abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138786536
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mwau, is dat laatste wel zo?

Zo zijn er best veel begaafde/hoogbegaafde mensen die pas op relatief late leeftijd de studie vinden waar ze hun talenten heel goed kunnen benutten. Op de middelbare school en zelfs later halen ze lage cijfers, simpelweg omdat de uitleg niet nader tot hen komt.
Dat komt inderdaad voor maar dat is dan weer een kleine groep van de getalenteerde mensen. Ik heb zelf een soortgelijk probleem, ik begrijp alles best wel snel maar ik hoor ook regelmatig even iets niet omdat de uitleg te traag gaat en hierdoor mijn aandacht verslapt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138786560
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat komt inderdaad voor maar dat is dan weer een kleine groep van de getalenteerde mensen.
In die kleine groep zitten vaak de echte bazen. ;)
pi_138786573
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mwau, is dat laatste wel zo?

Zo zijn er best veel begaafde/hoogbegaafde mensen die pas op relatief late leeftijd de studie vinden waar ze hun talenten heel goed kunnen benutten. Op de middelbare school en zelfs later halen ze lage cijfers, simpelweg omdat de uitleg niet nader tot hen komt.
Begaafd zijn is een zegen, hoogbegaafd zijn eerder een vloek, precies om wat jij zegt.
pi_138786616
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:55 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Begaafd zijn is een zegen, hoogbegaafd zijn eerder een vloek, precies om wat jij zegt.
Er zijn gelukkig ook genoeg hoogbegaafde die er wel mee weten om te gaan hoor.

Hoogbegaafd zijn betekent uiteindelijk niets meer dan net een paar punten hoger scoren op de IQ test dan een begaafd iemand.
pi_138786639
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:53 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Onzin.
"Simpel gezegd komt het er op neer dat...zichzelf wel redden"
Het lijkt me duidelijk genoeg dat dit niet al te zwartwit opgevat moet worden. ;)
#NoDAPL
pi_138786695
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:55 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Lijkt mij juist best effectief om hoogbegaafd te zijb.
pi_138786737
Het probleem met hoogbegaafdheid is dat het relatief vaak samen gaat met autisme.
pi_138786749
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoogbegaafd zijn betekent uiteindelijk niets meer dan net een paar punten hoger scoren op de IQ test dan een begaafd iemand.
Dat klopt, het verschil zit in een paar vraagjes per onderdeel, je kan je afvragen hoe relevant dat is. Ik vraag me af in welke mate dat door een verschil in talent en in welke mate dat door een verschil in vorming komt. Ik vind het ook niet zo belangrijk, zolang je boven de 115 scoort voor de relevante gebieden kan je alles doen wat je wil qua intelligentie. Dit zou voor de meeste studenten aan een universiteit moeten gelden en voor een wat krappe meerderheid van de hogerejaars VWO-leerlingen. ;)
#NoDAPL
pi_138786764
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

'Zich redden' en 'ermee om weten te gaan' zijn voor mij in ieder geval niet de zaken die er in mijn leven voor zorgen dat ik gelukkig ben. Ja, qua definitie is het een paar punten hoger scoren, maar het gevolg van die paar punten op hoe het dagelijks leven ervaren wordt is waar het om gaat en ik durf eigenlijk wel te stellen dat er geen enkele hoogbegaafd persoon is die minder problemen heeft wat betreft gelukkig zijn en 'zin' in het leven vinden / hebben dan iemand die begaafd is.

Ik heb het dan niet over 2 mensen precies op de scheidingslijn, zeg iemand van 128 en 132, maar bijvoorbeeld iemand met een IQ van 120 vs iemand van 145.

Hogere IQ brengt na een bepaald punt meer lasten met zich mee dan baten.
pi_138786781
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klopt, het verschil zit in een paar vraagjes per onderdeel, je kan je afvragen hoe relevant dat is. Ik vraag me af in welke mate dat door een verschil in talent en in welke mate dat door een verschil in vorming komt. Ik vind het ook niet zo belangrijk, zolang je boven de 115 scoort voor de relevante gebieden kan je alles doen wat je wil qua intelligentie. ;)
Dat laatste dat weet ik niet.. XD
pi_138786810
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:01 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

'Zich redden' en 'ermee om weten te gaan' zijn voor mij in ieder geval niet de zaken die er in mijn leven voor zorgen dat ik gelukkig ben. Ja, qua definitie is het een paar punten hoger scoren, maar het gevolg van die paar punten op hoe het dagelijks leven ervaren wordt is waar het om gaat en ik durf eigenlijk wel te stellen dat er geen enkele hoogbegaafd persoon is die minder problemen heeft wat betreft gelukkig zijn en 'zin' in het leven vinden / hebben dan iemand die begaafd is.

Ik heb het dan niet over 2 mensen precies op de scheidingslijn, zeg iemand van 128 en 132, maar bijvoorbeeld iemand met een IQ van 120 vs iemand van 145.

Aanpassingsvermogen staat niet los van intelligentie vind ik.

Als jij als intelligent persoon moeite hebt met het omgaan met minder intelligente mensen dan ligt dat in mijn ogen gewoon aan je sociale skills.
pi_138786862
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Aanpassingsvermogen staat niet los van intelligentie vind ik.

Als jij als intelligent persoon moeite hebt met het omgaan met minder intelligente mensen dan ligt dat in mijn ogen gewoon aan je sociale skills.
Ik heb het daar dan ook niet over, want daar heb je gelijk in. Dat is ook meer een persoonlijke eigenschap. Iemand van 120 zou bijvoorbeeld veel slechter met minder intelligente mensen om kunnen gaan dan iemand van 145.

Maar de manier van denken en het verwerken van informatie die samengaat met het hebben van een hoger IQ is iets dat niet gebonden is aan persoonlijkheid en heel gemakkelijk 'problemen' met zich mee zou kunnen brengen. En ja, sommigen gaan daar beter mee om dan anderen, desondanks moet er wel mee om worden gegaan en dat is het hele punt.
pi_138786894
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:05 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ik heb het daar dan ook niet over, want daar heb je gelijk in. Dat is ook meer een persoonlijke eigenschap. Iemand van 120 zou bijvoorbeeld veel slechter met minder intelligente mensen om kunnen gaan dan iemand van 145.

Maar de manier van denken en het verwerken van informatie die samengaat met het hebben van een hoger IQ is iets dat niet gebonden is aan persoonlijkheid en heel gemakkelijk 'problemen' met zich mee zou kunnen brengen. En ja, sommigen gaan daar beter mee om dan anderen, desondanks moet er wel mee om worden gegaan en dat is het hele punt.
Geef eens een voorbeeld van dat verwerken van informatie ...

Natuurlijk, ik merk ook dat bij mij dingen sneller gaan dan bij minder intelligente personen dan ik. Maar hoe is dat een probleem?
pi_138786901
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:01 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Met een standaard IQ-test kan je dat laatste niet vaststellen en hoe betrouwbaar is een test die daar wel voor is ontwikkeld? Wie zijn er slim genoeg om die test te maken en maken die mensen die slim genoeg hiervoor zijn die test? ;)

quote:
Een hogere intelligentie. ;)
Ja. Het is best wel lastig als je sneller denkt dan anderen. Wat betreft de klassieke IQ-test-onderdelen (taal, logica, analogieën, patronen...) ben ik ook begaafd. Ik weet dan ook wat het is. Op andere vlakken ben ik dan weer minder sterk. Het intelligenter zijn is bijna net zo'n grote handicap als het minder intelligent zijn en je hebt het nadeel dat je onvoldoende leert werken als de zweep er niet bij wordt gehaald in het primaire en secundaire onderwijs.
#NoDAPL
pi_138786956
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
je hebt het nadeel dat je onvoldoende leert werken als de zweep er niet bij wordt gehaald in het primaire en secundaire onderwijs.
Ik snap de zin niet. Dom van me.
pi_138786991
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:09 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ik snap de zin niet. Dom van me.
Ben jij nu cynisch of?
pi_138787038
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ben jij nu cynisch of?
Ja. :')
#NoDAPL
pi_138787045
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja. :')
Uit het niets?

:')
pi_138787053
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uit het niets?

:')
Niet uit het niets, zie twee eerdere reacties van haar. Ik ben volgens haar "zo'n typische man die zich beter voelt dan anderen". :')
#NoDAPL
pi_138787068
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet uit het niets, zie twee eerdere reacties van haar.
Sta mij toe te twijfelen.
pi_138787096
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zie edit. De tweede reactie was haar eerste cynische opmerking dat zij zich dom voelt. ;)
#NoDAPL
pi_138787112
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oh bah. Vreselijk dit soort types. Echt.
pi_138787130
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:16 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Oh bah. Vreselijk dit soort types. Echt.
Ok.
pi_138787137
Vergeet niet dat we straks bij nummer 8 zijn!!
pi_138787147
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 01:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ok.
Ja, zulke gedachten zeggen zoveel over je. Ik heb trouwens gewoon mensen gemeet van FOK. En jij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')