abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138768440
N.a.v. de discussie in het OUD feedback topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y

pi_138768619
Ja ik vond het echt even geen leuk grapje. Ik kan best wat hebben, maar ik kon hier even niet om lachen.

Die chirurgen doen dus ook de operatie op verschillende manieren. S heeft een openbuik operatie gehad. Die andere chirurg doet scopische operaties. "Ja dan heb je er van allebei één, kun je kijken welke soort beter is." Echt 8)7 Nouja, adem in adem uit, ik hoef toch lekker niet meer terug. *O*
pi_138768780
zo ik had m geklapt zeg... Wat fijn dat het goed gaat!!

ik lurk hier steeds meer mee, in de hoop een beetje ingelezen te zijn als ik in Augustus/september over kom... :@
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 11 april 2014 @ 17:08:30 #4
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138768893
Sorry! Ik moest even mn vriend helpen :@

Klusdagje hier, zodat t huis zondag netjes is voor t feest *O*
pi_138769018
Ik heb net ook de laatste dingen gehaald, want morgen heb ik geen tijd. Feest! *O*

Nikki wat een gevoelloze zakkenwasser :(
pi_138769214
Hier ook alles schoon voor het feestje zondag. Alleen morgen de taarten halen *O*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 11 april 2014 @ 17:21:12 #7
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_138769304
Nikki wat een hork zeg :X
pi_138769577
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 17:17 schreef Tally het volgende:
Hier ook alles schoon voor het feestje zondag. Alleen morgen de taarten halen *O*
Oh shit, ik moet nog opruimen natuurlijk :D
Dat wordt dan zondagmorgen..
pi_138769907
Ik heb zelfs de ramen en mijn gordijnen gewassen. Want mijn O+ Oma O+ komt *O*
pi_138770144
Wij hebben zondag ook feest, het 4 jaars feestje van L. O+

Tally, was je alleen de ramen als je oma komt? :D ;)
pi_138770519
Nikki wat een stomme grap! Knap dat je rustig bleef hoor!

En een feestjes weekend voor vele dus *O*! Leuk O+
♥ J & S
pi_138770614
Bluh Nikki, niet tof - tweelinggrappen zijn blijkbaar altijd geoorloofd.

Wat een boel verjaardagen :D
Home is where the O+ is...
pi_138770672
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 17:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij hebben zondag ook feest, het 4 jaars feestje van L. O+

Tally, was je alleen de ramen als je oma komt? :D ;)
Ja eigenlijk wel :@
pi_138771265
Nou ja zeg Nikki! Maar fijn dat hij het do goed doet!

En allemaal bijna jarigen! :o Leuk hoor! *O*
  vrijdag 11 april 2014 @ 19:04:02 #15
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_138772017
Typisch chirurgen-humor, Nikki -O- Fijn dat het goed gaat! *O*

En wat een hoop verjaardagen komen er aan! *O*

Edit: Oh, ik zie net dat L0t's baby een dreumes is geworden! Gefeliciteerd! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_138772598
Nikki, wat een mafkees! Gelukkig gaat alles goed met je jongens en hoef je niet terug!

Lot, gefeliciteerd!

Ik las nog wat goede nachten, en ook al wat vooruitgang bij Klap en Dot toch? *O*

Trouwens fijn te lezen dat er meer kindjes zijn die overdag nog niet zo goed slapen. N snurkt de hele nacht door, maar overdag wil ze niet in bed. Ik leg haar wel eens weg, soms valt ze een half uurtje in slaap maar vaker is 't brullen, dus er dan gauw weer uit en lekker knuffelen *; .

En even :{ ;( }:| :
Mijn schoonzus heeft de hele zwangerschap zware shag gerookt, al een klacht op zichzelf. Maar nu is haar zoontje al voor de vierde keer (hij is in december geboren) opgenomen in het ziekenhuis met ademhalingsproblemen en infecties. En elke keer moet er uitgebreid verslag worden gedaan op Facebook, wat er mis is, wat voor medicijnen hij krijgt, of hij wel of niet aan de 'zonde voeding' (sic) moest en hoe Vreselijk Zielig het wel niet is voor hem maar ook echt wel voor haar, als bezorgde moeder*. En het enige wat ik wil schrijven is: "Zie, dat krijg je van dat roken, domme doos!"
Maar tot nu toe heb ik me in kunnen houden.
* En ja, natuurlijk is zij bezorgd en natuurlijk is het zielig, ik gun het jochie een goede gezondheid!

En om af te sluiten met iets vrolijks: N. lacht tegenwoordig naar me als ik haar 's ochtends uit haar bedje haal O+ !
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_138772773
Ik heb l0t ook nog niet gefeliciteerd! Gefeliciteerd met J! *O*!!

Wat leuk RFR O+! Hier lacht J nog niet echt.. hij heeft ook vrijwel weinig om te lachen nu met al die pijn dus ik ben benieuwd wanneer we de echte echte lach mogen bewonderen :D.
Nou wat dom zeg van je schoonzus, kan me voorstellen dat je er dan even op haar rookgedrag wil aanspreken. Ze rookt nu zeker ook nog lekker door waar haar zoontje bij is :')?

Mijn mini slaapt! Al 2 uur O+ ik ben trots en heb het idee dat het langzaam aan wat beter gaat. (Hiervoor had hij nog een extreme pijn aanval maar 2 uur slaap! Dat is een record sinds ander halve week!)
♥ J & S
pi_138773103
Klap, die eerste lach komt nu vast snel! N. lachte al vanaf de tweede week, echt belachelijk snel :') .
En *O* voor het slapen! Dat gaat de goede kant op!

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 19:21 schreef klaprooss het volgende:
Nou wat dom zeg van je schoonzus, kan me voorstellen dat je er dan even op haar rookgedrag wil aanspreken. Ze rookt nu zeker ook nog lekker door waar haar zoontje bij is :')?
Uiteraard. En manlief ook.
It will set you free
pi_138773613
Super klaproos! Hier was weer alleen het middagdutje een succes en sindsdien is meneer wakker :O

Dat is ook sneu idd RFR! Hopelijk voelt het ventje zich snel beter.
pi_138774051
Nikki fijn dat je mannetje het goed doet. Maar wat stom dat je zo lang heb moeten reizen om vervolgens 3 minuten binnen te zijn en dan ook nog zn opmerking }:|

L0t gefeliciteerd met je dreumes *O*

Wat een hoop verjaardagen! Lijkt me heel speciaal de eerste verjaardag van je kindje O+

rfr een lach, daar smelt je toch elke keer weer van O+
En wat stom van je schoonzus. Roken in je zwangerschap :N Hopelijk is je neefje wel snel beter, arm kind.
Ik stoor me altijd aan moeders/vaders die hun kind al rokend naar school brengen. Kan je dan niet even 10 minuten wachten tot je kind op school zit?

Rooss :o wauw wat goed zeg!

Mijn muppie was straks heerlijk aan het schaterlachen toen ik hem steeds kusjes gaf O+

[ Bericht 12% gewijzigd door ikke_84 op 12-04-2014 18:55:33 ]
  vrijdag 11 april 2014 @ 20:03:57 #21
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_138774680
RFR, raar toch dat ze zelf niet de link leggen. Arm ventje ;(
Wat lief dat N 's ochtends naar je lacht! Dat maakt vast gelijk je ochtend helemaal goed O+

Wat goed van je mini, klap!

Ikke wat een leuk jochie heb je! Met van die heerlijke bolle wangetjes O+

Ik las dat er hier baby's (of inmiddels al dreumessen) waren die de armpjes in de lucht gooien bij 'hierperdepiep, hoera!'. Ik vond dat zo leuk dat ik ook maar alvast begonnen ben met het aanleren zodat ze het misschien kan voor haar eerste verjaardag. En het gaat al best goed! Ze doet nog niet alle keren haar armpjes in de lucht gooien (en ook nog regelmatig zonder dat ik 'hierperdepiep' zeg), maar het begin is er!
En ze schatert er zo lief bij als ze spontaan haar armen in de lucht gooit en ik zeg dan toch 'hoera!' O+
  vrijdag 11 april 2014 @ 20:07:12 #22
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138774793
Nikki :N wat een sociale vaardigheden weer! Typisch artsen..

Rfr :X leggen dat soort mensen dan zelf die links niet? Ik geloof niet dat ik me in zou kunnen houden. Zelf word ik al kriegel als we op een terras zitten en aan de tafel naast ons wordt er 1 opgestoken }:|
Oh en lachjes O+

Ik zag een mooie foto van i O+ En de uk van ikke O+ En tandjes bij lb O+ En een filmpje van T., die ondanks de zichtbare onrust ook O+ Is!

Klap wat heerlijk! The only way is up O+

Lot, gefeliciteerd!

Tally aan de poets voor oma :D haha! Goed voor je ramen, zulk bezoek! Ik zeem echt nooooit O-)

Wegleggen van babies? Gebeurt hier ook weinig. Wel vaker! Maar box is ook niet meer instant krijsen en soms kan ik haar daar zelfs slapend in leggen voor n half uurtje. Maar hee, zon warm mopje bij je is toch veel fijner? O+ Ze ligt nu ook op me te slapen. Aan de ene kant heerlijk, aan de andere kant weet ik dat we de nacht te danken hadden aan een intensieve avond met wakker kind van 1730 tot 030. (Ik wil niet aan de reflux, maar er zitten dagen tussen ;( ... Zo sneu! Gelukkig is het niet voortdurend zo, want dan wordt het een retourtje ha. )
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138774812
Sylver, ik oefen dit al vier maanden en vandaag deed hij voor het eerst zijn armen omhoog (bij Olf }:| ik kan het zeker niet goed voordoen :( ) !

En ikke, wát een schatje!!! O+
  vrijdag 11 april 2014 @ 20:12:47 #24
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_138774966
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 20:07 schreef Suikertante het volgende:
Sylver, ik oefen dit al vier maanden en vandaag deed hij voor het eerst zijn armen omhoog (bij Olf }:| ik kan het zeker niet goed voordoen :( ) !

En ikke, wát een schatje!!! O+
Haha, awwwh! Je hebt vast de basis gelegd en Olf deed het toevallig net op het moment dat hij wilde laten zien dat hij het kan ;)
Maar hij is nog ruuuuiiim op tijd voor zijn verjaardag!
  vrijdag 11 april 2014 @ 20:15:30 #25
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_138775041
Denk je aan reflux, Kim?
Het kunnen wellicht ook krampjes zijn? Die schijnen vooral 's avonds de kop op te steken ..
pi_138775560
RFR je schoonzus. :X En dan hebben ze al een kindje met luchtwegproblemen en roken ook nog vrolijk verder. :N
Een vriendin van mijn zusje doet hetzelfde. Is nu hoogzwanger van haar eerste kindje en heeft als excuus: "mijn nichtje rookte ook en haar zoontje mankeert ook niets." Nee, maar het kind werd wel geboren met een gewicht onder de 2500 gram. En nu na een jaar is het nog steeds zo'n schrielkipje. En excuus nummer 2 een klein kindje zou je er vast makkelijk uitkrijgen. 8)7 Saillant detail... mijn zusje vertelde gisteren dat het kindje in stuit ligt, dus het wordt waarschijnlijk een keizersnede. En stiekem, heel stiekem gun ik haar dat. :@ Ik kan gewoon zo slecht tegen dat soort mensen. En dan zegt haar man ook nog regelmatig tegen haar: "zullen we even een peukie doen?" Hoe stom kun je zijn. En ik kan het ook niet opbrengen om interesse te tonen in de zwangerschap van zo'n persoon. Bij elk kwaaltje wat ze heeft is het enige wat ik kan denken: "eigen schuld, dikke bult" :@

Klap wat fijn dat je kleintje gewoon al 2 uur slaapt. Ik hoop dat deze stijgende lijn doorzet.

Ikke wat een schatje! O+
  vrijdag 11 april 2014 @ 20:37:12 #27
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138775797
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 20:15 schreef Sylver_ het volgende:
Denk je aan reflux, Kim?
Het kunnen wellicht ook krampjes zijn? Die schijnen vooral 's avonds de kop op te steken ..
Ik ben er een beetje bang voor ja.. Geen voeding zonder spugen, onrust, knorren, hikken, knuistje in mond proberen te stoppen en soortje naar d'r keel grijpen, herkauwen, maar daarbij slechts zelden paniek of ontroostbaar huilen (hoewel dat wel in frequentie toeneemt) ;(

Maar ze groeit goed en is niet vaak heel verdrietig en slaapt redelijk. Ik heb wel over 2 wk een extra check bij het cb.. Geloof dat de cb arts aan een maagvernauwing dacht NAV m'n verhaal want die heeft d'r buikje nagekeken. Maar dat was niks gelukkig.

Edit: weet je, ik weet ook gewoon niet zo goed waar de grens ligt tussen normaal babygedrag en abnormale gedragingen.. Baby's huilen nu eenmaal weleens, spugen en zijn wel eens onrustig. En dan weet ik t gewoon ook niet zo goed. Ja, she ticks all the boxes, maar is het dan gecompliceerde reflux of ongecompliceerde?

[ Bericht 6% gewijzigd door Kimpossible op 11-04-2014 21:00:59 ]
pi_138776013
Ook zonder te roken tijdens de zwangerschap kun je een schrielkipje krijgen, maar ik herken de ergernis. In het zkhs liggen met 3 zwangeren op zaal die ieder er geen geheim van maakten vrolijk door te roken (en een ook te drinken..) terwijl je zelf alles doet en laat zoals wordt geadviseerd en dat jij dan de lul bent die pe/hellp krijgt en met 33+5 bevalt terwijl zij allemaal een prachtige termijn halen is niet goed voor je bloeddruk. Ik kwam eentje later nog tegen op de kinderafdeling. Wij waren bij Sticker die in de couveusezaal lag, zij in de kamer ernaast waar de gezonde babies gebadderd werden. Ik heb gedaan alsof ik haar niet herkende, ik kon het contact even niet aan hoor :@
  vrijdag 11 april 2014 @ 20:51:56 #29
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138776347
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 20:43 schreef L-E het volgende:
Ook zonder te roken tijdens de zwangerschap kun je een schrielkipje krijgen, maar ik herken de ergernis. In het zkhs liggen met 3 zwangeren op zaal die ieder er geen geheim van maakten vrolijk door te roken (en een ook te drinken..) terwijl je zelf alles doet en laat zoals wordt geadviseerd en dat jij dan de lul bent die pe/hellp krijgt en met 33+5 bevalt terwijl zij allemaal een prachtige termijn halen is niet goed voor je bloeddruk. Ik kwam eentje later nog tegen op de kinderafdeling. Wij waren bij Sticker die in de couveusezaal lag, zij in de kamer ernaast waar de gezonde babies gebadderd werden. Ik heb gedaan alsof ik haar niet herkende, ik kon het contact even niet aan hoor :@
Dit dus.

Ik lag ook tussen 3 rokers. En dan ook nog "ja, ik baar alleen maar kleintjes". Ik vond het ook om te janken.
pi_138776746
LE, ik vind het inderdaad ook weer heel anders als vrouwen die volgens "de regels" geleefd hebben een dysmatuur kindje krijgen. Zij kunnen er niets aan doen en voor die ouders vind ik het echt oprecht heel sneu, zeker als het kindje opgenomen moet worden of andere problemen heeft. Maar met de rokers kan ik in zulke gevallen echt geen medelijden hebben. :@

En jeetje dat je toen gewoon met 3 rokers op de kamer lag. :{ Ik kan me heel goed voorstellen dat je die vrouw genegeerd hebt.

Edit: jeetje Kyara jij ook al tussen de rokers.

Ik had altijd het idee dat slechts een enkeling doorrookte, maar blijkbaar zijn het er toch best veel. :@
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:01:22 #31
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138776782
Drinken ook meer dan je denkt helaas :(
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138776902
Ziekenhuispersoneel vond zulke vrouwen ook lastig, merkte ik. Deden ook echt hun best mij te beschermen en zeiden dan knipogend en net iets te hard: 'Je MOET nu rust hebben, dus ik doe het gordijn om je bed dicht' zodat ik me niet 24/7 zat te ergeren. Echt, dat ziekenhuis O+
pi_138777046
Ik snap dat ook echt niet! zelf ben ik gestopt met roken toen wij echt serieus gingen proberen, en drinken deed ik al niet,maar als ik dan zwangere vrouwen met bolle buik zie lopen roken dan voel ik alleen de neiging om die peuk af te pakken...

Mijn ouders roken allebei, en ook tijdens.de zwangerschap,.en ik heb wel astma... Nu ook al duidelijk gemaakt dat ik niet wil dat ze roken ij de buurt van die kleine.
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:09:32 #34
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_138777093
Oei Kim, dat klinkt wel een beetje als reflux. Paniek en ontroostbaar huilen hoeft niet he. Nora was ook niet ontroostbaar (moest haar wel de hele dag wiegen), maar langzaamaan werd het steeds erger.
Wel goed dat je het in de gaten houdt en het in je achterhoofd houdt. Wie weet verbetert het nog :Y

Ik snap rokende zwangeren echt niet. Hoe groot moet je verslaving dan zijn dat je bewust de onderzoeken die uitwijzen hoe slecht het voor het (ongeboren) kind is besluit te negeren :{
Ik kreeg bijna een hartaanval toen ik las dat salami eten tijdens de zwangerschap niet goed zou zijn, ik had net een boterham met salami achter de kiezen toen.
pi_138777201
Ik had zo te doen met die kindjes op de kinderafdeling van het ziekenhuis. Ik kan er echt niet bij dat je als moeder met een actie als roken zoiets kunt veroorzaken terwijl het niet nodig is :N
pi_138777348
LE wat fijn dat de verpleegkundigen zo met je meedachten. O+ O+

GM, zo woonden wij vanaf het moment dat L 3,5 maand was bij mijn schoonvader in omdat ons huis verkocht was en het nieuwe nog gebouwd werd. Op dag 1 dat we er woonden ging hij dus roken als L niet in de ruimte was. Dan vroeg hij: "slaapt ze." en als ik dan ja zei dan stak hij een sigaret op. En misschien heel asociaal en brutaal want we woonden bij hem in, maar ik heb hem aangegeven dat ik niet wilde dat er in huis gerookt werd, ook niet als L sliep of niet thuis was. :@ Er was nieteens een discussie voor nodig, hij had het zich gewoon niet gerealiseerd, wist niet dat het ook kwaad kon als een kind niet bij het roken aanwezig is maar gewoon in een huis woont waar gerookt wordt. Toen heeft hij 1,5 jaar lang in de tuin gerookt, de schat. O+ En nu is hij helemaal gestopt.
pi_138777397
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:17 schreef _NIKKI_ het volgende:

GM, zo woonden wij vanaf het moment dat L 3,5 maand was bij mijn schoonvader in omdat ons huis verkocht was en het nieuwe nog gebouwd werd. Op dag 1 dat we er woonden ging hij dus roken als L niet in de ruimte was. Dan vroeg hij: "slaapt ze." en als ik dan ja zei dan stak hij een sigaret op. En misschien heel asociaal en brutaal want we woonden bij hem in, maar ik heb hem aangegeven dat ik niet wilde dat er in huis gerookt werd, ook niet als L sliep of niet thuis was. :@ Er was nieteens een discussie voor nodig, hij had het zich gewoon niet gerealiseerd, wist niet dat het ook kwaad kon als een kind niet bij het roken aanwezig is maar gewoon in een huis woont waar gerookt wordt. Toen heeft hij 1,5 jaar lang in de tuin gerookt, de schat. O+ En nu is hij helemaal gestopt.
Mensen van een bepaalde generatie weten dat idd vaak niet, omdat er toen nog niet zo veel bekend was over de gevaren. Lief dat hij zonder morren buiten rookte. :)
pi_138777509
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:17 schreef _NIKKI_ het volgende:

mijn ma rookt nu al.vaak buiten als ik er ben, mn pa ben ik nog aan het kneden...maar dat komt wel goed. Ik wil gewoon geen rook bij mn kleintje :)
S. 2014
J. 2016
pi_138777543
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 20:37 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ik ben er een beetje bang voor ja.. Geen voeding zonder spugen, onrust, knorren, hikken, knuistje in mond proberen te stoppen en soortje naar d'r keel grijpen, herkauwen, maar daarbij slechts zelden paniek of ontroostbaar huilen (hoewel dat wel in frequentie toeneemt) ;(

Maar ze groeit goed en is niet vaak heel verdrietig en slaapt redelijk. Ik heb wel over 2 wk een extra check bij het cb.. Geloof dat de cb arts aan een maagvernauwing dacht NAV m'n verhaal want die heeft d'r buikje nagekeken. Maar dat was niks gelukkig.

Edit: weet je, ik weet ook gewoon niet zo goed waar de grens ligt tussen normaal babygedrag en abnormale gedragingen.. Baby's huilen nu eenmaal weleens, spugen en zijn wel eens onrustig. En dan weet ik t gewoon ook niet zo goed. Ja, she ticks all the boxes, maar is het dan gecompliceerde reflux of ongecompliceerde?
Het kán. Maar kramp kan ook... Ellie had heel veel last van krampjes en vertoonde ook bijna alle signalen van reflux.

Ruikt haar adem zurig? Dat was hier nl niet.

Daarbij, huilen per 24 u neemt toe vanaf 2 weken met een piek rond 6 weken. Het is dus niet gek als je meiske wat meer huilt nu.
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:22:27 #40
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138777576
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:21 schreef Cwen het volgende:

[..]

Het kán. Maar kramp kan ook... Ellie had heel veel last van krampjes en vertoonde ook bijna alle signalen van reflux.

Ruikt haar adem zurig? Dat was hier nl niet.

Daarbij, huilen per 24 u neemt toe vanaf 2 weken met een piek rond 6 weken. Het is dus niet gek als je meiske wat meer huilt nu.
+1. Krampjes zijn ook zo naar, maar het werd na 7 of 8 weken echt stukken minder.
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:27:32 #41
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_138777787
Oh dames, ik ben zó moe en wil zo graag meelezen enzo, maar het lukt gewoon niet :'(.

Hoop wel dat het snel beter gaat met de ukkies van dot en klaproos.

En ik ben zo jaloers op die knuffelige baby's... Noor is echt niet knuffelig :'(. Als je haar oppakt, duwt ze zich met haar armen van je af. Ze vlijt zich nooit tegen je aan eigenlijk. Dat is echt een zeldzaamheid. Ook als ze ergens mee bezig is en je geeft haar een aai ofzo, dan reageert ze eigenlijk nooit. Gaat door met waar ze mee bezig is. Misschien dat het dragen daarom ook niet zo werkt hier. Ze vindt het niet fijn, zo dicht tegen iemand aan. Ergens vind ik het toch raar... Maar ze kijkt wel naar ons, lacht ook wel.. Reageert als we haar kamer binnenkomen als ze wakker is na een slaapje... Ik hoop telkens dat het nog komt, maar ze gaat richting de 11 maand..
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_138777918
Xcuz, bij onze kleuter is het knuffelige pas gekomen vanaf ongeveer 2,5 jaar. Daarvoor helemaal niets, altijd weg willen, er geen geduld voor hebben. Maar nu hebben we een ontzettende knuffelkleuter, dus er is nog hoop. ;)

Dit is zo'n beetje wat ik 20 keer per dag zie:
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:32:02 #43
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_138778018
Ik zie nu pas je edit, Kim. Het is idd ook lastig, vooral ook omdat niet alle symptomen voor hoeven te komen (hier begon haar adem pas met een week of 12 af en toe zurig te ruiken bijv) en niet alle signalen die een baby kan vertonen hoeven perse reflux te zijn.
Maar je gaf aan dat het niet elke dag is?

Wat hier het overduidelijkst was was het overstrekken. Ik had echt heel vaak een plankje in mijn armen.
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:32:52 #44
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138778067
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:22 schreef GotC het volgende:

[..]

+1. Krampjes zijn ook zo naar, maar het werd na 7 of 8 weken echt stukken minder.
Na 7 of 8 weken na aanvang ellende of geboorte? :P

Hier wel zurige adem, maar ja, wat wil je als je zoveel spuugt :') ze is nu ook spugerig en was net echt heel erg aan het huilen (dat snoetje dan :'( ) maar ik zit nu rechtop wiegend met baby in draagdoekhouding zonder doek en daar wordt ze wel wat rustiger van. Ik hoop ook zo dat t een fase is..
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:35:29 #45
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138778185
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:32 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Na 7 of 8 weken na aanvang ellende of geboorte? :P

Hier wel zurige adem, maar ja, wat wil je als je zoveel spuugt :') ze is nu ook spugerig en was net echt heel erg aan het huilen (dat snoetje dan :'( ) maar ik zit nu rechtop wiegend met baby in draagdoekhouding zonder doek en daar wordt ze wel wat rustiger van. Ik hoop ook zo dat t een fase is..
Na geboorte :)

Wat klinkt het naar ;( Arme meid.. ik hoop ook dat het snel beter wordt!

XM :* Bijlezen hoeft niet, je hebt al genoeg met de emdr en je nieuwe baan! :* En wb knuffelig..lastig. Ik hoop dat het net zoals L., wat later komt.
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:39:12 #46
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_138778365
Nikki, ik hoop het! Ik mis het wel..

GotC, emdr staat ff op pauze, ivm het nieuwe werk. Dat is echt teveel om te combineren.

Ik vermoed hier ook wel eens reflux. Vaak mondjes terug, ook nog lang na de voeding, hikken, overstrekken. Maar ja, ze groeit goed, huilt nauwelijks, slaapt ok. Dus ja, dan doen ze er toch niks op uit. En staat ook niet in verhouding met hoe het bij sommigen van jullie gaat.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_138778796
XM, geeft niks joh! Eerst maar lekker wennen :Y.

En hier ook nog soms mondje terug, de hik, overstrekken en oprispingen. Maar die maagklepjes zijn ook nog niet zo goed.
pi_138778895
Volgens mij had Fee vandaag ook weer last van dr reflux. De hele dag huilerig. Heeft 1 slaapje gedaan. Om 13:00 uur was ze wakker en ik heb dr pas net in slaap. Ik ben helemaal op van het poetsen. De huilbaby. Hyperpeuter. En Papa die eerst ging werken en daarna een voetbalwedstrijd heeft en nog niet thuis is. Ik ben echt kapot ;(

Hopelijk kan ik morgenmiddag even in bad want anders ga ik morgenavond echt niet naar zijn personeelsfeest. Ik zie dr niet uit. :r Kutdag.
pi_138779384
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:09 schreef Sylver_ het volgende:

Ik snap rokende zwangeren echt niet. Hoe groot moet je verslaving dan zijn dat je bewust de onderzoeken die uitwijzen hoe slecht het voor het (ongeboren) kind is besluit te negeren :{
Mijn ene rokende schoonzus beweerde dat er ook onderzoeken waren waaruit bleek dat roken tijdens de zwangerschap helemaal niet slecht was. En de andere zei dat de baby meer last zou hebben van de stress die zij zou krijgen door te stoppen met roken, dan van het roken zelf.
En beiden zeiden inderdaad ook dat hun eerste kinderen helemaal niets aan het roken hadden overgehouden.
Niets, behalve dat die allebei astma hebben en vaak ziek zijn :{.

Maar opvallend hoe veel rokende zwangeren er toch nog zijn! Ik rookte soms (op feestjes etc.) maar heb geen sigaret meer aangeraakt toen ik wist dat ik zwanger was.
It will set you free
pi_138779422
Tally :*. Zulke dagen zijn ook ruk :(. Morgen lekker badderen!
pi_138779479
Tally wat een rotdag. :*

En RFR dat is ook zo'n dooddoener: "ja als ik niet rook heb ik stress en dat is niet goed voor de baby." o|O
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:07:48 #52
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_138779649
Oh gets, dat klinkt als een zware dag Tally. Kan je nu wel even zitten? (Of lekker onder de wol kruipen?)

Ohja RFR, dat van de stress heb ik ook eens gehoord, dat de arts had gezegd (volgens haar) dat ze beter kon doorroken, omdat de stress nog veel slechter zou zijn.
pi_138779677
Zonder bijlezen, iedereen bedankt voor de felicitaties! Leuk dat jullie er aan gedacht hebben ook al post ik hier niet meer zo vaak O+

J. heeft een geweldige eerste verjaardag gehad vol slingers, taart, cadeautjes en heeeel veel aandacht van alle opa's, oma's, tante's en oom, precies zoals een eerste verjaardag moet zijn O+

Wat heeft ze ons onbeschrijfelijk gelukkig gemaakt het afgelopen jaar, ons lieve kleine meisje. Het is ongelofelijk dat er al een heel jaar voorbij is, maar we hebben nu toch echt een dreumes! :'( O+ :'(

Ik heb echt heel veel gehad aan alles wat ik hier het afgelopen jaar gelezen heb en leuke mama's en kindjes leren kennen, dus yay voor het babytopic! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_138779691
En ze is weer wakker ;(
pi_138779972
Balen Tally :*

Lot wat een lief snoetje heeft je meisje. En dat klinkt als een heel fijne eerste verjaardag. O+
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:23:18 #56
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_138780337
Awwwh Lot, wat zit ze lekker te smikkelen O+

Tally -O- Het is altijd extra moeilijk als je al zo moe bent. Hopelijk komt papa zo thuis en heb je even wat rust :*
pi_138780680
tally wat een rot dag :* hopelijk is je man snel thuis dan kunnen jullie elkaar afwisselen.

xm dat mee lezen komt wel weer. hoe vind je je nieuwe baan tot nu toe? je vond het de eerste dagen best pittig toch?

L0t wat is ze lekker aan het smikkelen! mooi meisje heb je daar O+

M had ook last van veel hikken, kokhalzen en slikken en dan gaan krijsen, zuur ruiken enz. jbm en het hoofdeinde van het bed goed ophogen helpt hier goed. Ik ben 1x gestopt met de jbm maar toen kwamen de klachten weer terug dus snel weer begonnen.

Nikki wat een lieve schoonpapa heb je toch. En die foto O+ wat super schattig om ze zo samen te zien.

[ Bericht 12% gewijzigd door ikke_84 op 11-04-2014 23:10:04 ]
pi_138789039
Gefeliciteerd Lot! Wat een leuke meid heb je!

Hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen Tally :*
pi_138789217
Lot, nog gefeliciteerd met je dreumes! Moooie foto. O+

Tally, h opelijk redelijke nacht gehad. :*

Ikke, wat lijkt je M. al groot en wijs. Dat haar O+

Even een vraagje voor de mama's met grotere babies; wanneer haalden jullie de laatste voeding er af? Nu heb ik vaak om 22.30 u een slapende kindje aan de borst. En ook sochtends om 6 u is ze vaak nog niet wakker.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_138789247
Flower, ik heb eerlijkgezegd geen idee meer hoe ik dat bij L deed. Kun je niet gewoon wat experimenteren? Dus gewoon eens laten slapen om 22:30 en afwachten wanneer ze weer komt? Als kleintjes voeding nodig hebben komen ze vanzelf wel toch?

Ik heb een soort van interactie met S. Als ik hem vast heb en doe alsof ik hem ga opeten en hem dan een kus op zijn neusje of wangetje geef dan krijgt hij pretoogjes en een pretmondje. O+ Het ziet er zó schattig uit. Ik ben helemaal verliefd.
  zaterdag 12 april 2014 @ 07:44:04 #61
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_138789317
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 06:52 schreef flowerbox het volgende:

Even een vraagje voor de mama's met grotere babies; wanneer haalden jullie de laatste voeding er af? Nu heb ik vaak om 22.30 u een slapende kindje aan de borst. En ook sochtends om 6 u is ze vaak nog niet wakker.
Hier was dat op 10/1/'14. Lang leve mijn schriftje :'). Toen was ze dus ruim 7 maand.
pi_138789358
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 06:52 schreef flowerbox het volgende:

Tally, h opelijk redelijke nacht gehad. :*

Ikke, wat lijkt je M. al groot en wijs. Dat haar O+

Hier is 'ie er nog steeds niet af :D (maar 22.00 uur is ook pas bedtijd). Ik zou het idd eens proberen. Kan zijn dat ze dan midden in de nacht komt, dat wel :Y.
pi_138789382
We hebben nooit bewust voedingen eraf gehaald.. Bij 4 maanden ging ze naar eigen kamertje omdat ik het idee had dat ik haar slaapdronken bij elke geluidje dat ze maakte aanlegde. Ze is toen een paar nachten om 23u gekomen, dat werd als snel 01u, toen 3u totdat we een keer om 6u wakker werden van gebrabbel uit de babyfoon. :D M. Is wel een baby die duidelijk laat merken dat ze wakker is en honger heeft.
  zaterdag 12 april 2014 @ 08:03:31 #64
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_138789391
Rond de 3 maanden zijn we dat gaan proberen volgens mij.
pi_138789402
flobo wij hebben de laatste voeding altijd op verzoek gedaan. soms kwam hij om 2 uur, soms rond 5 uur en ineens sliep hij door. gewoon uitproberen, wat nikki zegt als ze honger heeft komt ze wel.

nikki wat klinkt dat lief O+

tally hoe was je nacht?
  zaterdag 12 april 2014 @ 08:13:51 #66
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_138789442
Hier ook op verzoek en ze verzoekt nog steeds een flesje ergens tussen 21.30u en 23.30u :)

Als ze nog slaapt als je haar aanlegt zou ik idd gewoon eens kijken wat er gebeurt als je haar laat slapen.
pi_138789449
Ik heb vannacht om de 3 uur gevoed :o En de eerste ruk was zelfs 4 uur :@ Hij was nog steeds wel onrustig en we hebben samen lekker gewiegd, maar hij viel wel telkens even in slaap tussen de voedingen door. En ik ben lekker in bed gebleven ipv naar beneden te gaan dus ik dutte ook telkens weg O+ Ik voel me zowaar enigszins uitgerust! Hij mag dus vandaag overdag wat meer drinken anders zitten we wel heel erg onderaan het aantal voedingen en ik vond z'n plasluiers ook niet mega vol vannacht, dus hij mag lekker vaak vandaag :9
pi_138789501
We zijn gister samen rond 23:30 in slaap gevallen en ze heeft tot 7:30 geslapen (zolang heb ik niet kunnen slapen). Hoelaat mn man thuis was weet ik niet. Maar ben blij dat ze de hele nacht geslapen heeft.
pi_138789559
Fijn Tally! Ben je ook wel een beetje bijgekomen?
  zaterdag 12 april 2014 @ 08:33:01 #70
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138789584
Flobo, hier ook nog nooit bewust een voeding eraf gehaald. Natuurlijk verloop, zelfs met fv :P Hij drinkt nog steeds 5x 180/6, elke 3 uur.

Dot wat lekker zeg! O+!

[ Bericht 11% gewijzigd door GotC op 12-04-2014 08:55:37 ]
pi_138789686
Fijn Tally. Jij wel wakker geweest dus?

Bij jullie gaat het ook de goede kant op dot, mooi zo!

Hier is de sprong genomen :) gisteren bij de gastouder was hij al rustiger dus ik had goed hoop. En ja hoor! Ik heb m om 20.15 in de wieg gelegd, toen sliep hij een uurtje. Hij werd wel ontroostbaar wakker en op bed wilde hij niet eten dus toch maar mee naar woonkamer. Nou om 21.45 weer weggelegd en er zelf een uurtje later bij gekropen. Alleen liet ik iets vallen dus schrok hij. Toen even kort bijkomen aan de borst. De rest was 1.30 - 3.30 - 8.00
Heerlijk! Het maakt niet zo veel uit hoe vaak hij komt, maar het feit dat hij gewoon slaapt als ik hem weglegt scheelt al zoveel. Blije mama dus hier!
pi_138789718
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben zo geen nachtmens ( wie wel duh) dus geef liever om 22.30 dan halverwege nacht. Gewoon experimenteren maar! :9

Hier op 10 januari het afvallen van het navelstompje, xcuzme. Lang leve schriftjes :D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_138791231
Tally hoe is het nu?
Mabawa klinkt goed.

Hier is de muis gevangen. Ik had een pak havermout in mijn hand waar een muis uitkroop. Dus ik gil en zet het pak neer. Vriend gebeld die boodschappen aan het doen was. Die heeft hem opgestofzuigd en in de kliko gegooid.
pi_138791346
Haha f_r wat een avontuur op de vroege morgen. Maar als je er één ziet dan zijn het er zes hè.

Ik ben als de dood voor muizen. Jammer genoeg weerhoudt dat ze niet om binnen te komen. :+
pi_138791613
De kindjes zijn al bij Opa en Oma. Het huis is al schoon. De taarten zijn gehaald. Dus ik kan nu lang uit op de bank. Echt even nodig om bij te komen. Vanmiddag nog wel even langs de kindjes voor we weg gaan want ik ben hun kleding voor morgen vergeten :')

Sneak preview van de taart O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_138791884
Die ziet er lekker uit! Lukt het je om er van af te blijven? ;)
pi_138792119
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 11:25 schreef Limone het volgende:
Die ziet er lekker uit! Lukt het je om er van af te blijven? ;)
Ik ben te moe om van de bank te komen :P
  zaterdag 12 april 2014 @ 12:11:52 #78
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_138792773
Fijn Tally!

En fijn Mabawa!

--

Vraagje, M. is nu ruim vier maanden en we zouden wel eens kunnen beginnen met wat bijvoedingen. Ik wil geen discussie uitlokken of je beter kunt beginnen met bijvoeden bij 4 of 6 maanden en rapley ja of nee, maar waar begin je mee? Ik lees dingen over rijstebloem, maar ook weer hele andere adviezen. Waar zijn jullie mee begonnen?
  zaterdag 12 april 2014 @ 12:14:55 #79
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138792825
Bloemkool, worteltjes en boontjes hier Skips :) Elke smaak 7 tot 10 keer voor we door gingen naar de volgende.
Rijstebloem werd afgeraden door m'n CB omdat het gebruikt wordt voor baby's die extra voeding nodig hebben ivm bv laag gewicht. Nvt bij T. :P
  zaterdag 12 april 2014 @ 12:38:17 #80
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_138793255
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:14 schreef GotC het volgende:
Bloemkool, worteltjes en boontjes hier Skips :) Elke smaak 7 tot 10 keer voor we door gingen naar de volgende.
Rijstebloem werd afgeraden door m'n CB omdat het gebruikt wordt voor baby's die extra voeding nodig hebben ivm bv laag gewicht. Nvt bij T. :P
Ah, maar geen fruit dus? Ik lees hier en daar ook weer dat je juist met fruit (behalve citrusvruchten) moet beginnen. Banaan bijvoorbeeld, in grote stukken a la rapley of gepureerd. En gepureerd dan weer aanmaken met wat sinaasappelsap. Maar dan heb je toch juist weer citrusvruchten? :')

Rijstebloem las ik weer ergens om mee te beginnen de eerste paar dagen omdat dat dan weer beter is voor de darmpjes, in plaats van direct fruit en/of groente. Eenduidigheid, ik houd er van.
pi_138793328
Skip, wij zijn begonnen met bloemkool, worteltjes en courgette. Dat zijn allemaal relatief "zachte" groenten, de smaak is redelijk neutraal zegmaar. Of ja hoe moet je dat uitleggen, niet "pittig" zoals bijvoorbeeld prei.

Heb je toevallig het boek "opperdepop" van de AH? Daar staan leuke dingen in en ook hoe je het kunt bewaren enzo. Als je 'm niet hebt wil ik wel ff kijken voor wat leuke receptjes voor die leeftijd. :)

Edit: oh, de opperdepop gaat ervanuit dat je bij 6 maanden begint met bijvoeden.Maar hier even een korte samenvatting. :)

Groenten (en fruit) die worden aangeraden om mee te starten zijn: wortel, pompoen, bloemkool, sperziebonen, witlof, doperwtjes, appel, perzik, peer en banaan. En als je voor pureren kiest, dan kun je de puree evt. wat verdunnen met BV of FV of water. :) En ingevroren is zo'n hapje 2 maanden houdbaar.
Wortel schijnt ideaal te zijn om mee te beginnen omdat worteltjes een beetje zoet zijn. Bloemkool is door de zachte smaak en structuur ook populair.

En langzaamaan kun je dan uitbreiden met: courgette, broccoli, mandarijn, kiwi, sinaasappel, mango en aardbeien.

En liefst alles apart proberen in verband met eventuele allergische reacties. Als er dan iets gebeurt, dan weet je gelijk waar het door komt.

[ Bericht 9% gewijzigd door _NIKKI_ op 12-04-2014 13:10:49 ]
  zaterdag 12 april 2014 @ 13:45:15 #82
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_138794545
Wij zijn begonnen met gekookte en gepureerde peer met 4,5 maand, maar ze was er toch nog niet aan toe. Werkte alles weer naar buiten. Opnieuw begonnen toen ze ongeveer 5,5 maand was en toen ging het wel goed :)

Begonnen met gekookte peer (om wat zachter te maken), daarna wortel, pompoen, banaan, courgette. Alles een paar dagen achter elkaar voordat we met iets nieuws begonnen.

Maar je kan idd ook beginnen met wat pap maken van rijstebloem om daarmee te oefenen om van een lepeltje te happen.

Hoewel ze (nu nog) alles lust vindt ze erwtjes, bloemkool en vooral avocado duidelijk het lekkerst nu. Bij fruit is banaan en mango favoriet :)
  zaterdag 12 april 2014 @ 13:45:43 #83
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_138794557
Wortel was hier niet favo en boontjes ook niet. Zoete aardappel ging wel vrij goed.
Banaan en appel ook niet zo. Potje fruit is de favo hier. Peer vond ze erg lekker en vandaag mango/appel ging er ook goed in.

We geven het 4/5 keer achter elkaar.
pi_138794577
Hier ook begonnen met wortel, komkommer, courgette... Bloemkool wAs ook een hit en zoete aardappel is ook een goeie.
Qua fruit gaf ik al snel peer en mango en appel - want Rapley. Dat bepaalde de keuze wel een beetje.

Smaken eerst x keer aanbieden of jbpm ben ik nooit aan begonnen en haar darmen trokken het. We zijn vrij makkelijk en Ellie eigenlijk ook. Gepureerd, half gepureerd of Rapley - het maakt niet zoveel uit voor haar.
pi_138794788
Wij begonnen met vijf maanden met rijstebloem omdat meneer opeens wakker begon te worden s nachts. Met zes maanden toen begonnen met hapjes. Geen idee meer wat eerst. Vlgs mij banaan. Hij at toen ook veel mango en peer. Fruit deden we a la rapley. Avondeten niet. Dat was te vermoeiend voor m. Voor avondeten kookten we veel uit opperdepop. Boek ligt hier compleet uit elkaar. :)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_138798101
Het is als moeder nooit goed hè :') Ik heb meneer nu al een paar voedingen zo ongeveer wakker moeten maken omdat ik vind dat hij moest drinken en dat vind ik eng want hij heeft nog nooit zo lang geslapen :') We gaan dinsdag weer wegen dus tot die tijd moet ik gewoon vertrouwen hebben in ons :Y

Maar ons eerste uitstapje is een feit! We zijn boeken in gaan leveren bij de bieb *O*
pi_138798415
Minder onrust dus Dot? Wat heerlijk *O*
En ja, dat ís ook wennen :D. Wat een fijn uitje!
pi_138798962
Ja, hij is de rust zelve :@ Maar ik vind hem gewoon echt nog niet zo goed drinken, dus ik hoop dat ik snel wat hoor van de lk. Gelukkig heeft hij wel elke voeding iig het streepje blauw geplast en het blijft gewoon doorzichtig, dus hij krijgt wel iets binnen :)
pi_138798999
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 17:34 schreef Dot. het volgende:
Ja, hij is de rust zelve :@ Maar ik vind hem gewoon echt nog niet zo goed drinken, dus ik hoop dat ik snel wat hoor van de lk. Gelukkig heeft hij wel elke voeding iig het streepje blauw geplast en het blijft gewoon doorzichtig, dus hij krijgt wel iets binnen :)
Dot wat goed *O*! Zolang hij een goede plasluier behoud lekker laten slapen hoor! Zodra hij weer wat op krachten is gekomen door het slapen zal hij vast ook nog actiever drinken. Dat merk ik hier ook!
♥ J & S
pi_138799183
Z'n luiers zijn wel natter en zwaarder geweest, maar we zitten nu op 9 voedingen per dag en al die luiers bij elkaar leken me wel 6-8 zwaardere luiers toch? Hij drinkt ze wel goed leeg volgens mij want ik krijg echt niks meer nagekolfd.
  zaterdag 12 april 2014 @ 17:44:40 #91
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138799205
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:11 schreef ProjSkippy het volgende:
Fijn Tally!

En fijn Mabawa!

--

Vraagje, M. is nu ruim vier maanden en we zouden wel eens kunnen beginnen met wat bijvoedingen. Ik wil geen discussie uitlokken of je beter kunt beginnen met bijvoeden bij 4 of 6 maanden en rapley ja of nee, maar waar begin je mee? Ik lees dingen over rijstebloem, maar ook weer hele andere adviezen. Waar zijn jullie mee begonnen?
Ik volg dit schema :D
http://www.borstvoeding.com/files/introductieschemaV7.pdf en als je met 4 maanen wil gaan beginnen dan dus gewoon met de 6 maanden dingen beginnen.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 12 april 2014 @ 17:50:39 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138799331
Vraagje... Ik vind dat kuiken wel erg weinig slaapt op een dag. Totaal slaapt hij ongeveer 11 uur per dag, dat is inclusief de nacht. Niet meegerekend zijn de hazenslaapjes tussendoor; in de maxi cosi, aan de borst, tijdens een wandeling in reiswieg of draagdoek, of als hij al spelend in slaap valt in de box.
Moet ik hier wat mee, en zo ja: wat? Ik wil niet dat hij overprikkeld raakt, maar zeker ook niet dat hij zich 'verveelt'.
KuikenGuppy
  zaterdag 12 april 2014 @ 17:56:25 #93
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138799469
Waarom reken je dat soort slaapjes niet mee?
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138799481
Burdie, zolang hij niet oververmoeid lijkt lijkt het me prima! Sommige baby's slapen gewoon minder dan een ander. Leg je hem wel eens in een kamer zonder prikkels? Misschien dat hij dan toch nog wat uurtjes mee pakt?

Ze zeggen dat een baby van 6 weken rond de 15 uur moet slapen en als je alle kleine slaapjes bij elkaar optelt slaapt S misschien al weer 12/13 uur. Dan valt het in mijn ogen nog mee met 2/3 uur minder dan gemiddeld. Maar goed zo zie ik het :+.
Zolang S vrolijk en niet vermoeid overkomt zou ik me geen 'zorgen' maken.
Na een voeding even spelen met hem en dan even in de box/kamer zonder prikkels?
♥ J & S
  zaterdag 12 april 2014 @ 18:01:21 #95
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138799577
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 17:56 schreef Moppert het volgende:
Waarom reken je dat soort slaapjes niet mee?
Omdat het geen echte slaapjes zijn in mijn beleving? Hij valt soms tijdens het drinken in slaap, maar als ik dan beweeg, is hij weer wakker. Ik vind het meer doezelen dan slapen, maar dat 'telt' dus ook?
KuikenGuppy
  zaterdag 12 april 2014 @ 18:02:36 #96
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138799613
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 17:57 schreef klaprooss het volgende:
Burdie, zolang hij niet oververmoeid lijkt lijkt het me prima! Sommige baby's slapen gewoon minder dan een ander. Leg je hem wel eens in een kamer zonder prikkels? Misschien dat hij dan toch nog wat uurtjes mee pakt?

Ze zeggen dat een baby van 6 weken rond de 15 uur moet slapen en als je alle kleine slaapjes bij elkaar optelt slaapt S misschien al weer 12/13 uur. Dan valt het in mijn ogen nog mee met 2/3 uur minder dan gemiddeld. Maar goed zo zie ik het :+.
Zolang S vrolijk en niet vermoeid overkomt zou ik me geen 'zorgen' maken.
Na een voeding even spelen met hem en dan even in de box/kamer zonder prikkels?
Ja, zonder prikkels vindt hij het saai :') maf kind... ;)
KuikenGuppy
pi_138799620
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 18:01 schreef Burdie het volgende:

[..]

Omdat het geen echte slaapjes zijn in mijn beleving? Hij valt soms tijdens het drinken in slaap, maar als ik dan beweeg, is hij weer wakker. Ik vind het meer doezelen dan slapen, maar dat 'telt' dus ook?
Hij komt dan wel tot rust denk ik.. Ik zou ze wel meerekenen.
♥ J & S
pi_138799687
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 18:02 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja, zonder prikkels vindt hij het saai :') maf kind... ;)
:') haha en gewoon een muziekje aan met iets wat hij eventueel kan vastpakken, gewoon een spuugdoekje?
Constant spelen met hem lijkt me idd geen goed plan.. Kan hij wel alleen zijn zeg maar? Gewoon even wegleggen zonder dat hij onrustig is? Ook dan pakt hij dan vast wel even zijn rust momentjes. Hier leg ik J soms even in de box met een zacht muziekje aan en heel soms valt hij dan in slaap en anders kijkt hij lekker rond of is hij aan het plafond staren :').

Maargoed mijn baby is geen graadmeter want hij sliep gewoon haast helemaal niet :')
Gelukkig gaat het nu zoooo veel beter! Dag 2 en hij slaapt! Zelfs bij kraambezoek in de armen! We krijgen langzaam aan dat baby'tje van de eerste 2 weken weer terug O+
♥ J & S
pi_138800341
Wat fijn klaproos! De medicatie werkt dus goed?

Hoe strikt is die 8-12 voedingen eigenlijk? Ventje was namelijk maandag alweer 4200 gram en mijn nichtje was ook zo'n forse baby en die mochten ze gewoon 5 uur laten slapen en ze groeide gewoon goed. Onze kraam zei dat we hem max 4 uur mochten laten slapen, maar dat lijkt nu pas te lukken, maar dan hebben we natuurlijk geen 8 voedingen te pakken.

Ik mis mijn kraam :D :')
  zaterdag 12 april 2014 @ 18:45:23 #100
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138800646
Hier gaven we ongeveer 6 tot 8 voedingen per dag tijdens bv periode. Overdag max 3 uur ertussen gelaten, 's nachts zodra hij op geboortegewicht was max 5 uur :) Dit tot hij..2 of 3 weken was?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')