Maar waarom wil je de critici dan zo graag naar Iran (met de mode politie) sturen?quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar denken mensen hier kennelijk anders over.
Naar landen die mensen in hun vrijheid beknotten?quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat ze mensen willen beknotten in hun vrijheid.
Precies. Daar komen ze beter tot hun recht.quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:28 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Naar landen die mensen in hun vrijheid beknotten?
van mij mag je dragen wat je wil, maar ga niet zeiken als je vreemd aangekeken wordtquote:Op zaterdag 12 april 2014 15:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat ze voorstander zijn van een vrijheidsbeperkende overheid.quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:28 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Maar waarom wil je de critici dan zo graag naar Iran (met de mode politie) sturen?
Simplistische kijk op de zaken. Elke, maar dan ook echt elke vrijheid is gebonden aan bepaalde grenzen. Om de doodsimpele redenen dat vrijheden anders onherroepelijk met elkaar botsen. Zo heb jij bijvoorbeeld ook niet de vrijheid om naakt over straat te gaan rondhuppelen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En hoe vaak zie je ze het opnemen voor andere geloven met bijbehorende achterlijke denkwijzes en antieke uitspattingen?quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet het, je hoeft me de gedachtekronkels van dat type users niet meer uit te leggen. Ik heb ze zo vaak gelezen en bestreden dat het dodelijk vermoeiend begint te worden.
De tactiek is altijd hetzelfde: is een moslim(a) het (vermeende) slachtoffer, dan staan ze vooraan te roeptoeteren hoe erg het wel niet is. Komen de daders juist uit die hoek, dan wordt met man en macht geprobeerd om de boel te relativeren.
Sorry, maar ik draai het nu om. Wat deze moslima is overkomen, is "slechts" dat er een niqaab zou zijn afgetrokken en dat ze een klap op haar rug heeft gehad. Laten we ons opwinden over belangrijker zaken...
De vrijheid een niqaab te dragen botst alleen met kortzichtige denkbeelden. Het belemmert jou verder in geen enkel opzicht.quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Simplistische kijk op de zaken. Elke, maar dan ook echt elke vrijheid is gebonden aan bepaalde grenzen. Om de doodsimpele redenen dat vrijheden anders onherroepelijk met elkaar botsen.
Iets geloven en dan niet de regels van het geloof weten.......een grotere beloning van Allah?quote:Op zaterdag 12 april 2014 09:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Moslima doet niqaab af uit angst
Um Hafsa en haar man geloven niet dat de niqaab verplicht is in de islam. "Ik hoopte alleen dat ik misschien door het dragen van de niqaab een grotere beloning van Allah in het paradijs zou krijgen.”
en de apv van de gemeentequote:Op zaterdag 12 april 2014 15:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De vrijheid een niqaab te dragen botst alleen met kortzichtige denkbeelden. Het belemmert jou verder in geen enkel opzicht.
Dan kunnen er meteen alle groepen antiek denkende en onverdraagzame gelovigen in dit land er ook achter aan?quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies. Daar komen ze beter tot hun recht.
Draag je er ook een?quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De vrijheid een niqaab te dragen botst alleen met kortzichtige denkbeelden. Het belemmert jou verder in geen enkel opzicht.
Hangt er vanaf of het luikje van m'n man open mag.quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:39 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En het belemmert je in geen enkel opzicht?
En homo wegpestende / Jodenhatende Marokkanen? Die moeten dan ook naar Iran toch? Gelijke monniken, gelijke niqaabs.quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat ze voorstander zijn van een vrijheidsbeperkende overheid.
Homo's worden absoluut gezien vooral weggepest door roomblanke tokkies.quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:42 schreef Richestorags het volgende:
En homo wegpestende / Jodenhatende Marokkanen? Die moeten dan ook naar Iran toch? Gelijke monniken, gelijke niqaabs.
Joh , ik wist niet dat islamitische homo's ook mochten trouwen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hangt er vanaf of het luikje van m'n man open mag.
Ik zou wat terughoudender zijn met anderen kortzichtig noemen, zeker na je vorige opmerking. Er zijn in dit land sowieso al specifieke bezwaren tegen gezichtsbedekkende kleding, waar nog eens bijkomt dat de boerka en niqaab bedreigend / intimiderend kunnen overkomen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je ontwijkt mijn vraag. Overigens geldt voor hen dezelfde vraag. En absoluut gezien zegt niet zoveel. Geef eens antwoord.quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Homo's worden absoluut gezien vooral weggepest door roomblanke tokkies.
Ik wacht ook nog steeds op een antwoord op mijn soortgelijke vraag.quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En homo wegpestende / Jodenhatende Marokkanen? Die moeten dan ook naar Iran toch? Gelijke monniken, gelijke niqaabs.
Die motieven daarvoor komen vooral voort uit kortzichtigheid. Niet uit redelijke bezwaren.quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:45 schreef Elfletterig het volgende:
Het kan, zoals gezegd, prima dat we bepaalde symbolen ongewenst vinden en niet bij onze samenleving vinden passen.
Hij ontwijkt je vraag omdat hij "roomblanke tokkies" en religieuze tokkies graag langs een andere meetlat wenst te leggen. Voor de laatstgenoemde groep spreidt Xa1pt structureel meer coulance en begrip ten toon.quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je ontwijkt mijn vraag. Overigens geldt voor hen dezelfde vraag. En absoluut gezien zegt niet zoveel. Geef eens antwoord.
Het gaat er niet om of 'ik' word belemmerd, het gaat om de persoon die het draagt.quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Is jammer , maar blijkbaar onvermijdelijk.quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hij ontwijkt je vraag omdat hij "roomblanke tokkies" en religieuze tokkies graag langs een andere meetlat wenst te leggen. Voor de laatstgenoemde groep spreidt Xa1pt structureel meer coulance en begrip ten toon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |