abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138783453
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee ze stijgen niet met 42%, maar ik ben wel 42% korting kwijt op het rentedeel. Het netto rentedeel stijgt dan dus met 72,5% (Ja, reken het maar ff na...) En als jij denkt dat je nettoinkomen bij afschaffing van de HRA met 12% stijgt mag je dat ook wel ff voorrekenen voor me
Bij verrekening van HRA met inkomstenbelasting, niet bij afschaffing alleen. Voorrekenen heb ik geen zin, daarvoor moet je allerlei zaken opzoeken zoals percentage woningbezit, rijksuitgaven aan HRA. Het is gewoon een inschatting en die komt dichterbij jouw 0.2%. Sowieso zou ik het graag zien als groter pakket aan lastenverlichting icm afschaffen toeslagen en aftrekposten. Je percentage klopt overigens, neemt niet weg dat het rentedeel over het algemeen een kleiner deel is, zie mijn voorbeeld.
pi_138783705
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:34 schreef OngeschiktX het volgende:
Bij verrekening van HRA met inkomstenbelasting, niet bij afschaffing alleen. Voorrekenen heb ik geen zin, daarvoor moet je allerlei zaken opzoeken zoals percentage woningbezit, rijksuitgaven aan HRA. Het is gewoon een inschatting en die komt dichterbij jouw 0.2%. Sowieso zou ik het graag zien als groter pakket aan lastenverlichting icm afschaffen toeslagen en aftrekposten. Je percentage klopt overigens, neemt niet weg dat het rentedeel over het algemeen een kleiner deel is, zie mijn voorbeeld.
Het rentedeel is voor circa een miljoen huishoudens niet het kleinere deel, maar het leeuwendeel.

En wat je brabbelt over 'bij verrekening van HRA met inkomstenbelasting, niet bij afschaffing alleen' is leuk, (geen idee wat dat moet voorstellen, dat 'verrekenen' gebeurt immers al 121 jaar....) maar een ieder weet dat het zo niet werkt. De hele HRA is slechts een druppel op een gloeiende plaat. Schaf hem af (en uiteraard het EWF, de overdrachtsbelasting, de OZB en vast nog wat dingen die ik vergeet) en je ziet er geen cent van terug.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 11-04-2014 23:56:14 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_138784832
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:53 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ben ik ook voor. Sowieso de meeste aftrekposten en toeslagen schrappen en alles alleen aan de inkomstenkant regelen. Volgens mij moet het prima mogelijk zijn om een flattax met een bepaalde belastingvrije voet te hanteren en dan zonder zorg- en huurtoeslag te werken.
Zeker de moeite om dat eens goed te bekijken, kinderbijslag kan er ook gelijk bij.
pi_138789915
Is het geen optie om HRA te laten staan, mits lineaire/annuitaire hypotheek? HRA is er nu toch al voor maximaal 30 jaar. Ook voor bestaande gevallen.
pi_138791521
quote:
2s.gif Op woensdag 9 april 2014 14:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe heeft men dit exact berekend? Want gezien wat je hier schrijft moet dit bijna onzin uit erg dubieuze hoek zijn.
Nee hoor.

Er zijn zelfs ook nog cijfers waar het vastgoed uitgelaten is:

In België is 3,2 procent van de gezinnen dollarmiljonair. Daarmee staat België op de 12de plaats wereldwijd, zo staat in het Global Wealth Report van het Amerikaanse adviesbedrijf The Boston Consulting Group. Dat komt overeen met circa 147.500 gezinnen, afgaande op de ruim 4,6 miljoen huishoudens die België volgens de recentste cijfers (2009) van de federale overheidsdienst Economie telt.
Qatar kent proportioneel de meeste gezinnen met een financieel vermogen van minstens een miljoen dollar: 14,3 procent. In Europa moet België alleen Zwitserland laten voorgaan. Dat land staat wereldwijd tweede met 11,6 procent miljonairsgezinnen.

In Nederland is minder dan 1 % vd huishoudens dollarmiljonair.

http://www.gva.be/nieuws/(...)dollarmiljonair.aspx
pi_138791608
Dat geeft nog niet aan hoe men het eerdere bericht berekend heeft.
pi_138813753
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 april 2014 00:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zeker de moeite om dat eens goed te bekijken, kinderbijslag kan er ook gelijk bij.
De overheid laat nóóit al die toeslagen verdwijnen.
Dat kost ze namelijk werkgelegenheid.

Het kan allemaal effectiever, dat ziet zelfs Stevie Wonder, maar het rondpompen van geld levert nu eenmaal baantjes op.
KOOP NU EEN HUIS, ANDERS BEN JE TE LAAT!!!
pi_138813797
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 01:02 schreef FrankElst het volgende:

[..]

De overheid laat nóóit al die toeslagen verdwijnen.
Dat kost ze namelijk werkgelegenheid.

Het kan allemaal effectiever, dat ziet zelfs Stevie Wonder, maar het rondpompen van geld levert nu eenmaal baantjes op.
Daar zit ook het tere punt inderdaad.
Wat zit er in de 2e kamer?
pi_138817015
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Grapjas...

Wat het oplevert wordt dan verdeelt over iedereen die belasting betaalt. Per saldo krijg jij als woningeigenaar dus veel minder.

[..]

Dat zou je niet moeten willen, dat % moet juist omlaag!

Buiten dat is het wel het resultaat van het afschaffen van de HRA: Je netto inkomen stijgt met 0,2% en je woonlasten met 42%. Mooi man. _O_
Als je even had gelezen, dan had je gezien dat ik niet alleen de HRA afgeschaft wil zien, maar ook een hoop andere dingen.

HRA kost een miljard of 10. Jij mag even voorrekenen waar die 0,2% vandaan komt en neem dan ook gelijk even de rest van de rambam aan toeslagen e.d. mee.
pi_138853901
Als je een restschuld hebt dan ben je toch te bedonderd geweest om gedurende de tijd dat je in het huis woonde af te lossen? Waarom moeten we medelijden met zulk soort mensen hebben?
pi_138854820
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 23:56 schreef LogiteX het volgende:
Als je een restschuld hebt dan ben je toch te bedonderd geweest om gedurende de tijd dat je in het huis woonde af te lossen? Waarom moeten we medelijden met zulk soort mensen hebben?
Misschien heb je het gemist, maar de markt is wat gedaald. Aan het begin van een annuiteitenhypotheek los je niet zo snel af en dat + daling in de markt betekent dat mensen die 2005/2006 gekocht hebben best wel eens (licht) onder water kunnen staan, ondanks aflossing.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_138856603
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 00:22 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Misschien heb je het gemist, maar de markt is wat gedaald. Aan het begin van een annuiteitenhypotheek los je niet zo snel af en dat + daling in de markt betekent dat mensen die 2005/2006 gekocht hebben best wel eens (licht) onder water kunnen staan, ondanks aflossing.
Mijn auto is na 3 jaar erin rijden minder waard geworden, moeten andere mensen nu mij bijstaan omdat ik mijn auto met verlies verkoop?
pi_138856651
quote:

[..]

Ja natuurlijk is de markt gedaald. Dat is indirect de aanleiding voor mijn post. 8 jaar om af te lossen en dan nog steeds onder water staan. Dan verdien je het, sukkels dat het zijn.
pi_138856656
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 23:56 schreef LogiteX het volgende:
Daar hoeven we geen medelijden mee te hebben. :)
pi_138856695
quote:

[..]

Dat is destijds toch hun keuze geweest? Net zoals het een keuze is om je huis nu te verkopen en er niet nog jaren in te blijven wonen.
pi_138856699
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 06:37 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Ja natuurlijk is de markt gedaald. Dat is indirect de aanleiding voor mijn post. 8 jaar om af te lossen en dan nog steeds onder water staan. Dan verdien je het, sukkels dat het zijn.
En hoeveel procent zijn de huizenprijzen ook alweer gedaald??
pi_138856709
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 06:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En hoeveel procent zijn de huizenprijzen ook alweer gedaald??
Waarom moet ik antwoord op jouw vragen geven?
pi_138856720
Dus omdat een grote groep mensen restschulden hebben moeten we die maar in de stront laten zakken. Weinig empatisch vermogen is er hier aanwezig.
pi_138856742
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 07:03 schreef Basp1 het volgende:
Dus omdat een grote groep mensen restschulden hebben moeten we die maar in de stront laten zakken. Weinig empatisch vermogen is er hier aanwezig.
Waarom zouden we allemaal op moeten draaien voor de keuze van die mensen om vaak een grotendeels aflossingsvrije hypotheek te nemen, het geld te spenderen aan all inclusive vakanties in Turkije i.p.v. aflossingen en om hun huis te verkopen en er niet te blijven wonen?
pi_138856876
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 07:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waarom zouden we allemaal op moeten draaien voor de keuze van die mensen om vaak een grotendeels aflossingsvrije hypotheek te nemen, het geld te spenderen aan all inclusive vakanties in Turkije i.p.v. aflossingen en om hun huis te verkopen en er niet te blijven wonen?
Omdat het systeem zo is. Liever had ik ook amerikaanse regels gehad dat mensen bij een restschuld zomaar de sleutels kunnen inleveren en de bank met een probleem zit. Dat in nl te laat strengere hypotheekregels ingevoerd zijn daar kunnen we deze personen die verblind werden door de bankenreclames en gladde praatjes van hypotheekaansmeerders toch niet zo medogenloos onder laten leiden.
pi_138856912
Jawel, dat kan wel.
pi_138856941
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 06:57 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Waarom moet ik antwoord op jouw vragen geven?
Vragen :?
Net die groep die 8 jaar geleden een huis heeft gekocht én braaf aflost zit 'onder water'
pi_138856994
quote:
Ooit kopen ze op hun modale salaris die dikke vrijstaande woning. Tot die tijd overheerst het chagrijn.
  maandag 14 april 2014 @ 08:10:27 #199
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_138857102
quote:
Nog geen 4% daling per jaar is nauwelijks de moeite. Er is geen enkel ander product wat zo weinig afschrijft...
Maar hey, als ze financiele hulp verwachten, mogen ze van mij best aankloppen bij iedereen met overwaarde hoor.
censuur :O
pi_138857442
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 08:10 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nog geen 4% daling per jaar is nauwelijks de moeite. Er is geen enkel ander product wat zo weinig afschrijft...
Maar hey, als ze financiele hulp verwachten, mogen ze van mij best aankloppen bij iedereen met overwaarde hoor.
Echt geen enkel ander product? Het is zelfs onmogelijk dat producten na aankoop meer waard worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')