Dat dus.quote:Een ruime definitie omvat alle natuurwetenschappen en technische wetenschappen alsmede wiskunde en informatica.
quote:Op zaterdag 12 april 2014 01:26 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ik zei nog zo, we zijn al bij nummer 8!
Oh, ik was niet cynisch en ik ook niet emotioneel. Ik hekel zulke users, het is geen KLB oid.quote:Op zaterdag 12 april 2014 01:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet emotioneel worden nu, past niet bij je.
Gewoon lekker cynisch blijven.
O oeps.quote:Op zaterdag 12 april 2014 01:26 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ik zei nog zo, we zijn al bij nummer 8!
Durf ik het te zeggen?quote:Op zaterdag 12 april 2014 02:03 schreef yosander het volgende:
Wist niet dat dit topic bestond, maar ik kom Groningen versterken
3e-jaars Farmacie present!
Hahaquote:Op zaterdag 12 april 2014 02:17 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Durf ik het te zeggen?
Lekker in het ivoren torentje van ADL bèta zitten doen en af en toe naar Zernike toe omdat Medisch geen normale labzalen voor practica heeft.
Nieuwe ESC locatie is wel mooi. In de medische faculteit een studentendesk met daarop groot 'Faculty of Mathematics and Natural Sciences'. HA. In your face Medische Wetenschappen.
Dat is wel echt kut zeg.quote:Op zaterdag 12 april 2014 12:04 schreef Viezze het volgende:
[..]
TU/e heeft een ruimte tekort dus nu ook tentamens in het weekend en 's avonds
Natuurkunde? If so, dan had je eigenlijk met een van mijn beste vrienden in de zaal gezeten. Alleen hij heeft hem maar niet gemaaktquote:
Volgens mij doen ze alleen de herkansingen op kuttijden, en ook nog eens alleen bachelor. Ik heb er iig nog geen last van gehadquote:
Yep. Denk dat ik 'm wel gehaald heb. I.i.g een stuk beter m'n best gedaan dan de vorige keer.quote:Op zaterdag 12 april 2014 12:48 schreef Novermars het volgende:
[..]
Natuurkunde? If so, dan had je eigenlijk met een van mijn beste vrienden in de zaal gezeten. Alleen hij heeft hem maar niet gemaakt
De RUG volgend jaar misschien ook 's weekends omdat alle tentamenperiodes gelijk worden getrokkenquote:Op zaterdag 12 april 2014 12:04 schreef Viezze het volgende:
[..]
Raar volk daar in Grunn.quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:06 schreef yosander het volgende:
[..]
De RUG volgend jaar misschien ook 's weekends omdat alle tentamenperiodes gelijk worden getrokken.
For the record, farmacie valt in Groningen gewoon onder natuurwetenschappen.
Valt wel meequote:
Ah, het wordt dus een nog groter feest in de ubquote:Op zaterdag 12 april 2014 15:06 schreef yosander het volgende:
[..]
De RUG volgend jaar misschien ook 's weekends omdat alle tentamenperiodes gelijk worden getrokken.
For the record, farmacie valt in Groningen gewoon onder natuurwetenschappen.
Op het Metaforum is het ook altijd veels te druk.quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:03 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ah, het wordt dus een nog groter feest in de ub
Niet haten op MF'jequote:Op zaterdag 12 april 2014 16:08 schreef Viezze het volgende:
Het metaforum is hartstikke kut. Wie dat bedacht heeft kan beter zijn diploma's inleveren
Waarom ga je geen master doen?quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:30 schreef yosander het volgende:
[..]
Valt wel mee. Patiëntenzorg is maar een erg klein onderdeel in de bachelor en gelukkig maar. Maar ik ga dan ook geen master farmacie doen.
Ik ga wel een master doen: Medical Pharmaceutical Sciences.quote:
Gezellig, dat gaat ten koste van het sporten en de sociale activiteiten.quote:Op zaterdag 12 april 2014 12:04 schreef Viezze het volgende:
[..]
Je hebt niet meer mogelijkheden met farmacie nee?quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:46 schreef yosander het volgende:
[..]
Ik ga wel een master doen: Medical Pharmaceutical Sciences.
Waarom ik geen master Farmacie ga doen is omdat ik absoluut geen apotheker wil worden
Echte beta,s maakt dat niet uit he !quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Gezellig, dat gaat ten koste van het sporten en de sociale activiteiten.
Jawel, dezelfde in principe. Maar de master Farmacie duurt een jaar langer en bestaat uit ook uit stages lopen, terwijl de master die ik wil gaan doen zich meer op onderzoek en het bedrijfsleven richt.quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt niet meer mogelijkheden met farmacie nee?
Ach, in een drukke tentamenperiode staan die activiteiten bij mij toch al op een laag pitje. Nu gelukkig maar twee tentamens.quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Gezellig, dat gaat ten koste van het sporten en de sociale activiteiten.
Ah, oké dan.quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:49 schreef yosander het volgende:
[..]
Jawel, dezelfde in principe. Maar de master Farmacie duurt een jaar langer en bestaat uit ook uit stages lopen, terwijl de master die ik wil gaan doen zich meer op onderzoek en het bedrijfsleven richt.
Yep, deze persoon is de titel ontwerper niet waard. Dit is een mooi praktijkvoorbeeld mooie casestudy voor de IO-studenten.quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:08 schreef Viezze het volgende:
Het metaforum is hartstikke kut. Wie dat bedacht heeft kan beter zijn diploma's inleveren
De UB wordt in september weer verbouwd en er komt mogelijk een Starbucks inquote:Op zaterdag 12 april 2014 16:53 schreef Viezze het volgende:
Mij hoef je niet te overtuigen
Wat dat betreft was de ub in Groningen beter (die onderhand ook verbouwd is). Hoge boekenkasten en lange tafels om aan te studeren
Daarnaast krijgen ze de WiFi in MF ook niet goed. Ultiem faalproject.
quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:55 schreef yosander het volgende:
[..]
De UB wordt in september weer verbouwd en er komt mogelijk een Starbucks in.
Het hangt ervan af wat je daarmee bedoelt. Biomedische wetenschap zou ik nog als bèta zien, geneeskunde niet. Ik trek de grens bij het wel of niet calculus en natuurkunde of chemie nodig hebben. Niet alleen het krijgen maar het ook nodig hebben voor wat je verder doet. Ik beschouw technische bedrijfskunde in Eindhoven bijv. ook niet als bèta, IO in principe ook niet, al volgens sommige van hen ook een paar serieuze bètavakken.quote:Op zaterdag 12 april 2014 13:20 schreef theunderdog het volgende:
Word medischewetenschappen hier eigenlijk als echte bèta studie gezien?
De vraag is of dat jij dezelfde klachten had of (ook?) andere.quote:
Ehm, ook een echte bèta heeft sporten en ontspanning nodig en ook een echte bèta wil graag wat beleven en presteren buiten het bètagebeuren.quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Echte beta,s maakt dat niet uit he !
Nou je hebt er sommige tussen zitten...quote:Op zaterdag 12 april 2014 17:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ehm, ook een echte bèta heeft sporten en ontspanning nodig en ook een echte bèta wil graag wat beleven en presteren buiten het bètagebeuren.
Puntje een kan opgelost worden met geluidsdemping. Bij ons op de faculteit is het een giga grote hal, met platformen en een balustrade waarop iedereen in groepen aan het werken is en er is geen geluidshinder. Al die open ruimtes bevorderen de leer en werksfeer.quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Yep, deze persoon is de titel ontwerper niet waard. Dit is een mooi praktijkvoorbeeld mooie casestudy voor de IO-studenten.
[*]gigantisch grote gaten tussen de verdiepingen waardoor je overal veel herrie hebt
• hangstoelen en hangbanken naast de tafels en bij de 'stilte'ruimte.
• een printapparaat in een hok - gezellig verlicht met een TL-staaf - naast diezelfde stilteruimte
• lage boekenkasten zo dat je er overheen kan kijken. Wat is hier zo problematisch aan?
1. je kan maar de helft van de boeken kwijt, hierdoor zijn er extra boeken gedump (dat gebeurde ook al met de verhuizing daarvoor)
2. boeken hebben een sterke geluidsdempende werking
3. het is in een bibliotheek prettig als je dankzij die boeken wat minder van je omgeving ziet (minder prikkels, rustigere omgeving) en wat is er nou mooier in een bibliotheek dan een knus hoekje waar niemand komt en waar niemand je ziet?
Ik vind het lawaai en slecht WiFi bereik de twee belangrijkste punten waardoor ik niet in het Metaforum ga studeren. Dus ik heb dezelfde klachten, plus WiFiquote:Op zaterdag 12 april 2014 16:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De vraag is of dat jij dezelfde klachten had of (ook?) andere.
Plus dat er niet genoeg in het openbaar geklaagd kan worden over dit gebouw, hopelijk lezen de verantwoordelijke mensen het ook eens.
Niet met de gaten die daar zitten. Misschien kan het geluid meer worden gedempt dan dat nu het geval is maar zelfs al zouden ze dat doen dan nog krijg je meer lawaai dan wanneer het gewoon dicht zou zijn.quote:Op zaterdag 12 april 2014 17:06 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Puntje een kan opgelost worden met geluidsdemping.
Leer jij dat van die opleiding die jij volgt? Als je goed wil werken (lezen en schrijven) dan heb je een prikkelarme omgeving nodig.quote:Al die open ruimtes bevorderen de leer en werksfeer.
Precies! Het is echter een bibliotheek en moet het dus niet ontworpen worden als projectomgeving!quote:Het metaforum ziet er wel uit als een gigantisch chille projectomgeving, alleen niet echt handig als een ub
Óf in de Martini-Plaza. Al zijn de stoelen daar wel super chillquote:Op zaterdag 12 april 2014 17:08 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik vind het lawaai en slecht WiFi bereik de twee belangrijkste punten waardoor ik niet in het Metaforum ga studeren. Dus ik heb dezelfde klachten, plus WiFi![]()
Daarnaast heb ik opgemerkt dat het gefaal rondom universiteitsgebouwen niet alleen voorbehouden is aan de TU/e. Zo hebben ze in Groningen een nieuwe tentamenhal met grote collegezaal gebouwd en direct de oude gesloopt. Vervolgens komen ze er vrijwel direct achter dat ze nog steeds te weinig tentamenplaatsen hebben waardoor er weer tentamens in de tennishal worden gehouden. Daarnaast scheen de zon via een lichtdoorlatende wand op het projectiescherm van de beamer waardoor je die niet kon lezen. Een gebouw mag je niet zomaar aanpassen (fucking architecten) dus moest het worden opgelost door vuilniszakken tegen de wand aan te plakken.
De WiFi voor het internet zou inderdaad beter kunnen maar ik heb niet de indruk dat het iets met de signaalsterkte te maken heeft.quote:Op zaterdag 12 april 2014 17:08 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik vind het lawaai en slecht WiFi bereik de twee belangrijkste punten waardoor ik niet in het Metaforum ga studeren. Dus ik heb dezelfde klachten, plus WiFi![]()
Die laatste zin bevestigt mijn vermoeden, namelijk dat het probleem ligt bij al die creabea's die hun stempel willen drukken, en de universiteitsbesturen die dit toestaan! Als ze nu gewoon een ontwerp zouden volgen waarvan al vaak is aangetoond dat het werkt dan zou je dit soort shit voorkomen. Er zijn genoeg gelegenheden waarbij je wel kan experimenteren. Het is werkelijk van de ratten besnuffeld dat een universiteit zich iets aantrekt van de wens van architecten. Als het design niet deugt dan pas je het aan, met of zonder toestemming van die pipo's.quote:Daarnaast heb ik opgemerkt dat het gefaal rondom universiteitsgebouwen niet alleen voorbehouden is aan de TU/e. Zo hebben ze in Groningen een nieuwe tentamenhal met grote collegezaal gebouwd en direct de oude gesloopt. Vervolgens komen ze er vrijwel direct achter dat ze nog steeds te weinig tentamenplaatsen hebben waardoor er weer tentamens in de tennishal worden gehouden. Daarnaast scheen de zon via een lichtdoorlatende wand op het projectiescherm van de beamer waardoor je die niet kon lezen. Een gebouw mag je niet zomaar aanpassen (fucking architecten) dus moest het worden opgelost door vuilniszakken tegen de wand aan te plakken.
Dat leer ik niet op de opleiding, maar das de ervaring die ik heb door het gebouw waarin ik elke dag zit en leer.quote:Op zaterdag 12 april 2014 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet met de gaten die daar zitten. Misschien kan het geluid meer worden gedempt dan dat nu het geval is maar zelfs al zouden ze dat doen dan nog krijg je meer lawaai dan wanneer het gewoon dicht zou zijn.
[..]
Leer jij dat van die opleiding die jij volgt? Als je goed wil werken (lezen en schrijven) dan heb je een prikkelarme omgeving nodig.
[..]
Precies! Het is echter een bibliotheek en moet het dus niet ontworpen worden als projectomgeving!
Zelfde geldt voor de UB eigenlijk, het aquarium is ook best open en hoog, maar het is er altijd prima stilquote:Op zaterdag 12 april 2014 17:06 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Puntje een kan opgelost worden met geluidsdemping. Bij ons op de faculteit is het een giga grote hal, met platformen en een balustrade waarop iedereen in groepen aan het werken is en er is geen geluidshinder. Al die open ruimtes bevorderen de leer en werksfeer.
Het metaforum ziet er wel uit als een gigantisch chille projectomgeving, alleen niet echt handig als een ub
Is ook idd geen prikkelarme omgeving maar je kan er prima leren.quote:Op zaterdag 12 april 2014 17:25 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor de UB eigenlijk, het aquarium is ook best open en hoog, maar het is er altijd prima stil
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |