Oh shit, ik moet nog opruimen natuurlijkquote:Op vrijdag 11 april 2014 17:17 schreef Tally het volgende:
Hier ook alles schoon voor het feestje zondag. Alleen morgen de taarten halen
Ja eigenlijk welquote:Op vrijdag 11 april 2014 17:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij hebben zondag ook feest, het 4 jaars feestje van L.
Tally, was je alleen de ramen als je oma komt?![]()
Uiteraard. En manlief ook.quote:Op vrijdag 11 april 2014 19:21 schreef klaprooss het volgende:
Nou wat dom zeg van je schoonzus, kan me voorstellen dat je er dan even op haar rookgedrag wil aanspreken. Ze rookt nu zeker ook nog lekker door waar haar zoontje bij is?
Haha, awwwh! Je hebt vast de basis gelegd en Olf deed het toevallig net op het moment dat hij wilde laten zien dat hij het kanquote:Op vrijdag 11 april 2014 20:07 schreef Suikertante het volgende:
Sylver, ik oefen dit al vier maanden en vandaag deed hij voor het eerst zijn armen omhoog (bij Olfik kan het zeker niet goed voordoen
) !
En ikke, wát een schatje!!!
Ik ben er een beetje bang voor ja.. Geen voeding zonder spugen, onrust, knorren, hikken, knuistje in mond proberen te stoppen en soortje naar d'r keel grijpen, herkauwen, maar daarbij slechts zelden paniek of ontroostbaar huilen (hoewel dat wel in frequentie toeneemt)quote:Op vrijdag 11 april 2014 20:15 schreef Sylver_ het volgende:
Denk je aan reflux, Kim?
Het kunnen wellicht ook krampjes zijn? Die schijnen vooral 's avonds de kop op te steken ..
Dit dus.quote:Op vrijdag 11 april 2014 20:43 schreef L-E het volgende:
Ook zonder te roken tijdens de zwangerschap kun je een schrielkipje krijgen, maar ik herken de ergernis. In het zkhs liggen met 3 zwangeren op zaal die ieder er geen geheim van maakten vrolijk door te roken (en een ook te drinken..) terwijl je zelf alles doet en laat zoals wordt geadviseerd en dat jij dan de lul bent die pe/hellp krijgt en met 33+5 bevalt terwijl zij allemaal een prachtige termijn halen is niet goed voor je bloeddruk. Ik kwam eentje later nog tegen op de kinderafdeling. Wij waren bij Sticker die in de couveusezaal lag, zij in de kamer ernaast waar de gezonde babies gebadderd werden. Ik heb gedaan alsof ik haar niet herkende, ik kon het contact even niet aan hoor
Mensen van een bepaalde generatie weten dat idd vaak niet, omdat er toen nog niet zo veel bekend was over de gevaren. Lief dat hij zonder morren buiten rookte.quote:Op vrijdag 11 april 2014 21:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
LE wat fijn dat de verpleegkundigen zo met je meedachten.![]()
![]()
GM, zo woonden wij vanaf het moment dat L 3,5 maand was bij mijn schoonvader in omdat ons huis verkocht was en het nieuwe nog gebouwd werd. Op dag 1 dat we er woonden ging hij dus roken als L niet in de ruimte was. Dan vroeg hij: "slaapt ze." en als ik dan ja zei dan stak hij een sigaret op. En misschien heel asociaal en brutaal want we woonden bij hem in, maar ik heb hem aangegeven dat ik niet wilde dat er in huis gerookt werd, ook niet als L sliep of niet thuis was.Er was nieteens een discussie voor nodig, hij had het zich gewoon niet gerealiseerd, wist niet dat het ook kwaad kon als een kind niet bij het roken aanwezig is maar gewoon in een huis woont waar gerookt wordt. Toen heeft hij 1,5 jaar lang in de tuin gerookt, de schat.
En nu is hij helemaal gestopt.
mijn ma rookt nu al.vaak buiten als ik er ben, mn pa ben ik nog aan het kneden...maar dat komt wel goed. Ik wil gewoon geen rook bij mn kleintjequote:Op vrijdag 11 april 2014 21:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
LE wat fijn dat de verpleegkundigen zo met je meedachten.![]()
![]()
GM, zo woonden wij vanaf het moment dat L 3,5 maand was bij mijn schoonvader in omdat ons huis verkocht was en het nieuwe nog gebouwd werd. Op dag 1 dat we er woonden ging hij dus roken als L niet in de ruimte was. Dan vroeg hij: "slaapt ze." en als ik dan ja zei dan stak hij een sigaret op. En misschien heel asociaal en brutaal want we woonden bij hem in, maar ik heb hem aangegeven dat ik niet wilde dat er in huis gerookt werd, ook niet als L sliep of niet thuis was.Er was nieteens een discussie voor nodig, hij had het zich gewoon niet gerealiseerd, wist niet dat het ook kwaad kon als een kind niet bij het roken aanwezig is maar gewoon in een huis woont waar gerookt wordt. Toen heeft hij 1,5 jaar lang in de tuin gerookt, de schat.
En nu is hij helemaal gestopt.
Het kán. Maar kramp kan ook... Ellie had heel veel last van krampjes en vertoonde ook bijna alle signalen van reflux.quote:Op vrijdag 11 april 2014 20:37 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ik ben er een beetje bang voor ja.. Geen voeding zonder spugen, onrust, knorren, hikken, knuistje in mond proberen te stoppen en soortje naar d'r keel grijpen, herkauwen, maar daarbij slechts zelden paniek of ontroostbaar huilen (hoewel dat wel in frequentie toeneemt)![]()
Maar ze groeit goed en is niet vaak heel verdrietig en slaapt redelijk. Ik heb wel over 2 wk een extra check bij het cb.. Geloof dat de cb arts aan een maagvernauwing dacht NAV m'n verhaal want die heeft d'r buikje nagekeken. Maar dat was niks gelukkig.
Edit: weet je, ik weet ook gewoon niet zo goed waar de grens ligt tussen normaal babygedrag en abnormale gedragingen.. Baby's huilen nu eenmaal weleens, spugen en zijn wel eens onrustig. En dan weet ik t gewoon ook niet zo goed. Ja, she ticks all the boxes, maar is het dan gecompliceerde reflux of ongecompliceerde?
+1. Krampjes zijn ook zo naar, maar het werd na 7 of 8 weken echt stukken minder.quote:Op vrijdag 11 april 2014 21:21 schreef Cwen het volgende:
[..]
Het kán. Maar kramp kan ook... Ellie had heel veel last van krampjes en vertoonde ook bijna alle signalen van reflux.
Ruikt haar adem zurig? Dat was hier nl niet.
Daarbij, huilen per 24 u neemt toe vanaf 2 weken met een piek rond 6 weken. Het is dus niet gek als je meiske wat meer huilt nu.
Na 7 of 8 weken na aanvang ellende of geboorte?quote:Op vrijdag 11 april 2014 21:22 schreef GotC het volgende:
[..]
+1. Krampjes zijn ook zo naar, maar het werd na 7 of 8 weken echt stukken minder.
Na geboortequote:Op vrijdag 11 april 2014 21:32 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Na 7 of 8 weken na aanvang ellende of geboorte?![]()
Hier wel zurige adem, maar ja, wat wil je als je zoveel spuugtze is nu ook spugerig en was net echt heel erg aan het huilen (dat snoetje dan
) maar ik zit nu rechtop wiegend met baby in draagdoekhouding zonder doek en daar wordt ze wel wat rustiger van. Ik hoop ook zo dat t een fase is..
Mijn ene rokende schoonzus beweerde dat er ook onderzoeken waren waaruit bleek dat roken tijdens de zwangerschap helemaal niet slecht was. En de andere zei dat de baby meer last zou hebben van de stress die zij zou krijgen door te stoppen met roken, dan van het roken zelf.quote:Op vrijdag 11 april 2014 21:09 schreef Sylver_ het volgende:
Ik snap rokende zwangeren echt niet. Hoe groot moet je verslaving dan zijn dat je bewust de onderzoeken die uitwijzen hoe slecht het voor het (ongeboren) kind is besluit te negeren![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier was dat op 10/1/'14. Lang leve mijn schriftjequote:Op zaterdag 12 april 2014 06:52 schreef flowerbox het volgende:
Lot, nog gefeliciteerd met je dreumes! Moooie foto.![]()
Even een vraagje voor de mama's met grotere babies; wanneer haalden jullie de laatste voeding er af? Nu heb ik vaak om 22.30 u een slapende kindje aan de borst. En ook sochtends om 6 u is ze vaak nog niet wakker.
Hier is 'ie er nog steeds niet afquote:Op zaterdag 12 april 2014 06:52 schreef flowerbox het volgende:
Lot, nog gefeliciteerd met je dreumes! Moooie foto.![]()
Tally, h opelijk redelijke nacht gehad.![]()
Ikke, wat lijkt je M. al groot en wijs. Dat haar![]()
Even een vraagje voor de mama's met grotere babies; wanneer haalden jullie de laatste voeding er af? Nu heb ik vaak om 22.30 u een slapende kindje aan de borst. En ook sochtends om 6 u is ze vaak nog niet wakker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Ik ben te moe om van de bank te komenquote:Op zaterdag 12 april 2014 11:25 schreef Limone het volgende:
Die ziet er lekker uit! Lukt het je om er van af te blijven?
Ah, maar geen fruit dus? Ik lees hier en daar ook weer dat je juist met fruit (behalve citrusvruchten) moet beginnen. Banaan bijvoorbeeld, in grote stukken a la rapley of gepureerd. En gepureerd dan weer aanmaken met wat sinaasappelsap. Maar dan heb je toch juist weer citrusvruchten?quote:Op zaterdag 12 april 2014 12:14 schreef GotC het volgende:
Bloemkool, worteltjes en boontjes hier SkipsElke smaak 7 tot 10 keer voor we door gingen naar de volgende.
Rijstebloem werd afgeraden door m'n CB omdat het gebruikt wordt voor baby's die extra voeding nodig hebben ivm bv laag gewicht. Nvt bij T.
Dot wat goedquote:Op zaterdag 12 april 2014 17:34 schreef Dot. het volgende:
Ja, hij is de rust zelveMaar ik vind hem gewoon echt nog niet zo goed drinken, dus ik hoop dat ik snel wat hoor van de lk. Gelukkig heeft hij wel elke voeding iig het streepje blauw geplast en het blijft gewoon doorzichtig, dus hij krijgt wel iets binnen
Ik volg dit schemaquote:Op zaterdag 12 april 2014 12:11 schreef ProjSkippy het volgende:
Fijn Tally!
En fijn Mabawa!
--
Vraagje, M. is nu ruim vier maanden en we zouden wel eens kunnen beginnen met wat bijvoedingen. Ik wil geen discussie uitlokken of je beter kunt beginnen met bijvoeden bij 4 of 6 maanden en rapley ja of nee, maar waar begin je mee? Ik lees dingen over rijstebloem, maar ook weer hele andere adviezen. Waar zijn jullie mee begonnen?
Omdat het geen echte slaapjes zijn in mijn beleving? Hij valt soms tijdens het drinken in slaap, maar als ik dan beweeg, is hij weer wakker. Ik vind het meer doezelen dan slapen, maar dat 'telt' dus ook?quote:Op zaterdag 12 april 2014 17:56 schreef Moppert het volgende:
Waarom reken je dat soort slaapjes niet mee?
Ja, zonder prikkels vindt hij het saaiquote:Op zaterdag 12 april 2014 17:57 schreef klaprooss het volgende:
Burdie, zolang hij niet oververmoeid lijkt lijkt het me prima! Sommige baby's slapen gewoon minder dan een ander. Leg je hem wel eens in een kamer zonder prikkels? Misschien dat hij dan toch nog wat uurtjes mee pakt?
Ze zeggen dat een baby van 6 weken rond de 15 uur moet slapen en als je alle kleine slaapjes bij elkaar optelt slaapt S misschien al weer 12/13 uur. Dan valt het in mijn ogen nog mee met 2/3 uur minder dan gemiddeld. Maar goed zo zie ik het.
Zolang S vrolijk en niet vermoeid overkomt zou ik me geen 'zorgen' maken.
Na een voeding even spelen met hem en dan even in de box/kamer zonder prikkels?
Hij komt dan wel tot rust denk ik.. Ik zou ze wel meerekenen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 18:01 schreef Burdie het volgende:
[..]
Omdat het geen echte slaapjes zijn in mijn beleving? Hij valt soms tijdens het drinken in slaap, maar als ik dan beweeg, is hij weer wakker. Ik vind het meer doezelen dan slapen, maar dat 'telt' dus ook?
quote:Op zaterdag 12 april 2014 18:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, zonder prikkels vindt hij het saaimaf kind...
Gewoon voeden wanneer hij komt! Kijk kom je dan maar op 4 voedingen is dat niet goed maar ik zou gewoon op verzoek voeden. Zolang hij poept/plast/aankomt geen klok in de gaten houden. De ene keer laat hij dan misschien wel 5uur ertussen en dan corrigeert hij het misschien vanzelf het een keer elk uur.quote:Op zaterdag 12 april 2014 18:33 schreef Dot. het volgende:
Wat fijn klaproos! De medicatie werkt dus goed?
Hoe strikt is die 8-12 voedingen eigenlijk? Ventje was namelijk maandag alweer 4200 gram en mijn nichtje was ook zo'n forse baby en die mochten ze gewoon 5 uur laten slapen en ze groeide gewoon goed. Onze kraam zei dat we hem max 4 uur mochten laten slapen, maar dat lijkt nu pas te lukken, maar dan hebben we natuurlijk geen 8 voedingen te pakken.
Ik mis mijn kraam![]()
Jaquote:Op zaterdag 12 april 2014 18:50 schreef GotC het volgende:
T. heeft tandjesleed geloof ikIneens luieruitslag, wil niks, bijt op alles, kwijlt mega veel, ineens 2 anders ruikende poepluiers vandaag.
Die Detinox..op een wattenstaafje en op tandvlees smeren?
Zo deed ik het wel, maar twijfel of het nu echt hielp. Dus ik ben benieuwd of anderen het ook zo doenquote:Op zaterdag 12 april 2014 18:50 schreef GotC het volgende:
T. heeft tandjesleed geloof ikIneens luieruitslag, wil niks, bijt op alles, kwijlt mega veel, ineens 2 anders ruikende poepluiers vandaag.
Die Detinox..op een wattenstaafje en op tandvlees smeren?
Eens!quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:24 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Gewoon voeden wanneer hij komt! Kijk kom je dan maar op 4 voedingen is dat niet goed maar ik zou gewoon op verzoek voeden. Zolang hij poept/plast/aankomt geen klok in de gaten houden. De ene keer laat hij dan misschien wel 5uur ertussen en dan corrigeert hij het misschien vanzelf het een keer elk uur.
Ik denk altijd maar zo, wij hebben ook niet altijd precies om lunchtijd honger.. Misschien iets eerder of later
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 35% gewijzigd door Sylver_ op 12-04-2014 20:43:53 ]Ignorance is bliss, but knowledge is power.
He, die ken ik niet. Onze kraamverzorgster zei ook dat ze er 's nachts 6 uur tussen mocht laten, als ze dan maar wel vaker (ongeveer elke 3 uur) overdag zou komen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:31 schreef Shandaly het volgende:
"een uur per pond lichaamsgewicht" was toch zo'n vuistregel? Dus een kindje van 3 kilo mag zo'n 6 uur aaneengesloten slapen, of liever gezegd, ongeveer 6 uur zonder voeding?
Oh maar dan mag hij al doorslapenquote:Op zaterdag 12 april 2014 20:31 schreef Shandaly het volgende:
"een uur per pond lichaamsgewicht" was toch zo'n vuistregel? Dus een kindje van 3 kilo mag zo'n 6 uur aaneengesloten slapen, of liever gezegd, ongeveer 6 uur zonder voeding?
Onvoorstelbaar dat de mijne ooit zo klein is geweest...quote:Op zaterdag 12 april 2014 21:33 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh maar dan mag hij al doorslapenHij is nu volgens mij even aan het clusteren dus dat kan ie ook nog steeds
![]()
Wat een pracht Shandaly en Sylver! Onvoorstelbaar dat de mijne ook ooit zo groot zal zijn
+1!quote:Op zaterdag 12 april 2014 21:40 schreef Sylver_ het volgende:
Haha, ik weet wat jullie bedoelen. Toen Nora nog ieniemini was keek ik naar de foto's van de meiden die inmiddels al lang en breed in het dreumes-topic zitten en dacht ook 'onvoorstelbaar dat ze straks ook zo groot is'. En als ik nu naar de foto's van de kersverse baby's hier kijk, dan moet ik even weer oude foto's bekijken om te helpen herinneren dat ze toch echt ook zo klein is geweest
Speciaal voor jou heb ik de wiki aangepastquote:Op zaterdag 12 april 2014 22:07 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
+1!
Het klopt ook echt niet hoor, mijn baby is écht nog niet zo groot dat ze de volgende is die naar de dreumesen gaat![]()
Potver, sta ik alweer bovenaanquote:Op zaterdag 12 april 2014 22:10 schreef GotC het volgende:
[..]
Speciaal voor jou heb ik de wiki aangepast
Jaaaaaquote:
quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:22 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Jaaaaa
Morgen vieren we haar verjaardag, en ik ben er nog steeds niet over uit hoe bijzonder ik dat vindHeb een toffe taart in elkaar geknutseld, en we gaan zo nog even slingers ophangen, en... en.... het cadeau staat klaar, het huis is opgeruimd en morgen komen er allemaal gezellige mensen!
![]()
Allemaal om te vieren dat dat meiske al een héél jaar bij ons is![]()
![]()
Ok, huilbui nr 1 is een feit![]()
[..]
Jaaaaa
Morgen vieren we haar verjaardag, en ik ben er nog steeds niet over uit hoe bijzonder ik dat vindHeb een toffe taart in elkaar geknutseld, en we gaan zo nog even slingers ophangen, en... en.... het cadeau staat klaar, het huis is opgeruimd en morgen komen er allemaal gezellige mensen!
![]()
![]()
Moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd ook weinig puf heb om mee te schrijven, zo druk hier irl... Maar lees wel alles mee, en mocht ik me nog een geniale tip van 'vroeger' herinneren - voor de ienieminie babietjes - dan zal ik 'm spuienquote:Op zaterdag 12 april 2014 22:01 schreef ikke_84 het volgende:
ik dacht vanmiddag nog hoe zou t met Shandaly gaan, lang niks van gelezen![]()
leuk een midweek weg geweest en genoten van je mooie kindjes![]()
E sliep vaak maar 2x 3 kwartier op een dag, tenzij ik langer stil kon zitten op de bankquote:Op zaterdag 12 april 2014 17:50 schreef Burdie het volgende:
Vraagje... Ik vind dat kuiken wel erg weinig slaapt op een dag. Totaal slaapt hij ongeveer 11 uur per dag, dat is inclusief de nacht. Niet meegerekend zijn de hazenslaapjes tussendoor; in de maxi cosi, aan de borst, tijdens een wandeling in reiswieg of draagdoek, of als hij al spelend in slaap valt in de box.
Moet ik hier wat mee, en zo ja: wat? Ik wil niet dat hij overprikkeld raakt, maar zeker ook niet dat hij zich 'verveelt'.
Hee Burdie. Die van mij is precies zo.quote:Op zaterdag 12 april 2014 18:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, zonder prikkels vindt hij het saaimaf kind...
[..]
Jaaaaa
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ J & S
En, hoe is het gegaan? Mijn kuiken heeft vannacht voor de tweede keer achter elkaar succesvol het 'avondslaapje' (van 22 tot 2 uur) op zijn eigen kamertje gedaan. Knapperdquote:Op zondag 13 april 2014 00:06 schreef _NIKKI_ het volgende:
Klap je beertje
Mijn jongetjes slapen vandaag voor het eerst sinds de kraamweek weer samen op de kamer 's nachts. Ik ben benieuwd of ze als ze 's nachts samen slapen net zo goed slapen als alleen.
Leeeeuk!quote:Op zondag 13 april 2014 07:18 schreef GotC het volgende:
Goed tijdstip Dot!
Nikki, hoe ging t?
T. en ik gaan Yur aanmoedigen vandaag, hij gaat de marathon van Rotterdam lopen. Spannend!
Hahaha tof!quote:Op zondag 13 april 2014 08:16 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Leeeeuk!
als je iets nodig hebt ben je welkom bij mij.. om te plassen bijvoorbeeld. wel 3 trappen omhoog maar ik woon bij de erasmusbrug. Ik zie vanuit mn raam ze langs lopen
Dot haha heerlijke tijden! Ging het goed vannacht? Hier heb ik het idee dat de medicijnen echt wat minder gaat worden vanaf 3 uur snachts begint de onrust weer wat toe te nemen.
Nikki hoe is het gegaan?!
Leuk! Spannend het weer is we fijn.. Niet te warm denk ik? Succes met veel zwaaienquote:Op zondag 13 april 2014 08:24 schreef GotC het volgende:
[..]
Hahaha tof!Ik ben met wagen en doek vandaag. M'n eerste zwaaimoment naar Yur is op de Erasmusbrug
Zwaai ook wel effe naar jullie
Ik heb ook het idee dat de medicijnen idd net niet lang genoeg werken. Hij krijgt ze twee keer per dag en er is echt huilbui voordat hij ze weer mag.quote:Op zondag 13 april 2014 08:16 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Leeeeuk!
als je iets nodig hebt ben je welkom bij mij.. om te plassen bijvoorbeeld. wel 3 trappen omhoog maar ik woon bij de erasmusbrug. Ik zie vanuit mn raam ze langs lopen
Dot haha heerlijke tijden! Ging het goed vannacht? Hier heb ik het idee dat de medicijnen echt wat minder gaat worden vanaf 3 uur snachts begint de onrust weer wat toe te nemen.
Nikki hoe is het gegaan?!
Was Nora ook te laat geboren? Ik denk idd dat alles nog een beetje moet settelen in zijn lijfje. Komt vast goedquote:Op zondag 13 april 2014 11:31 schreef Sylver_ het volgende:
Dot, ik moet zeggen dat Nora ook heel erg een zuigbehoefte had. Ik legde haar altijd aan zodra ze onrustig was (was me niet altijd duidelijk of ze nu honger had of niet) en als ze dan alleen maar ging sabbelen (echt funest voor je tepels
) dan gaf ik idd ook een pink, of een speen toen ze iets ouder was.
Volgens mij is die flinke zuigbehoefte ook echt een reflux-dingetje. Ik had altijd het idee dat ze het zuur dan een beetje weg kon sabbelen en dat dat verlichting bood.
Kan me voorstellen dat hij weer wat last heeft als hij weer wat meer aan het spugen is. Medicatie moet denk ik ook nog even de tijd krijgen om goed te gaan werken?
Nikki!
Juud, wil ze dan ook geen flesje?
Rijstebuiltje, dat gaat goed! En zeker spannend dat papa weer aan het werk moet, weer een nieuw ritme voor jullie gezinnetje.
S. Is nu ook vaker wakker in de nacht. Al is ze weer sneller rustig. Heb al geprobeerd om een (klein) flesje melk te geven?quote:Op zondag 13 april 2014 10:21 schreef Juud-- het volgende:
Nohh Nikki, wat een guitig bekkie van baby-rechts (oh wat erg, is dat S of T?).
LB veeeel plezier vandaag, de verjaardag van je elfje vieren
GotC, Yur treft het met het weer! Leuk dat jullie gaan aanmoedigen!
E. wordt sinds een week of wat telkens wakker om 03.00h snachts en dan ligt ze te spoken en te huilen tot 04.00/04.30h en daarna slaapt ze weer. We hebben niks veranderd in slaaproutinr, ze ligt er elke avond tussen 19.00/19.30h in en slaapt dan gelijk. Drinkt geen avondfles meer om een uur of 23.00h, maar we hebben een paar keer geprobeerd of toch een fles geven zou voorkomen dat ze wakker werd. Niet dus. Als ze 's nachts wakker wordt, krijgt ze een slokje water maar ook dat wil ze niet altijd. Ieeeemand, tips?? Wat kunnen we nog proberen of zien we iets over het hoofd? Sprong heeft ze gehad en er zijn al 2 tandjes door. Help!
Ik krijg in de ochtend een oud collegaatje op bezoek!quote:Op zondag 13 april 2014 11:49 schreef Dot. het volgende:
[..]
Was Nora ook te laat geboren? Ik denk idd dat alles nog een beetje moet settelen in zijn lijfje. Komt vast goed![]()
Spannend rijst! Wordt het echt je eerste dag helemaal alleen met d'r? Zal voor papa idd ook wel wennen zijn lijkt me! En ik ben jaloers op je nachten
Nee, 2 dagen te vroeg.quote:Op zondag 13 april 2014 11:49 schreef Dot. het volgende:
[..]
Was Nora ook te laat geboren? Ik denk idd dat alles nog een beetje moet settelen in zijn lijfje. Komt vast goed![]()
Toen Nora nog een verse aanwinst was sliep ze ook alleen 's nachts in haar wiegje naast ons bed. Elke 3 uur werd ze wakker voor een voeding en sliep daarna weer. Overdag heb ik haar heel lang niet kunnen wegleggen. Meestal sliep ze op mij en heeeel af en toe in de kinderwagenbak die ik in de woonkamer had staan.quote:Op zondag 13 april 2014 12:10 schreef webspider het volgende:
Even een losse vraag: Hoeveel slapen jullie verse aanwinsten? En dan heb ik het over echt slapen, in bedje ... of langer dan 20m achter elkaar..
Ons kuiken slaapt op een dag zo'n 9 à 10 uur, de rest eet hij, of is aan het spelen / in de box chillen ... maar gevoelsmatig vind ik dit wat weinig slaap?
Hier was dat precies zo. En nog steeds slaapt ze niet heel veel. Ze was altijd zo'n 3-4 uur wakker tussen slaapjes, met een maand of 3 werd dat 2 uur en nu is 't weer 3 uur. Als hij niet moppert of huilt is het wel goedquote:Op zondag 13 april 2014 12:10 schreef webspider het volgende:
Even een losse vraag: Hoeveel slapen jullie verse aanwinsten? En dan heb ik het over echt slapen, in bedje ... of langer dan 20m achter elkaar..
Ons kuiken slaapt op een dag zo'n 9 à 10 uur, de rest eet hij, of is aan het spelen / in de box chillen ... maar gevoelsmatig vind ik dit wat weinig slaap?
Honger lijkt me dan?quote:Op zondag 13 april 2014 13:45 schreef Juud-- het volgende:
Ikke: ik hoop het, maar ik dacht altijd een beetje dat fases niet 4+ weken zouden duren![]()
@flesje melk 's nachts: dat deden we een tijdje en daar sliep ze dan wel weer op. Dus dat suggereert wel dat ze dorstig is. Maar als ik een beetje water geef, dan wil ze dat niet. Dus zou het dan echt dorst zijn..?
Ik heb net de VK gebeld voor advies!quote:
Ik had hetzelfdequote:Op zondag 13 april 2014 18:45 schreef Sylver_ het volgende:
Ik ben waarschijnlijk te laat om je antwoord te geven, maar ik zou wachten tot ze zelf komt. Ervan uitgaande dat ze zich verder gewoon goed voelt natuurlijk, dus geen koorts oid.
Edit: oh, er was nog een pagina![]()
+1!quote:Op zondag 13 april 2014 17:53 schreef Juud-- het volgende:
Het idee van om de x-uur drinken is volgens mij vooral omwille van de suikerspiegel, maar dat weet ik niet meer zeker. Zo'n kleine heel lang aan elkaar laten doorslapen zou ik ook niet doen, maar als ze goed drinkt en goed plast en poept, dan zou ik haar lekker even laten liggen (maar niet langer dan een uur of 5, maar da's persoonlijke voorkeur).
Wat?quote:Op zondag 13 april 2014 20:48 schreef Cwen het volgende:
[..]
+1!
Oh, en mijn baby kan piano spelen![]()
.
http://s1193.photobucket.(...)zpskcvau2wd.mp4.html
Als 'ie t niet doet, laat ff weten!
Ja! Ik geloof ook niet dat fv of bv voor je mamagevoel verschil maakt hoor, maar m'n moeder bracht het op die manier!quote:Op zondag 13 april 2014 20:55 schreef -Bubseltje- het volgende:
Kp zelfs ik als fv moeder snap het helemaal"
Rijst ik snap dat je de vk belde, zeker omdat ze nog zo klein is.
Zeg, doe jij 's niet zo minderwaardig over jezelf. Ik vind het ook heerlijk om te werken en met vriendinnen uiteten en om te gaan winkelen - zonder baby. Het maakt je toch geen slechte moeder als je kind een nachtje uit logeren gaat of als jij ervan geniet om even jezelf te zijn ipv alleen maar moeder?quote:Op zondag 13 april 2014 21:01 schreef ferrari_rood het volgende:
Nu ben ik volgens mij niet zo'n heel goede moeder of zo. Ik ben niet heel bezorgt en vind het best wel een heel fijn om te werken en even geen kind te hebben. Ik ben wel altijd weer blij als ik ze zie hoor.
Volgens mij heb ik nogal een sterke tsr want waar ik ook voed, het is altijd kort wegklokken en dan houdt hij ook vaak z'n hoofd een beetje naar achteren en de rest van de tijd is het sabbelachtig. Als ik dan compressie toepas komt er soms nog een klokactie, maar minder heftig dan de eerste. Als ik hem loskoppel kan ik altijd nog wel melk eruit knijpen, maar het loopt niet uit zichzelf.quote:Op zondag 13 april 2014 21:12 schreef Juud-- het volgende:
Och Dot, je kleintje toch met zn gespuug.. Drinkt hij wel iets rustiger of voed je nog steeds zo prikkelvrij mogelijk?
Cwen! Heb je een Wibi Soerjadi gebakken
Nee ik heb nu iets van de ha. We moeten sowieso nog terug dus dan laat ik hem even kijken of het al weg isquote:Op zondag 13 april 2014 21:15 schreef Kimpossible het volgende:
Dotje, heb je al gentiaan overwogen? Dat was hier echt een groot succes! En op aanraden van nielsch ben ik aan de rite aid pads gegaan en uiteraard ook kraamverbanden uit de vriezer, dat was ook fijn.
Cwen, die piaaaano! Wat een tof ding! En je mini
rietjesbeker is heel goed voor de mondmotoriek.quote:Op zondag 13 april 2014 21:25 schreef Sylver_ het volgende:
Wat knap, f_r!
Ik moet dat nog steeds gaan oefenen, maar de rietjesbeker gaat zo goed en is zo makkelijk
Oh, dat scheelt!quote:Op zondag 13 april 2014 21:30 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
rietjesbeker is heel goed voor de mondmotoriek.
quote:Op zondag 13 april 2014 21:06 schreef Kimpossible het volgende:
...
Ik zou wel willen dat ik wat meer zen was en mezelf wat meer tijd gunde om ook mens te zijn ipv volcontinu dienen als mama, partner, dochter, vriendin, werknemer, collega en zelfs baas-van-poes omdat t arme dier zo moet wennen aan dat nu niet hij maar the little one altijd op m'n borst ligt. Al met al resulteert mijn houding in 1. Altijd een schuldgevoel en 2. Nooit de rust in je lijf om jezelf ook iets te gunnen. Jouw zen-gehalte lijkt me dan iets gezonder juist!
Ja hállo.. 't was anderhalf uur enkele reis! Dat doe ik niet elke week...quote:Op zondag 13 april 2014 21:57 schreef Sylver_ het volgende:
Geen foto?![]()
Volgende week weer op bezoek! Potverdikkie!
Nou vooruit danquote:Op zondag 13 april 2014 22:04 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Ja hállo.. 't was anderhalf uur enkele reis! Dat doe ik niet elke week...
We maken zo'n foto op de meet op 10 mei, ok? Beloofd!
Fijn dat het bij jullie goed gaat! Gaat het ook al beter met je vriend? Hij was toch ziek thuis? Mijn vriend heeft hyperacusis, dus dat harde geluiden pijn doen, en die heeft nu idd erg veel last van z'n oren. Hij heeft oordoppen die het geluid dempen met 15 db, maar daar kan hij niet op liggen dus die moeten s nachts uit. Maar ja, hij doet het allemaal niet expres natuurlijk.quote:Op zondag 13 april 2014 22:09 schreef -Bubseltje- het volgende:
Als S. ook vaak zou huilen was het hier ook anders geweest.
Want mijn man kan daar slecht tegen. Heeft veel hoofdpijn en kan slechter tegen lawaai.
Kan ie niks aan doen helaas. Maar op dat gebied hebben we echt geluk gehad.
Mijn man is nog ziek thuis. Het gaat helaas niet beter juist weer slechter. De dokters zijn nu in overleg wat ze kunnen doen zonder het evt nog erger te maken. Het is erg ingewikkeld helaas.quote:Op zondag 13 april 2014 22:19 schreef Dot. het volgende:
[..]
Fijn dat het bij jullie goed gaat! Gaat het ook al beter met je vriend? Hij was toch ziek thuis? Mijn vriend heeft hyperacusis, dus dat harde geluiden pijn doen, en die heeft nu idd erg veel last van z'n oren. Hij heeft oordoppen die het geluid dempen met 15 db, maar daar kan hij niet op liggen dus die moeten s nachts uit. Maar ja, hij doet het allemaal niet expres natuurlijk.
quote:Op zondag 13 april 2014 21:54 schreef Shandaly het volgende:
[..]Zo herkenbaar!
Ow ja.. oefenen met een bekertje... daar moeten wij misschien ook eens aan beginnen. Evenals proberen of ze ook iets anders lust dan melk.
Wij zijn vandaag bij de Senn op bezoek geweest!En we zijn gewoon vergeten een foto te maken van Senn en Femke naast elkaar...
Wát een verschil
Mijn kleine poppetje naast dat lekkere beertje
We hebben een geel drankje dat ik in zijn mond moet smeren en op mijn tepel. Ik verschoon ook elke keer mijn compres idd, maar we hebben nog niet alles op 60 graden gewassen. Ik zal morgen eens een rondje doenquote:Op zondag 13 april 2014 22:52 schreef Cwen het volgende:
Bubs. Sterkte voor hem - en jou en S ook natuurlijk.
Dot, hebben jullie een middel of alleen jij? Het is bij spruw heel belangrijk beiden te behandelen én alle beddengoed, monddoekjes, hydrofielen etc op 60+ te wassen!
FR, zo bezorgd ben ik ook niet hoor, en mijn man al helemaal niet! We laten 'r lekker de boel verkennen en doen als ik zou ook graag af en toe zonder Ellie even willen. Ze is fantastisch, maar ook wel echt aanwezig natuurlijk. Dus soms mag ze ook even alleen jengelen - huilen is knuffels en troost, maar jengelen en zelf spelen is soms gewoon zo.
Vandaag waren we gaan zwemmen en ze vond de spetters maar niets. Toch zijn we gebleven en het wende toch wel. Uiteindelijk wilde ze alleen nog maar knuffelen en toen is ze op m'n man z'n schouder in slaap gevallen. Midden in het drukke zwembad
. Merk hier dat voor Ellie geldt dat als wij ergens geen punt van maken of gewoon doorgaan, zij met ons meegaat. Zo doen we een beetje geven en nemen (nou ja, heel veel geven en een beetje nemen
).
Wat goed!quote:Op maandag 14 april 2014 06:13 schreef flowerbox het volgende:
Goedemorgen! Mini had gisteren om 19.30 u laatste voeding en ligt nu vanaf 6 u pas weer bij mij! Gelukt!
Ik lees alles mee, maar mbt reageren loop ik achter de feiten aanquote:Op maandag 14 april 2014 08:46 schreef GotC het volgende:
[..]
En jou zie ik hier te weinigHoe gaat het met de Senn? En een meet zonder foto's
Goed bezig wel zeg! Ik ben jaloersquote:Op maandag 14 april 2014 09:17 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ik lees alles mee, maar mbt reageren loop ik achter de feiten aanIk ben een thuisblijfmoeder (for now) maar ik maak het mezelf zo achterlijk druk. Wel leuke dingen hoor
nou ja, haat aan iedere dag sporten. Dat is wel stom.
Oh dat doet F morgen niet meer begrijp ik?quote:Op maandag 14 april 2014 09:23 schreef Shandaly het volgende:
Wat is dat trouwens toch met babietjes dat ze ALTIJD daar kruipen waar het niet mag? Naar de keuken voor de poezenbrokjes, onder het bureau voor de stekkers en stofnesten, onder de tv voor de dvd's en knopjes... En sirene als je ze er weg haalt...Mutsje!
Nee toch? Daarom kan ik ook niet wachten tot mijn F 1 is...quote:Op maandag 14 april 2014 09:25 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Oh dat doet F morgen niet meer begrijp ik?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tis een dag te vroeg, maar de foto's waren er al en ik heb nu tijd
[ Bericht 10% gewijzigd door Suikertante op 14-04-2014 09:53:32 ]
Wat is dat jaar snel gegaanquote:
Samen met die van bel. En de mijne woensdagquote:Op maandag 14 april 2014 10:58 schreef GotC het volgende:
Maar.. F. van Suiker is morgen jarig moppies
Vaak is er een van de twee heel hongerig en begint de ander net een beetje te smakken/knorren/gewoon wakker te worden. Ik geef dan eerst degene met honger de fles en pak daarna de volgende. Zo zitten ze continue ongeveer op hetzelfde schema en dat werkt tot nu toe prima. In de meeste gevallen gaan van beide jongetjes de flessen helemaal op. Het gaat wat dat betreft dus heel soepel, ik mag echt niet klagen.quote:
Mee eens. Hoewel ik heb hier ook wel eens gedaan heb hoor. Als ze allebei Heel Erge Honger hadden. En nu bij bv doe ik het 's nachts ook tegelijk maar het heeft ook altijd mijn voorkeur gehad om ze om en om te voeden.quote:Op maandag 14 april 2014 11:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Vaak is er een van de twee heel hongerig en begint de ander net een beetje te smakken/knorren/gewoon wakker te worden. Ik geef dan eerst degene met honger de fles en pak daarna de volgende. Zo zitten ze continue ongeveer op hetzelfde schema en dat werkt tot nu toe prima. In de meeste gevallen gaan van beide jongetjes de flessen helemaal op. Het gaat wat dat betreft dus heel soepel, ik mag echt niet klagen.
Tegelijk de fles geven doe ik nooit want dat vind ik echt not done.Ik vind dat elk kindje aandacht en liefde verdient en dat gaat niet als je ze beiden in een zitzak neerzet en er een fles in stopt.
Kan je de medicatie niet delen?quote:Op maandag 14 april 2014 13:11 schreef klaprooss het volgende:
LB gefeliciteerd
Nikki wat fijn dat ze wel ongeveer rond dezelfde tijd komen! Scheelt een hoop gehannis! En die foto's
Kim slim dat je lekker thuis blijft, ander sta je daar en ben je sip! Dat is ook niets! Volgende keer beter
RFR Wat fijn zeg dat er een soort van regelmaat is! en dan ook nog eens wezen hardlopen! Lekker bezig. Ik voel me gelijk lui dat ik nog niet gesport hebt
En zoveel jarige de komende dagen, echt leuk! EN ook gek, in 1 week een hele boel baby's met mama's weg!
Hier ging het vannacht vanaf half 3 weer bagger. Vandaag de medicatie dus wat later gegeven dan de afgelopen dagen.. Wat helaas wel resulteerde in een mini met veel pijn. Agh mijn moederhart brak! Even samen zitten huilen
. Hij is nu weer rustig (uiteraard in de doek
) . Hopelijk werkt het wat later geven zodat we een redelijke nacht kunnen maken. Up's en downs dus.. het medicijn werkt maar moeten nog even onze weg vinden qua tijd.
Ik heb dat idd al een keer geprobeerd maar toen lijk hij meer last te hebben dan als ik in 1 keer de dosis geef. Misschien kan ik het wel weer morgen proberen we zijn tenslotte weer wat dagen verder waardoor het misschien mee valt.quote:Op maandag 14 april 2014 13:27 schreef Tally het volgende:
[..]
Kan je de medicatie niet delen?
Ik kon de nexium toen in twee kleine beetjes geven toen ze er vaker last van had. En later mocht ik twee zakjes geven verdeeld over de dag.
Ben je lekker meequote:Op maandag 14 april 2014 13:29 schreef Tally het volgende:
Ik ben echt enorm pissig. Ik had voor Fee een bestelset besteld in de laatste week van maart zodat hij ruim op tijd geleverd zou worden. Ik heb nu nog niets
Die zak gemaild kreeg ik terug: U heeft het zaterdag in huis. Ja ja3 werkdagen he. Bedankt! Houd het nu maar
Ik zal het ook vast wel eens gaan doen hoor, ik kan me voorstellen dat het weleens zo uitkomt als je bijvoorbeeld weg moet, ze beiden heul veul honger hebben of iets dergelijks. Bij BV vind ik het trouwens wel anders dan bij FV want bij BV is er automatisch al meer contact en kun je volgens mij prima vaker tegelijk voeden en zeker 's nachts.quote:Op maandag 14 april 2014 13:11 schreef Kyara het volgende:
[..]
Mee eens. Hoewel ik heb hier ook wel eens gedaan heb hoor. Als ze allebei Heel Erge Honger hadden. En nu bij bv doe ik het 's nachts ook tegelijk maar het heeft ook altijd mijn voorkeur gehad om ze om en om te voeden.
Fijn dat ze enigszins tegelijk komen. Kan je meteen in 1 moeite door
Of anders misschien vragen of zantac ook kan? Die hebben wij en die moet gewoon 2x per dag en is gewoon kant en klaar. Ik hou zo rond 12 uur aan, dat is wel makkelijk te onthouden en niet op een voedingstijd, want dan zijn we al aan het hannesen met z'n spruw plakzooiquote:Op maandag 14 april 2014 13:31 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Ik heb dat idd al een keer geprobeerd maar toen lijk hij meer last te hebben dan als ik in 1 keer de dosis geef. Misschien kan ik het wel weer morgen proberen we zijn tenslotte weer wat dagen verder waardoor het misschien mee valt.
Bestekset denk ik?quote:Op maandag 14 april 2014 13:32 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Ben je lekker mee! Snap dat niet hoor.. wees dan eerlijk over je levertijd!
Wat is trouwens een bestelset?
Bestekset dusquote:Op maandag 14 april 2014 13:32 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Ben je lekker mee! Snap dat niet hoor.. wees dan eerlijk over je levertijd!
Wat is trouwens een bestelset?
Ja goed gezien! Bij de Hema kun je een plaatje aanleverenquote:Op maandag 14 april 2014 12:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Suiker wat had je toffe gebakjes. Zijn die in dezelfde stijl als het geboortekaartje? Iets zegt me dat ik de tekening eerder gezien heb hier maar ik weet niet meer waar.
Is het idd ook.. Hij is dan niet erg overstuur hoor maar je merkt dat het ongemak langzaam terug komt.quote:Op maandag 14 april 2014 14:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
Klap 5 uur met een verdrietig mannetje zitten vind ik nog best een hele poos.
Franny dat lijkt me ook enorm lastig voor jullie beiden. Wel heel fijn dat er wel ruimte is voor die emoties.
Geen kartonnen boekjes meer kopen.quote:Op maandag 14 april 2014 20:10 schreef Cwen het volgende:
Mijn baby eet haar kartonnen boekjes op... Tips?
Ah, jij zit ook bij zo'n tweelingmoedersfaceboekgroepquote:Op maandag 14 april 2014 13:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik zal het ook vast wel eens gaan doen hoor, ik kan me voorstellen dat het weleens zo uitkomt als je bijvoorbeeld weg moet, ze beiden heul veul honger hebben of iets dergelijks. Bij BV vind ik het trouwens wel anders dan bij FV want bij BV is er automatisch al meer contact en kun je volgens mij prima vaker tegelijk voeden en zeker 's nachts. Maar als ik dan weleens elders op internet lees dat mensen elkaar tips geven over hoe je zo min mogelijk tijd kwijt bent aan voeden dan vind ik dat echt sneu voor de kindjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |