abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138779035
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Geeft niks, zolang je nog maar wel weet waarom je huurt. (Toch?)
Ik weet het al weer hoor, je hebt me er duidelijk aan herinnerd met je onvermogen tot normale discussie. :*
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_138779205
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:50 schreef OngeschiktX het volgende:
Er moet sowieso veel meer vrijheid komen op de huurmarkt. Maar als die vrije sector huizen inderdaad duurder worden, doordat huren aantrekkelijk wordt door meer vrijheid, dan herstelt de markt dat wel weer. Er gaan dan minder mensen kopen en er ontstaat en nieuw evenwicht.
Dus als de vrije sector huren fors stijgen gaan er volgens jou minder mensen kopen. Really?

quote:
Ja ik ga niet vrijwillig meer belasting betalen.. Als de HRA afgeschaft wordt zal de koper iets duurder uit zijn. Een deel zou ten goede komen van mensen die particulier huren. Dat zou ik niet meer dan terecht vinden. Dat is heel wat anders dan vrijwillig geld in een bodemloze put stoppen.
Iets zegt me dat je uitspraak die suggereerde dat jij het niet erg zou vinden als je honderden euro's per maand meer zou moeten betalen als de HRA afgeschaft zou worden een ver van je bed show is. Volgens mij huur je vrije sector............

quote:
Wut? Jij vind niet dat mensen zelf op een eerlijke manier moeten kunnen kiezen tussen koop en huur?
Tuurlijk wel. Niks mis mee. Maar niet met terugwerkende kracht uiteraard.

quote:
Maar dat de overheid moet zorgen dat meer mensen kopen, anders is het financieel ongunstig voor die mensen? Dat er mensen zijn die liever huren dan kopen, omdat ze van vrijheid houden interesseert je niet?
Jawel hoor. En als jij denkt dat huren 'vrijheid' betekent laat ik je zelfs ook nog gewoon in die waan. (Die fabel is inmiddels al vaak genoeg ontzenuwd.)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_138779261
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik weet het al weer hoor, je hebt me er duidelijk aan herinnerd met je onvermogen tot normale discussie. :*
Dit is nu de tweede maal dat je zo zielig reageert. Als je niet normaal kunt deelnemen aan een discussie is dat prima, maar hou dat voor jezelf. Bij voorbaat dank.
pi_138780045
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus als de vrije sector huren fors stijgen gaan er volgens jou minder mensen kopen. Really?

[..]
Andersom dus.. Meer mensen gaan vrije sector huren - koophuizen worden goedkoper - vrije sector huur wordt duurder..
quote:
Iets zegt me dat je uitspraak die suggereerde dat jij het niet erg zou vinden als je honderden euro's per maand meer zou moeten betalen als de HRA afgeschaft zou worden een ver van je bed show is. Volgens mij huur je vrije sector............
Ook inderdaad en ik heb sinds kort een koophuis.
quote:
Tuurlijk wel. Niks mis mee. Maar niet met terugwerkende kracht uiteraard.
Slechte beslissingen uit het verleden, danwel beslissingen uit het verleden die nu een slechte uitwerking hebben, kunnen prima worden teruggedraaid. Alleen niet met terugwerkende kracht de HRA afschaffen, maar voor de jaren die nog komen kan dat prima. Bovendien, hoeveel is die HRA nou daadwerkelijk. Ik zou daar prima overheen komen. Met 200 - 300 / maand heb je het voor het overgrote deel van de huishoudens wel gehad.
quote:
[..]

Jawel hoor. En als jij denkt dat huren 'vrijheid' betekent laat ik je zelfs ook nog gewoon in die waan. (Die fabel is inmiddels al vaak genoeg ontzenuwd.)
Vrijheid is wat mij betreft de mogelijkheid om te kiezen tussen huur of koop, zonder dat de overheid daarbij een invloed op uitoefent. Voor veel mensen die niet weten wat ze nu of de nabije toekomst willen, zal huren veel vrijer aanvoelen.
pi_138780484
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:16 schreef OngeschiktX het volgende:
Andersom dus.. Meer mensen gaan vrije sector huren - koophuizen worden goedkoper - vrije sector huur wordt duurder..
Je zegt wederom dat vrije sector duurder wordt, en koophuizen goedkoper, dus volgens jou kiezen dan meer mensen voor de duurdere optie :?

quote:
Ook inderdaad en ik heb sinds kort een koophuis.
En je 'vrijheid' dan?

quote:
Slechte beslissingen uit het verleden, danwel beslissingen uit het verleden die nu een slechte uitwerking hebben, kunnen prima worden teruggedraaid. Alleen niet met terugwerkende kracht de HRA afschaffen, maar voor de jaren die nog komen kan dat prima. Bovendien, hoeveel is die HRA nou daadwerkelijk. Ik zou daar prima overheen komen. Met 200 - 300 / maand heb je het voor het overgrote deel van de huishoudens wel gehad.
Ik zou daar ook prima overheen komen, maar met 200 a 300 per maand minder overleven circa 1 miljoen huishoudens het niet hoor. Ik ken tevens diverse mensen waarbij je eerder over 7 a 900,- per maand spreekt.

Ik weet niet wat je van plan bent met die 1 miljoen huishoudens die dan op straat komen te staan, en of je al iemand gevonden hebt die dan je inboedel bewaakt als jij je hypotheek bij elkaar aan het verdienen bent. :D

quote:
Vrijheid is wat mij betreft de mogelijkheid om te kiezen tussen huur of koop, zonder dat de overheid daarbij een invloed op uitoefent. Voor veel mensen die niet weten wat ze nu of de nabije toekomst willen, zal huren veel vrijer aanvoelen.
Dat is dan kennelijk persoonlijk. Voor mij voelt huren aan als een ERG benauwend iets. Maar goed, smaken verschillen en daar is niks mee.
pi_138780555
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 19:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

? Iedereen die aan de voorwaarden voldoet heeft recht op HRA. Jij morgen ook als je dat zou willen. Ja, het heeft zijn positieve kanten, en zijn negatieve kanten. Kennelijk ben jij te bang voor de negatieve kanten en wil je er dus geen gebruik van maken. Dat is je goed recht. Maar om dan anderen hun 121 jaar oude recht te ontnemen geeft aan dat je wellicht niet helemaal objectief bent.
Ik maak er wel gebruik van.

Dingen veranderen in de loop van de tijd. Zo gaat dat. 121 jaar geleden was er ook geen downloadverbod.
pi_138780585
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:28 schreef Halcon het volgende:
Ik maak er wel gebruik van.
Dan ben je in ieder geval niet principieel tegen zeg maar. ^O^
pi_138780634
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dan ben je in ieder geval niet principieel tegen zeg maar. ^O^
Dan zou ik een dief zijn van mijn eigen portemonnee.
pi_138780710
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:31 schreef Halcon het volgende:
Dan zou ik een dief zijn van mijn eigen portemonnee.
Dat zou in geval van principe's niet uit horen te maken.

(Tenzij je het principe hebt dat je principe's alleen gelden als ze je geen geld of welk ander ongemak dan ook kosten, maar dan zijn het geen principe's meer. Toch?)
pi_138780761
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat zou in geval van principe's niet uit horen te maken.
Dat is onzin. Als ik tegen een progressief belastingstelsel ben mag ik ook stoppen met belasting betalen of gewoon een zelf berekend bedrag op basis van een flattax overmaken aan die schooiers van de fiscus?

Ik betaal veel te veel IB, dus wat ik terug kan pakken, pak ik terug.
pi_138780786
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je zegt wederom dat vrije sector duurder wordt, en koophuizen goedkoper, dus volgens jou kiezen dan meer mensen voor de duurdere optie :?
We hadden het toch over het afschaffen van de HRA en het verrekeningen met inkomstenbelasting? Dan worden koopwoningen duurder, is het aantrekkelijker dan voorheen om vrije sector te huren. Vervolgens zal dat een nieuw prijsniveau geven voor de huur en koopwoningen. Omdat vrije sector belastingtechnisch gunstiger wordt, zouden de huurprijzen kunnen stijgen door meer animo.
quote:
[..]

En je 'vrijheid' dan?
Opgegeven, voor 2.5x zoveel ruimte, een huis waar ik wel kan parkeren, niet met de buren mee hoef te luisteren en visa versa. Dat voor een klein beetje extra geld per maand. Daarnaast zorg ik dat ik gewoon op elk moment kan verhuizen als ik dat wil door ook zelf geld in te leggen en geen 100+% te lenen. Financieel zou het niet erg handig zijn om gelijk weer te verhuizen, maar het kan in ieder geval zonder problemen.
quote:
[..]

Ik zou daar ook prima overheenkomen, maar met 200 a 300 per maand minder overleven circa 1 miljoen huishoudens het niet hoor. Ik ken tevens diverse mensen waarbij je eerder over 7 a 900,- per maand spreekt.
Persoonlijk zou ik er geen nacht om wakker liggen (wel jammer vinden uiteraard). Maar ik denk ook niet dat het zo'n vaart zal lopen. De HRA moet terugkomen in lagere belastingen, dan is het verschil waarschijnlijk een aantal tientjes voor de meeste mensen.
quote:
Ik weet niet wat je van plan bent met die 1 miljoen huishoudens die dan op strat komen te staan, en of je al iemand gevonden hebt die dan je inboedel bewaakt als jij je hypotheek bij elkaar aan het verdienen bent. :D

[..]

Dat is dan kennelijk persoonlijk. Voor mij voelt huren aan als een ERG benauwend iets. Maar goed, smaken verschillen en daar is niks mee.
En daarom moet de overheid dat aan mensen persoonlijk overlaten en niet bepaalde keuzes financieel aantrekkelijker maken, maar dat is mijn mening. En dat vind ik ook op andere zaken naast de woningmarkt.
pi_138780903
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is onzin. Als ik tegen een progressief belastingstelsel ben mag ik ook stoppen met belasting betalen of gewoon een zelf berekend bedrag op basis van een flattax overmaken aan die schooiers van de fiscus?
Zie mijn edit, we hebben elkaar gekruisd.

Je vergelijking gaat overigens compleet mank, 1) je claimt HRA terwijl je er principieel tegen bent en 2) als jij principieel voor een flattax bent mag je dat ook overmaken. Maar dan wel achter je principe's BLIJVEN staan en de gevolgen accepteren uiteraard.

Niet als een watje 'principe's', 'principe's', 'principe's', 'principe's', en 'principe's' blijven scanderen en nergens achter staan natuurlijk. Zo werkt het niet.
pi_138780967
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zie mijn edit, we hebben elkaar gekruisd.

Je vergelijking gaat overigens compleet mank, 1) je claimt HRA terwijl je er principieel tegen bent en 2) als jij principieel voor een flattax bent mag je dat ook overmaken. Maar dan wel achter je principe's BLIJVEN staan en de gevolgen accepteren uiteraard.

Niet als een watje 'principe's', 'principe's', 'principe's', 'principe's', en 'principe's' blijven scanderen en nergens achter staan natuurlijk. Zo werkt het niet.
Wat een klets zeg. Ik scandeer niets over principe's. Ik geef gewoon aan dat de HRA veel te veel geld kost, een sigaar uit eigen doos is en dus beter gewoon afgeschaft kan worden.
pi_138781076
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:35 schreef OngeschiktX het volgende:
We hadden het toch over het afschaffen van de HRA en het verrekeningen met inkomstenbelasting? Dan worden koopwoningen duurder,
Als de HRA wordt afgeschaft, kan men minder lenen omdat de netto maandlasten stijgen.

Ik zie niet in waarom dan de koopwoningen duurder zouden worden. Ik verwacht dan eerder dat de prijs daalt.
pi_138781152
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als de HRA wordt afgeschaft, kan men minder lenen omdat de netto maandlasten stijgen.

Ik zie niet in waarom dan de koopwoningen duurder zouden worden. Ik verwacht dan eerder dat de prijs daalt.
Je kunt dan meer keer het bruto inkomen uitlenen. Men houdt netto immers meer over.

Een x-percentage van netto als maximale woonlast.
pi_138781168
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik snap je verwarring, ik heb het niet handig uitgedrukt. Ik had moeten schrijven: het woning in een koopwoning wordt duurder, dus de maandelijkse lasten, niet de woningprijs.
pi_138781257
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:40 schreef Halcon het volgende:
Wat een klets zeg. Ik scandeer niets over principe's. Ik geef gewoon aan dat de HRA veel te veel geld kost, een sigaar uit eigen doos is en dus beter gewoon afgeschaft kan worden.
Dus principieel heb je niks tegen de HRA? Mooi, ik ook niet.

En wat mij betreft mag de HRA ook afgeschaft worden.(Voor nieuwe gevallen uiteraard, anders breekt de pleuris uit in NL.)

Overigens ben ik in tegenstelling tot jou wel zo realistisch om te beseffen dat die 'verwachte' belastingverlaging voor iedereen er ook dan niet komt. Godzijdank hoef ik persoonlijk me daar niet druk om te maken.
pi_138781269
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je kunt dan meer keer het bruto inkomen uitlenen. Men houdt netto immers meer over.

En dit dus ook.

Het enige wat de prijs zou kunnen veranderen is omdat er een verschuiving zou kunnen zijn van koop naar huur, omdat dat het fiscaal aantrekkelijker (of eigenlijk minder onaantrekkelijk) wordt om vrije sector te huren. Al denk ik dat de effecten redelijk beperkt zijn.
pi_138781302
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:47 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

En dit dus ook.

Het enige wat de prijs zou kunnen veranderen is omdat er een verschuiving zou kunnen zijn van koop naar huur, omdat dat het fiscaal aantrekkelijker (of eigenlijk minder onaantrekkelijk) wordt om vrije sector te huren. Al denk ik dat de effecten redelijk beperkt zijn.
Als je HRA afschaft moet je ook alle huurtoeslagen e.d. afschaffen, zodat alle huurders marktconform gaan huren.
pi_138781327
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:44 schreef Halcon het volgende:

Ik quote je even voor het nageslacht.....

Dus als de HRA vervalt, de netto maandlasten dus met pakweg 30 - 50% stijgen ben jij van mening dat je meer kunt lenen, en netto meer overhoudt:? 8)7
pi_138781468
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik quote je even voor het nageslacht.....

Dus als de HRA vervalt, de netto maandlasten dus met pakweg 30 - 50% stijgen ben jij van mening dat je meer kunt lenen, en netto meer overhoudt:? 8)7
Je betaalt belasting voor HRA plus wat extra voor het rondpompen. Schaf je dat af, dan vervallen de kosten voor HRA EN de kosten voor het rondpompen. Dit ten gunste van je netto inkomen.

Woonlast % in euro's stijgt als je netto inkomen stijgt....
pi_138781504
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je HRA afschaft moet je ook alle huurtoeslagen e.d. afschaffen, zodat alle huurders marktconform gaan huren.
Ben ik ook voor. Sowieso de meeste aftrekposten en toeslagen schrappen en alles alleen aan de inkomstenkant regelen. Volgens mij moet het prima mogelijk zijn om een flattax met een bepaalde belastingvrije voet te hanteren en dan zonder zorg- en huurtoeslag te werken.
pi_138781700
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:52 schreef Halcon het volgende:
Je betaalt belasting voor HRA plus wat extra voor het rondpompen. Schaf je dat af, dan vervallen de kosten voor HRA EN de kosten voor het rondpompen. Dit ten gunste van je netto inkomen.
Grapjas...

Wat het oplevert wordt dan verdeelt over iedereen die belasting betaalt. Per saldo krijg jij als woningeigenaar dus veel minder.

quote:
Woonlast % in euro's stijgt als je netto inkomen stijgt....
Dat zou je niet moeten willen, dat % moet juist omlaag!

Buiten dat is het wel het resultaat van het afschaffen van de HRA: Je netto inkomen stijgt met 0,2% en je woonlasten met 42%. Mooi man. _O_
pi_138782357
Zal meer in de ordegrootte netto inkomen + 12% en woonlasten +15%, doordat een deel van de HRA ook gaat naar huurders met een hoger inkomen. Die verhoudingen die je noemt slaan nergens op.

Sowieso stijgen je netto woonlasten niet met 42% tenzij 100% aflossingsvrij, zonder spaarproduct. Voor mij persoonlijk zou het tussen de +28% en +0% zijn, afhankelijk van de invoerdatum.
pi_138783078
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:12 schreef OngeschiktX het volgende:
Zal meer in de ordegrootte netto inkomen + 12% en woonlasten +15%, doordat een deel van de HRA ook gaat naar huurders met een hoger inkomen. Die verhoudingen die je noemt slaan nergens op.

Sowieso stijgen je netto woonlasten niet met 42% tenzij 100% aflossingsvrij, zonder spaarproduct. Voor mij persoonlijk zou het tussen de +28% en +0% zijn, afhankelijk van de invoerdatum.
Nee ze stijgen niet met 42%, maar ik ben wel 42% korting kwijt op het rentedeel.

Het netto rentedeel stijgt dan dus met 72,5% (Ja, reken het maar ff na...)

En als jij denkt dat je netto inkomen bij afschaffing van de HRA met 12% stijgt mag je dat ook wel ff voorrekenen voor me
pi_138783453
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee ze stijgen niet met 42%, maar ik ben wel 42% korting kwijt op het rentedeel. Het netto rentedeel stijgt dan dus met 72,5% (Ja, reken het maar ff na...) En als jij denkt dat je nettoinkomen bij afschaffing van de HRA met 12% stijgt mag je dat ook wel ff voorrekenen voor me
Bij verrekening van HRA met inkomstenbelasting, niet bij afschaffing alleen. Voorrekenen heb ik geen zin, daarvoor moet je allerlei zaken opzoeken zoals percentage woningbezit, rijksuitgaven aan HRA. Het is gewoon een inschatting en die komt dichterbij jouw 0.2%. Sowieso zou ik het graag zien als groter pakket aan lastenverlichting icm afschaffen toeslagen en aftrekposten. Je percentage klopt overigens, neemt niet weg dat het rentedeel over het algemeen een kleiner deel is, zie mijn voorbeeld.
pi_138783705
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:34 schreef OngeschiktX het volgende:
Bij verrekening van HRA met inkomstenbelasting, niet bij afschaffing alleen. Voorrekenen heb ik geen zin, daarvoor moet je allerlei zaken opzoeken zoals percentage woningbezit, rijksuitgaven aan HRA. Het is gewoon een inschatting en die komt dichterbij jouw 0.2%. Sowieso zou ik het graag zien als groter pakket aan lastenverlichting icm afschaffen toeslagen en aftrekposten. Je percentage klopt overigens, neemt niet weg dat het rentedeel over het algemeen een kleiner deel is, zie mijn voorbeeld.
Het rentedeel is voor circa een miljoen huishoudens niet het kleinere deel, maar het leeuwendeel.

En wat je brabbelt over 'bij verrekening van HRA met inkomstenbelasting, niet bij afschaffing alleen' is leuk, (geen idee wat dat moet voorstellen, dat 'verrekenen' gebeurt immers al 121 jaar....) maar een ieder weet dat het zo niet werkt. De hele HRA is slechts een druppel op een gloeiende plaat. Schaf hem af (en uiteraard het EWF, de overdrachtsbelasting, de OZB en vast nog wat dingen die ik vergeet) en je ziet er geen cent van terug.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 11-04-2014 23:56:14 ]
pi_138784832
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:53 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ben ik ook voor. Sowieso de meeste aftrekposten en toeslagen schrappen en alles alleen aan de inkomstenkant regelen. Volgens mij moet het prima mogelijk zijn om een flattax met een bepaalde belastingvrije voet te hanteren en dan zonder zorg- en huurtoeslag te werken.
Zeker de moeite om dat eens goed te bekijken, kinderbijslag kan er ook gelijk bij.
pi_138789915
Is het geen optie om HRA te laten staan, mits lineaire/annuitaire hypotheek? HRA is er nu toch al voor maximaal 30 jaar. Ook voor bestaande gevallen.
pi_138791521
quote:
2s.gif Op woensdag 9 april 2014 14:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe heeft men dit exact berekend? Want gezien wat je hier schrijft moet dit bijna onzin uit erg dubieuze hoek zijn.
Nee hoor.

Er zijn zelfs ook nog cijfers waar het vastgoed uitgelaten is:

In België is 3,2 procent van de gezinnen dollarmiljonair. Daarmee staat België op de 12de plaats wereldwijd, zo staat in het Global Wealth Report van het Amerikaanse adviesbedrijf The Boston Consulting Group. Dat komt overeen met circa 147.500 gezinnen, afgaande op de ruim 4,6 miljoen huishoudens die België volgens de recentste cijfers (2009) van de federale overheidsdienst Economie telt.
Qatar kent proportioneel de meeste gezinnen met een financieel vermogen van minstens een miljoen dollar: 14,3 procent. In Europa moet België alleen Zwitserland laten voorgaan. Dat land staat wereldwijd tweede met 11,6 procent miljonairsgezinnen.

In Nederland is minder dan 1 % vd huishoudens dollarmiljonair.

http://www.gva.be/nieuws/(...)dollarmiljonair.aspx
pi_138791608
Dat geeft nog niet aan hoe men het eerdere bericht berekend heeft.
pi_138813753
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zeker de moeite om dat eens goed te bekijken, kinderbijslag kan er ook gelijk bij.
De overheid laat nóóit al die toeslagen verdwijnen.
Dat kost ze namelijk werkgelegenheid.

Het kan allemaal effectiever, dat ziet zelfs Stevie Wonder, maar het rondpompen van geld levert nu eenmaal baantjes op.
KOOP NU EEN HUIS, ANDERS BEN JE TE LAAT!!!
pi_138813797
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 01:02 schreef FrankElst het volgende:

[..]

De overheid laat nóóit al die toeslagen verdwijnen.
Dat kost ze namelijk werkgelegenheid.

Het kan allemaal effectiever, dat ziet zelfs Stevie Wonder, maar het rondpompen van geld levert nu eenmaal baantjes op.
Daar zit ook het tere punt inderdaad.
Wat zit er in de 2e kamer?
pi_138817015
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Grapjas...

Wat het oplevert wordt dan verdeelt over iedereen die belasting betaalt. Per saldo krijg jij als woningeigenaar dus veel minder.

[..]

Dat zou je niet moeten willen, dat % moet juist omlaag!

Buiten dat is het wel het resultaat van het afschaffen van de HRA: Je netto inkomen stijgt met 0,2% en je woonlasten met 42%. Mooi man. _O_
Als je even had gelezen, dan had je gezien dat ik niet alleen de HRA afgeschaft wil zien, maar ook een hoop andere dingen.

HRA kost een miljard of 10. Jij mag even voorrekenen waar die 0,2% vandaan komt en neem dan ook gelijk even de rest van de rambam aan toeslagen e.d. mee.
pi_138853901
Als je een restschuld hebt dan ben je toch te bedonderd geweest om gedurende de tijd dat je in het huis woonde af te lossen? Waarom moeten we medelijden met zulk soort mensen hebben?
pi_138854820
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 23:56 schreef LogiteX het volgende:
Als je een restschuld hebt dan ben je toch te bedonderd geweest om gedurende de tijd dat je in het huis woonde af te lossen? Waarom moeten we medelijden met zulk soort mensen hebben?
Misschien heb je het gemist, maar de markt is wat gedaald. Aan het begin van een annuiteitenhypotheek los je niet zo snel af en dat + daling in de markt betekent dat mensen die 2005/2006 gekocht hebben best wel eens (licht) onder water kunnen staan, ondanks aflossing.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_138856603
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 00:22 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Misschien heb je het gemist, maar de markt is wat gedaald. Aan het begin van een annuiteitenhypotheek los je niet zo snel af en dat + daling in de markt betekent dat mensen die 2005/2006 gekocht hebben best wel eens (licht) onder water kunnen staan, ondanks aflossing.
Mijn auto is na 3 jaar erin rijden minder waard geworden, moeten andere mensen nu mij bijstaan omdat ik mijn auto met verlies verkoop?
pi_138856651
quote:

[..]

Ja natuurlijk is de markt gedaald. Dat is indirect de aanleiding voor mijn post. 8 jaar om af te lossen en dan nog steeds onder water staan. Dan verdien je het, sukkels dat het zijn.
pi_138856656
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 23:56 schreef LogiteX het volgende:
Daar hoeven we geen medelijden mee te hebben. :)
pi_138856695
quote:

[..]

Dat is destijds toch hun keuze geweest? Net zoals het een keuze is om je huis nu te verkopen en er niet nog jaren in te blijven wonen.
pi_138856699
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 06:37 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Ja natuurlijk is de markt gedaald. Dat is indirect de aanleiding voor mijn post. 8 jaar om af te lossen en dan nog steeds onder water staan. Dan verdien je het, sukkels dat het zijn.
En hoeveel procent zijn de huizenprijzen ook alweer gedaald??
pi_138856709
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 06:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En hoeveel procent zijn de huizenprijzen ook alweer gedaald??
Waarom moet ik antwoord op jouw vragen geven?
pi_138856720
Dus omdat een grote groep mensen restschulden hebben moeten we die maar in de stront laten zakken. Weinig empatisch vermogen is er hier aanwezig.
pi_138856742
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 07:03 schreef Basp1 het volgende:
Dus omdat een grote groep mensen restschulden hebben moeten we die maar in de stront laten zakken. Weinig empatisch vermogen is er hier aanwezig.
Waarom zouden we allemaal op moeten draaien voor de keuze van die mensen om vaak een grotendeels aflossingsvrije hypotheek te nemen, het geld te spenderen aan all inclusive vakanties in Turkije i.p.v. aflossingen en om hun huis te verkopen en er niet te blijven wonen?
pi_138856876
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 07:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waarom zouden we allemaal op moeten draaien voor de keuze van die mensen om vaak een grotendeels aflossingsvrije hypotheek te nemen, het geld te spenderen aan all inclusive vakanties in Turkije i.p.v. aflossingen en om hun huis te verkopen en er niet te blijven wonen?
Omdat het systeem zo is. Liever had ik ook amerikaanse regels gehad dat mensen bij een restschuld zomaar de sleutels kunnen inleveren en de bank met een probleem zit. Dat in nl te laat strengere hypotheekregels ingevoerd zijn daar kunnen we deze personen die verblind werden door de bankenreclames en gladde praatjes van hypotheekaansmeerders toch niet zo medogenloos onder laten leiden.
pi_138856912
Jawel, dat kan wel.
pi_138856941
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 06:57 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Waarom moet ik antwoord op jouw vragen geven?
Vragen :?
Net die groep die 8 jaar geleden een huis heeft gekocht én braaf aflost zit 'onder water'
pi_138856994
quote:
Ooit kopen ze op hun modale salaris die dikke vrijstaande woning. Tot die tijd overheerst het chagrijn.
  maandag 14 april 2014 @ 08:10:27 #199
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_138857102
quote:
Nog geen 4% daling per jaar is nauwelijks de moeite. Er is geen enkel ander product wat zo weinig afschrijft...
Maar hey, als ze financiele hulp verwachten, mogen ze van mij best aankloppen bij iedereen met overwaarde hoor.
censuur :O
pi_138857442
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 08:10 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nog geen 4% daling per jaar is nauwelijks de moeite. Er is geen enkel ander product wat zo weinig afschrijft...
Maar hey, als ze financiele hulp verwachten, mogen ze van mij best aankloppen bij iedereen met overwaarde hoor.
Echt geen enkel ander product? Het is zelfs onmogelijk dat producten na aankoop meer waard worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')