Oh shit, ik moet nog opruimen natuurlijkquote:Op vrijdag 11 april 2014 17:17 schreef Tally het volgende:
Hier ook alles schoon voor het feestje zondag. Alleen morgen de taarten halen
Ja eigenlijk welquote:Op vrijdag 11 april 2014 17:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij hebben zondag ook feest, het 4 jaars feestje van L.
Tally, was je alleen de ramen als je oma komt?![]()
Uiteraard. En manlief ook.quote:Op vrijdag 11 april 2014 19:21 schreef klaprooss het volgende:
Nou wat dom zeg van je schoonzus, kan me voorstellen dat je er dan even op haar rookgedrag wil aanspreken. Ze rookt nu zeker ook nog lekker door waar haar zoontje bij is?
Haha, awwwh! Je hebt vast de basis gelegd en Olf deed het toevallig net op het moment dat hij wilde laten zien dat hij het kanquote:Op vrijdag 11 april 2014 20:07 schreef Suikertante het volgende:
Sylver, ik oefen dit al vier maanden en vandaag deed hij voor het eerst zijn armen omhoog (bij Olfik kan het zeker niet goed voordoen
) !
En ikke, wát een schatje!!!
Ik ben er een beetje bang voor ja.. Geen voeding zonder spugen, onrust, knorren, hikken, knuistje in mond proberen te stoppen en soortje naar d'r keel grijpen, herkauwen, maar daarbij slechts zelden paniek of ontroostbaar huilen (hoewel dat wel in frequentie toeneemt)quote:Op vrijdag 11 april 2014 20:15 schreef Sylver_ het volgende:
Denk je aan reflux, Kim?
Het kunnen wellicht ook krampjes zijn? Die schijnen vooral 's avonds de kop op te steken ..
Dit dus.quote:Op vrijdag 11 april 2014 20:43 schreef L-E het volgende:
Ook zonder te roken tijdens de zwangerschap kun je een schrielkipje krijgen, maar ik herken de ergernis. In het zkhs liggen met 3 zwangeren op zaal die ieder er geen geheim van maakten vrolijk door te roken (en een ook te drinken..) terwijl je zelf alles doet en laat zoals wordt geadviseerd en dat jij dan de lul bent die pe/hellp krijgt en met 33+5 bevalt terwijl zij allemaal een prachtige termijn halen is niet goed voor je bloeddruk. Ik kwam eentje later nog tegen op de kinderafdeling. Wij waren bij Sticker die in de couveusezaal lag, zij in de kamer ernaast waar de gezonde babies gebadderd werden. Ik heb gedaan alsof ik haar niet herkende, ik kon het contact even niet aan hoor
Mensen van een bepaalde generatie weten dat idd vaak niet, omdat er toen nog niet zo veel bekend was over de gevaren. Lief dat hij zonder morren buiten rookte.quote:Op vrijdag 11 april 2014 21:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
LE wat fijn dat de verpleegkundigen zo met je meedachten.![]()
![]()
GM, zo woonden wij vanaf het moment dat L 3,5 maand was bij mijn schoonvader in omdat ons huis verkocht was en het nieuwe nog gebouwd werd. Op dag 1 dat we er woonden ging hij dus roken als L niet in de ruimte was. Dan vroeg hij: "slaapt ze." en als ik dan ja zei dan stak hij een sigaret op. En misschien heel asociaal en brutaal want we woonden bij hem in, maar ik heb hem aangegeven dat ik niet wilde dat er in huis gerookt werd, ook niet als L sliep of niet thuis was.Er was nieteens een discussie voor nodig, hij had het zich gewoon niet gerealiseerd, wist niet dat het ook kwaad kon als een kind niet bij het roken aanwezig is maar gewoon in een huis woont waar gerookt wordt. Toen heeft hij 1,5 jaar lang in de tuin gerookt, de schat.
En nu is hij helemaal gestopt.
mijn ma rookt nu al.vaak buiten als ik er ben, mn pa ben ik nog aan het kneden...maar dat komt wel goed. Ik wil gewoon geen rook bij mn kleintjequote:Op vrijdag 11 april 2014 21:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
LE wat fijn dat de verpleegkundigen zo met je meedachten.![]()
![]()
GM, zo woonden wij vanaf het moment dat L 3,5 maand was bij mijn schoonvader in omdat ons huis verkocht was en het nieuwe nog gebouwd werd. Op dag 1 dat we er woonden ging hij dus roken als L niet in de ruimte was. Dan vroeg hij: "slaapt ze." en als ik dan ja zei dan stak hij een sigaret op. En misschien heel asociaal en brutaal want we woonden bij hem in, maar ik heb hem aangegeven dat ik niet wilde dat er in huis gerookt werd, ook niet als L sliep of niet thuis was.Er was nieteens een discussie voor nodig, hij had het zich gewoon niet gerealiseerd, wist niet dat het ook kwaad kon als een kind niet bij het roken aanwezig is maar gewoon in een huis woont waar gerookt wordt. Toen heeft hij 1,5 jaar lang in de tuin gerookt, de schat.
En nu is hij helemaal gestopt.
Het kán. Maar kramp kan ook... Ellie had heel veel last van krampjes en vertoonde ook bijna alle signalen van reflux.quote:Op vrijdag 11 april 2014 20:37 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ik ben er een beetje bang voor ja.. Geen voeding zonder spugen, onrust, knorren, hikken, knuistje in mond proberen te stoppen en soortje naar d'r keel grijpen, herkauwen, maar daarbij slechts zelden paniek of ontroostbaar huilen (hoewel dat wel in frequentie toeneemt)![]()
Maar ze groeit goed en is niet vaak heel verdrietig en slaapt redelijk. Ik heb wel over 2 wk een extra check bij het cb.. Geloof dat de cb arts aan een maagvernauwing dacht NAV m'n verhaal want die heeft d'r buikje nagekeken. Maar dat was niks gelukkig.
Edit: weet je, ik weet ook gewoon niet zo goed waar de grens ligt tussen normaal babygedrag en abnormale gedragingen.. Baby's huilen nu eenmaal weleens, spugen en zijn wel eens onrustig. En dan weet ik t gewoon ook niet zo goed. Ja, she ticks all the boxes, maar is het dan gecompliceerde reflux of ongecompliceerde?
+1. Krampjes zijn ook zo naar, maar het werd na 7 of 8 weken echt stukken minder.quote:Op vrijdag 11 april 2014 21:21 schreef Cwen het volgende:
[..]
Het kán. Maar kramp kan ook... Ellie had heel veel last van krampjes en vertoonde ook bijna alle signalen van reflux.
Ruikt haar adem zurig? Dat was hier nl niet.
Daarbij, huilen per 24 u neemt toe vanaf 2 weken met een piek rond 6 weken. Het is dus niet gek als je meiske wat meer huilt nu.
Na 7 of 8 weken na aanvang ellende of geboorte?quote:Op vrijdag 11 april 2014 21:22 schreef GotC het volgende:
[..]
+1. Krampjes zijn ook zo naar, maar het werd na 7 of 8 weken echt stukken minder.
Na geboortequote:Op vrijdag 11 april 2014 21:32 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Na 7 of 8 weken na aanvang ellende of geboorte?![]()
Hier wel zurige adem, maar ja, wat wil je als je zoveel spuugtze is nu ook spugerig en was net echt heel erg aan het huilen (dat snoetje dan
) maar ik zit nu rechtop wiegend met baby in draagdoekhouding zonder doek en daar wordt ze wel wat rustiger van. Ik hoop ook zo dat t een fase is..
Mijn ene rokende schoonzus beweerde dat er ook onderzoeken waren waaruit bleek dat roken tijdens de zwangerschap helemaal niet slecht was. En de andere zei dat de baby meer last zou hebben van de stress die zij zou krijgen door te stoppen met roken, dan van het roken zelf.quote:Op vrijdag 11 april 2014 21:09 schreef Sylver_ het volgende:
Ik snap rokende zwangeren echt niet. Hoe groot moet je verslaving dan zijn dat je bewust de onderzoeken die uitwijzen hoe slecht het voor het (ongeboren) kind is besluit te negeren![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier was dat op 10/1/'14. Lang leve mijn schriftjequote:Op zaterdag 12 april 2014 06:52 schreef flowerbox het volgende:
Lot, nog gefeliciteerd met je dreumes! Moooie foto.![]()
Even een vraagje voor de mama's met grotere babies; wanneer haalden jullie de laatste voeding er af? Nu heb ik vaak om 22.30 u een slapende kindje aan de borst. En ook sochtends om 6 u is ze vaak nog niet wakker.
Hier is 'ie er nog steeds niet afquote:Op zaterdag 12 april 2014 06:52 schreef flowerbox het volgende:
Lot, nog gefeliciteerd met je dreumes! Moooie foto.![]()
Tally, h opelijk redelijke nacht gehad.![]()
Ikke, wat lijkt je M. al groot en wijs. Dat haar![]()
Even een vraagje voor de mama's met grotere babies; wanneer haalden jullie de laatste voeding er af? Nu heb ik vaak om 22.30 u een slapende kindje aan de borst. En ook sochtends om 6 u is ze vaak nog niet wakker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Ik ben te moe om van de bank te komenquote:Op zaterdag 12 april 2014 11:25 schreef Limone het volgende:
Die ziet er lekker uit! Lukt het je om er van af te blijven?
Ah, maar geen fruit dus? Ik lees hier en daar ook weer dat je juist met fruit (behalve citrusvruchten) moet beginnen. Banaan bijvoorbeeld, in grote stukken a la rapley of gepureerd. En gepureerd dan weer aanmaken met wat sinaasappelsap. Maar dan heb je toch juist weer citrusvruchten?quote:Op zaterdag 12 april 2014 12:14 schreef GotC het volgende:
Bloemkool, worteltjes en boontjes hier SkipsElke smaak 7 tot 10 keer voor we door gingen naar de volgende.
Rijstebloem werd afgeraden door m'n CB omdat het gebruikt wordt voor baby's die extra voeding nodig hebben ivm bv laag gewicht. Nvt bij T.
Dot wat goedquote:Op zaterdag 12 april 2014 17:34 schreef Dot. het volgende:
Ja, hij is de rust zelveMaar ik vind hem gewoon echt nog niet zo goed drinken, dus ik hoop dat ik snel wat hoor van de lk. Gelukkig heeft hij wel elke voeding iig het streepje blauw geplast en het blijft gewoon doorzichtig, dus hij krijgt wel iets binnen
Ik volg dit schemaquote:Op zaterdag 12 april 2014 12:11 schreef ProjSkippy het volgende:
Fijn Tally!
En fijn Mabawa!
--
Vraagje, M. is nu ruim vier maanden en we zouden wel eens kunnen beginnen met wat bijvoedingen. Ik wil geen discussie uitlokken of je beter kunt beginnen met bijvoeden bij 4 of 6 maanden en rapley ja of nee, maar waar begin je mee? Ik lees dingen over rijstebloem, maar ook weer hele andere adviezen. Waar zijn jullie mee begonnen?
Omdat het geen echte slaapjes zijn in mijn beleving? Hij valt soms tijdens het drinken in slaap, maar als ik dan beweeg, is hij weer wakker. Ik vind het meer doezelen dan slapen, maar dat 'telt' dus ook?quote:Op zaterdag 12 april 2014 17:56 schreef Moppert het volgende:
Waarom reken je dat soort slaapjes niet mee?
Ja, zonder prikkels vindt hij het saaiquote:Op zaterdag 12 april 2014 17:57 schreef klaprooss het volgende:
Burdie, zolang hij niet oververmoeid lijkt lijkt het me prima! Sommige baby's slapen gewoon minder dan een ander. Leg je hem wel eens in een kamer zonder prikkels? Misschien dat hij dan toch nog wat uurtjes mee pakt?
Ze zeggen dat een baby van 6 weken rond de 15 uur moet slapen en als je alle kleine slaapjes bij elkaar optelt slaapt S misschien al weer 12/13 uur. Dan valt het in mijn ogen nog mee met 2/3 uur minder dan gemiddeld. Maar goed zo zie ik het.
Zolang S vrolijk en niet vermoeid overkomt zou ik me geen 'zorgen' maken.
Na een voeding even spelen met hem en dan even in de box/kamer zonder prikkels?
Hij komt dan wel tot rust denk ik.. Ik zou ze wel meerekenen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 18:01 schreef Burdie het volgende:
[..]
Omdat het geen echte slaapjes zijn in mijn beleving? Hij valt soms tijdens het drinken in slaap, maar als ik dan beweeg, is hij weer wakker. Ik vind het meer doezelen dan slapen, maar dat 'telt' dus ook?
quote:Op zaterdag 12 april 2014 18:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, zonder prikkels vindt hij het saaimaf kind...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |