abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 april 2014 @ 12:40:23 #126
416931 yats
(non) Average Joe
pi_139142686
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 april 2014 12:27 schreef Fera het volgende:

Maar dat is juist het moeilijke. Soms communiceer ik me een ongeluk, maar altijd lijken mijn relaties te sterven na de beruchte 1 tot 1,5 jaar. :{ Ik word er onderhand een beetje moe van.

Tja, er zijn vier 'kritieke momenten' in een relatie. Na 1-1,5 jaar, na 4 jaar, na 7 jaar en na 10 jaar. Waarom die termijnen zo zijn zou ik niet durven zeggen. Overigens hoeft het niet per definitie te betekenen dat het aan jou ligt dat het tot nu toe steeds faalt. Je bent immers met twee in een relatie, en wat ik al zei, je moet beiden geven en nemen. Sowieso is communiceren erg belangrijk. Als ik vragen mag feer, hoe communiceer jij als je je ergens aan ergert?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  dinsdag 22 april 2014 @ 12:41:10 #127
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_139142715
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 april 2014 12:37 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dan geef je dat advies ook lekker alleen in het schizoïde topic.
Waarom laat je je besturen door mij?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  dinsdag 22 april 2014 @ 13:09:37 #128
349633 SiIk
Echt zijde
pi_139143563
Relaties :')
Vrijgezel zijn _O_
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_139144256
Het verschil weten.... _O_

:'(
  dinsdag 22 april 2014 @ 13:34:12 #130
349633 SiIk
Echt zijde
pi_139144442
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:28 schreef Faxie het volgende:
Het verschil weten.... _O_

:'(
Daar heb je een punt.. :P
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
  dinsdag 22 april 2014 @ 13:53:17 #131
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_139145008
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:09 schreef SiIk het volgende:
Relaties :')
Vrijgezel zijn _O_
Dat zeggen alleen mensen met een slechte relatie.
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:04:15 #132
365231 Fera
Fire & Blood
pi_139145293
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 12:36 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Misschien werkt het advies alleen bij schizoïde mensen. Die staan toch al buiten de samenleving.
Waarom zouden die mensen dan wel zomaar moeten opgeven? Opgeven zou nooit het antwoord moeten zijn. Tenzij je er vrede mee kunt sluiten of als je die behoefte niet meer hebt. Maar als je die behoefte niet hebt, dan zou je hier ook niet komen. Dus waarom dan iemand adviseren om op te geven?
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:09:43 #133
365231 Fera
Fire & Blood
pi_139145446
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 12:40 schreef yats het volgende:

[..]

Tja, er zijn vier 'kritieke momenten' in een relatie. Na 1-1,5 jaar, na 4 jaar, na 7 jaar en na 10 jaar. Waarom die termijnen zo zijn zou ik niet durven zeggen. Overigens hoeft het niet per definitie te betekenen dat het aan jou ligt dat het tot nu toe steeds faalt. Je bent immers met twee in een relatie, en wat ik al zei, je moet beiden geven en nemen. Sowieso is communiceren erg belangrijk. Als ik vragen mag feer, hoe communiceer jij als je je ergens aan ergert?
Ja, ik heb gelezen dat na 1-1,5 jaar de verliefde gevoelens overgaan in houden van of dat daarop de relatie kapot loopt, omdat deze gevoelens natuurlijk werken als een roze bril en de verschillen tussen jou en je partner, mede als negatieve karaktereigenschappen daardoor niet echt zichtbaar zijn. Daardoor vraag ik me soms af of ik wel ooit echt liefde heb gekend of dat het steeds eindigde omdat ik niet meer verliefd was. Ik gaf natuurlijk wel heel veel om al mijn exen, maar was het ook liefde? Sinds mijn laatste relatie uit is twijfel ik daar steeds meer over ... Misschien ben ik wel verslaafd aan dat verliefde gevoel en is daarna gewoon de spanning er vanaf. :{

Hoe ik communiceer? Soms niet op de goede manier, door sarcastische kutopmerkingen en sneren te maken. Soms heb ik niet de behoefte om er over te praten. Maar steeds vaker lukt het me wel om gewoon rustig een gesprek aan te gaan en alles te bespreken. Ik probeer duidelijk aan te geven wat mijn grenzen zijn, alles netjes te verwoorden en niet meteen met verwijten te komen. Kenbaar maken dat er een probleem is, dat ik het graag wil oplossen, maar dat natuurlijk niet alleen kan. Alleen werpt dat ook niet altijd zijn vruchten af. Alsof ik niet serieus genomen wordt, misschien zelfs nog te soft ben?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:11:11 #134
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_139145493
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:04 schreef Fera het volgende:

[..]

Waarom zouden die mensen dan wel zomaar moeten opgeven? Opgeven zou nooit het antwoord moeten zijn. Tenzij je er vrede mee kunt sluiten of als je die behoefte niet meer hebt. Maar als je die behoefte niet hebt, dan zou je hier ook niet komen. Dus waarom dan iemand adviseren om op te geven?
Omdat het laatste wat ik wil zien is dat mensen maar constant dom blijven doormodderen zonder enige progressie. Daar worden ze waarschijnlijk alleen maar diep ongelukkig van.
Dan heb ik persoonlijk iets van: dan doe ik liever niets en ben ik wat gelukkiger. Misschien werkt dat voor anderen ook. Er zijn meer mensen zoals ik.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:12:26 #135
365231 Fera
Fire & Blood
pi_139145525
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:11 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Omdat het laatste wat ik wil zien is dat mensen maar constant dom blijven doormodderen zonder enige progressie. Daar worden ze waarschijnlijk alleen maar diep ongelukkig van.
Dan heb ik persoonlijk iets van: dan doe ik liever niets en ben ik wat gelukkiger. Misschien werkt dat voor anderen ook. Er zijn meer mensen zoals ik.
Hoe kan niets doen gelukkiger maken? Ik ben het met je eens dat je niet altijd hard hoeft te proberen en soms even de boel de boel moet laten. Maar dat is vaak meer tijdelijk. Je moet sowieso je ogen en je hart open houden. Opgeven is namelijk hetzelfde als falen.
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:12:38 #136
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_139145531
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:09 schreef Fera het volgende:

[..]

Ja, ik heb gelezen dat na 1-1,5 jaar de verliefde gevoelens overgaan in houden van of dat daarop de relatie kapot loopt, omdat deze gevoelens natuurlijk werken als een roze bril en de verschillen tussen jou en je partner, mede als negatieve karaktereigenschappen daardoor niet echt zichtbaar zijn. Daardoor vraag ik me soms af of ik wel ooit echt liefde heb gekend of dat het steeds eindigde omdat ik niet meer verliefd was. Ik gaf natuurlijk wel heel veel om al mijn exen, maar was het ook liefde? Sinds mijn laatste relatie uit is twijfel ik daar steeds meer over ... Misschien ben ik wel verslaafd aan dat verliefde gevoel en is daarna gewoon de spanning er vanaf. :{

Hoe ik communiceer? Soms niet op de goede manier, door sarcastische kutopmerkingen en sneren te maken. Soms heb ik niet de behoefte om er over te praten. Maar steeds vaker lukt het me wel om gewoon rustig een gesprek aan te gaan en alles te bespreken. Ik probeer duidelijk aan te geven wat mijn grenzen zijn, alles netjes te verwoorden en niet meteen met verwijten te komen. Kenbaar maken dat er een probleem is, dat ik het graag wil oplossen, maar dat natuurlijk niet alleen kan. Alleen werpt dat ook niet altijd zijn vruchten af. Alsof ik niet serieus genomen wordt, misschien zelfs nog te soft ben?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Word je ook heel makkelijk verliefd dan?
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:15:55 #137
365231 Fera
Fire & Blood
pi_139145621
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:12 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Word je ook heel makkelijk verliefd dan?
Ja, volgens mij wel. Ik ben ook nooit echt op zoek geweest. Het overkomt me gewoon. Al hoewel ik wel het verschil weet tussen een bevlieging en echte verliefdheid. Ook wel eens zo'n periode gehad waarin ik helemaal gek was op iemand, maar daar heb ik nooit wat mee gedaan. Als het een verliefdheid is die uitloopt op een relatie, zijn het niet zomaar wat gevoelens.
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:17:55 #138
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_139145682
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:12 schreef Fera het volgende:

[..]

Hoe kan niets doen gelukkiger maken? Ik ben het met je eens dat je niet altijd hard hoeft te proberen en soms even de boel de boel moet laten. Maar dat is vaak meer tijdelijk. Je moet sowieso je ogen en je hart open houden. Opgeven is namelijk hetzelfde als falen.
Ik heb voor mezelf een andere balans gecreeerd. Ik doe nu (vrijwilligers)werk en dat vind ik hartstikke leuk om te doen. Ik heb dus iets anders gevonden om mezelf bezig te houden en mijn tijd en moeite in te stoppen. Het is tenminste iets wat altijd vooruit gaat, zolang je er maar moeite in blijft stoppen.
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:20:34 #139
365231 Fera
Fire & Blood
pi_139145749
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:17 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb voor mezelf een andere balans gecreeerd. Ik doe nu (vrijwilligers)werk en dat vind ik hartstikke leuk om te doen. Ik heb dus iets anders gevonden om mezelf bezig te houden en mijn tijd en moeite in te stoppen. Het is tenminste iets wat altijd vooruit gaat, zolang je er maar moeite in blijft stoppen.
Dat is dus niet hetzelfde als niets doen. :) Het is sowieso belangrijker om je eigen geluk te vinden, in jezelf. Geluk zou niet uit een partner moeten komen. Je moet niet de verantwoordelijkheid voor je eigen geluk bij een ander neerleggen. Dat zou ook nooit de reden van versieren moeten zijn. Dus wat dat betreft ben ik het met je eens.

Maar ook de liefde is iets wat het waard is om te investeren, er kan zoveel moois uit voortkomen. Het is een toevoeging aan je leven. De kers op de taart. :)
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:24:57 #140
349633 SiIk
Echt zijde
pi_139145869
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:53 schreef Maargoed. het volgende:

[..]

Dat zeggen alleen mensen met een slechte relatie.
Ik heb geen relatie.
pi_139145874
Liefde is ook niet echt iets wat je kunt vervangen door iets ofzo. Van nou seks hebben lukt me niet dan eet ik wel 3 steaks per week extra. Ook lekker!
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:28:40 #142
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_139145955
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:15 schreef Fera het volgende:

[..]

Ja, volgens mij wel. Ik ben ook nooit echt op zoek geweest. Het overkomt me gewoon. Al hoewel ik wel het verschil weet tussen een bevlieging en echte verliefdheid. Ook wel eens zo'n periode gehad waarin ik helemaal gek was op iemand, maar daar heb ik nooit wat mee gedaan. Als het een verliefdheid is die uitloopt op een relatie, zijn het niet zomaar wat gevoelens.
Ik ben maar 1 keer echt verliefd geweest, dus ik vind het altijd wel apart om te zien hoe snel dat bij sommige andere gaat.
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:30:23 #143
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_139145992
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:28 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik ben maar 1 keer echt verliefd geweest, dus ik vind het altijd wel apart om te zien hoe snel dat bij sommige andere gaat.
Het is ook vaak pas achteraf dat je kunt zeggen of je echt verliefd was, of dat het een bevlieging was of iets. Hoe meer ervaring je hebt, hoe beter je het onderscheid in kunt zien.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:30:52 #144
365231 Fera
Fire & Blood
pi_139146012
quote:

[..]

Ja en andersom vind ik dat dan weer apart. :@ Maar dat verschilt heel erg per persoon. Misschien heeft het ook te maken met in hoeverre je jezelf openstelt voor een ander? Ik denk dat snel verliefd zijn niet altijd een nadeel hoeft te zijn. Alleen moet je er misschien niet meteen naar handelen. ;(
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:32:56 #145
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_139146064
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:30 schreef Fera het volgende:

[..]

Ja en andersom vind ik dat dan weer apart. :@ Maar dat verschilt heel erg per persoon. Misschien heeft het ook te maken met in hoeverre je jezelf openstelt voor een ander? Ik denk dat snel verliefd zijn niet altijd een nadeel hoeft te zijn. Alleen moet je er misschien niet meteen naar handelen. ;(
Ik stel mezelf amper open voor een ander.
En dus pas 1 keer gehad dat de gevoelens dermate sterk was dat zij er wel doorheen kwam.
Verder heeft dat bij mij altijd heel veel tijd nodig, en dan is er al sprake van echt gevoelens, niet meer alleen verliefdheid.
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:33:45 #146
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_139146081
quote:
Ik snap dat ook nooit eigenlijk. Maarja mensen verschillen nu eenmaal en ik denk dat ik het nooit zal begrijpen :')
Zoveel leuke mannen kom ik echt niet tegen
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:25 schreef habitue het volgende:
Liefde is ook niet echt iets wat je kunt vervangen door iets ofzo. Van nou seks hebben lukt me niet dan eet ik wel 3 steaks per week extra. Ook lekker!
Zou wel leuk/handig zijn O+
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:35:28 #147
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_139146133
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:33 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik snap dat ook nooit eigenlijk. Maarja mensen verschillen nu eenmaal en ik denk dat ik het nooit zal begrijpen :')
Zoveel leuke mannen kom ik echt niet tegen

[..]

Zou wel leuk/handig zijn O+
Ik vind het ook niet slecht ofzo, maar heb vaak bij sommige mensen wel het idee dat ze wel heel snel van relatie naar relatie hoppen puur om niet alleen te zijn.
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:35:52 #148
365231 Fera
Fire & Blood
pi_139146139
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:32 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik stel mezelf amper open voor een ander.
En dus pas 1 keer gehad dat de gevoelens dermate sterk was dat zij er wel doorheen kwam.
Verder heeft dat bij mij altijd heel veel tijd nodig, en dan is er al sprake van echt gevoelens, niet meer alleen verliefdheid.
En hoeveel tijd is dat ongeveer dan? Want ik weet niet of ik het verschil wel goed zie tussen verliefdheid en andere gevoelens. Ik denk dat maar bij één iemand met zekerheid kan zeggen dat ik daar echt van gehouden heb. Ik was ook helemaal kapot toen hij me dumpte, na bijna 3 jaar relatie. Verder ben ik ook nooit gedumpt, maar zette ik er zelf altijd een punt achter. :{
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:36:07 #149
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_139146146
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:35 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet slecht ofzo, maar heb vaak bij sommige mensen wel het idee dat ze wel heel snel van relatie naar relatie hoppen puur om niet alleen te zijn.
Die zijn er genoeg die dat bewust of onbewust doen natuurlijk.
Nadeel van onze ( ? ) methode :+ is dat we zelden in een relatie komen te zitten :+
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:36:27 #150
365231 Fera
Fire & Blood
pi_139146156
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:35 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik ben altijd bang dat mensen dat over mij denken, maar zover ik weet is dat niet zo. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')