Ik las laatst dat het door de constructie komt. Ze kunnen het niet beter krijgen dus worden er kabels geïnstalleerd op de werkplekken.quote:Op zaterdag 12 april 2014 17:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De WiFi voor het internet zou inderdaad beter kunnen maar ik heb niet de indruk dat het iets met de signaalsterkte te maken heeft.
Jij misschien - hierbij de opmerking makende dat het zeer de vraag is of dat een persoon adequaat kan inschatten of dat hij optimaal kan werken - maar veel mensen hebben in ieder geval wel een prikkelarme omgeving nodig om optimaal te werken. Het is heel erg simpel, elk beeld en elk geluid wat verandert trekt de aandacht van een mens (simpelweg om evolutionaire redenen uitegeselecteerd in verband met prooi-roofdier relaties), de mens kan maar voor 1 iets aandacht gebruiken per moment (ja, ook de vrouwen, dat is bewezen) dus alles wat je aandacht opeist wat niet het boek of het vel papier is waarmee jij aan het werken bent gaat ten koste van je werk. In het beste geval doe je er langer over (beklagenswaardig genoeg aangezien een mens meer te doen heeft), in het slechtste geval daalt ook de kwaliteit van je werk.quote:Op zaterdag 12 april 2014 17:26 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Is ook idd geen prikkelarme omgeving maar je kan er prima leren.
Jammer. Ze zouden beter heel die constructie aanpassen:quote:Op zaterdag 12 april 2014 18:09 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik las laatst dat het door de constructie komt. Ze kunnen het niet beter krijgen dus worden er kabels geïnstalleerd op de werkplekken.
quote:
Ze noemen het zeker zo omdat het zo'n hipsterig open design ontwerp heeft?quote:Op zaterdag 12 april 2014 18:18 schreef Bravebart het volgende:
[..]Dat is de bijnaam voor de glazen zaal
Oh. Weet ik veel, ik kom er nooit, te weinig projectruimtes.quote:Op zaterdag 12 april 2014 18:18 schreef Bravebart het volgende:
[..]Dat is de bijnaam voor de glazen zaal
Khan academy.quote:Op zaterdag 12 april 2014 17:06 schreef theunderdog het volgende:
Weet iemand hier toevallig een goede site waar je je kennis over verschillende exacte vakken kan opkrikken?
Je hebt echt honderden stille studueplekken in delftquote:Op zaterdag 12 april 2014 18:37 schreef Rezania het volgende:
De bibliotheek in de faculteit in Leiden is wel fijn. Gewoon kleinschalig met boeken due we nodig hebben (dus geen taal, geschiedenis, sociologie, etc.) en individuele werkplekken. Het is er ook altijd helemaal stil. Veel beter dan een grote UB imo.![]()
Jammer dat we dat in Delft niet hebben.
Ja offffff natuurlijk omdat het aan alle kanten glas heeft en dus op een aquarium lijkt?quote:Op zaterdag 12 april 2014 18:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze noemen het zeker zo omdat het zo'n hipsterig open design ontwerp heeft?
Ik wou zeggen, en in de glazen zaal is/was het ook altijd heel stil.quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:04 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Je hebt echt honderden stille studueplekken in delft3me, civiel, fellowship
Klopt, maar na half negen hoef je daar deze weken niet meer op een plek te rekenenquote:Op zaterdag 12 april 2014 19:07 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ik wou zeggen, en in de glazen zaal is/was het ook altijd heel stil.
Dat wisten wij toentertijd nog niet.quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:04 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Je hebt echt honderden stille studueplekken in delft3me, civiel, fellowship
Vertel!quote:
Nee klopt, woonden er maar mensen en waren er maar cafésquote:Op zaterdag 12 april 2014 19:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gewoon saai, dood, geen reet te doen.
Doe dan niet praten of je iets weetquote:Op zaterdag 12 april 2014 19:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat wisten wij toentertijd nog niet.We zater er pas drie weken.
True, en minder oubollig.quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:51 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Nee klopt, woonden er maar mensen en waren er maar cafés
Ik had het ook nog eens over de Leidse UB man.quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:51 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Doe dan niet praten of je iets weet
Het liefst leer ik gewoon niet.quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:15 schreef Rezania het volgende:
Maar goed, het liefste leer ik gewoon thuis.
Ja, maar een aquarium heeft ook de eigenschap dat iedereen van buiten heel de ruimte kan zien.quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:06 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ja offffff natuurlijk omdat het aan alle kanten glas heeft en dus op een aquarium lijkt?
Nee, je kan niet goed naar binnen kijken imo,quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, maar een aquarium heeft ook de eigenschap dat iedereen van buiten heel de ruimte kan zien.
Ja vast, maar nog steeds te ver weg voor mij om even te gaan leren.quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:57 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Echnie.
Maar in delft zijn er echt overal plekken om chill te kunnen leren.
Dat hadden ze in Eindhoven ook: elke faculteit een eigen bibliotheekje op de faculteit zelf. Die moesten het veld ruimen voor ... projectlokalen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 18:37 schreef Rezania het volgende:
De bibliotheek in de faculteit in Leiden is wel fijn. Gewoon kleinschalig met boeken due we nodig hebben (dus geen taal, geschiedenis, sociologie, etc.) en individuele werkplekken. Het is er ook altijd helemaal stil. Veel beter dan een grote UB imo.![]()
Jammer dat we dat in Delft niet hebben.
Snap dat echt niet.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat hadden ze in Eindhoven ook: elke faculteit een eigen bibliotheekje op de faculteit zelf. Die moesten het veld ruimen voor ... projectlokalen.
Niet alleen dat maar ze moesten al minstens de helft van de boeken weggooien/verkopen voor de eerste verhuizing naar een noodruimte en bij de verhuizing naar het Metaforum (nieuwe bibliotheek) moesten ze weer een flink deel weggooien vanwege die ontwerpnicht die besloot dat boekenkasten zo klein moeten zijn dat iedereen er overheen kan kijken.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
Snap dat echt niet.Kleine bibliotheken zijn toch veel makkelijker? Net alsof ik boeken over de 80-jarige oorlog nodig heb of zo.
IO zit tegenover de bieb met twintigduizend projectruimtes voor als je moet leren in delftquote:Op zaterdag 12 april 2014 20:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, je kan niet goed naar binnen kijken imo,
[..]
Ja vast, maar nog steeds te ver weg voor mij om even te gaan leren.Leer liever waar de chille projectruimtes zijn. Ik weet van de UB en de Fellowship, maar de UB zit altijd vol en de Fellowship is helemaal aan de andere kant van de campus.
quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet alleen dat maar ze moesten al minstens de helft van de boeken weggooien/verkopen voor de eerste verhuizing naar een noodruimte en bij de verhuizing naar het Metaforum (nieuwe bibliotheek) moesten ze weer een flink deel weggooien vanwege die ontwerpnicht die besloot dat boekenkasten zo klein moeten zijn dat iedereen er overheen kan kijken.
Met beamers of van die speciale borden? Anders hebben we er natuurlijk niks aan.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:07 schreef Mitsu het volgende:
[..]
IO zit tegenover de bieb met twintigduizend projectruimtes voor als je moet leren in delft
Ontwerpnicht?quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet alleen dat maar ze moesten al minstens de helft van de boeken weggooien/verkopen voor de eerste verhuizing naar een noodruimte en bij de verhuizing naar het Metaforum (nieuwe bibliotheek) moesten ze weer een flink deel weggooien vanwege die ontwerpnicht die besloot dat boekenkasten zo klein moeten zijn dat iedereen er overheen kan kijken.
Dat beeldt goed uit hoe ik me voelde toen ik hier achterkwam.quote:
Dat beslist de ontwerpnicht niet maar de opdrachtgever.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met die tv schermen waarop je je laptop aansluit. Bij servicepunt moet je alleen even een kabel vragen als je het nodig hebtquote:Op zaterdag 12 april 2014 20:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Met beamers of van die speciale borden? Anders hebben we er natuurlijk niks aan.
Ach, ik beledig niemand persoonlijk hiermee en de groep mag zich wat beledigd voelen gezien waar ze de maatschappij mee opzadelen.quote:
Ah, nice.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:10 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Met die tv schermen waarop je je laptop aansluit. Bij servicepunt moet je alleen even een kabel vragen als je het nodig hebt
quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ach, ik beledig niemand persoonlijk hiermee en de groep mag zich wat beledigd voelen gezien waar ze de maatschappij mee opzadelen.
De opdrachtgever is de baas ja, wie het heeft besloten weten we inderdaad niet maar een goede ontwerper kan de opdrachtgever er ook op wijzen dat de funcdtionele elementen primeren boven de 'het ziet er leuk uit' elementen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:08 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Dat beslist de ontwerpnicht niet maar de opdrachtgever.
Ik heb uberhaupt nooit een rondleiding gehad.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:10 schreef Rezania het volgende:
Dat zijn dus echt van die dingen die onze mentoren wel even konden vertellen tijdens de campusrondleiding hè, maar nee.
Was dan ook een initiatief vanuit de studievereniging. Anders waren ze bang dat we de eerste paar weken verdwaalde.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:12 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ik heb uberhaupt nooit een rondleiding gehad.
Maar io staat bij de studies rond het gebouw wel bekend om chille ruimtes om in te werken. Misschien dat ze t daarom nooit verteld hebben haha
Ook zoiets, in dat Metaforum staan in groepsruimtes (voor ongeveer 8 man) mooie witte borden. Je denkt dus: "ha, daar kan ik op schrijven. Weliswaar met inkt in plaats van krijt maar voor een kleine ruimte is dat prima." Nee hoor. Als je even wat verder kijkt zie je de boodschap om alsjeblieft niet op die borden te schrijven, je mag er enkel op projecteren. En dit bij een technische universiteit.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Met beamers of van die speciale borden? Anders hebben we er natuurlijk niks aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook zoiets, in dat Metaforum staan in groepsruimtes (voor ongeveer 8 man) mooie witte borden. Je denkt dus: "ha, daar kan ik op schrijven. Weliswaar met inkt in plaats van krijt maar voor een kleine ruimte is dat prima." Nee hoor. Als je even wat verder kijkt zie je de boodschap om alsjeblieft niet op die borden te schrijven, je mag er enkel op projecteren. En dit bij een technische universiteit. [ afbeelding ]Staat er dan geen whiteboard of zo'n bord met papier? Ik bedoel, je moet toch wel iets krijgen om op te schrijven lijkt me?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Nee, geen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:17 schreef theunderdog het volgende:
Gebruiken de mensen hier nog bepaalde oppep, concentratiemiddelen voor een tentamen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |