abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138740905
quote:
99s.gif Op donderdag 10 april 2014 19:14 schreef Rockiejj het volgende:
Gelezen. Onterechte klacht.

Wat denk je dat het kost als een dokter op jou zit te wachten? Iedereen moet daar gewoon betaald voor krijgen. Het is nou eenmaal de regel, 24u vantevoren afmelden, anders moet je betalen. Dat jij dan gaat werken is je eigen stomme schuld.
  donderdag 10 april 2014 @ 21:08:21 #52
397062 Der_Profi
I know where you live
pi_138741306
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 19:44 schreef VMSDKR het volgende:
Dit gaan we even samen doorlopen:

Gegeven is dat een afspraak ten minste 24 uur van tevoren moet worden afgezegd wanneer de patient verhinderd is. Uit de OP maak ik op dat TS de afspraak acht uur van tevoren heeft afgezegd.

Nu gaan we het diepe in TS, maar blijf erbij. Ik hanteer de volgende formule:

[..]

We gaan nu samen de formule invullen:

Het aantal uren dat de afspraak van tevoren afgezegd had moeten worden is tenminste 24. Daarom vullen we 24 in bij a. Het aantal uren dat er tussen het afzeggen van TS en de afspraak zat is acht, daarom vullen we 8 in bij b.

Wanneer we de formule uitwerken zouden we als het goed is op het aantal uren moeten uitkomen dat TS te laat was voor het afzeggen van zijn afspraak ( c ). We gaan nu kijken of dit gelukt is.

a - b = c
24 - 8 = 16

We kunnen uit de uitkomst van de formule dus opmaken dat TS maar liefst 16 uur te laat was met het afzeggen van de afspraak en dat de dokter volledig in zijn recht stond bij het in rekening brengen van de gemaakte kosten. Verder is TS een mongooltje, een niet-zeldzame aandoening waar helaas zelfs de beste dokter niets aan kan doen.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Q.E.D.
  donderdag 10 april 2014 @ 21:13:10 #53
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_138741600
1: doctor => :')
2: caps => :')
3: belastingen betalen => :') :') :')
Ik drink geen kraantjeswater.
  Forum Admin donderdag 10 april 2014 @ 21:30:14 #54
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_138742585
Balen man. Bauw ze
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_138747726
ONDETUSSRN WEL DE AOW OMHOOG PLEUREN DIE MRNSEN ZITTE DE HELE DAG BIJ DE DOCTOR EN KRIJGEN NOG MEER GELD WAT EEN KUT ZOOI
pi_138749877
tyd is geld mien manG! !! WAUZ!
pi_138751123
DOKTER.

Een dokter is niet per definitie doctor. ;(
  vrijdag 11 april 2014 @ 00:20:27 #58
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_138751590
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:56 schreef emotioneel het volgende:
Hoi :W ,

Ik zit met iets waar ik zelf niet helemaal uitkom.

Volgende maand ga ik stoppen met mijn opleiding.
Ik woon bij mijn moeder, ouders zijn al langere tijd gescheiden.
Er zijn altijd al problemen geweest met alimentatie, moeder vond dat vader niet genoeg betaalde maar deed er in feite niks aan, behalve klagen tegen mij, maar echt juridische stappen heeft ze nooit genomen terwijl ze altijd zegt dat ze al die jaren te weinig geld heeft gekregen.

Sinds ik een opleiding volg betaalt mijn vader dus het grootste gedeelte van het schoolgeld, als alimentatie en dat gaat wel prima. Nu ga ik dus stoppen met mijn opleiding en ga ik werken en zegt dat ik gewoon moet vragen als ik iets nodig heb. Ik vind dat wel prima allemaal, heb al full time baan gevonden voor volgende maand dus het zal waarschijnlijk niet voorkomen dat ik geld ga vragen, maar ik weet wel dat als hij zoiets zegt dat hij zich daar ook aan houdt.

Nou mijn moeder is het er dus absoluut niet mee eens, en vind dat hij gewoon het bedrag moet blijven betalen dat hij altijd heeft betaald, zodat ik ook boodschappen kan doen, kleding kopen enz. Omdat zij mij in principe nog steeds onderhoudt, en ze zegt dat het verplicht is om door te betalen tot 21, juridisch dan wel moreel gezien. Kostgeld wilt ze niet direct van mij, ook al heb ik dat wel meerdere keren aangeboden, maar ze wilt echt dat mijn vader betaald, omdat hij ''al die jaren al niet genoeg heeft gedaan'', en allemaal shit van toen ze nog samen waren, waar ze wel weer gelijk in heeft maar wat ik al lang achter me heb gelaten, maar zij blijkbaar nog niet.

Ze willen het allebei met mij regelen, omdat ik boven de 18 ben en ze gewoon niet met elkaar willen spreken, zoals het altijd al is gegaan en ja, na ruim 8 jaar zijn ze nog steeds erg kinderachtig tegenover elkaar.

Het probleem voor mij is dus dat mijn moeder geen kostgeld wilt maar wilt dat ik mijn eigen boodschappen enz. betaal, maar niet dat ik het zelf betaal maar dat mijn vader (mee)betaald. Mijn vader wilt niet elke maand geld geven omdat ik zelf ook full time werk, en hij vindt dat ik dat zelf wel kan betalen, waar ik het ook wel mee eens ben. Het vervelende is dat mijn moeder echt bij mij het bloed onder mijn nagels vandaan haalt door wanneer we het over financiėle dingen hebben, altijd mijn vader er bij moet betrekken en ik weer het zelfde verhaaltje als altijd moet aanhoren wat altijd uitloopt op een ruzie.

Het klinkt misschien als je het leest allemaal niet zo erg maar ik heb echt een constante hoofdpijn van het gezeik de hele dag door.

Mijn vraag is dan ook, wat vinden jullie dat er moet gebeuren met de alimentatie?

Ik vraag niet om een mening over hoe ze zich gedragen naar mij en naar elkaar, want dat weet ik zelf ook wel en hoef ik niet te horen als jullie het niet erg vinden :P
Waarom kan je dit wel netjes schrijven?
Troll detected. Kruip maar terug in je hol.
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_138751641
HAD JE MAAR HUISARTS MOETEN WORRE
pi_138751688
Docter :')
pi_138752040
Laat die pleurisdokter gewoon lekker de kanker krijge, je heb toch op tijd gebeld, dan kenne ze toch iemand anders inplannen dan, en alsof je niet zelf op hun moet wachten, als je op tijd kom mot je altijd wachte, nou laat hun dan lekker die extra tijd gebruike om andere mensen te kenne helpe.

Terechte klacht.
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 11 april 2014 @ 00:47:35 #62
415517 Aberella
Ja dit is een Remqo
pi_138752063
Bedankt ts, door jou was mijn vriend lekker vroeg thuis en konden we nog even winkelen van die ¤47. ^O^
pi_138752757
T.S. Jammer voor je maar je hebt niet op tijd afgebeld, daar staat namelijk 24 uur voor en geen 8 uur!

De dokter heeft die tijd voor je gereserveerd,als je wel was gegaan was je van je probleem af en had de verzekering de rekening betaald,nu moet je dat zelf betalen.

Dus de volgende keer wel gaan of 24 uur tevoren afzeggen.

Veel succes in de bouw!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_138752932
Vergelijk het als volgt:

Jouw werkgever belt jou en zegt dat je op die en die dag kunt komen werken. Jij gaat daarheen op die dag en zit te wachten tot je baas langskomt en zegt wat je moet doen. Maar je baas komt niet opdagen en jij zit daar de hele dag te wachten.

Jij verwacht dan toch ook dat je betaald krijgt? Je baas zei dat je ging werken en je was er, dat je baas er niet was om je te vertellen wat er moest gebeuren is niet jouw probleem, jij was er, dus wil je geld zien.

Nu bel jij naar de dokter dat je werk voor hem hebt, maar komt niet opdagen. Die dokter wil ook het geld zien.
  vrijdag 11 april 2014 @ 02:29:26 #65
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_138752939
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 02:26 schreef Lilliesleaf het volgende:
Vergelijk het als volgt:

Jouw werkgever belt jou en zegt dat je op die en die dag kunt komen werken. Jij gaat daarheen op die dag en zit te wachten tot je baas langskomt en zegt wat je moet doen. Maar je baas komt niet opdagen en jij zit daar de hele dag te wachten.

Jij verwacht dan toch ook dat je betaald krijgt? Je baas zei dat je ging werken en je was er, dat je baas er niet was om je te vertellen wat er moest gebeuren is niet jouw probleem, jij was er, dus wil je geld zien.

Nu bel jij naar de dokter dat je werk voor hem hebt, maar komt niet opdagen. Die dokter wil ook het geld zien.
Matig vergelijk 5.5/10
pi_138752949
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 02:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Matig vergelijk 5.5/10
Een iets complexere vergelijking is toch te moeilijk voor deze TS, hij kan alles alleen maar vanuit zijn perspectief en eigen belang bekijken, dus dit is een perfecte vergelijking voor hem.
  vrijdag 11 april 2014 @ 02:39:40 #67
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_138752988
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 02:30 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Een iets complexere vergelijking is toch te moeilijk voor deze TS, hij kan alles alleen maar vanuit zijn perspectief en eigen belang bekijken, dus dit is een perfecte vergelijking voor hem.
Vind het zeker niet perfect.
pi_138752992
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 02:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Vind het zeker niet perfect.
Maak een betere zou ik zeggen.
pi_138753011
TS had gewoon even moeten vragen wat het afzeggen van een afspraak kost. Dan had hij kunnen weten dat afzeggen niet zo'n slim idee was. Dan had hij gewoon wat eerder van het werk weg kunnen gaan. Gewoon dom aangepakt, dus een onterechte klacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')