abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138820615
Wat is het verschil eigenlijk tussen een ragdoll en maine coon?
:?
pi_138820748
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 11:49 schreef -Engel- het volgende:

[..]

:D

Zo lang een kat maar zacht en pluizig is 8-)
Ik heb geen kat meer -O-
Vorig jaar ben ik drie katten kwijtgeraakt. Ik had eerst twee Ragdolls, maar 1 ervan is ontsnapt. Een halfjaar later heb ik twee katten geadopteerd (1 Maine Coon/HTK mix en 1 HTK). Alledrie de katten werden tegelijkertijd ziek, en twee ervan zijn overleden. Alleen de Ragdoll op die foto is er nog. -O-

Het verschil tussen een Ragdoll en een Maine Coon? I dunno. :P
pi_138820808
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 11:52 schreef -Engel- het volgende:
Wat is het verschil eigenlijk tussen een ragdoll en maine coon?
:?
Ragdolls zijn forse katten met halflange zijdezacht vacht, ontstaan in Amerika in de jaren zestig.
Een Ragdoll is een forse kat. Ragdoll betekent letterlijk 'lappenpop', omdat de kat zich in de armen van zijn baasje echt laat hangen.

Zijn vacht is halflang, zijdezacht en klit normaal gesproken niet. Point Ragdoll kittens worden spierwit geboren waarna de kleuren langzaam duidelijk worden. Pas rond het derde jaar is hij uitgegroeid en uitgekleurd. Katers wegen dan tussen de 5 en 10 kilo, een volwassen poes weegt ongeveer 3 tot 6 kilo.

Ragdolls vallen onder de pointkatten, Colourpoint. Dat wil zeggen dat de points, dus de oren, poten, staart en masker zijn gekleurd terwijl het lichaam lichter gekleurd is. Point Ragdolls hebben blauwe ogen.

De kleuren van de Ragdoll zijn Seal, Blue, Choclate, Lilac, Red, Creme en Tortie, al deze kleuren komen ook in lynx (tabby) voor.

De Ragdoll komt voor in drie hoofdvariėteiten, namelijk Colourpoint, Mitted en Bi-colour.

De Maine Coon komt als fenotype van de huiskat al eeuwen voor in New England,. in Maine en omliggende staten in het noordoosten van de Verenigde Staten.
De Maine Coon is een grote kat met een halflangharige vacht, een stevig skelet en een lange volle staart. Op latere leeftijd kan het ras vooral in de winter een imposante kraag rondom de kop en een langere beharing op de achterkant van de achterpoten ("broek") ontwikkelen. Veel dieren bezitten ook de recessieve eigenschap voor oorpluimpjes, iets dat door liefhebbers gewaardeerd wordt. Dit maakt de Maine Coon tot een imposante verschijning. Maine Coons zijn seksueel actief vanaf een maand of zes maar zijn pas volledig lichamelijk uitgegroeid na ongeveer vier jaar. De kat weegt dan gemiddeld tussen de 5 en 9 kilo voor katers en 4 tot 6 kilo voor poezen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_138820852
Pik je dan zo even mee op de zondagochtend
pi_138820859
Eeuh middag alweer. kut
pi_138820934
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 11:58 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Vorig jaar ben ik drie katten kwijtgeraakt. Ik had eerst twee Ragdolls, maar 1 ervan is ontsnapt. Een halfjaar later heb ik twee katten geadopteerd (1 Maine Coon/HTK mix en 1 HTK). Alledrie de katten werden tegelijkertijd ziek, en twee ervan zijn overleden. Alleen de Ragdoll op die foto is er nog. -O-

Nou moe -O-

Hehehe Habitue to the resque :7
pi_138821018
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 12:00 schreef habitue het volgende:

[..]

Ragdolls zijn forse katten met halflange zijdezacht vacht, ontstaan in Amerika in de jaren zestig.
Een Ragdoll is een forse kat. Ragdoll betekent letterlijk 'lappenpop', omdat de kat zich in de armen van zijn baasje echt laat hangen.

Zijn vacht is halflang, zijdezacht en klit normaal gesproken niet. Point Ragdoll kittens worden spierwit geboren waarna de kleuren langzaam duidelijk worden. Pas rond het derde jaar is hij uitgegroeid en uitgekleurd. Katers wegen dan tussen de 5 en 10 kilo, een volwassen poes weegt ongeveer 3 tot 6 kilo.

Ragdolls vallen onder de pointkatten, Colourpoint. Dat wil zeggen dat de points, dus de oren, poten, staart en masker zijn gekleurd terwijl het lichaam lichter gekleurd is. Point Ragdolls hebben blauwe ogen.

De kleuren van de Ragdoll zijn Seal, Blue, Choclate, Lilac, Red, Creme en Tortie, al deze kleuren komen ook in lynx (tabby) voor.

De Ragdoll komt voor in drie hoofdvariėteiten, namelijk Colourpoint, Mitted en Bi-colour.

De Maine Coon komt als fenotype van de huiskat al eeuwen voor in New England,. in Maine en omliggende staten in het noordoosten van de Verenigde Staten.
De Maine Coon is een grote kat met een halflangharige vacht, een stevig skelet en een lange volle staart. Op latere leeftijd kan het ras vooral in de winter een imposante kraag rondom de kop en een langere beharing op de achterkant van de achterpoten ("broek") ontwikkelen. Veel dieren bezitten ook de recessieve eigenschap voor oorpluimpjes, iets dat door liefhebbers gewaardeerd wordt. Dit maakt de Maine Coon tot een imposante verschijning. Maine Coons zijn seksueel actief vanaf een maand of zes maar zijn pas volledig lichamelijk uitgegroeid na ongeveer vier jaar. De kat weegt dan gemiddeld tussen de 5 en 9 kilo voor katers en 4 tot 6 kilo voor poezen.
Beide zijn dus groot, langharig en pluizige staart :D

Ik vind pluimpjes aan oren stoer O+ Als ik ooit weer een kat neem dan wil ik er een met pluimpjes en een aanhankelijke karakter
pi_138821023
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 12:00 schreef habitue het volgende:

[..]

Het zijn allebei forse katten. _O-
pi_138821048
Ik heb het nieteens gelezen. :')
pi_138821053
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 12:07 schreef -Engel- het volgende:

[..]

Beide zijn dus groot, langharig en pluizige staart :D

Ik vind pluimpjes aan oren stoer O+ Als ik ooit weer een kat neem dan wil ik er een met pluimpjes en een aanhankelijke karakter
Roep dat niet te hard. _O-

Mijn kat is een echte attention cat whore. :D
pi_138821058
quote:
14s.gif Op zondag 13 april 2014 12:02 schreef habitue het volgende:
Pik je dan zo even mee op de zondagochtend
Zoals we dat hier zeggen: WEEEER wat geleerd :7

quote:
13s.gif Op zondag 13 april 2014 12:02 schreef habitue het volgende:
Eeuh middag alweer. kut
Dat heeft niks met een kut te maken :+
Eerder met een klok
pi_138821064
quote:
10s.gif Op zondag 13 april 2014 12:08 schreef habitue het volgende:
Ik heb het nieteens gelezen. :')
En ik maar denken dat je een kattendeskundige bent... :{w
pi_138821075
quote:
13s.gif Op zondag 13 april 2014 04:43 schreef Faxie het volgende:

[..]

Dat is 'm nou net.... die kwaliteit is om te huilen. Synthetische geurstoffen, alcohol... het overgrote deel van de kosten zitten 'm in het mooie design flesje, de dure verpakking, de enorme reclamecampagne en het merkje. 5% Van de kosten is voor het product zelf :')

Consumenten laten zich nou eenmaal graag foppen in het kopen van een imago. En dat weten al die modehuizen (en tegenwoordig steeds vaker artiesten) maar al te goed.

Google maar eens op 'mass market perfume' oid. Dan vind je maar zat artikelen.

Ach een burger van de Mac kan ook prima smaken natuurlijk...
Dit is typisch 'mainstream is kut' gepraat. Mainstream is niet alleen per se mainstream omdat het gepushed is, we blijven leven in een vraag en aanbod markt en als je product niet populair is kan je nog 1000miljoen euro in je branding stoppen maar dan ben je nog steeds gewoon kut.

Denk jij dat vrouwen elk geurtje wat ik draag herkennen als zijnde 'van grote modehuizen' en dus gepushed en dus MOET ze het wel lekker vinden want het is immers miljoenen keren verkocht ?
Nee. Ze ruiken eraan en denken, hey lekker. Niet meer, niet minder. Wat mij verder beweegt om dat geurtje te kopen is inderdaad een groot gedeelte van het budget voor de fabrikant maar dat doet niet af aan de geur zelf.
pi_138821082
quote:
14s.gif Op zondag 13 april 2014 12:09 schreef -Engel- het volgende:

[..]

Zoals we dat hier zeggen: WEEEER wat geleerd :7

[..]

Dat heeft niks met een kut te maken :+
Eerder met een klok
Het is kwalititatief uitermate teleurstellend dat het al middag is. ;)
pi_138821084
quote:
13s.gif Op zondag 13 april 2014 12:02 schreef habitue het volgende:
Eeuh middag alweer. kut
Middag :W
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_138821108
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 11:58 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

-O-
pi_138821120
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2014 12:09 schreef complicate het volgende:

[..]

Middag :W
Hoi :*

En wat heb jij uitgespookt gisteravond
pi_138821149
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 12:09 schreef sylvesterrr het volgende:
En ik maar denken dat je een kattendeskundige bent...
Met een beetje hulp van wiki ben ik overal deskundig in. 8-)
pi_138821167
Wat ik vorig jaar jammer vond is dat veel mensen in mijn omgeving mij voor gek hebben verklaard toen ik ruim ¤ 700 aan dierenartskosten had. :') -O-
pi_138821168
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 12:10 schreef habitue het volgende:

[..]

Hoi :*

En wat heb jij uitgespookt gisteravond
Ik heb het goedgemaakt met buurmeisje *;
pi_138821175
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 12:08 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Roep dat niet te hard. _O-

Mijn kat is een echte attention cat whore. :D
Lol.... de meeste katten die ik ken, wensen nooit zo lang geaaid te worden als ik dat wil doen :P
pi_138821179
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2014 12:12 schreef complicate het volgende:

[..]

In bed? :o
pi_138821194
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2014 12:12 schreef complicate het volgende:

[..]

Had je ruzie dan?
pi_138821204
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 12:12 schreef -Engel- het volgende:

[..]

Lol.... de meeste katten die ik ken, wensen nooit zo lang geaaid te worden als ik dat wil doen :P
Mijn kat kan je makkelijk een uur aaien op schoot. _O-
pi_138821217
quote:
13s.gif Op zondag 13 april 2014 12:11 schreef sylvesterrr het volgende:
Wat ik vorig jaar jammer vond is dat veel mensen in mijn omgeving mij voor gek hebben verklaard toen ik ruim ¤ 700 aan dierenartskosten had. :') -O-
Wauw!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')