Tja, er zijn vier 'kritieke momenten' in een relatie. Na 1-1,5 jaar, na 4 jaar, na 7 jaar en na 10 jaar. Waarom die termijnen zo zijn zou ik niet durven zeggen. Overigens hoeft het niet per definitie te betekenen dat het aan jou ligt dat het tot nu toe steeds faalt. Je bent immers met twee in een relatie, en wat ik al zei, je moet beiden geven en nemen. Sowieso is communiceren erg belangrijk. Als ik vragen mag feer, hoe communiceer jij als je je ergens aan ergert?quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:27 schreef Fera het volgende:
Maar dat is juist het moeilijke. Soms communiceer ik me een ongeluk, maar altijd lijken mijn relaties te sterven na de beruchte 1 tot 1,5 jaar.Ik word er onderhand een beetje moe van.
Waarom laat je je besturen door mij?quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dan geef je dat advies ook lekker alleen in het schizoïde topic.
Daar heb je een punt..quote:
Waarom zouden die mensen dan wel zomaar moeten opgeven? Opgeven zou nooit het antwoord moeten zijn. Tenzij je er vrede mee kunt sluiten of als je die behoefte niet meer hebt. Maar als je die behoefte niet hebt, dan zou je hier ook niet komen. Dus waarom dan iemand adviseren om op te geven?quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:36 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Misschien werkt het advies alleen bij schizoïde mensen. Die staan toch al buiten de samenleving.
Ja, ik heb gelezen dat na 1-1,5 jaar de verliefde gevoelens overgaan in houden van of dat daarop de relatie kapot loopt, omdat deze gevoelens natuurlijk werken als een roze bril en de verschillen tussen jou en je partner, mede als negatieve karaktereigenschappen daardoor niet echt zichtbaar zijn. Daardoor vraag ik me soms af of ik wel ooit echt liefde heb gekend of dat het steeds eindigde omdat ik niet meer verliefd was. Ik gaf natuurlijk wel heel veel om al mijn exen, maar was het ook liefde? Sinds mijn laatste relatie uit is twijfel ik daar steeds meer over ... Misschien ben ik wel verslaafd aan dat verliefde gevoel en is daarna gewoon de spanning er vanaf.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:40 schreef yats het volgende:
[..]
Tja, er zijn vier 'kritieke momenten' in een relatie. Na 1-1,5 jaar, na 4 jaar, na 7 jaar en na 10 jaar. Waarom die termijnen zo zijn zou ik niet durven zeggen. Overigens hoeft het niet per definitie te betekenen dat het aan jou ligt dat het tot nu toe steeds faalt. Je bent immers met twee in een relatie, en wat ik al zei, je moet beiden geven en nemen. Sowieso is communiceren erg belangrijk. Als ik vragen mag feer, hoe communiceer jij als je je ergens aan ergert?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
Omdat het laatste wat ik wil zien is dat mensen maar constant dom blijven doormodderen zonder enige progressie. Daar worden ze waarschijnlijk alleen maar diep ongelukkig van.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:04 schreef Fera het volgende:
[..]
Waarom zouden die mensen dan wel zomaar moeten opgeven? Opgeven zou nooit het antwoord moeten zijn. Tenzij je er vrede mee kunt sluiten of als je die behoefte niet meer hebt. Maar als je die behoefte niet hebt, dan zou je hier ook niet komen. Dus waarom dan iemand adviseren om op te geven?
Hoe kan niets doen gelukkiger maken? Ik ben het met je eens dat je niet altijd hard hoeft te proberen en soms even de boel de boel moet laten. Maar dat is vaak meer tijdelijk. Je moet sowieso je ogen en je hart open houden. Opgeven is namelijk hetzelfde als falen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:11 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Omdat het laatste wat ik wil zien is dat mensen maar constant dom blijven doormodderen zonder enige progressie. Daar worden ze waarschijnlijk alleen maar diep ongelukkig van.
Dan heb ik persoonlijk iets van: dan doe ik liever niets en ben ik wat gelukkiger. Misschien werkt dat voor anderen ook. Er zijn meer mensen zoals ik.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:09 schreef Fera het volgende:
[..]
Ja, ik heb gelezen dat na 1-1,5 jaar de verliefde gevoelens overgaan in houden van of dat daarop de relatie kapot loopt, omdat deze gevoelens natuurlijk werken als een roze bril en de verschillen tussen jou en je partner, mede als negatieve karaktereigenschappen daardoor niet echt zichtbaar zijn. Daardoor vraag ik me soms af of ik wel ooit echt liefde heb gekend of dat het steeds eindigde omdat ik niet meer verliefd was. Ik gaf natuurlijk wel heel veel om al mijn exen, maar was het ook liefde? Sinds mijn laatste relatie uit is twijfel ik daar steeds meer over ... Misschien ben ik wel verslaafd aan dat verliefde gevoel en is daarna gewoon de spanning er vanaf.
Hoe ik communiceer? Soms niet op de goede manier, door sarcastische kutopmerkingen en sneren te maken. Soms heb ik niet de behoefte om er over te praten. Maar steeds vaker lukt het me wel om gewoon rustig een gesprek aan te gaan en alles te bespreken. Ik probeer duidelijk aan te geven wat mijn grenzen zijn, alles netjes te verwoorden en niet meteen met verwijten te komen. Kenbaar maken dat er een probleem is, dat ik het graag wil oplossen, maar dat natuurlijk niet alleen kan. Alleen werpt dat ook niet altijd zijn vruchten af. Alsof ik niet serieus genomen wordt, misschien zelfs nog te soft ben?Word je ook heel makkelijk verliefd dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, volgens mij wel. Ik ben ook nooit echt op zoek geweest. Het overkomt me gewoon. Al hoewel ik wel het verschil weet tussen een bevlieging en echte verliefdheid. Ook wel eens zo'n periode gehad waarin ik helemaal gek was op iemand, maar daar heb ik nooit wat mee gedaan. Als het een verliefdheid is die uitloopt op een relatie, zijn het niet zomaar wat gevoelens.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:12 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Word je ook heel makkelijk verliefd dan?
Ik heb voor mezelf een andere balans gecreeerd. Ik doe nu (vrijwilligers)werk en dat vind ik hartstikke leuk om te doen. Ik heb dus iets anders gevonden om mezelf bezig te houden en mijn tijd en moeite in te stoppen. Het is tenminste iets wat altijd vooruit gaat, zolang je er maar moeite in blijft stoppen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:12 schreef Fera het volgende:
[..]
Hoe kan niets doen gelukkiger maken? Ik ben het met je eens dat je niet altijd hard hoeft te proberen en soms even de boel de boel moet laten. Maar dat is vaak meer tijdelijk. Je moet sowieso je ogen en je hart open houden. Opgeven is namelijk hetzelfde als falen.
Dat is dus niet hetzelfde als niets doen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:17 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb voor mezelf een andere balans gecreeerd. Ik doe nu (vrijwilligers)werk en dat vind ik hartstikke leuk om te doen. Ik heb dus iets anders gevonden om mezelf bezig te houden en mijn tijd en moeite in te stoppen. Het is tenminste iets wat altijd vooruit gaat, zolang je er maar moeite in blijft stoppen.
Ik heb geen relatie.quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:53 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Dat zeggen alleen mensen met een slechte relatie.
Ik ben maar 1 keer echt verliefd geweest, dus ik vind het altijd wel apart om te zien hoe snel dat bij sommige andere gaat.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:15 schreef Fera het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wel. Ik ben ook nooit echt op zoek geweest. Het overkomt me gewoon. Al hoewel ik wel het verschil weet tussen een bevlieging en echte verliefdheid. Ook wel eens zo'n periode gehad waarin ik helemaal gek was op iemand, maar daar heb ik nooit wat mee gedaan. Als het een verliefdheid is die uitloopt op een relatie, zijn het niet zomaar wat gevoelens.
Het is ook vaak pas achteraf dat je kunt zeggen of je echt verliefd was, of dat het een bevlieging was of iets. Hoe meer ervaring je hebt, hoe beter je het onderscheid in kunt zien.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:28 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik ben maar 1 keer echt verliefd geweest, dus ik vind het altijd wel apart om te zien hoe snel dat bij sommige andere gaat.
Ja en andersom vind ik dat dan weer apart.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:28 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik ben maar 1 keer echt verliefd geweest, dus ik vind het altijd wel apart om te zien hoe snel dat bij sommige andere gaat.
Ik stel mezelf amper open voor een ander.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:30 schreef Fera het volgende:
[..]
Ja en andersom vind ik dat dan weer apart.Maar dat verschilt heel erg per persoon. Misschien heeft het ook te maken met in hoeverre je jezelf openstelt voor een ander? Ik denk dat snel verliefd zijn niet altijd een nadeel hoeft te zijn. Alleen moet je er misschien niet meteen naar handelen.
Ik snap dat ook nooit eigenlijk. Maarja mensen verschillen nu eenmaal en ik denk dat ik het nooit zal begrijpenquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:28 schreef Royco1 het volgende:
Zou wel leuk/handig zijnquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:25 schreef habitue het volgende:
Liefde is ook niet echt iets wat je kunt vervangen door iets ofzo. Van nou seks hebben lukt me niet dan eet ik wel 3 steaks per week extra. Ook lekker!
Ik vind het ook niet slecht ofzo, maar heb vaak bij sommige mensen wel het idee dat ze wel heel snel van relatie naar relatie hoppen puur om niet alleen te zijn.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:33 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik snap dat ook nooit eigenlijk. Maarja mensen verschillen nu eenmaal en ik denk dat ik het nooit zal begrijpen
Zoveel leuke mannen kom ik echt niet tegen
[..]
Zou wel leuk/handig zijn
En hoeveel tijd is dat ongeveer dan? Want ik weet niet of ik het verschil wel goed zie tussen verliefdheid en andere gevoelens. Ik denk dat maar bij één iemand met zekerheid kan zeggen dat ik daar echt van gehouden heb. Ik was ook helemaal kapot toen hij me dumpte, na bijna 3 jaar relatie. Verder ben ik ook nooit gedumpt, maar zette ik er zelf altijd een punt achter.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:32 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik stel mezelf amper open voor een ander.
En dus pas 1 keer gehad dat de gevoelens dermate sterk was dat zij er wel doorheen kwam.
Verder heeft dat bij mij altijd heel veel tijd nodig, en dan is er al sprake van echt gevoelens, niet meer alleen verliefdheid.
Die zijn er genoeg die dat bewust of onbewust doen natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:35 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet slecht ofzo, maar heb vaak bij sommige mensen wel het idee dat ze wel heel snel van relatie naar relatie hoppen puur om niet alleen te zijn.
Ik ben altijd bang dat mensen dat over mij denken, maar zover ik weet is dat niet zo.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:35 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet slecht ofzo, maar heb vaak bij sommige mensen wel het idee dat ze wel heel snel van relatie naar relatie hoppen puur om niet alleen te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |