermaanden naar Nederland komt heb ik er vrede mee. Ik zou de blazers wel missen moet ik zeggen. Dat voegt voor mij veel toe aan het geluid van de ESB.

- JS
Voor mij voegen ze bij sommige nummers zeker wat toe. Bij sommige nummers de afgelopen tour vond ik ze echter af en toe ook wat misplaatst.

Als de keuze is of nog een tour met het E Street 'orchestra' of een kleine line-up zonder blazers, ben ik persoonlijk sowieso voor dat laatste. De massale wall of sound die de band de laatste tour produceerde vond ik niet zo geweldig. Bij sommige High Hopes concerten stonden zowel Steve als Nils als Morello op het podium (hoop sowieso dat laatstgenoemde wegblijft). Vergelijk dat met een Darkness era bootleg, waar je de bijdrage van ieder bandlid er moeiteloos uit kunt pikken... Daarnaast vind ik dat ook het uitgebreide achtergrond koortje de rock edge er wel een beetje vanaf haalt. Allemaal uitstekende zangers, maar ik hoor toch liever Steve en Nils die backing vocals verzorgen.
pi_157856779
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 00:02 schreef Hitchslap het volgende:

[..]

Voor mij voegen ze bij sommige nummers zeker wat toe. Bij sommige nummers de afgelopen tour vond ik ze echter af en toe ook wat misplaatst.

Als de keuze is of nog een tour met het E Street 'orchestra' of een kleine line-up zonder blazers, ben ik persoonlijk sowieso voor dat laatste. De massale wall of sound die de band de laatste tour produceerde vond ik niet zo geweldig. Bij sommige High Hopes concerten stonden zowel Steve als Nils als Morello op het podium (hoop sowieso dat laatstgenoemde wegblijft). Vergelijk dat met een Darkness era bootleg, waar je de bijdrage van ieder bandlid er moeiteloos uit kunt pikken... Daarnaast vind ik dat ook het uitgebreide achtergrond koortje de rock edge er wel een beetje vanaf haalt. Allemaal uitstekende zangers, maar ik hoor toch liever Steve en Nils die backing vocals verzorgen.
En ik heb juist weer dat ik Steve één van de zwakste schakels van de band vindt. Staat er voor 90% van de tijd maar wij bij te pingelen en qua vocals is het ook niet je van het meer. Ik snap dat hij bij de ESB hoort maar qua muzikaliteit voegt hij echt niets toe. Nils vult dan nog mooi het geluid op qua gitaar als Bruce niet speelt bijvoorbeeld.
Ik vind dat je gelijk hebt qua gitaristen. De wall of sound die je bedoeld maakt het ook dat ze elkaar misschien sneller compenseren maar ook dat het vaak slordig en minder strak klinkt.

Qua blazers kies ik altijd voor wél blazers t.o.v. geen blazers. De archive release van de Tunnel of Love tour bewijst in hoeverre een blazerssectie de boel kan kleuren. Daarnaast kun je met een blazerssectie met meer succes andere nummers spelen en schrijven qua harmonieën.

Tot slot de backing vocals. Ook die maken de boel wat gladder en zorgen voor wat smeersel in de door jou genoemde wall of sound. De blazers en de vocals zorgen voor wat egalisatie in de rauwe sound die soms welkom is maar soms ook gewoon als een bak herrie kan klinken haha!

Maar ik kan er lang over blijven doorgaan. In welke vorm Bruce en de band ook komen, ik ga er sowieso proberen bij te zijn ;-)

- JS
pi_157916471
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 11:48 schreef Jumpstone het volgende:

[..]
quote:
En ik heb juist weer dat ik Steve één van de zwakste schakels van de band vindt. Staat er voor 90% van de tijd maar wij bij te pingelen en qua vocals is het ook niet je van het meer.
Klopt ook wel hoor, alleen denk ik persoonlijk dat dat meer een gevolg is van zijn sterk gereduceerde rol dan de oorzaak. Vind zijn backing vocals nog wel ok - technisch is hij nooit een goede zanger geweest, maar zijn stemgeluid voegt voor mij wel degelijk wat toe. Nils is een veel betere gitarist, maar de licks van Steve zijn (als hij zijn best doet) wat soulvoller.

quote:
Ik vind dat je gelijk hebt qua gitaristen. De wall of sound die je bedoeld maakt het ook dat ze elkaar misschien sneller compenseren maar ook dat het vaak slordig en minder strak klinkt.
Inderdaad, de druk is een stuk lager omdat foutjes minder opvallen. Wellicht is het om die reden ook een bewuste keuze.

quote:
Qua blazers kies ik altijd voor wél blazers t.o.v. geen blazers. De archive release van de Tunnel of Love tour bewijst in hoeverre een blazerssectie de boel kan kleuren. Daarnaast kun je met een blazerssectie met meer succes andere nummers spelen en schrijven qua harmonieën.
De blazers waren tijdens de TOL tour inderdaad absoluut van toegevoegde waarde, maar hun rol was ook wat beperkter. Tijdens de recente tour werden ze in bijna elk nummer ingezet, ongeacht of dat gepast was of niet. Bij een rauwe rocktrack vind ik ze bijvoorbeeld juist weer storend aanwezig. Ook vond ik het soms wat vermoeiend dat elk lid van de blazerssectie zijn eigen solo moest krijgen.

quote:
Maar ik kan er lang over blijven doorgaan. In welke vorm Bruce en de band ook komen, ik ga er sowieso proberen bij te zijn ;-)
Daar zijn we het in ieder geval 100% over eens! ;)
pi_157918697
Die solo's gaan altijd op dezelfde volgorde. Is dat je al eens opgevallen? Het zijn toch sessiemuzikanten uiteindelijk die ook wel eens gewoon van leer willen trekken. Ik vind dat juist geweldig zoals in Pay Me My Money Down, Johnny 99, You Can Never Tell en dergelijke tracks. Even lekker swingen. Qua kunnen zijn het de beste muzikanten van de E-Street Band.

Ik moet ook wel zeggen dat ik ergens kan begrijpen dat je het soms storen vindt want bij de ToL-tour was hun rol wel wat beperkter en daardoor misschien wat meer gewaardeerd.
Maar ik ben zelf ook een blazer en liefhebber er van. Daar zit het hem misschien ook wel in! ;-)

Ik vind Steven niet echt meer overkomen dat ie zijn best doet overigens. Een Tom Morello past gewoon niet bij de ESB-band en Nils is qua gitaarwerk beter maar qua unieke zangstem weer wat minder.

Zo compenseren ze allemaal elkaar lekker aardig in die band :D
  vrijdag 4 december 2015 @ 16:10:38 #209
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_158011941
Wat een fijne outtakes op The Ties That Bind box.

_O_ Stray Bullet _O_
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_158012318
Amerikaanse tour is een feit:

quote:
Bruce Springsteen and the E Street Band launch The River Tour 2016, a nine-week US trek, on Jan. 16 in Pittsburgh. The announcement of the tour coincides with today’s release of “The Ties That Bind: The River Collection,” a comprehensive look at the era of the 1980 “The River” album that “Rolling Stone” calls “Springsteen’s best archival release yet.”

Each night of the tour will be mixed for release on Live.BruceSpringsteen.net as high-quality downloads and CDs. Recordings will be available within days of each performance.

The original The River Tour began Oct. 3, 1980, two weeks before the release of Springsteen’s fifth album, and continued through Sept. 4, 1981. With sets that regularly approached the four-hour range, the 140-date international tour firmly established a reputation for Bruce Springsteen and the E Street Band as marathon performers.

Tickets to The River Tour go on sale Dec. 11.

Bruce Springsteen and the E Street Band 2016 US Tour Dates:
Jan 16 Pittsburgh, PA Consol Energy Center
Jan 19 Chicago, IL United Center
Jan 24 & 27 New York, NY Madison Square Garden
Jan 29 Washington, DC Verizon Center
Jan 31 Newark, NJ Prudential Center
Feb 2 Toronto, ON Air Canada Centre
Feb 4 Boston, MA TD Garden
Feb 8 Albany, NY Times Union Center
Feb 10 Hartford, CT XL Center
Feb 12 Philadelphia, PA Wells Fargo Center
Feb 16 Sunrise, FL BB&T Center
Feb 18 Atlanta, GA Philips Arena
Feb 21 Louisville, KY KFC Yum! Center
Feb 23 Cleveland, OH Quicken Loans Arena
Feb 25 Buffalo, NY First Niagara Center
Feb 27 Rochester, NY Blue Cross Arena
Feb 29 St Paul, MN Xcel Energy Center
Mar 3 Milwaukee, WI BMO Harris Bradley Center
Mar 6 St Louis, MO Chaifetz Arena
Mar 10 Phoenix, AZ Talking Stick Resort Arena
Mar 13 Oakland, CA Oracle Arena
Mar 15 & 17 Los Angeles, CA Los Angeles Memorial Sports Arena
bron: http://brucespringsteen.net/
Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 4 december 2015 @ 16:41:25 #211
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_158012598
Zou er ook nog een Europese tour aan worden vastgeplakt? Alleen waar zou hij dan in Nederland dan kunnen optreden?
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  vrijdag 4 december 2015 @ 16:41:27 #212
67174 Dos37
Come on Twente
pi_158012600
Iemand enig idee hoe snel die kaartverkoop daar gaat. Ik wil volgend jaar misschien nog wel naar Amerika lijkt me wel tof om dit te combineren maar dat gaat allemaal niet lukken voor 11 december.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_158012721
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:41 schreef Peter88Online het volgende:
Zou er ook nog een Europese tour aan worden vastgeplakt? Alleen waar zou hij dan in Nederland dan kunnen optreden?
Goffertpark wellicht als hij in de zomer komt. Anders het Malieveld of de Arena. Als het iets intiemer wordt dan een Ziggo Dome :').
Feyenoord Rotterdam
pi_158012899
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:41 schreef Peter88Online het volgende:
Zou er ook nog een Europese tour aan worden vastgeplakt? Alleen waar zou hij dan in Nederland dan kunnen optreden?
Doe maar in de Kuip, lekker dichtbij, of anders Malieveld.
  vrijdag 4 december 2015 @ 17:00:21 #215
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_158012965
Ja, alles behalve de Arena of Pinkpop ;).
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_158017447
Verrast me wel dat het ook echt 'The River Tour 2016' heet. Bruce omarmt de nostalgie kennelijk voor het eerst volledig. Het lijkt dus ook dat het de 'core' E Street Band gaat worden (Max, Roy, Garry, Nils, Jake, Charlie, Patti, Soozie). Alle shows zullen ook als download weer beschikbaar worden gesteld.

De bronnen die deze Amerikaanse tour correct voorspelden (en dus duidelijk correcte info hadden) zeggen helaas ook allemaal dat er totaal geen concrete plannen zijn voor Europa. Betekent natuurlijk niet dat er niet alsnog iets kan gebeuren, maar het plannen van een tour vergt natuurlijk wel enige tijd. Ik ga er op dit moment niet vanuit dat we Bruce deze zomer in Europa te zien zullen krijgen, jammer genoeg.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:41 schreef Dos37 het volgende:
Iemand enig idee hoe snel die kaartverkoop daar gaat. Ik wil volgend jaar misschien nog wel naar Amerika lijkt me wel tof om dit te combineren maar dat gaat allemaal niet lukken voor 11 december.
Ligt er denk ik een beetje aan waar je heen wil. In New York en LA zijn natuurlijk 2 shows, dus dat zou je kansen kunnen verhogen. Aan de andere kant zijn dat ook erg populaire markten. Denk dat je niet te lang moet wachten...

Zelf zal ik het helaas moeten missen, tenzij het toch nog een staartje in Europa krijgt. Lijkt me wel een erg bijzondere tour met kans op spectaculaire setlists (voor de diehard).
pi_158029645
Ik vermoed dat we juist wél een Europese leg gaan zien van deze tour. Ik begreep namelijk dat er juist geruchten zijn dat mocht Bruce zelf tevreden zijn over het verloop in Amerika het verlengd gaat worden met een Europese tour. Uiteraard blijven het uiteindelijk geruchten maar ik hoop er graag op!

Voor mijn part komt ie weer in het Goffertpark maar eigenlijk vind ik bijna alles goed zolang het maar niet de Arena wordt want dan wijk ik liever uit naar een België of Duitsland mocht dat tegen die tijd tot de opties behoren.

Afwachten maar. Tot die tijd volledig genieten van de schitterende box die gisteren op mijn deurmat viel :)
pi_158103573
Gisteren is aangekondigd dat Bruce elke show het volledige River album gaat uitvoeren (staat te lezen op zijn officiële website).

Dit maakt de tour voor mij meteen een stuk minder interessant. Ik had gehoopt op setlists met outtakes van de box en wellicht ook The Promise.

De 'full album shows' in 2013 vond ik ook al geen geweldige ontwikkeling omdat ik de onvoorspelbaarheid bij Bruce zijn shows juist geweldig vind, maar toen roteerde hij Darkness, Born to Run en Born in the USA. De eerste twee vind ik geweldige albums en daarnaast zijn ze alle drie natuurlijk een stuk korter dan The River, waardoor een groot deel van de setlist toch onvoorspelbaar bleef. Ook zijn ze veel meer platen die je in één zit draait, in tegenstelling tot The River. Maar nu: 24 shows op rij I Wanna Marry You, Crush On You en Cadillac Ranch. Man....
pi_158121831
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:14 schreef Hitchslap het volgende:
Gisteren is aangekondigd dat Bruce elke show het volledige River album gaat uitvoeren (staat te lezen op zijn officiële website).

Dit maakt de tour voor mij meteen een stuk minder interessant. Ik had gehoopt op setlists met outtakes van de box en wellicht ook The Promise.

De 'full album shows' in 2013 vond ik ook al geen geweldige ontwikkeling omdat ik de onvoorspelbaarheid bij Bruce zijn shows juist geweldig vind, maar toen roteerde hij Darkness, Born to Run en Born in the USA. De eerste twee vind ik geweldige albums en daarnaast zijn ze alle drie natuurlijk een stuk korter dan The River, waardoor een groot deel van de setlist toch onvoorspelbaar bleef. Ook zijn ze veel meer platen die je in één zit draait, in tegenstelling tot The River. Maar nu: 24 shows op rij I Wanna Marry You, Crush On You en Cadillac Ranch. Man....
Ik zag het inderdaad staan dat ie elke show The River in zijn geheel zal spelen. Omdat The River veel nummers heeft die al jaren niet gespeeld worden compenseert dat ergens het verlies van onvoorspelbaarheid. Toch als je de 2013 High Hopes concerten naast elkaar legt zie je ook wel snel dat er vaste blokken zijn bij zijn concerten met nummers die nauwelijks wijzigen of gerouleerd worden met enkele andere nummers.
Het meemaken van een The River concert + meer klinkt mij prima in de oren. Veel van die nummers hoor je in volgende tours waarschijnlijk niet meer en dat maakt het voor mij toch weer nét iets meer onvoorspelbaar, ook al staat de setlist vast in grote lijnen vast.

Ik weet het, het is Johan Cruijff logica maar je weet gewoon met deze concerten wat je krijgen en dat je hetgene wat je krijgt niet snel nog eens zult horen op enkele nummers na.

Waar ik nog het meest benieuwd naar ben is waar hij het concert verder mee aan gaat vullen maar ik ben bang dat dat het geëikte zal worden:
Ghost of Tom
Land of Hope

Born To Run o.i.d.
Shout
Twist and Shout

(Akoestisch nummer naar keuze)


De grootste 'angst' die ik heb is dat ik er bang voor ben dat het heel erg een automatische pilootconcert gaat worden.

- JS
pi_158129651
Zag net bij een tweetende Bruce fan/vriend iets voorbij komen over een concert op 30-05 in Padua Italië, maar dat was een screendump van een Poolse ticketsite.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 10 december 2015 @ 10:55:19 #221
67174 Dos37
Come on Twente
pi_158146385
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_158146591
Veel te veel albums de laatste jaren, dat komt de kwaliteit niet ten goede :( Als is deze weer eens solo. Mooi O+
De beste nummers van laatste albums waren wel de solo-nummers.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 10 december 2015 @ 12:13:20 #223
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_158147695
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2015 11:05 schreef Norrage het volgende:
Veel te veel albums de laatste jaren, dat komt de kwaliteit niet ten goede :( Als is deze weer eens solo. Mooi O+
De beste nummers van laatste albums waren wel de solo-nummers.
Wrecking Ball was toch wel van hoge kwaliteit? High Hopes was meer een verzameling.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_158147734
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:13 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Wrecking Ball was toch wel van hoge kwaliteit? High Hopes was meer een verzameling.
Working on a dream was een van zijn slechtste albums ooit en ook Wrecking Ball vond ik een halve verzameling (maar wel goed). High Hopes was/is verschrikkelijk.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 10 december 2015 @ 12:24:24 #225
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_158147908
Ik vind juist van Bruce Springsteen dat hij in de afgelopen jaren bewees nog altijd relevant te zijn. Working On A Dream was dan weliswaar een te optimistisch album, maar heeft met Outlaw Pete, Life Itself en de titelsong toch hele sterke moment. High Hopes was dan inderdaad een verzameling, maar Wrecking Ball was naar mijn idee toch echt een 5 sterren album.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')