Dit eigenlijk. Er is niet eens een supermarkt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik snap wel dat je die dagen bij haar als leeg en doelloos ervaart. Als je naar talentenjachten moet kijken
Maar wat ik niet snap; waarom is er bij haar niks te doen? Woont ze in the middle of nowhere? Jullie kunnen daar toch ook samen sporten, de bus pakken, in de tuin lekker in de zon zitten etc.
quote:
Het lijkt er niet op dat ze met tegenzin mee gaat hardlopen, terrasje pakken enzovoort.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mja, ze kan niet van jou verwachten dat je constant daar voor de buis hangt. Daar zijn jullie gewoon te jong voor...
Maar is het niet zo dat ze jouw zin doet als ze bij jou is en dat ze dan van jou verwacht dat jij haar zin doet als je bij haar bent? In dat geval zullen jullie compromissen moeten sluiten. Lukt dat niet, dan verschillen jullie gewoon teveel van elkaar denk ik.
En vind jij het ook echt nodig dat ze afvalt? Wat is haar lengte+gewicht? Mja, sporten is sowieso goed. Ook voor je geest.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:11 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Het lijkt er niet op dat ze met tegenzin mee gaat hardlopen, terrasje pakken enzovoort.
Ze wil zelf graag afvallen en ik probeer (nadruk op probeer) haar daarbij te helpen. Hardlopen is dus vooral in haar belang. Toch gek dat ze het in haar eigen woonplaats dan nooit wil doen.
Maakt toch niet uit of TS dat wil, en wat haar lengte/gewicht is?quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:13 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
En vind jij het ook echt nodig dat ze afvalt? Wat is haar lengte+gewicht? Mja, sporten is sowieso goed. Ook voor je geest.
Voor haar is de situatie inderdaad normaal. Ik snap bijvoorbeeld totaal niet dat ze op achttien jarige leeftijd niet zelf mag bepalen hoe ze haar weekend indeelt. Ik was daar destijds (ben nu twintig) heel vrij in. Levert soms wat onbegrip op, deze verschillen. Als ik erover begin krijgt ze het gevoel alsof ik wil dat ze kiest voor mij of haar familie, wat niet aan de orde is.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:08 schreef Chocovloek het volgende:
Tja, wel wat heftiger dan bij jou natuurlijk, maar ik snap precies wat je bedoelt. Het vervelende is dat je vriendin niet beter weet, voor haar is de situatie dus normaal. Je kan het proberen uit te leggen, maar waar het voor haar op neer zal komen is dat jij je eigenlijk 'te goed' voelt om daar telkens alleen maar TV te gaan kijken. Want dat is immers ook zo. Super vervelend, maar je kan er weinig aan doen.
Wil je vriendin niet liever op kamers binnenkort, als haar thuis situatie zo kut is? En zit je zelf op kamers?
Nee, maakt ook niet uit of TS dat wilt. Ben gewoon benieuwdquote:Op vrijdag 11 april 2014 10:15 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit of TS dat wil, en wat haar lengte/gewicht is?Zij wil afvallen, dat is toch voldoende om te weten.
1.82 vs 92 kilo. Zo ongeveerquote:Op vrijdag 11 april 2014 10:13 schreef GwaiLow het volgende:
En vind jij het ook echt nodig dat ze afvalt? Wat is haar lengte+gewicht? Mja, sporten is sowieso goed. Ook voor je geest.
Dat is het dilemma dusquote:Op vrijdag 11 april 2014 10:15 schreef CherryOnTop het volgende:
Raar dat ze bij jou wel wil hardlopen en thuis nietDan zouden jullie in ieder geval iets te doen hebben daar. Ik zou er overigens ook geen zin in hebben om bij zo'n familie in huis te zitten moet ik eerlijk zeggen, kan me goed voorstellen dat je liever gewoon thuis blijft en leuke dingen doet dan. Maar ja zo zie je je vriendin natuurlijk niet meer
Hmm de beste optie zou zijn dit proberen uit te leggen aan haar. Maar meer in de zin van dat jij gewoon een actiever persoon bent, dat je bang bent voor sleur en dat je graag leuke dingen wil doen met haar nu je nog jong bent en dat gewoon allemaal kan. Trakteer haar een keer op een weekendje/nachtje weg en geef dat als voorbeeld?quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:16 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Voor haar is de situatie inderdaad normaal. Ik snap bijvoorbeeld totaal niet dat ze op achttien jarige leeftijd niet zelf mag bepalen hoe ze haar weekend indeelt. Ik was daar destijds (ben nu twintig) heel vrij in. Levert soms wat onbegrip op, deze verschillen. Als ik erover begin krijgt ze het gevoel alsof ik wil dat ze kiest voor mij of haar familie, wat niet aan de orde is.
Ik zelf zit niet op kamers. Start in september met een nieuwe studie en heb nog geen idee wat ik precies allemaal ga doenMijn vriendin zal niet op kamers gaan waarschijnlijk.
Goed idee. Ik denk dat zij dit ook een goed idee vind.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:18 schreef CherryOnTop het volgende:
Kun je het niet zo doen: zij 1 avond per week naar jou, jij 1 avond per week naar haar, en 1 avond per week ergens anders afspreken om wat te drinken 's avonds/wandeling te maken/bioscoopje pakken/whatever. Dan zit je nog maar hoogstens 1 avond per week bij haar thuis.
Een hoop gezeik bij haar thuis, iets dat ze altijd wil voorkomen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat is het ergste wat er kan gebeuren als ze naar jou gaat. Huisarrest?
Het gaat al van 4 dagen elkaar zien naar 3 dagen dan, dus dan heeft ie niet echt reden om te zeuren.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:21 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Goed idee. Ik denk dat zij dit ook een goed idee vind.
Ben echter wel bang dat haar vader zal gaan zeuren dat ze dan te weinig thuis is, zoals nu ook al het geval was. Toen we iets kregen dacht ik dat het na een tijd wel minder zou worden, mooi niet dus.
Klopt. En ik wil juist voorkomen dat ze het gevoel krijgt dat ze moet kiezen tussen mij en haar vader. Ik wil allesbehalve zo'n situatie.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:20 schreef Chocovloek het volgende:
Hmm de beste optie zou zijn dit proberen uit te leggen aan haar. Maar meer in de zin van dat jij gewoon een actiever persoon bent, dat je bang bent voor sleur en dat je graag leuke dingen wil doen met haar nu je nog jong bent en dat gewoon allemaal kan. Trakteer haar een keer op een weekendje/nachtje weg en geef dat als voorbeeld?
Daarnaast tja, dat ligt aan de opvoeding daar kan zij zelf erg weinig aan doen dus is het ook vervelend naar haar toe als jij daar over klaagt. Ik denk dat zij het zelf ook frustrerend vind, maar blijkbaar niet frustrerend genoeg om er iets aan te doen. Jij kunt haar ook niet dwingen zich af te zetten tegen haar ouders, dat zal ze zelf moeten doen. Waarschijnlijk voelt ze wel hoe jij er over denkt en krijgt ze daarom het idee dat je haar 'dwingt' te kiezen.
nou ja, daar valt iets voor te zeggen natuurlijk...quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:22 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Een hoop gezeik bij haar thuis, iets dat ze altijd wil voorkomen.
Ze is op dat gebied erg gevoelig.
Hopen dat hij dat snapt, en niet weer hypocriet gaat doen zoals vakerquote:Op vrijdag 11 april 2014 10:22 schreef CherryOnTop het volgende:
Het gaat al van 4 dagen elkaar zien naar 3 dagen dan, dus dan heeft ie niet echt reden om te zeuren.
Sterker nog: zeg 'm dat je het snapt dat hij haar iets meer thuis wil zien en dat jullie daarom hebben besloten nog maar 3 dagen af te spreken ipv 4, heb je gelijk pa in de pocket
Tja dat zal wel even schipperen blijven, maar op een gegeven moment ken je je vriendin zo goed dat je je daar niet druk meer over hoeft te maken lijkt me.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:26 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Klopt. En ik wil juist voorkomen dat ze het gevoel krijgt dat ze moet kiezen tussen mij en haar vader. Ik wil allesbehalve zo'n situatie.
Soms lijken we zo erg op elkaar; mening over bepaalde zaken/interesses/gevoelens
Maar ook weer totaal niet; achtergrond/ambitie/hoe we met bepaalde dingen opgaan.
Juist hierdoor weet ik soms niet welke manier van handelen/reageren het beste is. Soms wordt ze boos om iets heel kleins, en de andere keer blijft ze kalm op momenten waarop ik verwacht dat ze boos wordt.
Je 'analyse' klopt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:28 schreef Chocovloek het volgende:
Tja dat zal wel even schipperen blijven, maar op een gegeven moment ken je je vriendin zo goed dat je je daar niet druk meer over hoeft te maken lijkt me.
Verschillen jullie ook in opleidingsniveau? Want ik krijg een beetje het idee dat de verhoudingen een beetje ongelijk zijn (ik lees over een leuke, intelligente, sportieve jongen met een vriendin die niet zo sportief, actief en ambitieus is met een familie die vrijwel allemaal laag opgeleid zijn dus vandaar dat ik het me afvraag).
Naja dat is natuurlijk helemaal prima. Ik weet niet hoe jij je daar bij voelt, ik heb zelf 3,5 jaar een relatie gehad met een MBO-er (doe nu zelf uni maar toen nog HBO) en het was op een gegeven moment niet 'genoeg' voor mij, intellectueel gezien. Ook had ik gigantisch veel problemen met mijn schoonfamilie, nog wel meer dan jij vermoed ik, dus dan loopt het natuurlijk al niet lekker meer.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:32 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Je 'analyse' klopt.
Ik denk er eigenlijk nooit echt over na, maar wat je zegt is in bepaalde mate wel de waarheid.
Ben sportief, doe hbo en probeer er het beste van te maken.
Mijn vriendin doet mbo niv 2, is niet meer sportief (ze deed vroeger wel aan sport) en haar familie is inderdaad niet bijster intelligent, met alle respect voor mijn schoonfamilie natuurlijk. Maar een belastingaangifte invullen of verzekering aanvragen vinden ze al moeilijk.
In het begin vormde het totaal geen probleem. Ik heb altijd gezegd dat ik niet naar opleidingsniveau kijk. Ik heb zelf ook mbo niveau 4 gedaan, maar dit kwam omdat ik als tiener/puber er met de pet naar gooide. Mijn vriendin heeft daadwerkelijk moeite met het niveau.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:34 schreef Chocovloek het volgende:
Naja dat is natuurlijk helemaal prima. Ik weet niet hoe jij je daar bij voelt, ik heb zelf 3,5 jaar een relatie gehad met een MBO-er (doe nu zelf uni maar toen nog HBO) en het was op een gegeven moment niet 'genoeg' voor mij, intellectueel gezien. Ook had ik gigantisch veel problemen met mijn schoonfamilie, nog wel meer dan jij vermoed ik, dus dan loopt het natuurlijk al niet lekker meer.
Gelukkig komt de zomervakantie eraan, meer tijd voor andere activiteiten behalve televisie kijken. Ze wil graag met mij gaan zwemmen, fietsen, naar het strand enzovoort, dat scheelt weer!quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:34 schreef Chocovloek het volgende:
Als ik jou was, zou ik je verwachtingen proberen bij te stellen en ondertussen proberen je vriendin wat meer te porren voor leuke activiteiten. Maar het kan zijn dat dit niet werkt op de lange termijn en dan moet je bij jezelf nagaan of je voor acceptatie gaat of voor meer uitdaging.
Maar goed het is en blijft vervelend, want een op een zijn jullie als persoon wel goed voor elkaar natuurlijk.
Blij dat te lezen! Ziet er goed uit dan. Het is vervelend dat je vriendin het niveau verschil lastig vindt om mee om te gaan, maar als ze ziet dat het jou gewoon oprecht niets kan schelen trekt dat hopelijk ook wel weer bij.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:40 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
In het begin vormde het totaal geen probleem. Ik heb altijd gezegd dat ik niet naar opleidingsniveau kijk. Ik heb zelf ook mbo niveau 4 gedaan, maar dit kwam omdat ik als tiener/puber er met de pet naar gooide. Mijn vriendin heeft daadwerkelijk moeite met het niveau.
Het is ook allemaal een beetje tegenstrijdig. Bepaalde meisjes van het hbo vind ik qua interesses beter bij mij passen, maar op andere gebieden weer totaal niet. Mijn vriendin is erg lief, knap en zorgzaam, eigenschappen waardoor ik verliefd op haar werd
[..]
Gelukkig komt de zomervakantie eraan, meer tijd voor andere activiteiten behalve televisie kijken. Ze wil graag met mij gaan zwemmen, fietsen, naar het strand enzovoort, dat scheelt weer!
Volgens mij bedoelt ie dat ze het niveau van haar opleiding moeilijk vindt, niet het niveauverschil tussen haar en TS...quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:43 schreef Chocovloek het volgende:
[..]
Het is vervelend dat je vriendin het niveau verschil lastig vindt om mee om te gaan
Ik denk dat veel andere eigenschappen van mijn vriendin het intelligentieverschil enigszins compenseren. Ze geeft me echt het gevoel dat ze er voor mij is, en dat ik zo alles aankan.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:43 schreef Chocovloek het volgende:
Blij dat te lezen! Ziet er goed uit dan. Het is vervelend dat je vriendin het niveau verschil lastig vindt om mee om te gaan, maar als ze ziet dat het jou gewoon oprecht niets kan schelen trekt dat hopelijk ook wel weer bij.
Ik vind het knap van je! Voor mij valt gewoon een gehele bevolkingsgroep af, omdat ik door mijn ervaringen voor mezelf nooit weer zoiets wil mee door maken haha.
Ah oke. Naja alsnog heeft dat betrekking op haar niveau waar ze moeite mee heeft. Lijkt me lastig om mee om te gaan inderdaad.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:46 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt ie dat ze het niveau van haar opleiding moeilijk vindt, niet het niveauverschil tussen haar en TS...
Begrijpelijk! Sowieso heeft dat inderdaad weinig met intelligentie e.d. te maken.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:47 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Ik denk dat veel andere eigenschappen van mijn vriendin het intelligentieverschil enigszins compenseren. Ze geeft me echt het gevoel dat ze er voor mij is, en dat ik zo alles aankan.![]()
Mijn ex was een stuk intelligenter, maar gaf mij dit gevoel niet. Als dat gevoel er niet is, werkt het automatisch niet.
Dat bedoelde ik inderdaad. Alhoewel ze soms wel vindt dat ik lastige woorden gebruik.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:46 schreef CherryOnTop het volgende:
Volgens mij bedoelt ie dat ze het niveau van haar opleiding moeilijk vindt, niet het niveauverschil tussen haar en TS...
Moet trouwens nog wel even vermelden dat mijn vriendin soms bang is dat ik haar zal verlaten voor een knapper, intelligenter en leuker meisjequote:Op vrijdag 11 april 2014 10:48 schreef Chocovloek het volgende:
Begrijpelijk! Sowieso heeft dat inderdaad weinig met intelligentie e.d. te maken.
Dat is altijd zo denk ik haha. Lijkt me ook wel een angst die enigszins terecht is, je geeft al aan dat ze zelf over haar niveau inzit dus die onzekerheid zit er al in. Dan is de redenatie die ze maakt niet zo moeilijk te volgen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:50 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Moet trouwens nog wel even vermelden dat mijn vriendin soms bang is dat ik haar zal verlaten voor een knapper, intelligenter en leuker meisjeGewoon onzekerheid i guess. Krijg ik er toch niet uit.
Dit is nogal een topictwist van het feit dat jij je niet vermaakt bij je vriendin thuis. Naar verkapte zelf-egostrelerij. Dat jij je niet vermaakt bij je vriendin thuis wijst mij ook op een lage dosis EQ. Jij kunt jezelf schijnbaar niet geestelijk prikkelen, en gaat dan blijkbaar maar passief je zitten vervelen. Kan je niet voorstellen om wat te gaan doen ofzo? Een gezelschapsspel of weet ik veel wat...quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:49 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik inderdaad. Alhoewel ze soms wel vindt dat ik lastige woorden gebruik.
Ik heb ooit een stuk van haar huiswerk getypt, waarna ze de 'moeilijke' woorden eruit haalde, omdat ze bang was dat de leraar het anders door zou hebben.
Het liefst heb ik wel dat ze uiteindelijk niveau 3, of het liefst 4 haalt. De kans op een baan wordt dan aanzienlijk vergroot en het gaat dan ook puur om haar geluk.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:51 schreef Chocovloek het volgende:
Dat is altijd zo denk ik haha. Lijkt me ook wel een angst die enigszins terecht is, je geeft al aan dat ze zelf over haar niveau inzit dus die onzekerheid zit er al in. Dan is de redenatie die ze maakt niet zo moeilijk te volgen.
Ik had ook eens zulks schoonouders, die hingen alleen maar voor tv met snacks erbijquote:Op vrijdag 11 april 2014 10:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Kan je niet voorstellen om wat te gaan doen ofzo? Een gezelschapsspel of weet ik veel wat...
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:55 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik had ook eens zulks schoonouders, die hingen alleen maar voor tv met snacks erbijZelfs een spel doen hadden ze nooit zin in. Ik kwam er dan ook bijna nooit
Dat moet geen probleem zijn als je jezelf er 'thuisvoelt' dan kan je toch ook gewoon je eigen ding doen, en relaxed enzo?quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:55 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik had ook eens zulks schoonouders, die hingen alleen maar voor tv met snacks erbijZelfs een spel doen hadden ze nooit zin in. Ik kwam er dan ook bijna nooit
Buiten dat ik me daar dus helemaal niet thuis voelde: je gaat toch niet naar je vriend/vriendin/schoonouders, om dan vervolgens in je eentje wat anders te gaan zitten doen? Ik had nog wel het fatsoen om dan maar een paar uurtjes bij ze te gaan zitten en niet te laten merken dat ik er geen zak aan vond.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat moet geen probleem zijn als je jezelf er 'thuisvoelt' dan kan je toch ook gewoon je eigen ding doen, en relaxed enzo?
In je eentje wat anders doen is natuurlijk bullshit. Maar je gaat jezelf toch niet stierlijk zitten vervelen om maar 'beleefd' te doen. Wie in godsnaam verwacht dat nou van je ?quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:58 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Buiten dat ik me daar dus helemaal niet thuis voelde: je gaat toch niet naar je vriend/vriendin/schoonouders, om dan vervolgens in je eentje wat anders te gaan zitten doen? Ik had nog wel het fatsoen om dan maar een paar uurtjes bij ze te gaan zitten en niet te laten merken dat ik er geen zak aan vond.
Je gaat toch niet tegen mensen waar je op bezoek bent zeggen "hey ik verveel me altijd stierlijk bij jullie dus ik kom niet meer/ga lekker wat anders doen". Zolang je vriend(in) een goede band heeft en wil hebben met zijn/haar ouders heb je je dan maar even aan te passen vind ik. En waar hebben we het over, een paar uurtjes, nou ja jammer dan die overleef je wel ondanks dat het niet leuk is.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In je eentje wat anders doen is natuurlijk bullshit. Maar je gaat jezelf toch niet stierlijk zitten vervelen om maar 'beleefd' te doen. Wie in godsnaam verwacht dat nou van je ?
Nee dat zeg je natuurlijk niet, kalfje. Aanpassen moet altijd, maar je structureel vervelen als je 'daar' bent gaat natuurlijk de perken te buiten. En op termijn gaat dat gewoon je relatie opbreken, vooral als er geen uitzicht is op verandering.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:07 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Je gaat toch niet tegen mensen waar je op bezoek bent zeggen "hey ik verveel me altijd stierlijk bij jullie dus ik kom niet meer/ga lekker wat anders doen". Zolang je vriend(in) een goede band heeft en wil hebben met zijn/haar ouders heb je je dan maar even aan te passen vind ik. En waar hebben we het over, een paar uurtjes, nou ja jammer dan die overleef je wel ondanks dat het niet leuk is.
Logisch. Vriendjes komen en gaan op die leeftijd en je familie is voor altijd. Breken met je ouders over een vriendje is dan ook zo'n beetje het stomste dat een jonge meid kan doen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:22 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Een hoop gezeik bij haar thuis, iets dat ze altijd wil voorkomen.
Ze is op dat gebied erg gevoelig.
Nou ja ligt eraan. Misschien heb je wel kutouders en is dat vriendje net hetgene dat je over de streep trekt om het huis uit te gaan en een eigen leven te beginnen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Logisch. Vriendjes komen en gaan op die leeftijd en je familie is voor altijd. Breken met je ouders over een vriendje is dan ook zo'n beetje het stomste dat een jonge meid kan doen.
Daarom wil ik haar absoluut niet het gevoel geven dat ze moet kiezen, want ik gun haar een leven met een goede partner EN met een goede band met haar ouders.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:44 schreef Ouder1 het volgende:
Logisch. Vriendjes komen en gaan op die leeftijd en je familie is voor altijd. Breken met je ouders over een vriendje is dan ook zo'n beetje het stomste dat een jonge meid kan doen.
Volledig eensquote:Op vrijdag 11 april 2014 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
Botst met de andere meningen hier , maar ik vind je zeer onvolwassen. Je haalt er steeds meer dingen bij die je aan haar ergeren. Je hele schoonfamilie is dom en hun leven stelt niks voor ( daar komt het wel op neer in ieder geval ), je ex was beter, etc. Ooit naar jezelf gekeken?
Als ik het zo hoor ben jij diegene die geen compromissen wilt sluiten en die geen begrip toont. Als je echt van iemand houd dan heb je dingen voor haar over...compromissen..zonder je er aan te ergeren. Je hebt er niet eens met haar over gepraat tot nu toe. What the hell? Praten is essentieel in een relatie. Als jullie dat niet eens kunnen...dan ontstaan dit soort dingen veel makkelijker.
Zij heeft al het recht zich te vermaken op haar manier. Zelfde geld voor haar familie. Hun nemen jou toch ook niet kwalijk dat je het liefst elk weekend gaat zuipen? Lekker respectvol om zo over hun te praten achter hun rug. Je probeert haar actief te veranderen en te controleren. Dat werkt niet en zou onnodig moeten zijn in een relatie. Je houd van diegene ondanks de wat mindere kantjes. En daar ga je vervolgens ook niet om klagen. Zij probeert jou toch ook niet te veranderen? Zij beledigt jouw familie toch ook niet?
Op dit punt kun je het beter uitmaken want jullie lijken niet bij elkaar te passen. Helemaal niet als je niet eens praat met elkaar. Voor sommigen is het nou eenmaal moeilijker om los te komen van de thuisomgeving...dat hoor je te respecteren als je echt van haar houd. Zonder zeuren.
Want was is nu het probleem? Als ze bij jou is doet ze misschien wel alsof om jou te plezieren, maar andersom? Nop, dat is teveel gevraagd. Jij praat liever op fok over je betere ex, je domme schoonfamilie en je domme vriendin die maar niet wilt veranderen. Seriously? Zij verdiend zoveel beter.
Nee, alles behalve. Geen idee waarom je dit zegt. Het enige dat ik zei was dat mijn ex intelligenter was. Verder was ze arrogant, betweterig en gaf ze maar weinig om me. Beter lezen volgende keer.quote:
Dit is soms moeilijk inderdaad, maar dit ligt vooral aan haar. Als ik over een serieus probleem wil praten, begint ze vlug over iets anders omdat ze er niet over wil praten. Als ik erover doorga wordt ze boos, maar toch zijn het belangrijke gesprekken die soms nodig zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
Praten is essentieel in een relatie. Als jullie dat niet eens kunnen...dan ontstaan dit soort dingen veel makkelijker.
quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
Want was is nu het probleem? Als ze bij jou is doet ze misschien wel alsof om jou te plezieren, maar andersom? Nop, dat is teveel gevraagd. Jij praat liever op fok over je betere ex, je domme schoonfamilie en je domme vriendin die maar niet wilt veranderen. Seriously? Zij verdiend zoveel beter.
O My God. Moet ze nu ook nog dankbaar zijn dat jij zo goed bent om überhaupt nog een relatie met haar te willen? Alsjeblieft maak het uit.. ze kan zó veel beter krijgen dan iemand die zich op alle vlakken beter voelt dan haar.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:50 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
Menig andere jongen had het uitgemaakt vanwege haar slechte vermogen om te communiceren. Zoals hierboven gezegd valt er moeilijk te praten met haar. Een reden voor veel jongens om het uit te maken, want geloof me, het kan erg frustrerend zijn soms. Het is altijd maar 'aanvoelen' en 'raden' wat haar gevoelens zijn, en daarop inspelen om de rust te behouden.
Uh, ja ?quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
O My God. Moet ze nu ook nog dankbaar zijn dat jij zo goed bent om überhaupt nog een relatie met haar te willen? Alsjeblieft maak het uit.. ze kan zó veel beter krijgen dan iemand die zich op alle vlakken beter voelt dan haar.
Dat is wat ze zelf zegt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat wil je nu zeggen met dat laatste stuk. Dat ze blij moet zijn dat jij nog bij haar bent?
Nee, dat is wat jij zegt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:56 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Dat is wat ze zelf zegt.
Misschien omdat jij haar laat merken dat dat zo is?quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:56 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Dat is wat ze zelf zegt.
Ja, van wat zij zegt.quote:
Nee dat accepteer jij niet gewoon want jij hebt de behoefte daar op te wijzen. Dat is wat je hier doet. Je start er zelfs een topic over.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:56 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Uh, ja ?
Haar ex maakte het uit met haar omdat ze niet wilde veranderen en niet goed kon communiceren. Dus alsjeblieft, vergelijk mij niet met een figuur als hem. Ik laat mijn vriendin gewoon in haar waarde. Het enige probleem is dit gedoe met haar familie. We verschillen op meerdere vlakken en dit accepteer ik gewoon.
Als we het over moeilijke onderwerpen hebben zoals ruzie thuis, gevoelens enzovoort sluit ze zich volledig af. Dit resulteert in: 'Ok' en 'Geen zin om over te praten'. Haar ex knapte er uiteindelijk op af en andere mensen ergeren hier zich ook vaak aan. Ze vertelt regelmatig dat ze blij is dat ik hier nooit echt over klaag.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:57 schreef CherryOnTop het volgende:
Misschien omdat jij haar laat merken dat dat zo is?
Hij zegt toch niet dat hij haar daar specifiek op wijst? Hij zegt het hier, dat wil niet zeggen dat hij dat ook zo tegen haar zegt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee dat accepteer jij niet gewoon want jij hebt de behoefte daar op te wijzen. Dat is wat je hier doet. Je start er zelfs een topic over.
Ja, soms zelfs in extreme vormen (althans, dat hoor ik ooit)quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mja, zoiets is maar dubbel vind ik. Gesloten zijn is een karaktertrek, maar aan de andere kant denk ik dat als iemand zich echt op zijn gemak voelt dan komt zo iemand altijd wel soort van los.
Laat je weleens merken dat je haar echt graag ziet?
Ik wijs haar er niet op. Ik kan haar karakter niet veranderen, dus ik probeer dit ook niet. Dat ik me soms erger aan bepaalde eigenschappen is wel zo, net als in iedere andere relatie.quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:00 schreef Ouder1 het volgende:
Nee dat accepteer jij niet gewoon want jij hebt de behoefte daar op te wijzen. Dat is wat je hier doet. Je start er zelfs een topic over.
Wow.quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:06 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Ja, soms zelfs in extreme vormen (althans, dat hoor ik ooit)
Bij geldgebrek fiets ik 's middags naar haar (40km) en 's avonds terug (weer 40km). Moet wel even vermelden dat ik van fietsen houd, en ook erg snel fiets.
Ik zou voor m'n eigen vriend nog geen 80 km fietsenquote:Op vrijdag 11 april 2014 12:09 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Ik zou geen 80km fietsen voor iemand die ik niet echt graag zie.
Ik heb een snelle fietsquote:Op vrijdag 11 april 2014 12:13 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik zou voor m'n eigen vriend nog geen 80 km fietsenMaar goed, heb dan ook alleen maar een slome omafiets
Zeer herkenbaar. Ook knap dat je die conclusie uit dit verhaal kon trekken. Haar vader en zus werken zo'n 60 uur in de week (gescheiden ouders), waardoor mijn vriendin als achttien jarige soms een heel huishouden moet runnen. Daar is heel wat energie voor nodig inderdaad.quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:12 schreef Schaapje96 het volgende:
Volgens mij heeft ze zo weinig energie bij haar ouders omdat het mensen zijn die energie trekken in plaats van dat ze thuis rust krijgt
Studeer je iets van psychologie oid? Het klinkt zeer logisch allemaal inderdaad. Vaak alleen thuis, niemand die echt in haar geļnteresseerd is (haar eigen woorden). Maakt je inderdaad niet communicatief sterk.quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:12 schreef Schaapje96 het volgende:
Verder zou ik elk probleem dat ik heb ook niet aan mijn ouders durven te vertellen als zij daar niet mee om kunnen gaan, 'Er is altijd wel een conflict/ruzie gaande in haar huis, waardoor er regelmatig geschreeuwd en gehuild wordt.' Dat nodigt natuurlijk niet echt uit om open te zijn naar je ouders, je weet nooit hoe ze zullen reageren. Als je van jezelf al gesloten bent en je bent ook nooit uitgenodigd om te praten over je gevoelens, dan heb je gewoon niet die communicatieve eigenschappen. En als ze nu 18 jaar ontwikkeling daarin mist, duurt het nog wel even voordat ze op een prettige manier kunnen communiceren.
Ik fiets ook vaak een heel eind naar mn vriendin. Kom jij dan ook altijd zo bezweet aan?quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:14 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Ik heb een snelle fietsOortjes in en gassen!
De rest verklaart me voor gek, ben het wel gewend
Ja vreselijk vooral bij dit weer. Met een jas aan ga ik zweten, en zonder jas is het te fris.quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:19 schreef GwaiLow het volgende:
Ik fiets ook vaak een heel eind naar mn vriendin. Kom jij dan ook altijd zo bezweet aan?
Precies! En dan nog een rugtas mee waar mijn schone t-shirt in zit. Gelijk als ik aan kom het kletsnatte shirt met het schone shirt verwisselen uiteraardquote:Op vrijdag 11 april 2014 12:22 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Ja vreselijk vooral bij dit weer. Met een jas aan ga ik zweten, en zonder jas is het te fris.
Jazeker en een busje deo mee! En als het kan vlug de douche in bij haar thuis.quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:24 schreef GwaiLow het volgende:
Precies! En dan nog een rugtas mee waar mijn schone t-shirt in zit. Gelijk als ik aan kom het kletsnatte shirt met het schone shirt verwisselen uiteraard
En dan kom je savonds thuis, en dan kan je weer douchen! En dan heb je sochtends ook al gedouchtquote:Op vrijdag 11 april 2014 12:25 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Jazeker en een busje deo mee! En als het kan vlug de douche in bij haar thuis.
Hahaha nee, ik heb zelf in een energietrekkend huis gewoond, vanwege een depressief onhandelbaar broertje. Nu ik op kamers woon gaat het veel beter, maar eigenlijk blijft het je achtervolgen (je wilt ook af en toe nog wel een weekend bij je ouders zijn enzo).quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:17 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Zeer herkenbaar. Ook knap dat je die conclusie uit dit verhaal kon trekken. Haar vader en zus werken zo'n 60 uur in de week (gescheiden ouders), waardoor mijn vriendin als achttien jarige soms een heel huishouden moet runnen. Daar is heel wat energie voor nodig inderdaad.
[..]
Studeer je iets van psychologie oid? Het klinkt zeer logisch allemaal inderdaad. Vaak alleen thuis, niemand die echt in haar geļnteresseerd is (haar eigen woorden). Maakt je inderdaad niet communicatief sterk.
Dat MBO 1 of 2 maakt niet heel veel uit. Ze zou ook op andere vlakken intelligent kunnen zijn. Maar aan de verhalen te lezen weet ik ook niet of deze relatie echt gaat werken. Het is jammer dat ze ''pas'' 18 is, daardoor kan ze op dit moment niet elke keer naar jou toe komen. Denk dat als ze wat ouder is dit probleem zich minder zal voordoen. Hoe oud ben jij TS?quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:07 schreef CaptainSushi het volgende:
Je vriendin is 92kg, doet mbo1, hangt de hele dag voor de tv.
Man daar wil jij je tijd toch niet aan verspillen.
Alsof het zoveel beter is om je ex slimmer te noemen tegenover je huidige vriendin. Serieus?quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:50 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Nee, alles behalve. Geen idee waarom je dit zegt. Het enige dat ik zei was dat mijn ex intelligenter was. Verder was ze arrogant, betweterig en gaf ze maar weinig om me. Beter lezen volgende keer.
[..]
Dit is soms moeilijk inderdaad, maar dit ligt vooral aan haar. Als ik over een serieus probleem wil praten, begint ze vlug over iets anders omdat ze er niet over wil praten. Als ik erover doorga wordt ze boos, maar toch zijn het belangrijke gesprekken die soms nodig zijn.
[..]![]()
Menig andere jongen had het uitgemaakt vanwege haar slechte vermogen om te communiceren. Zoals hierboven gezegd valt er moeilijk te praten met haar. Een reden voor veel jongens om het uit te maken, want geloof me, het kan erg frustrerend zijn soms. Het is altijd maar 'aanvoelen' en 'raden' wat haar gevoelens zijn, en daarop inspelen om de rust te behouden.
Nee, ik vind mijn ex echt niet beter.
Ja, ik vind mijn schoonfamilie niet heel snugger. Ik vind bepaalde familieleden van mij ook maar raar, en dat durf ik ook best te vertellen.
quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alsof het zoveel beter is om je ex slimmer te noemen tegenover je huidige vriendin. Serieus?
Je komt echt over als iemand die zichzelf helemaal geweldig vind ( jij dumpt haar namelijk niet, terwijl ieder ander dat wel had gedaan - en jij fietst zelfs super snel!!, etc, etc ), en daarnaast de schuld volledig bij haar legt. Zij wilt niet praten. Zij staat niet voor je open. Zij wil niet veranderen. Zegt dit je nou niks? Je hoort elkaar niet te veranderen in een relatie. Natuurlijk praat ze dan niet met jeIk zou me ook niet gemotiveerd voelen om te praten met iemand die zichzelf helemaal het einde vind, en alle schuld bij mij legt, door iemand die me wilt veranderen. Ga het eens bij jezelf zoeken.
Maar ze is hem zo lekker dankbaar dat hij zo vergevinggezind is en zo'n groot hart heeft dat hij al haar minpunten accepteert, dat ze de grond waarop hij loopt aanbidt, hem helemaal zorgzaam in de watten legt en alles van hem accepteert.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:07 schreef CaptainSushi het volgende:
Je vriendin is 92kg, doet mbo1, hangt de hele dag voor de tv.
Man daar wil jij je tijd toch niet aan verspillen.
Ik snap niet waar jullie steeds lezen dat hij bepaalde dingen tegen zijn vriendin zegt (dat zijn ex slimmer is, dat ze blij moet zijn dat hij nog bij haar is etc.) Dat zegt ie toch nergens?quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alsof het zoveel beter is om je ex slimmer te noemen tegenover je huidige vriendin. Serieus?
Hij brengt het hele verhaal over alsof zijn vriendin inclusief familie inferieure wezens zijn die het liefste naar de tv gapen, en niet voldoen aan de standaard van zijn 'geeduceerde' geest ergo zijn intellect niet voldoende voeden.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:14 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik snap niet waar jullie steeds lezen dat hij bepaalde dingen tegen zijn vriendin zegt (dat zijn ex slimmer is, dat ze blij moet zijn dat hij nog bij haar is etc.) Dat zegt ie toch nergens?
Hij zegt wel dat zn ex slimmer is. Maar dat hij bij haar bepaalde zorgzaamheid en liefde miste, en dat bij zn huidige vriendin wel heeft gevonden.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:14 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik snap niet waar jullie steeds lezen dat hij bepaalde dingen tegen zijn vriendin zegt (dat zijn ex slimmer is, dat ze blij moet zijn dat hij nog bij haar is etc.) Dat zegt ie toch nergens?
Zijn leven is anders en hij vindt z'n eigen leven logischerwijs leuker, nou en. Zij zullen zijn leven misschien ook niet leuk vinden, kan toch?quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hij brengt het hele verhaal over alsof zijn vriendin inclusief familie inferieure wezens zijn die het liefste naar de tv gapen, en niet voldoen aan de standaard van zijn 'geeduceerde' geest ergo zijn intellect niet voldoende voeden.
quote:Zijn vriendin moet het liefste afvallen, en hem dankbaar zijn dat hij er is, zo komt het over. Ik hoop dat zijn vriendin nu zijn beste maat aan het naaien is
Ja, maar dat zegt ie niet tegen z'n vriendin. Althans, dat heeft hij hier nergens laten blijken en daar ging het me om.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:24 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Hij zegt wel dat zn ex slimmer is. Maar dat hij bij haar bepaalde zorgzaamheid en liefde miste, en dat bij zn huidige vriendin wel heeft gevonden.
Ik zei dat hij dat HIER zei, op dit forum dus. Dat geeft aan dat hij er zo in staat en dat zal hij bij haar dan ook uitstralen al hoop ik dat hij het haar niet letterlijk zegt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:14 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik reageerde toch ook niet op jou. Zie boven.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik zei dat hij dat HIER zei, op dit forum dus. Dat geeft aan dat hij er zo in staat en dat zal hij bij haar dan ook uitstralen al hoop ik dat hij het haar niet letterlijk zegt.
Voor mij is het woordje 'jullie' iets ruimer dan alleen degene die je quote.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:29 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik reageerde toch ook niet op jou. Zie boven.
Hij zei dat zij blij moest zijn dat hij nog bij haar was, althans, daar kwam het op neer.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:29 schreef CherryOnTop het volgende:
O wacht jij zei dat van dat hij blij moest zijn dat hij nog bij haar was zeker.
Jij bent echt een zeikwijfquote:Op vrijdag 11 april 2014 15:26 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Zijn leven is anders en hij vindt z'n eigen leven logischerwijs leuker, nou en. Zij zullen zijn leven misschien ook niet leuk vinden, kan toch?
[..]! Hij zegt dat ze zelf wil afvallen en dat het van hem niet hoeft.
Ja ok. Maar je moet je ook bedenken wat er gaat gebeuren als hij wel zijn mond open gaat trekken. Als ik dat verhaal zo lees, denk ik dat er een mogelijkheid bestaat dat hij daar niet meer welkom zal zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jij bent echt een zeikwijf
Wtf loopt hij hier dan zijn kutverhaal te peilen. Ik vind gewoon dat hij op moet houden te zeiken, getuige zijn talloze kuttopics over zijn kalverrelatie.
Daarnaast moet je niet zo bijdehand lopen doen. Dat hij (en jij) zich passief gaat zitten vervelen tekent jullie onvermogen om voor je eigen belang op te komen. En daar blijf ik achter staan, ook al druist dat volgens jou tegen normen in. Je bent gewoon een bang konijn en TS ook.
Nou ja, weet je wanneer het vaak pas een probleem begint te worden: wanneer je met studiegenoten wat gaat doen en de aanhang gaat ook mee, en ze kan totaal niet mee met de gesprekken omdat er 'moeilijke woorden gebruikt worden of moeilijke onderwerpen aangesneden worden' (of wanneer je werk hebt en je neemt je vriendin mee naar een borrel of een etentje). Dan schaam je je daar toch wel voor tegenover je studiegenoten/collega's en begint de ergernis. Ook bij de vriendin in kwestie want die voelt zich natuurlijk ineens dom als ze het allemaal niet kan volgen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
M.i. denk ik dat hij gewoon moet nokken met deze relatie. Kennelijk zijn er wat dingen aan zijn vriendin die hem niet aanstaan, maar toch geen probleem van maakt (zoals lager geschoold zijn). Nog niet ja, want ik vrees dat wel gaat komen als er een druppel komt die de emmer doet overlopen.
MBO niveau maakt niet veel uit nee, je kunt altijd hogerop komen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:38 schreef GwaiLow het volgende:
Dat MBO 1 of 2 maakt niet heel veel uit. Ze zou ook op andere vlakken intelligent kunnen zijn. Maar aan de verhalen te lezen weet ik ook niet of deze relatie echt gaat werken. Het is jammer dat ze ''pas'' 18 is, daardoor kan ze op dit moment niet elke keer naar jou toe komen. Denk dat als ze wat ouder is dit probleem zich minder zal voordoen. Hoe oud ben jij TS?
Je moet je woorden gewoon beter kiezen als je wat anders bedoelt dan dat je zegt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jij bent echt een zeikwijf
Wtf loopt hij hier dan zijn kutverhaal te peilen. Ik vind gewoon dat hij op moet houden te zeiken, getuige zijn talloze kuttopics over zijn kalverrelatie.
Daarnaast moet je niet zo bijdehand lopen doen. Dat hij (en jij) zich passief gaat zitten vervelen tekent jullie onvermogen om voor je eigen belang op te komen. En daar blijf ik achter staan, ook al druist dat volgens jou tegen normen in. Je bent gewoon een bang konijn en TS ook.
Ik ben misschien wel arrogant soms, maar ik zie mijn vriendin niet als 'minder', wat je nu suggereert. Ik heb ook nergens gezegd dat ze 'moet' veranderen van mij. Ik zoek eerder oplossingen, niet een methode om haar te veranderen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
Je komt echt over als iemand die zichzelf helemaal geweldig vind ( jij dumpt haar namelijk niet, terwijl ieder ander dat wel had gedaan - en jij fietst zelfs super snel!!, etc, etc ), en daarnaast de schuld volledig bij haar legt. Zij wilt niet praten. Zij staat niet voor je open. Zij wil niet veranderen. Zegt dit je nou niks? Je hoort elkaar niet te veranderen in een relatie. Natuurlijk praat ze dan niet met jeIk zou me ook niet gemotiveerd voelen om te praten met iemand die zichzelf helemaal het einde vind, en alle schuld bij mij legt, door iemand die me wilt veranderen. Ga het eens bij jezelf zoeken.
Dat heb ik eigenlijk nu ook wel een beetjequote:Op vrijdag 11 april 2014 15:38 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nou ja, weet je wanneer het vaak pas een probleem begint te worden: wanneer je met studiegenoten wat gaat doen en de aanhang gaat ook mee, en ze kan totaal niet mee met de gesprekken omdat er 'moeilijke woorden gebruikt worden of moeilijke onderwerpen aangesneden worden' (of wanneer je werk hebt en je neemt je vriendin mee naar een borrel of een etentje). Dan schaam je je daar toch wel voor tegenover je studiegenoten/collega's en begint de ergernis. Ook bij de vriendin in kwestie want die voelt zich natuurlijk ineens dom als ze het allemaal niet kan volgen.
Mag de waarheid niet gezegd worden dan?quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
Beter lezen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:23 schreef inslagenreuring het volgende:
Hij brengt het hele verhaal over alsof zijn vriendin inclusief familie inferieure wezens zijn die het liefste naar de tv gapen, en niet voldoen aan de standaard van zijn 'geeduceerde' geest ergo zijn intellect niet voldoende voeden.
Zijn vriendin moet het liefste afvallen, en hem dankbaar zijn dat hij er is, zo komt het over. Ik hoop dat zijn vriendin nu zijn beste maat aan het naaien is
Nee kan ik me voorstellen. Kijk zolang je vriend zich er niet echt aan ergert en jij ook niet (het is immers maar 1x per jaar dus dat valt dan mee) is er niks aan de hand. Maar dat zijn wel manieren waarop niveauverschil ineens toch een rol kan gaan spelen ondanks dat het eerst in de relatie geen probleem was. Vooral als je met regelmaat in zo'n situaties terecht komt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat heb ik eigenlijk nu ook wel een beetjeMijn vriend werkt op kantoor, is manager. Elk jaar gaan ze met heel het kantoor lekker eten met kerst en aanhang is dan ook uitgenodigd. Hoewel ik MBO-4 heb gedaan (in mijn ogen dus niet dom) zijn het totaal mijn type mensen niet. Ik snap wel wat ze zeggen, maar ja, ik weet niet, ik vind het gewoon niet gezellig ofzo
Fatsoen schiet in jullie geval door naar een brevet van onvermogen met betrekking tot bewaking van intrinsieke integriteit. Je verloochent je eigen gevoel door 'fatsoenlijk' te zijn, daar is fatsoen nooit voor bedacht. Fatsoen is het feit dat je netjes brengt dat je trek hebt in wat anders en niet schijnheilig daar gaan zitten ergeren aan alles en nog wat omdat je je zo verveelt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:39 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Je moet je woorden gewoon beter kiezen als je wat anders bedoelt dan dat je zegt.
En op een dergelijke manier discussieer je niet, dat begrijp je zelf ook wel neem ik aan.
O en fatsoen hebben is wat anders dan 'een bang konijn' zijn
Kijk deze reaktie bedoel ik nou. Wie denk je dat je bent man?quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:43 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Beter lezen.
Mijn vriendin hoeft niet af te vallen van mij. Heb ik nergens gezegd.
Kom maar terug als je alles goed gelezen hebt, dan kun je nog eens meepraten
De vraag is: wie denk jij dat je bent?quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Kijk deze reaktie bedoel ik nou. Wie denk je dat je bent man?
Ik lees 'beter door' als ik dat wil. Niet als gaat volgens jouw bescheiden willetje, knul.
Vriend, waarom zou ik serieus ingaan op je reacties als blijkt dat je alles toch maar voor de helft leest?quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:46 schreef inslagenreuring het volgende:
Kijk deze reaktie bedoel ik nou. Wie denk je dat je bent man?
Ik lees 'beter door' als ik dat wil. Niet als gaat volgens jouw bescheiden willetje, knul.
Uh, dat was bij m'n ex hoor dus ik teken helemaal niksquote:Op vrijdag 11 april 2014 15:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Fatsoen schiet in jullie geval door naar een brevet van onvermogen met betrekking tot bewaking van intrinsieke integriteit. Je verloochent je eigen gevoel door 'fatsoenlijk' te zijn, daar is fatsoen nooit voor bedacht. Fatsoen is het feit dat je netjes brengt dat je trek hebt in wat anders en niet schijnheilig daar gaan zitten ergeren aan alles en nog wat omdat je je zo verveelt.
Jij tekent je relatie's doodsvonnis op deze manier gewoon.
De personificatie van heerlijkheidquote:Op vrijdag 11 april 2014 15:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
De vraag is: wie denkt jij dat je bent?
quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De personificatie van heerlijkheid
Nee ik zet kritische kanttekeningen bij jouw gedrag en uitlatingen. Daar ga je gewoon niet op in, en geloof me ik heb (helaas) wel alles gelezen en probeer jou werkelijk iets duidelijk te maken.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:47 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Vriend, waarom zou ik serieus ingaan op je reacties als blijkt dat je alles toch maar voor de helft leest?
Ik verwacht dan geen inhoudelijke antwoorden.
Oh, ik snap ineens waarom jij het fatsoen niet hebt om je gewoon aan te passen aan anderen voor een paar uurquote:Op vrijdag 11 april 2014 15:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De personificatie van heerlijkheid
Als je alles had gelezen had je geweten dat z'n vriendin niet hoeft af te vallen van hem, dus wat je nu zegt slaat nergens op.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee ik zet kritische kanttekeningen bij jouw gedrag en uitlatingen. Daar ga je gewoon niet op in, en geloof me ik heb (helaas) wel alles gelezen en probeer jou werkelijk iets duidelijk te maken.
Niet alles nee, maar niet willen meedoen in de geestedodende verveling is 'het om jou draaien' ?quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:47 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Uh, dat was bij m'n ex hoor dus ik teken helemaal niksEn die relatie is om compleet andere redenen uitgegaan.
Ik verloochen helemaal niks maar soms moet je gewoon weten wanneer je je mond moet houden vind ik, niet alles draait altijd om mij.
Aan te passen, any time of the year. Mezelf voorbijgaan? Nooit.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:49 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Oh, ik snap ineens waarom jij het fatsoen niet hebt om je gewoon aan te passen aan anderen voor een paar uur
Hij "stimuleert" haar hard te lopen, hij dringt het min of meer op dus.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:49 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Als je alles had gelezen had je geweten dat z'n vriendin niet hoeft af te vallen van hem, dus wat je nu zegt slaat nergens op.
Nu ja. Maar dan moet je me van tevoren niet beschuldigen van dingen die niet waar zijn. Ik geef er niets om al komt mijn vriendin nog 10 kilo aan. Jij dacht kennelijk dat ik wilde dat ze zou afvallen. Verkeerd gelezen?quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:49 schreef inslagenreuring het volgende:
Nee ik zet kritische kanttekeningen bij jouw gedrag en uitlatingen. Daar ga je gewoon niet op in, en geloof me ik heb (helaas) wel alles gelezen en probeer jou werkelijk iets duidelijk te maken.
Als je nu alsnog even het topic zou lezen he.....quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hij "stimuleert" haar hard te lopen, hij dringt het min of meer op dus.
Omdat ze mij al maanden smeekt of ik haar wil helpen met afvallen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:52 schreef inslagenreuring het volgende:
Hij "stimuleert" haar hard te lopen, hij dringt het min of meer op dus.
En? Daar kick je op ofzo?quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:52 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Omdat ze mij al maanden smeekt of ik haar wil helpen met afvallen.
Weer niet goed gelezen dus.
Takes one to know one?quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En? Daar kick je op ofzo?
Je zet de lijnen van je relatie wel heel weg jouw kant op vind ik. Alles moet maar om jou draaien en nu dit topic ook weer. Onbewust wellicht, maar ik vind je een eng mannetje.
quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:54 schreef inslagenreuring het volgende:
En? Daar kick je op ofzo?
Je zet de lijnen van je relatie wel heel weg jouw kant op vind ik. Alles moet maar om jou draaien en nu dit topic ook weer. Onbewust wellicht, maar ik vind je een eng mannetje.
Nee, deze relatie loopt over van ongelijkheidheid en frustraties (getuige ook zijn eerdere topics).quote:
Je komt gewoon over als een manipulatief beest.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:56 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]![]()
Ga toch weg.
Mijn vriendin ziet mij regelmatig sporten en wil graag iets aan haar gewicht doen. Ze heeft vaak gevraagd of ik wil helpen, en dat doe ik nu. Je bent wel erg snel in conclusies trekken, terwijl je de volledige waarheid niet kent. Onbewust wellicht, maar je moest eens wat minder aannames hebben.
Als ik zou denken dat ik beter verdien, had ik wel een andere vriendin gehad. Zo simpel als dat.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:56 schreef inslagenreuring het volgende:
En dan ook nog een topic met een - ik verdien beter- air.. Bah, doe er dan wat aan, uitmaken ofzo.
Wat loop je dan te zeiken over verveling?quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:57 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Als ik zou denken dat ik beter verdien, had ik wel een andere vriendin gehad. Zo simpel als dat.
Die zou dan weleens jouw fouten kunnen zien, benoemen en veranderingen eisen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:57 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Als ik zou denken dat ik beter verdien, had ik wel een andere vriendin gehad. Zo simpel als dat.
Grappig, ze zeggen dat mensen zich het meest irriteren aan dingen van anderen die ze bang zijn zelf te hebben of doen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat loop je dan te zeiken over verveling?![]()
![]()
![]()
Accepteer dat dan goddomme ook. Je kunt/ wilt er ja toch niets aan doen.
Waarvan akte. Als je het oneens bent met mij , de belichaming van de redelijkheid en billijkheid, dan ben je verspilling van O2.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:31 schreef Vanetrain het volgende:
[..]
Grappig, ze zeggen dat mensen zich het meest irriteren aan dingen van anderen die ze bang zijn zelf te hebben of doen.
Blijkt in dit topic weer, je zegt wel even wat TS moet doen en hoe arrogant hij is.
Maar jij doet het zelf ook. 'Kijk mij het eens beter weten'. Daarbij kun je het niet hebben als iemand het niet met je eens is en ga je boos lopen doen en mensen namen noemen..
OT: Ik denk dat je toch met je vriendin moet praten. Als dat niet werkt, inderdaad gewoon minder langs komen dan vraagt ze er hopelijk vanzelf naar.
Inderdaad. Mag ook wel eens gezegd wordenquote:Op vrijdag 11 april 2014 18:14 schreef drijfhout het volgende:
Van mij een applausje voor TS.
Gewoon meerdere pagina's lang in beheerste taal een meute mensen met een minderwaardigheidscomplex terecht en houtsnijdend van repliek dienen. Echt grappig hoe kwaad de gemiddelde lompe polderboer wordt als je gewoon simpele waarheden benoemt. Grote klasse TS, ik vind je wel een toffe peer!Ik was allang afgehaakt, als mensen niet eens normaal kunnen lezen wat je nou precies schrijft.
En zou je niet denken dat ze thuis moe is doordat de situatie daar gewoon kut is? Toen ik nog thuis woonde was ik ook altijd moe en down, was ik elders dan ging het helemaal prima. Bij jou heeft ze de stress van thuis niet, dus ook die druk valt dan weg.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:00 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Dit eigenlijk. Er is niet eens een supermarkt.
Samen hardlopen zou net als bij mij thuis, ook in haar buurt kunnen.
Vreemd genoeg is ze thuis altijd moe/uitgeput waardoor ze er geen zin in heeft, terwijl ze bij mij thuis vol energie zit.
2quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:47 schreef Godshand het volgende:
Ts is toch 6 jaar ouder dan zijn vriendin?
Derde. Het feit dat het na een jaar niet meer verloopt zoals in het begin, vind ik soms lastig om mee om te gaan.quote:Op zaterdag 12 april 2014 09:17 schreef Oognip het volgende:
Ik vind het wel erg opvallend dat je zo veel topics over je relatie opent. Ben je zelf een beetje onzeker of heb je bevestiging nodig? Eerste relatie?
En ik ben het er wel mee eens dat je met een 'air' typt.
Bedankt!quote:Op vrijdag 11 april 2014 18:14 schreef drijfhout het volgende:
Gewoon meerdere pagina's lang in beheerste taal een meute mensen met een minderwaardigheidscomplex terecht en houtsnijdend van repliek dienen. Echt grappig hoe kwaad de gemiddelde lompe polderboer wordt als je gewoon simpele waarheden benoemt. Grote klasse TS, ik vind je wel een toffe peer!Ik was allang afgehaakt, als mensen niet eens normaal kunnen lezen wat je nou precies schrijft.
Nou dat dusquote:Op vrijdag 11 april 2014 18:14 schreef drijfhout het volgende:
Bang voor concurrentie denk ikquote:Op zaterdag 12 april 2014 14:43 schreef CaptainSushi het volgende:
TS wat is er zo aantrekkelijk aan een dik mens?
Zijn het de zweetdruppels die onder haar tieten vormen na een intensieve TV avond?
Of die dikke schaamlipjes vanwege haar gewicht?
En een man die zegt dat zijn vriendin niet hoeft af te vallen terwijl ze het zelf wilt geloof ik geen moer van.
Het beste gereedschap zit onder een afdakje zal je motto wel zijn.
Omdat ze er niet dik uitziet, hooguit mollig. Dat vind ik wel aantrekkelijk.quote:Op zaterdag 12 april 2014 14:43 schreef CaptainSushi het volgende:
TS wat is er zo aantrekkelijk aan een dik mens?Zijn het de zweetdruppels die onder haar tieten vormen na een intensieve TV avond?Of die dikke schaamlipjes vanwege haar gewicht?En een man die zegt dat zijn vriendin niet hoeft af te vallen terwijl ze het zelf wilt geloof ik geen moer van.Het beste gereedschap zit onder een afdakje zal je motto wel zijn.
92KG is niet mollig.quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:27 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Omdat ze er niet dik uitziet, hooguit mollig. Dat vind ik wel aantrekkelijk.
Bij de lengte van 1.82 is dat mollig. Vooral in combinatie met een grote lichaamsbouw (ook als ze 70 woog zou haar lichaam nog steeds groot/fors gebouwd zijn)quote:
Moddervet* bedoel je.quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:32 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Bij de lengte van 1.82 is dat mollig. Vooral in combinatie met een grote lichaamsbouw (ook als ze 70 woog zou haar lichaam nog steeds groot/fors gebouwd zijn)
Nee, bedoelde meer breed gebouw in schouders, grote handen, voeten enz. Lichaamsbouw als geheel.quote:
Wat maakt het nou uit hoe zwaar TS z'n vriendin is, en vooral: wat jij daarvan vindt?quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:10 schreef Karbkronkel het volgende:
Nou dat wordt nog wat, hoe oud is je vriendin nu?
[ afbeelding ]
Rond de 90 kilo is hij hier. Ook 1.83.
Fat vs muscle tissue: [ afbeelding ]
En jij gaat mij vertellen dat je vriendin (die waarschijnlijk haast geen spiermassa heeft) NIET dik is? De enige die je voor de gek houdt dat ben jij zelf. Je kunt in ieder geval genieten van een korte relatie, ouder dan 50 wordt je zo toch niet. En je hoeft er niet bang voor te zijn dat je vriendin je verlaat, ze kan toch geen ander vinden. Of zijn er echt zo veel mensen met een fat-fetish?
Wat een gezeurquote:Op zaterdag 12 april 2014 16:10 schreef Karbkronkel het volgende:
Fat vs muscle tissue: En jij gaat mij vertellen dat je vriendin (die waarschijnlijk haast geen spiermassa heeft) NIET dik is? De enige die je voor de gek houdt dat ben jij zelf. Je kunt in ieder geval genieten van een korte relatie, ouder dan 50 wordt je zo toch niet. En je hoeft er niet bang voor te zijn dat je vriendin je verlaat, ze kan toch geen ander vinden. Of zijn er echt zo veel mensen met een fat-fetish?
Thanks !quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:16 schreef CherryOnTop het volgende:
Wat maakt het nou uit hoe zwaar TS z'n vriendin is, en vooral: wat jij daarvan vindt? Als TS haar leuk vindt is het toch prima.
Mij boeit het niet. Waar ik me aan irriteer is een TS die stelt dat 95kg op 1.80 een normaal gewicht is.quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:16 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit hoe zwaar TS z'n vriendin is, en vooral: wat jij daarvan vindt?Als TS haar leuk vindt is het toch prima.
Hij zei mollig, lees eens fatsoenlijk.quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:47 schreef Karbkronkel het volgende:
[..]
Mij boeit het niet. Waar ik me aan irriteer is een TS die stelt dat 95kg op 1.80 een normaal gewicht is.
Hij zei "hooguit mollig". Lees eens fatsoenlijk. Overigens, dikzak gespot.quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:56 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Hij zei mollig, lees eens fatsoenlijk.
92 vs 1.82, om maar even precies te zijn. Iets beter lezen de volgende keer.quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:47 schreef Karbkronkel het volgende:
Mij boeit het niet. Waar ik me aan irriteer is een TS die stelt dat 95kg op 1.80 een normaal gewicht is.
quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:58 schreef Karbkronkel het volgende:
[..]
Hij zei "hooguit mollig". Lees eens fatsoenlijk. Overigens, dikzak gespot.
Kortom, hij zei "mollig" nergens "normaal". Ga lekker in een ander topic vervelen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:32 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Bij de lengte van 1.82 is dat mollig. Vooral in combinatie met een grote lichaamsbouw (ook als ze 70 woog zou haar lichaam nog steeds groot/fors gebouwd zijn)
Gewoon vet.quote:Op zaterdag 12 april 2014 17:00 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
92 vs 1.82, om maar even precies te zijn. Iets beter lezen de volgende keer.
Wellicht zijn deze variabelen wel iets te subjectief om over te discussiėren.
http://www.celebitchy.com(...)-sized_curvy_models/
Hoeveel kilo overgewicht denk jij dat de dame van de bovenstaande foto heeft?
Ik noem dit niet moddervet, maar mollig. Zolang een dame mollig is heb ik er geen problemen mee. Ondanks dat slank de 'trend' is, zijn er zat mannen die het met me eens zijn.
quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:49 schreef CaptainSushi het volgende:
Gewoon vet.Dr vetrollen zijn groter dan haar tieten.Ik maak mij zorgen over je mentale gesteldheid jongen.
En ik maak me zorgen om die van jou. Waar maak jij je druk om, 'jongen' ? Ben jij TS? Moet jij het met TS z'n vriendin doen?quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:49 schreef CaptainSushi het volgende:
[..]
Gewoon vet.
Dr vetrollen zijn groter dan haar tieten.
Ik maak mij zorgen over je mentale gesteldheid jongen.
Ik denk dat je eigen mentale gesteldheid effe nagekeken moet wordenquote:Op zaterdag 12 april 2014 20:49 schreef CaptainSushi het volgende:
[..]
Gewoon vet.
Dr vetrollen zijn groter dan haar tieten.
Ik maak mij zorgen over je mentale gesteldheid jongen.
Ik ben het met je eens. Mooie vrouwquote:Op zaterdag 12 april 2014 17:00 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
92 vs 1.82, om maar even precies te zijn. Iets beter lezen de volgende keer.
Wellicht zijn deze variabelen wel iets te subjectief om over te discussiėren.
http://www.celebitchy.com(...)-sized_curvy_models/
Hoeveel kilo overgewicht denk jij dat de dame van de bovenstaande foto heeft?
Ik noem dit niet moddervet, maar mollig. Zolang een dame mollig is heb ik er geen problemen mee. Ondanks dat slank de 'trend' is, zijn er zat mannen die het met me eens zijn.
Oh boy, nog een fattie hier gespot.quote:Op zaterdag 12 april 2014 21:50 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
En ik maak me zorgen om die van jou. Waar maak jij je druk om, 'jongen' ? Ben jij TS? Moet jij het met TS z'n vriendin doen?
Nou dan. Internetheld.
Ja, want alle mensen die zich niet negatief uitlaten over/bemoeien met het gewicht van TS z'n vriendin zijn dikquote:Op zondag 13 april 2014 18:30 schreef CaptainSushi het volgende:
[..]
Oh boy, nog een fattie hier gespot.
Volgens mij ben jij de enige dikzak hier in dit topicquote:Op zondag 13 april 2014 18:30 schreef CaptainSushi het volgende:
[..]
Jij bent vast die stille nerd achterin de klas die zich op internet stoer moet voordoenquote:Op zondag 13 april 2014 18:30 schreef CaptainSushi het volgende:
[..]
Inderdaad ja.quote:Op maandag 14 april 2014 00:44 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Jij bent vast die stille nerd achterin de klas die zich op internet stoer moet voordoen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |