abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138790768
Marokkaanse criminelen zijn in hun jeugd vaak extreem zwaar mishandeld door hun ouders. De ouders denken dat ze iets goeds doen, maar ze veranderen hun kind in halve psychopaten. Een aantal Marokkanen die het criminele pad hadden bewandeld vertelden me hoe ze met vuisten door hun vader in elkaar geslagen werden. Sommigen werden KO geslagen en sommigen kregen een bloedneus. Dit is een zeer ernstig probleem en de gevolgen voor de samenleving zijn groot. Willem Holleeder werd als kind ook door zijn vader mishandeld. Ze gaan hun agressie en woede uiten op de maatschappij. Een Marokkaanse dame heeft onderzoek gedaan hiernaar. Zie de links hieronder. Uit het onderzoek blijkt dat 60% van de Marokkaanse geweldplegers zelf als kind mishandeld zijn. Ik denk dat dit getal zelfs hoger kan liggen. Niet ieder persoon die mishandeld is zal dat ook toegeven. De oplossing ligt in voorlichting. De Marokkaanse imams moeten in de moskee de ouders oproepen hun kinderen niet meer te mishandelen. Ze moeten aangeven dat uit onderzoek blijkt dat mishandeling leidt tot meer criminaliteit onder jongeren. Er zou voorlichting moeten plaatsvinden op scholen waar veel Marokkaanse jongeren zitten. Als dit goed aangepakt wordt, dan weet ik zeker dat het probleem binnen korte tijd veel minder zal worden. Ik had dit eerder al aangekaart en een aantal maanden daarna werd de resultaten van het onderzoek gepubliceerd.

http://nieuws.thepostonli(...)als-kind-mishandeld/

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ders-dan-autochtone/

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)aak-mishandeld.dhtml

http://www.volkskrant.nl/(...)uis-mishandeld.dhtml

[ Bericht 0% gewijzigd door polderturk op 12-04-2014 11:44:49 ]
pi_138790868
Veel te simpel gedacht door de onderzoekster en door de TS.

Oftewel de zoveelste zeer kortzichtige "oplossing" waar de smalle perspectieven vanaf druipen.

Niets nieuws onder de zon dus helaas pindakaas. Leuk geprobeerd maar nog lang niet klaar.
pi_138790877
Er zijn ook zoveel kinderen mishandeld, die later niet het criminele pad bewandelen.
En er zijn ook zoveel criminelen die niet mishandeld zijn als kind.

Dus wat is dit nu weer voor onzin over oplossing voor criminaliteit onder Marokkaanse jongeren?
pi_138791052
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 10:24 schreef RichardDawkins het volgende:
Veel te simpel gedacht door de onderzoekster en door de TS.

Oftewel de zoveelste zeer kortzichtige "oplossing" waar de smalle perspectieven vanaf druipen.

Niets nieuws onder de zon dus helaas pindakaas. Leuk geprobeerd maar nog lang niet klaar.
Ik heb geen tegenargumenten van je gezien.
Wat ik heb geschreven is geen onzin. Natuurlijk zijn er ook andere oorzaken maar dit is een hele belangrijke. Als we er nu mee beginnen, dan plukken we daar binnen 6 a 7 jaar de vruchten van.
pi_138791084
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 10:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Er zijn ook zoveel kinderen mishandeld, die later niet het criminele pad bewandelen.
En er zijn ook zoveel criminelen die niet mishandeld zijn als kind.

Dus wat is dit nu weer voor onzin over oplossing voor criminaliteit onder Marokkaanse jongeren?
Maar gemiddeld zijn geweldplegers in hun jeugd vaker mishandeld. Er zit daar gewoon een verband tussen. Ik zeg niet dat het probleem in zijn geheel zal verdwijnen. Ik zeg dat de problemen minder zullen worden.
pi_138791130
Mishandeling is ook gewoonte, onmacht en gebrek aan alternatieven. Het zou mooi zijn als imams dat soort dingen bespreken, maar dat moet vanuit henzelf komen, als het opgelegd wordt werkt t waarschijnlijk niet.
pi_138791162
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 10:36 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik heb geen tegenargumenten van je gezien.
Wat ik heb geschreven is geen onzin. Natuurlijk zijn er ook andere oorzaken maar dit is een hele belangrijke. Als we er nu mee beginnen, dan plukken we daar binnen 6 a 7 jaar de vruchten van.
Klopt. Die heb ik ook niet gegeven.
Net zoals jij niet in discussie zult gaan met iedere 3 jarige die het beter meent te weten en het overduidelijk fout heeft, ga ik niet meer in discussie op het Sesamstraat niveau waar vele mensen/Fokkers in vast lijken te zitten.

Wees blij dat ik de moeite heb genomen om aan te geven dat je fout zit. De meesten krijgen dit bij lange na niet vaak genoeg te horen en blijven daardoor hangen in een veel te simpel beeld van de wereld, de mens, psychologie, maatschappelijke problemen etc.
pi_138791189
Als er binnen een gemeenschap heel veel mishandeling voor komt. Dan is dat hoe dan ook een probleem dat aangepakt moet worden. Mishandeling is immers niet toegestaan. Hoe sneller we starten met voorlichting, hoe beter.
pi_138791224
Ik quote nooit Shakespeare eigenlijk maar hier is het van toepassing.

"There are more things in heaven and earth, Horatio, Than are dreamt of in your philosophy"
pi_138791315
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 10:43 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Klopt. Die heb ik ook niet gegeven.
Net zoals jij niet in discussie zult gaan met iedere 3 jarige die het beter meent te weten en het overduidelijk fout heeft, ga ik niet meer in discussie op het Sesamstraat niveau waar vele mensen/Fokkers in vast lijken te zitten.

Wees blij dat ik de moeite heb genomen om aan te geven dat je fout zit. De meesten krijgen dit bij lange na niet vaak genoeg te horen en blijven daardoor hangen in een veel te simpel beeld van de wereld, de mens, psychologie, maatschappelijke problemen etc.
Wat zijn dan volgens jou de oorzaken? Is mishandeling volgens jou niet één van de oorzaken van het probleem? Hoe verklaar je anders het verschil met de Turkse gemeenschap? Binnen de Turkse gemeenschap wordt er veel minder mishandeld en zijn de mishandelingen veel minder erg.
pi_138791413
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 10:53 schreef polderturk het volgende:

[..]

Wat zijn dan volgens jou de oorzaken? Is mishandeling volgens jou niet één van de oorzaken van het probleem? Hoe verklaar je anders het verschil met de Turkse gemeenschap? Binnen de Turkse gemeenschap wordt er veel minder mishandeld en zijn de mishandelingen veel minder erg.
Ik zal je 1 tip geven. Stop met het opdelen van mensen in gemeenschappen en of andere groepen en ga eens nadenken over waarom een gemiddeld mens (eerst onderzoeken hoe je een gemiddeld mens zou profileren) tot criminaliteit overgaat. Zodra je hier wat oorzaken voor denkt gevonden te hebben vergelijk je dit met situaties waar exact dezelfde dingen hebben gespeeld maar waar de persoon niet tot criminaliteit is overgegaan. Vanaf dit punt ga je zien dat je wat dieper moet zoeken en krijg je hopelijk steeds meer inzicht in hoe het zit.
Hier laat ik het bij, zie vorige reacties in dit topic voor de al gegeven reden.
pi_138792171
Voor de generatie van mijn vader was het normaal dat ze met de riem geslagen werden en in de jaren 50 liepen er volgens mij lang niet zoveel criminele etterbakken rond.
pi_138792274
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 11:41 schreef Braindead2000 het volgende:
Voor de generatie van mijn vader was het normaal dat ze met de riem geslagen werden en in de jaren 50 liepen er volgens mij lang niet zoveel criminele etterbakken rond.
Mishandeling was dan gewoon niet zo een groot probleem als dat nu is. Het is een wetenschappelijk bewezen feit dat er een verband zit tussen mishandeling in de kinderjaren en gewelddadige criminaliteit.
pi_138792395
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 11:46 schreef polderturk het volgende:
Het is een wetenschappelijk bewezen feit dat er een verband zit tussen mishandeling in de kinderjaren en gewelddadige criminaliteit.
Whahahaha het gore lef om te beweren dat je het over een wetenschappelijk bewezen feit hebt.

Kijk, en daarom ben ik dus bij een niveau als het jouwe zo terughoudend met het opdreunen van hopen uitleg. Vaker dan niet kom je er gaandeweg achter dat je het niveau van de ander blijft overschatten en dat je bijna volledig bij het begin moet beginnen qua educatie. Aannemend natuurlijk dat het dan wel een effect kan hebben en niet simpelweg een gevecht wordt tegen koppigheid, arrogantie, afwezige zelfkennis etc.
pi_138792543
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 11:53 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Whahahaha het gore lef om te beweren dat je het over een wetenschappelijk bewezen feit hebt.

Kijk, en daarom ben ik dus bij een niveau als het jouwe zo terughoudend met het opdreunen van hopen uitleg. Vaker dan niet kom je er gaandeweg achter dat je het niveau van de ander blijft overschatten en dat je bijna volledig bij het begin moet beginnen qua educatie. Aannemend natuurlijk dat het dan wel een effect kan hebben en niet simpelweg een gevecht wordt tegen koppigheid, arrogantie, afwezige zelfkennis etc.
http://www.huiselijkgewel(...)t-jeugdcriminaliteit

http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=133069

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2771618/

Early Physical Abuse and Later Aggression and Delinquency

Important insight into the links between early physical abuse and later aggression and delinquency has come from a series of longitudinal studies drawing on 676 abused or neglected children, according to substantiated cases recorded from 1967 to 1971, and 520 matched control children drawn from birth records and school records (Widom, 1992, 1998). All participants were interviewed between 1989 and 1995 when they were, on average, 29 years old. Participants who had been abused or neglected were 38% more likely than the matched controls to have been arrested for a violent crime (Widom, 1992). The abused or neglected participants were also 53% more likely to have been arrested as a juvenile. Physical abuse was more likely to lead to subsequent arrest for a violent crime than was sexual abuse or neglect (Widom, 1992).
pi_138792666
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:00 schreef polderturk het volgende:

[..]

http://www.huiselijkgewel(...)t-jeugdcriminaliteit

http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=133069

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2771618/

Early Physical Abuse and Later Aggression and Delinquency

Important insight into the links between early physical abuse and later aggression and delinquency has come from a series of longitudinal studies drawing on 676 abused or neglected children, according to substantiated cases recorded from 1967 to 1971, and 520 matched control children drawn from birth records and school records (Widom, 1992, 1998). All participants were interviewed between 1989 and 1995 when they were, on average, 29 years old. Participants who had been abused or neglected were 38% more likely than the matched controls to have been arrested for a violent crime (Widom, 1992). The abused or neglected participants were also 53% more likely to have been arrested as a juvenile. Physical abuse was more likely to lead to subsequent arrest for a violent crime than was sexual abuse or neglect (Widom, 1992).
Je kunt quoten wat je wilt maar door te denken dat dit ook maar iets toevoegt laat je alleen maar meer blijken dat je geen kont snapt van wanneer iets een wetenschappelijk bewezen feit is.
Wat je ook laat blijken is dat je waarde hecht aan uitkomsten van onderzoeken waar jij niet eens van snapt waarom het geen waardevol onderzoek is/was. Niet ieder onderzoek waar men wetenschap op plakt valt hier ook onder.
Maargoed, ik besef me dat ik nu bezig ben met 1 van de dingen die ik eerder al aangaf. Een gevecht tegen arrogantie en koppigheid gecombineerd met het nog steeds overschatten van jouw niveau.
pi_138792718
Wat ben jij een debiel zeg RichardDawkins.
pi_138792753
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:08 schreef polderturk het volgende:
Wat ben jij een debiel zeg RichardDawkins.
Als een docent jou iets verteld wat jij niet snapt of niet wilt/kunt aannemen dan is in jouw beleving natuurlijk de docent de debiel. Niet jij, nooit jij.

Oh enne: auw! Man man wat zal het lang duren voordat ik bijgekomen ben van deze mij tot op het bot rakende opmerking.
pi_138792789
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:05 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Je kunt quoten wat je wilt maar door te denken dat dit ook maar iets toevoegt laat je alleen maar meer blijken dat je geen kont snapt van wanneer iets een wetenschappelijk bewezen feit is.
Wat je ook laat blijken is dat je waarde hecht aan uitkomsten van onderzoeken waar jij niet eens van snapt waarom het geen waardevol onderzoek is/was. Niet ieder onderzoek waar men wetenschap op plakt valt hier ook onder.
Maargoed, ik besef me dat ik nu bezig ben met 1 van de dingen die ik eerder al aangaf. Een gevecht tegen arrogantie en koppigheid gecombineerd met het nog steeds overschatten van jouw niveau.
Misschien moet je een lesje argumenteren nemen; zeggen dat iets niks is en zeggen dat je tegen debater dom is, zijn niet de sterkste argumenten.

Misschien moet je met argumenten komen die het tegenovergestelde bewijzen van wat TS zegt.
pi_138792847
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:13 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Misschien moet je een lesje argumenteren nemen; zeggen dat iets niks is en zeggen dat je tegen debater dom is, zijn niet de sterkste argumenten.

Misschien moet je met argumenten komen die het tegenovergestelde bewijzen van wat TS zegt.
Lees mijn andere reacties hier en je weet meteen hoe ik daar tegenaan kijk.
pi_138792878
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:16 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Lees mijn andere reacties hier en je weet meteen hoe ik daar tegenaan kijk.
Misschien moet je al die onnozele reacties weglaten.
pi_138792910
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:18 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Misschien moet je al die onnozele reacties weglaten.
Auw! Weer een rake opmerking die me schaad.
Dadelijk wordt ik nog beschuldigd van pedofilie gezien de kleine kinderen waar ik hier mee praat.
pi_138793035
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 11:46 schreef polderturk het volgende:

[..]

Mishandeling was dan gewoon niet zo een groot probleem als dat nu is. Het is een wetenschappelijk bewezen feit dat er een verband zit tussen mishandeling in de kinderjaren en gewelddadige criminaliteit.
Maar wat nu mishandeling heet, heette een paar generaties terug opvoeding. Je zegt zelf dat de Marokkaanse ouders met goede bedoelingen doen, dus niet met sadistische motieven. Daarom zie ik niet zo'n groot verschil qua opvoeding op het disciplinaire vlak. Er is wel een groot verschil in resultaat. Dat heeft er natuurlijk ook mee te maken dat er veel meer autoriteit was. Als je kind in de jaren 50 een disciplinaire tik kreeg van zijn leraar, de buurman of een politieagent dan was er niks aan de hand. Nu breekt dan de oorlog uit.
pi_138795471
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 11:53 schreef RichardDawkins het volgende:
Dat is een bewezen verband, ja.
pi_138796090
Kunnen we het iets meer bij het onderwerp houden en minder elkaar uitmaken dat iemand dom zou zijn?

Reageer inhoudelijk of reageer gewoon niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')